Star Trek (untitled) the Beginning -2009
95 svar till detta ämne
Postad 21 April 2006 - 22:06
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12561 inlägg
Idag kom en nyhet om att det skall produceras en del 11 av Star Trek. Dom här killarna från original serien är lite äldre idag än vad de var under början av 60-talet när det begav sig. Det kommer att bli intressant att få ta del av hur dom löser detta ålders problem. Kanske med "digital-ansikts-upplyftning-föryngringsprocess" kan komma till användning eller nåt? "Daily Variety said the action would center on the early days of " Star Trek" characters James T. Kirk and Mr. Spock, including their first meeting at Starfleet Academy and first outer-space mission." Regi av J.J. Abrams. Dom siktar mot en premiär under 2008, dock i våras ändrades detta till den 8 Maj 2009!  edit: officiell poster
Redigerat av Audio Code 3, 10 April 2009 - 09:18.
Postad 21 April 2006 - 22:47
Den Onde
-
Den Onde
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Läste detta tidigare idag på Variety.com. Det verkade ju nästan helt spikat att 11:an skulle göras med TNG's rollbesättning. För mig är Star Trek TNG och en viss mån VOY så detta kom som en mycket stor besvikelse för mig
För dom som inte vet vem J.J. Abrams är så har han bla gjort Alias, Lost och Mission Impossible 3.
Postad 22 April 2006 - 07:06
Chrono
-
Chrono
-
Användare
-
-
203 inlägg
Star Trek är för stort för att bara dö ut, kommer alltid att komma något.
//Chrono
Postad 22 April 2006 - 10:13
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12561 inlägg
Original serien är bäst alla kategorier, utan den hade film världen med stor sannolikhet sett annorlunda ut än vad den är idag. William Shatner var min allra första film hjälte, större än Clintan för Shatner var kaptenen "Kirk" på världens häftigaste grej: USS Enterprise. Det låter häftigare än the-man-with-no-name. Men inget ont om Clint, han ligger på en god andra plats Dessutom, man såg premiären av Star Trek the Motion Picture 1979 och det var jätte stort och vilken uppgradering av hela USS Enterprise NCC-1701 från original serien! Det var minst sagt jätte häftigt. Teknologin är idag ojämförlig med vad den var förut, speciellt 1966-68, kan man acceptera en modernare stjärnornas krig så går det minst lika bra med en lika modern star trek anno 2008. Man kan väl bara spekulera om hur handlingen kommer att vara, men oavsett vilket finns det minst en trekkie fan av flera hundra tusen som är intresserad. Del 10 i filmserien var en rejäl flopp hos publiken, fast jag gillade den. Jag antar att de flesta trekkie fans inte gillade att "Data" dog i den filmen, men då måste man minnas tv serien TNG där "Data" faktiskt lever i framtiden, och man kan dra slutsatser att "androiden"som dyker upp i 10:an får datas minne överförd och lagrad i sig så att han blir mer eller mindre en ny Data. Man måste älska hela star trek biblioteket eller inget alls http://www.eonline.c...3,00.html?tnews
Postad 23 April 2006 - 10:41
Läste detta tidigare idag på Variety.com. Det verkade ju nästan helt spikat att 11:an skulle göras med TNG's rollbesättning. För mig är Star Trek TNG och en viss mån VOY så detta kom som en mycket stor besvikelse för mig
För dom som inte vet vem J.J. Abrams är så har han bla gjort Alias, Lost och Mission Impossible 3.
<{POST_SNAPBACK}>
Yepp, Kirk och Spock i all ära men en 11:e film med TNG eller VOY hade varit mer rätt.
Postad 01 February 2008 - 20:36
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12561 inlägg
*Stoppa Pressarna* Street date 25 December 2008 oh yes! Star Trek Trailer #1
Postad 08 May 2008 - 17:13
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12561 inlägg
Oj då, dom har ändrat premiären till den 8 maj 2009 Abrams' "Star Trek" takes the franchise back to its beginning, with a young cast re-creating the Enterprise crew: Chris Pine as Kirk, Zachary Quinto as Spock, Karl Urban as Dr. McCoy, Simon Pegg as engineer Scott, John Cho as helmsman Sulu, Zoe Saldana as communications officer Uhura and Anton Yelchin as navigator Chekov.
