Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)

12255 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#8901

Postad 11 december 2010 - 14:20

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11 229 inlägg
  • 0

Synd att jag inte läste denna tråd innan jag hoppade på CD, nu sitter jag fast med en skitbox i 24 månader och kan förmodligen inte krångla mig ur det. Under mina två första veckor har jag haft mer problem än jag hade på fyra år med BOXER. Och jag som bytte till CD för att jag misstänkte att BOXERS HD box skulle ha barnsjukdomar, CDs box är ju helt instabil och inspelningarna är ju rena lotteriet om det funkar eller ej och detta efter att den funnits på marknaden ett bra tag. Ringde till CD så kallade kundsupport? och undrade om man kunde backa programvaran men det skulle man ju inte göra, standard svaret var att göra fabriksinställning samt formatera hårddisken om det strula?? Vafasen man kan väl inte rensa hårddisken varje gång boxen strular, det skulle ju bli typ varannan dag. två inspelningar i natt men ingen av dom fanns inspelade på morgonen, jättebra CD!!

Min box har fungerat hela förmiddagen, inspelningslistan är kvar och två inspelningar har utförts :lol:

#8902

Postad 11 december 2010 - 20:14

Grön49
  • Grön49
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0

Synd att jag inte läste denna tråd innan jag hoppade på CD, nu sitter jag fast med en skitbox i 24 månader och kan förmodligen inte krångla mig ur det. Under mina två första veckor har jag haft mer problem än jag hade på fyra år med BOXER. Och jag som bytte till CD för att jag misstänkte att BOXERS HD box skulle ha barnsjukdomar, CDs box är ju helt instabil och inspelningarna är ju rena lotteriet om det funkar eller ej och detta efter att den funnits på marknaden ett bra tag. Ringde till CD så kallade kundsupport? och undrade om man kunde backa programvaran men det skulle man ju inte göra, standard svaret var att göra fabriksinställning samt formatera hårddisken om det strula?? Vafasen man kan väl inte rensa hårddisken varje gång boxen strular, det skulle ju bli typ varannan dag. två inspelningar i natt men ingen av dom fanns inspelade på morgonen, jättebra CD!!

Kontakta din konsumentvägledare och kolla vad som gäller. Jag antar att CD inte har berättat om dom stora problemen med boxen så jag tror faktiskt att du kan få avtalet ogiltigförklarat. Isåfall avakta den nya boxen och läs här hur det går med den...

#8903

Postad 11 december 2010 - 20:24

Tie Domi
  • Tie Domi
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Börja med att starta om boxen och hjälper inte detta gör följande:
Stäng av boxen, dra ur nätsladden.
Ta ur ditt programkort.
Koppla boxen direkt till "två hål i väggen" dvs ingen strömdosa
Sätt i programkortet.
Starta boxen.
Låt den stå på i minst 1 timma tills du får bild.

Hjälper inte detta så be tekniker kontrollera din parabol och tillhörande kontakter.

Fortfarande problem:
Du har haft oturen att få en av de få defekta boxar av 100 000 tals CD levererat ut. Ny strömadapter eller utbytesbox är lösningen.

Hjälper inte detta:

Börja med att starta om boxen och hjälper inte detta gör följande:
Stäng av boxen, dra ur nätsladden.
Ta ur ditt programkort.
Koppla boxen direkt till "två hål i väggen" dvs ingen strömdosa
Sätt i programkortet.
Starta boxen.
Låt den stå på i minst 1 timma tills du får bild.

Hjälper inte detta så be tekniker kontrollera din parabol och tillhörande kontakter.

Fortfarande problem:
Du har haft oturen att få en av de få defekta boxar av 100 000 tals CD levererat ut. Ny strömadapter eller utbytesbox är lösningen....................
...............................


. . . . så byt till Viasat. . . gjorde det och har inte ångrat det en sekund, tyvärr inte så många HD kanaler men en support som hjälper till och lyssnar.

/Tie

#8904

Postad 11 december 2010 - 21:02

freddemx
  • freddemx
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Någon som vet hur man spärrar / döljer en befintlig inspelning?
Verkar inte funka efter uppdateringen.
"spärra" är "grått" och går inte att välja.

Mvh
Fredrik


NÅGON?!

