TVIX Xroid A1, första Sigma 8656 baserade
TViX Xroid A1
(Mediaspelare)
|
7
|
(10)
|
Inga priser |
Postad 27 September 2011 - 17:34
Postad 28 September 2011 - 14:42
TViX HD Slim S1 för 1 490 kr
Postad 29 September 2011 - 08:22
Postad 29 September 2011 - 21:04
Postad 30 September 2011 - 09:36
Postad 30 September 2011 - 14:43
Tror ni på nån större skillnad med den nya fw´n? man kan ju bara hoppas som trogen Tvixanvändare!
Varför vara så envis och vad är det för funktioner som Tvixen har som inte andra har?
Nu är det så många som vittnat om hur dålig den är och att en ny firmware skulle lösa problem får ses som otroligt.
Se bara på historiken på Tvix 6500 där varje ny firmware ersatte dom problem som fanns med nya.
Titta runt på andra mediaspelare i ställe och läs på forumet.
Alla spelare har sina brister men för mig vara gränssnittet det viktigaste.
För det är bara ett fåtal som inte klarar av att spela upp dom vanligaste filerna.
Ingen kan säga att Tvixen hade ett bra gränssnitt utan det var segt,krångligt och framförallt fult.
Postad 30 September 2011 - 16:49
Personligen är det android/appar/webbläsare som lockar. Det behöver inte vara just Tvix Xroid men det vore kul att uppdatera till en mediaspelare som klarar av mer än de som finns ute nu. Jag har redan en mediaspelare som kan spela upp mina filer. Visst, jag skulle kunna uppgradera till en med snyggare gränssnitt och bättre integration med vissa webbtjänster, men den stora skillnaden vore att ha en mediaspelare med stöd för appar.
Varför vara så envis och vad är det för funktioner som Tvixen har som inte andra har?
Nu är det så många som vittnat om hur dålig den är och att en ny firmware skulle lösa problem får ses som otroligt.
Se bara på historiken på Tvix 6500 där varje ny firmware ersatte dom problem som fanns med nya.
Titta runt på andra mediaspelare i ställe och läs på forumet.
Alla spelare har sina brister men för mig vara gränssnittet det viktigaste.
För det är bara ett fåtal som inte klarar av att spela upp dom vanligaste filerna.
Ingen kan säga att Tvixen hade ett bra gränssnitt utan det var segt,krångligt och framförallt fult.
Då är det bara fantasin som sätter gränsen för vad man kan göra med den.
Sedan är det självklart så att denna utökade funktionalitet får inte komma på bekostad av mediafunktionerna. Dvs, det är inte värt det om den inte klarar av att spela alla mkv:er, bd isos mm. Och den ska göra det minst lika bra som vilken mediaspelare som helst.
Alla har vi olika preferenser. För mig är tex inte gränssnittet så viktigt. Jag ska helst bara kolla på det några sekunder tills filmen går igång. Klart att det är trevligt om det är snyggt, men det är inte det viktigaste.
Just nu verkar det inte så troligt att Tvix Xroid A1 är mediaspelaren för mig, men jag har inte tokbråttom heller. Jag håller koll på om denna blir bättre, eller om det kommer något annat som uppfyller mina krav.
Redigerat av distortion2, 30 September 2011 - 16:51.
Postad 01 October 2011 - 11:33
Fick ett personligt mail om ny FW, TViX_Xroid_0.9.61.fwp
där följande är fixat, tyvärr så har jag redan packat ned min tvix, men kanske ska packa upp den, då jag ska skicka tillbaka den på måndag.
Hello Peter,
We built new firmware of Xroid on today, but we didn''t finish FW testing yet.
Please do not open this firmware at a forum at this moment.
We''ll release new beta version soon.
Here is a link of firmware.
Here is fixed list.
1. Improve video Quality
- DVD video quality has been improved as well as video quality
- You need adjust color setting on the MENU-adjust quality while playing a video according to your TV.
2. Improve file playback issue.
- fixed the problem that video displays '' can''t play a video'' message sometimes.
- fixed resume playback issue. resume of network disk is developing now.
- improve PHOTO quality.
