Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Aftonbladet + Firefox = falskt?

26 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 april 2008 - 09:48

xpern
  • xpern
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Funkar inte aftonbladet.se med Firefox längre? Jag får upp sidan med IE men inte i FF sedan igår em.

Postad 29 april 2008 - 10:24

erik_83
  • erik_83
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
För mig fungerar de perfekt, däremot så brukar jag ha samma problem fast med expressen.se

Postad 29 april 2008 - 10:48

Unregistered4f61698d
  • Unregistered4f61698d
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0
både aftonbladet och expressen funkar för mig.

Postad 29 april 2008 - 11:49

snowspace
  • snowspace
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0
Aftonbladet är en av dom sämsta sidorna jag vet om på internet.
Ibland får den krupp och vill inte alls funka i mitt firefox medans
andra dagar så är den bara otroligt slö.
All flashreklam på sidan (som upptar mer än 50% av bildytan)
gör att hemsidan även belastar processorn upp mot 100% på alla
datorer jag undersökt det på. Sen att artiklarna nu förtiden ofta håller en
katastrofalt låg nivå gör ju inte saken bättre.
Aftonblaskans IT-avdelning har mycket kvar att lära innan jag
får någon som helst respekt för sidan.

Jag har även mailat till dom och påtalat problemet ett flertal
gånger men det har inte lett till någonting (förutom än mer
rörlig flashreklam)

//Håkan

Edit: tacka vet jag plug-in'et flashblocker till firefox som tar bort all reklam

Redigerat av snowspace, 29 april 2008 - 11:50.

Postad 29 april 2008 - 12:09

wiped
  • wiped
  • Lärjunge

• 378 inlägg
  • 0
Har haft EXAKT samma problem sedan igår, funkar i IE men inte i FF.
Senaste två veckorna har aftonbladet fungerart ungefär var 4:e reload...

Funkar inte heller från min Jobbdator sedan igår..

Två helt olika FF versioner...

Postad 29 april 2008 - 13:22

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

• 2 068 inlägg
  • 0
Säger väl rätt mycket om aftonbladets sida :)

Postad 29 april 2008 - 14:18

Unregistered1221
  • Unregistered1221
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
För mig fungerar det med firefox trots att jag surfar reklamfritt!!

Postad 29 april 2008 - 14:42

kei009
  • kei009
  • Lärjunge

• 379 inlägg
  • 0
Måste bara hålla med om att Aftonbladets nätsida är en katastrof. All reklam gör att jag känner mig förföljd. Speciellt den reklamen som följer med när man skrollar gör mig tokig. Jag fortsätter skrolla neråt tills jag är längst ner på sidan och där kommer den ###### reklamen igen. Då börjar jag skrolla upp igen tills jag är högst upp på sidan där all annan reklam finns. Efter det surfar jag in på någon annan sida. Jag blir helt snurrig av all reklam på den sidan. Försöker oftast undvika Aftonbladet, men i brist på annat internet hamnar man ibland där.

Sen blir ju datorn som sagt grymt seg om man surfar på aftonbladet via firefox.

Postad 29 april 2008 - 18:24

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 304 inlägg
  • 0
Firefox hanterar ju flash uselt och äter minne så det är väl inte så konstigt?

Aftonbladet har mycket flash vilket gör att Firefox kräver enormt med CPU-kraft + att minnesanvändningen hela tiden ökar.

Vad är det för fel på IE, he he?

Postad 29 april 2008 - 18:33

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5 433 inlägg
  • 0
stäng av javascripten så laddar aftonbladet fortare och då slipper man andvända flash

Postad 29 april 2008 - 22:27

Unregistered85c14263
  • Unregistered85c14263
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0
tanka hem NoScript och man surfar utan problem på aftonbladet och liknande sidor...min dator låg alltid på 100% cpu på aftonbladet innan jag började köra NoScript

Postad 30 april 2008 - 09:51

xpern
  • xpern
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Aftonbladet funkar fortfarande inte för mig... Har provat på två olika datorer men får bara:

Anslutningen avbröts
Anslutningen till servern återställdes under hämtningen av sidan.

Funkar som sagt med IE *suck*

Postad 30 april 2008 - 14:26

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5 433 inlägg
  • 0

Aftonbladet funkar fortfarande inte för mig... Har provat på två olika datorer men får bara:

Anslutningen avbröts
Anslutningen till servern återställdes under hämtningen av sidan.

Funkar som sagt med IE *suck*

mjukvaru brandvägg som stoppar sidan

Postad 30 april 2008 - 17:40

xpern
  • xpern
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

mjukvaru brandvägg som stoppar sidan

Har ingen mjukvarubrandvägg installerad (windos fw avslagen) finns det nåt i FF som jag bör slå av? F.ö. enda sidan jag nånsin träffat på som nekar mig åtkomst. Skulle förståss kunna vara nån lustigkurre som anmält aftonbladet till en pärrsida eller dyl.. (har noscript installerat, men det fungerar lika dåligt med det avslaget)

Postad 01 maj 2008 - 14:09

donfalcon
  • donfalcon
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Jag har samma problem! Aftonbladet funkar i IE men inte alls i Firefox. Den senaste tiden har det varit problem med att man måste ladda om sidan några gånger för att komma in, men numera funkar det inte alls. Med IE är det inga problem.

Postad 01 maj 2008 - 15:03

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5 433 inlägg
  • 0

Har ingen mjukvarubrandvägg installerad (windos fw avslagen) finns det nåt i FF som jag bör slå av? F.ö. enda sidan jag nånsin träffat på som nekar mig åtkomst. Skulle förståss kunna vara nån lustigkurre som anmält aftonbladet till en pärrsida eller dyl.. (har noscript installerat, men det fungerar lika dåligt med det avslaget)

du måste till låta noscript för att få aftonh att fungera

Postad 02 maj 2008 - 12:36

temporär
  • temporär
  • Rookie

• 0 inlägg
  • 0
Som för många andra så har Aftonblarran slutat funka i firefox och jag har då inte gjort några nya inställningar från det att det funkade tills det slutade. Goddamn AF ;P

Har sökt på problemet och det verkar som att att när man skriver in namnadressen (www.aftonbladet.se) så funkar det inte av någon mysko anledning och AF lär väl som vanligt skita i det problemet.

Lösningen för mig var att ange IP adressen istället och då går det hur bra som helst.
Som vanligt med andra ord.
IP-ADDRESS: http://192.71.238.76/

Ruskigt knäppso!
Ville dela med mig min lösning till er andra i alla fall, sprid det vidare om det funkar för er också.

Tack för mej
:-)

Postad 02 maj 2008 - 12:45

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5 433 inlägg
  • 0

Som för många andra så har Aftonblarran slutat funka i firefox och jag har då inte gjort några nya inställningar från det att det funkade tills det slutade. Goddamn AF ;P

Har sökt på problemet och det verkar som att att när man skriver in namnadressen (www.aftonbladet.se) så funkar det inte av någon mysko anledning och AF lär väl som vanligt skita i det problemet.

Lösningen för mig var att ange IP adressen istället och då går det hur bra som helst.
Som vanligt med andra ord.
IP-ADDRESS: http://192.71.238.76/

Ruskigt knäppso!
Ville dela med mig min lösning till er andra i alla fall, sprid det vidare om det funkar för er också.

Tack för mej
:-)

kan det vara så att din internet leverantör har gjort något för jag får det att funka med både adressen och ip numret

Postad 02 maj 2008 - 12:57

temporär
  • temporär
  • Rookie

• 0 inlägg
  • 0
Jag har faktiskt ingen aning. Det är inget som jag har funderat över ens, mer än att jag hade samma problem en gång förra året under en tid, och då funkade det att ominstallera FF, men nu iddes jag inte hålla på bara för att kunna läsa AF. Det funkar f.ö med IEX utan problem så ngt knas med "FF-kompabiliteten" kan det nog vara. Eller inte. :unsure:

Har sökt på andra forum där folk upplever samma sak, det hände väl runt 10-14 dagar sedan.
Och de löste problemet på samma sätt som jag.
Nu funkar det i alla fall med FF tillsvidare...men om det slutar funka denna vägen också får jag väl ta ta i frågan lite djupare. AF är ju inte livsviktigt men det blir ju en liten ritual när man skummar igenom nyhetsportalerna för dagen.

Hoppas i alla falla att detta kan ha löst problemet hos andra här som upplever samma sak.
Kanske någon kommer på lösningen eller förklaringen längre fram (?)
:D

Postad 02 maj 2008 - 13:41

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5 433 inlägg
  • 0

Jag har faktiskt ingen aning. Det är inget som jag har funderat över ens, mer än att jag hade samma problem en gång förra året under en tid, och då funkade det att ominstallera FF, men nu iddes jag inte hålla på bara för att kunna läsa AF. Det funkar f.ö med IEX utan problem så ngt knas med "FF-kompabiliteten" kan det nog vara. Eller inte. :unsure:

Har sökt på andra forum där folk upplever samma sak, det hände väl runt 10-14 dagar sedan.
Och de löste problemet på samma sätt som jag.
Nu funkar det i alla fall med FF tillsvidare...men om det slutar funka denna vägen också får jag väl ta ta i frågan lite djupare. AF är ju inte livsviktigt men det blir ju en liten ritual när man skummar igenom nyhetsportalerna för dagen.

Hoppas i alla falla att detta kan ha löst problemet hos andra här som upplever samma sak.
Kanske någon kommer på lösningen eller förklaringen längre fram (?)
:D

jag har inget knas med firefox och telia då jag får upp sida direkt och det gäller dom andra portalerna också inga problem så jag tror att felet ligger vid din leverantör som spärrar sidan då du försöker med url adressen men du kommer in med ip numret

Postad 03 maj 2008 - 11:31

tommiel
  • tommiel
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Det har med era cookies att göra! (Åtminstone för mig) gå till Cookie-hanteraren under inställningar och rensa allt som har med aftonbladet att göra, sedan fungerade aftonbladet som vanligt för mig

Postad 03 maj 2008 - 15:04

larsf
  • larsf
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Det har med era cookies att göra! (Åtminstone för mig) gå till Cookie-hanteraren under inställningar och rensa allt som har med aftonbladet att göra, sedan fungerade aftonbladet som vanligt för mig

Det löste problemet för mig iallfall, jag kör FFpå mac och hade samma problem som ovan... Tack.

Postad 03 maj 2008 - 17:43

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5 433 inlägg
  • 0

hep har den funktionen avstängd

Postad 03 maj 2008 - 20:51

snowspace
  • snowspace
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0
Annars finns alltid den alternativa länken www.aftonhoran.se
som faktist länkar till aftonblaskan av någon anledning :)

Postad 03 maj 2008 - 22:39

Unregisteredaefc5739
  • Unregisteredaefc5739
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0
Om ni nu har tagit steget från IE varför inte passa på och byt till en bättre tidning?

Postad 05 maj 2008 - 15:36

snowspace
  • snowspace
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0

Om ni nu har tagit steget från IE varför inte passa på och byt till en bättre tidning?

Därför att det inte finns några bra, intressanta och objektiva tidningar i dagens sverige...och då kan man lika gärna gotta sig åt journalismens förfall genom att läsa rubrikerna på aftonbladet :)

(undrar om någon vettig människa på den redaktionen har läst rubrikerna någon gång?
Det är ju en rent patetisk hysteri i extrema rubriker om skitsaker...)

Postad 05 maj 2008 - 18:48

zsh
  • zsh
  • Forumräv

• 822 inlägg
  • 0
Hade samma problem på 2 olika datorer. Rensa cookies i firefox och sedan fungerar det bra igen!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.