Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Spotify Plugin

62 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 09 januari 2009 - 21:35

pgg
  • pgg
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0
Halloj!

Har gjort ett litet plugin till MediaPortal som låter dig kontrollera och spela låtar på Spotify. Fast innan du börja ropa och tjoa, så ska du veta att det krävs lite arbete för att få det hela att fungera. Och du kommer inte kunna använda radion eller liknande.

Kort hur det funkar
När pluginet startar, så kollar den i en speciell mapp som heter "Albums", och snappar upp alla filer som har .xml i filändelse, och läser dessa. Varifrån den får all information om vad albumet heter, och vad för låtar den innehåller osv. I samma mapp kollar den även upp filer som har .jpg i filändelse och tolkar dessa som covers till albumen, notera att dessa bilder måste ha samma filnamn som deras respektive xml fil.

XML filer?
XML-filerna innehåller vad albumen heter, artistens namn, och vad de olika låtarna heter och vad deras Spotify URI är. Dessa skapar du enklast genom ett litet program som följer med rar-filen, som jag kallar för AlbumCreator, se längst ner i det här inlägget för att se instruktioner om hur man använder det.

Här är ett exempel på hur en sådan xml-fil ser ut:
<album>
  <name>Parachutes</name>
  <artist>Coldplay</artist>

  <track>
	<id>1</id>
	<name>Don&#39;t Panic</name>
	<uri>spotify&#58;track&#58;2QhURnm7mQDxBb5jWkbDug</uri>
  </track>

  <!-- osv.. osv... -->
</album>

Hela den här filen följer med pluginet, så du kan spana lite närmare på hur det ser ut senare.

Installation
När du laddat hem filen, så packa upp den. Kopiera sedan MediaPortal mappen till C:\Program\Team-MediaPortal\ och säg ja till att ersätt alla filer.

Starta sedan MediaPortal Configuration och "enabla" pluginet.

Sedan måste du tömma cachen, det gör du genom att klicka på "Start/Alla Program/Team-MediaPortal/MediaPortal/User Files". Sedan går du in i cache-mappen och tar bort alla filer och mappar som finns där.

Sedan ska det bara vara att tuta och köra!

Ändra sökväg till album-mappen
Om du vill kan du också ändra sökvägen till mappen som innehåller dina album. Det gör du genom att starta MediaPortal Configuration, gå in på plugins och högerklicka på MySpotify-ikonen och välj "Configuration".

Skins
Just nu finns det skins till Blue3, Blue3wide, Xface 1.7, Aeon Wide 1.3 och StreamedMP; varav alla följer med i rar-filen. Om någon är sugen på att göra fler skins, eller göra om något av de existerande så är det mycket välkommet!

Album Creator
Har skapat ett litet program som man kan skapa sina album extremt fort. Allt man behöver göra är att markera alla låtar i ett album på Spotify(klicka på första låten, håll in shift, och klicka på sista låten), och sedan dra och släppa dom i det här programmet, och vips så har du all XML-kod skrivet :unsure:
Dock behöver man fortfarande skriva in namnet på albumet manuellt. Men sedan är det bara spara filen och sen är det klart! Iofs måste man om man vill, fortfarande ladda ner omslaget... Ska kolla runt och se om jag kan automatisera det med..

Ladda ner
My Spotify (17-04-2009)
Källkod (Visual C++ Express 2008) (15-03-2009)

