Redigerat av Unregistereda689fd5c, 13 May 2007 - 14:52.
Postad 24 September 2004 - 09:24
Berätta mer
Postad 28 September 2004 - 22:10
Det är egentligen inte så avancerat, det hela bygger på en IIS webserver och en .dll fil som ger servern möjlighet att kommunicera med en com port på datorn där servern körs sedan är 3805:an ansluten dit med en RS-232 (seriell) kabel.Jag är väldigt nyfiken på det där webinterfacet du kör mot din 3805:a.
Berätta mer
Websidan består av tre st frames (sidor/rutor i websidan) där den övre inehåller en bild på 3805:an vilken innehåller kod för att fråga receivern om vilka inställningar som gäller just nu och presenterar dom på skärmen, det den kollar är surround läge, signal källa, frekvens för tunern om den är aktiv, mute on eller off, volym och om den är påslagen eller står i standby.
Mitten framen består bara av "knappar" som egentligen är länkar till den tredje dolda framen längst ner dit kommandon bifogas. När man skickar ett kommando så tar det 1-2sec innan receivern får detta, vidare så uppdaterar den dolda framen den övre med displayen så ändrar man volymen eller signalkälla osv så uppdaterar den alltid till de senaste inställningarna från 3805.
Kommandona är ganska enkla egentligen, display framen frågar till exempel 3805 om vilken signalkälla som är igång med kommandot SI? och 3805 svarar med t.ex. SICD om CD är valt. Vill man istället byta signalkälla så skickar man kommandot SITUNER för tuner, SIDVD för dvd osv. Kommandot PW? kan returnera PWON om den är påslagen och PWSTANDBY om 3805 står i standby läge, vidare så kan man skicka PWON eller PWSTANDBY till den. Listan med kommandon som dessa är lång.
Om du är intresserad av mer teknisk info så är det bara att fråga.
Redigerat av Unregistereda689fd5c, 28 September 2004 - 22:14.
Postad 21 August 2005 - 19:52
Kommandona är ganska enkla egentligen, display framen frågar till exempel 3805 om vilken signalkälla som är igång med kommandot SI? och 3805 svarar med t.ex. SICD om CD är valt. Vill man istället byta signalkälla så skickar man kommandot SITUNER för tuner, SIDVD för dvd osv. Kommandot PW? kan returnera PWON om den är påslagen och PWSTANDBY om 3805 står i standby läge, vidare så kan man skicka PWON eller PWSTANDBY till den. Listan med kommandon som dessa är lång.
Om du är intresserad av mer teknisk info så är det bara att fråga.
Hej!
Mycket intressant. Jag undrar var du fick tag på listan med kommandon? Jag har letat runt lite på nätet men inte hittat någonting.
Hittade just
http://www.usa.denon...olv4-0UpdCV.pdf
//Per
Redigerat av perpro, 21 August 2005 - 19:53.
Postad 08 April 2006 - 00:03
Vore intressant om du berättade lite mera om vilket kök det är, då jag sitter här och har funderat en längre tid på kökslösningen i hemmet, ska modda köket och installera diskmaskin osv osv ...
Till sist, undrar jag hur man lär katter att inte använda högtalarna som klösträd ? (har själv riktigt otacksamma högtalare ur just husdjurssynpunkt)
Mvh
Passerati
Redigerat av Unregistered1041101d, 08 April 2006 - 00:09.
Postad 08 April 2006 - 22:31
Även fast sajten heter "MinHembio" bara måste jag beröma ditt kök, ser kul ut att laga mat i det köket - kort sagt Rackarns fräscht, diskmaskinen till höger om vattenkranen ?
Vore intressant om du berättade lite mera om vilket kök det är, då jag sitter här och har funderat en längre tid på kökslösningen i hemmet, ska modda köket och installera diskmaskin osv osv ...
Till sist, undrar jag hur man lär katter att inte använda högtalarna som klösträd ? (har själv riktigt otacksamma högtalare ur just husdjurssynpunkt)
Mvh
Passerati
Jo det är ju lite ot
Är mycket nöjd med köket och det är skönt med granit runt spisen så man kan ställa ifrån sig kastruller mm utan att behöva vara rädd om underlaget. Jag tror just como köket utgått, många kanske tycker det är för mörkt? Hur som hellst så var det como köket jag fastnade för.
Man får se till att katten har något annat att klösa på.. inte alltid det funkar dock men hon är inte på helicon frontarna så ofta men det är klart dom är tilltalande ibland
Redigerat av Unregistereda689fd5c, 08 April 2006 - 22:38.
Postad 13 May 2007 - 14:51
Nyfiken på var du har köpt din dvd-förvaring?
Den kommer från ikea och finns i några olika utföranden, hade dom tänkt till lite så hade man fått in tre rader med filmer men tyvärr så blir det bara två.
Postad 11 July 2009 - 15:13
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?