3. Support blu-ray internal subtitle
Now, you can play blu-ray internal subtitle, but we have some known issue
(subtitle background or default size), we can fix it soon.
4. Support TViX share. you can run on the TViX Home menu.
5. You can change wall paper while playing a image file
press MENU-wallpaper option, and main wall paper will be changed as this image.
6. Add mail application
7. Update some application on the App market.
8. Improve mouse curser image.
9. support file filtering.
- if you click MOVIE/MUSIC or PHOTO, file browser display their files only.
- In cover art mode, all files are displayed.
Remainng issue (We can release new FW again after fixing it)
- MPEG playback
- Subtitle switcher and multi subtitle loading
- Bit torrent
- Change main UI to 3D rendering image.
Should you have any queries with regards to the above, do not hesitate to contact us.
Redigerat av Peter_sm, 01 October 2011 - 11:39.
Postad 01 October 2011 - 13:55
Postad 01 October 2011 - 17:06
Och varför lägger man ner tid på en sån här punkt när det finns viktigare punkter:
5. You can change wall paper while playing a image file
press MENU-wallpaper option, and main wall paper will be changed as this image.
Mail applikationen funkar inte med gmail iallafall.
7.. google maps fins nu.. och vad ska man med den till på tvixen??
Som jag ser det är bara 8an... större mouse cursor som är värt nåt... och den lär väl inte tagit många minuter att fixa.
Postad 04 October 2011 - 21:56
Postad 05 October 2011 - 00:15
Om du kan visa på någon funktion som är tydligt utannonserad (t.ex på kartongen eller i återförsäljarens material) som inte finns så borde du väl få lämna tillbaka den?Tror ni att man kan lämna tillbaka sin på något sätt utan att ha den packa så som den var när man köpte den? Alltså kan man klaga på att den inte funkar eller nått och få pengarna tillbaka?
Ser att Webhallen säljer ett demoexemplar, sannolikt är det en återlämnad Xroid A1...
Postad 06 October 2011 - 07:15
Det är väl ingen som skriver att de fått den än? Bara ett mail med info om vad den kommande firmwaren ska innehålla.Vart tusan fick ni tag i den senare firmwaren?
Postad 06 October 2011 - 12:47
Det är väl ingen som skriver att de fått den än? Bara ett mail med info om vad den kommande firmwaren ska innehålla.
Sant my bad!
Postad 06 October 2011 - 16:26
Jag fick den av Dvico, instalerade den, men som sagt inget positivt alls, så nu är min xroid tillbaka till webhallenDet är väl ingen som skriver att de fått den än? Bara ett mail med info om vad den kommande firmwaren ska innehålla.
Postad 06 October 2011 - 23:38
Jag är även lite småtrött på att den inte klarar video codec som VP6 samt ljud codec AAC. Nu måste ja konvertera alla sådan filer...Vet inte vad som varit på tidigare Dvico produkter men detta stör mig enormt!
Postad 09 October 2011 - 15:15
Postad 09 October 2011 - 19:07
Hejhej!
Vi testar och den spelar film i princip 24/7 på den.
Den som väntar på något gott....
För att vara distrubutör som "spelar film i princip 24/7 på den" så är det märkligt att inte inse att produkten inte är färdig. Eller så struntar man bara i det. Hur som helst känns det inte seriöst. Som distrubutör väljjer man vilka produkter man vill ta in. Webhallen kan knappast vara överlyckliga när kunderna kommer tillbaka och vill ångra eller reklamera.
Dvico tillverkar en produkt, testar den, tycker den är OK och säljer den till distrubutören Canman. Canman testar den och tycker den är OK och säljer den till återförsäljaren Webhallen. Webhallen (som litar på Dvico och Canman) testar den sannolikt inte, utan säljer den vidare till kund direkt. Kund köper, använder (märk väl, använder, inte testar) och upptäcker att produkten inte fungerar tillfredställande. Inget nytt under solen, detta händer alldeles för ofta inom konsumentelektronikbranschen, men det är lika trist varje gång det händer.
