Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Viasats Viaplay - är det något att ha?

2852 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#201

Postad 18 april 2012 - 10:08

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0

Mac Mini som bara har 2 Gb minne kan ha problem med HD-material. Inte säkert att det är förklaringen i ditt fall, men det är ju ytterligare en problemkälla...

Visst kan det vara intressant ur undersökningssynpunkt men "upp till 1.5 mbits, med upplösningen 1024x576" känns ju inte som särskilt tung last.

#202

Postad 18 april 2012 - 11:26

niklaslj
  • niklaslj
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0
Riktigt dåligt enligt mig. Det är väl okej bild via datorn men det hackar sjukt mycket, spelar ingen roll vilken dator man testar med. Har en bra dator hemma och jag vet att den inte är problemet, inte heller internetuppkopplingen. Testat hos polare med samma resultat.

Faktum är att om man streamar via iPhone till någon airplay-enhet så flyter bilden på bra, däremot blir bild- och ljudkvaliten lidande.

Kasst Viasat, dumpa SIlverlight och kom in i matchen!

#203

Postad 18 april 2012 - 16:28

Viasat Kundservice
  • Viasat Kundservice
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0

Jag, liksom de flesta andra, sitter inte och bevakar viaplaysidan en söndag i förhoppning om att en repris skall komma. Supporten mailade mej Måndag 12:55 och meddelade att en repris hade sänts - dvs nästan ett dygn försent. Det mailet såg jag mer som ett hån än seriöst.
Så - Nej, jag såg inte reprisen.


Vi beklagar att ni missade sändningen, om ni kontaktar vår support igen så ska vi kunna ta fram en lösning för dig om ni inte redan har gjort detta för kompensation då ni missade sändningen.

Hur förklarar du att bilden är bristfällig trots att folk sitter på 100/100 fiber?


Som sagt så beror det inte enbart på uppkopplingen utan även vad som samtidigt använder datorns resurser då vi använder oss av smooth streaming som kollar den av hela tiden datorns resurser och bandbredd och anpassar streamen därefter.

Ska vid tillfälle prova med min MacBook som i alla fall har 4 GB för att se om det har någon betydelse.

Jag regerade igår på att jag inte får något digitalt ljud från "HD-sändningen", är det något fel hos mig eller har inte Viaplay digitalt ljud?


Alla sändningar sänder enbart i 2.0 för tilfället oavsett om det är SD eller Hd sändning.

Mvh Kim
Viasat Support

#204

Postad 18 april 2012 - 20:41

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 2

Som sagt så beror det inte enbart på uppkopplingen utan även vad som samtidigt använder datorns resurser då vi använder oss av smooth streaming som kollar den av hela tiden datorns resurser och bandbredd och anpassar streamen därefter.

På föregående sida läser vi om folk med datorer med kompetent prestanda, 100/100-lina och sunkig kvalité på er stream. Vad menas med detta?

Alla sändningar sänder enbart i 2.0 för tilfället oavsett om det är SD eller Hd sändning.

2.0?
År 2012 väljer ni medvetet att distribuera ljud i 2.0 och erkänner det utan att skämmas. Seriously?

#205

Postad 18 april 2012 - 21:19

uberweiss
  • uberweiss
  • Lärjunge

  • 388 inlägg
  • 1

2.0?
År 2012 väljer ni medvetet att distribuera ljud i 2.0 och erkänner det utan att skämmas. Seriously?


Haha, bra sagt. Helt sanslöst. Känns inte som att Minhembios användare riktigt är Viaplays målgrupp. Viaplay är mer för folk som gillar dåliga appar, pixlar, lagg och kasst ljud. Nu blir det till att lägga lite mer pengar för riktiga sändningar.

#206

Postad 19 april 2012 - 06:40

Unregistered89a9dace
  • Unregistered89a9dace
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0
Provade att betala för denna tjänst 1månad. Det var 100:- kastade i sjön.

Sitter på 100Mbit lina och får ut full hastighet på allt jag gör, men på viasat får jag knappa 1Mbit, usel kvalitet, konstanta buffringar och dåligt ljud...

Kan bara rekomendera er att lägga era pengar på nått annat.

#207

Postad 19 april 2012 - 08:53

Viasat Kundservice
  • Viasat Kundservice
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0

Haha, bra sagt. Helt sanslöst. Känns inte som att Minhembios användare riktigt är Viaplays målgrupp. Viaplay är mer för folk som gillar dåliga appar, pixlar, lagg och kasst ljud. Nu blir det till att lägga lite mer pengar för riktiga sändningar.


Hej!
Tråkigt att höra att ni inte är nöjd med vår tjänst, är det några problem som du har upplevt som vi kan hjälpa dig med?