Mvh
/Fredde

#8905

Postad 11 december 2010 - 21:20

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

  • 607 inlägg
  • 0
Kan inte låta bli att le åt CANAL+ nya slogan :(

MER ÄN VANLIG TV.

Det är ju sant, ingen falsk marknadsföring där inte.

#8906

Postad 12 december 2010 - 07:34

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0
Här kommer en avvikelse som uppstått efter senaste uppdateringen: efter man tryckt på standby för att stänga av boxen så visas klockan men sedan står den med blinkande standbylampa ungefär som när EPG-data sparas ned men den släcks aldrig ned, den har stått så från i går kväll kl 22 till nu på morgonen... Har inte gjort en fabriksåterställning men ska det vara ett krav borde detta ske som en del av uppgraderingen!

#8907

Postad 12 december 2010 - 09:09

Unregistered5e408931
  • Unregistered5e408931
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0

Här kommer en avvikelse som uppstått efter senaste uppdateringen: efter man tryckt på standby för att stänga av boxen så visas klockan men sedan står den med blinkande standbylampa ungefär som när EPG-data sparas ned men den släcks aldrig ned, den har stått så från i går kväll kl 22 till nu på morgonen... Har inte gjort en fabriksåterställning men ska det vara ett krav borde detta ske som en del av uppgraderingen!


Råkar ut för samma sak varje gång jag stänger av. Har provat fabriksåtersåterställning och det hjälper inte!

#8908

Postad 12 december 2010 - 09:45

micke_andersson
  • micke_andersson
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Har uppdaterat till senaste programvara och den är faktiskt... stabil. Har inte råkat ut för "nute" vid uppstart eller någon hängning, vilket hände vid varannan start tidigare. Jag måste nästan motvilligt säga att den funkar perfekt... hittills i alla fall. :( Har inte gjort någon fabriks-reset utan bara uppdaterat.

#8909

Postad 12 december 2010 - 10:51

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0

Råkar ut för samma sak varje gång jag stänger av. Har provat fabriksåtersåterställning och det hjälper inte!


Jag såg förresten nu att klockan stannat på tiden när jag stängde boxen...

#8910

Postad 12 december 2010 - 13:10

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • Forumräv

  • 596 inlägg
  • 0

Jag har haft problem med SVT1HD. Det yttrar sig som "ryckig" eller "hackig" bild och ljud. Inte att det pixlar sig, som det brukar bli om signalen är för dålig eller liknande. Ibland finns varken bild eller ljud alls.
När jag kollar signalstyrka så vår jag 65% signalstyrka på antenn 1 och 69% på antenn 2. Det konstiga är att antenn 2 växlar mellan att ge signalstyrkan omdömet dålig respektive god signalstyrka, trots att det är oförändrat. Vad kan detta tyda på?

Är det någon som vet om detta är relaterat till box, utsändning eller mottagning? Jag vet att fler har exakt samma symtom.

Edit: Uppdaterad programvara gjorde ingen skillnad iaf.

Redigerat av Unregisteredc7b312fb, 12 december 2010 - 13:11.


#8911

Postad 12 december 2010 - 19:17

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Jag såg förresten nu att klockan stannat på tiden när jag stängde boxen...


Ibland när man spelat in bråkar den. Inget nytt med senaste versionen av mjukvaran. Lösningen är att reseta boxen, dvs hålla innan av/på knappen på boxen.

#8912

Postad 12 december 2010 - 22:13

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

Är det någon som vet om detta är relaterat till box, utsändning eller mottagning? Jag vet att fler har exakt samma symtom.

Edit: Uppdaterad programvara gjorde ingen skillnad iaf.

Jag har inte dessa problem och jag kollar via ComHem. Så SVT's utsändning verkar det inte vara något fel på.

#8913

Postad 12 december 2010 - 22:46

DonFredo
  • DonFredo
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Jag var glad, uppdateringen gick utan problem och serieinspelningar och planerade inspelningar låg kvar i MyTV
Jag spelar in Letterman,Efterlyst och Starke Man. Jag kollade status tidigare idag, och den 12 dec kl. 20.00 stod som inspelningsstart för Starke Man.
Ikväll 22.00 ville jag se avsnittet. Det hade inte spelats in. Nästa planerade inspelningstillfälle den 14 dec.
För Letterman får jag vänta och se kl 19 imorgon. Efterlyst tar ett bra tag. Inget planerat.

