Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Panasonic DMP-BD10(A) *

234 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Panasonic DMP-BD10 (Blu-ray-spelare) 2 8,75 (7) Inga priser
Panasonic DMP-BD10 Region A (Blu-ray-spelare) 1 6,5 (1) Inga priser
Panasonic DMP-BD10A (Blu-ray-spelare) 8 8,33 (5) Inga priser
3 relaterade trådar

#101

Postad 20 maj 2007 - 12:47

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0
Lite mer läsning och info om DMP-BD10A.

Picture quality

Quality sound

samt en pdf fil.
Bifogad fil  DMP_BD10A_spec.pdf   69,1K   49 Antal nerladdningar

// Hifighost

#102

Postad 31 maj 2007 - 12:35

mrjaydee
  • mrjaydee
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0
Firmware 2.1 är släppt nu:
http://panasonic.jp/.../bd10/bd10.html

Date/Version Description
2007/5/31
Ver 2.1

1. Playability and stability

2007/4/18
Ver 2.0

1. Dolby TrueHD and DTS-HD High Resolution Audio are supported. A new decoder is incorporated to support the latest high quality multi-channel surround sound formats.
2. Functions of EZ Sync(North America) or VIErA Link(Europe/UK, Oceania) are enhanced. You can now seamlessly operate multiple connected components with one remote control.
3. Playability and stability

2007/1/16
Ver 1.4


1. Picture Quality via HDMI
2. Playability and stability
3. Response of skipping operations
4. Support of the dics recorded with Panasonic AVCHD Camcorders

2006/11/1
Ver 1.2


1. Picture Quality of disc menus
2. Playability and stability

#103

Postad 31 maj 2007 - 20:26

Dragnet
  • Dragnet
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0
Himla snabbt gick det att uppdatera från 2.0 till 2.1! Klart snabbare än från 1.3 till 2.0.

Nu skall jag göra en funktionskontroll (dvs se på ngt :)

Edit: 1.3 skulle det vara & inte 1.4

Redigerat av Dragnet, 31 maj 2007 - 22:51.


#104

Postad 31 maj 2007 - 22:46

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

Himla snabbt gick det att uppdatera från 2.0 till 2.1! Klart snabbare än från 1.4 till 2.0.

Nu skall jag göra en funktionskontroll (dvs se på ngt 


Återkom gärna med synpunkter och om det blev några märkbara förbättringar, står utan tv nu så jag kan inte kolla själv.

#105

Postad 31 maj 2007 - 22:50

Dragnet
  • Dragnet
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0

Himla snabbt gick det att uppdatera från 2.0 till 2.1! Klart snabbare än från 1.4 till 2.0.

Nu skall jag göra en funktionskontroll (dvs se på ngt 


Återkom gärna med synpunkter och om det blev några märkbara förbättringar, står utan tv nu så jag kan inte kolla själv.

<{POST_SNAPBACK}>


Såg på lite Rockford Files (DVD) men märkte ingen skillnad. Har å andra sidan inte haft några problem eller konstigheter alls med spelaren hittills. Kör allt via HDMI så jag har ingen koll på den analoga delen dock.

#106

Postad 03 juni 2007 - 11:57

Dragnet
  • Dragnet
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0

Himla snabbt gick det att uppdatera från 2.0 till 2.1! Klart snabbare än från 1.4 till 2.0.

Nu skall jag göra en funktionskontroll (dvs se på ngt 


Återkom gärna med synpunkter och om det blev några märkbara förbättringar, står utan tv nu så jag kan inte kolla själv.

<{POST_SNAPBACK}>


Såg på lite Rockford Files (DVD) men märkte ingen skillnad. Har å andra sidan inte haft några problem eller konstigheter alls med spelaren hittills. Kör allt via HDMI så jag har ingen koll på den analoga delen dock.

<{POST_SNAPBACK}>


Fast den blågröna lampan mitt på fronten lyser inte längre märkte jag igår, undrar om den stängdes av i samband med uppgraderingen. Fyller ju ingen direkt funktion. Någon annan som har 2.1 ännu?

(Körde Stargate BD igår med DTS-HD - fick diskret 7.1 PCM ut till förstärkaren!)

