Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PS3 Slim med oljud i fläkten

354 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 2009 120GB (Spelkonsoler) 9 9,02 (259) Inga priser
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 250GB (Spelkonsoler) 9 9,14 (78) Inga priser
30 relaterade trådar
Playstation Store (2597 inlägg) 6 år sedan
HDMI CEC/Bravia Sync kabelberoende? (1 inlägg) 6 år sedan
* Officiell tråd - Playstation 3* (8507 inlägg) 8 år sedan
Officiella FIRMWARE-tråden [PS3] (1979 inlägg) 9 år sedan
Min ps3a dog, YLOD! (443 inlägg) 9 år sedan
PS3 Mediaserver - PMS (2831 inlägg) 10 år sedan
Hur mycket låter era PS3:or? (4857 inlägg) 10 år sedan
Sony 55W905A 3D som spökar? (inte ghosting) (5 inlägg) 10 år sedan
HDMI CEC/Bravia Sync hjälp (1 inlägg) 12 år sedan
PS3 som Blu-ray spelare (1237 inlägg) 12 år sedan
Ny på PS3 (26 inlägg) 13 år sedan
PS3+3D tv (46 inlägg) 13 år sedan
Ska min receiver eller TV koda av bild? (5 inlägg) 13 år sedan
Xbox 360 eller PS3 (1171 inlägg) 13 år sedan
PS3-uppdatering ger 3D-möjligheter (51 inlägg) 13 år sedan
Hjälp en idiot! Koppla Pc, ps3, tv & receiver. (4 inlägg) 13 år sedan
Ny PS3 revision släppt (129 inlägg) 13 år sedan
PS3 slim 120GB pris (916 inlägg) 14 år sedan
Bästa stället att importera ps3? (424 inlägg) 14 år sedan
PS3 Media Server - Filmomslag (4 inlägg) 14 år sedan
Onkyo TX-sr607 HDMI Problem (6 inlägg) 14 år sedan
GTA 4 online PS3 (2 inlägg) 14 år sedan
Smalare Blurayspelare? (4 inlägg) 14 år sedan
Hjälp: Val av DVD-spelare till Samsung LE40B755 (14 inlägg) 14 år sedan
Reciever/Förstärkare med växlare för multipla bild-/ljudkällor - möjligt (5 inlägg) 14 år sedan
[Hilfe] Prisvärt minisystem för spel och filmbruk (0 inlägg) 14 år sedan
PS3 Slim (CECH-2000) (1021 inlägg) 14 år sedan
PS3 slim och bravia sync (13 inlägg) 14 år sedan
Playstation 3 - från annat land (50 inlägg) 14 år sedan
Sony sänker priset på Ps3 (95 inlägg) 14 år sedan

#251

Postad 10 november 2009 - 07:31

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0
min har blivit tyst nu :)

#252

Postad 10 november 2009 - 09:07

FirebladeX
  • FirebladeX
  • Användare

  • 227 inlägg
  • 0

min har blivit tyst nu :(


120 eller 250 GB?

Någon som har en tyst 120gb? Eller e de bara 250 giggarna som e tysta??

#253

Postad 10 november 2009 - 10:33

SonySamppa79
  • SonySamppa79
  • Veteran

  • 1 832 inlägg
  • 0

Jag bytte ut min PS3 80 GB mot en PS3 120 GB och det ångrar jag nu att jag gjorde då den låter betydligt mer. Den är först knäpptyst på läge ett men går efter någon minut i XMB upp till läge två och ett svagt sus hörs. Detta hade varit en ljudnivå som jag accepterar men det slutar inte där utan när man börjar att spela går den efter 5-10 min upp ytterligare två steg till läge fyra och fläktljudet är då störande, speciellt när man spelar på kvällstid.


Min 120gb skickade jag på lagning för 4 veckor sen... 13 minuter, läge 7 och tjutande från fläkt....mumma.

Får se vad nordiskfilm säger

#254

Postad 10 november 2009 - 10:36

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0

120 eller 250 GB?

Någon som har en tyst 120gb? Eller e de bara 250 giggarna som e tysta??


250 GB

#255

Postad 10 november 2009 - 11:14

Benji_9
  • Benji_9
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0
Hej

Jag ska dela med mig mina erfarenheter, dock så har jag aldrig ägt en PS3 tidigare och inte vart så insatt i dem heller, haft en XBOX360 som lät som f*** :-)

Jag köpte en decibelmätare på ClasOhlson för jag hade problem med kyl/frys + diskmaskin.

