Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9329 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 08 april 2011 - 10:25

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0
Hej

Här i vår Canal Digital tråd har vi möjlighet att ge er feedback, svara på era frågor gällande Canal Digitals tjänster och produkter.

Vi kommer även bevaka övriga trådar som rör oss här på forumet.

Ni kan läsa mer om vår sociala medier policy på Besök min webbsida

Mvh
Canal Digital

#2

Postad 11 april 2011 - 20:22

puts
  • puts
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Eftersom ni totalvägrar att besvara 4 välformulerade brev o mail tycks ni bara använda till en sak:Ring kundtjänst.
Ringa kundtjänst hos er innebär 3 svar:Återställa,formatera o byta strömadapter.
Sämre bemötande mot kunder har inte jag vart med om.Att få boxen utbytt mot en likadan är en tafatt lösning.
Förmodar att era boxar har samma inredning,eller?
Hur många har problem utan att veta,bry sej eller använda den till annat än att bara se på TV?
Hur tröstar ni att fortsätta sälja den utan att ändra beskrivningen på skräpboxen till mer sanningsenlig?
Hur gör man för att häva köp o bindningstid på en vara som inte fungerar som tänkt?

Det finns en enda anledning att ni klarar er undan:Ert kanalutbud o inget annat.
Vore kul o höra hur snacket går hos er om oss kunder.Viasat har drömläge till att växa men det oroar väl inte er.

#3

Postad 11 april 2011 - 22:48

jokim
  • jokim
  • Forumräv

  • 527 inlägg
  • 0
jag har nu haft min digitalbox (hd-versionen med inspelning) i lite merän ett år, 3ggr har jag fått en ny nätadapter, 1gång har jag fått en ny box. jag dock aldrig fått någon som helst ersättning på grund av allt besvär som denna box orsakat. både jag och min tjej använder inspelningsfunktionen varje dag då vi är hemma sent på kvällen och vi följer en hel del serier. besvikelsen har varit jättestor när boxen inte spelat in dom program som står på inspelning, boxen kan helt utan förvarning ta bort inspelningslistorna, att boxen numera startar om sig då och då har vi nästan vant oss vid...

som jag ser det så är detta en produkt som inte fungerar som ni både skrivet på er hemsida samt i er reklam, denna digitalbox är en defekt produkt då jag inte kan använda den som den är tänkt.

enligt er kundtjänst så är detta ett "mjukvarofel" och det räknas då enligt er att digitalboxen inte är defekt utan det är "buggar" i den. jag kan köpa att det är mjukvarofel i boxen, men jag köper inte inställningen att produkten inte är defekt, det är ju ni på CanalDigital som orsakat mjukvarofelen och låter era kunder få dras med en defekt digitalbox...

jag kan inte i ord beskriva hur missnöjd jag är med denna digitalbox och CanalDigitals hantering. när jag först köpte denna box så var den redan defekt med problem som ni lovade skulle fixas till med en uppdatering, detta var snart ett år sen och boxen är fortfarande defekt.

nu läser jag på er hemsida att en ny box är på väg, jag har betalt 3600:- för den box jag har nu, det minsta ni kan göra är att låta era kunder inklusive mig få dessa pengar tillgodo på den nya boxen...

#4

Postad 12 april 2011 - 08:48

Jörgen A.
  • Jörgen A.
  • Lärjunge

  • 471 inlägg
  • 0
Hej Canal Digital!!

Tänkte tipsa er om lösningen till de allra flesta av alla problem med HDD boxen.

Mjukvaran V2.3.0 fungerar perfekt ihop med boxen. (dessutom är bilden bättre - både Sd & HD)
- Erbjud alla med problem denna - en nödlösning fram till nya boxen kommer.
Jag har haft 3st HDDboxar, 4 nätdelar - har just nu en box med denna gamla mjukvara (v2.3.0) som fungerar utan de problem jag hade med nya mjukvaran.
Förväntar mig att alla vi som lagt timmar och åter timmar av vår tid på mail/telefonkontakt med er support, in och urkoppling av box , åkande till/från postkontor med nya/retur boxar - får den nya boxen gratis när den kommer.
Bäst ni skyndar på - för folk flyr till era konkurrenter nu.
HDD boxen blev i princip fördärvad när ni bytte mjukvara i höstas. Alla uppdateringar sen dess har bara gjort den ännu sämre.
Mvh, Jörgen

#5

Postad 12 april 2011 - 08:52

Mastera
  • Mastera
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Hej,

Kan inte annat än hålla med Jörgen.
Är helt sjukt att när ni väl fått ordning på mjukvaran så byter ni ut den till en som är sämre än någonsin.
Vore helt underbart att få tillbaka gamla mjukvaran.



/en kund sedan lääänge.

#6

Postad 12 april 2011 - 11:39

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

  • 2 007 inlägg
  • 0
Haft er som leverantör sedan 5 år tillbaka, men för var dag som går ångrar jag detta val ännu mer..

*Urdålig support (även otrevlig sådan)
*Urdåliga produkter (hårdvara/mjukvara)
*Priserna bara höjs och höjs till synes utan kvalitetsförbättringar
osv...

Mitt abb. går ut om ett par månader VIASAT here I come....

#7

Postad 12 april 2011 - 12:30

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0
Väldigt tyst från CD i en tråd de själva skapade för att kunna kommunicera med sina kunder/presumtiva kunder! Om ni inte vill svara på klagomålen gällande HDD-boxen så skulle ni inte startat denna tråd på ett hemmabioforum! Ni plockar ju inte direkt pluspoäng...

Äger själv den ökända HDD-boxen och har även jag problem till och från, men kanske inte drabbats i samma utsträckning som andra. Dock strular den tillräckligt mycket för att jag överväger byte av leverantör.

//P

Redigerat av peppelito, 12 april 2011 - 12:32.


#8

Postad 12 april 2011 - 17:00

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 297 inlägg
  • 0
Jo man överväger ju helt klart att byta leverantör när de inte fixar en så enkel sak som en fungerande box.

Till deras försvar skall väl dock sägas att jag hittills aldrig har ägt en box som fungerat 100% felfritt, och då är det ett 30-tal boxar som passerat av alla möjliga olika fabrikat.

