Postad 29 april 2008 - 09:48
Postad 29 april 2008 - 10:24
Postad 29 april 2008 - 11:49
Ibland får den krupp och vill inte alls funka i mitt firefox medans
andra dagar så är den bara otroligt slö.
All flashreklam på sidan (som upptar mer än 50% av bildytan)
gör att hemsidan även belastar processorn upp mot 100% på alla
datorer jag undersökt det på. Sen att artiklarna nu förtiden ofta håller en
katastrofalt låg nivå gör ju inte saken bättre.
Aftonblaskans IT-avdelning har mycket kvar att lära innan jag
får någon som helst respekt för sidan.
Jag har även mailat till dom och påtalat problemet ett flertal
gånger men det har inte lett till någonting (förutom än mer
rörlig flashreklam)
//Håkan
Edit: tacka vet jag plug-in'et flashblocker till firefox som tar bort all reklam
Redigerat av snowspace, 29 april 2008 - 11:50.
Postad 29 april 2008 - 12:09
Senaste två veckorna har aftonbladet fungerart ungefär var 4:e reload...
Funkar inte heller från min Jobbdator sedan igår..
Två helt olika FF versioner...
Postad 29 april 2008 - 14:42
Sen blir ju datorn som sagt grymt seg om man surfar på aftonbladet via firefox.
Postad 29 april 2008 - 18:24
Aftonbladet har mycket flash vilket gör att Firefox kräver enormt med CPU-kraft + att minnesanvändningen hela tiden ökar.
Vad är det för fel på IE, he he?
Postad 29 april 2008 - 18:33
Postad 29 april 2008 - 22:27
Postad 30 april 2008 - 09:51
Anslutningen avbröts
Anslutningen till servern återställdes under hämtningen av sidan.
Funkar som sagt med IE *suck*
Postad 30 april 2008 - 14:26
mjukvaru brandvägg som stoppar sidanAftonbladet funkar fortfarande inte för mig... Har provat på två olika datorer men får bara:
Anslutningen avbröts
Anslutningen till servern återställdes under hämtningen av sidan.
Funkar som sagt med IE *suck*
Postad 30 april 2008 - 17:40
mjukvaru brandvägg som stoppar sidan
Har ingen mjukvarubrandvägg installerad (windos fw avslagen) finns det nåt i FF som jag bör slå av? F.ö. enda sidan jag nånsin träffat på som nekar mig åtkomst. Skulle förståss kunna vara nån lustigkurre som anmält aftonbladet till en pärrsida eller dyl.. (har noscript installerat, men det fungerar lika dåligt med det avslaget)
Postad 01 maj 2008 - 14:09
Postad 01 maj 2008 - 15:03
du måste till låta noscript för att få aftonh att fungeraHar ingen mjukvarubrandvägg installerad (windos fw avslagen) finns det nåt i FF som jag bör slå av? F.ö. enda sidan jag nånsin träffat på som nekar mig åtkomst. Skulle förståss kunna vara nån lustigkurre som anmält aftonbladet till en pärrsida eller dyl.. (har noscript installerat, men det fungerar lika dåligt med det avslaget)
Postad 02 maj 2008 - 12:36
Har sökt på problemet och det verkar som att att när man skriver in namnadressen (www.aftonbladet.se) så funkar det inte av någon mysko anledning och AF lär väl som vanligt skita i det problemet.
Lösningen för mig var att ange IP adressen istället och då går det hur bra som helst.
Som vanligt med andra ord.
IP-ADDRESS: http://192.71.238.76/
Ruskigt knäppso!
Ville dela med mig min lösning till er andra i alla fall, sprid det vidare om det funkar för er också.
Tack för mej
:-)
Postad 02 maj 2008 - 12:45
kan det vara så att din internet leverantör har gjort något för jag får det att funka med både adressen och ip numretSom för många andra så har Aftonblarran slutat funka i firefox och jag har då inte gjort några nya inställningar från det att det funkade tills det slutade. Goddamn AF ;P
Har sökt på problemet och det verkar som att att när man skriver in namnadressen (www.aftonbladet.se) så funkar det inte av någon mysko anledning och AF lär väl som vanligt skita i det problemet.
Lösningen för mig var att ange IP adressen istället och då går det hur bra som helst.
Som vanligt med andra ord.
IP-ADDRESS: http://192.71.238.76/
Ruskigt knäppso!
Ville dela med mig min lösning till er andra i alla fall, sprid det vidare om det funkar för er också.
Tack för mej
:-)
Postad 02 maj 2008 - 12:57

Har sökt på andra forum där folk upplever samma sak, det hände väl runt 10-14 dagar sedan.
Och de löste problemet på samma sätt som jag.
Nu funkar det i alla fall med FF tillsvidare...men om det slutar funka denna vägen också får jag väl ta ta i frågan lite djupare. AF är ju inte livsviktigt men det blir ju en liten ritual när man skummar igenom nyhetsportalerna för dagen.
Hoppas i alla falla att detta kan ha löst problemet hos andra här som upplever samma sak.
Kanske någon kommer på lösningen eller förklaringen längre fram (?)

Postad 02 maj 2008 - 13:41
jag har inget knas med firefox och telia då jag får upp sida direkt och det gäller dom andra portalerna också inga problem så jag tror att felet ligger vid din leverantör som spärrar sidan då du försöker med url adressen men du kommer in med ip numretJag har faktiskt ingen aning. Det är inget som jag har funderat över ens, mer än att jag hade samma problem en gång förra året under en tid, och då funkade det att ominstallera FF, men nu iddes jag inte hålla på bara för att kunna läsa AF. Det funkar f.ö med IEX utan problem så ngt knas med "FF-kompabiliteten" kan det nog vara. Eller inte.
Har sökt på andra forum där folk upplever samma sak, det hände väl runt 10-14 dagar sedan.
Och de löste problemet på samma sätt som jag.
Nu funkar det i alla fall med FF tillsvidare...men om det slutar funka denna vägen också får jag väl ta ta i frågan lite djupare. AF är ju inte livsviktigt men det blir ju en liten ritual när man skummar igenom nyhetsportalerna för dagen.
Hoppas i alla falla att detta kan ha löst problemet hos andra här som upplever samma sak.
Kanske någon kommer på lösningen eller förklaringen längre fram (?)
Postad 03 maj 2008 - 11:31
Postad 03 maj 2008 - 15:04
Det har med era cookies att göra! (Åtminstone för mig) gå till Cookie-hanteraren under inställningar och rensa allt som har med aftonbladet att göra, sedan fungerade aftonbladet som vanligt för mig
Det löste problemet för mig iallfall, jag kör FFpå mac och hade samma problem som ovan... Tack.
Postad 03 maj 2008 - 17:43
hep har den funktionen avstängdDet har med era cookies att göra! (Åtminstone för mig) gå till Cookie-hanteraren under inställningar och rensa allt som har med aftonbladet att göra, sedan fungerade aftonbladet som vanligt för mig
Postad 03 maj 2008 - 22:39
Postad 05 maj 2008 - 15:36
Om ni nu har tagit steget från IE varför inte passa på och byt till en bättre tidning?
Därför att det inte finns några bra, intressanta och objektiva tidningar i dagens sverige...och då kan man lika gärna gotta sig åt journalismens förfall genom att läsa rubrikerna på aftonbladet

(undrar om någon vettig människa på den redaktionen har läst rubrikerna någon gång?
Det är ju en rent patetisk hysteri i extrema rubriker om skitsaker...)
Postad 05 maj 2008 - 18:48
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar