Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung BD-P1400

749 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung BD-P1400 (Blu-ray-spelare) 1 8,09 (34) Inga priser
Samsung BD-P1400 Region AB (Blu-ray-spelare) 1 7,71 (6) Inga priser
2 relaterade trådar

#51

Postad 13 oktober 2007 - 09:34

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

  • 665 inlägg
  • 0

Nu har uppenbarligen Swedisc skickat iväg min BD-P1400, för det hade dragits 4175,34 kr på kortet. För en gångs skull kunnat dra nytta av låg dollarkurs... :)

<{POST_SNAPBACK}>


Bara undrar... det står att det är en amerikansk modell (på swedisc), så om jag fattar det rätt så kan du inte se filmer köpta i sverige med den om dom är reg kodade?
Vill man inte ha en svensk modell? eller har jag missat något?

<{POST_SNAPBACK}>


Större utbud i staterna och du får nya filmer före och i Sverige, samt att Japan har samma region som USA.

<{POST_SNAPBACK}>


Just det... dessutom har jag o tänker importera en del som bara finns på DVD reg 1. De få blu-ray titlar som än så länge släppts exklusivt i EU, som t ex The Rock, verkar vara regionsfria.

<{POST_SNAPBACK}>


Finns det svensk text på importerade BD filmer? (tänkte på det stora utrymmet som finns att tillgå så borde ju all världens textningar kunna finnas med...

<{POST_SNAPBACK}>


Oftast inte. Finns dock undantag.

#52

Postad 13 oktober 2007 - 12:28

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0
Då är det jag som ska ha ett svenskt ex med andra ord :)

Ger ni ifrån er lite kommentarer om spelaren sedan när ni har fått hem den? Jag lutar starkt åt att detta blir min första BD spelare...

Läste nånstans att den ska lösa att koda av DTS-HD Master Audio igenom en uppdatering, om det fixas så kan den väl hantera samtliga "nya" ljudformat?

#53

Postad 13 oktober 2007 - 13:44

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

  • 665 inlägg
  • 0

Då är det jag som ska ha ett svenskt ex med andra ord :)

Ger ni ifrån er lite kommentarer om spelaren sedan när ni har fått hem den? Jag lutar starkt åt att detta blir min första BD spelare...

Läste nånstans att den ska lösa att koda av DTS-HD Master Audio igenom en uppdatering, om det fixas så kan den väl hantera samtliga "nya" ljudformat?

<{POST_SNAPBACK}>


Yes helt rätt! Finns/kommer en uppdatering som fixa DTS-HD Master Audio.

#54

Postad 13 oktober 2007 - 21:15

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlägg
  • 0

Då är det jag som ska ha ett svenskt ex med andra ord ;)

Ger ni ifrån er lite kommentarer om spelaren sedan när ni har fått hem den? Jag lutar starkt åt att detta blir min första BD spelare...

Läste nånstans att den ska lösa att koda av DTS-HD Master Audio igenom en uppdatering, om det fixas så kan den väl hantera samtliga "nya" ljudformat?

<{POST_SNAPBACK}>


Yes helt rätt! Finns/kommer en uppdatering som fixa DTS-HD Master Audio.

<{POST_SNAPBACK}>


Som bitstream ut bara.

#55

Postad 13 oktober 2007 - 21:27

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

  • 665 inlägg
  • 0
Jepp, så du måste alltså ha en recevier som klarar DTS-HD Master Audio ;)

Redigerat av Chris Ya, 13 oktober 2007 - 21:29.


#56

Postad 16 oktober 2007 - 17:56

Unregistered2a9ba54e
  • Unregistered2a9ba54e
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Någon som vet om BD-P1400 har universellt 110-240 volts nätaggregat och det alltså bara är kabeln jag behöver skifta här hemma om jag köper en på plats i USA? Tips på eventuell butik i Seattle området som kan ha spelaren emottaget också gärna. Stort tack för hjälpen!

//Magnus

#57

Postad 16 oktober 2007 - 19:22

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

  • 889 inlägg
  • 0

Någon som vet om BD-P1400 har universellt 110-240 volts nätaggregat och det alltså bara är kabeln jag behöver skifta här hemma om jag köper en på plats i USA? Tips på eventuell butik i Seattle området som kan ha spelaren emottaget också gärna. Stort tack för hjälpen!

//Magnus

<{POST_SNAPBACK}>


Jag packade precis upp min reg A BD-P1400, och bak står det "power 120V 60Hz", så den har INTE universellt nätaggregat. Med min spelare, levererad av Swedisc, medföljde ett externt nättagregat 230 ->120V.

Butik i Seattle kan jag inte hjälpa dig med...

