Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9329 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1301

Postad 27 mars 2012 - 08:15

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0
Hej CD. Ni kommer väl att sända Game of thrones säsong 2 i HD? Skandal annars!

#1302

Postad 27 mars 2012 - 08:59

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Hej CD. Ni kommer väl att sända Game of thrones säsong 2 i HD? Skandal annars!

Skickade ett mail till Canal+ igår (det är de som sänder) angående detta.
Fick samma svar som alltid

I nuläget så sänder vi endast filmer i HD-kvalitet. Men jag kommer givetvis att skicka vidare dina synpunkter angående Game of Thrones i HD vidare till våra film-och-serieansvariga!



#1303

Postad 27 mars 2012 - 10:09

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0

Skickade ett mail till Canal+ igår (det är de som sänder) angående detta.
Fick samma svar som alltid

Ok. Uselt av dem måste jag säga. Utge sig för att vara Nordens bästa tv-leverantör och skall sända en efterlängtad serie som säkerligen inte ens går att köpa i SD . FY på dem!!

#1304

Postad 27 mars 2012 - 10:52

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Ok. Uselt av dem måste jag säga. Utge sig för att vara Nordens bästa tv-leverantör och skall sända en efterlängtad serie som säkerligen inte ens går att köpa i SD . FY på dem!!

Skilj bara på Canal+ och Canal Digital. De förra är de du ska klaga hos, inte de senare.
Dvs detta är helt fel tråd egentligen.

Skicka mail till exempelvis
[email protected]
och säg vad du tycker. Tillräckligt många så...

Redigerat av Monshi, 27 mars 2012 - 10:53.


#1305

Postad 27 mars 2012 - 12:19

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0

Skilj bara på Canal+ och Canal Digital. De förra är de du ska klaga hos, inte de senare.
Dvs detta är helt fel tråd egentligen.

Skicka mail till exempelvis
[email protected]
och säg vad du tycker. Tillräckligt många så...

Det är ju tråkigt att behöva gå den vägen,både du och jag och alla andra är kunder hos canal digital,det är till dem våra fakturor går och det är dem vi köper tjänsten av. Det känns helt naturligt att det är till CD klagomål/önskningar ställs och så får de i sin tur kontakta sin leverantör. Jag kanske är helt ute och cyklar som tycker så,men så är det.

#1306

Postad 27 mars 2012 - 14:02

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Jag kanske är helt ute och cyklar som tycker så,men så är det.

japp det är du. Som att du skulle klaga på CD att SVT inte sänder en serie i HD via Boxer...

#1307

Postad 27 mars 2012 - 14:54

Mackan92
  • Mackan92
  • Lärjunge

  • 278 inlägg
  • 0
Norska Canal+ Series på Facebook skrev för några veckor sen att det är planerat att starta Canal+ Series HD nån gång under 2012, troligtvis i 3:de kvartalet.

http://www.facebook....seriescanalplus

#1308

Postad 27 mars 2012 - 15:11

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

japp det är du. Som att du skulle klaga på CD att SVT inte sänder en serie i HD via Boxer...

I lördags sändes Milan-Roma i SD-kvalitet på TV4-Sport med svenska kommentatorer, på Canal+ Sport extra HD sändes samma match i HD-kvalitet men med engelska kommentatorer, till vem skall man ställa frågan om varför i h-e inte HD-sändningen har svenska kommentatorer om inte sin leverantör? Till TV4 eller Canal+?
(Ja, jag vet, TV4 äger Canal+, men de är ju olika företag)
Din jämförelse borde ju bestå i att klaga på Boxer för att SVT inte tillhandahåller en serie i HD för Boxer, CanalDigital har ju ingenting med Boxer att göra alls, medans de tillhandahåller Canal+ kanaler så där finns ju ett reellt samband.

#1309

Postad 27 mars 2012 - 16:03

Unregistered4eff8a47
  • Unregistered4eff8a47
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

japp det är du. Som att du skulle klaga på CD att SVT inte sänder en serie i HD via Boxer...

Nja,
Inte skulle det falla mig in att behöva klaga hos Ericsson för att utrustningen Telia använder för 3G-data i Stockholms centrum ger taskig hastighet... ;)

#1310

Postad 27 mars 2012 - 16:25

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Hej CD. Ni kommer väl att sända Game of thrones säsong 2 i HD? Skandal annars!

I annat fall så finns det säkert tom lagliga sidor där den kan laddas ner i HD
Men med tanke på programbolagens ovilja att ge oss kvalité så skulle jag inte skämmas
för att ladda ner den olagligt

Skilj bara på Canal+ och Canal Digital. De förra är de du ska klaga hos, inte de senare.
Dvs detta är helt fel tråd egentligen.

Ingen kan säga emot dig ;)
Du har helt rätt !