#9

Postad 12 april 2011 - 17:45

toy2me
  • toy2me
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
Köpte den inspelningsbara boxen (samt förlängde mitt abb 24mån) 2 veckor innan ni nedgraderade den med fw där flertalet funktioner försvann (ex. redigering av inspelat material). Tänk hypotetiskt om man hade gjort likadant med min nyinköpta bil exempelvis plocka bort farthållare, kupevärme och lägga till hastighetsbegränsning till 80kmh. Fattar inte att ni kan ha gått obemärkt förbi detta utan juridiska påföljder. NI HAR JU LURAT OSS! /Tony

#10

Postad 13 april 2011 - 09:23

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

Hej Canal Digital!!

Tänkte tipsa er om lösningen till de allra flesta av alla problem med HDD boxen.

Mjukvaran V2.3.0 fungerar perfekt ihop med boxen. (dessutom är bilden bättre - både Sd & HD)
- Erbjud alla med problem denna - en nödlösning fram till nya boxen kommer.
Jag har haft 3st HDDboxar, 4 nätdelar - har just nu en box med denna gamla mjukvara (v2.3.0) som fungerar utan de problem jag hade med nya mjukvaran.
Förväntar mig att alla vi som lagt timmar och åter timmar av vår tid på mail/telefonkontakt med er support, in och urkoppling av box , åkande till/från postkontor med nya/retur boxar - får den nya boxen gratis när den kommer.
Bäst ni skyndar på - för folk flyr till era konkurrenter nu.
HDD boxen blev i princip fördärvad när ni bytte mjukvara i höstas. Alla uppdateringar sen dess har bara gjort den ännu sämre.
Mvh, Jörgen


Hej Jörgen A,

Tack för din feedback. Vi tar självklart till oss detta. Vår rekomendation är att alltid ta hem den senaste mjukvaran då de skapats för att bidra till förbättringar och även lösa tidigare kritiska buggar. Vi hoppas på att vi så fort som möjligt kan erbjuda en ny mjukvara som fungerar bra tillsammans med boxen och löser de buggar som finns idag.

Med vänliga hälsningar,
Miriam

#11

Postad 13 april 2011 - 09:58

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0
Hej alla.

Vi vet att flera utav er har haft problem med mjukvaran och beklagar självklart det. De senaste mjukvarulanseringarna har visat sig stabilisera och fixa till de flesta kända buggarna och vi jobbar fortfarande hårt för att lösa de sista problemen. Vi använder er feedback i tråden och svarar där ni har frågor eller där vi kan ge er mer information.

Vi kommer däremot inte svara på alla kommentarer då vi hellre lägger tid på att ge er support. I de fall ni är missnöjda får ni gärna ta kontakt med oss så vi kan få mer information och vi förhoppningsvis kan lösa problemen då det i många fall också kan vara andra tekniska problem som påverkar. Ni är alltid välkomna att skicka oss ett privat pm med era uppgifter så tar vi kontakt med er så fort som möjligt.

Med vänliga hälsningar,
Miriam

#12

Postad 13 april 2011 - 10:02

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

jag har nu haft min digitalbox (hd-versionen med inspelning) i lite merän ett år, 3ggr har jag fått en ny nätadapter, 1gång har jag fått en ny box. jag dock aldrig fått någon som helst ersättning på grund av allt besvär som denna box orsakat. både jag och min tjej använder inspelningsfunktionen varje dag då vi är hemma sent på kvällen och vi följer en hel del serier. besvikelsen har varit jättestor när boxen inte spelat in dom program som står på inspelning, boxen kan helt utan förvarning ta bort inspelningslistorna, att boxen numera startar om sig då och då har vi nästan vant oss vid...

som jag ser det så är detta en produkt som inte fungerar som ni både skrivet på er hemsida samt i er reklam, denna digitalbox är en defekt produkt då jag inte kan använda den som den är tänkt.

enligt er kundtjänst så är detta ett "mjukvarofel" och det räknas då enligt er att digitalboxen inte är defekt utan det är "buggar" i den. jag kan köpa att det är mjukvarofel i boxen, men jag köper inte inställningen att produkten inte är defekt, det är ju ni på CanalDigital som orsakat mjukvarofelen och låter era kunder få dras med en defekt digitalbox...

jag kan inte i ord beskriva hur missnöjd jag är med denna digitalbox och CanalDigitals hantering. när jag först köpte denna box så var den redan defekt med problem som ni lovade skulle fixas till med en uppdatering, detta var snart ett år sen och boxen är fortfarande defekt.

nu läser jag på er hemsida att en ny box är på väg, jag har betalt 3600:- för den box jag har nu, det minsta ni kan göra är att låta era kunder inklusive mig få dessa pengar tillgodo på den nya boxen...


Hej jokim,

Tråkigt att du har problem. Vår tekniker tar gärna kontakt med dig så ser vi till att göra allt vi kan för att hjälpa dig. Du är varmt välkommen att skicka dina kontaktuppgifter och kundnummer i ett meddelande till oss.

Med vänliga hälsningar,
Miriam

#13

Postad 13 april 2011 - 10:09

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

  • 607 inlägg
  • 0

Hej Jörgen A,

Tack för din feedback. Vi tar självklart till oss detta. Vår rekomendation är att alltid ta hem den senaste mjukvaran då de skapats för att bidra till förbättringar och även lösa tidigare kritiska buggar. Vi hoppas på att vi så fort som möjligt kan erbjuda en ny mjukvara som fungerar bra tillsammans med boxen och löser de buggar som finns idag.

Med vänliga hälsningar,
Miriam

Hur kan ni fortsätta att rekomendera en mjukvara som har förstört för så många i över 7 månader?
Vi hoppas nog mycket mer än ni att SAGEM fixar en mjukvara så att ni kan erbjuda oss den, problemet är tiden.
Som bäst verkar ni hoppas på en lite stabilare mjukvara efter sommaren, eller hur ser tidsplanen ut??
Vad är ert ansvar för boxen??

Ni skyller på SAGEM, LG och alla andra!!
Jag fattar inte att det kan ta sådan tid att fixa detta, om viljan verkligen finns måste det gå att lösa snabbare!!
I över7 månader
eller över 30 veckor
eller över 215 dagar
eller över 150 arbetsdagar
eller över 1200 arbetstimmar utan övertid för 1 st tekniker
och det har inte hänt mycket, utan ni ber oss vänta 90 dagar så kanske ni har en mjukvara som är lite stabilare, dvs, om SAGEM lyckas.

Bit i det sura och släng in gamla mjukvaran som Jörgen föreslå.