OBS! Min PS3 står direkt på min förstärkare och inne i en tv-möbel där jag skärt ut baktill men som har skjutdörrar framtill, har dock den uppe medans jag spelar. Alltså inte mest optimala placeringen.

Specifikation PS3:

Slim 250Gb bundle Uncharted 2
Modell: CHECH-2004B
Serienr: 274xxxx
Inköpt: Elkjøp ca 20 oktober 2009 (Elgiganten i Norge, bor i Norge)

Upmätt ljudnivå med decibelmätare på PS3:

5 cm: 43,5 dB (uppstart)
ca 2-2,5 m: 35,5 dB (uppstart)
I tv-möbeln, 54-55 dB.

Det är ett konstant ljud, jag har inte märkt att fläkten varierar alls faktiskt, men jag har inte spelat längre än kanske 2-3 timmar i sträck. aldrig spelat upp en Blue-ray film...

Jag har aldrig använt en decibelmätare förut men tror den är riktigt konfigurerad och värdena verkar realistiska. Vet inte hur man tar reda på dessa "fläktlägen" många nämner, så kan inte svara på det.

Min åsikt är att ljudet inte är högt, det är konstant och att det snarare är själva fläktljud som kan vara lite irriterande men jag ogillar allt som låter starkt, men ändå tycker jag det är acceptabelt eftersom jag bara hör fläkten när det är tyst, när jag har volym på så tänker jag inte på det, och då får jag anse mig vara nöjd!

Redigerat av Benji_9, 10 november 2009 - 11:16.


#256

Postad 10 november 2009 - 11:21

FirebladeX
  • FirebladeX
  • Användare

  • 227 inlägg
  • 0
Verkar som de flesta 250 GB är tysta medan de e 120 giggarna som är lite högljudda. Får kanske satsa på en 250 GB.

#257

Postad 10 november 2009 - 12:22

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0

Verkar som de flesta 250 GB är tysta medan de e 120 giggarna som är lite högljudda. Får kanske satsa på en 250 GB.



Det kommer jag att göra när det blir dags. Men det sitter en tanke i bakhuvud: skall man kanske köpa en fat 80 gigare?
Den är snyggare tycker jag. Ni som har haft/använd dessa kan ni berätta om oljudet?

#258

Postad 10 november 2009 - 12:53

FirebladeX
  • FirebladeX
  • Användare

  • 227 inlägg
  • 0

Det kommer jag att göra när det blir dags. Men det sitter en tanke i bakhuvud: skall man kanske köpa en fat 80 gigare?
Den är snyggare tycker jag. Ni som har haft/använd dessa kan ni berätta om oljudet?


När jag först såg slimmen på bild tyckte jag den var gräsligt ful, men efter att ha sett den i verkligheten
tycker jag den e riktigt snygg faktiskt. Älskar den mer och mer men det går inte att komma ifrån att fat
är lite snyggare och lyser lyx om den, men den e riktigt j***a stor.

Står i valet och kvalet om man ska köpa 120Gb eller 250 Gb:en. Om man näst intill vet att man får en tyst om
man köper en 250 tvekar jag inte en sekund att köpa den. Men finns möjligheten till en tyst 120 gb så
tar jag hellre den då jag inte tycker att jag behöver platsen.
:(

#259

Postad 10 november 2009 - 14:04

RACKARD
  • RACKARD
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

120 eller 250 GB?

Någon som har en tyst 120gb? Eller e de bara 250 giggarna som e tysta??

jag har en 120 slim som är inköpt på release dagen från webhallen.sitter 3 meter från maskinen när jag spelar med normal ljudnivå.får verkligen anstränga mig för att höra ett svagt sus.har 2003a modell :(

#260

Postad 10 november 2009 - 14:05

FirebladeX
  • FirebladeX
  • Användare

  • 227 inlägg
  • 0

jag har en 120 slim som är inköpt på release dagen från webhallen.sitter 3 meter från maskinen när jag spelar med normal ljudnivå.får verkligen anstränga mig för att höra ett svagt sus.har 2003a modell :(



Tack

you made my day.

Det finns hopp.
:(

#261

Postad 13 november 2009 - 21:58

caktusaurus
  • caktusaurus
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Jag blir lite besviken när jag läser den här och andra, liknande trådar. Har hållit mig från ett PS3-köp i väntan på att priserna skulle närma sig 3000-kronorsstrecket till följd av produktionseffektivisering av konsolen och reducering av tillverkningsprocessen för Cell-processorn. När PS3 Slim så lanserades med pompa, ståt och 45 nm Cell utannonserades denna nya maskin som strömsnålare och tystare än dess föregångare, ett tekniskt mirakel som till stor del kan krediteras den nya 45 nm-processen.