#107

Postad 03 juni 2007 - 16:45

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0
Jaha, har nu slagit till och köpte denna spelare av en annan här på forumet! Köpte region B varianten, har sedan förut en reg A PS3:a.
Har bara några frågor:
Låter fläkten mycket som sitter i spelaren?
Tycker min PS3 låter alldeles för mycket och hoppas att Pannan är tystare....

Ifall man kör en DTS-HD eller True-HD ljudspår ska man då ha spelaren inställd på att skicka PCM?
Har haft en HD-A1 och då när man valde True-HD så avkodade spelaren formatet och skickade det som PCM till förstärkaren. Antar att det är samma sak med denna spelare...

Går det att göra den regionsfri för uppspelning av DVD?
Spelaren som jag har köpt har firmware 2.0 installerat...

#108

Postad 03 juni 2007 - 19:08

Dragnet
  • Dragnet
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0

Jaha, har nu slagit till och köpte denna spelare av en annan här på forumet! Köpte region B varianten, har sedan förut en reg A PS3:a.
Har bara några frågor:
Låter fläkten mycket som sitter i spelaren?
Tycker min PS3 låter alldeles för mycket och hoppas att Pannan är tystare....

Ifall man kör en DTS-HD eller True-HD ljudspår ska man då ha spelaren inställd på att skicka PCM?
Har haft en HD-A1 och då när man valde True-HD så avkodade spelaren formatet och skickade det som PCM till förstärkaren. Antar att det är samma sak med denna spelare...

Går det att göra den regionsfri för uppspelning av DVD?
Spelaren som jag har köpt har firmware 2.0 installerat...

<{POST_SNAPBACK}>


Nej (jättetyst, märks inte) - Ja - Tror inte det
:D

(v2.1)

#109

Postad 03 juni 2007 - 19:40

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0

Jaha, har nu slagit till och köpte denna spelare av en annan här på forumet! Köpte region B varianten, har sedan förut en reg A PS3:a.
Har bara några frågor:
Låter fläkten mycket som sitter i spelaren?
Tycker min PS3 låter alldeles för mycket och hoppas att Pannan är tystare....

Ifall man kör en DTS-HD eller True-HD ljudspår ska man då ha spelaren inställd på att skicka PCM?
Har haft en HD-A1 och då när man valde True-HD så avkodade spelaren formatet och skickade det som PCM till förstärkaren. Antar att det är samma sak med denna spelare...

Går det att göra den regionsfri för uppspelning av DVD?
Spelaren som jag har köpt har firmware 2.0 installerat...

<{POST_SNAPBACK}>


Nej (jättetyst, märks inte) - Ja - Tror inte det
:D

(v2.1)

<{POST_SNAPBACK}>

Tackar, då vet jag att den är tystare än PS3:an!
Kanske man kan åka förbi någon handlare som har en fjärr som gör den regionsfri för dvd...
Det kan ju vara värt några kronor att få den regfri...

#110

Postad 05 juni 2007 - 21:47

Dragnet
  • Dragnet
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0
Tror inte att någon har lyckats göra en Blu-ray spelare regionsfri för DVD ännu tyvärr...

Ingen annan som har uppdaterat till FW 2.1 ännu?

#111

Postad 05 juni 2007 - 23:22

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0
Jo jag har uppgraderat till FW 2.1.
Har inte märkt någon som helst skilnad.
Apparaten går som den skall vad jag kan se.....

#112

Postad 06 juni 2007 - 09:07

antiloop98
  • antiloop98
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0

Himla snabbt gick det att uppdatera från 2.0 till 2.1! Klart snabbare än från 1.4 till 2.0.

Nu skall jag göra en funktionskontroll (dvs se på ngt 


Återkom gärna med synpunkter och om det blev några märkbara förbättringar, står utan tv nu så jag kan inte kolla själv.

<{POST_SNAPBACK}>


Såg på lite Rockford Files (DVD) men märkte ingen skillnad. Har å andra sidan inte haft några problem eller konstigheter alls med spelaren hittills. Kör allt via HDMI så jag har ingen koll på den analoga delen dock.

