Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gästbok för MaxPayne

14 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 September 2004 - 18:02

MaxPayne
  • MaxPayne
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Välkommen till min gästbok

Postad 17 September 2004 - 20:50

Unregistereddc3da2df
  • Unregistereddc3da2df
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0
Hej maxpayne,

Du har uppenbarligen klart bättre koll på kameran än jag hade. Väldigt snygga screenshots. Snyggt har du hemma också och jag gillar att du har samma inställning att kablar ska inte synas. Du får en stark 7:a av mig. Har inte kommit till min egen döljning helt än med det är nästa aktivitet i gant-schemat :D .Kanske ska låna kameran en gång till för att få lite bättre egna bilder:D

MvH

Vanilla

Redigerat av Unregistereddc3da2df, 17 September 2004 - 20:53.

Postad 17 September 2004 - 20:52

Unregistereddc3da2df
  • Unregistereddc3da2df
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0
btw, man måste visst städa för att få ett högt betyg...

Postad 23 January 2005 - 19:06

GoodSpeed
  • GoodSpeed
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Tjena MaxPayne!!!

Måste snacka med någon 4805 ägare:
Det är så att jag funderar på att köpa en infocus 4805 men har nu läst i en tråd att ljusstykan kan flimra på den ....är det något du känner tilll....vet om man kan göra något åt det???....När jag hade läst tråden "Ojämt fladdrande ljus ifrån min SP4805?" så åkte jag till stan till en butik som hade den uppsatt...och såg felet direkt, bilden flimrade i ljusstyrka....och nu är jag väldigt orolig för har beställt en för två dagar sedan :unsure: .....så skulle vara intressant och höra om någon vet vad det är ???

\MVH

Postad 23 January 2005 - 21:29

MaxPayne
  • MaxPayne
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Tja GoodSpeed!

När projjen var ny såg jag detta fenomen någon gång precis när man satte på den. Ljusflimret försvann efter några minuter när projjen blivit varm. Detta beetende försvann dock efter ca 40-50 h på projjen. Den har nu gått 260 h och jag ser inget som helst ljusflimmer på den nu, utan njuter bara av den trevliga bilden :D

Mvh Robban

Postad 23 January 2005 - 22:08

Unregistered34009
  • Unregistered34009
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Tjena!

Helt i min stil, stilrent o najs!

*surfar runt o klottrar gästböcker=)*

Postad 13 June 2005 - 13:57

Unregistered5480a0bb
  • Unregistered5480a0bb
  • Forumräv

• 886 inlägg
  • 0
Tjenare!

Har kollat in ditt galleri och gillar skarpt hur det ser ut!!

Jag har dock en fråga. Finns det möjlighet för dig att ta en bild i dagsljus med duken nere ;) ?

Anledningen till undran är att jag efter flytt och ommöblering kommer att ha det ungefär som du med duken ovanför tv´n även i neddraget läge. Jag undrar nu hur du tycker att det funkar när duken är så "högt" upp? Känns det som en skum vinkel att sitta och kolla på film i eller funkar det bra (antar det men jag fråga ändå ;) ). Sen undrar jag ju givetvis hur det ser ut rent estetiskt, därav förfrågan om bild.

Tack på förhand!!

MvH / Andreas

Postad 13 June 2005 - 20:11

MaxPayne
  • MaxPayne
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Tja Andreas!

Jag kan försöka ta en ny bild imorgon. Det börjar mörkna lite här nu.

Jag tycker det funkar helt ok att ha duken över tv:n. Jag har för övrigt gjort om lite och flyttat ner centern under tv:n. På det vann jag 20 cm. Visst är det en kompromiss och jag önskar jag kunde ha duken ytterliggare 30 cm längre ned. Nu sitter duken på 90 cm från golvet och om man sjunker ner lite i soffan och lutar huvudet bakåt funkar det bra. Någon gång när vi har haft tv-spelskväll och spelat typ i 8 h i sträck så kan det kännas lite i nacken :D
Planen är när man väl kommer till skott och köper platt tv att dra ner duken framför tv:n och då komma ner på optimal höjd med duken.

Återkommer med ny bild!

Mvh Robban

Postad 14 June 2005 - 22:32

Unregistered5480a0bb
  • Unregistered5480a0bb
  • Forumräv

• 886 inlägg
  • 0
Tack så hemskt mycket!!! :D

Ser kanon ut!! Kom lägligt i tid då målarna precis varit här idag för att tapetsera i vardagsrummet. Äntligen kan man börja få ordning på saker och ting (projje o duk :D ).

MvH / Andreas

Postad 14 June 2005 - 22:35

Unregistered5480a0bb
  • Unregistered5480a0bb
  • Forumräv

• 886 inlägg
  • 0
Kom på en fråga till :D .

Hur upplever du ljudet från centern då den är placerad så långt ner i förhållande till duken? Jag har nämligen också centern under tv´n men har inte testat med projjen än.

Tack på förhand :D .

Postad 14 June 2005 - 22:50

MaxPayne
  • MaxPayne
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Hej!

Nu har jag uppdaterat galleriet med nya bilder som visar hur det ser ut idag.

Andreas: som du kanske redan sett har jag lagt till en bild där duken är nerdragen. Ang. centern under tv:n funkar detta helt ok om man sitter i soffan, men även detta är ju en kompromiss :D Sitter man i fåtöljen blir det lite mer påtagligt att ljudet kommer underifrån, men som sagt i soffan så låter det som om dialogen kommer från "bilden/duken". Centern är vinklad mot öronhöjd vilket antagligen hjälper en del för att få upp ljudbilden. Centern kommer åka upp på bänken när/om man köper en platt tv.

/Robban

Postad 11 September 2006 - 18:13

MaxPayne
  • MaxPayne
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Hej!

Idag har jag uppdaterat galleriet med nya bilder och även rensat bort de som var inaktuella.

/Robban

Redigerat av MaxPayne, 11 September 2006 - 18:14.

Postad 17 December 2006 - 23:06

Unregisteredbea75bef
  • Unregisteredbea75bef
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej du! Väldigt fin och inspirerande lägenhet måste jag säga. Du har det nästan lika trångt som mig :) En något udda fråga kanske men var har du köpt matbordsskivan och vad är det för träslag? Såg riktigt nice ut.

Postad 18 December 2006 - 19:34

MaxPayne
  • MaxPayne
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Tackar, tackar!

Jo, det är inte världens största lägenhet direkt :) , men jag tycker det funkar bra. Det blir lite Compact Living!

Matbordet består av en tillsågad barbordsskiva från IKEA i bok. Har sågat bort det rundade hörnet och sedan satt skivan i normal bordshöjd. Sedan är skivan fäst i väggen och andra sidan vilar mot ett barbordsben.

Länk till bordsskivan

Mvh Robban

Postad 21 September 2007 - 20:22

MaxPayne
  • MaxPayne
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Eftersom jag köpt ny tv, ny subwoofer och nya möbler har jag nu uppdaterat Galleriet igen med nya bilder.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.