Nja,
Inte skulle det falla mig in att behöva klaga hos Ericsson för att utrustningen Telia använder för 3G-data i Stockholms centrum ger taskig hastighet... ;)

Det är väl långt ifrån samma sak :wacko:

I lördags sändes Milan-Roma i SD-kvalitet på TV4-Sport med svenska kommentatorer, på Canal+ Sport extra HD sändes samma match i HD-kvalitet men med engelska kommentatorer, till vem skall man ställa frågan om varför i h-e inte HD-sändningen har svenska kommentatorer om inte sin leverantör? Till TV4 eller Canal+?

Du skall klaga hos Canal+ då det var de som sände med engelska kommentatorer
Sedan skall du klaga hos Tv4 för att de inte sände i HD
Det var väl inte så svårt ;)

#1311

Postad 27 mars 2012 - 18:01

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
MalcomX +1

#1312

Postad 27 mars 2012 - 19:34

Unregistered4eff8a47
  • Unregistered4eff8a47
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

Det är väl långt ifrån samma sak :wacko:

Ok, den var kanske inte klockren. Men det är en gråzon, och Canal Digital drar det hårt åt att de inte har något ansvar för det. Taget ur huvudet, så har de väl något om det i avtalet, men frågan är väl om det är dispositivt.
Det är inte så svårt att se att kanaler och utbudet i kanalerna är något som kunder väger in vid val av leverantör (och bolagen föser gärna kunderna in i avtal på 24 månader). Sedan säger CD att de inte har något ansvar när Premier League och NHL försvinner, MTV HD och en till nyligen rök. Visst, när Canal+ slutar sända serier i HD ligger mer åt hållet att det faktiskt är utanför CD kontroll, det håller jag med om.
Men jag skulle vilja att deras attityd var mer på formen: "Ja, det suger och vi ska göra det vi kan för att hjälpa er att få dem att ändra sig."
Uppenbarligen så kan jag inte vara kort och koncis, eller hitta vettiga liknelser, men så här ser jag det.
/NOP

#1313

Postad 27 mars 2012 - 21:23

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Ok, den var kanske inte klockren. Men det är en gråzon, och Canal Digital drar det hårt åt att de inte har något ansvar för det. Taget ur huvudet, så har de väl något om det i avtalet, men frågan är väl om det är dispositivt.
Det är inte så svårt att se att kanaler och utbudet i kanalerna är något som kunder väger in vid val av leverantör (och bolagen föser gärna kunderna in i avtal på 24 månader). Sedan säger CD att de inte har något ansvar när Premier League och NHL försvinner, MTV HD och en till nyligen rök.


Okej, en liknelse.
Du går in i kiosken, köper en datortidning. Finner att de inte skriver ett ord om Apples prylar. Vem klagar du hos?
Du går in i kiosken för att köpa din tidning med finner den icke, de tar inte in den? Vem klagar du hos nu?
Vem är det du ska tala med, kioskägaren eller tidningens utgivare?

Om C+ startar C+ Series HD via Boxer och CD inte sänder den, då klagar du hos CD men du kan givetvis trycka på C+ att de ska se till att CD tar in kanalen. Precis som att du nu klagar hos CD för att de tar bort MTV HD men du kan ju även påpeka för MTV att du kommer sakna dem.

Om C+ inte sänder en viss serie (Farscape, jag vill se Farscape!) då går du inte till CD och klagar.

Sådär, är det klart nu och vi kan återgå till att diskutera Canal Digital i denna tråd?

Redigerat av Monshi, 27 mars 2012 - 21:29.


#1314

Postad 27 mars 2012 - 21:29

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
Nop4e71

Håller med dig om att de är snabba med att lura in kunderna i 24 månaders avtal
Detta med hjälp av att subventionera sina till hälften värdelösa boxar

Det är därför man skall äga sin box själv och köpa en mycket bättre box typ VU+

Då kan man avsluta sitt abonnemang hos CD på 3 månader och istället välja tex Sky UK
och få ett paket som är vida överlägset alla andra i europa.
eller ta SD delen hos Viasat om man vill se deras sport och övriga skitkanaler

Det finns bara en sak som biter på företag som canal digital och viasat och det är att säga upp avtalet
och berätta varför. Då ringer de ganska snart upp dig och erbjuder ett avtal som du inte kunde få som kund.

Jag fick precis ett avtalsförslag från CD som kostar mig hälften av vad jag betalat tidigare och med endast
12 månaders bindning. Det kan jag ta då jag ändå skall ha baspaketet av svenska kanaler och då jag inte betalar
mer än vad jag skulle göra för ett baspaket hos visat och boxer men har fått det största paketet av CD

#1315

Postad 27 mars 2012 - 22:05

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0

Okej, en liknelse.
Du går in i kiosken, köper en datortidning. Finner att de inte skriver ett ord om Apples prylar. Vem klagar du hos?
Du går in i kiosken för att köpa din tidning med finner den icke, de tar inte in den? Vem klagar du hos nu?
Vem är det du ska tala med, kioskägaren eller tidningens utgivare?

Om C+ startar C+ Series HD via Boxer och CD inte sänder den, då klagar du hos CD men du kan givetvis trycka på C+ att de ska se till att CD tar in kanalen. Precis som att du nu klagar hos CD för att de tar bort MTV HD men du kan ju även påpeka för MTV att du kommer sakna dem.

