Klart du ska köpa dig en kaffemaskin! Kör själv med Saecos "top of the line" och är tokigt nöjd!
Har en kollega som kör med just den maskinen du har kikat på och den brygger riktigt fint kaffe.
Och dessutom är Jura-maskinerna riktigt snygga!
Om inte annat så impar det en hel del på kompisarna när man drar igång å gör en sjysst Latte eller Espresso på nolltid!
Innan jag köpte min fick jag höra att det mest var en massa krångel med helautomatiska maskiner och att man var tvungen att lämna in dom på service i tid och otid, men detta har jag personligen inte märkt av än. Och nöjet att få sig en färskbrygd Espresso på morgonen innan man knallar iväg till jobbet är obetalbart!
Hade en Nespresso C190 innan och det är annars ett helt klart prisvärt alternativ. Nackdelen med dessa är ju att man låser sig till Nespressos kaffesortiment och inte kan experimentera med andra bönor. Fördelen med dom är dock att det blir minimalt med kladd och dom är väldigt lätta att hålla rena. Dessutom tar dom inte så mycket plats i köket, (helautomatiska maskiner är ju tyvärr rätt stora).