Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gästbok för TZS

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 July 2004 - 17:49

Unregistered78e0ed10
  • Unregistered78e0ed10
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
04-10-25 - Nu påbörjades byggandet av en dedikerad 2-kanalsanläggning. Har insett att det ger bäst ljud för pengarna.

System består/ ska bestå av:

CD-spelare: Signalen står just nu min CD-spelare Shanling CD-S100 för, den fyller sitt syfte helt okej. Designmässigt passar den inte helt in, och kanske prismässigt för jag lägga mer på signaldelen så denna ska bytas ut så småningom. Intresserad?

Signalkabel: Från CD's analoga utgång sitter en Jungson JASC-02 RCA kopplad.

Försteg: Vidare går signalen till förförstärkaren Jungson JA-1 Deluxe. Trevlig apparat med tydlig display, grym frontpanel och med fjärrkontroll i trä. Tyvärr låter apparaten "klick" vid varje volymhöjning/sänkning, men det kan man ju leva med. :(

Balanserad kabel: Från förstegets balanserade utgångar går Jungson JASC-02 XLR vidare.

Slutsteg: Jungson JA-99C Deluxe! 26 kg power. :) 2x80W klass A. Endast balanserade ingångar. Myspys med både värme och blått sken när det är påslaget. Grym ljudbild.

Högtalarkabel: EKK 2.5kvm iklädd svart kabelstrumpa med krympslang och knivbananer. Varför köpa dyrare kabel? Använd era tonkontroller istället.

Högtalare: Ino Audio piP. Om du inte känner till dessa högtalare föreslår jag att du tar reda på det. Neutral fullregister.

Stereomöbel: E&T Spiderracket + extra layer. En pina att montera, fröjd för ögat. :) Otroligt stabilt och tål mkt tyngd! Men eventuellt ska detta bytas ut för ngt i lite mer gammaldags stil.

Rummet: Viktigaste komponenten till sist, tyvärr är det långt ifrån optimalt... Ska bygga absorbenter och diffusorer så småningom.

Kom gärna med tips/synpunkter om mitt system.

Edit april 05: Yeaa, fick äntligen tummer ur och fixade lite bilder. Kom gärna med önskemål på fler bilder/vinklar på produkter om ni är intresserade.

Redigerat av Unregistered78e0ed10, 13 April 2005 - 11:35.

Postad 30 September 2004 - 12:43

Unregisteredc0247635
  • Unregisteredc0247635
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
jo då det blev en denon 3805 till slut....funkar kanon. och som sagt högtalarplaceringen är inte den optimala men den är sambovänlig B)

Postad 14 November 2004 - 13:38

anzo
  • anzo
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Är bilden längst ner gjort i schetcup ?

Postad 14 November 2004 - 14:10

Unregistered78e0ed10
  • Unregistered78e0ed10
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0

Är bilden längst ner gjort i schetcup ?

Ja via demoversionen som går ladda ned på deras hemsida. Går ju göra betydligt finare saker jag bara slängde ihop nåt lite snabbt.

Postad 08 May 2005 - 09:47

Unregistered1ca7c3a4
  • Unregistered1ca7c3a4
  • Lärjunge

• 414 inlägg
  • 0
Din EKK blev ju riktigt tjusig!

Hur har du gjort och var har du köpt delarna?

Postad 16 June 2005 - 04:11

MullBenkt
  • MullBenkt
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0
Hej!

Dina absorbenter, har du lust att berätta lite mer om dessa? Är det helt vanlig dämpmatta upphängd på väggen?

Kommer behöva absorbenter i min lgh men har ingen plats att skruva ihop någon ram, spänna tyg, hantera isolering etc. Men din lösning så förhållandevis enkel ut!

Postad 18 June 2005 - 06:41

Unregistered78e0ed10
  • Unregistered78e0ed10
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0

Hej!

Dina absorbenter, har du lust att berätta lite mer om dessa? Är det helt vanlig dämpmatta upphängd på väggen?

Kommer behöva absorbenter i min lgh men har ingen plats att skruva ihop någon ram, spänna tyg, hantera isolering etc. Men din lösning så förhållandevis enkel ut!

Det är bara profilerad skumplast. Fördelar? Billigt, väldigt enkelt att sätta upp, bara tunn spik eller tjock nål. Ser rätt bra ut tycker jag själv. Nackdelen är ju effektiviteten... de hjälper endast för att dämpa typ lite diskant och fladderekon.

Postad 19 June 2005 - 02:47

MullBenkt
  • MullBenkt
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0
[quote name='TZS' date='Jun 18 2005, 06:41 ']
[quote]Hej!

Kommer behöva absorbenter i min lgh men har ingen plats att skruva ihop någon ram, spänna tyg, hantera isolering etc. Men din lösning så förhållandevis enkel ut![/quote] Det är bara profilerad skumplast. Fördelar? Billigt, väldigt enkelt att sätta upp, bara tunn spik eller tjock nål. Ser rätt bra ut tycker jag själv. Nackdelen är ju effektiviteten... de hjälper endast för att dämpa typ lite diskant och fladderekon.

<{POST_SNAPBACK}>

Tack!

Såg att MDS tar bara 99:-/skiva (á 40x100cm).

Postad 23 January 2008 - 10:24

akelius
  • akelius
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Din EKK blev ju riktigt tjusig!

Hur har du gjort och var har du köpt delarna?

Ställer samma fråga här...kan du berätta lite om dessa kablar. :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.