Om C+ inte sänder en viss serie (Farscape, jag vill se Farscape!) då går du inte till CD och klagar.

Sådär, är det klart nu och vi kan återgå till att diskutera Canal Digital i denna tråd?

Det finns icke att finna nånstans på CD:s hemsida att man skall kontakta C+ vid programfrågor,tvärtom så är både tel.nr och formulären ställda till dom. De kan ju isåfall notera på hemsidan att inte kontakta dem om det inte gäller rena teknik eller fakturafrågor.

#1316

Postad 28 mars 2012 - 07:24

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0
För att inte glida ifrån ämnet CanalDigital vänder jag på frågan, d v s vad ansvarar vår "kära" leverantör för?
-Fungerande hårdvara(?)
-Utsändningar.
-Ta betalt.
-Något mer? Något som har med vilka kanaler som levereras att göra eller är det godtyckligt/oviktigt?

Det är möjligen så att CD inte har något som helst ansvar för vilka kanaler deras leverantörer tillhandahåller, men varför klagades då på att t.ex. TV3 HD och Kanal5 HD inte fans med i CD´s utbud? Klagandet borde ju i s f framförts till TV3/Kanal5?
Oavsett vilket tycker jag att CD som större "kund" än enskilda "privatkunder" till Canal+ skulle kunna sätta större tryck på t.ex. Canal+/TV4 att förbättra deras utbud. De kan ju i a f låtsas som att de lyssnar på oss och påpekar detta för sina leverantörer.

#1317

Postad 28 mars 2012 - 07:35

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Det finns icke att finna nånstans på CD:s hemsida att man skall kontakta C+ vid programfrågor,tvärtom så är både tel.nr och formulären ställda till dom. De kan ju isåfall notera på hemsidan att inte kontakta dem om det inte gäller rena teknik eller fakturafrågor.

http://www.canalplus.se/kundtjanst
Speciellt observera.
Bifogad fil  C+Kundtjänst.png   4,98K   1 Antal nerladdningar

men som sagt, Canal Digital är kiosken som tillhandahåller tidningar. Kiosken kan välja vilka tidningar den ska ta in och sälja vidare men den kan inte säga åt Bilens Värld att skriva om datorer. Eller Fotografens bästa att de bara vill ha färgbilder i tidningen. Okej, kioskägaren kan ha en åsikt men det är bättre att kunden tar kontakt med tidningen direkt.

Tv3HD, Kanal5HD är kanaler som har funnits en tid utanför Canal Digital. Där har vi legat på CD för att de ska ta in kanalen (tidningen i analogin).
Innan dess låg vi på Tv3 och Kanal5 att de skulle starta HD-kanaler.

Canal Digital är vår operatör. De sluter avtal med programbolag, de ser till att distribuera signalen till oss och ta betalt för detta. Lite förenklat.

#1318

Postad 28 mars 2012 - 08:00

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

För att inte glida ifrån ämnet CanalDigital vänder jag på frågan, d v s vad ansvarar vår "kära" leverantör för?
-Fungerande hårdvara(?)
-Utsändningar.
-Ta betalt.
-Något mer? Något som har med vilka kanaler som levereras att göra eller är det godtyckligt/oviktigt?

Det är möjligen så att CD inte har något som helst ansvar för vilka kanaler deras leverantörer tillhandahåller, men varför klagades då på att t.ex. TV3 HD och Kanal5 HD inte fans med i CD´s utbud? Klagandet borde ju i s f framförts till TV3/Kanal5?
Oavsett vilket tycker jag att CD som större "kund" än enskilda "privatkunder" till Canal+ skulle kunna sätta större tryck på t.ex. Canal+/TV4 att förbättra deras utbud. De kan ju i a f låtsas som att de lyssnar på oss och påpekar detta för sina leverantörer.


Hej!

Vi har ju självklart ett ansvar inför er kunder att ta emot era synpunkter
och ta dem vidare till de programbolag vi har avtal med.
Detta gör vi också genom såväl kundservice som sociala medier. Kanske har
vi helt enkelt inte varit tydliga nog med att informera er om att alla synpunkter
registreras, hanteras och skickas vidare. Stora som små och ingenting ignoreras.

Det viktiga att komma ihåg är att även om kanske inte besvarar varje inlägg som
skrivs så läser vi dem garanterat.

Med vänliga hälsningar
Pauline


#1319

Postad 28 mars 2012 - 08:03

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0

http://www.canalplus.se/kundtjanst
Speciellt observera.
Bifogad fil  C+Kundtjänst.png   4,98K   1 Antal nerladdningar

men som sagt, Canal Digital är kiosken som tillhandahåller tidningar. Kiosken kan välja vilka tidningar den ska ta in och sälja vidare men den kan inte säga åt Bilens Värld att skriva om datorer. Eller Fotografens bästa att de bara vill ha färgbilder i tidningen. Okej, kioskägaren kan ha en åsikt men det är bättre att kunden tar kontakt med tidningen direkt.