#14

Postad 13 april 2011 - 10:27

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Bit i det sura och släng in gamla mjukvaran som Jörgen föreslå.


nej tack säger jag, jag gillar den nuvarande mjukvaran (med en del invändningar givetvis) men jag är en av de få (?) som har en stabil box.
Men å andra sidan kan CD aktivera USB-ingången och göra den uppdaterinsgbar den vägen kan de ju alltid lägga ut en modifierade version av den gamla mjukvaran, en som inte tjatar om uppdateringar, för den som vill men tvinga på den gamla på alla med boxen, nej tack. Det är inte en lösning.

Canal Digital: Nog har antalet som hör av sig till kundtjänst med problem minskat efter senaste uppdateringarna? För även med gamla blåa mjukvaran (v2.3) fanns det de som hade problem.

Några nya kanaler på gång? Något ni kan hinta om? Kanal 5 HD?

Någon chans att ni ligger på kanaler för att få dem att sända Dolby-ljud? Uselt att bara sända stereo idag anser jag.

Bättre EPG-data? Det finns plats för mycket mer data än ni har idag. Ta filmer på C+ som exempel, regissör, skådespelare, originalnamn och kort om handlingen får lätt plats. Betyg från IMDB (eller betyget från C+ hemsida) vore inte heller fel... länk till IMDB i boxen... fast webbläsare kanske är lite att ta i för den nuvarande boxen.

Okej, det är de data kanalen skickar som ni sänder vidare men ni kan alltid ligga på och önska bättre data. Eller fixa så boxen kan plocka hem bättre data via internet.

#15

Postad 13 april 2011 - 11:09

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

  • 607 inlägg
  • 0

Men å andra sidan kan CD aktivera USB-ingången och göra den uppdaterinsgbar den vägen kan de ju alltid lägga ut en modifierade version av den gamla mjukvaran, en som inte tjatar om uppdateringar, för den som vill men tvinga på den gamla på alla med boxen, nej tack. Det är inte en lösning.

Canal Digital: Nog har antalet som hör av sig till kundtjänst med problem minskat efter senaste uppdateringarna? För även med gamla blåa mjukvaran (v2.3) fanns det de som hade problem.

+1 Bra idé att man borde kunna välja mjukvara som läget är justnu.

Ja, nog är det färre som klagar men det är ju inte säket att det beror på lyckade uppdateringar?
Dom som inte tröttnat på att klaga har kanske lyckats säga upp sitt abb ( det rycktas om 60 000 kunder i Norden på ett halvår).
Då bör det bli färre som hör av sig till kundtjänst.

Jag har själv inte hört av mig till kundtjänst på ett par månader.
Har inte hittat någon anledning så länge dom inte har något bättre att komma med än:
"Du har nog för stark insigna"
"Prova att formatera om" (har gjort det 6 gånger).
"Köp en ny för 1495 kr eller täckna ett tvilling abb så får du den för ??? kr"
"Om du väntar lite så kommer en ny uppdatering som löser detta problem"


Sist jag skrev ett långt mail angående mina problem fick jag detta svar:

"Hej och tack för ditt mail
Vi är medvetna om att denna version av programvaran inte löser alla buggar och arbetar redan nu på nästa version som beräknas komma januari/februari."


Detta var för ett tag sen så kanske dax att maila dom igen!

Redigerat av B BUS, 13 april 2011 - 11:10.


#16

Postad 13 april 2011 - 11:19

Mastera
  • Mastera
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Det som jag upplever som det största problemet är bilden som är mkt sämre än med gamla mjukvaran.


/Anders

#17

Postad 13 april 2011 - 14:55

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

  • 607 inlägg
  • 0

nej tack säger jag, jag gillar den nuvarande mjukvaran (med en del invändningar givetvis) men jag är en av de få (?) som har en stabil box.


Ja du har tur som har en stabil box.
Sättet du fått den på är ju ännu mera tur, eller;)

Redigerat av B BUS, 13 april 2011 - 15:00.


#18

Postad 14 april 2011 - 08:58

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

nej tack säger jag, jag gillar den nuvarande mjukvaran (med en del invändningar givetvis) men jag är en av de få (?) som har en stabil box.
Men å andra sidan kan CD aktivera USB-ingången och göra den uppdaterinsgbar den vägen kan de ju alltid lägga ut en modifierade version av den gamla mjukvaran, en som inte tjatar om uppdateringar, för den som vill men tvinga på den gamla på alla med boxen, nej tack. Det är inte en lösning.

Canal Digital: Nog har antalet som hör av sig till kundtjänst med problem minskat efter senaste uppdateringarna? För även med gamla blåa mjukvaran (v2.3) fanns det de som hade problem.

Några nya kanaler på gång? Något ni kan hinta om? Kanal 5 HD?

Någon chans att ni ligger på kanaler för att få dem att sända Dolby-ljud? Uselt att bara sända stereo idag anser jag.

Bättre EPG-data? Det finns plats för mycket mer data än ni har idag. Ta filmer på C+ som exempel, regissör, skådespelare, originalnamn och kort om handlingen får lätt plats. Betyg från IMDB (eller betyget från C+ hemsida) vore inte heller fel... länk till IMDB i boxen... fast webbläsare kanske är lite att ta i för den nuvarande boxen.

Okej, det är de data kanalen skickar som ni sänder vidare men ni kan alltid ligga på och önska bättre data. Eller fixa så boxen kan plocka hem bättre data via internet.


Hej Monshi och tack för din feedback,

Våra samtalsvolymer har helt klart minskat i takt med våra fortlöpande uppdateringar för att komplettera och förbättra den inspelningsbara boxens funktioner dock har vår ambition att få en ännu bättre box inte minskat. Om Kanal 5 HD har vi för tillfället ingen information men vi förhandlar ständigt med nya kanaler. Vi går ut med information så fort den finns så håll gärna koll på här i företagstråden och på vår hemsida.

Angående din önskan om fler kanaler som sänder ut i dolby digital så har vi tyvärr ingen möjlighet att påverka deras val av utsändningar. Vi köper endast in kanaler till vårt utbud men det är i slutändan de som väljer vilket ljud de ska sända ut i.

Vi uppskattar verkligen de tips du gett oss om en utökad EPG och vi håller absolut med om att en möjlighet att få tillgång till IMDB vore väldigt bra. Kontinuerligt ser vi över möjligheterna att utveckla EPG-funktionen och undersöker olika lösningar för att uppnå en ännu bättre fungerande programguide.

