iPhone 4S
1754 svar till detta ämne
Postad 03 November 2011 - 18:32
alexander_e_b
-
alexander_e_b
-
Beroende
-
-
1006 inlägg
och?, frågan är fortfarande om det finns en firma i stockholm som kan låsa upp en ip4s?. Om du inte vet, varför ens svara?
Jo men de handla ju om priset... Sen är ju som någon annan skrivit risken att du blir av med garantierna. Försökte bara hjälpa lite på vägen, men de va du för otacksam för att ta emot utan att slänga någon dum gliring...
Postad 03 November 2011 - 18:37
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Jo men de handla ju om priset... Sen är ju som någon annan skrivit risken att du blir av med garantierna. Försökte bara hjälpa lite på vägen, men de va du för otacksam för att ta emot utan att slänga någon dum gliring...
Om jag bett om råd för inköp så jag det varit korrekt, men nu frågade jag om upplåsning. Läs frågan nästa gång istället....
Postad 03 November 2011 - 19:26
Whopper
-
Whopper
-
Veteran
-
-
1567 inlägg
Hej gumman och jag köpte varsin 4s med. Funkar bra även om det är mycket kvar och lära och ställa in.
En fråga. Gmail. Vi har skapat varsitt Exchangekonto och syncat in kontakter mail och kalender.
Det som är problemet är och synca varandras kalendrar.
När jag surfar in på min kalender på datorn ser allt bra ut men jag kan inte synca över det så det syns på telefonen.
Någon som har något tips om vad jag gör fel? Försökt med google men det ger så olika svar hela tiden.
Vet inte om det är det du vill göra. Men jag har skapat en familjekalender i GMail som jag och min fru delar mellan våra GMailkonton. Sen synkar jag den separat som ett CalDAV-konto. Det kräver lite trix men är riktigt smidigt när det är igång. ps. Har förövrigt precis hämtat ut min 64GB :-)
Postad 04 November 2011 - 10:01
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Som vanligt är NisseGurra helt rabiat när han kommer med sina inlägg i iPhone-trådarna...märkligt också, har du en iPhone ens? Du brukar ju hålla dig till Android? Hej gumman och jag köpte varsin 4s med. Funkar bra även om det är mycket kvar och lära och ställa in.
En fråga. Gmail. Vi har skapat varsitt Exchangekonto och syncat in kontakter mail och kalender.
Det som är problemet är och synca varandras kalendrar.
När jag surfar in på min kalender på datorn ser allt bra ut men jag kan inte synca över det så det syns på telefonen.
Någon som har något tips om vad jag gör fel? Försökt med google men det ger så olika svar hela tiden.
Om du undrar hur du får in din Gmail-kalender i telefonen så är det enkelt, gör som följer : 1) I telefonen, surfa in på http://m.google.com/sync2) Du kommer få meddelandet att ditt språk (om du kör Svenska i telefonen) inte stöds och då klickar du för att byta språk och väljer Engelska istället. 3) Logga in till ditt Gmail-konto 4) Klicka på rätt enhet 5) Markera den eller de Gmail-kalendrar du vill ska synas i din iPhone och klicka "Save" och sedan "Log out". 6) Klart. Om du vill komma åt din fjällas Gmail-kalender så måste hon först logga in på Gmail på datorn och ge dig behörighet att komma åt denna.
Postad 04 November 2011 - 10:50
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Som vanligt är NisseGurra helt rabiat när han kommer med sina inlägg i iPhone-trådarna...märkligt också, har du en iPhone ens? Du brukar ju hålla dig till Android?
Vad har du med det att göra? (zinned är ju känd Appletaliban)
Redigerat av NisseGurra, 04 November 2011 - 10:51.
Postad 04 November 2011 - 18:23
Johnny Hotpants
-
Johnny Hotpants
-
Lärjunge
-
-
353 inlägg
Jag hörde en lirare sa häromdagen att dom hade ändrat en millimeter på volymknapparna på 4s och 4 så att man itne kunde ha gamla fodral till. Är det någon sannaing i det eller är det bara en modern myt?
Den enda skillnaden jag sett på utsidan är den lilla borden som går alldeles vid sagda volymknappar.
Känns ju väldigt oapple att inte ändra så man måste byta alla sina accessoarer.
Postad 04 November 2011 - 18:26
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
någon som kan tipsa om några roliga spel som man kan spela mot varann över nätet?
har redan wordfeud.