Mvh Frederike
Viaplay Support

#208

Postad 19 april 2012 - 09:30

Unregistered89a9dace
  • Unregistered89a9dace
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 2

Hej!
Tråkigt att höra att ni inte är nöjd med vår tjänst, är det några problem som du har upplevt som vi kan hjälpa dig med?

Mvh Frederike
Viaplay Support


Byt från sunkiga Silverlight till HTML5 till att börja med.
Då kanske ni skulle få en stabil tjänst.

#209

Postad 19 april 2012 - 12:33

uberweiss
  • uberweiss
  • Lärjunge

  • 388 inlägg
  • 0

Hej!
Tråkigt att höra att ni inte är nöjd med vår tjänst, är det några problem som du har upplevt som vi kan hjälpa dig med?

Mvh Frederike
Viaplay Support


Tyvärr inte, det mesta har redan diskuterats här utan lösningar. Men de problem jag själv upplever med tjänsten är hur som helst:
  • Dålig bild på HD
    Den viktigaste punkten för mig. Bra bild är så otroligt viktigt vilket jag inte alls får med er tjänst, trots HD-sändningar. Och det har bevisligen inte med varken dator eller bandbredd att göra då ingen här på forumet fått riktigt bra bild oavsett prestanda.
  • Inget digitalt ljud
    Även era sändningar med "HD-bild" saknar digitalt ljud vilket är väldigt märkligt 2012. Precis som diskuterats här ovan.
  • Dåliga appar
    Apparna kraschar stup i kvarten och även när de fungerar så är det ganska dåliga. Skulle airplaya upp en TV-serie från min iPhone till Apple TV häromdagen och såg att texten låg kvar i telefonen och bilden var på TVn. Jag hade dessutom gärna sett att det gick att köra HD-material direkt i Smart-TV-appen. Men detta kanske är en begränsning hos TVn?
Jag gissar på att väldigt många av era kunder skaffar Viaplay för sporten, vilket kostar 199:- per månad. 199:- hade varit ett bra pris om det fungerar klockrent med bra bild osv. Jag kan exempelvis, via min leverantör Telia, skaffa Viasat Sport HD-paketet för ca 300 per månad. Om man bortser från att jag kan se alla era playkanaler utan reklam, vilket inte intresserar mig alls, så kan jag alltså lägga till 100:- per månad för att få fantastisk bild och ljud. Dessutom behöver jag inte ha en dator eller någon dum "SMART-TV-app", jag behöver inte heller vara orolig för att det ska börja lagga osv. Personligen slår jag hellre bara igång TVn och får perfekt HD-bild direkt än att strula med massa annat, även om det kostar mig 100:- extra per månad.

Det vore bara intressant att höra hur ni motiverar folk till att köpa Viaplay när prisskillnaden är så liten som den är idag. Antingen måste ju Viaplay närma sig Viasat Sports HD-paket i kvalité och smidighet, eller så måste priset på Viaplay sänkas, i alla fall sportpaketet.

Däremot kan jag tycka att era priser för TV samt TV+Film är väldigt vettiga sett till utbud och funktion, det är mest Sportpaketet jag tycker är märkligt prissatt.

Det är i alla fall så jag ser på saken :) Jag vill verkligen tycka om Viaplay, för idén är så bra, men ni gör det så svårt för mig med den dåliga funktionaliteten.

#210

Postad 19 april 2012 - 12:47

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 1

Hej!
Tråkigt att höra att ni inte är nöjd med vår tjänst, är det några problem som du har upplevt som vi kan hjälpa dig med?

Mvh Frederike
Viaplay Support


Anställ personal med teknisk kompetens och som vad vet vad bild och ljud betyder
Gäller alla era plattformar

#211

Postad 19 april 2012 - 22:10

fredricos
  • fredricos
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 3
Jag har samma problem som alla andra. Det hackar i sändningarna. Fick tipset att testa deras gamla sida och det fungerade bättremmdet hackade fortfarande men inte lika mycket. Dock fanns där inga filmer under alla kategorier. Har hållt på i över en månad med detta och varenda gång får man tipset att rensa cookies, senaste silverlight, uppdateringar mm. Trots att man beskrivit att detta inte är problemet. Har en fullt kompatibel dator som jag tom formaterade och la in nyaste uppdateringar överallt och installerade nya silverlight. Har 100 lina och har kört med kabel rakt in utan framgång.

För två veckor sedan ringde de äntligen upp mig och lovade att fixa så filmerna kunde hittas under alla olika genres på deras gamla sida också. De har inte kontaktat mig och har heller inte löst problemet.