17-04-2009

  • "Could not find spotify search control" började poppa upp igen. Visade sig att min "backup" metod inte funkade. Men nu ska det funka, så förhoppningsvis dyker inte det här problemet upp igen.
15-03-2009
  • Fixade en liten bugg som fick MediaPortal att krascha när man stänger.
14-03-2009
  • Fixade reklam-koden. Den här gången lyssnade jag i flera timmar för att få höra lite reklam, och nu verkar det som om koden funkar, äntligen! Men förmodligen så har det dykt upp några nya buggar nu, det märks väll.
12-03-2009
  • Fixade en bugg som fick MediaPortal att hänga sig.
  • Fixade även till reklam-koden som jag skrev den 6:e Mars. Vet i tusan vad jag tänkte på när jag skrev den koden. hehe.. Dock är jag inte säker på om reklam-spelandet är fixat, men hoppas det...
11-03-2009
  • Gjort ett skin till StreamedMP.
06-03-2009
  • Fixade några småbuggar.
  • Kan ha fixat reklam-problemet, fast har ingen aning då jag inte råkade ut för nån reklam medan jag buggtestade.
  • Fixade till källkoden lite.
27-02-2009
  • Fixade ett problem med gårdagens uppdatering som jag inte hade tänkt på.
26-02-2009
  • Fixade problemet som skapar ett error-meddelande som säger "Could not find spotify search control". Och jag tror att det lilla "hack" jag gjorde, kommer fixa så att det här problemet inte återkommer.
19-02-2009
  • Gjort ett skin till Aeon Wide 1.3
18-02-2009
  • Upptäckte en liten bugg sen uppdateringen igår. Förmodligen inget som du som användare märker av, men nu är det fixat.
  • Fixade skinnet till Xface 1.7, men det finns fortfarande lite buggar.
17-02-2009
  • Ändrat så att du kan ställa in vart foldern till albumen är i MediaPortal Configuration.
  • Ändrat så att pluginet kör Spotify automatiskt om det inte är igång.
  • Ändrat så att pluginet sparar ens repeat och shuffle inställningar.
06-02-2009
  • Spotify ändrade klass-namnet på dess sökkontroll, vilket gjorde att ni får ett error meddelande. Det är nu fixat, men problemet kan komma tillbaka i framtiden. Men förhoppningsvis inte, då detta är nått man inte brukar ändra på.
02-02-2009
  • Fixat så att den fortsätter spela låtar ur samma album om du väljer att bara spela en enda låt.
16-01-2009
  • Fixat så att du kan spela, stoppa och spola osv, med fjärrkontroll.
  • La till AlbumCreator i rar-filen.
09-01-2009
  • Release!


Redigerat av pgg, 18 april 2009 - 05:42.


#2

Postad 09 januari 2009 - 21:45

didrik
  • didrik
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
coolt. bra initiativ.

Själv vill jag ha en Spotify-klient till mitt ps3 - kan du fixa det också? :unsure:

#3

Postad 09 januari 2009 - 21:47

pgg
  • pgg
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0

coolt. bra initiativ.

Själv vill jag ha en Spotify-klient till mitt ps3 - kan du fixa det också? :blush:

Hehe, tror nog tyvärr inte det. Äger varken en ps3 eller kunskapen för hur man programmerar till den :unsure:

#4

Postad 09 januari 2009 - 21:49

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0
jag vill ha spotify till min iphone :unsure: soft initiativ iaf..

#5

Postad 09 januari 2009 - 21:58

tyve
  • tyve
  • Veteran

  • 1 618 inlägg
  • 0
Intressant. Är det möjligt att lägga in <uri> länkar till album eller playlist länkar också? Det skulle gå mycket snabbare än att skriva in varje låt. Nackdelen blir att man inte kan hoppa bland låtarna men med playlists kan man ju göra i ordning från någon annan dator.

#6

Postad 09 januari 2009 - 22:07

pgg
  • pgg
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0

Intressant. Är det möjligt att lägga in <uri> länkar till album eller playlist länkar också? Det skulle gå mycket snabbare än att skriva in varje låt. Nackdelen blir att man inte kan hoppa bland låtarna men med playlists kan man ju göra i ordning från någon annan dator.

Nepp, tyvärr. Har inte listat ut något sätt att få fram vilka låtar det finns bakom ett album-uri eller en playlist-uri. Dessutom så spelar inte spotify dessa uri'n automatiskt, utan detta måste man göra manuellt i programmet.

Vet inte exakt vad du menar med "hppande bland låtarna", men det går i pluginet hoppa och slumpa och repeata och allt vad det heter. Och om jag orkar, så skulle det även gå att programmera så att du kan göra egna playlists i pluginet. Men man måste dock fortfarande skriva dessa xml filer :/

Men om folk här lyssnar på ungefär samma sak, så kan man ju alltid samarbeta och skriva dessa xml-filer. Och sedan ladda upp i nån speciell tråd eller nått? Och då behöver man ju bara ladda ner dom.

#7

Postad 09 januari 2009 - 22:20

tyve
  • tyve
  • Veteran

  • 1 618 inlägg
  • 0

Nepp, tyvärr. Har inte listat ut något sätt att få fram vilka låtar det finns bakom ett album-uri eller en playlist-uri. Dessutom så spelar inte spotify dessa uri'n automatiskt, utan detta måste man göra manuellt i programmet.