#58

Postad 16 oktober 2007 - 20:41

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

  • 665 inlägg
  • 0

Någon som vet om BD-P1400 har universellt 110-240 volts nätaggregat och det alltså bara är kabeln jag behöver skifta här hemma om jag köper en på plats i USA? Tips på eventuell butik i Seattle området som kan ha spelaren emottaget också gärna. Stort tack för hjälpen!

//Magnus

<{POST_SNAPBACK}>


Jag packade precis upp min reg A BD-P1400, och bak står det "power 120V 60Hz", så den har INTE universellt nätaggregat. Med min spelare, levererad av Swedisc, medföljde ett externt nättagregat 230 ->120V.

Butik i Seattle kan jag inte hjälpa dig med...

<{POST_SNAPBACK}>


Nu ser vi fram emot en recension på spelaren ;) Vill ha svar på hur lång tid det tar för fiolmer att starta, om den väsnas något (fläkt) och lite allmänt om den ;)

#59

Postad 17 oktober 2007 - 20:04

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

  • 889 inlägg
  • 0
Ok, några första intryck av BD-P1400:

Spelaren verkar hyfsat byggd, designen är kanske inte så rolig men det är ju en smaksak.
Precis som med min Toshiba HD-E1 medföljde ingen HDMI-kabel, snålt tycker jag.. :) En sådan inhandlades snabbt hos Klasse för 129 kr, och kopplades in på ingång 2 på Lumagen videoprocessorn.

Fjärrkontrollen känns lite plastig men är mycket mer översiktlig än den för min Toshiba. Dock är inte den heller bakgrundsbelyst, en stor nackdel för alla som likt mig har mörklagda hemmabiorum.. Varför skall det vara så svårt ??

Från att ha matat in filmen The Fugitive tog det ca 50 s tills att filmen satte igång. Spelaren verkade vara förinställd på utsignal med 1080i upplösning.

Ljudkvalitén från The Fugitive verkar kanon, men jag har bara kopplat 2-kanal analogt ljud till en vanlig stereoförstärkare. Så tyvärr kan jag inte säga något om hur den dekodar alla surround-ljudformaten. Spelarens fläkt låter lite, knappast störande, och blir överröstad av min projektors fläktar.... ;) (En ljuddämpande låda är ett sedan länge stående projekt).

Filmen The Fugitive kom ut på blu-ray redan i september förra året, och är kodad i mpeg2. Bilden imponerade inte alls på mig, ingen riktig skärpa o bleka, urvattnade färger. Det inledande flygfotot över Chicago nattetid ser t o m riktigt suddigt ut.... Jag skulle säga att bilden på just den filmen inte är många snäpp bättre än på en bra DVD ! Betyget för PQ som filmen fick i Highdefdigest var 3,5 av 5. Man verkar hos Warner inte ha lagt ner så mycket jobb på att hitta en bra filmkopia o göra en noggrann transfer till blu-ray. Jag utgår ifrån att nyare blu-ray utgåvor är bättre, men har inte hunnit köpa några sådana filmer än. The Fugitive är dock en av mina favoriter o var ett givet köp...

Återkommer med mer i helgen...

#60

Postad 17 oktober 2007 - 22:40

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

  • 665 inlägg
  • 0

Ok, några första intryck av BD-P1400:

Spelaren verkar hyfsat byggd, designen är kanske inte så rolig men det är ju en smaksak.
Precis som med min Toshiba HD-E1 medföljde ingen HDMI-kabel, snålt tycker jag.. <_<  En sådan inhandlades snabbt hos Klasse för 129 kr, och kopplades in på ingång 2 på Lumagen videoprocessorn.

Fjärrkontrollen känns lite plastig men är mycket mer översiktlig än den för min Toshiba. Dock är inte den heller bakgrundsbelyst, en stor nackdel för alla som likt mig har mörklagda hemmabiorum.. Varför skall det vara så svårt ??

Från att ha matat in filmen The Fugitive tog det ca 50 s tills att filmen satte igång. Spelaren verkade vara förinställd på utsignal med 1080i upplösning.

Ljudkvalitén från The Fugitive verkar kanon, men jag har bara kopplat 2-kanal analogt ljud till en vanlig stereoförstärkare. Så tyvärr kan jag inte säga något om hur den dekodar alla surround-ljudformaten. Spelarens fläkt låter lite, knappast störande,  och blir överröstad av min projektors fläktar.... :P (En ljuddämpande låda är ett  sedan länge stående projekt).