Intressant box denhär. 3 år har jag haft denna och ett antal bytesboxar. Undras när den skall börja fungera.

#8914

Postad 12 december 2010 - 23:39

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

  • 607 inlägg
  • 0

Är det någon som vet om detta är relaterat till box, utsändning eller mottagning? Jag vet att fler har exakt samma symtom.

Edit: Uppdaterad programvara gjorde ingen skillnad iaf.

Jag har hafft mycketproblrm mrd min box ända sen 8 september, men jag känner inte igen problemet som du beskriver det, jag har tittat mycket på vinterstudion på SVT1HD i helgen utan några broblem.
Därimot hade jag i våras problem med att bla, SVTHD tappade bild och att stapeln blev röd trots att procenten var bra. Då hade ju CD precis bytt frekvenser/satelit och jag fick vrida mitt LNB någon grad så blev allt bra. Alltså inte rikta om parabolen utan vrida huvudet.
Vet inte alls om det är så i ditt fall, andra kanske har bättre synpunkter,

#8915

Postad 13 december 2010 - 05:51

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • Forumräv

  • 596 inlägg
  • 0
Tack B BUS. Får se över parabolen.

#8916

Postad 13 december 2010 - 08:58

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1 255 inlägg
  • 0
För mig har boxen "startat om" några gånger och gått in i "NUTE"-mode -> man måste starta om boxen.
När detta händer försvinner alla förprogrammerade inspelningar.

Något liknande hände när boxen spelade in en förprogrammerad serieinspelning. Som tur var stängde boxen av sig (den startade aldrig i NUTE-mode den gången) mitt i en reklampaus vilket medförde att det blev två halvtimmeslånga avsnitt istället för ett som var en timme långt och ingen viktig information försvann.

Jag har också sett att EPG:n inte alltid fyller på till 100% alltid. Ibland saknas det några timmar. Har sett det i epg-informationen för TV4 och kanal5.

#8917

Postad 13 december 2010 - 15:07

Helena viasat support
  • Helena viasat support
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
. . . . så byt till Viasat. . . gjorde det och har inte ångrat det en sekund, tyvärr inte så många HD kanaler men en support som hjälper till och lyssnar.

/Tie

Hej Tie

Vad roligt att höra att du tycker om Viasat. Vi jobbar ständigt med att utveckla våra kanaler och att få flera kanaler, så att vi ska kunna tillgodose så många människor som möjligt.

MVH
Helena
Viasat

#8918

Postad 13 december 2010 - 15:21

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

  • 380 inlägg
  • 0

. . . . så byt till Viasat. . . gjorde det och har inte ångrat det en sekund, tyvärr inte så många HD kanaler men en support som hjälper till och lyssnar.

/Tie

Hej Tie

Vad roligt att höra att du tycker om Viasat. Vi jobbar ständigt med att utveckla våra kanaler och att få flera kanaler, så att vi ska kunna tillgodose så många människor som möjligt.

MVH
Helena
Viasat


Om det nu är så att Helena jobbar på Viasat är det olyckligt....




Olyckligt att de visar större intresse i denna tråden än vad Canal Digital någonsin gjort. :)

#8919

Postad 13 december 2010 - 15:22

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
mmh, sniffar Viasat i denna tråd med... nästan så man kan tro att ni håller koll på vissa nyckelord på forumet :)

#8920

Postad 13 december 2010 - 15:27

Helena viasat support
  • Helena viasat support
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
[. . . . så byt till Viasat. . . gjorde det och har inte ångrat det en sekund, tyvärr inte så många HD kanaler men en support som hjälper till och lyssnar.

/Tie


Hej Tie.

Vad roligt att höra att du är nöjd med Viasat. Vi jobbar ständigt med att utveckla våra kanaler, och för att vi ska få fler kanaler. För att vi ska kunna tillgodo se så många människors behov som möjligt.


MVH Helena
Viasat

#8921

Postad 13 december 2010 - 16:01

Unregistered6a4c1249
  • Unregistered6a4c1249
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
eller ett troll...

