Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *

1092 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia E71 128MB RAM (Mobiltelefoner) 4 8,59 (58) Inga priser
Nokia E75 (Mobiltelefoner) 2 6,22 (8) Inga priser
Sony Ericsson W995 (Mobiltelefoner) 2 7,9 (66) Inga priser
Sony Ericsson Xperia X10 256MB RAM (Mobiltelefoner) 9 8,49 (162) Inga priser
HTC HD2 (Mobiltelefoner) 6 8,42 (49) Inga priser
HTC Desire 512MB RAM (Mobiltelefoner) 9 8,57 (352) Inga priser
Samsung Galaxy S GT-i9000 512MB RAM 8GB (Mobiltelefoner) 7 8,52 (201) Inga priser
Nokia N8 256MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 8 8,16 (124) Inga priser
Nokia C7-00 256MB RAM (Mobiltelefoner) 9 8,59 (16) Inga priser
HTC Desire HD 768MB RAM (Mobiltelefoner) 8 8,6 (128) Inga priser
Samsung Galaxy S II GT-i9100 1GB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 8,99 (411) Inga priser
33 relaterade trådar
* Officiell Tråd - Nokia N8 * (9135 inlägg) 4 mån sedan
* Officiell tråd - HTC HD2 * (2913 inlägg) 5 mån sedan
**Officiell tråd - Samsung Galaxy S2 i9100*** (3172 inlägg) 9 år sedan
* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 * (9082 inlägg) 10 år sedan
* Officiell tråd - HTC Desire * (3018 inlägg) 11 år sedan
* Officiell tråd - Samsung Galaxy S * (2004 inlägg) 11 år sedan
Hjälp en amatör att fixa vardagsrummet! (16 inlägg) 11 år sedan
Vilken lur med HDMI? (4 inlägg) 11 år sedan
* Officiell Tråd - Nokia E71 * (1214 inlägg) 11 år sedan
Officiell tråd - Desire HD (665 inlägg) 12 år sedan
Nokia C7-00 (83 inlägg) 12 år sedan
Samsung I9000 Galaxy S eller HTC Desire? (24 inlägg) 12 år sedan
* Officiell Tråd - Nokia E75 * (59 inlägg) 12 år sedan
32GB versionen av Galaxy S2 (4 inlägg) 12 år sedan
Sensation VS Galaxy S2 (19 inlägg) 12 år sedan
Galaxy S2 vs Sensation (7 inlägg) 12 år sedan
Nokia E71 Inställningar (0 inlägg) 12 år sedan
Nokia N8 vs Htc Desire (51 inlägg) 12 år sedan
* Officiell Tråd - Sony Ericsson W715 * (431 inlägg) 13 år sedan
Fodral till HTC DHD (2 inlägg) 13 år sedan
Tillbehör HTC Desire ? (92 inlägg) 13 år sedan
Android i mobilen (0 inlägg) 13 år sedan
HTC Desire - Prata beställningar, abbonemang och annat (2978 inlägg) 13 år sedan
HTC Desire HD eller iPhone4? (158 inlägg) 13 år sedan
Ultimata Androiden? (47 inlägg) 13 år sedan
Väcker begär - Desire HD redan etta på Prisjakts topplista (77 inlägg) 13 år sedan
* Officiell Tråd - Sony Ericsson - W995 * (658 inlägg) 13 år sedan
HTC Desire HD eller Galaxy I9000? (27 inlägg) 13 år sedan
Htc desire, htc legend' eller SE X10? (64 inlägg) 13 år sedan
Smart Keyboard (1 inlägg) 13 år sedan
Sprängs apparaten om jag laddar med fel laddare? (5 inlägg) 13 år sedan
Nokia: E71 eller E90? (4 inlägg) 15 år sedan
ÅÄÖ på Nokia E71 (15 inlägg) 15 år sedan

#951

Postad 12 mars 2011 - 01:45

Manks
  • Manks
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
Har efter ganska lite vånda bestämt mig för en optimus 2X. Klämde på den idag på mediamarkt i högsbo och blev glatt överraskad.

Enda funderingen jag ahr är textinmatning. Det finns inte svenskt qwerty, men det kanske inte finns i android. Eller kan man ställa in det/finns det appar för sånt?

Helt ny i smartphone-världen.

#952

Postad 14 mars 2011 - 10:13

Unregistered1552
  • Unregistered1552
  • Beroende

  • 1 156 inlägg
  • 0
Står i valet och kvalet hurvida jag ska skaffa en ny telefon nu, eller vänta. Jag har närmast kikat på Samsung Galaxy S, mest p.g.a att den går att få med en relativt låg månadskostnad (299:-). Men vad tycker ni, är det värt att vänta tills t.ex HTC Desire HD eller LG Optimus X2 prissänks? Eller rentav vänta på SE Neo? Hur pass mycket i "framtidssäkerhet" skulle jag förlora om jag gick för en galaxy S idag, i jämförelse med de andra telefonerna?