<{POST_SNAPBACK}>


Fast den blågröna lampan mitt på fronten lyser inte längre märkte jag igår, undrar om den stängdes av i samband med uppgraderingen. Fyller ju ingen direkt funktion. Någon annan som har 2.1 ännu?

(Körde Stargate BD igår med DTS-HD - fick diskret 7.1 PCM ut till förstärkaren!)

<{POST_SNAPBACK}>


Nu har jag oxå uppgraderat till 2.1, har inte märkt ngn speciell skillnad, troigtvis kommer det väl göra så att man kan se nyare filmer som kommer att släppas snart...

ang lampan som lyser, är inte inställningnen ställd på off/auto i setup menyn/display? testa och kolla, sätt den på bright om den inte är det...
Min slocknade inte.

#113

Postad 11 juni 2007 - 06:18

Unregisteredd7f3e576
  • Unregisteredd7f3e576
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0
Har en bd-10 tillsalu i marknaden. :)
3mån gammal i nyskick.
Bud mottages

Bosse.

#114

Postad 11 juni 2007 - 21:42

Dragnet
  • Dragnet
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0

Himla snabbt gick det att uppdatera från 2.0 till 2.1! Klart snabbare än från 1.4 till 2.0.

Nu skall jag göra en funktionskontroll (dvs se på ngt 


Återkom gärna med synpunkter och om det blev några märkbara förbättringar, står utan tv nu så jag kan inte kolla själv.

<{POST_SNAPBACK}>


Såg på lite Rockford Files (DVD) men märkte ingen skillnad. Har å andra sidan inte haft några problem eller konstigheter alls med spelaren hittills. Kör allt via HDMI så jag har ingen koll på den analoga delen dock.

<{POST_SNAPBACK}>


Fast den blågröna lampan mitt på fronten lyser inte längre märkte jag igår, undrar om den stängdes av i samband med uppgraderingen. Fyller ju ingen direkt funktion. Någon annan som har 2.1 ännu?

(Körde Stargate BD igår med DTS-HD - fick diskret 7.1 PCM ut till förstärkaren!)

<{POST_SNAPBACK}>


Nu har jag oxå uppgraderat till 2.1, har inte märkt ngn speciell skillnad, troigtvis kommer det väl göra så att man kan se nyare filmer som kommer att släppas snart...

ang lampan som lyser, är inte inställningnen ställd på off/auto i setup menyn/display? testa och kolla, sätt den på bright om den inte är det...
Min slocknade inte.

<{POST_SNAPBACK}>


Nej, jag har den på Bright och lampan förblir släckt. Har svårt att bestämma mig om det är bra eller inte att den är släckt. Men troligen så lämnar jag in den, felet kan ju vara ett sympton på något annat även om den går som en klocka i övrigt.

#115

Postad 16 juni 2007 - 14:52

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0
Nu har jag haft denna spelare hemma i ca 1 vecka. Har gjort den regfri för uppspelning av dvdfilmer. Har både testat Blu-Ray filmer och dvdfilmer.
Den är tyst d.v.s. inget störande fläktljud, har en region A PS3 och den låter väldigt mycket. Den stödjer True-HD, DD+ och DTS-HD. Är supernöjd och jag gav 5150kr(Begagnad med 18 mån garanti kvar) för denna spelare vilket jag tycker är ett fyndpris!
Det enda klagomål jag har är att fjärren kunde vara lite snyggare...
Köper ni denna spelare så tycker jag att ni gör ett bra köp!


Nu har man både en region A och B spelare så fortsätter bolagen att krångla till det med regionskodning så har jag iallafall möjlighet att köpa och spela upp Blu-Ray filmer från hela världen.

#116

Postad 16 juni 2007 - 15:25

Anteee
  • Anteee
  • Användare

  • 190 inlägg
  • 0

Nu har jag haft denna spelare hemma i ca 1 vecka. Har gjort den regfri för uppspelning av dvdfilmer. Har både testat Blu-Ray filmer och dvdfilmer.
Den är tyst d.v.s. inget störande fläktljud, har en region A PS3 och den låter väldigt mycket. Den stödjer True-HD, DD+ och DTS-HD. Är supernöjd och jag gav 5150kr(Begagnad med 18 mån garanti kvar) för denna spelare vilket jag tycker är ett fyndpris!
Det enda klagomål jag har är att fjärren kunde vara lite snyggare...
Köper ni denna spelare så tycker jag att ni gör ett bra köp!