Ta nu en titt på denna video: http://www.youtube.c...h?v=Zquzx5-rHk8

Slim-enheten i videon ovan tjuter bokstavligen när fläkten väl kommit igång, medan den äldre enheten avger ett mer lågmält susande som jag uppfattar som mindre irriterande. Ett stort steg bakåt med andra ord.

Så, vad gör man?

#262

Postad 13 november 2009 - 22:26

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 0
Man köper en maskin och tar med den hem, är man nöjd behåller man den är man inte nöjd lämnar man tillbaka den.

Visst min maskin låter lite grann, men inget som skulle få mig att inte vilja ha den. Jag har ju bra mycket högre volym när jag spelar än vad maskinen låter.

#263

Postad 13 november 2009 - 22:47

FirebladeX
  • FirebladeX
  • Användare

  • 227 inlägg
  • 0

Jag blir lite besviken när jag läser den här och andra, liknande trådar. Har hållit mig från ett PS3-köp i väntan på att priserna skulle närma sig 3000-kronorsstrecket till följd av produktionseffektivisering av konsolen och reducering av tillverkningsprocessen för Cell-processorn. När PS3 Slim så lanserades med pompa, ståt och 45 nm Cell utannonserades denna nya maskin som strömsnålare och tystare än dess föregångare, ett tekniskt mirakel som till stor del kan krediteras den nya 45 nm-processen.

Ta nu en titt på denna video: http://www.youtube.c...h?v=Zquzx5-rHk8

Slim-enheten i videon ovan tjuter bokstavligen när fläkten väl kommit igång, medan den äldre enheten avger ett mer lågmält susande som jag uppfattar som mindre irriterande. Ett stort steg bakåt med andra ord.

Så, vad gör man?


Kan säga två saker.

1. Ja slimmens ljud är mer irriterande.

2. Ljudet den avger är inte högt enligt mig. Å andra sidan har jag kanske mer "högljudda" referenser.

Ibland undrar man om folk har ljudet på när de spelar.

De e klart man hör den om man står vi den och det inte finns ljud runt om en. Jag kan bara svara för mig själv men jag hade inte hört det om jag suttit två meter ifrån och med tv ljudet på. Sitter just nu cirka två meter från min krysslåda (en jasper med spelen installerade) med "normalt ljud" på tv:en och hör inte ett skvatt.

#264

Postad 13 november 2009 - 23:04

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0

Man köper en maskin och tar med den hem, är man nöjd behåller man den är man inte nöjd lämnar man tillbaka den.

Visst min maskin låter lite grann, men inget som skulle få mig att inte vilja ha den. Jag har ju bra mycket högre volym när jag spelar än vad maskinen låter.


Jag tror att det blir ett köp för mig de närmaste veckorna. Jag kommer att köpa en från en butik eller webbutik med överdiskservice. Innan jag slutför köpet kommer jag att informera säljare att jag skall använda ps3an som mediaspelare och kommer därför aldrig att acceptera en högtjudande maskin. Då har man argument i fall...

#265

Postad 14 november 2009 - 02:56

Unregistered33c38b9d
  • Unregistered33c38b9d
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0
Efter en veckas användning av min 250GB slim så är den fortfarande knäpptyst, låter ingenting! Min 40GB phat lät mycket högre... en polares 250GB låter lika lite som min.

#266

Postad 14 november 2009 - 03:20

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

Hej

Jag ska dela med mig mina erfarenheter, dock så har jag aldrig ägt en PS3 tidigare och inte vart så insatt i dem heller, haft en XBOX360 som lät som f*** :-)

Jag köpte en decibelmätare på ClasOhlson för jag hade problem med kyl/frys + diskmaskin.

OBS! Min PS3 står direkt på min förstärkare och inne i en tv-möbel där jag skärt ut baktill men som har skjutdörrar framtill, har dock den uppe medans jag spelar. Alltså inte mest optimala placeringen.

Specifikation PS3:

Slim 250Gb bundle Uncharted 2
Modell: CHECH-2004B
Serienr: 274xxxx
Inköpt: Elkjøp ca 20 oktober 2009 (Elgiganten i Norge, bor i Norge)

Upmätt ljudnivå med decibelmätare på PS3:

5 cm: 43,5 dB (uppstart)
ca 2-2,5 m: 35,5 dB (uppstart)
I tv-möbeln, 54-55 dB.

Det är ett konstant ljud, jag har inte märkt att fläkten varierar alls faktiskt, men jag har inte spelat längre än kanske 2-3 timmar i sträck. aldrig spelat upp en Blue-ray film...

Jag har aldrig använt en decibelmätare förut men tror den är riktigt konfigurerad och värdena verkar realistiska. Vet inte hur man tar reda på dessa "fläktlägen" många nämner, så kan inte svara på det.

Min åsikt är att ljudet inte är högt, det är konstant och att det snarare är själva fläktljud som kan vara lite irriterande men jag ogillar allt som låter starkt, men ändå tycker jag det är acceptabelt eftersom jag bara hör fläkten när det är tyst, när jag har volym på så tänker jag inte på det, och då får jag anse mig vara nöjd!



Tack för värdena, men det säger egentligen inget förrän man jämfört med en annan PS3a med samma mätare..

G

#267

Postad 14 november 2009 - 13:30

Benji_9
  • Benji_9
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0
Helt sant det, det va mest för att ge min syn o sätta några värden på det. Jag har ju jämfört med diskmaskin o kyl/frys o så, så för min del säger värdena mer än till andra.

Men summa summarum är som en annan skrev rätt nyligen att den e tyst, lite högfrekvent men detta bara när det är absolut tyst, när man har på ljud så hör man inte ps3an, faktum.

#268

Postad 14 november 2009 - 19:27

Damashii
  • Damashii
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Funderar på att köpa Ps3 slim 250 Gb från Dustin. Ni som har gjort det, är det tysta exemplar ni fått? Är samtliga modell 2003B? Nastycrew.. du verkar ha fått ett tyst exemplar av denna maskin. Får man fråga vartifrån du inhandlat den?

Har tänkt att beställa en nu i helgen.

Mvh /Damashii

#269

Postad 14 november 2009 - 22:02

Damashii
  • Damashii
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Någon som har fått ett högljutt exemplar av 250 Gb ännu med seriebeteckning 2004b?

#270

Postad 15 november 2009 - 00:01

Unregistered33c38b9d
  • Unregistered33c38b9d
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0

Funderar på att köpa Ps3 slim 250 Gb från Dustin. Ni som har gjort det, är det tysta exemplar ni fått? Är samtliga modell 2003B? Nastycrew.. du verkar ha fått ett tyst exemplar av denna maskin. Får man fråga vartifrån du inhandlat den?

Har tänkt att beställa en nu i helgen.

Mvh /Damashii


Fick den på SIBA i Gävle. ;)

#271

Postad 16 november 2009 - 14:35

gockelinus
  • gockelinus
  • Lärjunge

  • 322 inlägg
  • 0
Hej!
Har fått ett "knorrande" ljud i min 250gb , ljudet har inte varit där tidigare
, någon som har liknande ljud?
När jag fick den så lät den ingenting, förutom lite fläktljud då. Nu när jag
startar den så knorrar det som tusan?

#272

Postad 16 november 2009 - 15:30

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0

Hej!
Har fått ett "knorrande" ljud i min 250gb , ljudet har inte varit där tidigare
, någon som har liknande ljud?
När jag fick den så lät den ingenting, förutom lite fläktljud då. Nu när jag
startar den så knorrar det som tusan?


Kan det vara så att du har fått någon smuts in i burken? Har du testat att starta med Eject intryckt?

#273

Postad 16 november 2009 - 18:08

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0
Kommer att köpa en 250G innan månaden är slut. Det lutar mot El-Gigantens webbbutik (pris plus överdiskservice). Passade på och skickade ett par frågor till deras kundtjänst:

"Jag funderar på att beställa en PS3 Slim 250G innan månaden är slut. Denna kommer mest att användas som Blue Ray spelare och mediacenter. En sak oroar mig och det är fläktljudet. Det är flera personer runt om i världen som har fått konsoler som låter väldigt högt. Därför undrar jag om ni kommer att acceptera en reklamation på grund av för högt fläktljud? Min andra fråga är om det går att vända sig till sin närmaste El-Giganten butik istället för att skicka en trasig produkt man har köpt online med posten?"

svar:

"Då du har öppet köp i 30 dagar från det att du mottagit din produkt så fungerar denna tid även som en undersökningstid för kund. Då är det under denna tid som du har möjlighet att avgöra om du är nöjd eller inte och kan då byta ut den eller få pengarna tillbaks för den. Skulle problemet uppkomma senare så måste först en auktoriserad tekniker göra en undersökning av produkten och en ansökan om reklamation måste skickas till tillverkaren.
Och skulle andra problem uppkomma så kan du vända dig till närmsta ElGiganten butik så länge du har kvittot med dig, det gäller även om du vill häva köpet."