Med vänliga hälsningar,
Filippa

#19

Postad 14 april 2011 - 14:11

doland
  • doland
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Jag har ett problem som jag inte läst om här med den nya boxen. Vi har lagt in en favoritlista på kanaler och det händer flera gånger i veckan att det försvinner kanaler i listan. Oftast kanal 6, tv3, tv4 göteborg. Väldigt irriterande!

Bilden har jag också märkt blivit sämre.
Fungerar inte usb:n? Det verkar ju helt hjärndött att man inte kan föra över det man spelat in till nån annan media.
Funkar säkert om man kopplar datorn till tv:n men vi är nog många som inte har datorn vid tv:n.

Borde ju verkligen vara så att man får kompensation.

Tänk om man köper en bil och får problem med tex. bromsarna, vi har lite problem med detta men om några månader har vi nog löst det. Skulle inte tro att man skulle behöva accepter det.

Hoppas att det är någon som orkar ta kontakt med någon tidning som kanske kan få CD att snabba på.

#20

Postad 14 april 2011 - 15:07

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

Jag har ett problem som jag inte läst om här med den nya boxen. Vi har lagt in en favoritlista på kanaler och det händer flera gånger i veckan att det försvinner kanaler i listan. Oftast kanal 6, tv3, tv4 göteborg. Väldigt irriterande!

Bilden har jag också märkt blivit sämre.
Fungerar inte usb:n? Det verkar ju helt hjärndött att man inte kan föra över det man spelat in till nån annan media.
Funkar säkert om man kopplar datorn till tv:n men vi är nog många som inte har datorn vid tv:n.

Borde ju verkligen vara så att man får kompensation.

Tänk om man köper en bil och får problem med tex. bromsarna, vi har lite problem med detta men om några månader har vi nog löst det. Skulle inte tro att man skulle behöva accepter det.

Hoppas att det är någon som orkar ta kontakt med någon tidning som kanske kan få CD att snabba på.



Hej Doland,

Vi har skickat dig ett personligt meddelande som du hittar i din inkorg.

Med vänliga hälsningar,
Filippa

#21

Postad 14 april 2011 - 17:17

toy2me
  • toy2me
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
Några frågor.
Ang. HD-PVR 101-ST

* När jag pratade med teknisk support sep-10 sa man att USB-porten skulle öppnas upp under hösten, har detta gått i graven eller var det bara ett spel för gallerian.

* Det har snackats mycket om den försämrade bildkvalitén. I samband med att jag frågade teknik om detta, var det mest en fråga om hjärnspöken och/eller fel inställningar ut från boxen, signalen via Scart osv. Jag förmodar att ni har mätt upp detta i skiftet mellan gamla/nya fw, så vad visade svaren? Är det skillnad på bilden mjukvarumässigt?

* Har ni tagit ställning i kompensationsfrågan, och då inte bara alla dessa gratismånader som skickats ut till höger och vänster i samband med missnöjet. Blir det en generell kompensation för oss drabbade? Ex. fritt utbyte till kommande box?

Mvh, Tony

Redigerat av toy2me, 14 april 2011 - 17:23.


#22

Postad 14 april 2011 - 17:32

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

  • 380 inlägg
  • 0

Hej Doland,

Vi har skickat dig ett personligt meddelande som du hittar i din inkorg.

Med vänliga hälsningar,
Filippa


Jag föreslår att Canal Digital alltid svarar i tråden istället för att skicka pm om att man ska kontakta dem, på så vis kan alla ta del av svaret här i tråden och då blir själva tråden en kunskapsbank istället för ett envist rapande med fel.

Redigerat av Iwarsson, 14 april 2011 - 17:33.


#23

Postad 14 april 2011 - 17:59

AC3
  • AC3
  • Forumräv

  • 866 inlägg
  • 0

Jag föreslår att Canal Digital alltid svarar i tråden istället för att skicka pm om att man ska kontakta dem, på så vis kan alla ta del av svaret här i tråden och då blir själva tråden en kunskapsbank istället för ett envist rapande med fel.

Jag håller med. Det är mycket irriterande att följa en diskussion och sen helt plötsligt försvinner svaret man väntar på i ett PM. :)
Detta är ett diskussionsforum där vi hjälps åt att lösa varandras problem med krånglande elektronik och diverse handhavande mm. Fortsätt med en öppen diskussion tack!

#24

Postad 14 april 2011 - 21:42

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0
Precis jag vill också veta det där med tappade kanaler i favoritlistan då min far har haft EXAKT samma problem i åratal.

#25

Postad 14 april 2011 - 22:35

innoAX
  • innoAX
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Jag föreslår att Canal Digital alltid svarar i tråden istället för att skicka pm om att man ska kontakta dem, på så vis kan alla ta del av svaret här i tråden och då blir själva tråden en kunskapsbank istället för ett envist rapande med fel.


Jag är hyfsat säker på att saker av en personlig karaktär inte har ett diskussions värde i ett öppet forum. Men alla svar på direkta frågor de kan kommentera utan att gå in på person nivå borde ju verkligen hållas öppet för allas hjälp!

Jag håller med. Det är mycket irriterande att följa en diskussion och sen helt plötsligt försvinner svaret man väntar på i ett PM. :)
Detta är ett diskussionsforum där vi hjälps åt att lösa varandras problem med krånglande elektronik och diverse handhavande mm. Fortsätt med en öppen diskussion tack!


Vi vet ju faktiskt inte vad som skrevs i deras PM?

#26

Postad 15 april 2011 - 08:31

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

  • 380 inlägg
  • 0

Jag är hyfsat säker på att saker av en personlig karaktär inte har ett diskussions värde i ett öppet forum. Men alla svar på direkta frågor de kan kommentera utan att gå in på person nivå borde ju verkligen hållas öppet för allas hjälp!



Vi vet ju faktiskt inte vad som skrevs i deras PM?


1: Här behandlar vi Canal Digital, inte vad du ska äta till middag. Således inga frågor av personlig karaktär.

2: Nähä!? Det är ju precis därför vi vill att de ska svara i tråden så att det kan gagna alla.

#27

Postad 15 april 2011 - 09:02

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0
Varför kan inte CanalDigital erbjuda mailkonversationer? Är ni rädda för att få alla fel "på papper"? Direkt teknisk
support sker naturligtvis bäst via telefon, men vissa ärenden hanteras bäst mailledes, för att kunna få bättre
hjälp även om man inte får kontakt med samma person t.ex.