Tv3HD, Kanal5HD är kanaler som har funnits en tid utanför Canal Digital. Där har vi legat på CD för att de ska ta in kanalen (tidningen i analogin).
Innan dess låg vi på Tv3 och Kanal5 att de skulle starta HD-kanaler.

Canal Digital är vår operatör. De sluter avtal med programbolag, de ser till att distribuera signalen till oss och ta betalt för detta. Lite förenklat.

Jag förstår analogin i det hela och visst du har rätt men på CD:s hemsida finns igen informaion om att man skall kontaka C+ när det gäller programfrågor. En info om hur man går till väga och en länk till C+ vore inte fel. Jag tror att många som jag vänder sig till "affären" vid ev.frågor eller klagomål. (Skulle mjölken jag köpte vara dålig vänder jag mig til affären och kör inte till närmaste Arlamejeri) Hoppas du förstår mitt resonemang. Men nu vet jag att vi ska vända oss till C+ Mvh A.

#1320

Postad 28 mars 2012 - 08:31

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Jag förstår analogin i det hela och visst du har rätt men på CD:s hemsida finns igen informaion om att man skall kontaka C+ när det gäller programfrågor.

Fast som CD säger ovan, de för vidare det du skriver till dem till kanalen det gäller.. Inte hela världen om du skickar fel. Bästa tror jag dock är direkt kundtryck mot programbolagen, Tv4, SVT, C+, MTG...

#1321

Postad 28 mars 2012 - 09:09

Unregistered4eff8a47
  • Unregistered4eff8a47
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

Du går in i kiosken, köper en datortidning. Finner att de inte skriver ett ord om Apples prylar. Vem klagar du hos?
Du går in i kiosken för att köpa din tidning med finner den icke, de tar inte in den? Vem klagar du hos nu?

Med risk för att bli långrandig igen, så tycker jag nog din liknelse haltar lika mycket som min. Snarare är det i så fall:
Du står utanför en tidningskiosk, som, om du går in i den så måste du köpa en bunt tidningar av dem varje månad för x kr under två år. Utanför kiosken är det en fyrfärgsbanner med texten "Nu i Megasportbladet: underbar rapportering från NHL". Så du går in och köper.
Sen upptäcker du att det inte finns någon NHL i Megasportbladet. Eller att tidningen inte finns längre.

Så får man väl ändå säga att det var för inte så länge sedan, när CD gjorde reklam för NHL på sin hemsida, men samtidigt så fanns där ingen NHL längre i utbudet.

I avtalet med CD står det att CD ska skriftligen informera om ändringar i utbudet. Är de till kundens nackdel har kunden rätt att säga upp avtalet. När jag en gång tecknade Canal+-delen av mitt abonnemang så var det huvudsakligen för serierna i HD, och jag är övertygad om att om jag sagt upp mitt abonnemang med hänvisning till klausulen ovan så hade det varit i sin ordning (men jag vet ingen som gjort det och fått saken prövad, så om någon har det får ni gärna skriva en rad).

I svensk konsumentköplagen är det en huvudprincip att det är den som tillhandahåller en vara eller tjänst, som ska stå för den. Det är inte tillåtet att avhända sig detta. Jämför t ex med när Dustin Home försökte påstå att kunder skulle kontakta Dell direkt för serviceärenden. Verboten och smisk på fingrarna. Rätta mig om jag har fel, men jag har bestämt för mig att detta inte är dispositivt heller (d v s det är inte tillåtet att avtala bort denna rättighet).

Så jag tycker det är på sin plats att prata om detta i den här tråden. :)

Sen vill jag också säga att jag har stor respekt för det du skriver, och du är verkligen en av dem som gör det här forumet värt att läsa.
/NOP

#1322

Postad 28 mars 2012 - 09:29

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Ha, du driver analogin lite längre än jag gjorde :-)

jag sammanfattar det med att kunden har alltid rätt. Kioskägaren är lite mer utsatt än CD, det är nog lättare att reklamera en tidning, men samma princip ska gälla. Helt sant. Om innehållet ändras på en för dig väsentlig punkt kan du ha rätt att säga upp avtalet.

Kan lägga in att Canal Digital, bland andra TV-operatörer, precis fått däng av Konsumentverket för sitt sätt att presentera kostnaden för avtal för kunden. Otydliga tydligen...(enligt DN)
http://www.dn.se/eko...bolag-laxas-upp

Redigerat av Monshi, 28 mars 2012 - 10:01.


#1323

Postad 28 mars 2012 - 12:39

mr_oggy
  • mr_oggy
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag har läst här under en lång tid utan att vara aktiv men nu är det dags.

Mina föräldrar är kunder hos Canal Digital. Som en "teknikkunnige" i familjen är det mig dom har ringt när deras tv/box krånglar.

I flera år har dom stått ut med den gamla HD-boxen. Det är på detta forum jag fått söka information om varför saker plötsligt krånglar och vidarebefordra detta till mina föräldrar.