#953

Postad 14 mars 2011 - 10:48

Manks
  • Manks
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
Med 3 surf max får du en optimus 2x för 299/månad också...

#954

Postad 14 mars 2011 - 10:55

Unregistered1552
  • Unregistered1552
  • Beroende

  • 1 156 inlägg
  • 0
Ursäkta, menade förstås 3Pott.

#955

Postad 15 mars 2011 - 14:16

voimasta
  • voimasta
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Jag är i stort behov att köpa en ny mobiltelefon, den får kosta runt 2500 kr.
Eftersom jag inte har någon koll alls när det gäller mobiltelefoner så vänder jag mig till er kunniga, och ber er ge mig lite tips! :)

Jag behöver inte ha något lyx, vill ha en mobiltelefon främst för att prata, skicka sms och lyssna på musik. Vill heller inte ha något abonnemang.
mvh/ Marie

#956

Postad 15 mars 2011 - 17:12

Jelzin
  • Jelzin
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Jag är i stort behov att köpa en ny mobiltelefon, den får kosta runt 2500 kr.
Eftersom jag inte har någon koll alls när det gäller mobiltelefoner så vänder jag mig till er kunniga, och ber er ge mig lite tips! :)

Jag behöver inte ha något lyx, vill ha en mobiltelefon främst för att prata, skicka sms och lyssna på musik. Vill heller inte ha något abonnemang.
mvh/ Marie

Vill du ha riktiga knappar eller tryckkänslig skärm?

#957

Postad 16 mars 2011 - 01:06

voimasta
  • voimasta
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Vill du ha riktiga knappar eller tryckkänslig skärm?

Helst tryckkänslig skärm. Tack för svaret!

#958

Postad 16 mars 2011 - 01:17

Jelzin
  • Jelzin
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Helst tryckkänslig skärm. Tack för svaret!

ZTE Blade kan kanske vara något. Många av prisjakts användare verkar nöjda. Den har även fått hyfsat bra recensioner.
Den har tryckkänslig skärm, android och 3,5 mm-jack så du kan plugga in egna hörlurar. Du får knappast det senaste eller hestaste men för ett pris under 2000 kr får det nog betraktas som ganska prisvärt.

Har själv en kompis som har den och hon verkar riktigt nöjd!

ZTE Blade på Prisjakt

#959

Postad 16 mars 2011 - 17:11

voimasta
  • voimasta
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

ZTE Blade kan kanske vara något. Många av prisjakts användare verkar nöjda. Den har även fått hyfsat bra recensioner.
Den har tryckkänslig skärm, android och 3,5 mm-jack så du kan plugga in egna hörlurar. Du får knappast det senaste eller hestaste men för ett pris under 2000 kr får det nog betraktas som ganska prisvärt.

Har själv en kompis som har den och hon verkar riktigt nöjd!

ZTE Blade på Prisjakt

Tusen tack för din hjälp Jelzin! :P Det blir ett köp av den telefonen faktiskt. :D

#960

Postad 16 mars 2011 - 17:33

Jelzin
  • Jelzin
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Tusen tack för din hjälp Jelzin! <_< Det blir ett köp av den telefonen faktiskt. :P

Inga konstigheter! Hoppas du blir nöjd med den och inte får något måndagsex. :D

#961

Postad 17 mars 2011 - 09:43

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

  • 941 inlägg
  • 0

Jag är i stort behov att köpa en ny mobiltelefon, den får kosta runt 2500 kr.
Eftersom jag inte har någon koll alls när det gäller mobiltelefoner så vänder jag mig till er kunniga, och ber er ge mig lite tips! :rolleyes:

Jag behöver inte ha något lyx, vill ha en mobiltelefon främst för att prata, skicka sms och lyssna på musik. Vill heller inte ha något abonnemang.
mvh/ Marie

Elgiganten säljer Nokia C7 nu för 2222:-, ett otroligt fynd. En high end mobil som säljs till budgetpris med mer avancerad teknik än de högst prissatta mobilerna hos konkurrenterna idag, som tex USB-OTG, FM-sändare, fembands 3G och NFC chip.

#962

Postad 17 mars 2011 - 10:52

Jelzin
  • Jelzin
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Elgiganten säljer Nokia C7 nu för 2222:-, ett otroligt fynd.

Det är sannerligen ett bra pris! Den där luren måste ha tappat en hel del i pris på senaste!