"It's a chance to see what Kirk and Spock would look like done now," Abrams said. "What's thrilling about it is how great the cast is, how remarkably talented and funny and just spot-on they all are."
Nimoy also reprises his role as the older Spock, though Shatner -- whose Kirk was killed at the end of the seventh movie, "Star Trek: Generations" -- does not appear.
Abrams would not share plot details, saying only that the movie would remain faithful to the original while breaking new ground in action, drama and visual effects, which are being crafted by "Star Wars" creator George Lucas' Industrial Light and Magic outfit.
"I feel like this is so unlike what you expect, so unlike the 'Star Trek' you've seen. At the same time, it's being true to what's come before, honoring it," Abrams said. "I can say the effects for 'Star Trek' have never, ever been done like this. ... I can only tell you the idea of the universe of 'Star Trek' has never been given this kind of treatment."
Åh det låter jätte intressant, och man måste vänta ett helt år på detta CNN
Postad 14 May 2008 - 23:16
khalnur
-
khalnur
-
Veteran
-
-
1668 inlägg
Men det är verkligen något att längta efter!
Postad 16 May 2008 - 08:14
Unregisteredda254153
-
Unregisteredda254153
-
Veteran
-
-
2268 inlägg
Shit! 8 maj 2009!
Gillade trailern. Tyckte om att de hade lagt in viktiga historiska rymdhändelser. Ungefär som introt till serien Enterprise.
Postad 30 May 2008 - 23:18
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2965 inlägg
Bra trailer, kändes äkta.
Postad 31 May 2008 - 07:20
CallMeNobody
-
CallMeNobody
-
Beroende
-
-
1126 inlägg
ah, nästan gåshud ju.
Dock hade jag hellre sett en till efter Nemesis så man fick reda på hur det gick med Data/brorsan.
Postad 16 November 2008 - 13:08
Hail2ThaKingBaby
-
Hail2ThaKingBaby
-
Användare
-
-
121 inlägg
Postad 17 November 2008 - 09:59
Unregisteredda254153
-
Unregisteredda254153
-
Veteran
-
-
2268 inlägg
Oj! De har verkligen inte sparat på krutet... i trailern 
Hade inte väntat mig så här mycket action.
Hoppas i alla fall på det bästa!
Postad 18 November 2008 - 00:16
Unregisteredc17c0c25
-
Unregisteredc17c0c25
-
Beroende
-
-
1199 inlägg
http://www.apple.com...mount/startrek/ja fyfan vad detta ser bra ut!
Redigerat av Unregisteredc17c0c25, 18 November 2008 - 00:19.
Postad 18 November 2008 - 20:28
Unregistered8f4a4b7a
-
Unregistered8f4a4b7a
-
Lärjunge
-
-
315 inlägg
######r detta kan bli en ny start för Star Trek.
Ser ut att bli en riktigt bra Action/Sci fi rulle helt i min smak.
Postad 19 November 2008 - 09:06
Unregisteredda254153
-
Unregisteredda254153
-
Veteran
-
-
2268 inlägg
Zachary Quinto, som spelar Sylar i serien Heroes, passar jättebra in som Spock! Han är i alla fall väldigt lik honom! Han spelar Sylar väldigt bra i serien, hoppas bara inte att han tar med sig honom i Star Trek filmen
Postad 20 November 2008 - 08:46
Frostbitaren
-
Frostbitaren
-
Lärjunge
-
-
427 inlägg
######r detta kan bli en nystart för Star Trek. Ser ut att bli en riktigt bra Action/Sci fi rulle helt i min smak. 
Ja verkligen! Det här ser ut att vara allt man önskat att Star Trek vore, men aldrig har varit.
Postad 20 November 2008 - 16:54
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12561 inlägg
Roll besättningen för Star Trek.  Jag säger bara Simon Pegg som 'Scotty'  Han är bara Bäst, längtar än värre nu
Redigerat av Audio Code 3, 20 November 2008 - 16:56.
Postad 21 November 2008 - 22:34
Trasan
-
Trasan
-
Veteran
-
-
2068 inlägg
Är det bara jag som tycker det hela känns rätt B ?
