Leverans efter 13 dagar, 3 dagar innan fakturan ska betalas.
Hur lång betalningstid fick du fakturan? Deras site säger 10 dagar men om jag förstod dig rätt har du 16 (13+3)?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Digiswe.com - erfarenheter av denna butik?
Startad av
thompa74
, Jul 03 2008 21:05
186 svar till detta ämne
Postad 08 October 2009 - 15:11
Hur lång betalningstid fick du fakturan? Deras site säger 10 dagar men om jag förstod dig rätt har du 16 (13+3)? Postad 11 October 2009 - 10:42
VARNING! DE SYSSLAR MED STÖLD! Nu har vi kontaktat Kronofogden. Efter upprepade försök till kontakt har vi gett upp. Beställde och betalade en kamera 26/7, hävde köpet 12/8 eftersom de inte kunde leverera varan. Men inga pengar fick vi tillbaka. Enligt lag är de skyldiga oss pengarna sedan en månad tillbaka.
Postad 11 October 2009 - 10:49
Hej! Det var ett tag sen vi gjorde inlägget - hoppas att det gått bättre för dig än för oss. Vi hävde köpet via mejl. Men vi har fortfarande inte fått våra pengar tillbaka. Håller nu på att fylla i alla papper till Kronofogden. Suck. Postad 12 October 2009 - 18:57
Fattar inte när folk ska lära sig...hemelektronikföretag, reggade som enskilda firmor av någon kille född på 1980-talet, och som lägger sig som klart billigast på det mesta ÄR inte seriöst i längden.
På alla bolag finns förövrigt två bolag med namnet Digiswe, reggade av samma person. Digiswe Handelsbolag & Digiswe Europe (enskild firma) http://www.allabolag...0d1719d4d022128 Orgnr som idag står på Digiswe:s hemsida är ett personnr och går till Digiswe Europe som reggades så sent som i augusti 2009 och fick f-skattsedel först förra månaden. Verkligen konstigt, då Digiswe haft verksamhet långt före detta? Handelsbolaget är reggat redan 2007 och bolaget hänvisade tidigare till HB:s orgnr. Har något hänt sedan i aug/sept då den skilda firman startades/tog över ansvaret? https://www.prisjakt...669o&do=omdomen Ägarens telnr verkar vara bortplockat från t ex Hitta.se då det inte blir några träffar, men finns fortfarande kvar i "länken" till Hitta om man Googlar. Telnr till ägaren http://www.google.se...81c864546feee36 Här är fler som klagar på ej levererade varor. http://www.fairshopp...?opinionid=4242 http://www.rejta.se/...9934/Digiswe HB Och här lite mer info om sajten som är lokaliserad i England. http://www.robtex.co...digiswe.se.html Det verkar som samtliga Digiswes webbutiker sköts från Solna=samma person som ovan. Se bara kontaktuppgifter till den de andra butikerna. (På övriga står ingen fakta om bolagets säte m.m.) Den danska: http://www.digiswe.d...amp;mode=update Den tyska: http://www.digiswe.de/impressum.html Den finska: http://www.digiswe.f...igisweesta.html Luktar tyvärr inte så bra det här...verkar var ännu en till som till slut bara tar betalt, levererar till några fåtal som ger bra omdömen och sen slutar leverera helt.... Mvh JB *** Måttlig redigering med hänvisning till regel 9.1 (Tomas_D700) Redigerat av Unregisterede68eb861, 12 October 2009 - 20:31. Postad 14 October 2009 - 10:57 Det tog väl några dagar för dem att skicka underlag mm till faktureringsbolaget eller så kanske de vänta tills de fått klartecken från lagret att de skulle skicka varan. Det senare är inte lika troligt 10 dagar med andra ord, fast fakturan dröjde i 6 dagar. Redigerat av Unregistered52397f31, 14 October 2009 - 11:03. Postad 14 October 2009 - 11:01
Jag kan även skriva anledningen till varför jag skapade ett konto och skrev i den här tråden.