#963

Postad 17 mars 2011 - 12:15

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

  • 860 inlägg
  • 0
Hej alla mobbe fantaster,

jag ska införskaffa min första smartphone och behöver lite hjälp.
Det jag vill ha är följande:
1. Bra kamera
2. Filmkamera i HD
3. Bra musikspelare
4. Det bästa operativprogrammet, finns 3 st. vad jag förstått. (Symbian, IOS, Android).

Vilken av dem alla är bäst när det gäller mina krav?

Mvh/ Lion_Paw

#964

Postad 24 mars 2011 - 16:46

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

  • 860 inlägg
  • 0
Ingen som har några tips och råd till en förvirrad soon to be smartphone ägare????
Tacksam för all hjälp jag kan få!!

Mvh

#965

Postad 24 mars 2011 - 20:03

Piratdjinn
  • Piratdjinn
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0

Ingen som har några tips och råd till en förvirrad soon to be smartphone ägare????
Tacksam för all hjälp jag kan få!!

Mvh


Samsung Galaxy S säljs nu för helt humana priser.
Den är fortfarande top notch, har S-AMOLED, den är etablerad (det finns alltså tillbehör) och du slipper alla barnsjukdomar. Vidare så spelar den upp alla filformat jag har matat den med både vad gäller musik och film, den har separat grafikchip "ovanpå" CPU vilket gör att den inte lider av Androids brist att inte använda GPU (åtgärdas troligtvis i 2.3). Den har inspelning i HD 720p/30 (tror jag det var) men stillbildskameran är som genomsnittet, har inte använt den särskilt mycket. Ingen blixt eller lampa på den dock.

Annars kan du köpa LG Optimus 2X som kostar ungefär en tusenlapp mer, med dualcore. Dock är den helt ny, ingen vet om den kommer slå igenom (konkurrenternas DC kommer snart i en snabb följd) och ingen vet vad LG har "missat" i sin iver att få ut den första dualcore-luren. Det finns heller inga tillbehör så som hardcase, silikonskal eller skärmskydd (för den som vill ha såna).

Jag hade tänkt köpa en LG O2X i lördags men det slutade efter att jag testat både den och SGS med att jag i måndags köpte SGS istället, av ovan nämnda skäl.

Redigerat av Piratdjinn, 24 mars 2011 - 20:06.


#966

Postad 24 mars 2011 - 23:06

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

  • 860 inlägg
  • 0
Tack för ditt tips, jag ser fram emot SE Xperia Neo och Arc recensioner när dom släpps, verkar vara bra mobiler.

Mvh

#967

Postad 27 mars 2011 - 14:53

LJN
  • LJN
  • Forumräv

  • 895 inlägg
  • 0
Ny smartphones ska köpas inom några veckor och jag tänker välja mellan: Iphone 4, HTC Incredible, HTC Desire S och Sony,s nya ARC. Jag är inkörd på HTC tidigare och frugan har en Iphone, men det vore kanske skoj med något nytt. Frågan är om man blir missnöjd med detaljkvalitén på nya ARC:en och kan batteritiden vara bättre än dom andra?

/Lennart

#968

Postad 29 mars 2011 - 18:04

voimasta
  • voimasta
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Elgiganten säljer Nokia C7 nu för 2222:-, ett otroligt fynd. En high end mobil som säljs till budgetpris med mer avancerad teknik än de högst prissatta mobilerna hos konkurrenterna idag, som tex USB-OTG, FM-sändare, fembands 3G och NFC chip.

Ska kolla upp den med. :) Tänkte precis beställa Blade men får se vilken jag väljer nu.... *beslutsångest* haha x)
Vilken ska jag välja tycker ni?

#969

Postad 02 april 2011 - 13:12

Kalleanka_
  • Kalleanka_
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Tja.
Har tänkt att köpa en ny mobil(smartphone) inom de närmaste dagarna men vet inte riktigt vilken jag ska köpa.

Har aldrig haft en smartphone förut men har kommit fram till två telefoner som intresserar mig och det är Nokia N8 och Sony Xperia ARC. Vad finns det för plus och minus med respektive telefoner?

Det som intresserar mig mest med N8 är tveklöst kameran

Vore grymt om nån kunde ge sina åsikter på dessa två telefoner.

#970

Postad 03 april 2011 - 17:09

Civerth
  • Civerth
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har tänkt skaffa en ny mobil inom kort. Just nu väljer jag mellan
,
,
eller kommande
. Det blir ett abonnemang hos Tele2 och alla alternativ utom det sista går loss på ungefär lika mycket. Vilket av alternativen blir bäst?

Jag har tänkt använda telefonen till samtal, GPS (ej i bil) och till att ta bilder när jag inte har med mig min kompaktkamera. Den kommer inte att användas till musik eller spel i större utsträckning, men kanske till någon augmented reality app. Jag har tänkt behålla mobilen ganska länge, så den bör vara hållbar och tillräckligt snabb för att hänga med ett tag.