Jag accepterar om det strular lite MEN stå då för det istället för att heeeeela tiden felsöka kundernas datorer. Lyssna på kunden som har gjort vad han ska och inse sen att problemet kanske ligger i er tjänst. Det är ju massvis med folk både här och på Flashback som har samma problem trots kompatibla datorer och alla uppdateringar. Men hela tiden kommer svar som förklarar hur er streamingmetod fungerar och att man bör kolla sin dator. Vi vet hur tekniken fungerar och vi vet att det är er tjänst som inte fungerar som den ska för tillfället. Erkänn det och jobba istället på att hitta en lösning som fungerar bättre istället för att skylla det på kundens hårdvara eller mjukvara. Det blir man bara irriterad av.

När man efter ett tag förklarat att man har gjort allt som krävs så ignoreras bara ens inlägg eller supportmail och när man påpekar det beklagar ni att man inte fått den hjälp man vill ha och undrar vad ni kan hjälpa till med sen är karusellen igång igen. Kan ni inte bara bekräfta att ni har problem med tjänsten och jobba fram en lösning istället? Tror ni skulle tjäna mer på det än att bara förneka då det leder till missnöjda kunder som säger upp sina abonnemang. Jag vill inte bli en av dem men om ni inte ens kan erkänna bristen i er tjänst så känns det inte som man har så mycket val.

#212

Postad 20 april 2012 - 09:41

Unregistered41389
  • Unregistered41389
  • Användare

  • 203 inlägg
  • 0
bra skrivet fredricos.
Jag har kopplat datorn till TVn och lider av dålig framerate (ryckig bild vid panoreringar) vid fotbollssändningar.
Finns det nåt man kan göra för att förbättra flytet? Jag har provat att ändra bildfrekvensen på tvn men det verkar som att 60hz ger bäst resultat men det är fortfarande väldigt ryckigt.
Jag har inga problem med buffringar eller liknande utan det är flytet i bilden som inte finns.
Själva bildkvaliteten är väl ok men jag får ont i ögonen av att kolla en match med ryckiga panoreringar.

#213

Postad 20 april 2012 - 11:25

fredricos
  • fredricos
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

bra skrivet fredricos.
Jag har kopplat datorn till TVn och lider av dålig framerate (ryckig bild vid panoreringar) vid fotbollssändningar.
Finns det nåt man kan göra för att förbättra flytet? Jag har provat att ändra bildfrekvensen på tvn men det verkar som att 60hz ger bäst resultat men det är fortfarande väldigt ryckigt.
Jag har inga problem med buffringar eller liknande utan det är flytet i bilden som inte finns.
Själva bildkvaliteten är väl ok men jag får ont i ögonen av att kolla en match med ryckiga panoreringar.

Tack:) jag tror inte det är mycket du kan göra. Jag har försökt allt under en månads tid känns det som. Det du kan prova om du inte gjort det ännu är att kolla via deras gamla sida viasat.viaplay.se det fungerade bättre för mig. Inte helt hackfritt men mycket bättre ön deras nya sida. Dock kommer man bara åt 16 filmer (de i topplistan) för alla kategorier är tomma trots att dem skulle fixa de för över 2 veckor sedan.

#214

Postad 20 april 2012 - 22:30

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Mitt fungerar klockrent:) Dock önskade jag hd sändningar genom smart tv och under texter genom ipad/iphone. Loggar inte in genom appen går då att släcka ner vid tittande kanon:)

#215

Postad 21 april 2012 - 09:00

uberweiss
  • uberweiss
  • Lärjunge

  • 388 inlägg
  • 0

Mitt fungerar klockrent:) Dock önskade jag hd sändningar genom smart tv och under texter genom ipad/iphone. Loggar inte in genom appen går då att släcka ner vid tittande kanon:)


Yes håller med om dom två sakerna, skulle verkligen vara toppen om de kunde ordnas..

Men du får alltså verkligen klockren HD-bild genom Viaplay? Verkar inte vara någon annan här som har fått det nämligen.. :)

#216

Postad 21 april 2012 - 09:46

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Slog på F1 som går nu i HD. Inte till 100% kanske men nära inpå :)

#217

Postad 23 april 2012 - 14:10

Viasat Kundservice
  • Viasat Kundservice
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0
Hej Kim och Fredricos!

Vi jobbar självklart på att förbättra tjänsten som alltid kan bli bättre och utvecklas. Vi tar emot era synpunkter och tar med dem i arbetet då det är ni som kunder som tjänsten finns till för.

Vad gäller filmerna på den gamla sidan så är det inget som kommer lägga upp enligt de planer vi har idag. Vi jobbar istället med att förbättra tjänsten på den nya sidan och är det någon speciell film så får ni gärna säga vilken så kan vi utreda det.

mcmike, väldigt bra tips som jag tror många håller med om. Jag skickar vidare förslagen till utvecklingsgruppen.

