Postad 12 January 2005 - 12:38
Taskig kvalitet på kameran så jag siktar på att köpa ny kamera snart så man får lite stil på bilderna.
Redigerat av Unregistered33cc6995, 26 February 2005 - 12:53.
Postad 22 March 2005 - 00:06
Var har du "gömt" grejerna?
Ok bjuder på ett, som ni ser bli kvaliten mycket dålig pga att rummet är mörkt och att kameran är gammal.
Ska fota imorgon om jag hinner när det är ljust, då möjligtvis kan jag ta en rättvis bild.
Har en mycket provisorisk bänk för tillfället och allt ser egentligen hemskt ut.
är på jakt efter en snygg bänk.
Tips?
Postad 22 March 2005 - 00:21
Har du dina Audiovector ståendes direkt på mattan? Svårt att se om de står på något eller om du kör med några speciella spikar.
Redigerat av alpha, 22 March 2005 - 00:23.
Postad 22 March 2005 - 00:27
Nog ser det ut som att bänken sviktar lite, men hade du inte sagt något så kunde man ju trott att det var något slags vidvinkel-objektiv på din kamera istället.
Tips på en bänk?
Tja, min "hembyggda" bänk kan väl vara ETT tips!
Kostnad runt 1500:- (tror jag att det var) men den sviktar INTE!
Bara om jag parkerar mina 90Kg på bänken, men då sviktar den bara ett par millimeter ändå!
Kan faktiskt rekommendera att bygga själv. Jag tycker inte att det ser så "pjåkigt" ut och det är rätt kul att veta att man själv har byggt något.
Det finns en del andra hembyggda bänkar i DIY-forumet du hittar säkert fler uppslag om du gör en liten sökning.
Gillar du inte att bygga själv så kan det ju ändå vara en inspirations-källa när du letar efter "köpe-bänkar"
Postad 22 March 2005 - 00:33
Nya bilder på gång nu ser jag, nice!
Har du dina Audiovector ståendes direkt på mattan? Svårt att se om de står på något eller om du kör med några speciella spikar.
En 20 mm tjock ful träskiva ligger under vardera matta.
Jag ska kasta ut dessa mattor och köpa den lite tjockare mattan från Ikea som alla andra har.
Tror den heter Ringum, funderar på andra spikes också.
Postad 22 March 2005 - 00:35
NAJS!
![]()
Nog ser det ut som att bänken sviktar lite, men hade du inte sagt något så kunde man ju trott att det var något slags vidvinkel-objektiv på din kamera istället.![]()
Tips på en bänk?
Tja, min "hembyggda" bänk kan väl vara ETT tips!
Kostnad runt 1500:- (tror jag att det var) men den sviktar INTE!
Bara om jag parkerar mina 90Kg på bänken, men då sviktar den bara ett par millimeter ändå!
Kan faktiskt rekommendera att bygga själv. Jag tycker inte att det ser så "pjåkigt" ut och det är rätt kul att veta att man själv har byggt något.
Det finns en del andra hembyggda bänkar i DIY-forumet du hittar säkert fler uppslag om du gör en liten sökning.
Gillar du inte att bygga själv så kan det ju ändå vara en inspirations-källa när du letar efter "köpe-bänkar"...
Mm har funderat på hemmagjord.
Men jag ger mig inte in på det nu utan jag väntar ett par månader.
Har just nu väldig beslutsångest om hur jag ska göra.
Behålla Signature grejorna och mina frontar i bion (vilket känns som slöseri)
Eller flytta ut dom i vardagsrummet och köpa en mindre H/K typ AVR 230 och ett par K3 Super som frontar.
Så därför köper jag ingen bänk för om 3 månader har jag nog bara en DVD, en center och en stereo i racket och då behöver jag bara ett litet.
FÖRTYDLIGANDE
Det känns slöseri eftersom att jag inte har ngn stereo i vardagsrummet och att jag max sitter i biorummet 2 ggr per vecka eftersom att det inte är i ordning.