Har ni överhuvudtaget något ärendehanteringssystem? Med tanke på de olika besked (Formatera HDD/
Fabriksåterställning/Ny nätadapter/Köp en annan TV) ni ger verkar det ju som att varje fel som anmäles anmäls
för första gången. Supporten verkar inte ha någon aning om vilka problem man haft tidigare och vilka åtgärder
som gjorts. Är detta ytterligare ett försök att sopa allt under mattan?
Vid frågor ang. kompensation vore det ju bra att ha alla felanmälningar tillgängliga.

Ekonomiskt så borde ni ju ta ert ansvar och inte ta betalt för tjänster som inte fungerar, ni har i vissa delar av
landet ett monopol på t.ex Allsvenskan (t.ex. villor i glesbygd) och jag anser att ett monopol även innebär skyldigheter.
Hur ser ni på den reklam ni själva gör genom ert uppträdande/produkter (HD-PVR:en)?
Jag som betalande kund får en sämre upplevelse än de som kör piratsvängen, hur skall någon kunna få dem att
betala för sig när jag får en skitprodukt för 800:- i månaden och de får allt till bättre kvalitet för en tiondel av priset?

När jag valde bort piratsvängen gjorde jag det av följande anledningar:
-Bästa bild (Det var det faktiskt en gång, men DET lyckades ni ju ändra i.a.f)
-Support (Den var ju inte riktigt vad man hoppades på)
-Enkelt handhavande för hela familjen (När den fungerar är det nästan ok, största felet är att man nu inte (efter
dödsstöten i september) kan läsa vad som står i GUI:et på vår 20" sovrumsTV)
-Fungerande box (Inte ens nära)
-Stabil Box (Inte ens felen är stabila)
-En box anpassad till leverantören (Ja, den är nog anpassad till leverantören, men tyvärr bara till er plånbok)
Vilka argument har ni för att använda era tjänster (självklart förutom lagligheten)?

Nu har ni på CD krupit ut ur gömslet och visar er på forumet, dags att leverera svar och ge gärna er syn på saken!

#28

Postad 15 april 2011 - 09:34

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

  • 607 inlägg
  • 0

Varför kan inte CanalDigital erbjuda mailkonversationer? Är ni rädda för att få alla fel "på papper"? Direkt teknisk
support sker naturligtvis bäst via telefon, men vissa ärenden hanteras bäst mailledes, för att kunna få bättre
hjälp även om man inte får kontakt med samma person t.ex.

Har ni överhuvudtaget något ärendehanteringssystem? Med tanke på de olika besked (Formatera HDD/
Fabriksåterställning/Ny nätadapter/Köp en annan TV) ni ger verkar det ju som att varje fel som anmäles anmäls
för första gången. Supporten verkar inte ha någon aning om vilka problem man haft tidigare och vilka åtgärder
som gjorts. Är detta ytterligare ett försök att sopa allt under mattan?
Vid frågor ang. kompensation vore det ju bra att ha alla felanmälningar tillgängliga.

Ekonomiskt så borde ni ju ta ert ansvar och inte ta betalt för tjänster som inte fungerar, ni har i vissa delar av
landet ett monopol på t.ex Allsvenskan (t.ex. villor i glesbygd) och jag anser att ett monopol även innebär skyldigheter.
Hur ser ni på den reklam ni själva gör genom ert uppträdande/produkter (HD-PVR:en)?
Jag som betalande kund får en sämre upplevelse än de som kör piratsvängen, hur skall någon kunna få dem att
betala för sig när jag får en skitprodukt för 800:- i månaden och de får allt till bättre kvalitet för en tiondel av priset?

När jag valde bort piratsvängen gjorde jag det av följande anledningar:
-Bästa bild (Det var det faktiskt en gång, men DET lyckades ni ju ändra i.a.f)
-Support (Den var ju inte riktigt vad man hoppades på)
-Enkelt handhavande för hela familjen (När den fungerar är det nästan ok, största felet är att man nu inte (efter
dödsstöten i september) kan läsa vad som står i GUI:et på vår 20" sovrumsTV)
-Fungerande box (Inte ens nära)
-Stabil Box (Inte ens felen är stabila)
-En box anpassad till leverantören (Ja, den är nog anpassad till leverantören, men tyvärr bara till er plånbok)
Vilka argument har ni för att använda era tjänster (självklart förutom lagligheten)?

Nu har ni på CD krupit ut ur gömslet och visar er på forumet, dags att leverera svar och ge gärna er syn på saken!


Bra frågor Eldebrink.

Dessutom har det påståts att det är viktigt att kontakta er support, för dom för någon typ av "logg" på buggarna vi kunder har.
Den uppfatningen har jag aldrig fått när jag kontaktat CD.
Om ni var inteserade av verkligheten, borde ni för längesen skickat ut ett frågeformulär till era kunder där ni gjorde en riktig annalys om hur det står till ute i stugorna. Ni behöver inte redovisa det resultat ni skulle komma fram till (det skulle inte vara trovärdigt ändå, då ert förtroende just nu är förbrukat).
Kan det vara så att ni vet hur resultatet på en sådan undersökning skulle se ut, och ni vet att boxen fortfarande är oduglig och därför vänta lite.
Ni har hela tiden sagt att det är ett fåtal som har problem, är ni säkra på det?

Redigerat av B BUS, 15 april 2011 - 09:39.


#29

Postad 15 april 2011 - 11:07

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0
Hur går testandet av ADB boxen?
(är den trippel som det står på specifikationerna dvs land- sattellit- ,ip-tv) eller är den enbart för satellit?

Hur länge beräknar ni att testandet kommer ta? (är tidsperioden ett år, ett halvår?) vill bara få en uppskattning när ni tror att den kommer ut i norden.

Redigerat av Megaman2, 15 april 2011 - 11:08.


#30

Postad 15 april 2011 - 12:39

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0
Hej allihopa,

I fortsättningen kommer vi skriva i tråden om vi önskar att komma i kontakt med någon av er användare. Vissa inlägg är bättre att hantera enskilt då vi behöver tillgång till historik och kontaktuppgifter för att kunna hjälpa er. För er säkerhet ber vi er att alltid skriva kontaktuppgifter i ett PM istället för i de olika forumtrådarna.

Med vänliga hälsningar,
Miriam

#31

Postad 15 april 2011 - 19:02

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 297 inlägg
  • 0
Känns som CD inte riktigt fattar vad ett öppet forum är...

Att det är få som har problem är nog relativt enkelt att motbevisa, kolla antal inlägg i tråden om boxen det räcker långt.