Postad 04 November 2011 - 18:53
NickoM
-
NickoM
-
Användare
-
-
158 inlägg
Jag hörde en lirare sa häromdagen att dom hade ändrat en millimeter på volymknapparna på 4s och 4 så att man itne kunde ha gamla fodral till. är det någon sannaing i det eller är det bara en modern myt? Den enda skillnaden jag sett på utsidan är den lilla borden som går alldeles vid sagda volymknappar.
Känns ju väldigt oapple att inte ändra så man måste byta alla sina accessoarer.
Det är tyvärr sant, det gäller alla tre knapparna på sidan dock så är det "mute-knappen" som är flyttad mest. iPhone 4 underst och iPhone 4S överst.
Redigerat av NickoM, 04 November 2011 - 18:57.
Postad 04 November 2011 - 21:59
easycure1974
-
easycure1974
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
någon som kan tipsa om några roliga spel som man kan spela mot varann över nätet? har redan wordfeud.
Flick Kick Fotboll är riktigt kul om än inte så nytt
Postad 04 November 2011 - 23:40
Unregistereddacb5a1e
-
Unregistereddacb5a1e
-
Användare
-
-
118 inlägg
Startade min iPhone 4 ikväll och jämförde med min 4S och skärmen på 4Sen är gulare än 4an!? Någon annan som sett detta? Ska det vara så eller är det bara att lämna in den? 
Min är oxo gulare än min gammla 4 !
Postad 05 November 2011 - 07:44
kafferast
-
kafferast
-
Lärjunge
-
-
292 inlägg
Min är oxo gulare än min gammla 4 !
limmet har inte torkat ännu. Var samma problem med 4:an. Efter en tid försvinner det.
Postad 05 November 2011 - 15:14
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Jag har märkt att om jag slår lite försiktigt med fingret bak på telefon ganska långt upp runt kameran, så låter det som att det är något löst inne i telefon.
Är det någon som vet om det ska vara så? Eller är det någon som kan testa och lyssna själv?
Märker nu att det är samma ljud överallt längst upp på telefon och inte bara runt kameran .
Postad 05 November 2011 - 16:18
ROCA
-
ROCA
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
Jag har märkt att om jag slår lite försiktigt med fingret bak på telefon ganska långt upp runt kameran, så låter det som att det är något löst inne i telefon. Är det någon som vet om det ska vara så? Eller är det någon som kan testa och lyssna själv?
Märker nu att det är samma ljud överallt längst upp på telefon och inte bara runt kameran .
Haha.. Fan va sjukt! Satt och tänkte på det igår. Det är sjukt störande faktiskt. Testat detta på tjejens och kollegornas 4, visst låter det där med, men min 4S låter mest. Telefonen "vibrera" lite när man knackar på vissa ställen, samt att det låter som att baksidan är helt ihåligt.
Postad 05 November 2011 - 16:36
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Skönt att det inte bara är min då, men det låter ju som det är nåt fel.
Postad 05 November 2011 - 18:32
Sisko
-
Sisko
-
Lärjunge
-
-
297 inlägg
Vibratordelen är ny på 4S, har diskuterats en hel del i trådar på Macrumors. Inget konstigt med det med andra ord.
Postad 05 November 2011 - 22:30
kafferast
-
kafferast
-
Lärjunge
-
-
292 inlägg
Här kommer lite bilder tagna med 4s. Observera att jag har inga foto-skills alls...
Döm själva.
Postad 06 November 2011 - 17:42
salvion
-
salvion
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Hur avvisar man ett inkommande samtal?
Postad 06 November 2011 - 17:51
pebro
-
pebro
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Genom att trycka en gång på avknappen på ovansidan av iPhonen
Postad 06 November 2011 - 18:03
salvion
-
salvion
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Genom att trycka en gång på avknappen på ovansidan av iPhonen
Perfekt tack!
Postad 06 November 2011 - 18:11
modofan
-
modofan
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Tryck en gång för att slå av ljudet. Två snabba skickar samtalet till röstsvar.
Postad 07 November 2011 - 15:04
Unregistered0eebd281
-
Unregistered0eebd281
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Jag har märkt att om jag slår lite försiktigt med fingret bak på telefon ganska långt upp runt kameran, så låter det som att det är något löst inne i telefon.
Mute-knappen "skramlar" ju lite, även på 4:an. Det är inte det du hör?