Redigerat av Unregistered33cc6995, 22 March 2005 - 00:38.
Postad 31 March 2005 - 14:55
Golvet skall också läggas om men det får bli nästa månad.
Har iaf införskaffat en H/K dvd 22a nu så nu har jag slängt ut min CD och den gamle DVDn och ska försöka få till ett lite stilrenare rum.
Återkommer med bilder...
Någon som har tips på en bra 3 sits soffa för runt 5000:-
Redigerat av Unregistered33cc6995, 31 March 2005 - 14:56.
Postad 07 May 2005 - 23:56
MVH Simon
Redigerat av burge, 07 May 2005 - 23:56.
Postad 08 May 2005 - 13:30
jag köpte mina soffor i malmö på ett ställe som heter möbelfabriken...
väntetiden var 5 veckor men det var det värt
Postad 08 May 2005 - 13:54
Postad 09 May 2005 - 15:32
Jo den röda färgen var bra när det var mörkt i lägenheten men när solen stod på så kunde man knappt se.. förvandlades till neon..
Jag gav 3600 styck... dom är lite hårda i början men nu e dom väll in satta.. =)... och det är två st treor...
tycker det priset var kanon... så kan man lägga mer på stereon.. haha
har du fått dina sladdar än eller?
ha det
Postad 10 May 2005 - 14:38
Åstorp utanför Helsingborg stämmer bra ja.
Var i storstaden bor du då?
Postad 10 May 2005 - 20:23
har du ramspänd duk eller sån man drar ner?
projjen kommer nog snart tror jag.. =)
ska köpa min 24" LCD om ungefär en månad... att ha vid sängen.. haha.. lyx..
Postad 12 May 2005 - 11:06
jag tror jag ska ha en ramspänd... det är många på forumet som har byggt själv och är nöjda...
Ha det bra
Postad 15 May 2005 - 23:04
Färgen heter CAPPUCCINO och är en alcro färg....det står lite mer om färgen, det är fler än du som har frågat i de inläggen innan dig i min GB...
LYCKA TILL
MVH
Niklas
Postad 22 May 2005 - 20:35
Minns inte riktigt vad mörkläggningsgardinerna heter, men det är Ikeas varianter som jag har kapat till (förkortat respektive förlängt).
Det var nästan skymning ute när jag tog min galleribild, och kontrasten mellan TV-ljuset och ambientljuset gör att det nog ser mörkare ut än vad det blir. Trots mina fyra fönster blir det ordentligt mörkt.
Ett tips om man ska använda Ikeas mörkläggningsgardiner är att dels låta dem löpa i en U-formad profil som fästs mot väggen, dels montera dem ovanför fönstret. I sådant fall eliminerar man allt ljus utifrån. Lycka till!
Postad 22 May 2005 - 22:08
Haft e bra helg?
Är du nöjd med din dvd 22?
Min dvd spelare har havererat... måste ha en ny...
ha det
Postad 03 June 2005 - 07:48
Min kappa center b landade precis... fint som faen..
ska koppla in den senare idag... det blir nog en sån projektor som du har i och med det enorma prisrraset på den...
ha en trevlig helg
Postad 08 June 2005 - 17:39
Fick proj idag..
Kör på väggen nu än så länge ska köpa eller bygga duk i helgen...
och så måste sladdar och kabel listor upp... har en skön vecka/helg framför mig...
Har du fått din KX ?
Ha det
Postad 09 June 2005 - 08:28
Jag vill bygga egen men nu när jag har kollat rundor så kanske det e bäst att köpa en och ramspänna den..
ska kolla lite med någon här på forumet om dom e nöjda med sina mdf-skivor...
vet inte heller om man ska ha vit eller grå duk...
Ska bygga hylla till projjen ihelgen.. kan nog inte ha det i stativ för mitt stora rum (enda rum)
Har inte råd att lägga ut till bak högtalare nu.. vet inet om jag ska ha dom kappa som hör till serien eller om jag ska ha diopol ... kanske inte e lönt har ju inte så stort rum...