#8922

Postad 13 december 2010 - 16:32

Unregistereda4c12829
  • Unregistereda4c12829
  • Användare

  • 171 inlägg
  • 0
Ett troll :)

#8923

Postad 13 december 2010 - 16:45

tgrahnen
  • tgrahnen
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
...eller smart när CD lyser med sin frånvaro, i ett forum som de mycket väl känner till.
Jag är helt övertygad om att om 10st på detta forum skulle gå till VIASAT så är det säkert minst 40st nya kunder hos dem på sikt i och med släkt och vänner som rådfrågar om vad de ska välja. Jag har själv 5st som hakat på canal digital enbart för att jag har det, om det nu skulle vara en anledning.

Senast jag prata med CD support ang denna box och beställa en till så ifrågasatte jag de problem som jag har och har hört andra har och när de kommer rättas till. Supportkillen undrade då om jag läst på ett "speciellt forum" (som han uttryckte det) på nätet och sa att detta endast gällde ett fåtal användare, i det stora hela så var den nya mjukvaran riktigt bra och hade fått bra respons. Förtroendet föll ytterligare lite där, men så är det att prata med försäljare där näsan växer.

#8924

Postad 13 december 2010 - 18:52

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11 229 inlägg
  • 0

...eller smart när CD lyser med sin frånvaro, i ett forum som de mycket väl känner till.
Jag är helt övertygad om att om 10st på detta forum skulle gå till VIASAT så är det säkert minst 40st nya kunder hos dem på sikt i och med släkt och vänner som rådfrågar om vad de ska välja. Jag har själv 5st som hakat på canal digital enbart för att jag har det, om det nu skulle vara en anledning.

Senast jag prata med CD support ang denna box och beställa en till så ifrågasatte jag de problem som jag har och har hört andra har och när de kommer rättas till. Supportkillen undrade då om jag läst på ett "speciellt forum" (som han uttryckte det) på nätet och sa att detta endast gällde ett fåtal användare, i det stora hela så var den nya mjukvaran riktigt bra och hade fått bra respons. Förtroendet föll ytterligare lite där, men så är det att prata med försäljare där näsan växer.

Tror man har olika nivåer för vad som är problem.
En nivå har säkert alla (även de som inte finns på detta forum), att man får nute och att boxen gör omstart eller hänger sig ibland, att snabbspolningen inte är snabb mm, lite osynk mm . mm

En andra nivå är de som har handskakningsproblem och inte får HD att fungera eller tappar handskakningen ibland, det är nog dessa som är den lilla massan. Problem med ofta tappade inspelningar, får förstörda inspelninglistor som leder till formatering av HDD etc etc

#8925

Postad 13 december 2010 - 19:33

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

  • 607 inlägg
  • 0
Skulle va kul att veta hur stor den lilla massan är.
och hur liten den stora är. Alla jag känner eller pratat med tillhör mer eller mindre den lilla massan.
Förstår inte varför CD inte visar lite ödmjukhet eller informerar oss som tillhör lilla massan mer om hur dom tänkt sig framtida lösningar för om det inte händer något possitivt snart lämnar iallefall jag CD so fort mitt slavkontrakt löper ut i Maj.

#8926

Postad 13 december 2010 - 19:44

Tobbe R
  • Tobbe R
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Tror man har olika nivåer för vad som är problem.
En nivå har säkert alla (även de som inte finns på detta forum), att man får nute och att boxen gör omstart eller hänger sig ibland, att snabbspolningen inte är snabb mm, lite osynk mm . mm

En andra nivå är de som har handskakningsproblem och inte får HD att fungera eller tappar handskakningen ibland, det är nog dessa som är den lilla massan. Problem med ofta tappade inspelningar, får förstörda inspelninglistor som leder till formatering av HDD etc etc


Hm, nej, jag har ingen nute, ingen omstart, hänger sig inte eller några andra problem vad jag märkt. Jag kanske är otypisk på så vis att jag inte har särskilt mycket inspelat.
Signalnivåerna ligger ganska lågt mot vad som andra skrivit, 60-65, men har trots det inga problem alls med HD-material.
Lite segt på fjärrkontrollen om jag ska klaga på något.
Tobbe

Redigerat av Tobbe R, 13 december 2010 - 19:45.


#8927

Postad 13 december 2010 - 20:06

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

  • 607 inlägg
  • 0

Hm, nej, jag har ingen nute, ingen omstart, hänger sig inte eller några andra problem vad jag märkt. Jag kanske är otypisk på så vis att jag inte har särskilt mycket inspelat.
Signalnivåerna ligger ganska lågt mot vad som andra skrivit, 60-65, men har trots det inga problem alls med HD-material.
Lite segt på fjärrkontrollen om jag ska klaga på något.
Tobbe

Då tillhör du vad CD kallar dom "allra flesta".
Vad jag förstår har du en rätt ny box. När försvann mute problemet för dig, efter .15 eller senaste versonen?
Skulle även va interesant att veta vilken typ av TV du har.

Min box har faktiskt vart bättre efter senaste uppdateringen, åtminstonde har jag möjlighet att se HD material nu, men jag måste in i bildinställningen och välja efter varje omstart. Men igår låste den sig två gånger och idag har det blinkat nått om kortet ett par gånger.

Redigerat av B BUS, 13 december 2010 - 20:10.


#8928

Postad 13 december 2010 - 20:28

Unregistered2df434f0
  • Unregistered2df434f0
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

Hm, nej, jag har ingen nute, ingen omstart, hänger sig inte eller några andra problem vad jag märkt. Jag kanske är otypisk på så vis att jag inte har särskilt mycket inspelat.
Signalnivåerna ligger ganska lågt mot vad som andra skrivit, 60-65, men har trots det inga problem alls med HD-material.
Lite segt på fjärrkontrollen om jag ska klaga på något.
Tobbe


Har inte heller haft några större problem med boxen trots att jag har haft den i några år. Fick ny strömadapter för någon månad sedan (tog två dagar) och har fått "nute" några gånger men jag är på det stora hela nöjd. Tappade bild på HD-kanaler då jag skottade ned snö från taket (och på parabolen :) ) nyligen men efter en justering fick jag upp signalstyrkan till 65 respektive 69% och får nu in alla kanaler.

#8929

Postad 13 december 2010 - 22:34

Tobbe R
  • Tobbe R
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Då tillhör du vad CD kallar dom "allra flesta".
Vad jag förstår har du en rätt ny box. När försvann mute problemet för dig, efter .15 eller senaste versonen?
Skulle även va interesant att veta vilken typ av TV du har.

Min box har faktiskt vart bättre efter senaste uppdateringen, åtminstonde har jag möjlighet att se HD material nu, men jag måste in i bildinställningen och välja efter varje omstart. Men igår låste den sig två gånger och idag har det blinkat nått om kortet ett par gånger.


Det är riktigt, boxen är ganska ny och mute-problemet försvann efter .15-uppdateringen. TV är en Philips full-hd, modellen består av en lång rad siffror som jag aldrig kommer ihåg.

Tobbe

#8930

Postad 13 december 2010 - 23:57

DonFredo
  • DonFredo
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

Jag var glad, uppdateringen gick utan problem och serieinspelningar och planerade inspelningar låg kvar i MyTV
Jag spelar in Letterman,Efterlyst och Starke Man. Jag kollade status tidigare idag, och den 12 dec kl. 20.00 stod som inspelningsstart för Starke Man.
Ikväll 22.00 ville jag se avsnittet. Det hade inte spelats in. Nästa planerade inspelningstillfälle den 14 dec.
För Letterman får jag vänta och se kl 19 imorgon. Efterlyst tar ett bra tag. Inget planerat.

Intressant box denhär. 3 år har jag haft denna och ett antal bytesboxar. Undras när den skall börja fungera.

Naturligtvis fungerade inte inspelningen med Letterman.
Den finns kvar i listan och får nytt datum och tid. Men det blir inget inspelat.
Jag undrar vilket råd Support skall hitta på denna gång.....

#8931

Postad 14 december 2010 - 10:37

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Mute-buggen försvann i stort sett med förra mjukvaran men kom tillbaka 10ggr värre med den senaste mjukvaran.

Redigerat av Melmac, 14 december 2010 - 10:37.


#8932

Postad 14 december 2010 - 12:47

bom
  • bom
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Min uppfattning är att detta är den sämsta programvaran som CD har släppt sedan jag blev kund för några månader sedan.
- Det var sista versionen innan VOD som var förinstallerat och det funkade utmärkt på alla sätt som jag hann testa (jag hade den bara någon vecka).