Jag misstänker att de läser denna tråd, de har gjort det i alla fall. Jag skapa ett konto med samma användarnamn som jag beställde i och skrev så mycket detaljer så att de skulle kunna lägga ihop inläggsskrivaren med beställningen. Vet inte om det hjälpte men jag fick ju min produkt i alla fall. Postad 16 October 2009 - 17:37
Hej!
Jag fick min TV levererad idag trots att jag har försökt häva mitt köp (helt regelrätt enl. DistL) två gånger! TV:n levererades först efter hela 16 dagar, det är ett hån mot oss konsumenter. Plojföretaget har lovat 4-7 leveransdagar, men det tog alltså 16 dagar. När de väl svarar på ett mail (för de svarar aldrig på deras telekundtjänst och OM de svarar så har du en ###### tur) så ställer de världens dummaste fråga. När du har snabbt besvarat på frågan, så tar det ytterligare 3-4 arbetsdagar innan du får svar. Jag är givetvis nöjd med priset, men jag är rädd för att de ska ta en månad innan man får tillbaka en reparerad TV (om man nu har otur med TV:n). Är du snål/vill spara och kan vänta, så ja...då rekommenderar jag företaget. Men om du vet att produkten ifråga är ömtålig så rekommenderar jag inte företaget. Det sjuka är att jag försökte faktiskt häva köpet två gånger, men efter andra gången så "panikade" de iväg en leveransbekräftelse efter en arbetsdag. Kort info om skitföretaget: -Beställer troligtvis större leveranser från utlandet (polen/tyskland?) -Lång leveranstid - Håller inne på pengarna om du häver köpet (och ja, de har lagen på deras sida upp till 30 dagar). Har hört att det här fenomenet har hänt flertal kunder - Svarar ytterst sällan per telefon (har försökt olika tidpunkter på dygnet) - Dålig kundkontakt 1 av 5 är mitt kundbetyg. Postad 19 October 2009 - 22:42
Försökte beställa en Samsung TV i slutet av september från denna butik. Sen dess har min order stått i status "bearbetas". Jag har inte fått någon som helst kontakt via telefon, jag har ringt MÅNGA gånger. Jag har fått svar på mail med 3-12 dagars fördröjning, och alla mail skyller på systemfel och att de ska återkomma med information. Jag har nu försökt häva köpet. Har beställt en TV på ett annat ställe som faktiskt både levererar TV och har en kundtjänst, bara det är ju värt en del!
DET ÄR INTE VÄRT PENGARNA ATT KÖPA FRÅN DIGISWE! De får betyg 0 på en skala mellan 1-5. Postad 20 October 2009 - 11:41
hej hej har nu väntat i 95 dagar på antingen produkt eller pengar....35 dagar tog återbetalningen,,,enligt lag max 30...jag ringde upp dem ca 40ggr och kom fram..jag frågade dem lungt och städat hur det går mad min order...."ja du inväntas en återbetalning ser jag" jaha sa jag ,,,när då,,, "ja jag ska se efter här" nu har det gått 35 dagar om du kan räkna.. "OJDÅ" var deras svar. jag bad att få prata med ansvarig men det gick inte....jag bad om kompessation för dessa 95 dagarn,,,,ganska enkelt jag bad om ett usb minne vilket som.....men det kunde det inte ge mig då jag var tvungen att lägga en order på det...nä nä nä sa jag det vill jag inte göra,,,jag vill inte ha någott med er att göra med... "men vi kan ge dig bonuspoäng" skojar ni sa jag till dem tror ni på alvar att jag tänker handla från er igen.....vi komm ingen vart med samtalet så jag bad att få mina 2kr som det kostar att sätta över pengarna,,,efter ca 5 min så satt det pengar +2kr på payson kontot...... Riktigt dåligt......detta företag ska ha en väg kona uppkört på tvären i ärslet......det suger dom e dumma i huvudet...eller riktigt smarta som försöker lura av folk pengar.... men men passa er för detta företaget..... Postad 20 October 2009 - 21:03
jag har beställt en TV och inser nu att jag valt fel leverantör. De svarar inte i telefon, svarar inte på mail. Dessutom har dom väldigt bristfällig leveransinformation. Jag gjorde ett misstag och beställde innan jag ahde kollat upp dom.