Vet inte exakt vad du menar med "hppande bland låtarna", men det går i pluginet hoppa och slumpa och repeata och allt vad det heter. Och om jag orkar, så skulle det även gå att programmera så att du kan göra egna playlists i pluginet. Men man måste dock fortfarande skriva dessa xml filer :/

Men om folk här lyssnar på ungefär samma sak, så kan man ju alltid samarbeta och skriva dessa xml-filer. Och sedan ladda upp i nån speciell tråd eller nått? Och då behöver man ju bara ladda ner dom.

Det jag menade med att hoppa bland låtarna var just det att du inte vet vilka låtar det är i ett album eller playlist och därmed kan man inte hoppa, slumpa eller repetera dem.

Ett alternativ vore att skicka tangenttryckningar till Spotify för den stödjer väl de vanliga "mediatangenterna" dvs. play, stop, skip forward etc? Ungefär som Salling clicker gör i Finstilts Spotify Remote http://www.finstilt..../01/16/spotify/

Har precis bytt dator själv och har inte installerat Spotify än men ska göra det nu så jag kan testa...

#8

Postad 09 januari 2009 - 22:44

pgg
  • pgg
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0

Det jag menade med att hoppa bland låtarna var just det att du inte vet vilka låtar det är i ett album eller playlist och därmed kan man inte hoppa, slumpa eller repetera dem.

Ett alternativ vore att skicka tangenttryckningar till Spotify för den stödjer väl de vanliga "mediatangenterna" dvs. play, stop, skip forward etc? Ungefär som Salling clicker gör i Finstilts Spotify Remote http://www.finstilt..../01/16/spotify/

Har precis bytt dator själv och har inte installerat Spotify än men ska göra det nu så jag kan testa...

Problemet när man startar en playlist-uri eller ett album-uri, är att ingen av dess låtar "aktiveras". Så även om du lyckas skicka ett play-kommando till spotify, så fortsätter den spela vad du spelade förut. T.ex låt säga att du öppnar spotify och spelar playlist A... sedan går du in på playlist B och trycker play, eller next, så kommer den iaf fortsätta spela ur låtarna playlist A. Man måste dubbelklicka på någon av dom för att de ska aktiveras, och sedan trycka på play. Och hur den där dubbelklickningen/aktiveringen ska gå till har jag ingen aning om.

Fast om du kan nöja dig med att bara kunna spela låtar ur en enda playlist, så går ju givetvis det att göra. Men det är inget jag har lust att slösa tid på :blush: inte just nu iaf :unsure:

Redigerat av pgg, 09 januari 2009 - 22:45.


#9

Postad 15 januari 2009 - 23:59

Krazz
  • Krazz
  • Användare

  • 180 inlägg
  • 0
Snyggt jobbat pgg.

Jag installerade precis ditt plug in och det fungerar hur bra som helst. Jag har inte fått någon reklam ännu, men vi får se vad som händer. :)

Jag har ett önskemål; skulle du kunna lägga Play/Pause/Next/Prev på dom vanliga knapparna som MP använder i till exempel film/musik istället för att behöva gå in i menyn?

Som sagt, mycket bra jobbat för att vara en "beta". :blink:

#10

Postad 16 januari 2009 - 12:45

pgg
  • pgg
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0

Snyggt jobbat pgg.

Jag installerade precis ditt plug in och det fungerar hur bra som helst. Jag har inte fått någon reklam ännu, men vi får se vad som händer. :)

Jag har ett önskemål; skulle du kunna lägga Play/Pause/Next/Prev på dom vanliga knapparna som MP använder i till exempel film/musik istället för att behöva gå in i menyn?

Som sagt, mycket bra jobbat för att vara en "beta". :blush:

Menar du till fjärrkontrollen/tangentbordet? Det borde nog vara lätt fixat.. vet faktiskt inte varför jag inte gjort det redan :/

Edit:
Har nu fixat så att man kan spela, stoppa, hoppa osv, med fjärrkontrollen eller tangentbordet beroende på vad man har. Har även lagt till AlbumCreator i rar-filen så att man inte behöver ladda ner två filer.

Redigerat av pgg, 16 januari 2009 - 14:07.


#11

Postad 01 februari 2009 - 15:14

Krazz
  • Krazz
  • Användare

  • 180 inlägg
  • 0

Har nu fixat så att man kan spela, stoppa, hoppa osv, med fjärrkontrollen eller tangentbordet beroende på vad man har. Har även lagt till AlbumCreator i rar-filen så att man inte behöver ladda ner två filer.