Mvh Ellen
Viasat Support

Redigerat av ViasatSupport, 23 april 2012 - 14:11.


#218

Postad 23 april 2012 - 15:03

Unregistered41389
  • Unregistered41389
  • Användare

  • 203 inlägg
  • 0
Det ni borde jobba på är framförallt flytet i bilden. Många verkar tro att det är silverlight som är boven. Har ni felsökt nånting under de antal månader ni fått in samma klagomål?

#219

Postad 23 april 2012 - 17:35

Dalex
  • Dalex
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0
Ni som har problem med ryck i bilden då ni har datorn kopplad till tv:n, testa sätt tv:n som eran primära skärm och datorn som den sekundära. Hade problem med det när jag körde hdmi ut men det löste sig i alla fall för mig på det sättet.

#220

Postad 23 april 2012 - 21:44

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Nu funkar appen i bakgrund riktigt bra:) Undertexter går även att få nu, tydligen i min iPhone iaf dock ej till Apple tv bra viaplay:)

#221

Postad 24 april 2012 - 06:11

persson-j
  • persson-j
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Är det någon som lyckats få undertexter att fungera när man streamar Viaplay filmer från iPad till Apple TV?
Eller detta fungerar inte alls?

I så fall undrar jag varför det är så Viasat?

#222

Postad 24 april 2012 - 08:26

Viasat Kundservice
  • Viasat Kundservice
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0

Är det någon som lyckats få undertexter att fungera när man streamar Viaplay filmer från iPad till Apple TV?
Eller detta fungerar inte alls?

I så fall undrar jag varför det är så Viasat?


Hej persson-j!

Textingen följer med som ett separat spår i sändningen. Detta leder till att det inte följer med riktigt i bilden via Apple TV.
Begränsningen ligger alltså inte hos vår mjukvara i appen, utan hos Apple's. Det står även i informationen under appen i Appstore.

Vi jobbar på att hitta en lösning på detta, men i dagsläget finns det tyvärr inte så mycket att göra då det är en teknisk begränsning hos dem.

Med Vänlig Hälsning
Louise, Viasat Support

#223

Postad 26 april 2012 - 14:32

_LavE_
  • _LavE_
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
"Vi beklagar att ni missade sändningen, om ni kontaktar vår support igen så ska vi kunna ta fram en lösning för dig om ni inte redan har gjort detta för kompensation då ni missade sändningen."

"Vi jobbar självklart på att förbättra tjänsten som alltid kan bli bättre och utvecklas. Vi tar emot era synpunkter och tar med dem i arbetet då det är ni som kunder som tjänsten finns till för."

"Vi jobbar istället med att förbättra tjänsten på den nya sidan..."

"Vi jobbar på att hitta en lösning på detta, men i dagsläget finns det tyvärr inte så mycket att göra då det är en teknisk begränsning hos dem."

Det är fan ganska sorgligt att man betalar 199 kr i månaden för en tjänst som inte är klar.. det är ju en jävla betablöja man pröjsar för!
För mig funkar inget på viaplay.se längre.
Ska jag kolla NHL så ber dom mig kolla på gamecenter istället, där ett konto bara kostar $4.95 US Dollars.
Kan varken kolla tv-serier eller filmer.
Har rensat cookies, använt olika webbläsare, ominstallerat silverlight, uppdaterat silverlight.. inget funkar!!!
Har svårt att tro att jag är den enda med detta jävla problemet, vilket dom påstår och att jag ska vända mig till MS silverlight support istället.

JÄVLA SKÄMT FÖR FAN!

#224

Postad 27 april 2012 - 09:43

persson-j
  • persson-j
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 1

Hej persson-j!

Textingen följer med som ett separat spår i sändningen. Detta leder till att det inte följer med riktigt i bilden via Apple TV.
Begränsningen ligger alltså inte hos vår mjukvara i appen, utan hos Apple's. Det står även i informationen under appen i Appstore.

Vi jobbar på att hitta en lösning på detta, men i dagsläget finns det tyvärr inte så mycket att göra då det är en teknisk begränsning hos dem.

Med Vänlig Hälsning
Louise, Viasat Support



Det är ett väldigt konstigt att säga att "det är inte vårt fel, det är Apples".
Om det inte går att göra som ni vill får ni väl prova på nåt annat sätt, hur stora chanser tror ni att ni har om ni ringer till Apple och säger att de får bygga om sitt system så det passar er tjänst?

Det är mycket irriterande att gå och betala för en tjänst som man sen inte kan använda fullt ut, det verkar jag inte vara den enda som tycker heller!!!