#32

Postad 15 april 2011 - 19:30

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Känns som CD inte riktigt fattar vad ett öppet forum är...

Att det är få som har problem är nog relativt enkelt att motbevisa, kolla antal inlägg i tråden om boxen det räcker långt.


ge dem lite tid, alla är vi unga någon gång och de är unga på forumet.
Det finns utrymme för förbättring, låt oss hoppas att de lär sig.

#33

Postad 18 april 2011 - 09:11

tony97
  • tony97
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0
Hej!

Jag hade både Canal Digital och Viasat först. Men då Boxer var den enda som hade både TV3 och Kanal5 bytte jag till dem.
Sedan fick ni både TV3 och Kanal5 och kom med ett bra bytes erbjudande till oss Boxerkunder. Jag bytte och var nöjd i början.
Nu har ni en katastrof box och kan inte som Boxer kan erbjuda både TV3HD och Kanal5HD. Ni ligger efter.
Om jag inte får ett svar i denna tråd måste jag nog säga upp abonnemanget hos er och återgå till Boxer.

Tacksam för svar nu!

#34

Postad 18 april 2011 - 12:41

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

  • 607 inlägg
  • 0

ge dem lite tid, alla är vi unga någon gång och de är unga på forumet.
Det finns utrymme för förbättring, låt oss hoppas att de lär sig.

Ja, förbättra sig kan inte vara svårt.
Men snart 8 månader i tid är för lång tid för en sketen elektonik pryl, borde kunna få fram minst 1 ny mjukvara i månaden, Canal Digitals tid är snart slut.

Jag sammanfattar vad CD har gett oss för råd så här långt:
- Vår rekomendation är att alltid ta hem den senaste mjukvaran då de skapats för att bidra till förbättringar och även lösa tidigare kritiska buggar.

-Vi vet att flera utav er har haft problem med mjukvaran och beklagar självklart det. De senaste mjukvarulanseringarna har visat sig stabilisera och fixa till de flesta kända buggarna och vi jobbar fortfarande hårt för att lösa de sista problemen.

-Våra samtalsvolymer har helt klart minskat i takt med våra fortlöpande uppdateringar.

-Vi uppskattar verkligen de tips du gett oss om en utökad EPG och vi håller absolut med om att en möjlighet att få tillgång till IMDB vore väldigt bra.

-I fortsättningen kommer vi skriva i tråden om vi önskar att komma i kontakt med någon av er användare.

- ta kontakt med oss så vi kan få mer information och vi förhoppningsvis kan lösa problemen då det i många fall också kan vara andra tekniska problem som påverkar.

Detta är exakt samma dravel CD kört med i 8 månader, jag trodde att det skulle komma nytt ur denna tråd, men,,,
CD kommer troligtvis alltid förakta oss kunder som inte bara är nöjda och betalar utan att klaga på en produkt som inte funkar som den ska. Dom behandlar oss som vi är helt bakom flötet och tror att dom ska lyckas hjärntvätta oss till att tycka som dom.

Redigerat av B BUS, 18 april 2011 - 12:48.


#35

Postad 18 april 2011 - 13:56

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

Några frågor.
Ang. HD-PVR 101-ST

* När jag pratade med teknisk support sep-10 sa man att USB-porten skulle öppnas upp under hösten, har detta gått i graven eller var det bara ett spel för gallerian.

* Det har snackats mycket om den försämrade bildkvalitén. I samband med att jag frågade teknik om detta, var det mest en fråga om hjärnspöken och/eller fel inställningar ut från boxen, signalen via Scart osv. Jag förmodar att ni har mätt upp detta i skiftet mellan gamla/nya fw, så vad visade svaren? Är det skillnad på bilden mjukvarumässigt?

* Har ni tagit ställning i kompensationsfrågan, och då inte bara alla dessa gratismånader som skickats ut till höger och vänster i samband med missnöjet. Blir det en generell kompensation för oss drabbade? Ex. fritt utbyte till kommande box?

Mvh, Tony



Hej Tony,

Den informationen du fått att USB-porten skall öppnas vid en speciell tidpunkt stämmer ej. Vi undersöker möjligheten att öppna porten, dock har vi ännu inget datum på när detta i så fall sker.

Det är ingen skillnad på bildkvalitén efter mjukvaru uppdateringen däremot är det är det en del kunder som rapporterat detta till oss. Det har då varit olika faktorer som påverkat exempelvis inställningar i boxen eller i tv:n.

Vi kan tyvärr inte ge dig ett generellt svar gällande kompensation. Det måste alltid föregås av felsökning, i vissa fall behövs en installatörs eller teknikers bedömning men det varierar från fall till fall. Kompensationen baseras då på felsökningen samt indivduell historik och bakgrund. Därför rekommenderar vi att alltid felanmäla och höra av er till oss så vi kan göra en rättvis bedömning.


Med vänliga hälsningar,
Miriam

#36

Postad 18 april 2011 - 14:45

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

  • 607 inlägg
  • 0

Det är ingen skillnad på bildkvalitén efter mjukvaru uppdateringen däremot är det är det en del kunder som rapporterat detta till oss. Det har då varit olika faktorer som påverkat exempelvis inställningar i boxen eller i tv:n.

Med vänliga hälsningar,
Miriam


Hej Miriam.
Kan Ni inte vara snäll och upplysa oss lite mer om vilka dessa faktorer kan vara.
Ser fram mot ett svar.

Tack på förhand:-)

#37

Postad 18 april 2011 - 15:43

Jörgen A.
  • Jörgen A.
  • Lärjunge

  • 471 inlägg
  • 0

Hej Tony,

Den informationen du fått att USB-porten skall öppnas vid en speciell tidpunkt stämmer ej. Vi undersöker möjligheten att öppna porten, dock har vi ännu inget datum på när detta i så fall sker.

Det är ingen skillnad på bildkvalitén efter mjukvaru uppdateringen däremot är det är det en del kunder som rapporterat detta till oss. Det har då varit olika faktorer som påverkat exempelvis inställningar i boxen eller i tv:n


Med vänliga hälsningar,
Miriam


Nu måste jag lägga mig i!!!!!!!!!!!!