Postad 07 November 2011 - 21:44
ctmpl6
-
ctmpl6
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Jag köpte min iphone 4S hos tele2.se jag tappar nät när jag har samtal, eller att någon borrar... typ... Jag är inte heller nöjd med abonemang som jag tog hos tele2 då internet är rätt seg.. använde förut TRE och allt var bra... jag köpte mobilen 28:e oktober, har jag någon rätt för att ångra köp/ abonemang hos dem?
Postad 07 November 2011 - 21:53
Unregistered6ba9b128
-
Unregistered6ba9b128
-
Rookie
-
4 inlägg
Jag har märkt att om jag slår lite försiktigt med fingret bak på telefon ganska långt upp runt kameran, så låter det som att det är något löst inne i telefon. Är det någon som vet om det ska vara så? Eller är det någon som kan testa och lyssna själv?
Googlade lite och fick fram att det kan röra sig om allt från Sim-kortet, gyron, vibratorn, kameralinser och en lös skruv som låter. Länkarna: http://forum.macworl...r-alla-iphones/ och http://njos.se/2010/...r-en-skruv-los/Har själv inte fått min iPhone än så jag kan inte uttala mig om min "skrammlar".
Postad 07 November 2011 - 22:31
Whopper
-
Whopper
-
Veteran
-
-
1567 inlägg
Jag köpte min iphone 4S hos tele2.se jag tappar nät när jag har samtal, eller att någon borrar... typ... Jag är inte heller nöjd med abonemang som jag tog hos tele2 då internet är rätt seg.. använde förut TRE och allt var bra... jag köpte mobilen 28:e oktober, har jag någon rätt för att ångra köp/ abonemang hos dem?
När jag köpte min från Telenor så hade jag två veckors öppet köp. Skulle anta att Tele2 har något liknande men säkrast är att kolla med dem.
Postad 08 November 2011 - 01:59
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Googlade lite och fick fram att det kan röra sig om allt från Sim-kortet, gyron, vibratorn, kameralinser och en lös skruv som låter. Länkarna: http://forum.macworl...r-alla-iphones/ och http://njos.se/2010/...r-en-skruv-los/ Har själv inte fått min iPhone än så jag kan inte uttala mig om min "skrammlar".
ok, inte lätt att veta vilket det är då  skriv gärna sen när du får din om du kommer ihåg
Postad 08 November 2011 - 18:08
Unregistered6ba9b128
-
Unregistered6ba9b128
-
Rookie
-
4 inlägg
Det ska jag försöka komma ihåg
Postad 08 November 2011 - 19:14
Darkie
-
Darkie
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Är det någon som fått sin 4S levererad från applestore ännu?
Postad 09 November 2011 - 09:26
kexxet
-
kexxet
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Japp två stycken svarta 32GB enheter i måndags.
Postad 09 November 2011 - 15:25
TheGun
-
TheGun
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Någon som känner till nuvarande leveranstider från Telia om man skulle beställa en 64GB idag?
Postad 09 November 2011 - 20:24
Whopper
-
Whopper
-
Veteran
-
-
1567 inlägg
Någon som känner till nuvarande leveranstider från Telia om man skulle beställa en 64GB idag?
Kan inte Telias leveranstider men min 64:a från Telenor tog exakt en vecka. Pratade med en snubbe i en Telenorbutik som sa att 64:orna säljer ungefär 1 på 50 iPhones. Så det är nog ingen strykande åtgång på just den modellen. Men det kan ju oxå bli så att de då inte tar in så många.
Postad 10 November 2011 - 04:35
Unregistered070bfe47
-
Unregistered070bfe47
-
Forumräv
-
-
946 inlägg
Beställde min från telia.se i går förmiddag och den förväntas komma redan idag,ev. i morgon.
Postad 10 November 2011 - 10:17
TheGun
-
TheGun
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Ni som haft 4S:en ett tag nu, är det värt att hoppa från 4:an till 4S:en?
Postad 10 November 2011 - 11:18
NickoM
-
NickoM
-
Användare
-
-
158 inlägg
Ni som haft 4S:en ett tag nu, är det värt att hoppa från 4:an till 4S:en?
Personligen tycker jag inte det. (kort och gott)
Postad 10 November 2011 - 14:16
TheGun
-
TheGun
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Personligen tycker jag inte det. (kort och gott)
Anledningen till att jag funderar är kameran... Har en 5 månader gammal liten tjej som vi fotar och filmar mycket, de spontana tillfällena blir ju såklart med iPhone 4:an, annars kör vi med systemkameran. Så egentligen är frågan: Är det värt att byta från 4:an till 4S:en med tanke på kamera och filmning, är det stor skillnad?