Redigerat av persson-j, 27 april 2012 - 09:44.


#225

Postad 28 april 2012 - 08:13

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Jag är som sagt väldigt nöjd med viaplay har inga problem:) Men måste hålla med om att skylla på apple är inte rätt finns en massa appar som skickar med undertexter via apple tv så lösningen ligger inte hos dem utan hos viaplay. Syns tydligt att texten ligger "utanför" inte inbakad i film/tv via iphone/ipad. Jobba vidare på det så tror jag många nya kunder kommer till!!

#226

Postad 04 maj 2012 - 03:59

fredricos
  • fredricos
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 1
Nu har det gått över en månad. Filmerna finns fortfarande inte på den gamla sidan som telefonsupporten lovade att fixa. Min felanmälan har jag heller inte hört något om trots att han även lovade att ni skulle återkomma. Konstigt nog har ni inte glömt bort att dra pengar från mitt konto för tjänsten.

Tycker det är otroligt dåligt att supporten varken håller vad han lovar eller bryr sig om att höra av sig ang min felanmälan. Jag hade haft mer överseende om det varit en gratistjänst men nu betalar jag för detta. Varenda gång man påpekar detta blir man ombett att ringa eller maila er och då gör man det på nytt och man får samma svar sen hör ni inte av er eller håller vad ni lovar men ni fortsätter dra pengar. Under all kritik.

#227

Postad 04 maj 2012 - 09:56

Viasat Kundservice
  • Viasat Kundservice
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0
Hej!

Vi beklagar att ni upplevt så mycket problem med tjänsten och vår support.
Även om detta må låta upprepande så vill vi hemskt gärna ta kontakt med er via telefon och för att få tag i era uppgifter så måste jag tyvärr be er maila in igen.
Den här gången vill jag att ni mailar [email protected] med era telefonnummer så kommer ni kontaktade omgående.

Mvh Aiona
Viaplay Support

#228

Postad 06 maj 2012 - 11:05

Brel
  • Brel
  • Användare

  • 247 inlägg
  • 0
Har nu tagit en gratismånad på VIaPlay, tack för det erbjudandet! Bildkvaliteten är riktigt bra via Airplay från iPhone eller iPad till AppleTV, det jag saknar är som många fler att textningen ska fungera via Airplay, det måste fixas och när det är gjort så kommer jag att börja betala! :)

Redigerat av Brel, 06 maj 2012 - 11:06.


#229

Postad 02 juni 2012 - 07:41

gekcim
  • gekcim
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Tja.
Jag har en Macbook Air. När jag kör ut bilden till min 52" så hackar det en hel del och datorn tycker att det är jobbigt som fan.
Är det så att den är för slö för att fixa detta eller är det skit bakom spakarna?
Det är en:
  • 1,7 GHz Dual-Core Intel Core i5-
    processor
  • 4 GB minne
  • 128 GB flashlagring1
  • Intel HD Graphics 3000
MVH Micke

#230

Postad 04 juni 2012 - 09:50

Viasat Kundservice
  • Viasat Kundservice
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0

Har nu tagit en gratismånad på VIaPlay, tack för det erbjudandet! Bildkvaliteten är riktigt bra via Airplay från iPhone eller iPad till AppleTV, det jag saknar är som många fler att textningen ska fungera via Airplay, det måste fixas och när det är gjort så kommer jag att börja betala! :)


Hej Brel!

Vad kul att du gillar tjänsten och att det fungerar bra för dig!
Tyvärr vet vi inte när textningen kommer fungera med Airplay ännu.


Tja.
Jag har en Macbook Air. När jag kör ut bilden till min 52" så hackar det en hel del och datorn tycker att det är jobbigt som fan.
Är det så att den är för slö för att fixa detta eller är det skit bakom spakarna?
Det är en:

  • 1,7 GHz Dual-Core Intel Core i5-
    processor
  • 4 GB minne
  • 128 GB flashlagring1
  • Intel HD Graphics 3000
MVH Micke


Hej Micke!

Du kan se systemkrav för Mac på våran hemsida, http://viaplay.se/viaplay/requirements
Om din dator uppfyller de kraven ska det inte vara några problem att kolla på tjänsten.
Har du ändå problem får du gärna skicka ett mail till supporten via http://viaplay.se/help/view/support så kan vi kolla över det.

Mvh Emelie
Viasat Support

#231

Postad 04 juni 2012 - 18:50

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
Finns det planer på att göra en "App" för XBOX 360?
Tror faktiskt många skulle uppskatta det, bla Sky, Hulu osv har detta.

Att bara dra igång xboxen, starta viaplays app och kolla på det man vill skulle vara väldigt smidigt.