Nu har man både en region A och B spelare så fortsätter bolagen att krångla till det med regionskodning så har jag iallafall möjlighet att köpa och spela upp Blu-Ray filmer från hela världen.

<{POST_SNAPBACK}>


Har du nån utav Pirates filmerna på Blu-Ray? Har hört och sett videos på sonys bdp-s1 och s300 där dom har stora problem med Pirates filmerna, tar ca 3 minuter att komma in i menyer för blu-ray javan går så segt på stationära spelare med för dålig processorkraft. Panasonics spelare kansek är bättre? På PS3:an går det nämligen på nån sekund bara...

#117

Postad 16 juni 2007 - 16:45

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0
Testade båda Pirates filmerna och det tog ca 1 minut att ladda skivorna från att jag tryckte på play till att Disney loggan kom fram. Testade samma sak på min PS3 det tog ca 30 sekunder. Tycker 1 minut är okey! Testade menyerna det gick lite segare på Panasonicen men tycker det inte är något problem...

Redigerat av Unregisteredf7bba9d7, 16 juni 2007 - 16:53.


#118

Postad 17 juni 2007 - 10:52

Dragnet
  • Dragnet
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0

Nu har jag haft denna spelare hemma i ca 1 vecka. Har gjort den regfri för uppspelning av dvdfilmer. Har både testat Blu-Ray filmer och dvdfilmer.
Den är tyst d.v.s. inget störande fläktljud, har en region A PS3 och den låter väldigt mycket. Den stödjer True-HD, DD+ och DTS-HD. Är supernöjd och jag gav 5150kr(Begagnad med 18 mån garanti kvar) för denna spelare vilket jag tycker är ett fyndpris!
Det enda klagomål jag har är att fjärren kunde vara lite snyggare...
Köper ni denna spelare så tycker jag att ni gör ett bra köp!


Nu har man både en region A och B spelare så fortsätter bolagen att krångla till det med regionskodning så har jag iallafall möjlighet att köpa och spela upp Blu-Ray filmer från hela världen.

<{POST_SNAPBACK}>


Hur gjorde du den regionsfri för DVD? Jag trodde inte att det gick!

#119

Postad 17 juni 2007 - 17:27

Unregistered0449d717
  • Unregistered0449d717
  • Användare

  • 166 inlägg
  • 0
Hur funkar det igentligen... om man köper en DMP-BD10 som stödjer 7.1ch Audio Out Yes
2ch Audio Out Yes(x2)
Digital Audio Out Yes(1 optical, 1 coaxial) funkar då mitt 5.1 ljud ?

#120

Postad 18 juni 2007 - 18:55

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0

Nu har jag haft denna spelare hemma i ca 1 vecka. Har gjort den regfri för uppspelning av dvdfilmer. Har både testat Blu-Ray filmer och dvdfilmer.
Den är tyst d.v.s. inget störande fläktljud, har en region A PS3 och den låter väldigt mycket. Den stödjer True-HD, DD+ och DTS-HD. Är supernöjd och jag gav 5150kr(Begagnad med 18 mån garanti kvar) för denna spelare vilket jag tycker är ett fyndpris!
Det enda klagomål jag har är att fjärren kunde vara lite snyggare...
Köper ni denna spelare så tycker jag att ni gör ett bra köp!


Nu har man både en region A och B spelare så fortsätter bolagen att krångla till det med regionskodning så har jag iallafall möjlighet att köpa och spela upp Blu-Ray filmer från hela världen.

<{POST_SNAPBACK}>


Hur gjorde du den regionsfri för DVD? Jag trodde inte att det gick!

<{POST_SNAPBACK}>

Med tanke på att den nya DMP-BD10A ska vara regionsfri på dvd och att den bara är en uppdaterad version ( ny programvara ) av DMP-BD10 så borde det väll gå eller.