Nu fungerar detta jättebra. TACK!!! :lol:

Mer feedback:
Jag irriterar mig lite på att när man är inne i ett album och klickar OK på en låt så spelas den låten, men när den är slut så spelas inte nästa låt i albumet utan antingen stoppas spelandet eller så spelas låten igen (om man har repeat påslaget).

Normalt förfarande borde väl vara att spela hela albumet till slutet från den låt man klickar på. Om repeat är påslaget så spelas hela albumet från början igen. Är random valt så spelas albumet i random ordning. Vill man däremot spela en enda låt så kan väl detta val ligga under info-menyn istället för att som det är nu behöva gå in under info-menyn för att spela hela albumet. Detta kanske inte går att lösa iofs?

Det bästa är kanske att vänta på APIt som tydligen ska dyka upp i framtiden. :)

#12

Postad 02 februari 2009 - 18:05

pgg
  • pgg
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0
Hehe. jao, härmade hur Spotify fungerade när man spelar låtar. Ibland vill man ju bara spela en låt hehe.. uhm.. nja..

Hur som helst, så har jag nu fixat så att den fortsätter spela låtar ur samma album som låten är i :) Och har du repeat på så repeatar den hela albumet, och har du shuffle på så hoppar den bland alla låtar i albumet.

Har inte buggtestat alltför mycket, gjorde den här ändringen på lite drygt 1 minut.. är lite trött :} Men det ska nog funka fint :lol:

Du behöver bara kopiera MySpotify.dll filen ur arkivet.. har inte ändrat någon annan fil.



Laddade även upp källkoden, utifall att någon är intresserad. Länk finns längst ner i första inlägget.

Redigerat av pgg, 02 februari 2009 - 18:19.


#13

Postad 02 februari 2009 - 18:15

Krazz
  • Krazz
  • Användare

  • 180 inlägg
  • 0

Hehe. jao, härmade hur Spotify fungerade när man spelar låtar. Ibland vill man ju bara spela en låt hehe.. uhm.. nja..

Hur som helst, så har jag nu fixat så att den fortsätter spela låtar ur samma album som låten är i :lol: Och har du repeat på så repeatar den hela albumet, och har du shuffle på så hoppar den bland alla låtar i albumet.

Har inte buggtestat alltför mycket, gjorde den här ändringen på lite drygt 1 minut.. är lite trött :} Men det ska nog funka fint ;)

Du behöver bara kopiera MySpotify.dll filen ur arkivet.. har inte ändrat någon annan fil.


Härligt. Jag ska testa med en gång och återkommer med resultat. :)

#14

Postad 02 februari 2009 - 21:09

Krazz
  • Krazz
  • Användare

  • 180 inlägg
  • 0
Äshh, jag kan inte köra Spotify längre. Jag fick låna login från en polare men han vill inte dela med sig längre så nu har jag inget login längre.

Någon som har en inbjudan över kanske? :)

#15

Postad 05 februari 2009 - 20:50

harlekin6
  • harlekin6
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Äshh, jag kan inte köra Spotify längre. Jag fick låna login från en polare men han vill inte dela med sig längre så nu har jag inget login längre.

Någon som har en inbjudan över kanske? :blink:


PM:a din mail så kan jag skicka en invite. Det gynnar ju mig att du är med och utvecklar detta fantastiska plugin :-)

/H

#16

Postad 05 februari 2009 - 22:51

Unregisterede8fb61cc
  • Unregisterede8fb61cc
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Äshh, jag kan inte köra Spotify längre. Jag fick låna login från en polare men han vill inte dela med sig längre så nu har jag inget login längre.

Någon som har en inbjudan över kanske? :D


Bevaka http://lakka.se/index.php?p=spot så får du nog tag på en.

#17

Postad 06 februari 2009 - 07:18

pgg
  • pgg
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0
Spotify har gjort en liten ändring i programmet som gör att pluginet inte fungerar. Så om du får ett error-meddelande som säger "Could not find Spotify search control" eller liknande, så måste du ladda ner pluginet igen.

#18

Postad 07 februari 2009 - 21:14

Krazz
  • Krazz
  • Användare

  • 180 inlägg
  • 0
Spotify konto fixat (tack PhatBot).
MySpotify uppdaterat och installerat.

Jag återkommer efter test om det finns något att förbättra. ;)

#19

Postad 14 februari 2009 - 21:20

Krazz
  • Krazz
  • Användare

  • 180 inlägg
  • 0
Nu har jag kört ett tag med senaste versionen av MySpotify och det funkar jättebra. Jag har faktiskt bara en sak att gräma mig över, och det är att reklamen ibland tvingar en att starta om MediaPortal och det är ju inget att göra åt den saken. Oftast behövs det ingen omstart så det är inte såååååå jobbigt.