De versioner som har kommit efter denna är sämre på allt:
- Längre reaktionstid på fjärrkontrollens kommandon
- Ingen bildvisning i guide-läget
- Sämre spolningsalternativ
- Ingen möjlighet att klippa i inspelat material
- Fulare gränssnitt
- Tappar ofta synk mellan ljud och bild, ffa på HD-kanaler
- Pixelering och ryckningar i bilden (upprepas oftast inte på samma ställe ifall man spolar tillbaka och ser om)
- Felaktig meny-text angående byte av favoritlista (Blå knapp funkar inte i Info-läget som anges av menytexten, dock funkar blå knapp i kanallisteläget, men där finns ingen menytext angående detta)
- m.m.

Men jag har ändå haft tur jämfört med vissa andra verkar det som för boxen har i stort sett fungerat, åtminstone fram tills nu.

- Med första versionen med VOD var mitt enda allvarliga problem att boxen inte startade förrän på andra försöket.

- Andra versionen med VOD funkade någorlunda, någon gång ibland blev det Mute vid uppstart

- Den senaste versionen har gjort boxen till ett riktigt nervvrak... Sedan uppgradering med påföljande fabriksåterställning för 4 dagar sedan har jag följande bugglista (utöver den allmäna försämringen):
- Mute vid uppstart (nästan varje gång efter "längre" avstängning)
- Går ej att byta kanal (kräver att man startar om boxen, inträffar lite då och då)
- Inspelningar avbryts oförklarligt
- Boxen totalkrashar och stänger av sig själv (har "bara" hänt en gång än så länge)
- Meddelande "Signalen kan ej tas emot" (har "bara" hänt en gång, reset av boxen hjälpte)
- Vid avstängning på kvällen ställer sig boxen och blinkar rött, blinkade fortfarande på morgonen (har "bara" hänt en gång)

Anm. bugglistan är alltså de buggar som jag har observerat efter fabriksåterställning. Innan fabriksåterställningen var den i stort sett oanvändbar.

#8933

Postad 14 december 2010 - 13:36

Pär E
  • Pär E
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Har ett skumt problem. Kanske har det nämts tidigare i denna mastodonttråd? I så fall kommer det igen här:

Om jag spelar in från TV6 (dvs marksänt) så går det inte att spela in från satellitkanalerna efter detta utan att dra ur sladden. Är jag den enda som råkat ut för detta och är det någon som känner till en lösning på problemet?

#8934

Postad 14 december 2010 - 14:21

affekt
  • affekt
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Då tillhör du vad CD kallar dom "allra flesta".
Vad jag förstår har du en rätt ny box. När försvann mute problemet för dig, efter .15 eller senaste versonen?
Skulle även va interesant att veta vilken typ av TV du har.

Min box har faktiskt vart bättre efter senaste uppdateringen, åtminstonde har jag möjlighet att se HD material nu, men jag måste in i bildinställningen och välja efter varje omstart. Men igår låste den sig två gånger och idag har det blinkat nått om kortet ett par gånger.

Hej! Boxen har fungerat mycket bra (Har haft den ifrån den laserades) Alla uppdateringar har fungerat perfekt. Otrolig skärpa på HD-kanalerna,ej några hack på varken bild eller ljud. Programerade inställningar fungerar perfekt.Det enda jag är missnöjd är att redigeringen av inspelade program försvunnit. Men det ordnas när jag överför inspelat matrial från boxen till datorn via en (annan apparat)!! Kör med HDMI från boxen till förstärkaren( Denon AVR-1910) vidare (HDMI) till TV(SONY)nyare modell. Har även boxen kopplad till (annan apparat) via komponent video(YPbPr)till TV (från annan apparat via USB till PC ) Allt fungerar perfekt. Har alldrig boxen stående på StandBy!! Bryter strömmen till boxen och alla andra apparater var för sig från en panel där vi sitter. Som Ni ser inget klagande här inte!! (Är ej anställd på CD).Några posetiva yttringar ska också fram tycker jag. Hej !!

#8935

Postad 14 december 2010 - 17:00

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

(..snip...) Har alldrig boxen stående på StandBy!! Bryter strömmen till boxen och alla andra apparater var för sig från en panel där vi sitter. Som Ni ser inget klagande här inte!! (Är ej anställd på CD).Några posetiva yttringar ska också fram tycker jag. Hej !!

aldrig på standby? Aldrig några programmerade inspelningar som ska fyra av när ni inte tittar på TV?

bom
Sämre gränssnitt? Instämmer ej, ett bättre GUI nu men illa valda färger/font. Startade upp boxen med en gammal hårddisk/gammal programvara en tid efter förra uppdateringen och kände mig kastad tillbaka till 90-talet i jämförelse.

