Gästbok för kungsholmsgatan
Startad av
Unregistered5eb414a5
, Jul 26 2007 07:45
6 svar till detta ämne
Postad 26 July 2007 - 21:22
Nu mina vänner, har jag äntligen skaffat mig en ny digitalkamera!! På tiden jag vet. Det blev en Canon Powershot S5 IS. Dock får jag den först när min bror kommer hem från Japan, där han köpt den, om 2 veckor. Men DÅ blir det skarpare bilder!
Postad 29 July 2007 - 14:26
Måste bara fråga: Vad kostar en sådan här renovering på ett ungefär? Tjäna ni nåt på att köpa en lägenhet med renoveringsbehov+renovering istället för att köpa en redan fräsch lägenhet?
Postad 30 July 2007 - 09:02
Generellt sett så brukar värdet på en bostadsrätt öka mer än den rena kostnaden för en renovering. Dels för att folk ofta vill slippa göra jobbet själv, men också för att det lockar betydligt fler intressenter till en visning. Så dessa renoveringspengar ser vi mer som en investering än en utgift.
Postad 25 August 2007 - 19:50
Hej! Jag ska renovera min lägenhet och ska ta ner en betongvägg. Behövde du bygglov eller liknande? Skulle vara snällt om du kunde svara på vad det kostade och hur lång tid det tog också
Postad 26 August 2007 - 12:23
Något bygglov behöver du inte, däremot behöver du tillstånd från din bostadsrättsförening. Men det innebär inte så mycket mer än att du får ett muntligt godkännande. Kostnaden är svår att uppskatta, men det behöver inte vara så dyrt egentligen. Att riva väggen kan du ju till största delen göra själv, såvida det inte är el draget i väggen. Då får du kontakta en elektriker som rensar ur det först. Sedan rekommenderar jag att du skaffar big bag-kassar, för att själv köra iväg allt grus till tippen som jag gjorde, det var hemskt jobbigt.
Postad 26 August 2007 - 14:47
Tackar! Det blev förbannat snyggt för dig iaf. Kul att se eftersom jag tänkte göra i princip samma sak, har nästan identisk planlösning.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?