Jag har haft 2 olika boxar med nya mjukvaran, och har nu en med gamla ( det blå gränssnittet) och kan bara konstatera:
Det är skillnad på bilden.
Den gamla har bättre bild, nästan så att SD på den gamla är lika HD på den nya.
Framförallt SD med den nya mjukvaran är betydligt sämre än med den gamla.
Om kom inte och snacka om TV apparater - jag har haft samma kringutrustning hela tiden.
Ni borde själv koppla upp gammal & ny på en full HD tv så får ni se!
Lyssna på era kunder för en gångs skull - ert lilla standardformulär med lösningar är passé sen länge.
Jag säger bara:
Gamla mjukvaran.
Den är absolut inte perfekt, men den fungerar hjälpligt iallafall - något man inte kan säga om den senaste, där även kylningen/fläkten slutat fungera som den ska- kanske blir det denna uppdatering som bränner boxen för alltid...
Jag skulle absolut inte vilja byta plats med dig Miriam, men ska ni komma nånstans med detta måste ni nog sluta jobba på måfå och metodiskt sammanställa alla felrapporter ni fått från era kunder.
Mvh, Jörgen

Redigerat av Jörgen A., 18 april 2011 - 15:48.


#38

Postad 18 april 2011 - 15:46

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

  • 607 inlägg
  • 0

Nu måste jag lägga mig i!!!!!!!!!!!!

Jag har haft 2 olika boxar med nya mjukvaran, och har nu en med gamla ( det blå gränssnittet) och kan bara konstatera:
Det är skillnad på bilden.
Den gamla har bättre bild, nästan så att SD på den gamla är lika HD på den nya.
Framförallt SD med den nya mjukvaran är betydligt sämre än med den gamla.
Om kom inte och snacka om TV apparater - jag har haft samma kringutrustning hela tiden.
Ni borde själv koppla upp gammal & ny på en full HD tv så får ni se!
Lyssna på era kunder för en gångs skull - ert lilla standardformulär med lösningar är passé sen länge.
Jag säger bara:
Gamla mjukvaran.
Den är absolut inte perfekt, men den fungerar hjälpligt iallafall - något man inte kan säga om den senaste, där även kylningen/fläkten slutat fungera som den ska- kanske blir det denna uppdatering som bränner boxen för alltid...

+1 TACK!

#39

Postad 18 april 2011 - 19:59

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

  • 380 inlägg
  • 0

Nu måste jag lägga mig i!!!!!!!!!!!!

Jag har haft 2 olika boxar med nya mjukvaran, och har nu en med gamla ( det blå gränssnittet) och kan bara konstatera:
Det är skillnad på bilden.
Den gamla har bättre bild, nästan så att SD på den gamla är lika HD på den nya.
Framförallt SD med den nya mjukvaran är betydligt sämre än med den gamla.
Om kom inte och snacka om TV apparater - jag har haft samma kringutrustning hela tiden.
Jag skulle absolut inte vilja byta plats med dig Miriam, men ska ni komma nånstans med detta måste ni nog sluta jobba på måfå och metodiskt sammanställa alla felrapporter ni fått från era kunder.
Mvh, Jörgen


+2 Jag höll på att spräcka en åder i pannan när jag läste CDs svar... Ynkligt att bara skylla ifrån sig!

#40

Postad 19 april 2011 - 10:46

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

  • 607 inlägg
  • 0
Vilka TV apparater är Canal Cigital godkännda?

Jag har sett att om man går in och tittar på olika tv apparaters egenskaper på Prisjakt,
finns alternativet Canl Digital godkännd.
Jag har inte sett någon Tv som är grön/godkännd där (har inte letat utan bara kollat runt lite).

Är det CD som godkänner vissa apparater eller har det med typ kortläsare att göra eller??

Här är ett exempel på vad jag menar:
https://www.prisjakt...kt.php?e=790809

Redigerat av B BUS, 19 april 2011 - 10:47.


#41

Postad 19 april 2011 - 10:56

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0

Vilka TV apparater är Canal Cigital godkännda?


Står på hemsidan under kundservice-teknik-tv med inbyggd box.

Sony Bravia KDL-55EX505 är ex på en Sony tv

Så att dom är godkända av CD innebär väl bara att deras kort fungerar med tv n, inte att den inspelningsbara boxens mjukvara fungerar med den tv n.


/Fredrik

#42

Postad 19 april 2011 - 11:02

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

  • 380 inlägg
  • 0

Vilka TV apparater är Canal Cigital godkännda?

Är det CD som godkänner vissa apparater eller har det med typ kortläsare att göra eller??

Här är ett exempel på vad jag menar:
https://www.prisjakt...kt.php?e=790809


Det har att göra med att de är godkända för att köra med en av CD godkänd CA-modul och därmed berättigas support. Helt enkelt inbyggd DVB-S.

#43

Postad 19 april 2011 - 12:50

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

  • 607 inlägg
  • 0

Står på hemsidan under kundservice-teknik-tv med inbyggd box.

Sony Bravia KDL-55EX505 är ex på en Sony tv

Så att dom är godkända av CD innebär väl bara att deras kort fungerar med tv n, inte att den inspelningsbara boxens mjukvara fungerar med den tv n.


/Fredrik

Jo, men det blir lite rörigt, för om man går in på CDs teknik-service sida så finns även en flik med "godkännda tv-apparater för parabol".
Där finns tex, inga LG apparater med på den listan, och Sony Bravia KDL-55EX503 är inte med.
Vad innebär detta när man får problem?
Varför ha en sådan lista med "godkännda tv-apparater för parabol" om den inte har betydelse?
Är dom garanterat befriade från tex, handskakningsproblem?

Länk till Listan:
http://www.canaldigi...r-parabol/Sony/

#44

Postad 19 april 2011 - 15:06

jokim
  • jokim
  • Forumräv

  • 527 inlägg
  • 0

Jo, men det blir lite rörigt, för om man går in på CDs teknik-service sida så finns även en flik med "godkännda tv-apparater för parabol".
Där finns tex, inga LG apparater med på den listan, och Sony Bravia KDL-55EX503 är inte med.
Vad innebär detta när man får problem?
Varför ha en sådan lista med "godkännda tv-apparater för parabol" om den inte har betydelse?
Är dom garanterat befriade från tex, handskakningsproblem?

Länk till Listan:
http://www.canaldigi...r-parabol/Sony/


kollar du på vänstersidan på den hemsidan så ser du även "TV med inbyggd box" ...

#45

Postad 19 april 2011 - 15:11

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

  • 607 inlägg
  • 0

kollar du på vänstersidan på den hemsidan så ser du även "TV med inbyggd box" ...

Jaha, menar du att det finns TV apparater med inbyggd box för parabol?
Isåfall har jag missat det.