#121

Postad 20 juni 2007 - 17:01

antiloop98
  • antiloop98
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
nu finns version 2.2 ute på nätet.

lägger ett svar om det är ngn skillnad som skulle märkas....

#122

Postad 21 juni 2007 - 11:29

mrjaydee
  • mrjaydee
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0
Panasonics versionshistorik säger lika mycket som vanligt :( :

2007/6/19
Ver 2.2

1. Playability and stability
2. DTS-HD Playback Enhanced

#123

Postad 22 juni 2007 - 10:05

Prism
  • Prism
  • Forumräv

  • 856 inlägg
  • 0
Låter som dom bara har ordnat lite buggfix..

#124

Postad 22 juni 2007 - 13:49

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Det var en kort vända med version 2.2, verkar vara bortplockad från Panasonics sida. Hmm... undrar varför?

http://panasonic.jp/.../bd10/bd10.html

#125

Postad 23 juni 2007 - 13:01

antiloop98
  • antiloop98
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0

Det var en kort vända med version 2.2, verkar vara bortplockad från Panasonics sida. Hmm... undrar varför?

http://panasonic.jp/.../bd10/bd10.html

<{POST_SNAPBACK}>



ja jag såg det oxå, undrar det oxå, jag har iaf ver 2.2 på min nu. har inte märkt ngt bättre eler sämre.

#126

Postad 23 juni 2007 - 19:17

HCN
  • HCN
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Står i köptankar. Någon som vet om den här spelaren klarar att skicka 24 frames/s i 1080p på HDMI? Vill inte ha något judder. Skall skicka signalen direkt till SONY:s VPL-VW50-proj, som kan hantera 24 fps-signaler.

#127

Postad 24 juni 2007 - 17:33

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

Står i köptankar. Någon som vet om den här spelaren klarar att skicka 24 frames/s i 1080p på HDMI? Vill inte ha något judder. Skall skicka signalen direkt till SONY:s VPL-VW50-proj, som kan hantera 24 fps-signaler.


Nop, inget stöd för 1080p/24fps. Alternativen är PS3:an eller kanske en Sony BDP-S1E, finns fler men lite taskigt utbud i swe.

#128

Postad 24 juni 2007 - 23:34

Anteee
  • Anteee
  • Användare

  • 190 inlägg
  • 0
Läste en recension på denna spelaren där dom klagade över väldigt låg volym på dom analoga 7.1 utgångaran. Någon som testat dessa..? Är volymen väldigt mycket lägre än Optisk eller HDMI?

#129

Postad 25 juni 2007 - 11:48

antiloop98
  • antiloop98
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0

Läste en recension på denna spelaren där dom klagade över väldigt låg volym på dom analoga 7.1 utgångaran. Någon som testat dessa..? Är volymen väldigt mycket lägre än Optisk eller HDMI?

<{POST_SNAPBACK}>


japp, jag har märkt det,och läst det... men jag lovar det är knappt märkbart.
jag får höja kanske "3-4steg" på volymmätaren. men det låter sjukt mkt bättre med analogakontakterna jämfört med koax/optisk. =D

kennet

#130

Postad 25 juni 2007 - 14:34

Dragnet
  • Dragnet
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0

Nu har jag haft denna spelare hemma i ca 1 vecka. Har gjort den regfri för uppspelning av dvdfilmer. Har både testat Blu-Ray filmer och dvdfilmer.
Den är tyst d.v.s. inget störande fläktljud, har en region A PS3 och den låter väldigt mycket. Den stödjer True-HD, DD+ och DTS-HD. Är supernöjd och jag gav 5150kr(Begagnad med 18 mån garanti kvar) för denna spelare vilket jag tycker är ett fyndpris!
Det enda klagomål jag har är att fjärren kunde vara lite snyggare...
Köper ni denna spelare så tycker jag att ni gör ett bra köp!


Nu har man både en region A och B spelare så fortsätter bolagen att krångla till det med regionskodning så har jag iallafall möjlighet att köpa och spela upp Blu-Ray filmer från hela världen.

<{POST_SNAPBACK}>


Hur gjorde du den regionsfri för DVD? Jag trodde inte att det gick!

