Långsamt GUI - en lösning
Postad 09 February 2009 - 01:27
Postad 09 February 2009 - 01:36
Apropå långsamt, någon som vet några tweaks för att starta MP snabbare? Helst blixtsnabbt!
Redigerat av Unregisteredf01a5c15, 09 February 2009 - 01:38.
Postad 09 February 2009 - 18:46
Sen är frågan om du startar datorn och Windows riktigt eller om du startar från viloläge. Från viloläge till fullt påslagen MP så startar min MP snabbare än min tv.
Men kan experimentera med ramdisk också och vad Readyboost (snabbt USB + Vista) gör har jag inte testat.
En snabb dator gör ju annars susen
Postad 09 February 2009 - 22:14
Brilliant, tusen tack Seeco.Jag har läst många trådar av folk som tycker att MP-interfacet är långsamt och laggigt, och jag har själv upplevt detsamma (speciellt vid låga refresh rates). Idag läste jag dock om en lösning som gjorde stor skillnad för mig. I "inställningar" inne i MP finns under skärminställningar något som kallas uppdateringsfrekvens eller nåt i den stilen. Det värdet verkar styra framerate på det grafiska interfacet. Min var ställd till ett mycket lågt tal, runt 20. Jag ökade till 50, och vips vart GUI:t rejält mycket rappare. Det är förvirrande att vissa inställningar finns gömda enbart i de interna inställningarna. Hoppas att det hjälper nån!
Så länge som jag har använt MP så har jag ändå missat den inställningen.
Ändrade till 60 FPS... Gjorde underverk för mig.
Postad 09 February 2009 - 23:47
Postad 10 February 2009 - 15:09
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?