#46

Postad 19 april 2011 - 15:26

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0

Där finns tex, inga LG apparater med på den listan, och Sony Bravia KDL-55EX503 är inte med.
Vad innebär detta när man får problem?


CD får väl svara på varför t ex LG, Philips mm inte är med. Har själv en Pioneer som inte heller finns med.

Men som sagt , de apparater som finns med är väl de som CD garanterar ska fungera med deras CA- modul. Och jag vet att det var strul med HD kanalerna när man provade en CA-modul i Pioneer 5090H som jag har. Men det kanske är löst?

Jaha, menar du att det finns TV apparater med inbyggd box för parabol?
Isåfall har jag missat det.


Visste du inte det?, har ju funnits länge :)

#47

Postad 19 april 2011 - 15:36

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

  • 607 inlägg
  • 0

Visste du inte det?, har ju funnits länge :)

Nä, det har jag missat, har nog suttit fast i PVR träsket förlänge!

#48

Postad 19 april 2011 - 16:17

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

Hej!

Jag hade både Canal Digital och Viasat först. Men då Boxer var den enda som hade både TV3 och Kanal5 bytte jag till dem.
Sedan fick ni både TV3 och Kanal5 och kom med ett bra bytes erbjudande till oss Boxerkunder. Jag bytte och var nöjd i början.
Nu har ni en katastrof box och kan inte som Boxer kan erbjuda både TV3HD och Kanal5HD. Ni ligger efter.
Om jag inte får ett svar i denna tråd måste jag nog säga upp abonnemanget hos er och återgå till Boxer.

Tacksam för svar nu!



Hej Tony97,

Vi förhandlar ständigt om nya kanaler och jobbar hårt för att kunna erbjuda det våra kunder önskar. Just nu har vi ingen information om TV3 HD eller Kanal 5 HD men håll utkik på vår hemsida där vi uppdaterar med ny information så fort den är tillgänglig. Då det gäller ditt abonnemang hos oss hoppas vi på att du väljer att stanna kvar som kund och ber dig kontakta kundservice i frågor som rör ditt abonnemang.

Med vänliga hälsningar,
Filippa

#49

Postad 19 april 2011 - 16:40

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

Varför kan inte CanalDigital erbjuda mailkonversationer? Är ni rädda för att få alla fel "på papper"? Direkt teknisk
support sker naturligtvis bäst via telefon, men vissa ärenden hanteras bäst mailledes, för att kunna få bättre
hjälp även om man inte får kontakt med samma person t.ex.

Har ni överhuvudtaget något ärendehanteringssystem? Med tanke på de olika besked (Formatera HDD/
Fabriksåterställning/Ny nätadapter/Köp en annan TV) ni ger verkar det ju som att varje fel som anmäles anmäls
för första gången. Supporten verkar inte ha någon aning om vilka problem man haft tidigare och vilka åtgärder
som gjorts. Är detta ytterligare ett försök att sopa allt under mattan?
Vid frågor ang. kompensation vore det ju bra att ha alla felanmälningar tillgängliga.

Ekonomiskt så borde ni ju ta ert ansvar och inte ta betalt för tjänster som inte fungerar, ni har i vissa delar av
landet ett monopol på t.ex Allsvenskan (t.ex. villor i glesbygd) och jag anser att ett monopol även innebär skyldigheter.
Hur ser ni på den reklam ni själva gör genom ert uppträdande/produkter (HD-PVR:en)?
Jag som betalande kund får en sämre upplevelse än de som kör piratsvängen, hur skall någon kunna få dem att
betala för sig när jag får en skitprodukt för 800:- i månaden och de får allt till bättre kvalitet för en tiondel av priset?

När jag valde bort piratsvängen gjorde jag det av följande anledningar:
-Bästa bild (Det var det faktiskt en gång, men DET lyckades ni ju ändra i.a.f)
-Support (Den var ju inte riktigt vad man hoppades på)
-Enkelt handhavande för hela familjen (När den fungerar är det nästan ok, största felet är att man nu inte (efter
dödsstöten i september) kan läsa vad som står i GUI:et på vår 20" sovrumsTV)
-Fungerande box (Inte ens nära)
-Stabil Box (Inte ens felen är stabila)
-En box anpassad till leverantören (Ja, den är nog anpassad till leverantören, men tyvärr bara till er plånbok)
Vilka argument har ni för att använda era tjänster (självklart förutom lagligheten)?

Nu har ni på CD krupit ut ur gömslet och visar er på forumet, dags att leverera svar och ge gärna er syn på saken!



Hej Eldebrink,

Vi håller med om att man ska kunna föra konversationer via mejl. Det är just nu en teknisk begränsning för oss men vi hoppas att inom kort ha en lösning då vi förstår att det är efterfrågat.
Varje gång någon av er kunder hör av er till oss förs en logg av agenten som talat med er. Vi har nyligen återinfört ett system som gör att agenten uppmärksammas när en kund hört av sig mer än en gång under två månader. Detta för att vid ett tidigt skede upptäcka om det är något som inte stämmer och i så fall åtgärda det.

Med vänliga hälsningar,
Filippa

Hur går testandet av ADB boxen?
(är den trippel som det står på specifikationerna dvs land- sattellit- ,ip-tv) eller är den enbart för satellit?

Hur länge beräknar ni att testandet kommer ta? (är tidsperioden ett år, ett halvår?) vill bara få en uppskattning när ni tror att den kommer ut i norden.



Hej,

Vi har ännu inget specifikt datum men vi hoppas på att kunna lansera den till slutet av året. Den testas för tillfället och när den släpps beror på utfallet av dessa tester då vi vill kvalitétsäkra boxen innan den når er kunder. Vi återkommer självklart så fort vi har mer information. Håll även koll på vår hemsida där ny information läggs upp med jämna mellanrum.

Med vänliga hälsningar,
Filippa

#50

Postad 19 april 2011 - 18:56

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 297 inlägg
  • 0

Jaha, menar du att det finns TV apparater med inbyggd box för parabol?
Isåfall har jag missat det.

Finns många...
Jag har en Samsung i sovrummet, den fungerar mycket bättre än CD's skitbox.
Att de är godkända innebär nog i första hand att de lägger kanalerna på den plats CD vill + att kanallistorna automatuppdateras varje gång man startar apparaten, det fungerar i vart fall utmärkt på Samsung.



3 användare läser detta ämne

1 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar


    pebjn
  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.