Så nu är det bara att beställa. Återkommer med resultatet :)

#274

Postad 16 november 2009 - 23:32

reksallad
  • reksallad
  • Lärjunge

  • 273 inlägg
  • 0

Så nu är det bara att beställa. Återkommer med resultatet :)

Skynda dig!! :)

#275

Postad 17 november 2009 - 08:16

FirebladeX
  • FirebladeX
  • Användare

  • 227 inlägg
  • 0

Kommer att köpa en 250G innan månaden är slut. Det lutar mot El-Gigantens webbbutik (pris plus överdiskservice). Passade på och skickade ett par frågor till deras kundtjänst:

"Jag funderar på att beställa en PS3 Slim 250G innan månaden är slut. Denna kommer mest att användas som Blue Ray spelare och mediacenter. En sak oroar mig och det är fläktljudet. Det är flera personer runt om i världen som har fått konsoler som låter väldigt högt. Därför undrar jag om ni kommer att acceptera en reklamation på grund av för högt fläktljud? Min andra fråga är om det går att vända sig till sin närmaste El-Giganten butik istället för att skicka en trasig produkt man har köpt online med posten?"

svar:

"Då du har öppet köp i 30 dagar från det att du mottagit din produkt så fungerar denna tid även som en undersökningstid för kund. Då är det under denna tid som du har möjlighet att avgöra om du är nöjd eller inte och kan då byta ut den eller få pengarna tillbaks för den. Skulle problemet uppkomma senare så måste först en auktoriserad tekniker göra en undersökning av produkten och en ansökan om reklamation måste skickas till tillverkaren.
Och skulle andra problem uppkomma så kan du vända dig till närmsta ElGiganten butik så länge du har kvittot med dig, det gäller även om du vill häva köpet."


Så nu är det bara att beställa. Återkommer med resultatet :P


Om jag inte minns helt fel har du ALLTID rätt till 14 dagars öppet köp när du köper varan över internet.

Redigerat av FirebladeX, 17 november 2009 - 10:39.


#276

Postad 17 november 2009 - 09:39

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

  • 844 inlägg
  • 0

Om jag inte minns helt fel har du ALLTID rätt till 30 dagar öppet köp när du köper varan över internet.

Är det inte två veckor som gäller, enligt lagen om distansköp? Eller det kanske är ändrat?

#277

Postad 17 november 2009 - 10:38

FirebladeX
  • FirebladeX
  • Användare

  • 227 inlägg
  • 0

Är det inte två veckor som gäller, enligt lagen om distansköp? Eller det kanske är ändrat?


Sry thats correct.

#278

Postad 17 november 2009 - 10:46

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlägg
  • 0

Är det inte två veckor som gäller, enligt lagen om distansköp? Eller det kanske är ändrat?

Ja det är 14 dagar, inte 30 dagar.

Dock verkar Elgiganten ha valt att köra generösa 30 dagar på internet också, precis som i butik.

När du köper en vara eller en tjänst på distans eller vid hemförsäljning har du enligt lagen rätt att ångra köpet inom 14 dagar, när du handlar inom Sverige.
Du har alltså rätt att öppna förpackningen om det behövs för att inspektera varan. För att utnyttja ångerrätten ska produkten vara komplett samt i väsentligen oförändrat skick. Varan ska skickas tillbaka tills oss i originalförpackning samt ytteremballage för skydd i transporten.
Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottagit varan.

Elgiganten lämnar dock öppet köp i 30 dagar vid köp på elgiganten.se och i våra varuhus.


Redigerat av belzebubb, 17 november 2009 - 10:47.


#279

Postad 17 november 2009 - 13:42

Luhrgoyf
  • Luhrgoyf
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Köpte en 250gb slim från Dustin i förra veckan. Än så länge i spelande, surfande, downloadande osv har jag ännu inte hört något högljudt, den är lika tyst som i videon som postades innan, mycket nöjd.

#280

Postad 17 november 2009 - 14:13

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0
Beställt en 250giggare från pixmania nu med mw2 och uncharted 2, återkommer med rapport.

