Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Panasonic DMP-BD10(A) *

234 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Panasonic DMP-BD10 (Blu-ray-spelare) 2 8,75 (7) Inga priser
Panasonic DMP-BD10 Region A (Blu-ray-spelare) 1 6,5 (1) Inga priser
Panasonic DMP-BD10A (Blu-ray-spelare) 8 8,33 (5) Inga priser
3 relaterade trådar

#1

Postad 11 oktober 2006 - 13:25

Guppa
  • Guppa
  • Bredbildad

  • 731 inlägg
  • 0
Panasonic DMP-BD10
Spelaren är släppt i både Europa ( Region B ) och USA ( Region A ) och kostar ca 14000kr respektive $1300.


Blu-ray Disc Player
-High Definition Player: 1080p Playback Capability with P4HD (Pixel Precision Progressive
Processing for HD)
-High Quality Sound: High-Precision 192kHz/24bit Audio DAC
-Intelligent Control: HDAVI Control for Panasonic BD Product Lineup


Bifogad fil  BD10EG_GN_2.PNG   113,1K   3 Antal nerladdningar



Video
• P4HD (Pixel Precision Progressive Processing for HD)
• Precise Pixel Generation
• 16-Level Motion Detection with Pixel-Based Motion Adaptive
• Diagonal Processing
• 3:2/2:2 Pull-Down Progressive Processing
• i/p Conversion for 1080p* Playback
• Up-conversion to 1080p* Playback
* HDMI connection required.
• 297MHz/14bit Video D/A Converter
• Progressive Scan* for Plasma Display/ LCD/ LCD Projector** [4:4:4 Signal Processing/
Letterbox Zoom]
• Digital Noise Reduction (DNR/ 3D-NR/ Integrated DNR)
• Picture Mode (Normal, Soft, Fine, Cinema, User)
• Picture Adjustment (Brightness, Color, Contrast, Sharpness, Gamma Correction)

* To enjoy a progressive scan picture, a TV with progressive scan capabilities must be used.
** With compatible inputs


Audio
• Dynamic Range of 118dB
• 192kHz/24bit Audio D/A Converter
• Audio Re-Master
• Virtual Battery Operation
• Built-in Dolby Digital Plus & DTS Decoder
• Advanced Surround (V.S.S.) Creates a Surround Effect for DVD from Only Two Speakers
(2 Modes)
• Dialogue Enhancer
• Dynamic Range Compression


Output
• 1 HDMI Terminal
• SCART Terminal (RGB Output)
• Component Video Out
• S-Video Out
• Video Out
• 7.1ch Analogue Audio Out
• 2ch Analogue Audio Out x2
• 2 Digital Audio Output (1 Optical, 1 Coaxial)


Convenience Features
• Multi-Format Playback [BD-Video, DVD-Audio, DVD-Video, DVD-RAM, DVD-RW*1,
DVD-R*1, DVD-R (Dual Layer)*1, +R*1, +R (Double Layer)*1, +RW*1, CD, CD-R/RW*2,
MP3*3, JPEG]
• Super Hi-Speed Scan: 5 Speeds up to x200
• Easy Setting Guide
• Graphical User Interface
• Audio/JPEG Navigation Menu
• Triple Laser Pickup for BD/DVD/CD Playback
• Remote Control

*1 Discs recorded and finalized on DVD video recorders/cameras.
*2 Playability may vary depending on the contents, discs and quality of the recording.
*3 For contents recorded for your personal use only.

Redigerat av Guppa, 07 juli 2007 - 13:51.


#2

Postad 12 oktober 2006 - 10:28

erixon
  • erixon
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Var inne på Tele-Hå och såg att dom fått in den nya Blu-ray spelaren från Panasonic.
:( Sicken bild B)

#3

Postad 14 oktober 2006 - 00:43

Unregisteredaefc9833
  • Unregisteredaefc9833
  • Användare

  • 211 inlägg
  • 0
Siba verkar vara tidiga med Panasonic DMP-BD10EG-S för 14990 och det står att den finns i lager nu !

Inte illa, trodde Siba skulle vara sega med detta.

Kul om inget annat.


Undrar om den spelar NTSC och PAL och är regionsfri... ?

Redigerat av Unregisteredaefc9833, 14 oktober 2006 - 00:43.


#4

Postad 14 oktober 2006 - 09:38

PureLink
  • PureLink
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Jo, den skall allt klara PAL.
Frågan är ifall de inte bör sälja ett antal BD-filmer på SIBA då också? Hmmm...

Redigerat av PureLink, 14 oktober 2006 - 09:39.


#5

Postad 14 oktober 2006 - 22:08

Pistvakten
  • Pistvakten
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0
Det här var ju riktigt fräckt !!!!

15k är dyrt, men ack så sugen jag blev....

#6

Postad 14 oktober 2006 - 22:15

Guppa
  • Guppa
  • Bredbildad

  • 731 inlägg
  • 0
Tror att det var tänkt att de första svenska releaserna skulle dyka upp 17 november iom PS3. De verkar dock som om de ska släppas då även fast PS3 lanseringen vart framflyttad i Europa.

#7

Postad 14 oktober 2006 - 22:39

Unregisteredaefc9833
  • Unregisteredaefc9833
  • Användare

  • 211 inlägg
  • 0
Undrar om den klarar att spela

DVD, NTSC & PAL och regionfri

samt samma då med BLU-RAY ( NTSC+PAL och alla regioner..)


Dyrt ja... men JAG VILL HA !!!

#8

Postad 14 oktober 2006 - 22:48

Guppa
  • Guppa
  • Bredbildad

  • 731 inlägg
  • 0
Spelaren lär med största sannolikhet klara både PAL och NTSC. Den lär dock vara låst till Region 2 för DVD och Region B för Blu-ray (som vi delar med Afrika och Australien). Alla Blu-ray filmer som släppts hittils har inte varit regionskodade men det vet man aldrig när de får för sig att ändra sig gällande kommande releaser.

NTSC och PAL-skivor är förövrigt något som till 99% försvinner i Blu-ray formatet eftersom filmer lagras i 1080p/24fps.

Redigerat av Guppa, 14 oktober 2006 - 22:51.


#9

Postad 14 oktober 2006 - 23:35

Unregisteredaefc9833
  • Unregisteredaefc9833
  • Användare

  • 211 inlägg
  • 0
Bara hoppas att den går att "låsa upp" vill ju kunna spela mina NTSC Reg 1 DVD med.

#10

Postad 15 oktober 2006 - 09:54

Unregistered7c5139ba
  • Unregistered7c5139ba
  • Beroende

  • 1 310 inlägg
  • 0

NTSC och PAL-skivor är förövrigt något som till 99% försvinner i Blu-ray formatet eftersom filmer lagras i 1080p/24fps.

<{POST_SNAPBACK}>

Liet petigt kanske, men NTSC och PAL försvinner till 100% i och med att det är 1080p.
När det gäller framerate så är det väl så att det är 24 fps som majoriteten kommer att lagras på. Har i alla fall läst att det kommer att komma HD DVD filmer med 25 fps (eller 50 fields) också, vilket ju då kräver att spelaren kan hantera både och om man vill kunna se allt.
Är inte säker, men troligtvis blir det nog samma även för BD.

#11

Postad 15 oktober 2006 - 12:49

Pistvakten
  • Pistvakten
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0
http://www.engadget....layer-reviewed/

#12

Postad 15 oktober 2006 - 12:58

Guppa
  • Guppa
  • Bredbildad

  • 731 inlägg
  • 0

NTSC och PAL-skivor är förövrigt något som till 99% försvinner i Blu-ray formatet eftersom filmer lagras i 1080p/24fps.

<{POST_SNAPBACK}>

Liet petigt kanske, men NTSC och PAL försvinner till 100% i och med att det är 1080p.
När det gäller framerate så är det väl så att det är 24 fps som majoriteten kommer att lagras på. Har i alla fall läst att det kommer att komma HD DVD filmer med 25 fps (eller 50 fields) också, vilket ju då kräver att spelaren kan hantera både och om man vill kunna se allt.
Är inte säker, men troligtvis blir det nog samma även för BD.