Postad 21 June 2005 - 20:16
Såg att du har fått upp nya bilder...
har bio rummet försvunnit eller?
mycket snygga bilder..
Håller på att bygga tak stativ till min proj, tror det blir klart så jag kan sätta upp den i helgen.. =)
Postad 22 June 2005 - 17:17
Det lutar åt en ramspänd duk... vet inte om jag vill bygga den själv.. men jag tror att det blir det... =)
Måste inhandla kabel listor.. och framför allt kablar... får väll bli i veckan efter midsommar... ska se om jag kan få tag i signature försteget.. om jag inte köper en AVR 635.. vet inte hur jag ska göra...
AVR 7000 är ju inte direkt laddad med en massa inställningar till hemma bion..
Måste få tag i en DVI sladd oxå till datan... har inte riktigt hittat än.. för på projjen har jag ju DVI-I och på min data har jag DVI-D... alla dessa sladdar asså... hahaha
Postad 23 June 2005 - 00:46
Jag har väll direkt inte tröttnat på min AVR 7000 men jag tycker att den högra kanalen låter mindre... fast att jag har steget... kan det vara så att felet som jag har på min AVR 7000 går över pre out högra kanalen?
jag använder ju bara min 7000 som försteg... jag vet inte om jag vill ha nåt försteg fast att alla säger att signature försteget är bra.. men det e så ******** svårt att få tag på...
Jag kan inte ha mer än 5.1 i min lilla lägenhet.. räcker gott och väl.. får i så fall bli lite längre fram.. har en del att göra så som det e nu.. har ju fortfarande inte bak högtalare... och jag vet inte om jag ska ha sub.. tror inte det e så lönt att ha det här inne... kappa 90 spelar mycket bra redan nu.. och med en baslåda kanske det skulle förstöra ljudbilden...
haha... tack.. valvet ja.. det kostade 10 ggr mer att köpa det färdigt..
har hittat en ramspänd duk på blocket... ska se om jag kan åka ut och titta på den senare nästa vecka...
har projjen på bordet än så länga och har satt upp en provisorisk skiva iväntan på duk.. funkar bra... men är så sugen på att sätta upp allt...
Ha det
Postad 23 June 2005 - 12:41
Jag vet inte hur mycket jag skulle få om jag säljer den heller...
ingen som vill köpa nåt som e sönder ju
Postad 27 June 2005 - 10:26
Så jag skickade upp den till H/k... och fick svaret...
i och med att den ena högtalar kanalen e kass kan det påverka högra kanalen i pre-out?
Postad 02 July 2005 - 19:25
Det är en oerhört vanlig öppningsfras i en bluestolva.
Postad 06 July 2005 - 23:49
Det är väl snart 7-8 år sedan jag började lira. Pluggar till musiklärare nu på Musikhögskolan i Piteå. Vilken genre är din favorit då?
Postad 07 July 2005 - 02:04
Jag lyssnar på allt (precis allt) förutom hiphop/rap av den enkla anledningen att det tillför mig inget som sångare och gitarrist. Får jag välja så spelas det mycket Albert Collins, Jerry Douglas, T-Bone, Scott Henderson och proddad Nashville-pop
Men ibland blir det folkmusik, ibland Dimmu Borgir och nån gång då och då lite Tower of Power
Postad 14 July 2005 - 22:32
har äntligen byggt mitt takstativ till min proj.. blev mycket bra...
duken e snart klar oxå.. har satt upp en provisorisk träskiva till den andra e klar...
tar nya bilder imorrn...
har du inhandlat något nytt?
ha det
Postad 17 July 2005 - 09:18
Jag såg på bilderna i ditt galleri att du hade kopplat in AQ-högtalarkabeln till midrange och bas. Har du testat andra kopplingar också? Det som gjorde mig lite fundersam är det faktum att midrange-elementet faktiskt spelar bas den med (fast bas-elementet går några Hz lägre antar jag).