Trots alla problem bestämde dom sig till slut för att skaffa den nya HD-boxen eftersom den trots allt tycktes fungera skapligt.

Som gammal kund som utstått det mesta var det då inte orimligt att försöka få ett bra erbjudande på denna nya fina box som skulle lösa alla problem.

Då jag agerat mellanhand har dom klagat hos CD väldigt få gånger. Vi vet redan vilket svar man skulle få ("det felet har vi inte hört talas om", "det är en ny programvara på gång", "gör en återställning av boxen").

Slöseri med både deras egen och kundtjänsts tid med andra ord.

Efter att först ha mötts med kalla handen (dom hade ju "klagat för få gånger för att kunna få rabatt", som dom uttryckte det), kom dom trots allt till slut överens om ett avtal:

Boxen för 1999 kr
Ingen frakt
24 månaders bindningstid
Garanti att månadsavgiften inte höjs under dessa 24 månader


Här skulle man trott att sagan var slut.

Döm då om deras förvåning när fakturan slutligen dimper ner i lådan:

Boxen för 2999 kr.
99 kr frakt.
Prisgarantin är såklart inte heller nämnd

Nytt samtal till Canal Digital. Tvärstopp. Dom säger sig inte ha lovat varken rabatterad box eller fri frakt och vill inte göra något för att rätta till det hela.


Då ställer man sig ett par frågor om Canal Digital:

Vill ni ha kunder överhuvudtaget eller försöker ni medvetet göra er av med dom?
Hur man ett så stort företag vara så nonchalanta och arroganta mot sina kunder?
Går taktiken endast ut på att hoppas att dom flesta inte orkar klaga?

Sämre service får man leta efter. Det är vad man förväntar sig av ett blufföretag, inte ett s.k. seriöst företag som CD. Jag hoppas att iaf någon blir avskräckt och väljer något annat.

Nu ska jag bara försöka övertala mina föräldrar att inte ge upp och betala.

#1324

Postad 28 mars 2012 - 12:50

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Du skall klaga hos Canal+ då det var de som sände med engelska kommentatorer Sedan skall du klaga hos Tv4 för att de inte sände i HD Det var väl inte så svårt ;)

Nej, har faktiskt ställt frågan, samt varför serier i HD tagits bort, till Canal+ och fick följande svar (inom 10 minuter, det ni CD!):
"TV4 äger rättigheterna för Serie A och på så vis får vi endast vi en del av dessa matcher. Då vi sänder dessa matcher brukar vi ta dom direkt från produktionsbolaget vilket då blir med engelsk kommentator.
Vi slutade med serier i HD format för att vi ville ha endast en renodlad seriekanal och dom andra skulle vara renodlade film kanaler."
Skall be dem se över om de kan hitta en lösning där de får in de svenska kommentatorerna, men tror ni inte det skulle ha större tyngd om CanalDigital/Telia eller andra leverantörer tryckte på?

#1325

Postad 28 mars 2012 - 14:06

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

Jag har läst här under en lång tid utan att vara aktiv men nu är det dags. Mina föräldrar är kunder hos Canal Digital. Som en "teknikkunnige" i familjen är det mig dom har ringt när deras tv/box krånglar. I flera år har dom stått ut med den gamla HD-boxen. Det är på detta forum jag fått söka information om varför saker plötsligt krånglar och vidarebefordra detta till mina föräldrar. Trots alla problem bestämde dom sig till slut för att skaffa den nya HD-boxen eftersom den trots allt tycktes fungera skapligt. Som gammal kund som utstått det mesta var det då inte orimligt att försöka få ett bra erbjudande på denna nya fina box som skulle lösa alla problem. Då jag agerat mellanhand har dom klagat hos CD väldigt få gånger. Vi vet redan vilket svar man skulle få ("det felet har vi inte hört talas om", "det är en ny programvara på gång", "gör en återställning av boxen"). Slöseri med både deras egen och kundtjänsts tid med andra ord. Efter att först ha mötts med kalla handen (dom hade ju "klagat för få gånger för att kunna få rabatt", som dom uttryckte det), kom dom trots allt till slut överens om ett avtal: Boxen för 1999 kr Ingen frakt 24 månaders bindningstid Garanti att månadsavgiften inte höjs under dessa 24 månader Här skulle man trott att sagan var slut. Döm då om deras förvåning när fakturan slutligen dimper ner i lådan: Boxen för 2999 kr. 99 kr frakt. Prisgarantin är såklart inte heller nämnd Nytt samtal till Canal Digital. Tvärstopp. Dom säger sig inte ha lovat varken rabatterad box eller fri frakt och vill inte göra något för att rätta till det hela. Då ställer man sig ett par frågor om Canal Digital: Vill ni ha kunder överhuvudtaget eller försöker ni medvetet göra er av med dom? Hur man ett så stort företag vara så nonchalanta och arroganta mot sina kunder? Går taktiken endast ut på att hoppas att dom flesta inte orkar klaga? Sämre service får man leta efter. Det är vad man förväntar sig av ett blufföretag, inte ett s.k. seriöst företag som CD. Jag hoppas att iaf någon blir avskräckt och väljer något annat. Nu ska jag bara försöka övertala mina föräldrar att inte ge upp och betala.