#232

Postad 05 juni 2012 - 08:00

Viasat Kundservice
  • Viasat Kundservice
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0

Finns det planer på att göra en "App" för XBOX 360?
Tror faktiskt många skulle uppskatta det, bla Sky, Hulu osv har detta.

Att bara dra igång xboxen, starta viaplays app och kolla på det man vill skulle vara väldigt smidigt.


Hej Sinnes!

I dagsläget har vi tyvärr ingen information om det kommer en app för Xbox 360. Det är dock en idé värd att tänka på och vi tackar för visat intresse.

Mvh Louise
Viasat Support

#233

Postad 17 juni 2012 - 13:27

jojye
  • jojye
  • Lärjunge

  • 369 inlägg
  • 0
Någon som vet om utbudet mellan TV och Dator skiljer sig? Har en LG med viaplayappen men 3d och HD kategorierna verkar inte finnas i denna men de finns på datorn. Bara jag som är korkad som inte hitta dem i TVn eller saknas de?

#234

Postad 17 juni 2012 - 20:04

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Nä du är inte korkad:) Man kan bara få hd genom datorn eller viaplayboxen därför finns de inte med i LG smart appen! Annars ska utbudet va lika:)

#235

Postad 17 juni 2012 - 20:37

jojye
  • jojye
  • Lärjunge

  • 369 inlägg
  • 0
Jävla meningslöst, blir ingen fortsättning på viaplay för min del mao

#236

Postad 18 juni 2012 - 08:25

Viasat Kundservice
  • Viasat Kundservice
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0

Någon som vet om utbudet mellan TV och Dator skiljer sig? Har en LG med viaplayappen men 3d och HD kategorierna verkar inte finnas i denna men de finns på datorn. Bara jag som är korkad som inte hitta dem i TVn eller saknas de?


Hej Jojye!

Vi hade dock en testperiod där vi även hade en HD kategori och är något vi kommer fortsätta att testa i framtiden också för att förhoppningsvis senare kunna lansera. Det skiljer sig dock lite åt mest när det kommer till HD filmer men även övriga filmer och serier pga att rättigheterna att sända över nätet och tex en TV app skiljer sig åt och därav kan det vara saker som saknas i tex er TV eller mobil/läsplatta. Vi försöker alltid köpa in rättigheterna för att få visa på alla våra plattformar men tyvärr är det inte alltid möjligt.

Mvh Kim
Viasat Support

#237

Postad 03 juli 2012 - 22:15

PaceEpson
  • PaceEpson
  • Användare

  • 212 inlägg
  • 0
Viaplay är inte bättre via egen satellitdekoder inkopplad till nätet om någon undrar. Deras dekoder har ett känt mjukvarufel som Viasat är medvetna om men inte har lyckats korrigera med uppdateringar. Viaplay försvann för en stund sen och eftersom jag är på den här sidan och skriver så ligger inte nätet nere.
Dekodern hänger sig varje dag och ibland två gånger om dagen om man inte som jag gör dekodern strömlös varje natt men då tar det å andra sidan en stund för listorna på program att uppdateras om man använder EPG.
Det värsta är ju att jag som nu ikväll inte vet om Viaplay gått ner eller om det åter är just min dekoder med fel mjukvara som spökar för det kom inte tillbaka efter att jag gjort den strömlös. Hur som helst har jag ledsnat och blir snart av med Viasat helt och hållet och tittar man runt lite så tjänar man en hel del per månad genom att vara kund hos andra företag.
Ingen som jobbar med support på Viasat behöver skriva ett inlägg som svar på detta med huvudet på sned och en massa ursäkter för jag vet att ni ljuger om det mesta och det är inte det värsta för det värsta är att ni tror att kunder idag inte tar reda på fakta för det finns forum som dessa och många många fler.

#238

Postad 03 juli 2012 - 22:19

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Viaplay är inte bättre via egen satellitdekoder inkopplad till nätet om någon undrar. Deras dekoder har ett känt mjukvarufel som Viasat är medvetna om men inte har lyckats korrigera med uppdateringar. Viaplay försvann för en stund sen och eftersom jag är på den här sidan och skriver så ligger inte nätet nere.
Dekodern hänger sig varje dag och ibland två gånger om dagen om man inte som jag gör dekodern strömlös varje natt men då tar det å andra sidan en stund för listorna på program att uppdateras om man använder EPG.
Det värsta är ju att jag som nu ikväll inte vet om Viaplay gått ner eller om det åter är just min dekoder med fel mjukvara som spökar för det kom inte tillbaka efter att jag gjort den strömlös. Hur som helst har jag ledsnat och blir snart av med Viasat helt och hållet och tittar man runt lite så tjänar man en hel del per månad genom att vara kund hos andra företag.
Ingen som jobbar med support på Viasat behöver skriva ett inlägg som svar på detta med huvudet på sned och en massa ursäkter för jag vet att ni ljuger om det mesta och det är inte det värsta för det värsta är att ni tror att kunder idag inte tar reda på fakta för det finns forum som dessa och många många fler.