Eftersom du har en kabel till just midrange (som sedan är kopplad med blecket till diskanten) kommer det inte gå såväl bas+mellanregister+diskant via den kabeln då? Alltså alla frekvenser i den kabeln. Eller är jag helt ute och cyklar nu?
Jag hoppas att du får en fortsatt trevlig sommar
Redigerat av alpha, 17 July 2005 - 09:19.
Postad 19 August 2005 - 10:47
Hur e det på bio fronten ?
Några nya planer?...
Själv håller jag på att bygga duk...
Har lämnat in min ena högtalare på lagning... miss ljud i mellanregistret.. så jag har stått "högtalar" lös i snart 2 veckor.. får kolla på film men bara centern och lyssna på musik via data högtalarna... så kan det gå...
ha det bra
/
Mackii
Postad 08 October 2005 - 14:38
Postad 08 October 2005 - 14:40
Postad 08 October 2005 - 20:05
hur lever livet?
har du fått iordning på din 2-kanals anläggning?
Har satt upp kablar i mina listor idag... så nu e det mesta klart..
har ramen till duken kvar och bakhögtalare sen e jag nog klar med min hemma bio... för tillfället..
ha det
Postad 09 October 2005 - 18:24
Det var ett ###### meck för mig att sätta upp kabel listor och att få in sladdarna snyggt och prydligt men efter 2 timmars jobb så gick det äntligen..
ska du på hemma bio mässan nåt?
Postad 21 January 2006 - 02:19
Dom stora klossarna i mitt galleri hade jag bara för tryckets skull.. mina infinity tar dom på alla punkter utom på just knacket.. haha
hur e det annars?
ha det
Postad 23 January 2006 - 19:29
jo med mig e det bara bra.. mitt nästa steg blir nog en lcd .. vet inte hur stor än bara, eller vilket fabrikat..
har oxå haft jbl.. men när man bodde hemma var man bara ute efter trycket...
det e ju lite annurlunda jämfört idag..
ha det bra
Postad 25 January 2006 - 15:31
Måste även kommentera lite angående mina bilder i mitt galleri. Jag har nämligen nyköpt min system kamera och alla mina bilder är tagna med en vanlig Sony kamera modell billig. Det kan man nog också se om man tittar på mina bilder.
Nya bilder är på väg och ska även försöka få med lite fler helhetsbilder.
Postad 25 January 2006 - 19:55
Hoppas att det löser sig för dig!
Bilder kommer snart...
Postad 14 April 2006 - 17:27
Swanarna låter bättre än vad de ser ut, hojta till om du har vägarna förbi Örnsköldsvik!
Redigerat av Christopher, 14 April 2006 - 17:28.
Postad 16 April 2006 - 23:29
Postad 12 June 2006 - 13:15
Ville bara kolla hur läget är med dig. Hur går det med Krell vs. Audionet planerna?
Mvh/Roland
Postad 09 August 2006 - 15:49
Hur har du kopplat mellan ditt Signature steg och ditt försteg för att dom ska sätta på sig samtidigt?
Postad 09 August 2006 - 21:52
Försteget skickar nämligen ut en 12 volts spänning på trigger out som "tänder" slutsteget. Egentligen så är konstruktionen ganska simpel, för spänningen från försteget "drar" ett relä som kopplar på strömmen till slutsteget. Därmed så skulle man också kunna fejka denna "trigg-signal" med vilken adapter ("nätbula"/batterieliminator) som helst för att "dra igång" slutsteget. Så länge spänningen ligger mellan 6 och 12 volt (Enligt slutstegets spec.) så kommer det att funka fint (har själv gjort så m.h.a. min gamla Onkyo recievers switchade nät-uttag på baksidan och en adapter...
Postad 10 August 2006 - 01:34
presis som Krasse skriver så är det trigger output som jag har kopplat så när jag slår på försteget så startar även slutsteget...dessa kablar följer med som standard när man köper det nytt och bör finnas i vilken "normal" affär som hellst att få tag på.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
13 bilder
14 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?