<{POST_SNAPBACK}>


Jag kanske skulle ha nämnt det men jag reserverade min 1% för om man nu skulle välja att lägga t.ex. hela säsonger av serier i SD på en Blu-ray skiva och att fenomenet 50hz och 60hz kan dyka upp även i eventuella 720p/1080i releaser, även fast det senare egentligen inte har något med NTSC och PAL att göra om man vill vara fullt korrekt.

Redigerat av Guppa, 15 oktober 2006 - 12:59.


#13

Postad 16 oktober 2006 - 20:26

Pistvakten
  • Pistvakten
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0
Någon som fallit för frestelsen och handlat ?

#14

Postad 19 oktober 2006 - 15:05

Zero
  • Zero
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 0
Filmerna som hittils har släppts i usa till Blu-ray är de låsta till deras region eller går de bra att köra i denna spelare. Har beställt en svensk Panasonic Blu-ray, men vore ju lite tråkigt om man inte kan köra några amerikanska filmer i den :D

#15

Postad 19 oktober 2006 - 19:38

Guppa
  • Guppa
  • Bredbildad

  • 731 inlägg
  • 0
Nästan alla amerikanska releaser hittils ska inte vara regionskodade. Click och The Great Raid skall vara de första.

Redigerat av Guppa, 31 oktober 2006 - 18:09.


#16

Postad 19 oktober 2006 - 19:42

mikee
  • mikee
  • Veteran

  • 1 638 inlägg
  • 0
Detta är ju godis!

Är den BRA så stannar den :lol:.

Hoppas BARA att Panasonic gjort det BÄTTRE än vad Samsung gjorde.

Nej nu sätter vi in Click och kollar lite Film B) .

//Mikael

Redigerat av mikee, 19 oktober 2006 - 19:43.


#17

Postad 21 oktober 2006 - 23:33

mikee
  • mikee
  • Veteran

  • 1 638 inlägg
  • 0
Me like ;) .

Den är bra.

Både med VW100 och VW50 är det en Gudomlig BILD ;) .

Men den visar också DIREKT om Kvallen på Filmen är dålig som den tyvärr är på många BD släpp.

Men har de kommit så här långt med sina spelare så kommer de nog också satsa hårdare på att Release Kvalitetes filmer.

Good work Panasonic :D .

Mvh Mikael

#18

Postad 22 oktober 2006 - 02:09

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Men den visar också DIREKT om Kvallen på Filmen är dålig som den tyvärr är på många BD släpp.

Du som är insatt i det hela, upplever du det som att en effektivare codec som VC-1 eller MPEG-4 "tvättar" bilden från brus eller "filmkorn" mer än MPEG-2, alltså att de är mer förlåtande.

Något måste ju hända med bilden eftersom den komprimeras, och det är inte förlustfri komprimering. En MPEG-2-bild är alltså bättre ur transparenssynpunkt mot mastern (där bruset ligger kvar) men en VC-1/AVC-MPEG-4 bild är bättre ur ett... upplevt perspektiv?


?

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 22 oktober 2006 - 02:10.


#19

Postad 01 november 2006 - 17:01

random111
  • random111
  • Forumräv

  • 922 inlägg
  • 0

Men den visar också DIREKT om Kvallen på Filmen är dålig som den tyvärr är på många BD släpp.

Du som är insatt i det hela, upplever du det som att en effektivare codec som VC-1 eller MPEG-4 "tvättar" bilden från brus eller "filmkorn" mer än MPEG-2, alltså att de är mer förlåtande.

Något måste ju hända med bilden eftersom den komprimeras, och det är inte förlustfri komprimering. En MPEG-2-bild är alltså bättre ur transparenssynpunkt mot mastern (där bruset ligger kvar) men en VC-1/AVC-MPEG-4 bild är bättre ur ett... upplevt perspektiv?


?

<{POST_SNAPBACK}>

En kodarens funktion är ju att minska antalet bitar som behövs för att visa en viss videosekvens. Det finns ingen "tvättningsfunktion" vad jag känner till. Om man använder för låg bitrate så försvinner brus, men det brukar man kalla "komprimeringsartifakter", något oönskat. Om det är så att man vill ta bort brus och filmkorn, så gör man en förfiltering av videosekvensen innan man komprimerar. Brus är svårt att komprimera så om man tar bort det först kan man komprimera väldigt effektivt.

Det finns dock en allmän kommentar man kan göra angående enkla och avancerade algoritmer. Ifall insignalen till en algoritm är väldigt dålig, så har enkla algoritmer en tendens att prestera bättre än avancerade algoritmer. Om detta praktiskt kan hända för MPEG2 och VC-1/AVC-MPEG4 känner jag inte till.

#20

Postad 01 november 2006 - 17:16

random111
  • random111
  • Forumräv

  • 922 inlägg
  • 0
Firmware version 1.2 finns tillgänglig för nerladdning.

Improvements
1.Picture Quality of disc menus
2.Playability and stability enhancements

Om någon är intresserad av hur DMP-BD10 ser ut innuti, titta här.

#21

Postad 01 november 2006 - 20:46

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Angående länken med pics av insidan så står det ju där att BD läsaren även är kapabel att bränna Blu-Ray.... Är detta möjligt? Finns det videoingångar?

#22

Postad 01 november 2006 - 21:16

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

En kodarens funktion är ju att minska antalet bitar som behövs för att visa en viss videosekvens. Det finns ingen "tvättningsfunktion" vad jag känner till. Om man använder för låg bitrate så försvinner brus, men det brukar man kalla "komprimeringsartifakter", något oönskat. Om det är så att man vill ta bort brus och filmkorn, så gör man en förfiltering av videosekvensen innan man komprimerar. Brus är svårt att komprimera så om man tar bort det först kan man komprimera väldigt effektivt.

Det finns dock en allmän kommentar man kan göra angående enkla och avancerade algoritmer. Ifall insignalen till en algoritm är väldigt dålig, så har enkla algoritmer en tendens att prestera bättre än avancerade algoritmer.  Om detta praktiskt kan hända för MPEG2 och VC-1/AVC-MPEG4 känner jag inte till.

<{POST_SNAPBACK}>

De flesta codecs, som i det här fallet är baserade på MPEG, mig veterligen delar in en bildruta i en massa mindre rutor. Dessa jämförs sedan med de nästföljande delrutorna i nästa helframe. Beroende på vilket tröskelvärde som används så sparas bara en ny delruta om det har skett förändringar i den delrutan.

På detta sätt är det väldigt lätt att t.ex brus försvinner om det är enda skillnaden mellan två eller fler delrutor och bruset faller inom tröskelvärdet.

Det är ju självklart mer komplext än så, men nog finns chansen att en bild blir "tvättad" från brus alltid.

#23

Postad 01 november 2006 - 21:24

random111
  • random111
  • Forumräv

  • 922 inlägg
  • 0

En kodarens funktion är ju att minska antalet bitar som behövs för att visa en viss videosekvens. Det finns ingen "tvättningsfunktion" vad jag känner till. Om man använder för låg bitrate så försvinner brus, men det brukar man kalla "komprimeringsartifakter", något oönskat. Om det är så att man vill ta bort brus och filmkorn, så gör man en förfiltering av videosekvensen innan man komprimerar. Brus är svårt att komprimera så om man tar bort det först kan man komprimera väldigt effektivt.

Det finns dock en allmän kommentar man kan göra angående enkla och avancerade algoritmer. Ifall insignalen till en algoritm är väldigt dålig, så har enkla algoritmer en tendens att prestera bättre än avancerade algoritmer.  Om detta praktiskt kan hända för MPEG2 och VC-1/AVC-MPEG4 känner jag inte till.