<{POST_SNAPBACK}>

Med tanke på att den nya DMP-BD10A ska vara regionsfri på dvd och att den bara är en uppdaterad version ( ny programvara ) av DMP-BD10 så borde det väll gå eller.

<{POST_SNAPBACK}>


Nja, inte för mig i alla fall med 2.1. DVD region 1 blir "NoPLAY" i displayen.
(Min grönblå frontlampa var faktiskt trasig men en ny hade lååång leveranstid så jag har "lånat" ut spelaren tsv från servicestället :P

Är det ngt som bara 2.2 klarar?

#131

Postad 26 juni 2007 - 09:31

mrjaydee
  • mrjaydee
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0
Nu verkar 2.2 finns tillgänglig för nedladdningen igen, bäst att passa på kanske... :)

#132

Postad 28 juni 2007 - 20:09

Prism
  • Prism
  • Forumräv

  • 856 inlägg
  • 0
Två snabba frågor:

Ingen som har hört något nytt om när DMP-BD10A börja levereras?

Några har skrivit att DMP-BD10 går att göra regionsfri för DVD, hur då?

#133

Postad 29 juni 2007 - 11:20

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0
Länk till Panasonic Nordic om den nya DMP-BD10A
DMP-BD10A

Samt lite produkt info om den.
Bifogad fil  DMP_BD10A_SV.pdf   116,48K   29 Antal nerladdningar

Mailade Panasonic England för info om den nya är reg fri på dvd och fick detta svar tillbaka.

To clarify, the film studios encode their products with differing regional codes to fall in line with their marketing plans. For example, films are released in the U.S before they are released in Europe. Therefore, UK products can only play those DVD’s intended for the European market. All new releases in the USA are coded as region 1 therefore players in the USA have region 1 decoders. In the UK this is region 2.

We do not condone or carry out modification of these units from one region to another and would point out that any modification may invalidate the guarantee. We are also unable to carry out a repair on any unit we find has been modified and this would be returned to the sender upon recognition.


Fick även klargörande att det inte är hdmi 1.3 på den nya, utan det är bara en ny programvara i.
To clarify, the DMPBD10A is HDMI version 1.2.


// Hifighost

#134

Postad 29 juni 2007 - 17:00

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0
Jag har gjort min BD10 region B regfri för uppspelning av dvd med en laptop, använde IR.
Har nu sålt spelaren. Vet ej om jag får lägga ut info hur man gör den regfri.
Alla hack gör man på egen risk...
PM:a era mailadresser så kan jag skicka en zipfil till de som är intresserade.
Ifall detta bryter mot forumsreglerna v.v. och ta bort detta inlägg!

Redigerat av Unregisteredf7bba9d7, 29 juni 2007 - 17:01.


#135

Postad 30 juni 2007 - 10:00

Prism
  • Prism
  • Forumräv

  • 856 inlägg
  • 0
Ingen som vet om det kommer komma stöd för 24p?

#136

Postad 14 juli 2007 - 13:39

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0
Är det någon som vet vad som skiljer mellan gamla och nya modellen mer än att den nya kommer färdig med senaste programvaran, vilket finns att ladda ner för den gamla modellen väll?

El Giganten ( internet ) tar nu 5990 kr för den gamla och jag funderar om man ska slå till och köpa ett kompliment till min Toshiba HD-E1.

Tacksam om någon kan reda ut min första fråga.

// Hifighost

#137

Postad 14 juli 2007 - 15:12

Unregistered0449d717
  • Unregistered0449d717
  • Användare

  • 166 inlägg
  • 0
Jag har för mig att de e annan färg på skalet också... men annars va jag har läst å sett så ska de inte vara nån skillnad direkt... men ja kanske inte har hittat alla artiklar om denna.. så jag kan ju ha fel...

Redigerat av Unregistered0449d717, 14 juli 2007 - 15:12.


#138

Postad 15 juli 2007 - 10:09

Prism
  • Prism
  • Forumräv

  • 856 inlägg
  • 0
5995kr det var billigt!

Synd bara att jag helst vill ha svart....