Mitt viaplay via datorn/iPad fungerar som det ska. Dekodern menar du boxen då?

#239

Postad 16 juli 2012 - 21:14

Ibymafayhas
  • Ibymafayhas
  • Användare

  • 141 inlägg
  • 0
Trevligt att ni sänder gothia cup gratis via viaplay. Kollade på invigningen ikväll, och tyvärr måste jag konstatera att viaplay är sämre än alla mindre legala och amatör-streams som finns. Ständigt buffrande och ljudet försvinner då och då i upp till 30 sec. Kan normalt strömma med bra kvalitet (720p) även om "källan" finns på andra sidan atlanten, så var viasat gömt sin utrustning är något att undra över.

Borde i dagens läge vara en gratis tjänst, med tanke på den (brist på) kvalite som tjänsten har.

#240

Postad 23 juli 2012 - 16:06

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Upptäckte igår att nu kan man ladda ner en del av de filmer som inte fanns tillgängliga genom Ipaden utan bara genom dator utbudet/boxen förut:) Bra om man inte har tillgång till wifi/nät vid resa. Bra jobbat viaplay :)

#241

Postad 23 juli 2012 - 16:49

rfi99
  • rfi99
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Trevligt att ni sänder gothia cup gratis via viaplay. Kollade på invigningen ikväll, och tyvärr måste jag konstatera att viaplay är sämre än alla mindre legala och amatör-streams som finns. Ständigt buffrande och ljudet försvinner då och då i upp till 30 sec. Kan normalt strömma med bra kvalitet (720p) även om "källan" finns på andra sidan atlanten, så var viasat gömt sin utrustning är något att undra över.

Borde i dagens läge vara en gratis tjänst, med tanke på den (brist på) kvalite som tjänsten har.


Upplevde precis samma sak när jag tittade på formel 1. Surt att de inte kan ha bra kvalitet, när tjänsten inte är speciellt billig.

#242

Postad 07 augusti 2012 - 18:25

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0
Håller på och testar ViaPlay nu för att se om man äntligen kan be ComHem dra åt h-e (nu när även C+ verkar på gång).

Fråga 1:

Är det så att ViaPlay har samma utbud som Viasat Sport + Film kanalerna har? TV3 osv har jag inte kollat på sen evigheter, men det vore ju inte fel om det var med också.

Fråga 2:

Har märkt att om man kör automatisk kvalité så verkar den fastna på 1,9 Mbit/s trots att jag har 100/100 i bredbandshastighet. Tvingar jag över den till 5 Mbit/s så verkar det dock fungera utan problem, vilket ju leder till frågan, fungerar inte den automatiska kvalitetsmätaren eller är det så att det inte behövs mer än 1,9 Mbit/s ens för HD filmer (osäker på om siffran anger faktiskt överföringshastighet eller mängd överförd data inkl komprimering osv). Kvalitetsmätaren visar ju fullt (4 staplar).

Fråga 3:

Tycker ni dom överlag börjar få ordning på grejerna nu? Testade när tjänsten var väldigt ny och då kändes det som att det var en bit kvar. Märker att det är ständiga små ryckningar. vilket garanterat beror på problem på Viasats sida, då t.ex. NetFlix fungerar utmärkt och dom kör ju också med Silverlight, och då med betydligt sämre bandbred (iaf till Sverige via VPN etc)

Redigerat av Unregistered1413, 07 augusti 2012 - 18:31.


#243

Postad 07 augusti 2012 - 18:28

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Håller på och testar ViaPlay nu för att se om man äntligen kan be ComHem dra åt h-e (nu när även C+ verkar på gång).

Fråga 1:

Är det så att ViaPlay har samma utbud som Viasat Sport + Film kanalerna har? TV3 osv har jag inte kollat på sen evigheter, men det vore ju inte fel om det var med också.

Fråga 2:

Har märkt att om man kör automatisk kvalité så verkar den fastna på 1,9 Mbit/s trots att jag har 100/100 i bredbandshastighet. Tvingar jag över den till 5 Mbit/s så verkar det dock fungera utan problem, vilket ju leder till frågan, fungerar inte den automatiska kvalitetsmätaren eller är det så att det inte behövs mer än 1,9 Mbit/s ens för HD filmer (osäker på om siffran anger faktiskt överföringshastighet eller mängd överförd data inkl komprimering osv).