Postad 10 October 2011 - 08:44
För att vara distrubutör som "spelar film i princip 24/7 på den" så är det märkligt att inte inse att produkten inte är färdig. Eller så struntar man bara i det. Hur som helst känns det inte seriöst. Som distrubutör väljjer man vilka produkter man vill ta in. Webhallen kan knappast vara överlyckliga när kunderna kommer tillbaka och vill ångra eller reklamera.
Dvico tillverkar en produkt, testar den, tycker den är OK och säljer den till distrubutören Canman. Canman testar den och tycker den är OK och säljer den till återförsäljaren Webhallen. Webhallen (som litar på Dvico och Canman) testar den sannolikt inte, utan säljer den vidare till kund direkt. Kund köper, använder (märk väl, använder, inte testar) och upptäcker att produkten inte fungerar tillfredställande. Inget nytt under solen, detta händer alldeles för ofta inom konsumentelektronikbranschen, men det är lika trist varje gång det händer.
Hej.
Jag gjorde bedömningen att den fungerade bra, men sedan fick vi in rapporter från er kunder och då blev det en annan situation.
Vi är inte heller nöjda med hur det ser ut nu och vi ger så mycket eld i baken på Dvico vi kan.
Postad 10 October 2011 - 08:58
Hej.
Jag gjorde bedömningen att den fungerade bra, men sedan fick vi in rapporter från er kunder och då blev det en annan situation.
Vi är inte heller nöjda med hur det ser ut nu och vi ger så mycket eld i baken på Dvico vi kan.
Måste vara bättre att återkalla alla A1:or och bojkotta Dvico för all framtid.
Postad 11 October 2011 - 06:18
Postad 11 October 2011 - 08:11
Postad 11 October 2011 - 08:35
Måste vara bättre att släppa en ny firmwire med det dom har fixat hittils och släppa en ny firmwire senare, ska ringa Webhallen i dag och kolla vad som gäller när man inte kan använda den som man tänkt sig
Yes, vi tänker också så.
Därför, släpper vi 0.9.62 som innehåller det som hittils är fixat - skarpa 1.0 kommer snart den också.
Firmwarefilen http://www.canman.se...roid_0.9.62.fwp
Instruktioner till hur man uppgraderar http://www.tvix.co.k...erial=81&id=748
Postad 12 October 2011 - 15:51
- Fixed the problem in which 'can't play a video' message was displayed sometimes.
- Fixed the problem in which resume was not worked. Network drive also support it.
- Improved the problem in which .mpg format played lately. we'll improve this issue some more continuously.
- Improved PHOTO quality.
- Fixed the problem in which video information was not displayed correctly.
- In Music cover art, displays file list instead of music icon.
- Up folder is available with STOP and BACK button both.
2. Improves video and DVD Quality
- DVD video quality has been improved as well as video quality
- To change color setting, press the MENU button-adjust quality while playing a video.
3. Supports blu-ray internal subtitle
- Now, you can play blu-ray internal subtitle.
4. Supports TViX share now. (beta testing)
- Please refer to following FAQ for TViX share.
http://www.tvix.co.k...erial=81&id=755
If you want to connect my system, please search and add 'tvix12', and then send a request.
We'll accept your Nickname ASAP.
5. Supports external subtitle browser
- By selecting 'Subtitle' button on remote then select 'Load subtitle' to browse the external subtitle file in the same folder.
- This 'Load subtitle' button will not work if external subtitle file does not exist in the same folder.
- Will not support upper folder or other folder's subtitle file.
6. Changed main UI icon.
- Changed as 3D rendering icons and background. you can also change background image after pressing MENU-Wallpaper-Wallpaper gallery.
7. Supports user friendly wallpaper function.
- You can change wall paper while playing a image file
- Press MENU-wallpaper option, and main screen will be changed as this image.
- We recommend 1280*720 pixel.
8. Fixes MOVIE/MUSIC/PHOTO user interface.
- if you click MOVIE/MUSIC or PHOTO, file browser is displayed their files only.(File filtering)
9. Add mail application
10. Updates some application on the App market.
11. Improves mouse curser image and position issue.
12. Removed SD icon on the android applications.
[ Known issue ]
Below issues are improving now. we'll support it soon.