Hejsan mr_oggy!

Vi är super duper ledsna att det har blivit fel och vill självklart kolla upp vad som har hänt.
Alla våra kunder är lika viktiga och vill verkligen hitta en lösning.

Vore kanon om du kunde lämna dina kontaktuppgifter och kund- eller personnummer i ett pm till oss så vi kan titta på ärendet.

Ha en fortsatt bra dag!

Med vänliga hälsningar
Emelie

#1326

Postad 28 mars 2012 - 14:45

Lepe
  • Lepe
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Svar från Canalplus angående serie i HD

I dagsläget har vi inga planer om att visa serier i HD, men eftersom HD kanaler kommer mer och mer så skulle jag nog tippa på att Serier kommer komma i HD inom en snar framtid.

Ha en fortsatt trevlig dag

Med Vänliga Hälsningar

- CANAL+ kundtjänst

Redigerat av Lepe, 28 mars 2012 - 14:46.


#1327

Postad 29 mars 2012 - 00:10

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
Det är bara någon på kundtjänst som sitter och gissar

Har jag helt missat att TNT Nordic kommit till i listan

Var har det stått om detta ?

Men det är väl bara ett nambyte från den som hette 7 tidigare ?

Sedan kan ni dumpa TLC Sverige och Global
De sänder bara samma skit som Kanal 5 och 9 samt Tv3 när de drygar ut sitt innehåll med gammal skåpmat

Redigerat av MalcomX, 29 mars 2012 - 00:11.


#1328

Postad 29 mars 2012 - 08:46

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0

Svar från Canalplus angående serie i HD

I dagsläget har vi inga planer om att visa serier i HD, men eftersom HD kanaler kommer mer och mer så skulle jag nog tippa på att Serier kommer komma i HD inom en snar framtid.

Ha en fortsatt trevlig dag

Med Vänliga Hälsningar

- CANAL+ kundtjänst

Det här svaret fick jag




Tack för ditt mail!
Vi håller på se över efterfrågan, troligtvis kommer det komma mer HD filmer/serier framöver.
Jag önskar dig en trevlig dag!

#1329

Postad 29 mars 2012 - 10:16

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0

Det hör väl kanske inte hemma i denna tråd men jag frågade svt om game of thrones (de lär sända i hd.antar jag) och deras svar är :

SVT har ännu inte gett denna omg. 2 några sändningsdatum, tyvärr.

Med vänlig hälsning
Hasse Arnbom
Tittarservice


Redigerat av Askungen, 29 mars 2012 - 10:17.


#1330

Postad 29 mars 2012 - 10:24

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0
Jag har kontaktat C+ och hört efter om de inte kan starta en tråd här på minhembio, får se vad de svarar.

#1331

Postad 29 mars 2012 - 15:39

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0
Hej igen CD. Nu när hd-kanalerna fått nya platser,sänder ni då Canal hits HD även på helgerna nu då?

#1332

Postad 29 mars 2012 - 15:51

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0

Hej igen CD. Nu när hd-kanalerna fått nya platser,sänder ni då Canal hits HD även på helgerna nu då?


Alltså Canal+ Hits HD sänder inte på helgerna hos någon operatör. Återigen är detta en fråga för Canal+ och inte Canal Digital. Men visst borde CD kunna ligga på lite i denna fråga.

http://www.canalplus...date=2012-03-31

/Fredrik

#1333

Postad 29 mars 2012 - 16:12

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0

Alltså Canal+ Hits HD sänder inte på helgerna hos någon operatör. Återigen är detta en fråga för Canal+ och inte Canal Digital. Men visst borde CD kunna ligga på lite i denna fråga.

http://www.canalplus...date=2012-03-31

/Fredrik

Behövs verkligen CD-tråden,vad man än frågar om så är det C+ man skall vända sig till.

Redigerat av Askungen, 29 mars 2012 - 16:14.


#1334

Postad 29 mars 2012 - 17:52

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

  • 380 inlägg
  • 0

Behövs verkligen CD-tråden,vad man än frågar om så är det C+ man skall vända sig till.


Bra fråga! Canal Digital har inget ansvar för vad de sänder, ej heller driftsäkerheten för deras boxar för det har Sagem mfl.

Läser man mellan raderna så är det att ta betalt de ansvarar för...

Jag saknar fortfarande den bättre bildkvalitén jag hade före VOD.

#1335

Postad 29 mars 2012 - 19:24

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0

Bra fråga! Canal Digital har inget ansvar för vad de sänder, ej heller driftsäkerheten för deras boxar för det har Sagem mfl.

Läser man mellan raderna så är det att ta betalt de ansvarar för...

Jag saknar fortfarande den bättre bildkvalitén jag hade före VOD.

Ja och där lider de inte brist på kompetens!!