Tack för ett störtskönt plugin. :)

#20

Postad 15 februari 2009 - 11:27

Krazz
  • Krazz
  • Användare

  • 180 inlägg
  • 0
Jag uppdaterade min sovrums-HTPC igår och lade då in MySpotify på den också. När jag drog igång MySpotify så fanns bara Coldplay albumet (default) med eftersom jag hade glömt att lägga till alla mina album. Då kom jag på idén att det skulle underlätta om man kunde ändra sökvägen till MyAlbums och tänkte iom detta föreslå att du skulle göra någon typ av settingsfil där man kan ändra dessa saker. Till min förvåning så finns det redan. :)

Men, skulle det inte vara snyggare om man kunde ändra dessa saker direkt i MP Config (Plugins)? Eller är det en jobbig procedur att implementera?

Jo, en annan sak. Om du glömmer att dra igång Spotify innan du drar igång MediaPortal så blir MediaPortal lite skumt om du går in på MySpotify. Går det att visa ett meddelande att Spotify inte är igång eller kanske till och med starta Spotify autmatiskt istället?

Redigerat av Krazz, 15 februari 2009 - 12:16.


#21

Postad 16 februari 2009 - 19:17

pgg
  • pgg
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0

Nu har jag kört ett tag med senaste versionen av MySpotify och det funkar jättebra. Jag har faktiskt bara en sak att gräma mig över, och det är att reklamen ibland tvingar en att starta om MediaPortal och det är ju inget att göra åt den saken. Oftast behövs det ingen omstart så det är inte såååååå jobbigt.

Tror att om du har "repeat" på så kan du fortsätta spela efter reklamen utan att behöva krångla. Det som händer när reklamen spelar, är att pluginet hela tiden försöker spela nästa låt i den interna spellistan. Men då spotify hela tiden försöker spela reklamen, så uppfattar pluginet detta som att låten har slutat och det är dags för nästa låt i listan. Har man då repeat på, så fortsätter den försöka med nästa låt i listan tills reklamen har slutat.
Ska försöka komma på någon bra lösning :/

Men, skulle det inte vara snyggare om man kunde ändra dessa saker direkt i MP Config (Plugins)? Eller är det en jobbig procedur att implementera?

Nedå, det skulle nog inte vara så krångligt, ska fixa det! Får se om jag fixar det idag eller i morrn.

Jo, en annan sak. Om du glömmer att dra igång Spotify innan du drar igång MediaPortal så blir MediaPortal lite skumt om du går in på MySpotify. Går det att visa ett meddelande att Spotify inte är igång eller kanske till och med starta Spotify autmatiskt istället?

Visst går det köra igång spotify när man är inne i mediaportal, dock blir det inte så vackert, då spotify fönstret kommer hamna i förgrunden framför mediaportal i någon sekund innan den försvinner i bakgrunden. Men det går, och är nått jag borde lagt till från början..

Redigerat av pgg, 16 februari 2009 - 19:18.


#22

Postad 17 februari 2009 - 07:21

Unregisteredaa4c3e29
  • Unregisteredaa4c3e29
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0
Det här är ett råbra initiativ! Ska dra hem och testa! Återkommer med feedback!

#23

Postad 17 februari 2009 - 11:16

pgg
  • pgg
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0
Okay, har nu fixat så att det går att starta Spotify innuti Mediaportal, detta fungerar så att pluginet "känner av" om Spotify körs eller inte när du går in på pluginets sida i MediaPortal. Och körs det inte, så starta pluginet Spotify automatisk.
Dock kan det förmodligen uppstå lite flum när detta händer, som t.ex att MediaPortal förlorar fokus i några millisekunder och liknande. På min dator så märks det inte överhuvudtaget.


Har också lagt till så att du kan ställa in sökvägen till albumen via MediaPortal Configuration.



Om du redan har pluginet installerat, så behöver du bara kopiera MySpotify.dll-filen.

Redigerat av pgg, 17 februari 2009 - 11:31.


#24

Postad 17 februari 2009 - 17:10

Krazz
  • Krazz
  • Användare

  • 180 inlägg
  • 0
Perfekt. Jag testar direkt...