Redigerat av TheGun, 10 November 2011 - 14:16.
Postad 10 November 2011 - 18:00
trifix
-
trifix
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Min spontana reaktion med 4S och dess kameran är JA! Jag skulle väl inte gå över lik för kameran men den är betydligt bättre på allt, framförallt snabbheten! Den startar på ett kick och tar kort avsevärt mycket snabbare vilket ju måste anses viktigt med barn (som jag själv har märkt med två ungar på 3 och 6 hemma)!
Postad 10 November 2011 - 21:38
salvion
-
salvion
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Uppdatering 5.01 är ute nu
Har inte hunnit kolla om det löser mitt problem med att den tappar kontakten om jag har simkorts koden aktiverad, vi får väll se.
Postad 10 November 2011 - 21:52
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Uppdatering 5.01 är ute nu
Har inte hunnit kolla om det löser mitt problem med att den tappar kontakten om jag har simkorts koden aktiverad, vi får väll se.
Nått att tänka på: om du uppdaterar till 5.01 lär du får svårt att jailbreaka. Mer om det på macrumors forum
Postad 11 November 2011 - 09:32
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Använt min 4s i en vecka nu, några synpunkter.
Positivt:
Bra ljud vid samtal, bästa från Apple hittills.
Kameran är bra, snabb och tar bra bilder. Led blixten är sådär dock
Ljudet i musikspelaren är riktigt bra, bra arv från Ipod.
Stabil och snabb.
Hyfsad batteritid, ungefär som SGS 2 med senare FW
Negativt:
Webläsaren är ålderdomlig, saknar fortfarande text "reflow" vilket är ett måste på så liten skärm. Har heller ingen inställning för "user agent" vilken ger att många websidor öppnar i mobilversionen.
"Kinect scroll" i system och webläsare är inte bra, saknar acceleration som finns hos konkurrenterna.
Nya notifieringarna har en "bug", för att kunna se notifieringarna måste rullgardinen ner hela vägen..
Android har löst det bättre.
Max 20MB appstorlek om man laddar ner via 3G?!
Och sen saknar man ju widgets
Postad 11 November 2011 - 11:45
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
Läste att uppdateringen inte löste batteribuggen för alla (lite tidigt att uttala sig om dock kan man tycka) en av anledningarna kunde också vara att på I4S går det inte att stänga av 3G och köra i 2G som det gick på dom tidigare samt att SIRI har ngn sensor som konstant är igång osv.
Postad 11 November 2011 - 14:32
Whopper
-
Whopper
-
Veteran
-
-
1567 inlägg
Jag lade in 5.0.1 igår och har kört på som vanligt idag. Ser en klar förbättring i batteritiden!
Postad 11 November 2011 - 14:35
Unregistered3ff26ed4
-
Unregistered3ff26ed4
-
Forumräv
-
-
720 inlägg
Jag har inte märkt någon som helst skillnad efter uppdateringen.
Fast jag har åas aldrig haft problem med vare sig batteritid eller
mottagning heller.
Postad 11 November 2011 - 14:40
niklas86
-
niklas86
-
Användare
-
-
189 inlägg
Positivt:
Bra ljud vid samtal, bästa från Apple hittills. Kameran är bra, snabb och tar bra bilder. Led blixten är sådär dock Ljudet i musikspelaren är riktigt bra, bra arv från Ipod. Stabil och snabb. Hyfsad batteritid, ungefär som SGS 2 med senare FW
Negativt:
Webläsaren är ålderdomlig, saknar fortfarande text "reflow" vilket är ett måste på så liten skärm. Har heller ingen inställning för "user agent" vilken ger att många websidor öppnar i mobilversionen.
"Kinect scroll" i system och webläsare är inte bra, saknar acceleration som finns hos konkurrenterna.
Nya notifieringarna har en "bug", för att kunna se notifieringarna måste rullgardinen ner hela vägen.. Android har löst det bättre.
Prova Opera Mini som webbläsare istället, körde det på min n1:a och blev glad nu när jag hittade de till iphonen!
Postad 11 November 2011 - 15:21
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Positivt:
Bra ljud vid samtal, bästa från Apple hittills. Kameran är bra, snabb och tar bra bilder. Led blixten är sådär dock Ljudet i musikspelaren är riktigt bra, bra arv från Ipod. Stabil och snabb. Hyfsad batteritid, ungefär som SGS 2 med senare FW
Negativt:
Nya notifieringarna har en "bug", för att kunna se notifieringarna måste rullgardinen ner hela vägen.. Android har löst det bättre.