#281

Postad 17 november 2009 - 15:21

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0

Om jag inte minns helt fel har du ALLTID rätt till 14 dagars öppet köp när du köper varan över internet.


Fast jag tror inte att man får använda varan när det gäller 14 dagars ångerätten vid köp av varor online. Kan gissa att man får stå för alla fraktkostnader också. Eller? :P

Men det spelar mindre roll när vi pratar tekniska fel på varan. Då är det reklamation och garanti.

#282

Postad 17 november 2009 - 16:27

FirebladeX
  • FirebladeX
  • Användare

  • 227 inlägg
  • 0

Fast jag tror inte att man får använda varan när det gäller 14 dagars ångerätten vid köp av varor online. Kan gissa att man får stå för alla fraktkostnader också. Eller? :P

Men det spelar mindre roll när vi pratar tekniska fel på varan. Då är det reklamation och garanti.


Japp så är det. Nu har man blivit blind också. E inte min dag idag. Får gå och dra något gammalt över
mig.

#283

Postad 17 november 2009 - 16:28

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlägg
  • 0

Beställt en 250giggare från pixmania nu med mw2 och uncharted 2, återkommer med rapport.

Et tips kan ju vara att läsa omdömmerna om en butik innan man beställer.

#284

Postad 17 november 2009 - 23:06

Bjösjö
  • Bjösjö
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Kan inte ni som får tysta PS3 Slim skriva vad det är för serienummer, det fanns ju ett spår om att de med ett serienummer som började med 256 eller högre skulle vara tysta.

Det hade ju varit intressant att se om det verkar finnas någon sanning i det.

Vad för serienummer har ni som beställt från Dustin fått?

Tack på förhand!
Björn

#285

Postad 17 november 2009 - 23:17

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0

Kan inte ni som får tysta PS3 Slim skriva vad det är för serienummer, det fanns ju ett spår om att de med ett serienummer som började med 256 eller högre skulle vara tysta.

Det hade ju varit intressant att se om det verkar finnas någon sanning i det.

Vad för serienummer har ni som beställt från Dustin fått?

Tack på förhand!
Björn


Hämtade ut mitt Ps3 idag, beställde det ifrån Dustin. Vad jag kan se på Serial står det 03-274xxxx med andra ord skall detta enligt "ryktet" vara en tyst modell?

Att jag undrar, beror på att jag inte kopplat in den ännu :) Men skall koppla in om några minuter så får jag återkomma med besked.

#286

Postad 17 november 2009 - 23:53

scrat
  • scrat
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Beställt en 250giggare från pixmania nu med mw2 och uncharted 2, återkommer med rapport.


Beställde samma bundle igår.

Et tips kan ju vara att läsa omdömmerna om en butik innan man beställer.



Och jo jag har läst kommentarerna och medveten om att de har fått mycket skit (framförallt 1-2år sen), men priset är typ 500 spänn mindre än här i Sverige, och om det nu skulle krångla så har jag iaf 500 spänn å lägga i frakt osv (förövrigt så återbetalar de frakten om det skulle vara en kundreklmation som går igenom)

Fast som sagt vi får väll se hur det går...

#287

Postad 18 november 2009 - 00:00

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0

Hämtade ut mitt Ps3 idag, beställde det ifrån Dustin. Vad jag kan se på Serial står det 03-274xxxx med andra ord skall detta enligt "ryktet" vara en tyst modell?

Att jag undrar, beror på att jag inte kopplat in den ännu :) Men skall koppla in om några minuter så får jag återkomma med besked.


Nu står det på här, och jag vet inte riktigt vad som "klassas" som "högt" eller tyst i detta sammanhang, men visst låter det om enheten. ett surrande fläkt ljud. Ibörjan vart det knäpptyst men efter ett tag börja det. Antar att fläkten gick igång då.

Men detta ljud är inget jag stör mig så värst mkt på..

PS3 Slim 120 GB.

#288

Postad 18 november 2009 - 07:10

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0

Beställde samma bundle igår.




Och jo jag har läst kommentarerna och medveten om att de har fått mycket skit (framförallt 1-2år sen), men priset är typ 500 spänn mindre än här i Sverige, och om det nu skulle krångla så har jag iaf 500 spänn å lägga i frakt osv (förövrigt så återbetalar de frakten om det skulle vara en kundreklmation som går igenom)

Fast som sagt vi får väll se hur det går...