- Support Bit torrent (add/Search/Download)
- Supports Blu-ray simple navigation (BD LITE).
- Support multilingual virtual keyboard.
- Support 1080P 24Hz
- Remove phone setting on the android setting. (we already fixed it, but not include this version.)
Jag får inte texten att fungera fast att det står att det är fixat, på min 6600 funkade det hur bra som helst, åh vad jag ångrar att jag sålde den innan jag visste hur denna pjäs var. jag får heller inte det att funka med att stega fram med kapitel i filmerna gäller både DVD och BD filmer, att den kommer ihåg var man slutade att se när man ser på DVD iso fil. men på BD filmer så kommer den ihåg var man slutade att se på filmen och det kommer en fråga om man vill se där man slutade att se på filmen eller om man vill börja från början. Vill man spolar fram i en BD film så är det 2x eller 4x som gäller men på DVD så kan man spola i 32x. Tar man och trycker att man vill gå tillbaks ett kapitel så stoppar filmen och går tillbaks till mappen där filmen ligger, Och när man ser på DVD så får man hålla på att gissa vilken som är svenk text för det står baraINTSUB 1 tom INTSUB 20 och det är det ibland på vissa DVD filmer när man lagt in dom. orkar inte skriva mer negativt om den nu, hoppas att den nya Firmwiren har fixat det mesta
Postad 12 October 2011 - 16:59
- Klarar inte embedded subs i m2ts.
- klarar inte BD struktur.
Postad 13 October 2011 - 06:49
Dessa problem hade jag inte alls med första Fw som kom 0.9.59.
Hoppas verkligen att dom har fått till allt detta på 1.0
Postad 13 October 2011 - 14:38
Jag köpte en Slim S1, och den är under all kritik den också
- Klarar inte embedded subs i m2ts.
- klarar inte BD struktur.
Iochförsig fel tråd. Men S1 skall klara BD struktur. Den kör samma mjukvara som min 6600, och jag har runt 50 filmer i BD struktur (ja, det tar en jäkla plats på NASen.) Trycker du på menyknappen får du dessutom en "blueray light" meny, där du kan välja spår, audio och text.
Postad 14 October 2011 - 08:17
Redigerat av mugen, 14 October 2011 - 08:18.
Postad 14 October 2011 - 13:50
Länk till firmware! http://www.canman.se...roid_1.0.05.fwp
This is a guide of firmware updating. We recommend you upgrade this 1.0.05 version with below clean mode.
[ How to upgrade firmware ]
Changelog :
The major differences from last version (0.9.59) are Supporting TViX Share and improving file playback.
< Tip >
- Press Center Icon (Apps) to use installed applications or Android Applications.
- Press ‘MENU’ button to use variable functions in main screen, file browser or playing mode.
1. Improves file playback issue.
- Fixed 'can't play a video' message bugs when playing a file.
- Fixed that resume was not worked in HDD or network disk.
- Improved loading time of .mpg format. other formats also improved.
- Improved PHOTO quality.
- Fixed incorrect video/Audio information.
- In Music cover art, displays file list instead of music icon.
- Up folder is available with STOP and BACK button both.
2. Supports TViX share now. ( beta testing )
- You can share your contents such as Movies, music, photo and etc with another Xroid users through TViX share.
- It is possible to play downloading file, but FF or GOTO is not available.
- Please refer to following FAQ for TViX share.
http://www.tvix.co.kr/ENG/faq/default.aspx?bserial=0&act=RD&pg=1&gText=TViX%20HD&pSerial=81&id=755
* To test TViX share feature, please search and add 'tvix12', and then send a request.
(this Nickname will be available from 17, October).
3. Improves video and DVD Quality
- DVD video quality has been improved as well as video quality.
- To change color setting, press the MENU button-adjust quality while playing a video.
4. Supports blu-ray internal subtitle
- Now, you can play blu-ray internal subtitle.
5. Supports external subtitle browser
- By selecting 'Subtitle' button on remote then select 'Load subtitle' to browse the external subtitle file in the same folder.
- This 'Load subtitle' button will not work if external subtitle file does not exist in the same folder.