VARNING : HANDLA INTE AV DIGISWE!!!! Postad 21 October 2009 - 21:51
----------VARNING-------------
Detta är inget seriöst företag!! Jag beställde en skrivare där som enligt deras sida fanns i lager. Jag beställde mot faktura eftersom jag hade läst en del negativt om dem men dom låg nästan 1000kr under den näst billigaste butiken så jag tog en chansning. Jag har i alla fall inte fått fakturan i förväg som jag läst att många andra har fått (iallafall inte än bör väl kanske tilläggas). Var in på deras sida varje dag och tittade på beställningsstatusen och när det hade gått 7 dagar (Deras utlovade leveranstid är 4-7 dagar) så stod det fortfarande "bearbetas" då jag inte kände för att vänta längre så försökte jag både ringa och mejla till dem att jag ville annullera ordern men det går inte att få tag på dem. det är ungefär som att företaget inte existerar. Idag 9 vardagar efter att beställningen lagts och 100 telefonsamtal och 5 mail utan svar så får jag plötsligt ett mail om att ordern är restnoterad (Hur nu en vara som finns på lager kan bli restnoterad och hur nu det kan ta över en vecka att konstatera det). Jag skickar genast ett svar om att jag vill annullera orden men jag har ingen större förhoppning om att få nått svar av dem. Postad 22 October 2009 - 04:38
Ja så har det gått 14 dagar och min TV-order har stått som bearbetas. Att det skulle ta tid med digiswe har jag förstått efter att ha läst bla här. Så jag mailade dem. Fick inget svar men ordern är nu satt som restnoterad och jag fick ett mail med ordern där detta också står.
Vad innebär restnoterad från detta företag? Nån som har egen erfarenhet av det? Man har nu hamnat i ett konstigt läge. Den är restnoterad och man har ingen aning om man överhuvudtaget får någon TV. Enligt andra inlägg går det inte att avboka (grejerna dyker upp iaf i sinom tid). Jag hade ganska låga förväntningar på digiswe dvs att det skulle ta tid ca 14dagar enligt andra men detta börjar utvecklas till en parodi. Efter 2 veckor är det enda jag vet att den är restnoterad... Om man nu ska leta efter något positivt så har jag inte fått någon faktura ännu. Hade iofs vägrat att betala innan TVn dykt upp. Återkommer hur det utvecklar sig Postad 22 October 2009 - 09:45
Digiswe har inget eget lager, lagersaldot på deras hemsida ska vara lagersaldot hos deras leverantörer. Verkar som om det saldot är lite opålitligt, är varan restnoterad kan det ta låååång tid.
Suck. Att folk beställer därifrån efter att ha läst här är för mig en gåta. Postad 22 October 2009 - 19:38
Varför orkar dessa "Kalle Anka" företag överhuvudtaget att starta upp när de inte verkar vara ett dugg intresserade av att verkligen göra det som är absolut viktigast, leverera varor...
Postad 24 October 2009 - 17:29
Hej.
Har också haft problem med beställning hos detta företag. Har nu begärt återbetalning, återkommer med hur lång tid det tar. Postad 26 October 2009 - 22:53
Ringde kronofogden idag. Dom sa att företaget Digiswe HB är avregistrerat...
Postad 26 October 2009 - 23:27
Välkommen till Digiswe! Stängt pga uppdateringar!
Öppnar igen snart! Tack för ert tålamod. Saxat från deras hemsida. Postad 03 November 2009 - 12:41
Bolaget är avregistrerat och en ny enskild firma har registrerats av samma person:
Antonio Casamassa DIGISWE Handelsbolag Solna Bolaget är inaktivt Org.nummer: 969729-4057 DIGISWE EUROPE Solna Org.nummer: 821120-XXXX Verksamhet: Postorder- & Internethandel Det avregistrerades 16 oktober: Slutdatum för F-Skatt: 2009-10-16 Själv har jag en Archos mediaspelare som har varit på reparation i Frankrike, men som kom tillbaka till Digiswe i somras men inte har kommit vidare. Hur man än vrider och vänder på det är ju ett ###### blufföretag, som förmodligen ska försöka starta igen. Visst fick jag och många andra våra produkter, men att inte få tillbaka en reparation är ju rentutav stöld. Vet någon hur man kan gå vidare med detta, eller är man körd? Postad 03 November 2009 - 14:47
känns som alla bara ger upp efter de har blivit lurade... inte en jävel som tar tag i det.. sjukt, har inte köpt något därifrån. men någon bör väl ändå ta tag i det!