#1336

Postad 30 mars 2012 - 10:01

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0
såg detta idag,är kanske ett gammalt inslag...http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14602531.ab

#1337

Postad 01 april 2012 - 12:57

Unregistered5461e31b
  • Unregistered5461e31b
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
En liten fundering gällande kanalerna som snart försvinner....
Boxer kör ju med delad plats för VH1, varför inte göra det samma via canal digital!?
På kanalplats 17 körs ju ingenting på hela dagarna förens 19.00 när Comedy central startar.
Varför inte....!?

#1338

Postad 01 april 2012 - 13:28

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0

En liten fundering gällande kanalerna som snart försvinner....
Boxer kör ju med delad plats för VH1, varför inte göra det samma via canal digital!?
På kanalplats 17 körs ju ingenting på hela dagarna förens 19.00 när Comedy central startar.
Varför inte....!?


Den ligger nog på time share redan. Barnkanaler finns som slutar vid 19.

#1339

Postad 01 april 2012 - 13:36

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0
Jag kanske missat något men MTV Live HD och Silver ligger fortfarande i sändning. Silver HD är dock svart hos mig. Trodde det var stängt per idag 1/4.

Tur att Bloomberg, Pokerstars, Kanal Global mfl pumpar på och är kvar (baserat på att man tagit till sig CDs info om att det är de minst efterfrågade kanalerna som nu försvinner) ;-)

Redigerat av kenta2, 01 april 2012 - 13:37.


#1340

Postad 01 april 2012 - 18:31

Unregistered76030ce5
  • Unregistered76030ce5
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

Jag kanske missat något men MTV Live HD och Silver ligger fortfarande i sändning. Silver HD är dock svart hos mig. Trodde det var stängt per idag 1/4.

Tur att Bloomberg, Pokerstars, Kanal Global mfl pumpar på och är kvar (baserat på att man tagit till sig CDs info om att det är de minst efterfrågade kanalerna som nu försvinner) ;-)


Kanaler som upphör

Den 2 april upphör kanalerna Silver, Silver HD, MTV HD och VH1.


#1341

Postad 02 april 2012 - 18:36

yrrol2
  • yrrol2
  • Lärjunge

  • 437 inlägg
  • 0
Det börjar dra sig för att skaffa en parabol med tillhörande prylar för att få något sebart på skärmarna.

När jag var inne i en butik så ville han styra mig till Viasat men hur är det idag, leder Canal Digital fortfarande sitt HD utbud och kvalite, samt hur är det med de omtalade boxarna som ingen verkade nöjd med.?

#1342

Postad 03 april 2012 - 19:01

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0

Det börjar dra sig för att skaffa en parabol med tillhörande prylar för att få något sebart på skärmarna.

När jag var inne i en butik så ville han styra mig till Viasat men hur är det idag, leder Canal Digital fortfarande sitt HD utbud och kvalite, samt hur är det med de omtalade boxarna som ingen verkade nöjd med.?


Jag har både CD familjepaket med C+ max samt Viasat Film, underhållning och dokumentär (inte för att jag ville ha allt på det viset men paketen är ju villkorade). Jag har C+ för Elitserien och i någon mån fotbollsallsvenskan. Det följer med skvalkanaler och barnkanaler som ungarna vill se. C+ filmutbud var bra för några år sedan men är rätt blekt idag med tappade avtal (Universal till Viasat) och second run på Sony Columbia och Disney/Touchstone (Viasat har first run). CD får vara bas för det går fortfarande att köra deras programkort på fri box och kan köra även HD på sådan (CD har krångelboxar och har inte fått till ondemand så bra som Viasat, även om CDs senaste box skall vara bättre). Viasat har bättre filmutbud idag. Sportintresset brukar vara vattendelaren.

Om du bara skall skvala kodade reklamkanaler, så kan du lika gärna köra Boxer.

Vill du ha Premiumkanaler så är det Viasat eller CD annars är det mest overkill för att bara köra skval. Gillar du fler filmpremiärer välj Viasat Film med de flesta filmkanalerna i HD (det hade jag inte sagt för 2 år sedan). Gillar du NHL, KHL, Hockeallsvenskan, Premier League, Champions League, F1, Nascar, amerikansk fotboll och golf välj Viasat. Gillar du Elitserien, fotbollsallsvenskan, La Liga, speedway och tennis samt lite olika andra sportkanaler förutom C+ välj CD. C+ för film duger säkert om det egentligen är sporten man är ute efter. Är det för filmens skull bara så är det mer tveksamt med C+ (det hade jag inte heller sagt för 2år sedan) så ser jag det, men andra har full rätt att tycka tvärtom förstås.

Redigerat av kenta2, 03 april 2012 - 19:05.


#1343

Postad 03 april 2012 - 19:52

yrrol2
  • yrrol2
  • Lärjunge

  • 437 inlägg
  • 0
Noll sportintresse. Värderar HD kanaler samt saknar discovery, något jag läst att Viasat saknar?

Inte haft tv på 3år så vet inte riktigt vad mer jag vill se än discovery. Det jag känner är att jag inte kan bjuda hem damer när man ingen tv har.