- Will not support upper folder or other folder's subtitle file.
6. Improves main UI icon and background.
- Changed as 3D rendering icons and background. you can also change background image after pressing MENU-> Wallpaper.
7. Supports user friendly wallpaper function.
- You can change wall paper while playing a image file.
- Press MENU-> wallpaper option, and main screen will be changed as this image.
- We recommend 1280*720 pixel image.
8. Fixes MOVIE/MUSIC/PHOTO user interface.
- if you click MOVIE/MUSIC or PHOTO, file browser is displayed their files only.(File filtering)
9. Adds mail application.
10. Updates some application on the App market.
11. Improves mouse curser image and position issue.
12. Removes SD icon on the android applications and disable android setting.
13. Updates Italian string table.
[ Below issues are improving now. we'll release new firmware after supporting it soon.]
- Support Bit torrent (add/Search/Download)
- Support Blu-ray simple navigation (BD LITE).
- Support multilingual virtual keyboard.- Support 1080P 24Hz
Redigerat av Canman Distribution AB, 14 October 2011 - 14:07.
Postad 14 October 2011 - 16:56
blir nog att jag lämnar tillbaks den hos Webhallen på söndag har nog aldrig känt mig så besviken, då jag såg fram emot alla möjligheter med denna, ack så besviken jag blev,
Blir nog en annan mediaspelare som heter Popcorn Hour C-200 hoppas att den funkar bättre
Postad 14 October 2011 - 17:24
Ingenting hjälpte mig med alla mina problem. det går fortfarande inte att se text med mina BD filmer. Är det inga mer än jag som har problem med att se text på BD filmer ?
blir nog att jag lämnar tillbaks den hos Webhallen på söndag har nog aldrig känt mig så besviken, då jag såg fram emot alla möjligheter med denna, ack så besviken jag blev,
Blir nog en annan mediaspelare som heter Popcorn Hour C-200 hoppas att den funkar bättre
Jag har inga som helst problem med text efter senaste fw.
Alla varianter verkar fungera klockrent med text.
Faktum är att det mesta börjar på att fungera riktigt bra nu.. Några småsaker kvar att lösa som jag er det.
Men som filmspelare funkar allt för mig förrutom:
1. Trailers (preview_trailer.ext) Syns även när man trycker play movie.. den ska ju gömmas från den menyn och enbart tända Preview knappen.
2. Spotify vore trevligt..
3. mera apps överlag.. och en fungerande youtube spelare där man kan använda sitt youtubekonto.
4. Webbläsaren är hopplös när man ska scrolla.. Fastnar på VARJE länk på HELA sidan.. Afotnbladet är en mardröm att scrolla på.
5. Movie knappen tar en inte till Movie mappen om man kör NAS.(vet inte om det funkar på intern disk??)
6. Resume på vissa iso funkar fortfarande inte (verkar fungera på mkv nu)
Postad 14 October 2011 - 17:36
Jag har inga som helst problem med text efter senaste fw.
Alla varianter verkar fungera klockrent med text.
Faktum är att det mesta börjar på att fungera riktigt bra nu.. Några småsaker kvar att lösa som jag er det.
Men som filmspelare funkar allt för mig förrutom:
1. Trailers (preview_trailer.ext) Syns även när man trycker play movie.. den ska ju gömmas från den menyn och enbart tända Preview knappen.
2. Spotify vore trevligt..
3. mera apps överlag.. och en fungerande youtube spelare där man kan använda sitt youtubekonto.
4. Webbläsaren är hopplös när man ska scrolla.. Fastnar på VARJE länk på HELA sidan.. Afotnbladet är en mardröm att scrolla på.
5. Movie knappen tar en inte till Movie mappen om man kör NAS.(vet inte om det funkar på intern disk??)
6. Resume på vissa iso funkar fortfarande inte (verkar fungera på mkv nu)
Undrar varför inte det fungerar för mig med text, när jag trycker på subs så kommer det upp en ruta där det står vilka textfiler som finns och jag markerar att jag vill ha svensk text men det funkar ändå inte, har gjort så med min 6600 som jag hade tidiare och det funkade klockrent med text på den, kan du stega fram och bak med kapitel ? det går ju bara att spola fram på mina BD filmer.