Den jävla trafikstrypningen på 3G är ngt jag klagat på sen 2008. Totalt värdelöst. Men så blir det när huvudprio är USA där 3G data är svindyrt.
Postad 11 November 2011 - 19:20
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Använt min 4s i en vecka nu,
Negativt:
Webläsaren är ålderdomlig, saknar fortfarande text "reflow" vilket är ett måste på så liten skärm. Har heller ingen
Använd Atomic webbläsare istället! 10ggr bättre.
Postad 12 November 2011 - 10:13
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Prova Opera Mini som webbläsare istället, körde det på min n1:a och blev glad nu när jag hittade de till iphonen!
har aldrig gillat oprera mini, men enda alternativet idag Använd Atomic webbläsare istället! 10ggr bättre.
Atomic bygger på safari, och känns rätt seg på 4s., Bara opera mini som bygger på egen kod. Nån som vet om vanliga Opera mobile är på g till Iphone?
Postad 13 November 2011 - 23:00
Whopper
-
Whopper
-
Veteran
-
-
1567 inlägg
Fodral beställt: http://www.senacases...s-cases/elega/#
brown.jpg 184.96K
4 Antal nerladdningar
Postad 13 November 2011 - 23:44
bjogul
-
bjogul
-
Forumräv
-
-
731 inlägg
iPhones officiella releasedatum var väl 28 oktober. Knappt någon butik på Prisjakt har dem i lager. De som har grön lagerstatus undrar man ju om de är på riktigt med tanke på att Apple själva inte signalerar den som "i lager". Har beställt en 64 GB från dustin i samband med releasen, och de kunde för några dagar sedan inte ens ge en uppskattning om leveranstidpunkt.
Även om många är besvikna på modellen så är väl iPhone Apples flaggskepp, och då borde det väl komma in fler än två omdömen på två veckor ifall produkten finns på riktigt. Jag börjar verkligen surna till på detta.
Finns telefonen på riktigt, och var kan man i så fall köpa den?
Redigerat av bjogul, 13 November 2011 - 23:44.
Postad 14 November 2011 - 09:53
Darkie
-
Darkie
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
iPhones officiella releasedatum var väl 28 oktober. Knappt någon butik på Prisjakt har dem i lager. De som har grön lagerstatus undrar man ju om de är på riktigt med tanke på att Apple själva inte signalerar den som "i lager". Har beställt en 64 GB från dustin i samband med releasen, och de kunde för några dagar sedan inte ens ge en uppskattning om leveranstidpunkt.
även om många är besvikna på modellen så är väl iPhone Apples flaggskepp, och då borde det väl komma in fler än två omdömen på två veckor ifall produkten finns på riktigt. Jag börjar verkligen surna till på detta.
Tyvärr är det väl som så att operatörer med låsta telefoner prioriteras sen applestore och sist kommer "vanliga" butiker.
Postad 14 November 2011 - 12:53
Unregistered0ede07fa
-
Unregistered0ede07fa
-
Användare
-
-
138 inlägg
Någon mer än jag som tycker att vibratorn låter alldeles för mycket?
Har läst på lite olika forum och det verkar finnas ett problem med att det låter som att det "skramlar" i telefonen när vibratorn används. Svårt att beskriva problemet, men läs i forumen nedan.
http://forums.macrum...=1255199&page=5
https://discussions....art=30&tstart=0
Detta fel hade jag inte från början utan det uppstod helt plötsligt efter ca en vecka från att jag köpte den.
Kan vara så att detta är en hårdvarumiss på 4S och att fler och fler kommer att få detta.
Många som har bytt ut sina telefoner har fått fel på dom nya direkt eller efter ett tags användande.
Trist tycker jag då det låter alldeles för mycket när jag vill ha telefonen i tyst läge.
Postad 14 November 2011 - 13:03
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Även om många är besvikna på modellen så är väl iPhone Apples flaggskepp, och då borde det väl komma in fler än två omdömen på två veckor ifall produkten finns på riktigt. Jag börjar verkligen surna till på detta.
Det är kanske den mest eftertraktade produkten denna hösten så det är självklart att det är brist på dem. Varför beställa från dustin när man kan beställa direkt från apple istället? Dustin lär inte få dem snabbare än apple
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|