En sak jag upptäckte precis är att shuffle/repeat inte spars i MediaPortal. Om jag klickar i till exempel Repeat och sedan startar om MediaPortal så är repeat urkryssat igen. Känns det inte mer logiskt att spara en sådan inställning också?

#25

Postad 17 februari 2009 - 17:14

pgg
  • pgg
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0

Perfekt. Jag testar direkt...

En sak jag upptäckte precis är att shuffle/repeat inte spars i MediaPortal. Om jag klickar i till exempel Repeat och sedan startar om MediaPortal så är repeat urkryssat igen. Känns det inte mer logiskt att spara en sådan inställning också?

Jodå, det går också fixa :)


Kommer uppdatering snart... FIXAT!

Heh, upptäckte en bugg samtidigt. När man går in i pluginet i mediaportal och klickar på shuffle eller repeat, och sedan går tillbaks till nått annat, för att sedan åter gå in i pluginet. Så nollställs knapparna, trots att shuffle och repeat redan är på. Fixade till det nu. Plus att den sparar hur det är inställt varje gång du avslutar mediaportal osv..

Redigerat av pgg, 17 februari 2009 - 17:26.


#26

Postad 17 februari 2009 - 19:29

Krazz
  • Krazz
  • Användare

  • 180 inlägg
  • 0
Jag upptäckte precis samma sak. Lustigt!

Autostarten funkade fint och sökvägsfunktionen ser bra ut. :P

Snart kan du börja ta bra betalt för detta. hahaha

#27

Postad 18 februari 2009 - 10:05

Unregistered008ba6c0
  • Unregistered008ba6c0
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
Nån som kan fixa ett skin till Aeon? Jag har ingen aning hur man går till väga så jag har inte velat testa det här ypperliga pluginet än!!

Tack på förhand

#28

Postad 18 februari 2009 - 14:46

pgg
  • pgg
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0

Nån som kan fixa ett skin till Aeon? Jag har ingen aning hur man går till väga så jag har inte velat testa det här ypperliga pluginet än!!

Tack på förhand

Vilken Aeon?

#29

Postad 18 februari 2009 - 15:53

Krazz
  • Krazz
  • Användare

  • 180 inlägg
  • 0
Kan man inte bara kopiera XML-filerna från ett annat skin?

#30

Postad 18 februari 2009 - 15:55

Unregistereda7fa5057
  • Unregistereda7fa5057
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Vilken Aeon?


Antar att Putte83 menar XBMC finns ett skin där som heter Aeon.

#31

Postad 18 februari 2009 - 16:32

Unregistered008ba6c0
  • Unregistered008ba6c0
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
Skinet till Mediaportal som heter Aeon

Skins
Just nu finns det bara skins till Blue3, Blue3wide och Xface 1.7; varav alla följer med i rar-filen. Om någon är sugen på att göra fler skins, eller göra om något av de existerande så är det mycket välkommet!


Skrev nog lite otydligt innan. Jag vill ha ett skin som är anpassat till Aeon

Redigerat av Unregistered008ba6c0, 18 februari 2009 - 16:35.


#32

Postad 18 februari 2009 - 18:15

Unregisteredb9c26555
  • Unregisteredb9c26555
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Thoewa, Aeon finns också för MediaPortal.

#33

Postad 19 februari 2009 - 07:24

pgg
  • pgg
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0
Har nu gjort ett skin till Aeon Wide 1.3.

Glöm inte bort att tömma cachen! Vilket du gör genom att gå till "Start/Alla Program/Team-MediaPortal/MediaPortal/User Files" och sedan går in i mappen "Cache", och tar bort mappen "Aeon wide" som finns där i. Eller så tar du bort alla cache-filer.

#34

Postad 19 februari 2009 - 08:22

Unregistered008ba6c0
  • Unregistered008ba6c0
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
tack så hjärtligt!!

Ska testa det när jag kommer hem!!

#35

Postad 19 februari 2009 - 18:19

Unregistereda7fa5057
  • Unregistereda7fa5057
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Thoewa, Aeon finns också för MediaPortal.

Tänkte inte så långt :)

#36

Postad 25 februari 2009 - 22:01

Unregistereda2295c81
  • Unregistereda2295c81
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Tack för en bra plugin! ;)

Men, jag lyckas inte få igång den. Tycker att jag följt anvisningarna till punkt och pricka...

När jag försöker lyssna på någon av låtarna av Coldplay i MediaPortal får jag upp felmeddelandet:

[codebox]Error
Could not find Spotify´s search control![/codebox]

Spotify funkar bra standalone.

