Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Köpa Bose Wave i USA

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 March 2011 - 07:29

gusgez
  • gusgez
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Tänkte köpa en BOSE Wave system i USA eftersom det är 5000:- billigare än i sverige...skickade en fråga till BOse om den skulle funka i sverige..och fick detta svar..

Hej Gustaf,

Tack för ditt mail.
Det är vissa tekniska skillnader mellan amerikanska och europeiska Bose system på grund av de skillnader som råder på de olika marknaderna.
Tuner spacing på ditt system är anpassad för amerikanska marknaden där man använder udda frekvenssteg som 101,9, 102,1, 102, 3 osv. Detsamma gäller nätdelen som endast är anpassad för 120V.

frågan är då om det finns något som kan styra upp den för vårt system både vad gäller elen och tunern?

Postad 21 March 2011 - 08:13

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

• 670 inlägg
  • 0
Tunern blir nog svår att göra något åt om det inte är så att det är spärrat i mjukvaran och det går att lägga in europeisk firmware istället. Vad gäller strömmen så bör en omvandlare fungera, dock blir det en merkostnad för denna samt en extra pryl som ska inrymmas någonstans.

Sen framgår det inte hur du tänkt få hem den till Sverige - om du lägger på frakt, tull och moms så blir det nog inte så mycket förtjänst kvar, tyvärr.

Postad 21 March 2011 - 14:18

gusgez
  • gusgez
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0

Tunern blir nog svår att göra något åt om det inte är så att det är spärrat i mjukvaran och det går att lägga in europeisk firmware istället. Vad gäller strömmen så bör en omvandlare fungera, dock blir det en merkostnad för denna samt en extra pryl som ska inrymmas någonstans.

Sen framgår det inte hur du tänkt få hem den till Sverige - om du lägger på frakt, tull och moms så blir det nog inte så mycket förtjänst kvar, tyvärr.

ok...tänker att jag packar upp den i USA och bara packar ner den i resväskan...som om jag hade med mig den över...
(dom vet ju inte att jag inte hade med mig den sverige-usa...)

Postad 22 March 2011 - 07:03

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

• 670 inlägg
  • 0
Visst, det brukar ju inte strula i tullen om man inte har förpackningen med sig.

Så om du kan leva med att FM-radion blir lite handikappad och att du kanske måste ha en 220->110VAC omvandlare så är det ju inga problem. Det kan ju vara så att nätdelen faktiskt klarar 220 men att de inte skriver ut det - dock har jag ingen erfarenhet om hur Bose brukar vara vad gäller sådant.

Postad 22 March 2011 - 08:37

gusgez
  • gusgez
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0

Visst, det brukar ju inte strula i tullen om man inte har förpackningen med sig.

Så om du kan leva med att FM-radion blir lite handikappad och att du kanske måste ha en 220->110VAC omvandlare så är det ju inga problem. Det kan ju vara så att nätdelen faktiskt klarar 220 men att de inte skriver ut det - dock har jag ingen erfarenhet om hur Bose brukar vara vad gäller sådant.

japp ;-)
mjukvaran i den måste ju gå att byta kanske..men sen tänker jag att det måste kunna kopplas en radiomottagare till den som går in i aux utgången tex

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.