Men GUI är bara en del, funktionsstörningar är värre.

#8936

Postad 14 december 2010 - 17:18

affekt
  • affekt
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

aldrig på standby? Aldrig några programmerade inspelningar som ska fyra av när ni inte tittar på TV?

bom
Sämre gränssnitt? Instämmer ej, ett bättre GUI nu men illa valda färger/font. Startade upp boxen med en gammal hårddisk/gammal programvara en tid efter förra uppdateringen och kände mig kastad tillbaka till 90-talet i jämförelse.

Men GUI är bara en del, funktionsstörningar är värre.



#8937

Postad 14 december 2010 - 17:37

affekt
  • affekt
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

aldrig på standby? Aldrig några programmerade inspelningar som ska fyra av när ni inte tittar på TV?

bom
Sämre gränssnitt? Instämmer ej, ett bättre GUI nu men illa valda färger/font. Startade upp boxen med en gammal hårddisk/gammal programvara en tid efter förra uppdateringen och kände mig kastad tillbaka till 90-talet i jämförelse.

Men GUI är bara en del, funktionsstörningar är värre.

Hej Monshi! Ha,Ha Visst är boxen påslagen när program skall spelas in!!

#8938

Postad 14 december 2010 - 19:00

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Hej Monshi! Ha,Ha Visst är boxen påslagen när program skall spelas in!!


Gäller bara att minnas det då, att inte slå av boxen på brytaren när någon planerat en inspelning man ej vet om....

#8939

Postad 14 december 2010 - 19:24

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

  • 607 inlägg
  • 0
Ja, kanske är vi några få, typ 1000 st som har skit i boxen.
Då tycker man CD skulle ha råd med lite ödmjukhet, betalar ju ca 7000 Kr om åtet.

Intesant är att jag precis nyss blev uppringd ang, en undersökning beställd av CD om hur nöjd man är med deras suport och så. Sällan jag blir glad av den typen av talesamtal, men idag var det rätt skönt att dela ut ett par nollor.

#8940

Postad 14 december 2010 - 23:41

bom
  • bom
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

bom
Sämre gränssnitt? Instämmer ej, ett bättre GUI nu men illa valda färger/font. Startade upp boxen med en gammal hårddisk/gammal programvara en tid efter förra uppdateringen och kände mig kastad tillbaka till 90-talet i jämförelse.

Men GUI är bara en del, funktionsstörningar är värre.


Ok, det var dumt av mig att ta upp just den punkten. Dessutom har jag kanske låtit alla övriga problem gå ut över omdömet när det gäller det estetiska...

#8941

Postad 14 december 2010 - 23:55

PDDNOS
  • PDDNOS
  • Forumräv

  • 646 inlägg
  • 0
Håller med bom vad gäller senaste FW(s). Har själv HW daterad 2007-2009 och tycker precis som Bus att det är intressant vad nu CD ev. väljer att göra med informationen från CD externa konsumentundersökning. Den interna undersökningen/självinsikten är allt för filterad, trots nedgraderingskarusell utan dess like. Förhoppningsvis så grävs informationen inte ned i sanden. Tålamod inger ödmjuhet, eller...?

#8942

Postad 15 december 2010 - 00:58

Unregisteredc37bf591
  • Unregisteredc37bf591
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Och det går fortfarande inte att redigera inspelningar, t.ex ta bort reklam och ta bort i början och slutet av inspelningen. Enligt avtalet så får inga funktioner tas bort så det här är ett avtalsbrott. Samma sak med alla försämringar, enligt villkoren p4 så står det så här "CD kan ladda ner ny programvara till Boxen för att komplettera eller förbättra Boxens funktion". M.a.o. så följer CD inte sina egna villkor.

#8943

Postad 15 december 2010 - 08:13

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

bom
Sämre gränssnitt? Instämmer ej, ett bättre GUI nu men illa valda färger/font. Startade upp boxen med en gammal hårddisk/gammal programvara en tid efter förra uppdateringen och kände mig kastad tillbaka till 90-talet i jämförelse.