Postad 04 November 2009 - 09:41
Jag har polisanmält bolaget men nu när jag vet att bolaget avregistrerades så kommer jag att ändra det och anmäla honom personligt.
Redigerat av Prof Baltazar, 04 November 2009 - 09:50. Postad 04 November 2009 - 12:36
Hello everyone, I'm sorry I don't know Swedish, but I'm interested in knowing what's happen at digiswe.se, because I ordered a digital camera and a network storage link from them one month ago. And nothing has happen until now. Why their web site is down? They don't reply to my email. What I should do? Thank you for your answers. Fabio Postad 04 November 2009 - 14:15 Ja ni som betalt och inte fått några varor bör agera. Kanske gå ihop!? Jag beställde mot faktura (pga deras rykte) och har inte fått någon TV så har avbeställt (via mail) och köpt TV på annat håll. Postad 04 November 2009 - 18:03
Se mitt inlägg nr 155 lite längre upp i denna tråd, postat redan 12 oktober. Redan där påtalade jag om att en ny enskild firma reggats som tagit över Digiswe:s verksamhet och att allt verkligen inte står rätt till med detta företag. Och om folk även efter att ha läst mitt inlägg samt ignorerat alla andras varningar i denna tråd så är det tyvärr inte synd om dem om farhågorna besannas. Är verkligen så trött på alla som CHANSAR för att tjäna några 100-lappar. De är ni som chansar som tyvärr gör det lönsamt att bluffa på nätet. Är även lite trött på Minhembio. som tyvärr ÅTERIGEN tack vare lägstapristjänsten med största sannolikhet hjälp nya bluffmakare att lura folk. Min största kritik mot Minhembio, är att de inte agerar alls, trots alla dessa varningstecken, och detta är inte första gången. Och vänta bara, MÅNGA fler sådana här helt nätbaserade elektronikbutiker, som lovar MYCKET billigare priser än andra, drivna av unga lycksökare kommer att fortsätta duka under eller genomgå underliga bolagsförändringar....eller övertas av de som vill använda sig av ett inkört varumärke för att lättare kunna blåsa blåögda köpare... Ändrat: Till rätt nr på tidigare inlägg. Mvh JB Redigerat av Unregisterede68eb861, 04 November 2009 - 18:29. Postad 05 November 2009 - 09:26
Detta låg i min inbox idag...
--------- Din Order... Från: Kundservice ([email protected]) Skickat: den 5 november 2009 01:17:00 Till: 'Antonio Casamassa' ([email protected]) Bästa Kund Jag mycket ledsen för det problem som jag har orsakat. Jag vill bara försöka förklara vad det är som har hänt. Det är tyvärr bekräfta att DIGISWE som ett företag har ekonomiska svårigheter under de senaste månaderna, dessa ekonomiska problem har påverkat vår förmåga att tillhandahålla vissa kunder med sina ordrar. Jag har förstått att det har funnits många rykten på Internet om Digiswe, kanske några av er anser du har varit utsatt för bedrägeri och vissa av er är naturligtvis bara frusterande över bristen på kommunikation med mitt företag. Jag vill försäkra alla våra kunder att de har inte varit utsatt för någon typ av bedrägeri och att vi som ett företag ska gör allt vi kan för att återbetala alla våra kunder som väntar på att få tillbaka sina pengar. Jag förstår också att eftersom sådana företag som kameraexperten, som har svikit sitt förtroende till sina kunder i det förflutna, som ni kanske är rädda att Digiswe har gjort samma sak, men det har vi absolut inte gjort, skälen till att vi inte har kunnat levererat våra ordrar till några av våra kunder är rent ekonomiskt och jag har inte stulna pengarna. Ett annat faktum är att Digiswe endast har haft en kundservice som har försökt att ta emot alla telefon samtal och har försökt att svara på alla email som har kommit in. Det är därför du som kund har haft det svårt att kontakta oss, under perioden april 08 tillokt 09, så det har varit mycket utmanande för oss att kunna svara på alla kunders frågor. Jag (Antonio Casamassa) har varit på Sollentuna Polisstation(3: e november kl 9,30) om polisrapporterna om DIGISWE, under detta möte med polisen och mig själv, så har vi diskuterat varenda detalj i verksamheten, polisen har även tittat på Digiswe s bankkonto för några bevis av något slag av bedrägerier, polisen kom fram till att inga illegala överföringar har gjorts. Det som har hänt är att vi har gjort allvarliga ekonomiska