Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gästbok för celander-

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 September 2005 - 19:25

Unregisterede74beff4
  • Unregisterede74beff4
  • Veteran

• 1503 inlägg
  • 0
Välkommen till min gästbok

Postad 28 August 2006 - 15:35

BlackCola
  • BlackCola
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Hej...
jag hade projektor innan å ja har inte så mycke plats som det ser ut rummet är endast 13m2 =) kolla i mappen som heter gammla bilder så får du se hur fullproppat det var med både projje å plasma =)

Postad 29 November 2006 - 16:36

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2944 inlägg
  • 0

Högtalarna står väl lite väl tätt ihop?

Jo det gör de, men tyvärr så är rummet så dumt byggt att där står en pelare precis sidan om höger högtalare. Och på andra sidan pelaren står TV-bänken. Så tyvärr för ljudet så kan jag inte riktigt sprida det bättre. Fördelen är då spridningen i Ikonen. :)

Postad 30 November 2006 - 11:54

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2944 inlägg
  • 0

Ok.

Blir ju i vilket fall bra stereo perspektiv på ljudet smile.gif

Undrade eftersom att det ser ut på bilderna att du har ett stort rum men ibland kan ju det finnas andra problem ivägen smile.gif

Riktigt supersnygg anläggning ialf. Har varit intresserade av de Dali högtalarna men har inte haft möljighet att provlyssna dem. Så vart att par RF82or. TYcker de låter riktigt bra med lite för ljusa i tonen. Men på vissa låter blir det enklar fördel med det medan andra tycker man att det blir för ljust. Dali är väl lite mer neutrala?

Jodå, rummet är stort. Problemet är bara att det är öppen planlössnig.. Så där vi väl hittat ett köksbord till hemmet som passar in så ska ett sådant komma också. :)

Men sen är det så också att jag köre surround i min förra lya och här kör jag faktiskt ren stereo. Så anläggningen är inte kopplad till TVn. ;) Så stereo ljudet är kanon. ;)

Vad det gäller Ikonen så är diskanten helt underbar i dem. Den är fruktansvärt klar i ljudet, vilket framhäver toner som jag aldrig hörde med mina gamla Cerwin. ;) Kanske inte är så konstigt. :D

Postad 30 November 2006 - 12:24

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2944 inlägg
  • 0

Hahaha Cewrin vega är ju inte ens hi-fi =) Måste vara en fruktansvärd skillnad. Cerwin vega hör hemma på krogen enligt mig smile.gif

Hade varit skönt med ett riktigt 2 kanals i vardagsrummet som du har. Men även ett riktigt BIO rum på nerevåning i bodegan eller källarn eller något sånt smile.gif

Cerwin Vega är perfekta festar högtalare. :) Men som du säger, krogen eller diskon. Inte i hemmet. ;) Men var ett jväla tryck i den surroundanläggningen.. :D 12" fram 12" sub och 10" bak. ;)

Hade dock bara surround i ett halv år sen blev det stereo igen. Ansåg inte jag hade tillräcklig stor användning för surround. Har ju mest nytta av det till action rullar, och jag tittar långt ifrån på film var dag. Så det blev stereo igen. Och lägger man samma pengar man lagt på sin surround på stereo så blir det faktiskt en hyfsad anläggning. ;)
Plus, det var skönt som fan att slippa dra kablar i hela den nya lägenheten. B)

Men, jag har dock sagt det att bygger jag någonsin hus i framtiden så blir det ett biorum. Mest för känslan av att ha ett. ;)

Postad 19 January 2007 - 16:26

lill_k45
  • lill_k45
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
[/QUOTE]De högtalarna kan låta rätt basklena med den recievern. Sen är väl de nya? Mina gamla NS-555 modellen under din (6.5" istället för 8" basar) hde knappt någon bas alls innan de gått typ 50 timmar + lite högre. Basen ökar rätt kraftigt sen som sagt. Men mellanregister och bas och låta tunt med en sådan reciever du har ändå. Tyckte mina lät lite små tunt med yamaha rx-v1500 som ändå är mycket starkare än din reciever. Sen är de högtalarna rätt trögdrivna så de behöver lite kräm. 6ohmare med 89db känslighet.

*edit* tänk på placering. Står du i hörnen så ökar basen med hmm är det 6db (?). Står de långt från väggen och inte vid några hörn minskar basen kraftigt.

hehe okk de kanske inte e den kraftigaste ;).... ahh rätt nya kanske har spelats mas 15 tim.
okk men d e ju poseivt iaf :unsure:.... ahh okk men man hör fan att nått e fel de e typ mer bas i mina små ns-90:or :P...

ahh ska koppla runt lite se om de blir nå skilnad :P

tack för svar // henke (forum: klenn bas, ns-777)

Postad 01 February 2007 - 01:12

attination
  • attination
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
vad är det du finner märkligt med mitt val och placering av subwoofer?? Jag kan tala om för dig att den fungerar klockrent i min anläggning och står placerad där jag tycker den låter bäst.

Postad 17 February 2007 - 15:33

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Anledningen till att dina bilder inte ser likadana ut i kameran som i verkligheten beror på att kameran har olika inställningar hur färger ska återges...

Postad 16 March 2007 - 00:40

Unregistered1113
  • Unregistered1113
  • Veteran

• 1889 inlägg
  • 0
Tjena celander ...

ja du har fått till det verkligen...jag är oxå sugen på rc-62 ...men det får vänta...jag ser att du har yamaha surrar ...när blir det Klipsch surrar då?

Mycket trevlig elektronik celander ...hade jag kunnat så hade du fått en 8 utan vidare av mig...

ha det

mvh Golfen :)

Postad 22 October 2007 - 18:54

Flingan
  • Flingan
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Tjena!

Såg att du säljer dina Klipsch till förmån för PMC.
Hur skiljer sig dessa två i ljudet? En liten jämförelse kanske? :D

MVH Flingan

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.