Men GUI är bara en del, funktionsstörningar är värre.


När GUI:et är så dåligt att det blir funktionsstörningar så anser jag att det är en bugg!
Har en 20" TV i sovrummet och på denna går det inte längre (från sängläge) att läsa EPG/info eller annat, det var det inga problem med tidigare. Kanske var det tidigare GUI:et inte "estetiskt" eller "modernt" men det gick att läsa vad som stod, vilket jag i a f tycker är en självklarhet!

#8944

Postad 15 december 2010 - 08:52

Grön49
  • Grön49
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
Tivo boxen kommer att kosta 99:- per månad att hyra av CD. Om man köper loss den så kommer den att kosta 3995:-
Med den boxen kommer man att kunna överföra till bärbar dator, smartphone osv.
Nu annonserar CD hårt i lokalpressen om att man har sänkt priset på skitboxen...Det gäller väl att lura på alla aningslösa stackare skitboxen innan man lanserar Tivo boxen.
En annan skrämmande nyhet är att CD kommer att satsa på ett paket som innehåller Tv, Bredband och Telefoni (!).
Allt med den " höga kvalitet och servicegrad som CD står för"
CD kan ju inte ge vettig service idag så hur ska det bli när detta "paket" lanseras?

#8945

Postad 15 december 2010 - 08:59

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Tivo boxen kommer att kosta 99:- per månad att hyra av CD. Om man köper loss den så kommer den att kosta 3995:-

Källa? TivoBoxen dröjer det väl en tid innan den kommer?

#8946

Postad 15 december 2010 - 09:40

mforsbe5
  • mforsbe5
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Jag har problem med vissa inspelningar via EPG:n. Jag får inte med slutet av programmen. Tex spelade jag in Medium på TV4+ i måndags. När jag tittade på programmet igår, fick jag inte se de sista 2 minuterna. Störigt! Är lösningen att ställa in att inspelningen ska avslutas ett visst antal minuter efter att programmet är slut? Vad händer i så fall om man har en inspelning som startar i direkt anslutning till en annan? T ex en inspelning startar 20:00 och slutar 21:00. Nästa inspelning startar 21:00 och slutar 22:00. Kommer inspelning nr 2 att starta?

#8947

Postad 15 december 2010 - 10:12

RustyNail
  • RustyNail
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som bara har signal på LNB 1 ? Har Multi abu så har testat 3 st kablar i LNB 1 å 2 men dom funkar bara i Lnb 1, Har mellan 65-68% i signal i dom olika kablarna.

#8948

Postad 15 december 2010 - 10:37

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

  • 831 inlägg
  • 0
Senaste fw har gjort min box sämre än den var med .15. Flera missade inspelningar och hängningar. Fabriksåterställning har hjälpt till viss del mot hängningarna men inte mot de missade inspelningarna och inte mot nute-buggen (alltså den startar inte upp hela vägen och nute visas tillsammans med röd lysdiod)

Igår och några gånger innan med 0.5.6 har den hängt sig i standby, då stannar klockan och röd lysdiod blinkar, kräver att resetknappen hålls inne så den startar om. I samtliga fall har NUTE-buggen uppkommit vid första omstart så det krävs minst två omstarter.
Detta med att den hänger sig i standby har jag inte läst om i denna tråd innan eller har jag missat något?

#8949

Postad 15 december 2010 - 10:59

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Min har börjat hänga sig när t.ex. Disney Channel slutar sända kl 18.00. Står boxen kvar på den kanalen fungerar ingeting man rå köra lång-tryck på powerknapopen på fronten.

Den kan helt plötsligt också sluta att reagera på fjärrkommando under tiden man tittar på TV, LED'en på fronen blinkar när man trycker men det händer ingenting.

Detta har hänt oftare nu med den senaste mjukvaran.

#8950

Postad 15 december 2010 - 11:01

Grön49
  • Grön49
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0

Källa? TivoBoxen dröjer det väl en tid innan den kommer?

Jag har ingen aning vilket datum Tivoboxen lanseras men CD har anlitat ett företag som sysslar med marknadsundersökningar.CD vill få reda på hur stort intresset är för Tivo. I materialet framgår priserna som jag skrev om.



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.