Optimus 2X verkar vara snabb, men frågan är om det behövs när man inte spelar? Hur mycket bättre är gorillaglaset vad gäller hållbarhet?

Xperia Arc är riktigt snygg och har rätt bra specifikationer, men den ser lite oergonomisk ut och den verkar ha väldigt många knappar.

Incredible S ger ett gediget intryck, men är kanske lite tjock. Tror ni den duger prestandamässigt? Hur är skärmen jämfört med de andra?

Galaxy SII verkar ha bra prestanda och utmärkt skärm, men den är störst (dock tunnast) av alternativen och säkert dyrast också? Kan den vara värd det?

#971

Postad 03 april 2011 - 17:24

Unregisteredac6c614c
  • Unregisteredac6c614c
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Efter några dagars pillande på Arcen så kan jag inget annat än att rekommendera den.

#972

Postad 24 april 2011 - 10:31

gogii
  • gogii
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Jag behöver lite hjälp och råd. Jag har just nu en en Xperia Arc men jag hittar ingen inställning för Autosvar. Alltså att telefonen ska svara automatiskt på ett samtal efter några sekunder MED DET VANLIGA HEADSETET, alltså INTE BLUETOOTH. Finns funktionen? Eller vet någon en annan telefon som har funktionen som är i ungefärlig klass med Arcen? Snälla hjälp!

#973

Postad 01 maj 2011 - 00:53

Agent47
  • Agent47
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Hej, har precis beställt en HTC Desire HD och undrar hur jag gör för att uppdatera Android från 2.2 - 2.3?
Samt om nån vet en bra bilsats till Desire HD för att underlätta navigering under bilkörning.

Ps... Till Civerth

HTC Incredible S är exakt samma mobil som Desire HD med undantaget för att dom ser lite olika ut och att HTC Desire HD har större skärm och mer internminne. Annars är det samma mjukvara & samma hårdvara. Bara så du vet.

Redigerat av Agent47, 01 maj 2011 - 00:56.


#974

Postad 04 maj 2011 - 14:31

ekke
  • ekke
  • Veteran

  • 2 466 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har tänkt skaffa en ny mobil inom kort. Just nu väljer jag mellan

,
,
eller kommande
. Det blir ett abonnemang hos Tele2 och alla alternativ utom det sista går loss på ungefär lika mycket. Vilket av alternativen blir bäst?

Jag har tänkt använda telefonen till samtal, GPS (ej i bil) och till att ta bilder när jag inte har med mig min kompaktkamera. Den kommer inte att användas till musik eller spel i större utsträckning, men kanske till någon augmented reality app. Jag har tänkt behålla mobilen ganska länge, så den bör vara hållbar och tillräckligt snabb för att hänga med ett tag.

Optimus 2X verkar vara snabb, men frågan är om det behövs när man inte spelar? Hur mycket bättre är gorillaglaset vad gäller hållbarhet?

Xperia Arc är riktigt snygg och har rätt bra specifikationer, men den ser lite oergonomisk ut och den verkar ha väldigt många knappar.

Incredible S ger ett gediget intryck, men är kanske lite tjock. Tror ni den duger prestandamässigt? Hur är skärmen jämfört med de andra?

Galaxy SII verkar ha bra prestanda och utmärkt skärm, men den är störst (dock tunnast) av alternativen och säkert dyrast också? Kan den vara värd det?



Köper du SGS2an hos tele2 med kompis pott 249:- i 18 månader , kostar telefonen 3449:- :) Rätt bra pris så här precis när den lanserats.

#975

Postad 16 maj 2011 - 02:17

LombraScintilla
  • LombraScintilla
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Hej,
ännu en vilsen själ här. Jag söker en smartphone i prisklassen 2000-3000 kr. (gärna närmare 2000) Kommer inte nyttja abonnemang. Vet inte riktigt vad man kan ta för givet nu för tiden, men följande ser jag gärna att den har:

- Hyfsad skärmupplösning - gillar iPhone 4's upplösning, men jag kan inte påstå att jag vet hur låg upplösning det ska till för att det verkligen ska se illa ut.
- Android.
- Hyfsad prestanda - gillar inte när det tar en sekund (eller vad nu klassas som långsamt) eller längre att bläddra i menyer. (dock är inte spelprestanda av någon större vikt)
- Hyfsad kamera - inte nödvändigtvis en jättebra, men helst en som man inte omedelbart kan se att det inte är någon vidare kvalitet. (när man kollar på bilderna på datorn el likn)
- WiFi - kanske alla har numera?