Postad 14 October 2011 - 17:59
Undrar varför inte det fungerar för mig med text, när jag trycker på subs så kommer det upp en ruta där det står vilka textfiler som finns och jag markerar att jag vill ha svensk text men det funkar ändå inte, har gjort så med min 6600 som jag hade tidiare och det funkade klockrent med text på den, kan du stega fram och bak med kapitel ? det går ju bara att spola fram på mina BD filmer.
Nej stega går inte i bd filmer än spola fram funkar som sagt.
Jag har också en 6600 och jag väljer text precis som med den och det fungerar.
Men finns ju en del olika format på text och BD rippar.. Kanske vissa kombinationer som inte fungerar?
Testade precis 3 olika BD filmer och ingen av dom strulade med text.
Kanske testa fabriks återställa xroiden? Har du kört safeupgrade på alla fw som kommit?
Postad 14 October 2011 - 20:33
Fick en massa problem med subs, BD struktur m.m. ...... på S1:an
När jag ändrade från NFS till SAMBA så fungerar allting!!! utom embedded subs i singel m2ts, men det laggar då lite i BD filmer med high bit rate
Så prova att köra SAMBA på era Xroid:er
Men dom måste fixa NFS , fungerade klockrent på min 6500
Och även fixa embeddd subs i m2ts i SI:an, fungerar detta nu i XROID ???
Postad 14 October 2011 - 21:56
Ingenting hjälpte mig med alla mina problem. det går fortfarande inte att se text med mina BD filmer. Är det inga mer än jag som har problem med att se text på BD filmer ?
Jag blev inte heller av med mina problem, har också problem med texterna på mina m2ts/BD filmer, vissa ligger flera minuter efter i filmen, vissa går inte att sätta på, vissa får en stor färgad bakgrund runt texten.
Ett fåtal av mina filmer har slutat eller delvis slutat att fungera, några filmer stannar after en viss tid, andra där slutar dts-hdma att fungera efter någon eller några minuter.
Det går inte att hoppa fram i filmerna med goto knappen, enligt denna skala är vissa filmer 3 sekunder långa och andra 6 minuter långa, denna skala fungerar inte alls. Det går inte att snabbspola bakåt, men framåt går med max 4x.
Har alltid kört safeupgrade på alla Fw.
Redigerat av Abalis, 14 October 2011 - 21:58.
Postad 18 October 2011 - 15:24
Postad 24 October 2011 - 18:46
Postad 24 October 2011 - 22:42
Postad 27 October 2011 - 13:31
På NASen: under "NFS-rättigheter" Hostname: *.* /// Privilege R/W /// Root Squash No mapping samt fast IP inställd på A1 och reserverad på routern.
På A1an: I network disk settings: NFS /// Shared dir volume1/video /// Server IP (NASens IP) och klicka sedan ”Mount”
Skapade för säkerhets skull också homes på NASEN.
Nu gäller det bara att få nätverket/Windows 7 att hitta hårddisken i A1an. Tips?
Postad 27 October 2011 - 20:41
Det står att man kan uppdatera mediaspelaren genom att koppla den till datorn och kopiera FW filen till mappen. Men det går inte ens att komma åt mediaspelaren som en extern hårddisk via datorn. Ett jävla skämt säger jag!
Redigerat av Unregisteredaf4241ed, 27 October 2011 - 20:42.
Postad 28 October 2011 - 11:23
Postad 28 October 2011 - 11:32
Har även en disk i den som jag kommer åt via datorn..
Nätverksgruppen heter tvix så ändra till den gruppen, så ser du xroiden via utforskaren -> http://www.7tutorial...group-windows-7
FW kan du lägga på usb minne och sätta i xroiden och köra safeupgrade enligt guiden som följer med fw.
Postad 28 October 2011 - 17:47
Postad 29 October 2011 - 23:53
Postad 07 November 2011 - 14:29
We’re preparing to release new firmware.
I expect we can release new firmware in this week or next week.
Postad 07 November 2011 - 17:19
Postad 09 November 2011 - 12:15
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
24 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?