Har svårt att föreställa mig att det går några märkvärdiga filmer på finkanalerna heller så.. nja... Då är nog barnkanalerna mer värdefulla.

Bara jag får ett bra basutbud med bra bild, samt discovery, så är jag nog nöjd.. =P

#1344

Postad 03 april 2012 - 22:40

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0

Noll sportintresse. Värderar HD kanaler samt saknar discovery, något jag läst att Viasat saknar?

Inte haft tv på 3år så vet inte riktigt vad mer jag vill se än discovery. Det jag känner är att jag inte kan bjuda hem damer när man ingen tv har.

Har svårt att föreställa mig att det går några märkvärdiga filmer på finkanalerna heller så.. nja... Då är nog barnkanalerna mer värdefulla.

Bara jag får ett bra basutbud med bra bild, samt discovery, så är jag nog nöjd.. =P



Då behöver du inte klättra på tak och dra kabel hit och dit eller fixa med boxar om du inte vill. Boxer har tillräckligt med HD, Discovery samt barnkanaler. På modern TV har du inbyggd DVB-T2 mpeg2/4 mottagare.

#1345

Postad 03 april 2012 - 23:14

yrrol2
  • yrrol2
  • Lärjunge

  • 437 inlägg
  • 0

Då behöver du inte klättra på tak och dra kabel hit och dit eller fixa med boxar om du inte vill. Boxer har tillräckligt med HD, Discovery samt barnkanaler. På modern TV har du inbyggd DVB-T2 mpeg2/4 mottagare.


Okej ja det kan ju vara värt att tänka på.
fast CD tar 229kr för sitt familjepaket (67 tv-kanaler , 13 knivskarpa HD-kanaler)
och boxer tar 219kr för ca 40kanaler...
- känns som om man får lite mer för den tian.

#1346

Postad 04 april 2012 - 11:11

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 1
Det är fan skandal att man skogar MTV Live HD och VH1 för Kanal Global och TNT m.fl.
Serieinpslening som inte fungerar, spelar in både nya avsnitt och repriser (Oavsett vems ansvar så bör C.D. kräva att detta fungerar av sina levernatörer)
Kanaler som inte ens har serieinsp. möjlighet trots att de sänder serier är uruselt! (Oavsett vems ansvar så bör C.D. kräva att detta fungerar av sina levernatörer)
EPG-inspelning som inte uppdateras när ny säsong startar är också helt värdelöst, samma sak som när program helt plötsligt bytar dag eller tid så hänger inte EPG-inspelningen med (Oavsett vems ansvar så bör C.D. kräva att detta fungerar av sina levernatörer)
EPG bör vara MINST 7 dagar så man kan ställa in för en hel vecka utan att helat iden behöva bevaka när listan fylls på!

Och det här med auto-uppdaterande favoritlister, hur svårt kan det vara? Det gjorde min Digiality 422TS utan problem. Behövde aldrig ändra i favoritlistorna eftersom den uppdaterade frekvensne automatiskt. Kom igen! Det är 2012!!!

Jag börjar bli jävligt trött på C.D.!

#1347

Postad 04 april 2012 - 16:00

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0

Det är fan skandal att man skogar MTV Live HD och VH1 för Kanal Global och TNT m.fl.


Visst är det!

OM alla kanaler försvann hemma hos mig utom dessa skitkanaler som bl a Kanal Global och TLC så skulle jag inte se på tv. Så dåliga är dom.

/Fredrik

#1348

Postad 04 april 2012 - 18:01

KimKom
  • KimKom
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0
Allt handlar väl i princip om pengar. Kanal Global och dom norska religiösa kanaler som CD distribuerar, betalar förmodligen en bra slant till CD för att få möjlighet att sprida sitt budskap. Få av oss är intresserade, men det ger bra klirr i kassan hos CD. Kanske har jag fel, men det känns konstigt i annat fall att CD väljer att behålla liknande kanaler i sitt utbud före exempelvis Silver, MTV Live etc som merparten av oss tittare hellre ser på.

#1349

Postad 04 april 2012 - 18:37

yrrol2
  • yrrol2
  • Lärjunge

  • 437 inlägg
  • 0
*så får jag nog inte fråga i en canaldigital tråd*

Redigerat av yrrol2, 04 april 2012 - 18:37.


#1350

Postad 05 april 2012 - 09:19

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0
Jag fick ett mail nyss från CD att de vill skicka en tekniker för att kolla upp "ingen signal ant2" möget. Jag bytte plats på kablarna i boxen och har faktiskt inte fått upp meddelandet igen och de inspelningar jag gjort har varit perfekta,har dock inte spelat in HD material. Fladdret på signalmätaren följde med kabelbytet. Det stod och fladdrade mellan 97-100% på ingång två och nu gör det så på ingång ett men ingen rödruta dyker upp. Kan ju få en att undra vad det beror på. LNB:t eller? Hur som helst tar jag dit teknikern eftersom CD pyntar, Återkommer ang detta när han varit hemma.



1 användare läser detta ämne

1 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar


    LiMiT
  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.