Är inte alls imponerad av trailer-sekvenserna, ja jag är Star Trek fan men detta verkar inte bli bra IMO.
Postad 25 November 2008 - 15:44
xerfall
-
xerfall
-
Användare
-
-
119 inlägg
Klart detta blir en bra film. Kanske är detta som behövs för att få upp vanliga människors ögon för hela det underbara Star trek konceptet! Tycker det var länge sedan en riktig sci-fi film visades, kanske detta är början på en ny trend allmänt för sci-fi?
Postad 30 November 2008 - 07:48
Camridge
-
Camridge
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Är det bara jag som tycker det hela känns rätt B ? Är inte alls imponerad av trailer-sekvenserna, ja jag är Star Trek fan men detta verkar inte bli bra IMO.
Håller nog med dig här, stundtals kändes trailern bra men sedan blev jag nervös och lite rädd över det hela. Men dom verkligen ha en ordentlig budget i alla fall så kanske det kan hjälpa lite. Dock ge mig ett rent krigsfartyg med senaste tekniken från "The" Federation istället för dessa jädra forskning, kommunicera tills vi nästan dör och sedan går på attack skepp så kommer jag att drägla.
Postad 03 December 2008 - 11:56
Unregistered954585e2
-
Unregistered954585e2
-
Användare
-
-
228 inlägg
ser ut att kunna bli en mycket bra film.
Postad 03 December 2008 - 18:39
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12561 inlägg
Är ingen konservativ trekkie men är uppväxt med ST och det här är en annan nivå av vad det brukar vara på ST, -en helt annan och jag gillar det skarpt. Det skadar inte att ST går en ny generation till mötes och med detta som inledning kan man haka på ST konceptet från början.
Såg premiären på ST the Motion picture på Sergelteatern i Stockholm 1979, lär premiära även denna film
Postad 03 December 2008 - 23:37
70sKid
-
70sKid
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Blir med all säkerhet en CGI-tät film med noll handling och "skådespelare" som borde arbeta på McDonald's. Nä, Star Trek kommer aldrig att bli vad det har varit.
Postad 04 December 2008 - 09:36
Unregisteredda254153
-
Unregisteredda254153
-
Veteran
-
-
2268 inlägg
Jag har sett ganska mycket Star Trek... eller all Star Trek faktiskt  Och jag kom just på en sak. Spock är arg och slåss i trailern. Vad jag vet har inte vulcans några känslor och jag har aldrig sett en vulcan gör hastiga rörelser mer än att höja ett ögonbryn. Jag hoppas det finns en logisk förklaring till varför Spock blir "arg" och inte att de har ändrat på saker i Star Trek-universumet.
orly_spock.jpg 46.32K
0 Antal nerladdningar
Postad 04 December 2008 - 12:25
DanielSchenström
-
DanielSchenström
-
Beroende
-
-
1102 inlägg
Du hade ju sett all Trek skrev du? Spock har varit arg, glad och ledsen och är trots allt en halvvulcan. Jag tror att ju yngre Spock, desto mer av hans mänskliga sida kan skina genom. Oftast krävs dock påverkan som droger för att ta fram det. Och även fullvulcans gör hastiga rörelser som att springa, skjuta, slåss.
Postad 04 December 2008 - 12:40
Unregisteredda254153
-
Unregisteredda254153
-
Veteran
-
-
2268 inlägg
Du hade ju sett all Trek skrev du? Spock har varit arg, glad och ledsen och är trots allt en halvvulcan. Jag tror att ju yngre Spock, desto mer av hans mänskliga sida kan skina genom. Oftast krävs dock påverkan som droger för att ta fram det. Och även fullvulcans gör hastiga rörelser som att springa, skjuta, slåss.
Sant! Men vad jag ville få fram av mitt inlägg var att jag är rädd för att de har ändrat mycket i historien för att vända sig lite mer till dagens publik som vill ha mycket action och fighter.
Postad 04 December 2008 - 13:28
xerfall
-
xerfall
-
Användare
-
-
119 inlägg
Sant! Men vad jag ville få fram av mitt inlägg var att jag är rädd för att de har ändrat mycket i historien för att vända sig lite mer till dagens publik som vill ha mycket action och fighter.