förluster och det är inte möjligt att fortsätta att ha Digiswe öppet ännu mer. Kanske har ni också öpptäckt att DIGISWE `S webbplats har nyligen stängds, detta beslut fattades av mig själv pga, att vi vill i själva verket stoppa situationen från att blir värre, vi har redan så mycket att ta itu med ,och jag vill inte svika några fler människor. Jag har också beslutat att säga upp kontraktet med våran Webbhost, så kan ni vara snälla att kontakta mig på [email protected] om det är något ni undrar över. Jag kommer att svara på alla era frågor eller funderingar, jag kommer också att hålla dig uppdaterad om den tid det kommer att ta för dig att få din återbetalning, för närvarande kommer jag att återbetala den kund som har väntat längst och sen arbeta mig uppåt så att alla kunder kommer att bli återbetalda. Jag kommer att göra allt i min makt för att återbetala er. Jag kommer att sälja allt som tillhör Digiswe tex datorer och varor som är kvar på kontoret för att kunna återbetala er kunder. Personligen är jag mycket ledsen för det som har hänt, och detta är naturligtvis något som jag alltid kommer att leva med, jag trodde aldrig att företaget som jag startade för nästan 2 år skulle sluta så här, och jag hoppas verkligen att ni som kund har åtminstone en liten del av förståelse för min nuvarande situation. Postad 05 November 2009 - 09:46
Tyvärr går alltid banker mfl före i kön när det gäller att få tillbaka sina pengar. Så alla kunder kommer nog tyvärr inte att få tillbaka sina pengar. Ni får hålla tummarna.
Postad 05 November 2009 - 10:24 bgmate - Du har tyvärr helt rätt, kunder kommer ha mkt svårt att få tillbaka några pengar då bolaget väl är satt i konkurs, vilket mailsvaret ovan av ägaren visar att det redan verkar vara på väg, alt. en konkursförvaltare har tagit över då bolaget avregistrerades redan 16 okt. Så Antonio kan då inget göra, hur mkt han än lovar att kompensera er som har fordringar på bolaget, både i pengar eller i varor, t o m ni som har skickat in saker för garantirep m.m. kan få svårt att få igen era grejer. Och sidan är som Antonio berättar stängd nu så mailet verkar vara äkta och därmed var mina farhågor sanna ännu en gång, dvs KÖP inte från Digiswe om du ville vara säker på att få dina varor, trots att du betalt. Och återigen har ett nätbolag försökt sälja saker in i det sista, trots att de haft ett bolag som varit på väg mot en garanterad konkurs. Och även detta kan vara brottsligt, om det nu går att bevisa att ägaren gjort detta med uppsåt. Personligen känns det som att ägaren vetat om detta ganska länge, men stängde sidan för köp klart senare. Och att inte Prisjakt/Minhembio agerat ännu och meddelat medlemmar här på hemsidan åtminstone en lägesrapport är för mig en gåta...om än tyvärr en återkommande tråkig gåta. Det går inte att gång på gång komma med förklaringen att: Prisjakt kan inte ha koll på alla våra samarbetspartners. NÄ, men även denna gång fanns det tidiga och tydliga varningstecken från många medlemmar på att just Digiswe hade stora problem, så svårt att gå vidare med just Digiswe borde det inte ha varit. Särskilt viktigt då Digiswe legat som billigast på Prisjakt på massor av varor - priser som INTE är möjliga att hålla för en seriös leverantör i längden och som lockar massor att handla av en relativt okänd och osäker aktör bara på grund av just det låga priset de finner tack vare Prisjakt. http://www.digiswe.se/ EDIT: Ett mycket troligt scenario de senaste månaderna är att Antonio visste att HB:et inte skulle klara sig undan konkurs, och därför startade den enskilda firman med förhoppningen att kunna föra över tillgångarna dit istället för rädda sina pengar. Om det är på detta sätt är jag rätt säker på att konkursförvaltare och t o m polis kommer att ha en hel del synpunkter på förfarandet. Mvh JB Redigerat av Unregisterede68eb861, 05 November 2009 - 12:52. Postad 05 November 2009 - 14:58
Hi Fabio. Seems like they've got financial problems. In his email he's saying that he'll sell what he's got and try to repay all customers. Sorry if my news are a bit late, don't know if you have received the email. Redigerat av TheSaurus, 05 November 2009 - 14:58. Postad 06 November 2009 - 09:23
Detta kom idag...