Fråga 1: Nej du får inte ut HD i livekanalerna, däremot med boxen

Fråga 2: Max 5.0 ska gå

Redigerat av mcmike, 07 augusti 2012 - 18:30.


#244

Postad 08 augusti 2012 - 18:53

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0
Viaplay är det bästa som hänt sedan platt tvn.. har använt det 7-8 månader nu och tycker det är suveränt!!

Använder mest på iphone/ipad som jag streamar upp på tvn via Boxee Box.. kan på detta sätt få upp streamningen på tvn för att sedan kunna stänga av iphonen/ipaden helt efter detta.. vet inte hur det hela fungerar, men jag kan iaf streama till boxee utan att att varken iphoen/ipad är igång!! :) Ingen är nöjdare än mig!! :)

#245

Postad 08 augusti 2012 - 18:58

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Viaplay är det bästa som hänt sedan platt tvn.. har använt det 7-8 månader nu och tycker det är suveränt!!

Använder mest på iphone/ipad som jag streamar upp på tvn via Boxee Box.. kan på detta sätt få upp streamningen på tvn för att sedan kunna stänga av iphonen/ipaden helt efter detta.. vet inte hur det hela fungerar, men jag kan iaf streama till boxee utan att att varken iphoen/ipad är igång!! :) Ingen är nöjdare än mig!! :)


Kan bara hålla med har fungerat hur bra som helst för mig åxo :) Haft det i 8 månader :)

#246

Postad 08 augusti 2012 - 23:02

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0

Fråga 1: Nej du får inte ut HD i livekanalerna, däremot med boxen

Fråga 2: Max 5.0 ska gå


Fråga 1, osäker på vad du menar, finns det några livekanaler att se i ViaPlay, annat än visa enstaka sändningar? Eller är det de sändningarna du menar inte går att få i HD? Det är ju iof ingen höjdare. Men får man ändå allt innehåll, om än inte i HD?

Fråga 2: Förstår inte vad du menar?

Har för övrigt testat att se 2 filmer nu på garanterad bra förbindelse (inte WiFi) och det har fungerat mkt bra, inga ryckningar eller liknande som jag tidigare upplevde. Ska testa igen från samma dator där det ryckte för att se om det kan vara WiFi det beror på, vilket inte är helt omöjligt.

Redigerat av Unregistered1413, 08 augusti 2012 - 23:04.


#247

Postad 09 augusti 2012 - 09:47

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Jag menar att live kanalerna är ju sporten, dock så får man det inte i HD även om fotbollen och motor det sänds i det. Bilden är bättre men dock ej fullt ut. Vanliga tv kanalerna fungerar ju som play. Dock så får man större utbud med viaplay än vanliga sportpaketet menar då fotbollen som man kan välja fler matcher om man nu är intresserad av det. När det gäller filmerna så är det i princip samma filmer som snurrar både i tv1000 och viaplay. Jag är iaf skitnöjd har aldrig haft några problem som en del tyvärr drabbas av, bara boxen som strulade i början men det är det ordning på nu :) 199 spänn tycker jag är billigt bara golfen kostar ju annars 99kr.

#248

Postad 14 augusti 2012 - 12:45

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0
Ser att t.ex. båda Premier League matcherna på lördag som sänds på Viasats kanaler också sänds i HD på Viaplay, om det nu fungerar OK så kan jag inte riktigt förstå vad man vinner på att se samma matcher via vanliga kanalerna, typ hos ComHem. Även om vissa matcher ju sänds i vanlig SD på ViaPlay har man ju inte förlorat något om det är matcher som inte skulle sänts alls annars.

Av de lite större sporterna är det väl då eg bara NHL som man ev inte får i HD, eller kan man få det också i HD?

#249

Postad 14 augusti 2012 - 19:10

lungan
  • lungan
  • Forumräv

  • 545 inlägg
  • 0
Finns det någon möjlighet att testa Viaplays livesändningar i HD utan att teckna abonnemang eller köpa enskild match? Dvs sänder de något material öht fritt, studiosnack, demoslingor e.dyl??

Redigerat av lungan, 14 augusti 2012 - 19:11.


#250

Postad 15 augusti 2012 - 07:52

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0
Hur fungerar Viaplay-kontot egentligen, har man tillgång till Viaplay via sin Satellitmottagare samt även via lämplig app till platta/smartphone eller måste man välja en väg?
I o m strulet med Premier League-sändningsrättigheterna (lite biljettnu.se vibbar på den härvan, sälja något man inte har säkrad tillgång till...) finns det ju erbjudande om gratis viaplay under en tid.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.