Det kanske är det han gör i sin "ungdom", i denna filmen, som gör att han senare försöker få sin Vulcan-sida att ta överhand? För att på slutet ha hittat en bra balans.
Postad 04 December 2008 - 13:33
Unregisteredda254153
-
Unregisteredda254153
-
Veteran
-
-
2268 inlägg
Det kanske är det han gör i sin "ungdom", i denna filmen, som gör att han senare försöker få sin Vulcan-sida att ta överhand? För att på slutet ha hittat en bra balans.
Det köper jag. Det skulle jag ta som en logisk förklaring
Postad 04 December 2008 - 13:40
xerfall
-
xerfall
-
Användare
-
-
119 inlägg
Jag hoppas ju så på denna filmen, att den skall tilltala en rätt bred publik så det underbara fenomenet Star Trek kanske kan få ett uppsving. Det är trots allt en helt enorm industri med en omsättning likt ett mindre lands BNP, så jag tycker det är konstikgt att det inte produceras mer. "Klubben för inbördes beundran" kanske kan öppna sig lite för andra...
Postad 04 December 2008 - 17:14
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12561 inlägg
He he, den här samlingen av ST kommer bara att öka
Bifogad fil(er)
-
st.jpg 464.93K
0 Antal nerladdningar
Postad 04 December 2008 - 17:49
DanielSchenström
-
DanielSchenström
-
Beroende
-
-
1102 inlägg
Jag tror att de har ändrat saker, eller vet snarare, men jag undrar om inte en del saker visas just för att få gång inbitna Trekkers/ Trekkies till diskussion. Jag ser fram emot den men jag hoppas den fungerar utan att reboota så att säga. Skulle det vara en reboot skulle jag inte ogilla den just för det utan mer för att då känns det som det gamla universumet är "slut" så att säga.
Postad 05 December 2008 - 09:22
xerfall
-
xerfall
-
Användare
-
-
119 inlägg
He he, den här samlingen av ST kommer bara att öka 
Är det llite laserdisc man ser där mitt i allt?
Postad 07 March 2009 - 19:19
DampWall
-
DampWall
-
Lärjunge
-
-
390 inlägg
http://www.apple.com...mount/startrek/Ny trailer, ser läääskigt bra ut och jag är inte star trek frälst ens men denna ser jag framemot.
Postad 07 March 2009 - 22:03
Unregistereda021f600
-
Unregistereda021f600
-
Forumräv
-
-
587 inlägg
Nya trailer i 720p: http://movies.apple....-tlr3_h720p.movSer ruskit bra ut, får massa höga förväntningar nu. Hoppas bara att det som händer i filmen inte imotsägs i förhållande till tidgare filmer/serier. Du blir jag som inbitten Trekker väldigt ... ledsen.
Postad 08 March 2009 - 19:31
Unregistered8386e6b4
-
Unregistered8386e6b4
-
Lärjunge
-
-
495 inlägg
Ser mycket lovande ut. Det blir första ST filmen som når ut till riktigt bred publik utanför leden med redan frälsta? Äntligen en film som tar ST på allvar
Postad 24 March 2009 - 14:43
Hail2ThaKingBaby
-
Hail2ThaKingBaby
-
Användare
-
-
121 inlägg
Postad 09 April 2009 - 18:54
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12561 inlägg
Star Trek febern har börjat. (allt är sant) För i måndags i Austin, Texas tror jag, så skulle de visa Star Trek filmen del 2 (wrath of khan) men innan den filmen hade de planerat att visa de första 10 minuter av nya filmen. Författarna till den var där liksom producenen och pratade om denna, sedan kom överraskningen att självaste Leonard Nimoy dök upp på scenen, han tyckte att det var trist att australiensarna skulle bli de första som får se filmen medan staterna bara får 10 minuter... Leonard sa sedan att det var teknologiska problem med 'khan filmen' så han föreslog att de skulle visa en film som han hade med sig uppe på scenen i hand bagaget: Star Trek, World Premiere, gissa om fansen fick sig en kväll de aldrig glömmer Spana in här och efter filmen här.