<{POST_SNAPBACK}>

De flesta codecs, som i det här fallet är baserade på MPEG, mig veterligen delar in en bildruta i en massa mindre rutor. Dessa jämförs sedan med de nästföljande delrutorna i nästa helframe. Beroende på vilket tröskelvärde som används så sparas bara en ny delruta om det har skett förändringar i den delrutan.

På detta sätt är det väldigt lätt att t.ex brus försvinner om det är enda skillnaden mellan två eller fler delrutor och bruset faller inom tröskelvärdet.

Det är ju självklart mer komplext än så, men nog finns chansen att en bild blir "tvättad" från brus alltid.

<{POST_SNAPBACK}>

Det var precis det jag tänkte på när jag skrev "Om man använder för låg bitrate så försvinner brus".

Edit: Detta är en egenskap som både MPEG2 och VC-1/AVC-MPEG4 (som bygger på MPEG2) har.

Redigerat av random111, 01 november 2006 - 22:10.


#24

Postad 01 november 2006 - 21:25

random111
  • random111
  • Forumräv

  • 922 inlägg
  • 0

Angående länken med pics av insidan så står det ju där att BD läsaren även är kapabel att bränna Blu-Ray.... Är detta möjligt? Finns det videoingångar?

<{POST_SNAPBACK}>

Det går inte att bränna med DMP-BD10. Jag har läst på andra forum om personer som har kopplat in själva driven på en PC, men jag har inte sett att någon har lyckats bränna något. Det är t.ex inte säkert att den firmware som finns i driven klara av att bränna.

#25

Postad 09 november 2006 - 11:16

Unregisterede45e3982
  • Unregisterede45e3982
  • Användare

  • 209 inlägg
  • 0
fick hem mediamarkts annons där dom säljer denna spelare för 14990 kr, vilket är dyrast om man tittar på prisjakt.
Är spelarna dyrare i tyskland än i sverige?

#26

Postad 09 november 2006 - 14:34

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

Nästan alla amerikanska releaser hittils ska inte vara regionskodade. Click och The Great Raid skall vara de första.


Finns det nån förteckning över vilka som är reg kodade och inte? Möjlighet till att gör regionsfri?

Har beställt Fifth Element, Black Hawk Down samt Superman Returns kommer jag att få använda dom som glasunderlägg eller kan jag kolla på dem??

#27

Postad 09 november 2006 - 15:47

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0
Nån som vet varför man inte kan köpa BD filmer fråm Amazon.kåm?

#28

Postad 09 november 2006 - 16:35

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Amazon.com

Går det inte att beställa eller vad?


Finns ju annars axelmusic som jag har beställt ifrån.
Axel Music

#29

Postad 09 november 2006 - 18:11

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0

Amazon.com

Går det inte att beställa eller vad?


Finns ju annars axelmusic som jag har beställt ifrån.
Axel Music

<{POST_SNAPBACK}>



Nopp, de tillåter det inte.

Axel, är de lika billiga?

#30

Postad 09 november 2006 - 18:27

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
2270307 Blu-Ray Blu-Ray/Superman Returns 1 pcs. SEK 242,44 SEK 242,44
Postage and delivery SEK 11.99

2270308 Blu-Ray Blu-Ray/Black Hawk Down 1 pcs. SEK 187,44 SEK 187,44
Postage and delivery SEK 11.99

2270310 Blu-Ray Blu-Ray/Fifth Element 1 pcs. SEK 199,94 SEK 199,94
Postage and delivery SEK 11.99

Om det är "billigt" eller ej har jag inte nån uppfattning om då hjag inte har letat runt speciellt mycket. Du kan iaf välja att få priserna visade i olika valutor inkl. SEK. De skickar från antingen Danmark, Holland eller Tyskland.

#31

Postad 09 november 2006 - 19:03

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0

Nästan alla amerikanska releaser hittils ska inte vara regionskodade. Click och The Great Raid skall vara de första.


Finns det nån förteckning över vilka som är reg kodade och inte? Möjlighet till att gör regionsfri?

Har beställt Fifth Element, Black Hawk Down samt Superman Returns kommer jag att få använda dom som glasunderlägg eller kan jag kolla på dem??

<{POST_SNAPBACK}>


Angående vilka filmer som är regfria så har du en länk här:
avsforums

Angående regionsfrihet för uppspelning av Blu Ray så tror jag tyvärr att du får leva med att din spelare är låst till en region...
Kanske framtida Blu Ray spelare blir regionsfria! Ifall de blir det så kommer jag att köpa en sådan...

#32

Postad 09 november 2006 - 20:26

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Tack för länken!

Fifth Element verkar inte vara några problem. Hittade dock ingen info om de titlar som inte är släppta än (Supermen Returns, Black Hawk Down), om de inte går att spela så kan man ju ändra sin order till något annat som är bekräftat att de fungerar.

#33

Postad 10 november 2006 - 15:01

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
OT. Fick hem The Fifth Element från Axel Music idag, skickades i måndags så leveranstiden var helt ok. Dock grymt dålig kvalitet på trycket på omslaget och fodralet kändes "billigt".


Bifogad fil  Bild_009.jpg   2,15MB   175 Antal nerladdningar

Bifogad fil  Bild_010.jpg   2,27MB   74 Antal nerladdningar

Bifogad fil  Bild_011.jpg   2,18MB   97 Antal nerladdningar

#34

Postad 10 november 2006 - 23:03

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlägg
  • 0
Berätta hur LPCM ljudet är!

#35

Postad 11 november 2006 - 00:55

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Hehe... inte så lätt, har inte fått hem spelaren än..... Ligger på beställning och skall landa hemma hos mig nästa vecka. Börjar lite i fel ordning :P

#36

Postad 11 november 2006 - 01:51

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlägg
  • 0

Hehe... inte så lätt, har inte fått hem spelaren än..... Ligger på beställning och skall landa hemma hos mig nästa vecka. Börjar lite i fel ordning  :P

<{POST_SNAPBACK}>


alltid en bra början! B) Har hört att i början på filmen så är det massa repor från film mastern.

#37

Postad 13 november 2006 - 10:10

lorenzo
  • lorenzo
  • Användare

  • 223 inlägg
  • 0
Vilken upplösning är det på Blu-Ray filmerna? Är det alltid i full HD 1080p som filmerna visas i eller kan det vara så att vissa filmer har en lägre upplösning eller bara ligger i vanlig "HD"?

Redigerat av lorenzo, 13 november 2006 - 10:14.


#38

Postad 13 november 2006 - 11:24

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Alltid full HD (1920x1080p). Det säger ju viserligen inte mycket om kvaliten men som jag fattat det så ska iaf filmerna alltid leverera full HD upplösning.

Finns mer om detta i Blu-Ray och HD DVD tråden Blu-Ray, HD DVD

#39

Postad 20 november 2006 - 23:50

Unregistered11bf6fd0
  • Unregistered11bf6fd0
  • Forumräv

  • 848 inlägg
  • 0
Helt otrolig marknadsföring, hur ska denna spelare fördubbla kvalitén på mina DVD-filmer? Bullshit.

Bifogad fil(er)


Redigerat av Unregistered11bf6fd0, 20 november 2006 - 23:50.


#40

Postad 21 november 2006 - 15:29

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Finns den inga fler testar av spelaren en det som är listat på prisjakt?? Någon som har härt nåt om tillgänglighet och leveranstid? Har min spelare liggande på order men vet inget leveransdatum.

#41

Postad 22 november 2006 - 10:15

random111
  • random111
  • Forumräv

  • 922 inlägg
  • 0

Finns den inga fler testar av spelaren en det som är listat på prisjakt?? Någon som har härt nåt om tillgänglighet och leveranstid? Har min spelare liggande på order men vet inget leveransdatum.

<{POST_SNAPBACK}>

CNET.co.uk har gjort en test. I korthet:
- Bättre bildkvalité för Blu-ray än Samsung BD-P1000
- Inte lika imponerade bildkvalité på uppskalade DVD
- Inte så bra fjärrkontroll

Och så tyckte de inte om designen och priset...