Läste en del om Nexus One, vilken verkade lovande tills jag läste att den lades ner för ett år sedan. Det kanske är dumt att skaffa en sådan med tanke på det? Det där med att man får Android-uppdateringar tidigare verkar ju lockande. Kollat väldigt snabbt på HTC Desire, vilken också verkar bra, men tyvärr är snäppet över min prisklass. (kan kanske sträcka mig till det i värsta fall) Vad kan jag få för 3000 kr (eller mer) som jag inte får för 2000? Hör gärna vad som är mindre bra med eventuella förslag med.

Har haft min nuvarande i ca 5 år, och vill gärna ha en som jag kan behålla ett tag framöver. (helst minst lika länge) Med det i åtanke, är det någon ny teknik jag kanske bör vänta på innan jag köper eller så?

Slutligen funderar jag lite kring Android. Kanske borde ta detta någon annanstans, men om någon känner sig snäll så! Hur fungerar det när nya Android-versioner släpps? Kommer man (enkelt) kunna uppdatera sin telefon, eller är man fast med den versionen man fick med för alltid?

Redigerat av LombraScintilla, 16 maj 2011 - 03:23.


#976

Postad 16 maj 2011 - 02:30

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
Jag står också i valet och kvalet beträffande ny telefon. För tillfället har jag en X10 mini pro, vilken jag upplever på tok för seg. För tillfället står valet mellan en Samsung Galaxy och en SE Arc. Alternativt väntar jag tills SE kommit ut med nästa generation ARC då jag inte är skrikande behov av en ny lur. Jag använder telefonen främst för att läsa och skriva mail.

G

#977

Postad 17 maj 2011 - 10:24

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
Brukar det löna sig att köpa telefon kontant istället för att tackna. Abonemang med förhöjd avgift och sen köpa telefon för 1kr kontant eller så?

#978

Postad 18 maj 2011 - 10:49

wmarcus
  • wmarcus
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Vilken av dessa mobiler skulle ni välja med tanke på pris, prestanda, utseende osv. Vill att den ska kosta runt 4000, så Arcen är inom parentes. Är den värd priset?
Sony Ericsson Neo
Lg Optimus 2X
Lg Optimus Black
Htc Desire S
(Sony Ericsson Arc)

Redigerat av wmarcus, 18 maj 2011 - 10:57.


#979

Postad 18 maj 2011 - 22:01

Västeråssnubben
  • Västeråssnubben
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0

Hej,
ännu en vilsen själ här. Jag söker en smartphone i prisklassen 2000-3000 kr. (gärna närmare 2000) Kommer inte nyttja abonnemang. Vet inte riktigt vad man kan ta för givet nu för tiden, men följande ser jag gärna att den har:

- Hyfsad skärmupplösning - gillar iPhone 4's upplösning, men jag kan inte påstå att jag vet hur låg upplösning det ska till för att det verkligen ska se illa ut.
- Android.
- Hyfsad prestanda - gillar inte när det tar en sekund (eller vad nu klassas som långsamt) eller längre att bläddra i menyer. (dock är inte spelprestanda av någon större vikt)
- Hyfsad kamera - inte nödvändigtvis en jättebra, men helst en som man inte omedelbart kan se att det inte är någon vidare kvalitet. (när man kollar på bilderna på datorn el likn)
- WiFi - kanske alla har numera?

Läste en del om Nexus One, vilken verkade lovande tills jag läste att den lades ner för ett år sedan. Det kanske är dumt att skaffa en sådan med tanke på det? Det där med att man får Android-uppdateringar tidigare verkar ju lockande. Kollat väldigt snabbt på HTC Desire, vilken också verkar bra, men tyvärr är snäppet över min prisklass. (kan kanske sträcka mig till det i värsta fall) Vad kan jag få för 3000 kr (eller mer) som jag inte får för 2000? Hör gärna vad som är mindre bra med eventuella förslag med.

Har haft min nuvarande i ca 5 år, och vill gärna ha en som jag kan behålla ett tag framöver. (helst minst lika länge) Med det i åtanke, är det någon ny teknik jag kanske bör vänta på innan jag köper eller så?

Slutligen funderar jag lite kring Android. Kanske borde ta detta någon annanstans, men om någon känner sig snäll så! Hur fungerar det när nya Android-versioner släpps? Kommer man (enkelt) kunna uppdatera sin telefon, eller är man fast med den versionen man fick med för alltid?