Postad 09 April 2009 - 19:12
Kalekulan
-
Kalekulan
-
Mästare
-
-
2926 inlägg
Såg trailern precis och den ser riktigt lovande ut! Serien är ju dötråkig, men har ändå en bra idé
Postad 04 May 2009 - 15:50
Hail2ThaKingBaby
-
Hail2ThaKingBaby
-
Användare
-
-
121 inlägg
Här kan ni läsa min helt spoilerfria recension utav filmen: http://www.filmstar....l-11-star-trek/
Postad 08 May 2009 - 01:32
ekon
-
ekon
-
Guru
-
-
5779 inlägg
Såg filmen idag på en Smygpremiär.
Måste säga att den var riktigt bra! Jag är inget Star Trek fan alls direkt, tyckte alltid bättre om Star Wars... Dock blev jag mycket positivt överaskad av denna film! Blev tom sugen på att se om serierna!
Postad 08 May 2009 - 18:50
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16356 inlägg
Såg trailern precis och den ser riktigt lovande ut! Serien är ju dötråkig, men har ändå en bra idé 
Fast serien från sextiotalet måste man bara älska... Snart har man den på Blu-Ray.....!
Postad 08 May 2009 - 23:25
KJE
-
KJE
-
Beroende
-
-
1076 inlägg
Såg den ikväll, riktigt bra tycker jag...inte alls lika seg som vissa av dom gamla
Postad 09 May 2009 - 07:07
novumus
-
novumus
-
Forumräv
-
-
637 inlägg
Den var riktigt bra gå och se!!!! Humor, action, drama!! Bästa filmen jag sett i år.
Postad 09 May 2009 - 11:00
Unregistered165ee438
-
Unregistered165ee438
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
En fantastiskt underhållande film, Wolverine bleknar i jämförelse ....
Men kan någon förklara för mig följande:
Postad 09 May 2009 - 14:09
KJE
-
KJE
-
Beroende
-
-
1076 inlägg
En fantastiskt underhållande film, Wolverine bleknar i jämförelse ....
Men kan någon förklara för mig följande:
Postad 09 May 2009 - 14:56
Really
-
Really
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
Såg den även igår och måste säga att den var väldigt bra, fast jag aldrig kommit i någon större kontakt med Star Trek förut. Vilket kanske också var en poäng med filmen, att den ska locka stor publik och bara inte inbitna fans.
Postad 09 May 2009 - 15:21
Kalekulan
-
Kalekulan
-
Mästare
-
-
2926 inlägg
Sorry för lite OT, men tycker ni att det är värt att kolla Star Trek: The Original Series, Season 1?  Tänkte köpa den, men ni får övertyga mig!
Postad 09 May 2009 - 16:51
Unregisteredda254153
-
Unregisteredda254153
-
Veteran
-
-
2268 inlägg
Såg den igår! Tyckte den var väldigt bra! Inte en lugn stund! Mycket action, humor, bra manus och supertuffa specialeffekter!
Angående storyn som togs upp längre upp tycker jag att den var väldigt vågad. Vet inte om Gene Roddenberry skulle ha gått med på den
Postad 09 May 2009 - 19:07
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16356 inlägg
Sorry för lite OT, men tycker ni att det är värt att kolla Star Trek: The Original Series, Season 1? Tänkte köpa den, men ni får övertyga mig!
Är man en äkta Trekker köper man den. Nu när den snart kommer i HD på Blu-Ray så lär den inte se sämre ut. Men du får vara beredd på att effekter och sådant verkligen är gjort på sextiotalet. Så är du galen i sextiotal och Sci-fi, köp den för tusan. Är du en ungdom med RLS(Restless Leg Syndrom(myror i benen!)) köp den inte...he he. Själv är jag född 64, så jag gillar känslan av nostalgi när jag snart får återse den. Men den är ingen milstolpe inom sci-fi, det kan jag säga. Däremot är den härlig, ljuv och varm och tankeväckande. Man slipper en jäkla massa miljötjafs som kommer förfölja sci-fi:n en lång tid framöver.... Dessutom bevisar den att tjejerna var snyggare på sextiotalet...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Film
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|