#37

Postad 25 februari 2009 - 22:05

Unregisterede8fb61cc
  • Unregisterede8fb61cc
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Det finns en alpha-AEON (officiella version är väl fortfarande en bit bort till XBMC) till MediaPortal.
http://www.team-medi...:9/AeonWide1.3/
Det är nog den han menar.

#38

Postad 25 februari 2009 - 22:09

pgg
  • pgg
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0

Tack för en bra plugin! ;)

Men, jag lyckas inte få igång den. Tycker att jag följt anvisningarna till punkt och pricka...

När jag försöker lyssna på någon av låtarna av Coldplay i MediaPortal får jag upp felmeddelandet:


Spotify funkar bra standalone.

Samma för mig, och det är andra gången det här problemet dyker upp :/ Ska försöka lista ut ett bättre sätt, och fixa det här problemet för alltid. Dock har jag varit uppe sedan klockan 6 i morse och är lite trött. Så uppdatering får ske i morrn.. Så ha tålamod ;)

#39

Postad 25 februari 2009 - 22:21

Unregistereda2295c81
  • Unregistereda2295c81
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0

Samma för mig, och det är andra gången det här problemet dyker upp :/ Ska försöka lista ut ett bättre sätt, och fixa det här problemet för alltid. Dock har jag varit uppe sedan klockan 6 i morse och är lite trött. Så uppdatering får ske i morrn.. Så ha tålamod ;)


Ok, ta det lugnt, en natts sömn brukar lösa det mesta... :D

Tack för att du jobbar med denna plugin ;)

#40

Postad 25 februari 2009 - 22:24

Krazz
  • Krazz
  • Användare

  • 180 inlägg
  • 0

Tack för en bra plugin! ;)

Men, jag lyckas inte få igång den. Tycker att jag följt anvisningarna till punkt och pricka...

När jag försöker lyssna på någon av låtarna av Coldplay i MediaPortal får jag upp felmeddelandet:


Spotify funkar bra standalone.


Jag har samma fel jag. Det är nog något som Spotify har ändrat på. ;)

** EDIT **
Oj, här kom det snabba inlägg. Jag trodde det var ett lokalt problem. Men om ni andra upptäcker samma sak så är det ju ett allmänt problem.

Hoppas du kan lösa det pgg. Det är som sagt ingen brådska.

Redigerat av Krazz, 25 februari 2009 - 22:27.


#41

Postad 26 februari 2009 - 08:33

pgg
  • pgg
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0
Okay, har nu fixat problemet. Och tror inte att det kommer att återkomma... err.. förhoppningsvis.. Använder nu en annan metod för att hitta sökkontrollen i spotify, som borde fungera oavsett vad för framtida förändringar de gör i programmet. *håller tummarna*

* Ni behöver bara uppdatera MySpotify.dll filen.

Redigerat av pgg, 26 februari 2009 - 08:33.


#42

Postad 26 februari 2009 - 09:39

Krazz
  • Krazz
  • Användare

  • 180 inlägg
  • 0

Okay, har nu fixat problemet. Och tror inte att det kommer att återkomma... err.. förhoppningsvis.. Använder nu en annan metod för att hitta sökkontrollen i spotify, som borde fungera oavsett vad för framtida förändringar de gör i programmet. *håller tummarna*

* Ni behöver bara uppdatera MySpotify.dll filen.


Tackar.

P.S. Varför slösa tid på att sova? ;)

#43

Postad 26 februari 2009 - 21:08

Unregistereda2295c81
  • Unregistereda2295c81
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0

Okay, har nu fixat problemet. Och tror inte att det kommer att återkomma... err.. förhoppningsvis.. Använder nu en annan metod för att hitta sökkontrollen i spotify, som borde fungera oavsett vad för framtida förändringar de gör i programmet. *håller tummarna*

* Ni behöver bara uppdatera MySpotify.dll filen.



Kanon! Nu fungerar det :lol:

#44

Postad 26 februari 2009 - 22:25

pgg
  • pgg
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0
Hehe.. var lite för snabb med det där "hacket".. Vilket betyder att om det står nånting i sökfältet som inte matchar med "Search" eller börjar med "spotify:".. så funkar det inte..

Så om ni använder spotify för att söka en låt eller artist eller liknande, så att det står artistens/låtens namn i sökfältet så kommer inte pluginet funka förens ni rensar sökfältet så det åter står "Search".