Har också läst och beställt därifrån tidigare så kommer inte klaga om det blir strul vid en eventuell reklamation :)

#289

Postad 18 november 2009 - 09:45

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

  • 1 272 inlägg
  • 0

Fast jag tror inte att man får använda varan när det gäller 14 dagars ångerätten vid köp av varor online. Kan gissa att man får stå för alla fraktkostnader också. Eller? :)


Det står i lagen att varan skall vara "i vesäntligt oförändrat skick" för att få använda ångerätten. Vad det innebär är ju inte helt enkelt att tolka.

Alla fraktkostnader brukar man får stå för ja.

Redigerat av SirIdot, 18 november 2009 - 09:45.


#290

Postad 18 november 2009 - 10:13

reksallad
  • reksallad
  • Lärjunge

  • 273 inlägg
  • 0

Så nu är det bara att beställa. Återkommer med resultatet :blush:

Hur går det? :)

*vilar musen på bekräfta order-knappen*

Redigerat av reksallad, 18 november 2009 - 10:14.


#291

Postad 18 november 2009 - 15:54

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0

Hur går det? :)

*vilar musen på bekräfta order-knappen*


Kommer att beställa den den 24-25 november tror jag. Jag lovar att återkomma :-)

#292

Postad 19 november 2009 - 13:33

SonySamppa79
  • SonySamppa79
  • Veteran

  • 1 832 inlägg
  • 0
Efter 6 veckor hos nordisk film, har min PS3 slim bytts ut mot en ny TYST maskin! :rolleyes:

Det lönar sig att vänta dom veckorna för att få det man skulle fått från början, men orkade inte byta ut hela tiden. '

Denna maskin har P-2745 i början och C i slutet. Min maskin hade tjutande från fläkten och nu är det iaf bevisat att det inte är normalt,

Lycka till med era maskiner nu!

#293

Postad 23 november 2009 - 17:08

reksallad
  • reksallad
  • Lärjunge

  • 273 inlägg
  • 0
Fick hem en 250gb från Elgiganten i fredags och nog är den tystare än min 80gb tjock som står bredvid. Men på ett annat sätt. 80gb blåser på mer medan 250gb har ett knarr ljud. Dock hör jag inget blås alls nästan. Vet faktiskt inte vilket som är att föredra än.

Men tystare är den, blir varmare också... 27 dagar kvar att bestämma mig.
Man blir skadad av den här tråden :(

#294

Postad 23 november 2009 - 19:52

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0

Fick hem en 250gb från Elgiganten i fredags och nog är den tystare än min 80gb tjock som står bredvid. Men på ett annat sätt. 80gb blåser på mer medan 250gb har ett knarr ljud. Dock hör jag inget blås alls nästan. Vet faktiskt inte vilket som är att föredra än.

Men tystare är den, blir varmare också... 27 dagar kvar att bestämma mig.
Man blir skadad av den här tråden B)


Jag har precis beställd en 250 gigare från Elgiganten. Jag är rätt så krävande när det gäller olika fårmer av oljud. Vi får väll se snart hu man kommer att uppleva den underbara maskinen :-) Jag skall spela upp musik och kolla på filmer mer en att spela spel. Då krävs det att den är tyst (liiite fläktljud får det dock vara).

Återkommer om ett par dagar :-)

#295

Postad 23 november 2009 - 20:34

reksallad
  • reksallad
  • Lärjunge

  • 273 inlägg
  • 0
Ska bli kul att få höra din uppfattning om ljudet eftersom vi lär ha samma maskin från samma ställe samma tidsperiod.

#296

Postad 24 november 2009 - 22:19

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

  • 458 inlägg
  • 0
Jag skulle också vilja veta hur en tyst låter och hur en med oljud låter. Efter nån timmas spelande och så så kan man ju såklart höra ett litet svagt susande ljud, men det är inte förrän jag stänger av som jag egentligen upptäcker att det låter, i alla fall inte om jag inte verkligen lyssnar efter oljud.

En sak som jag har märkt dock, det är att den låter mer om jag har den stående. Efter att jag la den ner som det är tänkte så tycker jag att det låter mindre. I alla fall annorlunda.

Slutsats: helt knäpptyst är den ju inte, den kanske låter mer än vad jag hade förväntat mig att den skulle göra, men jag vet inte om jag tycker att den väsnas.

