Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gästbok för gonzo

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 September 2005 - 18:46

Unregistered2ce48e19
  • Unregistered2ce48e19
  • Forumräv

• 615 inlägg
  • 0
Välkommen till min gästbok

Jag har ett hus som är drygt 270 kvm.

Mitt rum filmtittande är 30 kvm och det fungerar som kombinerat vardagsrum och filmrum, men med tonvikten på film (har ju ett stort vardagsrum på nedervåningen också)

Jag har valt att få upp anläggningen från golvet för att få en friare yta och samtidigt som jag har kabelkanaler till kablarna.
Det blir både mer lättstädat och ger ett bättre intryck totalt.
Anläggningen får lite prägel av en inredningsdetalj i sig.

I övrigt har jag 2 st tv-rum, bottenvåningen och sovrummet.
På bottenvåningen där rummet är 60 kvm och storleken där gör att jag har 2 sittgrupper i olika delar av rummet.
Jag har då en snurrplatta till den (i mina ögon) skitfula tv-bänken som jag absolut inte kan begripa hur jag kunde köpa.
Denna skall bytas så snart jag hittar en värdig ersättare.

Mest tv ser jag nog i sovrummet ändå.
Det är riktigt mysigt att krypa ner under täcket och "slötitta" på lite tv.
Jag är i dag helt nöjd med min anläggning.

Cayinsteget gav verkligen mina Black Diamondhögtalare ett lyft.
Visst har Denonstärkaren effekt på papperet, men i praktiken är dom inte jämförbara överhuvudtaget, då Cayinsteget har så fullständig kontroll över vad som händer och Denonstärkaren har så lite.

Projjen kommer att bytas ut på sikt, men jag vill ju helst ha en longthrowmodell och de är ju inte så lätta att finna i dag.
Det blir nog till att hänga upp projjen i taket.
Hursomhelst är det ju en 4:3 model jag har och det hade varit ett ordentligt lyft med en 16:9 med bättre upplösning.
Nu är ju ändå Sharpen en mycket bra projektor och därför känns det inte som att jag kommer att uppgradera än.

Dvd spelarna: Mina 2st Philips 963 SA är mycket bra, både ljud och bildmässigt, men det blir nog till att uppgradera till HDMI när jag uppgraderar projjen.

"Slöarhörnan" med favoritfåtöljen är ju rent för musiklyssnande.

Duken är sisådär. Den håller sig inte helt slät någon längre tid och därför får man ta ner den och justera (vilket ni kan se på galleribilderna att det börjar vara dags att göra igen)
Detta är ju en model som man bara spänner från 2 sidor och därför blir det svårt att få till den helt slät.
Dukmaterialet är väldigt bra och ger mycket bra stuns till bilden, men nackdelen är ju att det inte är "spännbart"

Kom gärna med synpunkter och lite konstruktiv kritik.

Redigerat av Unregistered2ce48e19, 25 September 2005 - 09:23.

Postad 31 October 2005 - 21:14

Redfaction
  • Redfaction
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0
Kan du fixa lite fler bilder på Samsungen, med tex bilder från en testskiva där man ser om alla linjer både uppe ifrån och ner och från höger till vänster är raka. Ett rutmönster skulle vara optimalt..:D Har du ingen sådan testskiva som du använder för att ställa in projektorn?

Postad 07 November 2005 - 11:59

osiac
  • osiac
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
tja! Nu har jag en fråga till dig... din samsung WS-32Z308, är du nöjd med den??? Jag får hem min tv om 3 dagar, o nu så har jag suttit o läst en del här, och jag blir sjukt orolig, för det verkar ju nästan som att ingen alls är nöjd?? Men sen finns det ju även folk som är sjukt nöjda med tv´n? usch, vilket jobbigt dilemma detta är :P skriv till mig o säg vad du tycker om den, så blir jag glad!! Tack på förhand!! MVH// osiac

Postad 10 November 2005 - 21:54

Unregistered2ce48e19
  • Unregistered2ce48e19
  • Forumräv

• 615 inlägg
  • 0
Sorry

Har varit inte varit inne på ett tag.
Jag ska försöka ta en testskiva.
Men........jag vet inte om jag vågar efter att jag såg testbilden.
Om jag får en bild med testbilden som den ser ut, lägger jag in den. Här beror det ju till stor del på dålig signal, men den är riktigt usel.

Hur är det med THX optimizern? Den kanske kan funka?
Ska lägga in den och se.

Postad 10 November 2005 - 21:57

Unregistered2ce48e19
  • Unregistered2ce48e19
  • Forumräv

• 615 inlägg
  • 0
Osiac: Har skickat ett pm

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.