#139

Postad 15 juli 2007 - 12:18

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0
Det borde alltså bara vara färgen isåfall ( svart - silver/rökgrå ) som skiljer, det är väll hdmi 1.2 på bägge ?

Någon som har den gamla modellen som kan intyga detta ?

För det priset så är den ett helt ok köp. Jag tar hellre en Panasonic som skickar ut nya uppdateringar än Pioneer som inte bryr sig om uppdateringar.

// Hifighost

#140

Postad 15 juli 2007 - 16:26

Prism
  • Prism
  • Forumräv

  • 856 inlägg
  • 0

Det borde alltså bara vara färgen isåfall ( svart - silver/rökgrå ) som skiljer, det är väll hdmi 1.2 på bägge ?

Någon som har den gamla modellen som kan intyga detta ?

För det priset så är den ett helt ok köp. Jag tar hellre en Panasonic som skickar ut nya uppdateringar än Pioneer som inte bryr sig om uppdateringar.

// Hifighost

<{POST_SNAPBACK}>


Man får nästa 3st panasonic spelare för samma pris som en pioneer, inget svårt val direkt :D

#141

Postad 16 juli 2007 - 23:33

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

  • 890 inlägg
  • 0
Enligt uppgift på prylportalen i veckan som gick, ska BD10A finnas ute i butikerna. Problemet är bara att den inte ens går att beställa från Panasonic. Butiken som ska plocka hem den åt mig kan inte lägga en beställning på fanskapet då den inte finns i Panasonics sortiment.
Den finns inte heller med som produkt på panasoniccenter.se, deras enda egna butik i Sverige.
Irriterande som fan nu när jag har bestämt mig för att plocka hem en sådan.

Någon som har hört eller sett något om detta och som kanske vet varför denna maskin ej går att komma åt?

/Mats K

#142

Postad 17 juli 2007 - 13:55

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0

Enligt uppgift på prylportalen i veckan som gick, ska BD10A  finnas ute i butikerna. Problemet är bara att den inte ens går att beställa från Panasonic. Butiken som ska plocka hem den åt mig kan inte lägga en beställning på fanskapet då den inte finns i Panasonics sortiment.
Den finns inte heller med som produkt på panasoniccenter.se, deras enda egna butik i Sverige.
Irriterande som fan nu när jag har bestämt mig för att plocka hem en sådan.

Någon som har hört eller sett något om detta och som kanske vet varför denna maskin ej går att komma åt?

/Mats K

<{POST_SNAPBACK}>

MatsK vet du vad som skiljer den gamla mot den nya?
Den gamla är grymt prisvärd på Elgiganten på internet för tillfället ( 5990 kr ).
Är skillnaden bara att den nya kommer med senaste programvaran i och den finns att ladda ner till den gamla så finns det ingen anledning att köpa den nya.
// Hifighost

#143

Postad 17 juli 2007 - 16:11

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

  • 890 inlägg
  • 0

Enligt uppgift på prylportalen i veckan som gick, ska BD10A  finnas ute i butikerna. Problemet är bara att den inte ens går att beställa från Panasonic. Butiken som ska plocka hem den åt mig kan inte lägga en beställning på fanskapet då den inte finns i Panasonics sortiment.
Den finns inte heller med som produkt på panasoniccenter.se, deras enda egna butik i Sverige.
Irriterande som fan nu när jag har bestämt mig för att plocka hem en sådan.

Någon som har hört eller sett något om detta och som kanske vet varför denna maskin ej går att komma åt?

/Mats K

<{POST_SNAPBACK}>

MatsK vet du vad som skiljer den gamla mot den nya?
Den gamla är grymt prisvärd på Elgiganten på internet för tillfället ( 5990 kr ).
Är skillnaden bara att den nya kommer med senaste programvaran i och den finns att ladda ner till den gamla så finns det ingen anledning att köpa den nya.
// Hifighost

<{POST_SNAPBACK}>


Den nya ska, om det nu stämmer förstås, även kunna skicka de nya ljudformaten via HDMI. Så var det sagt inför lanseringen tidigare i år. Även om det nu ev "bara" fungerar via analoga 7.1 utgångarna köper jag maskinen. Dessutom är den snabbare på att ladda, tar ca 30 sekunder med en BR-disc.
Priset känns som det kvittar då jag ska få köpa till halva priset. Jag fick ge lite mer än vad som var tänkt då jag köpte min 47:a. Blev då lovad att nästa pryl går av stapeln för 50% av rek pris, vilket troligen blir ca 5000 för denna BR-spelare.