Ska försöka fixa det i morrn.

Edit: Har nu fixat problemet. Kan förklara lite djupare vari problemet står. Det är så att Spotify's fönster har för tillfället två fönster-komponenter. En som jag inte vet vad den är för nått och den andra är sökfältet. Hela iden med fixandet och trixandes jag håller på med är att identifiera vilken av dessa två är sökfältet. Detta problem har jag än så länge löst igenom att kolla vad de båda har för klassnamn, som är hyggligt unikt. Dock har det visat sig att teamet bakom Spotify har ändrat det här klassnamnet vid nu två tillfällen sedan jag började med pluginet. Så det har ju inte fungerat optimalt. Nu har jag ändrat så att den först kollar om det nya klassnamnet är det rätta, och är det inte det, så kollar den vilken av dessa två komponenter som har text i sig. Och den som har det är med störst sannolikhet, sökfältet, den andra komponenten verkar vara tom och dold för det mesta, ingen aning om vad den har för funktion. Så förhoppningsvis om de ändrar klassnamnet igen, så kommer pluginet fortfarande fungera. Fast gör de några stora förändringar så som t.ex att de ändrar klassnamnet och lägger till fler komponenter med text i sig, så kommer det förmodligen uppstå problem. Men förhoppningsvis hinner de släppa ett SDK för 3:e part innan dess, vilket kommer låta en få kontrollera Spotify utan en massa "hack".

Redigerat av pgg, 27 februari 2009 - 08:10.


#45

Postad 06 mars 2009 - 18:27

pgg
  • pgg
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0
Okay, har nu uppdaterat lite.

Kan ha fixat reklam-problemet, om jag har tur hehe ;) (antagligen inte)

Har märkt att jag får hem gamla versioner när jag laddar ner pluginet, kör med Firefox och vet inte om det är speciellt för just Firefox. Men för att ni ska vara säkra på att ni verkligen laddar hem den nyaste versionen, kolla i readme-filen och se när changeloggen var senast ändrad. Och är det inte den nyaste så måste ni tömma cachen i firefox.

Redigerat av pgg, 06 mars 2009 - 18:28.


#46

Postad 06 mars 2009 - 21:44

Krazz
  • Krazz
  • Användare

  • 180 inlägg
  • 0
Konstigt nog har jag inte haft reklam på flera dagar och då lyssnar jag i stort sett hela dagarna på jobbet. Men det är kanske inget man ska klaga på.

Jag kör också FireFox men har inte upptäckt några problem med versionerna. Jag ska vara mer vaksam över detta i fortsättningen.

#47

Postad 10 mars 2009 - 23:25

Unregistered948c54a3
  • Unregistered948c54a3
  • Lärjunge

  • 334 inlägg
  • 0
Får tacka för en Riktigt bra plugin!!

Om det finns någon kunnig på att göra skin så behövs det ett för myspotify till StreamedMP. :) Tyävrr har jag tummen mitt i handen när det gäller den biten :lol: Använder för tillfället blue3wide xml'en med StreamedMP och det funkar, men ser inte så roligt ut ;)

Redigerat av Unregistered948c54a3, 10 mars 2009 - 23:26.


#48

Postad 11 mars 2009 - 07:14

Krazz
  • Krazz
  • Användare

  • 180 inlägg
  • 0
Är inte skinskaparna enklare att övertala om såna saker? Dom vill väl att så många olika plug ins som möjligt ska fungera så att fler använder just deras skin!

#49

Postad 11 mars 2009 - 10:22

pgg
  • pgg
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0
Har nu gjort ett skin till StreamedMP.

Hoppas det funkar som det ska. Om du inte tycker om bakgrunden till menyn eller i själva pluginet, så kan du ändra genom att kopiera över bilden Media\hover_myspotify.png.

Och kom ihåg att tömma cachen efter att du har installerat skinnet.

Redigerat av pgg, 11 mars 2009 - 10:22.


#50

Postad 12 mars 2009 - 13:10

Unregistered948c54a3
  • Unregistered948c54a3
  • Lärjunge

  • 334 inlägg
  • 0

Har nu gjort ett skin till StreamedMP.

Hoppas det funkar som det ska. Om du inte tycker om bakgrunden till menyn eller i själva pluginet, så kan du ändra genom att kopiera över bilden Media\hover_myspotify.png.

Och kom ihåg att tömma cachen efter att du har installerat skinnet.


Det var snabba puckar. Stort tack!!!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.