#297

Postad 24 november 2009 - 22:58

Home0303
  • Home0303
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Tro det eller ej, min PS3 Slim 120GB har 7(!) fläktlägen och låter något så otroligt mycket. Redan efter 15-20 min in i spelet så blåser fläkten på för fullt. Avslutar man spelet och går till XMB så varvar den ner till läge 4 efter 10 min men det är på tok för mycket. Så mycket lät min gamla PS3 80GB när den fläktade på som mest. Tyvärr får jag nog behålla min Slim för jag köpte den nere i Tyskland när jag var där på resa. Tur att jag har en Blu-ray spelare för det går inte att kolla på film så som den låter.

Har Sony genomgående bra kvalitet på sin produktionslinje? Bevisligen inte. Tyvärr.

#298

Postad 24 november 2009 - 23:08

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0

Tur att jag har en Blu-ray spelare för det går inte att kolla på film så som den låter.

Låter verkligen inte roligt alltså.

Du har inte maskinen instängd i ett skåp? Jag hade min i ett skåp några timmar och den gick på högsta direkt efter några minuter i ett spel. Nu har jag flyttat upp den ur skåpet och upp på hyllan istället och den blev tyst direkt. Jag har den gamla PS3 Phat 40Gb.

#299

Postad 25 november 2009 - 07:53

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0

Tro det eller ej, min PS3 Slim 120GB har 7(!) fläktlägen och låter något så otroligt mycket. Redan efter 15-20 min in i spelet så blåser fläkten på för fullt. Avslutar man spelet och går till XMB så varvar den ner till läge 4 efter 10 min men det är på tok för mycket. Så mycket lät min gamla PS3 80GB när den fläktade på som mest. Tyvärr får jag nog behålla min Slim för jag köpte den nere i Tyskland när jag var där på resa. Tur att jag har en Blu-ray spelare för det går inte att kolla på film så som den låter.

Har Sony genomgående bra kvalitet på sin produktionslinje? Bevisligen inte. Tyvärr.


Du kan fortfarande kontakta Sony i Sverige. Jag har skickat mängder av prylar på reparation utan att ens ha kvitto. Det räcker att du har S/N och M/N som alltid finns på baksidan. Då ser tillverkaren när produkten var tillverkat. Är det mindre än ett år då är det alltid garantiärende. Sedan vet jag inte hur just Sony hanterar sina reklamationer då jag hade kvitto när power knappen gick sönder på min videokamera. Men Jag lyckades skicka ett tiotal datorskärmar till Viewsonic under en treårs period. Jag hade inget kvitto och inte visste varifrån vi köpte dessa. Sedan ringde jag dem som "företag" och då har man inte samma bra skydd som vanlig konsument. Jag har flera sjuka exempel :-)

Ring Sony, VAR HELA TIDEN TREVLIG, förklara tydligt vad problemet är. Ge inte upp om dem försöker bli av med dig. Börja om på nytt. Det brukar alltid fungera för mig så länge man har en tung argument i form av trasig produkt.

I värsta fall kan du kontakta Sony i Tyskland till exempel via e-post. Men då får dem pröjsa frakten (det brukar man göra även när det sker i Sverige)

Lycka till!

#300

Postad 25 november 2009 - 09:15

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

  • 844 inlägg
  • 0

Tro det eller ej, min PS3 Slim 120GB har 7(!) fläktlägen och låter något så otroligt mycket. Redan efter 15-20 min in i spelet så blåser fläkten på för fullt. Avslutar man spelet och går till XMB så varvar den ner till läge 4 efter 10 min men det är på tok för mycket. Så mycket lät min gamla PS3 80GB när den fläktade på som mest. Tyvärr får jag nog behålla min Slim för jag köpte den nere i Tyskland när jag var där på resa. Tur att jag har en Blu-ray spelare för det går inte att kolla på film så som den låter.

Har Sony genomgående bra kvalitet på sin produktionslinje? Bevisligen inte. Tyvärr.

Du vill inte dela med dig av serienumrets första sex siffror? Min 120 GB Slim har t ex 02-2745 i början av serienumret. Jag upplever den absolut inte som högljudd, men den går att höra under tysta filmscener. Min är inlämnad för reparation av ett helt annat fel nu, men det skulle aldrig falla mig in att börja bråka om att den låter för mycket.

Vet inte om "02"- har någon betydelse, men jag syftar såklart på detta påstående:

Kan inte ni som får tysta PS3 Slim skriva vad det är för serienummer, det fanns ju ett spår om att de med ett serienummer som började med 256 eller högre skulle vara tysta.


Redigerat av VincentVegaSWE, 25 november 2009 - 09:17.




1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.