Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Var ligger mailen?

15 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 22 juni 2010 - 14:57

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0
Jag hartvingats byta moderkort och fick då installera om Windows 7 , men har kvar en "old" med förhoppningen att kunna hitta lite gammalt skräp som sparade mail mm.
När jag letat runt så kan jag inte hitta dem men har någon några tips om mapp där de kan finnas.

Ha det gott i sommar vädret
MikaelJ

#2

Postad 22 juni 2010 - 15:23

didjital
  • didjital
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0
Ta och snoka lite i

c:\users\användare\appdata

Jag använder Thunderbird och där hamnar åtminstone mina data.

#3

Postad 22 juni 2010 - 15:42

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0

Ta och snoka lite i

c:\users\användare\appdata

Jag använder Thunderbird och där hamnar åtminstone mina data.

Tack didjital :)
Ska kolla det ikväll, nu använde vi windows mail för att för tydliga lite.

//MikaelJ

#4

Postad 22 juni 2010 - 18:17

tyve
  • tyve
  • Veteran

  • 1 618 inlägg
  • 0

Tack didjital :)
Ska kolla det ikväll, nu använde vi windows mail för att för tydliga lite.

//MikaelJ

Mappen är troligen dold. Eventuellt har den dessutom en undermapp med kryptiskt namn typ MZASDWD i vilken dina brev ligger. Du måste därför kopiera från den mappen till en mapp med annat kryptiskt namn i din nya installation för att breven ska komma fram i Windows Mail.

#5

Postad 22 juni 2010 - 18:32

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0

Mappen är troligen dold. Eventuellt har den dessutom en undermapp med kryptiskt namn typ MZASDWD i vilken dina brev ligger. Du måste därför kopiera från den mappen till en mapp med annat kryptiskt namn i din nya installation för att breven ska komma fram i Windows Mail.

Tack tyve
Nu blev det överkurs, jag hittar som sagt inte mappen i "old". Hur får jag den synlig så jag kan kopiera den?
Kanske än jätte dum fråga men jag hänger inte riktigt med.

// MikaelJ

#6

Postad 22 juni 2010 - 18:37

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Windowshjälp-skriv "visa dolda filer" :)

#7

Postad 22 juni 2010 - 18:43

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0

Windowshjälp-skriv "visa dolda filer" :)

Tack Benkke
Nu kom jag längre. Hittar dock inte de någon sådann mapp som tyve trodde. Ska sätta mig och leta lite mer senare, nu ska jag vara pappa ett tag till :P så hus friden klarar sig idag oxå.

Tacksam att ni vill hjälpa mig// MikaelJ

#8

Postad 22 juni 2010 - 18:48

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0
Hehe Gjorde det lite svårt för mig. Missade en mapp som heter "inbox" .
Någon som har ett enkelt tips på hur jag expoterar dem till Mailen eller imoterar in dem i Mailen??

Ha det gott // MikaelJ

#9

Postad 22 juni 2010 - 18:55

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0

Mappen är troligen dold. Eventuellt har den dessutom en undermapp med kryptiskt namn typ MZASDWD i vilken dina brev ligger. Du måste därför kopiera från den mappen till en mapp med annat kryptiskt namn i din nya installation för att breven ska komma fram i Windows Mail.

Här finns väl svaret

#10

Postad 22 juni 2010 - 19:41

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0

Här finns väl svaret

Jag förstår det men ändå inte. Jag testade att kopiera till samma Mapp i den nya installationen och det funkade inte.´

Jag får försöka att sova på saken kanske det klarnar.

Är som sagt mycket tacksam för att ni vill försöka hjälpa en som är ute på lite halv hal is, med andra ord inte mitt starkaste område.
// Mikael

#11

Postad 22 juni 2010 - 21:30

dunde
  • dunde
  • Mästare

  • 3 094 inlägg
  • 0

Jag förstår det men ändå inte. Jag testade att kopiera till samma Mapp i den nya installationen och det funkade inte.´

Jag får försöka att sova på saken kanske det klarnar.

Är som sagt mycket tacksam för att ni vill försöka hjälpa en som är ute på lite halv hal is, med andra ord inte mitt starkaste område.
// Mikael


Har själv aldrig kört Windows mail men om det fungerar som Outlook så kan du importera gamla mail i en guide i mailprogrammet. Dina gamla mail ligger i något databasformat, skulle tro att filerna slutar på .ost eller .pst.
Sökvägen borde vara typ: documents and Settings\ditt login\AppData\Local\Microsoft\ditt mailprogram

#12

Postad 23 juni 2010 - 12:07

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0
Kommer du åt den gamla installationen där all mail finns, från din nya installation?

Isåfall är det nog bara att titta i Arkivmenyn på din Mail, och där hitta nåt typ Importera, följ sen bara anvisningarna i din guiden.

Ibland finns Importera på flera ställen, så funkar inte den första, kan det vara värt att titta efter ännu en.


Här har du flera olika Guider till detta:

http://www.google.co..._...i=&safe=off

(Tänk vad tid du sparat om du sökt Google från början .. :) )

#13

Postad 23 juni 2010 - 12:20

JetJaguarr
  • JetJaguarr
  • Forumräv

  • 839 inlägg
  • 0
För att underlätta för framtiden så kan det vara smart att använda en mail som lagrar alla mail onlline, ex. gmail, på så sätt så försvinner de aldrig.
Om du vill ha kvar din gamla mail, så kan du koppla ihop den med gmail, och på så sätt ta emot och skicka mail från den adress du har nu, via gmail.

#14

Postad 23 juni 2010 - 14:55

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0

Kommer du åt den gamla installationen där all mail finns, från din nya installation?

Isåfall är det nog bara att titta i Arkivmenyn på din Mail, och där hitta nåt typ Importera, följ sen bara anvisningarna i din guiden.

Ibland finns Importera på flera ställen, så funkar inte den första, kan det vara värt att titta efter ännu en.


Här har du flera olika Guider till detta:

http://www.google.co..._...i=&safe=off

(Tänk vad tid du sparat om du sökt Google från början .. :) )

Kollade lite på det i går kväll, men tror jag använder outlook i office så är det lite enklare.
Tack för länkarn det var bra guider där// Mikael

För att underlätta för framtiden så kan det vara smart att använda en mail som lagrar alla mail onlline, ex. gmail, på så sätt så försvinner de aldrig.
Om du vill ha kvar din gamla mail, så kan du koppla ihop den med gmail, och på så sätt ta emot och skicka mail från den adress du har nu, via gmail.

JetJaguarr det är en god idé, den ska jag fundera på. Att jag kan behålla den gamla adressen är ju bra.
Ha det gott// Mikaelj

#15

Postad 23 juni 2010 - 19:09

tyve
  • tyve
  • Veteran

  • 1 618 inlägg
  • 0
En annan bra grej att använda sig av är Windows Easy Transfer / Guiden överför filer och inställningar när man byter eller ominstallerar dator. Med den kan man spara ner alla filer och inställningar och sedan enkelt hämta in dem i den nya installationen. Funkar även mellan olika versioner av Windows http://teknikhemmet....ran-windows-xp/

#16

Postad 27 juni 2010 - 17:40

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0
Tack alla för hjälpen,tack vare er så löste det sig :P . Men det var enklare än vad man kan tro. Har Office så jag gjorde inställningarna i Outlock och sen markerade jag de gamla mailen och drog över dem till den mapp där jag ville ha dem.
Det enkla kan ibland bli det svåra, tyvärr krånglar jag nog till det lite då och då helt ionödan :D .

Njut av värmen som kommer till oss i veckan och ha det riktigt gott alles
MikaelJ



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.