Samsung Galaxy S Är ju rätt billig nu när dom har släppt en 2:a Den skulle jag satsat på. Bästa smartphone 2010

#980

Postad 21 juni 2011 - 20:28

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 785 inlägg
  • 0
Xperia Play som surftelefon

Fick känna på en Xperia Play i butiken och blev mäkta imponerar. Jag surfar mycket på min Galaxy S men denna SE-telefon tyckte jag var guld värd för oss mobilsurfare. Bara att dra ner speltangentbordet och slippa kladda på skärmen. Perfekt för läsning i sängen. Paddan mm, släng er i väggen. Nu fattas bara cash.

#981

Postad 22 juni 2011 - 10:57

pewi78
  • pewi78
  • Forumräv

  • 730 inlägg
  • 0
hur får jag in Android 2.3 i denna har det släppts till Svedala än överhuvudtaget?

#982

Postad 25 juni 2011 - 10:55

Haywood
  • Haywood
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Någon som "firsta hand" testat
Screen filter eller någonliknande app för att få ned ljusstyrkan på sg2:s skärm?

#983

Postad 06 juli 2011 - 08:34

Qiw
  • Qiw
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag ska köpa ny telefon nu eftersom min gammla har gått sönder, jag väljer egentligen mellan SE arc och Galaxy S II. Det är rätt stor prisskillnad men min fråga är egentligen, villken telefon skulle jag trivas bäst med? Galaxy S II har väl bättre prestanda men har hört att samtalskvaliten är rättså dålig?

#984

Postad 08 juli 2011 - 07:35

Unregisteredcf98335e
  • Unregisteredcf98335e
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0

Jag ska köpa ny telefon nu eftersom min gammla har gått sönder, jag väljer egentligen mellan SE arc och Galaxy S II. Det är rätt stor prisskillnad men min fråga är egentligen, villken telefon skulle jag trivas bäst med? Galaxy S II har väl bättre prestanda men har hört att samtalskvaliten är rättså dålig?


Har haft en samsung galaxy nu i en vecka ca: från operatören tre och inga problem med samtalskvaliteten, och har också under längre tid haft tillgång till arc:en.

Kan ju sägas direkt att jag tycker att galaxyn s2 spöar arc:en med hästlängder på det mesta förutom designen då men om man gillar se:s design så blir man inte missnöjd ändå. arc är enligt mig en väldigt fin telefon som jag ville köpa först men då jag ringer väldigt mycket så valde jag samsung galaxy s2.

Är du ute efter prisvärdast telefon så rekomenderar jag arc:en eller lg optimus 2x, står sig väldigt bra framöver och priset har ju gått ner kraftigt.

lycka till med ditt köp

Redigerat av Unregisteredcf98335e, 08 juli 2011 - 07:37.


#985

Postad 30 juli 2011 - 17:13

Unregistered5794a5dc
  • Unregistered5794a5dc
  • Lärjunge

  • 478 inlägg
  • 0
Hej
vill köpa nya telefoner till föräldrar, i nuläge har de gamla Sony w595 och de funkar bra.
Det som är viktigast för mig/de är videosamtal då pappa kan inte prata (opererad.....) och det är vår enda sätt att kommunicera med varandra. Sony w595 funkar bra men har bara en kamera samt liten skärm (2")
Jag är lite vilse just nu så behöver Er hjälp och råd. Kom bara inte och säg att Iphone 4 är bäst, det är den men inte till de! Jag testade med iphone men den kunde inte (då) ha videosamtal med andra telefoner bara andra iphone/ipad.
Samsung Galaxy 9100SII är på tok för dyr.
Prisklass ska vara upp till max 3K per telefon (det blir ju 2 telefoner iaf).
Problemet är oxkså att de har Tre som operator och ... jag är inte säker att alla telefoner kommer att fungera med videosamtal hos de?!?! Frågade deras support i vintras ang en Huawey och de sa att det funkar inte hos de!...
Tack i förhand!

#986

Postad 03 augusti 2011 - 09:10

millstream
  • millstream
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0
Det går ju att få iPhone 3GS 8GB med abbonemang för 99 kronor/månad hos t ex 3.
Är detta prisvärt med tanke på att telefonen är en gammal modell och att det finns modernare telefoner för några tior mer per månad?
/Anders

#987

Postad 18 augusti 2011 - 15:05

Unregistered37512
  • Unregistered37512
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0
Ska hjälpa min flickvän med köp av ny telefon. Efter hennes kriterier har jag kommit fram till att Nokia N8 skulle passa väldigt bra. Hon är dock skeptisk eftersom det är en utgående modell.

Har ni några andra tips?

Det hon prioriterar är bra batteritid, bra kamera, att den inte för klumpig och att den inte är för seg.

#988

Postad 19 augusti 2011 - 12:36

Sombrero
  • Sombrero
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0

Ska hjälpa min flickvän med köp av ny telefon. Efter hennes kriterier har jag kommit fram till att Nokia N8 skulle passa väldigt bra. Hon är dock skeptisk eftersom det är en utgående modell.

Har ni några andra tips?

Det hon prioriterar är bra batteritid, bra kamera, att den inte för klumpig och att den inte är för seg.


Nokia N9 om hon orkar vänta till den 23:e

#989

Postad 13 oktober 2011 - 10:35

Benkie
  • Benkie
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Hej!

Min Iphone 3g börjar bli väldigt sliten och det är nog dags för en ny mobil. Utbudet är väldigt stort och jag har svårt att bestämma mej vad jag skall ha så jag tänkte be om lite råd :)

Jag har följande kriterier:

1. Luren får ej vara operatörsbunden (använder den med ett par olika abbonemang)
2. Android baserad
3. ok ljud från mp3
4. Bonus ifall det är enkelt att spela upp film
5. prisbild ca 2500

Är tacksam för förslag!

Ha en bra dag

#990

Postad 17 oktober 2011 - 12:47

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

  • 2 160 inlägg
  • 0
Hello!

Nu är jag ute efter en ny telefon eftersom displayen i min Nexus S sprack efter ett olyckligt fall :(
Men jag vill ställa ett par frågor till er experter först.

Vad ska man ha i prisklassen upp till 4000kr om man är ute efter följande:

*Snabba uppdateringar (därav mitt val av Nexus S tidigare)
*Stabil
*Bra flyt i UI't


Så hur snabbt får andra tillverkade uppdateringar egentligen? Handlar det om månader? I så fall så är det lika bra att köpa en Nexus S igen bara.

#991

Postad 21 oktober 2011 - 07:59

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Hello!

Nu är jag ute efter en ny telefon eftersom displayen i min Nexus S sprack efter ett olyckligt fall :(
Men jag vill ställa ett par frågor till er experter först.

Vad ska man ha i prisklassen upp till 4000kr om man är ute efter följande:

*Snabba uppdateringar (därav mitt val av Nexus S tidigare)
*Stabil
*Bra flyt i UI't


Så hur snabbt får andra tillverkade uppdateringar egentligen? Handlar det om månader? I så fall så är det lika bra att köpa en Nexus S igen bara.


Eller så väntar du ca 1 månad och köper Galaxy Nexus, det skulle jag ha gjort!
EDIT: Oops, den kommer i o f s kosta ca 5500:- och det var ju över din budget.

Redigerat av BrittBastard, 21 oktober 2011 - 07:59.


#992

Postad 29 oktober 2011 - 09:03

chrer463
  • chrer463
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Hej forumet!
Jag är sugen på en ny Android lur och just nu är det SGSII som är mest aktuell för mig. Men vad tror ni, är det onödigt att köpa en nu när snart Galaxy Nexus och förmodligen Samsungs egna uppföljare till Galaxy SII snart kommer? När tror ni en poteniell SIII dyker upp? Är bra sugen på en lur med Android 4.0...

Sen funderar jag och sambo på att teckna 3Duo. Vad tror ni om det? Verkar abonnemanget bra och vad har ni för åsikter om 3 i allmänhet? Vill ha bra mobilsurf, ha bra täckning i Södertälje (där jag bor) och Stockholm, Dalarna och Skåne.

#993

Postad 07 november 2011 - 19:55

Palahöjda
  • Palahöjda
  • Användare

  • 187 inlägg
  • 0
Hej på er.
Jag letar nu efter den bästa kontantkortstelefonen för just mig. Det jag vill ha av den är följande:

+Bra mikrofon. (Att höra det som sägs och att motparten hör mig)
+Bra kamera. (Mycket viktigt,gärna med bra blixt.)
+Skaplig display. (Kunna se detaljerna och att det inte blir för smått när man surfar och att kunna skicka sms utan att bryta fingrarna av sig)
+Lätt att ansluta till datorn.
+Användarvänlig. (inte för krånglig/lätt att hitta i och hantera)
+Snygg och gärna gå ner i fickan utan problem.

Det jag inte bryr mig så mycket om är:
-Priset (har väl ändå funderat i prisklassen 3-7.000:-)
-Batteritiden (Bara den räcker över dagen så man kan ladda på natten)
-Tilläggstjänster som kostar pengar är inte av intresse.
-Behöver inte vara snabbast då jag kan vänta 1 ms extra..
-3D inget krav.

Hoppas på att någon kan detta på sina fem fingrar och ser fram mot ett snabbt svar ;)

#994

Postad 07 november 2011 - 20:48

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Hej på er.
Jag letar nu efter den bästa kontantkortstelefonen för just mig. Det jag vill ha av den är följande:

+Bra mikrofon. (Att höra det som sägs och att motparten hör mig)
+Bra kamera. (Mycket viktigt,gärna med bra blixt.)
+Skaplig display. (Kunna se detaljerna och att det inte blir för smått när man surfar och att kunna skicka sms utan att bryta fingrarna av sig)
+Lätt att ansluta till datorn.
+Användarvänlig. (inte för krånglig/lätt att hitta i och hantera)
+Snygg och gärna gå ner i fickan utan problem.