#42

Postad 22 november 2006 - 13:56

Likvid
  • Likvid
  • Lärjunge

  • 421 inlägg
  • 0

Helt otrolig marknadsföring, hur ska denna spelare fördubbla kvalitén på mina DVD-filmer? Bullshit.

<{POST_SNAPBACK}>


Den femdubblar bildkvaliten, inte fördubblar.

Om du aldrig sett BD eller HD-DVD vet du inte vad du går miste om, skillnaden är ENORM

Edit:Du anmärkte på fördubbling vanliga gamla DVDs, mitt fel, läste inte riktigt ordentligt. B)

Redigerat av Likvid, 22 november 2006 - 13:58.


#43

Postad 27 november 2006 - 23:58

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0
Här var det tyst

Ingen som har en som kan berätta lite..

Hur blir bilden med vanlig dvd tex..

MaVeRiC :)

#44

Postad 28 november 2006 - 13:07

Unregistered665b7df5
  • Unregistered665b7df5
  • Lärjunge

  • 445 inlägg
  • 0
Kan man inte få dessa spelare regionsfria som med dagens DVD-spelare?

Ngn här sa att BR inte är ntsc eller pal kodade, men det finns ju region a samt b vilket jag förstår är samma som dagens kodade ntsc och pal dvdn. Om man då ska se på utbudet av filmtitlar och så vidare, så lutar det väl åt att man bör inrikta sig på att köpa en BR eller HD dvdspelare från USA.

Blir lite som gammla tiden då man köpte LD från USA. Men stora frågan är vilket av dessa BR eller HD dvd kommer SLÅ igenom?

Ni som har BR eller Hd dvd kan väl lämna lite info om vad ni tycker e bäst med dessa båda format och bildkvalite på titlar som finns.
BR verkar ha många titlar som det är dålig Hd kvalite på.. Underworld evolution e en av dom bäst upplösta filmtitlarna på BR, en demonstrationsskiva medans andra har bara Dvd kvalite.

Redigerat av Unregistered665b7df5, 28 november 2006 - 13:08.


#45

Postad 28 november 2006 - 13:31

Svärta
  • Svärta
  • Forumräv

  • 848 inlägg
  • 0

Ni som har BR eller Hd dvd kan väl lämna lite info om vad ni tycker e bäst med dessa båda format och bildkvalite på titlar som finns.


Nej tack! Det finns redan en utmärkt (pajkastar)tråd för det ändamålet. Håll den här tråden fri från BD/HD DVD-debatt tack.

Denna spelare är troligen mitt nästa inköp.

#46

Postad 28 november 2006 - 15:30

Likvid
  • Likvid
  • Lärjunge

  • 421 inlägg
  • 0
Jäkla svärta du har :o

#47

Postad 30 november 2006 - 13:25

Stefff
  • Stefff
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
Mäste dom se ut som gamla VHS spelare kunde dom inte satsat lite mer på designen :)

#48

Postad 30 november 2006 - 15:24

Likvid
  • Likvid
  • Lärjunge

  • 421 inlägg
  • 0

Mäste dom se ut som gamla VHS spelare kunde dom inte satsat lite mer på designen  :angry:

<{POST_SNAPBACK}>


Jo den ser lite bögig ut. :blink:

#49

Postad 06 december 2006 - 18:02

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Börjar bli otålig :D

Nån som vet hur det ser ut med tillgången, snackade med Panasonic och de skulle få ett lass på 150 spelare (med res. för antalet) första veckan i december och det känns som typ nu.... Har haft min på beställning sedan 1mån tillbaxs och BD filmerna bränner snart hål i tvbänken.

#50

Postad 07 december 2006 - 08:06

uras
  • uras
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
[quote name='lobo' date='Dec 6 2006, 20:02 ']Börjar bli otålig  :D

Nån som vet hur det ser ut med tillgången, snackade med Panasonic och de skulle få ett lass på 150 spelare (med res. för antalet) första veckan i december och det känns som typ nu.... Har haft min på beställning sedan 1mån tillbaxs och BD filmerna bränner snart hål i tvb script:emoticon(':D')



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.