/Mats K

#144

Postad 17 juli 2007 - 22:36

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

  • 890 inlägg
  • 0
Saxat från Prylportalens test:

"Spelaren stöder den nya hdmi 1.3-standarden, vilket bland annat innebär högre överföringsbandbredd än med hdmi 1.2."

Hoppas det stämmer och att det även stämmer att den då kan överföra de nya ljudformaten digitalt då recievers med inbyggd avkodning nu börjar dyka upp.

/Mats K

#145

Postad 18 juli 2007 - 08:50

jimmy ax1
  • jimmy ax1
  • Forumräv

  • 652 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om spelaren kommer att klara av att läsa brända BD skivor?

#146

Postad 18 juli 2007 - 09:59

random111
  • random111
  • Forumräv

  • 922 inlägg
  • 0

Saxat från Prylportalens test:

"Spelaren stöder den nya hdmi 1.3-standarden, vilket bland annat innebär högre överföringsbandbredd än med hdmi 1.2."

Hoppas det stämmer och att det även stämmer att den då kan överföra de nya ljudformaten digitalt då recievers med inbyggd avkodning nu börjar dyka upp.

/Mats K

<{POST_SNAPBACK}>

Vad jag har förstått så är den högre bandbredden det enda obligatoriska med HDMI 1.3. De olika funktioner som finns, xvYCC color space, Deep Color (30-bit, 36-bit och 48-bit), Lip Sync och bitstream support av Dolby TrueHD och DTS-HD Master Audio, är inte obligatoriska.

Därför vill HDMI organisationen att tillverkarna inte bara anger "HDMI 1.3" i sina specifikationer, utan att de skriver ut exakt vilka funktioner som stödjs istället. Se denna artikel. Tala om att förvirra konsumenterna... :unsure:

#147

Postad 18 juli 2007 - 11:50

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0

Saxat från Prylportalens test:

"Spelaren stöder den nya hdmi 1.3-standarden, vilket bland annat innebär högre överföringsbandbredd än med hdmi 1.2."

Hoppas det stämmer och att det även stämmer att den då kan överföra de nya ljudformaten digitalt då recievers med inbyggd avkodning nu börjar dyka upp.

/Mats K

<{POST_SNAPBACK}>

Prylportalen vet ej vad de pratar om, titta vad de sa att denna spelare skulle kosta när den släpptes här i Sverige ( 6500 kr ). Prylportalen levererar nyheter inte sanningar, precis som i tv.

Läs inlägg 133 lite längre upp så ser du svaret på hdmi, jag mailade Panasonic ( UK ) och fick svaret de inte visste i Sverige, det är hdmi 1.2 även i den nya modellen.

Ska skicka ett nytt mail till dem, där jag vill veta vad det är för skillnader mellan gamla och nya.

// Hifighost

#148

Postad 18 juli 2007 - 12:59

Prism
  • Prism
  • Forumräv

  • 856 inlägg
  • 0
Pratade med Panasonic Center för någon minut sedan och dom hade fått hem den nya versionen för ett par veckor sedan dock så har den sålt slut och var rest.noterad. Det finns en för test i butiken och säljare jag pratade med skulle återkommer om leverans tid.

Dom tar 9.900kr för den...

#149

Postad 18 juli 2007 - 13:11

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

  • 890 inlägg
  • 0
Tillgången ökar så småningom. Alltid kasst i början när en ny produkt lanseras. Priset är helt ok, tycker jag.

/Mats K

#150

Postad 18 juli 2007 - 13:13

Prism
  • Prism
  • Forumräv

  • 856 inlägg
  • 0
Fick snabbt svar från butiken, 1 månads leverans tid :angry:

Redigerat av Prism, 18 juli 2007 - 13:13.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.