Det jag inte bryr mig så mycket om är:
-Priset (har väl ändå funderat i prisklassen 3-7.000:-)
-Batteritiden (Bara den räcker över dagen så man kan ladda på natten)
-Tilläggstjänster som kostar pengar är inte av intresse.
-Behöver inte vara snabbast då jag kan vänta 1 ms extra..
-3D inget krav.

Hoppas på att någon kan detta på sina fem fingrar och ser fram mot ett snabbt svar ;)


Hmm...finns inte många lurar som INTE passar in för dig låter det som :)

#995

Postad 07 november 2011 - 23:22

Palahöjda
  • Palahöjda
  • Användare

  • 187 inlägg
  • 0

Hmm...finns inte många lurar som INTE passar in för dig låter det som :)

Haha.. Kan så vara... Iphone 4s har man ju hört mycket positivt om men även negativt.. Att man inte kan ändra tangentbordet tex.. Skärmen är mindre.. kan vara både bra och dåligt...
Samsung Galaxy S2 ska vara krånglig att ansluta till datorn osv osv.. finns något dåligt med alla telefoner tydligen oavsett prisklass...
Så jag skulle nog istället säga att ingen passar mig ;)

#996

Postad 11 november 2011 - 20:36

Unregistered0917eae3
  • Unregistered0917eae3
  • Forumräv

  • 570 inlägg
  • 0
Nu kanske jag är lite bakåtsträvande och är helt fel ute i dessa smartmobbar tider. :rolleyes:
Jag skulle behöva några tips på en bra mobil och kraven är som följer.
Ingen pekskärm.
Bra kamera med blixt.
Hyffsat tålig.
Lätta menyer.
Det skall gå att surfa om jag nu skulle känna för det.
Pris någonstans mellan ? och upp till 1500kr.
Är den något dyrare så må det vara hänt.
Någon som känner sig manad att hjälpa en mobilhandikappad gamling. :)

#997

Postad 14 november 2011 - 23:16

Das Zie
  • Das Zie
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0

Hej på er.
Jag letar nu efter den bästa kontantkortstelefonen för just mig. Det jag vill ha av den är följande:

+Bra mikrofon. (Att höra det som sägs och att motparten hör mig)
+Bra kamera. (Mycket viktigt,gärna med bra blixt.)
+Skaplig display. (Kunna se detaljerna och att det inte blir för smått när man surfar och att kunna skicka sms utan att bryta fingrarna av sig)
+Lätt att ansluta till datorn.
+Användarvänlig. (inte för krånglig/lätt att hitta i och hantera)
+Snygg och gärna gå ner i fickan utan problem.

Det jag inte bryr mig så mycket om är:
-Priset (har väl ändå funderat i prisklassen 3-7.000:-)
-Batteritiden (Bara den räcker över dagen så man kan ladda på natten)
-Tilläggstjänster som kostar pengar är inte av intresse.
-Behöver inte vara snabbast då jag kan vänta 1 ms extra..
-3D inget krav.

Hoppas på att någon kan detta på sina fem fingrar och ser fram mot ett snabbt svar ;)


Kika på SE Arc s, förvånansvärt trevlig telefon som torde uppfylla dina krav.

#998

Postad 15 november 2011 - 23:09

taaffe
  • taaffe
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Har svårt att bestämma mig mellan N9 och 4s då det känns som hårdvaran är bättre hos 4s.Osäker på android då det känns lite märkligt men har sneglat mot en Xperia Pro (röd) - tips uppskattas.

#999

Postad 17 november 2011 - 10:01

Unregistered0917eae3
  • Unregistered0917eae3
  • Forumräv

  • 570 inlägg
  • 0
Det var lätt att få hjälp när man inte vill ha en pekskärms mobil i denna avdelning. ;)
Nåväl, det blev en beställning av en sådan här:
https://www.prisjakt...kt.php?p=534869 fast metall black.
Hoppas nu att den motsvarar förväntningarna åtminstonde någorlunda. :)

Redigerat av Unregistered0917eae3, 17 november 2011 - 10:02.


#1000

Postad 06 december 2011 - 19:12

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

  • 723 inlägg
  • 0
Vilken mobil ska man köpa om man

Vill ha så bra kamera som möjligt
Fungerar att ringa på (iphone 4 klarar inte detta t.ex. så bra)
BRA batteritid

Under 4000 ?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.