Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gästbok för Norti

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 December 2004 - 01:36

Unregisteredf4f577c9
  • Unregisteredf4f577c9
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
Välkommen till min gästbok

Postad 17 August 2005 - 23:26

Mr Muskel
  • Mr Muskel
  • Beroende

• 1342 inlägg
  • 0
Hej Norti!
Börja med att säga grattis till en fin DVD-spelare. :)
Har själv haft 1050 hemma för test(se gärna mitt gamla inlägg)Rotel 1050
Som du skrev så tyckte jag också det var konstigt att man inte kunde spola med MP3 låtar??
Annars gillade jag också ljudet. Synd bara att den saknar HDMI/DVI

Uppmärksammade att du gärna ville uppgrade till en ROTEL 1055/1056
Vill ge dig ett råd att försöka testa dina högtalare med Rotel innan du ger dig kast på uppgradering. Infinty+Rotel kan i värsta fall bli för mycket av det goda, dvs för vasst. Har sett Infinty Kappa ägare som varit missnöjd med denna kombination.

Postad 18 August 2005 - 06:51

Unregisteredf4f577c9
  • Unregisteredf4f577c9
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
Hejsan orebromannen!

Tack ska du ha :)

Läste faktiskt det där inlägget när jag var i inköpstankar, var det enda test/jämförelse av denna jag kunde hitta, så den var till stor hjälp eftersom du jämförde med en dvd i samma prisklass som min gamla.

Jo, det är lite underligt, men det är nog det enda jag saknar eller tycker är mindre bra...både HDMI och DVI saknar min projektor så det är ju inte aktuellt i dagsläget, men det är ju inte omöjligt att man byter senare, men den dagen den sorgen.
Fast jag är rädd för att man kan se lagerbyten?! såg Deer hunter igår och jag är rädd för att det var det jag såg, ska hålla utkik nästa gång jag ser.

Det är just den delen (reciever) som håller mig nästan sömnlös på nätterna.
Tanken är att när jag får löning nu den 25:e så kommer Beta 40 att inhandlas och så fort dessa är hemma drar jag med dom till takt & ton för att provlyssnas med dels just Rotel men även Marantz SR-7500, Arcam AVR-200, någon Yamaha modell och även någon HK på samma gång så att man har lite att jämföra med, sen får jag utgå ifrån den provlyssningen.

Har faktiskt varit inne lite på Marantz´en ett tag, den är ju trots allt 7000 :- billigare än Roteln.
Det jag eftersträvar i ljudet (som jag saknar idag i min mening) är attack i basen först och främst, sedan är det ju andra aspekter som jag antar att man märker vid en eventuell lyssningssession som jag inte kan riktig sätta fingret på nu.
Det Marantz kanske har till fördel är att det är aningen mer 3D-känsla? finns ju också mer tekniskt mumbo-jumbo som jag säkert ändå inte kommer att använda hur som helst.
Som anläggningen ser ut just nu så funkar den utmärkt till lite lugnare musik, körde igenom b.la "Patrik Isaksson - Du får göra som du vill" och det lät väldigt bra, ljudbilden målades upp framför precis som jag ville att den skulle, men spelar jag AFI , Sonata, eller Manowar så låter det inte alls som jag vill. i ett blindtest skulle jag nog inte ens höra någon större skillnad motför mina datorhögtalare, det låter helt enkelt inte bra, skulle väl inte gå så långt att säga att det låter dåligt men.

I t.ex AFI - Paper Airplanes (Makeshift Wings) som hör till favoriterna, så blir ljudet alldeles för påträngande, jag orkar knappt lyssna, här blir diskanten snudd på vass faktiskt.
Detta tror jag att både Betorna och Sonyn får dela på ansvaret, tror det kommer bli skillnad till det bättre dels när jag byter till golvare (Beta 10 har ju sina restriktioner) sedan kommer ny reciever göra väldigt stor skillnad oavsett vilken jag nu väljer.

Det vore bra med ett utlåtande om din Rotel. Om du har provat den med andra högtalare? har du ställt mot någon annan reciever? vilka var dom största skillnaderna motför din gamla? Kanske har du lyssnat på en annan reciever som du kan rekommendera utifrån förutsättningarna?

Nu vart mitt inlägg lite längre än jag hade tänkt, men det var bra att du tog upp det eftersom läst rätt mkt om diverse modeller men trots detta så känns det ändå som om jag står på ruta 1.

MVH Jens.

Redigerat av Unregisteredf4f577c9, 18 August 2005 - 06:54.

Postad 18 August 2005 - 15:44

Mr Muskel
  • Mr Muskel
  • Beroende

• 1342 inlägg
  • 0
Hej igen Jens!
Kul att du hade nytta av mitt lilla test.
Synliga lagerbyten som du nämnde glömde jag faktiskt bort när jag hade DVD:n hemma. Hoppas att det var en tillfällighet bara.

Nu är jag rätt så stressad den sista tiden men har faktiskt funderat flera gånger på att skriva ett utlåtande om min Rotel. Även jämföra med receivrar i olika prisklasser. Har testat tidigare hemma H/K 430 samt min gamla Pioneer 711.
Jag får väl ta mig i kragen någon dag och skriva lite.
Vi hörs igen!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.