*** Redigerade personnamn med hänvisning till regel 9.1 (Tomas_D700) Redigerat av Tomas_D700, 10 November 2009 - 21:14. Postad 06 November 2009 - 09:56
Han nämner alla andras namn men inte sitt eget...
Är jag avudsjuk på hans situation? Nej! Kommer konsumenterna att få tillbaka sin pengar? Knappast Postad 06 November 2009 - 14:43 Namnet är inte så svårt att finna, om det nu är samma namn/person som skriver och som står som firmatecknare. http://www.allabolag.se/821120MKMK Och förklaringen till varför den enskilda firman startades, med tanke på kundernas bästa, håller inte. Det är INTE lagligt att starta ett nytt företag, och bara föra över tillgångar/skulder från en konkurshotat företag till det nya bolaget. Och att inte fatta att man retar gallfeber på både de svenska distrubitörerna och ÅF när man "parallellimporterar" och konkurrerar och dessutom inte skapa en tillräcklig marginal för returer/service .... Alla skyller även på alla, burkar vara så vid sådana här händelser. Det var inte så länge sen vi hörde samma visor från olika parter/ägare till HBC. Vem som har rätt eller vad som är sant kan vi bara spekulera i. Hur som helst har jag det senaste året varnat från att handla från mindre och relativt nystartade elektronikföretag som undantagslöst säljer på "lågt" pris och mest via nätet. Nu har några av dessa gått omkull och fler kommer att följa efter. Har mina aningar om vilken nästa blir, men skriver det inte då det skulle bli ett herrans liv, och "mild" eller "tuff" censur av moderator här på forumet. Mvh JB *** Bytte ut länken till AllaBolag mot en som i sig inte innehåller några personnamn (Tomas_D700) Redigerat av Unregisterede68eb861, 10 November 2009 - 21:29. Postad 10 November 2009 - 11:40
Kan tillägga att Digiswe kommer att tas upp i PLUS den 12 November dvs Torsdag!
Postad 10 November 2009 - 15:11
intressant! tid, kanal? Postad 12 November 2009 - 09:05
Plus går 21.00 på ettan för den som tittar live. Men det går bra att se inslaget om digiswe redan nu på webben.
http://svt.se/plus //Johan, plus webb
Postad 13 November 2009 - 13:04 Här är hela sändningen, inkl Sverker: Se från ca 16.00 min in i sändningen. Tyvärr ett mkt tunt rep. http://svtplay.se/t/102796/plus Mvh JB Postad 11 June 2013 - 11:46
En liten bump här. Var det någon som fick tillbaka pengar alt produkter? Min 5 lax blev rökta...
Postad 20 June 2013 - 13:49
Ante_Man - Säkert mkt få då Staten (skatter/moms) + de stora fordringsägarna alltid har förtur till de tillgångar som finns kvar i ett ev. konkursbo. PS...ta och åk förbi och tala med huvudmannen himself (om han bor kvar)....
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |