Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Långsamt GUI - en lösning

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 February 2009 - 01:27

Unregistered735fb370
  • Unregistered735fb370
  • Lärjunge

• 380 inlägg
  • 0
Jag har läst många trådar av folk som tycker att MP-interfacet är långsamt och laggigt, och jag har själv upplevt detsamma (speciellt vid låga refresh rates). Idag läste jag dock om en lösning som gjorde stor skillnad för mig. I "inställningar" inne i MP finns under skärminställningar något som kallas uppdateringsfrekvens eller nåt i den stilen. Det värdet verkar styra framerate på det grafiska interfacet. Min var ställd till ett mycket lågt tal, runt 20. Jag ökade till 50, och vips vart GUI:t rejält mycket rappare. Det är förvirrande att vissa inställningar finns gömda enbart i de interna inställningarna. Hoppas att det hjälper nån! ;)

Postad 09 February 2009 - 01:36

Unregisteredf01a5c15
  • Unregisteredf01a5c15
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Tack! Bra tips.

Apropå långsamt, någon som vet några tweaks för att starta MP snabbare? Helst blixtsnabbt! ;)

Redigerat av Unregisteredf01a5c15, 09 February 2009 - 01:38.

Postad 09 February 2009 - 18:46

Nybbe67
  • Nybbe67
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Jag tog bort minidisplay pluginen och det gjorde en hel del för uppstarten. Så mitt tips är att ha så få plugins som möjligt (vilket gör MP tråkig :) )

Sen är frågan om du startar datorn och Windows riktigt eller om du startar från viloläge. Från viloläge till fullt påslagen MP så startar min MP snabbare än min tv.

Men kan experimentera med ramdisk också och vad Readyboost (snabbt USB + Vista) gör har jag inte testat.

En snabb dator gör ju annars susen :P

Postad 09 February 2009 - 22:14

Unregisterede8fb61cc
  • Unregisterede8fb61cc
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Jag har läst många trådar av folk som tycker att MP-interfacet är långsamt och laggigt, och jag har själv upplevt detsamma (speciellt vid låga refresh rates). Idag läste jag dock om en lösning som gjorde stor skillnad för mig. I "inställningar" inne i MP finns under skärminställningar något som kallas uppdateringsfrekvens eller nåt i den stilen. Det värdet verkar styra framerate på det grafiska interfacet. Min var ställd till ett mycket lågt tal, runt 20. Jag ökade till 50, och vips vart GUI:t rejält mycket rappare. Det är förvirrande att vissa inställningar finns gömda enbart i de interna inställningarna. Hoppas att det hjälper nån! :)

Brilliant, tusen tack Seeco.
Så länge som jag har använt MP så har jag ändå missat den inställningen. :P
Ändrade till 60 FPS... Gjorde underverk för mig.

Postad 09 February 2009 - 23:47

Unregistered735fb370
  • Unregistered735fb370
  • Lärjunge

• 380 inlägg
  • 0
Jag misstänkte väl att fler skulle gilla den här inställningen ;) Fast jag förstår inte riktigt vad den är till för, eller framförallt varför den är så lågt ställd som standard. Och jag förstår absolut inte varför den är gömd i den interna setupen och inte syns i den vanliga!

Postad 10 February 2009 - 15:09

Dr. Troll
  • Dr. Troll
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Jag har för mig att ju högre fps du tillåter desto mer får CPU jobba när du "surfar runt" i MP. Detta i sin tur kan ge en varmare låda men snabbare gränssnitt.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.