Filmen The Fugitive kom ut på blu-ray redan i september förra året, och är kodad i mpeg2. Bilden imponerade inte alls på mig, ingen riktig skärpa o bleka, urvattnade färger. Det inledande flygfotot över Chicago nattetid ser t o m riktigt suddigt ut.... Jag skulle säga att bilden på just den filmen inte är många snäpp bättre än på en bra DVD ! Betyget för PQ som filmen fick i Highdefdigest var 3,5 av 5. Man verkar hos Warner inte ha lagt ner så mycket jobb på att hitta en bra filmkopia o göra en noggrann transfer till blu-ray. Jag utgår ifrån att nyare blu-ray utgåvor är bättre, men har inte hunnit köpa några sådana filmer än. The Fugitive är dock en av mina favoriter o var ett givet köp...

Återkommer med mer i helgen...

<{POST_SNAPBACK}>


Intressant läsning. Har du fler filmer du kan prova med? 50 sec, hur snabb är sonys S1:a igentligen?
Varit lite sugen på denna spelaren men nu lutar det mer åt Sony BDP S1 eller invänta Denons super-spelare. Hmm...

Ser fram emot mer info till helgen då :wub:

#61

Postad 18 oktober 2007 - 18:37

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

  • 2 339 inlägg
  • 0
Nu finns 1400:an i lager hos digicom!

#62

Postad 18 oktober 2007 - 19:25

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

Intressant läsning. Har du fler filmer du kan prova med? 50 sec, hur snabb är sonys S1:a igentligen?
Varit lite sugen på denna spelaren men nu lutar det mer åt Sony BDP S1 eller invänta Denons super-spelare. Hmm...

Ser fram emot mer info till helgen då 


Angående S1:ans start- och laddtider så testade de väl den och Pios spelare förra numret av Hembiotidningen o och listade tiderna. Kan kolla upp det när jag kommer hem om ingen annan hinner före.

#63

Postad 18 oktober 2007 - 19:27

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

Nu finns 1400:an i lager hos digicom!


1st i lager :D

Knepigt att den inte är listad hos fler butiker, Sammy finns ju annars representerat på många ställen.

#64

Postad 18 oktober 2007 - 20:05

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

  • 665 inlägg
  • 0

Intressant läsning. Har du fler filmer du kan prova med? 50 sec, hur snabb är sonys S1:a igentligen?
Varit lite sugen på denna spelaren men nu lutar det mer åt Sony BDP S1 eller invänta Denons super-spelare. Hmm...

Ser fram emot mer info till helgen då 


Angående S1:ans start- och laddtider så testade de väl den och Pios spelare förra numret av Hembiotidningen o och listade tiderna. Kan kolla upp det när jag kommer hem om ingen annan hinner före.

<{POST_SNAPBACK}>


Just det, Det står ju i den. Har den själv så kan kolla :D Hade jag helt glömt! :D

#65

Postad 19 oktober 2007 - 23:19

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

  • 3 433 inlägg
  • 0
Ni som har köpt region B versionen utav BD-P1400, var har ni köpt den? Mitt lager utav osedda BD-filmer börjar bli otäckt stort just nu...

#66

Postad 20 oktober 2007 - 15:46

Snobben83
  • Snobben83
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Lutar starkt åt att detta kan bli våran första Blue-Ray så jag är intresserad av att få höra så mycket som möjligt om denna spelare, hur är denna jämfört med Sonys BDP-S300?

#67

Postad 20 oktober 2007 - 20:47

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

  • 1 716 inlägg
  • 0
Lite of-topic men varför är alla BD-standalone-spelare så jäkla slöa i uppstart i jämförelse med PS3 där filmerna går igång på direkten? Måste man ha värsta CPU-kraften för att få en film att starta på direkten?

#68

Postad 21 oktober 2007 - 09:47

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

  • 889 inlägg
  • 0
Nu har jag hunnit prova min regA Sammy 1400 lite mer.

Vad gäller uppstarttider så är den faktiskt rätt långsam. Från att ha startat maskinen tar det ca 35-40 s innan den kan mata ut disksläden så att man lägga in en skiva. Från inmatning tar det ytterligare ca 50 s innan man kan börja se själva filmen.

Tycker nog inte att det spelar så stor roll för min egen del, man kan göra annat under tiden den tuggar igång, t ex dra ner rullgardin, fälla ner fimduk, starta projektorn, leta reda på rätt fjärrkontroll....

Apropå fjärrkontroll så är den inte så lätt att manövrera i biomörkret, men några av knapparna verkar ha små upphöjningar à la Braille blindskrift, o efter ett tag lär man sig att bokstavligen känna igen knapparna. Dock, bakgrundsbelysning hade varit mycket uppskattat. Något som jag själv uppskattar är att filmen startar på samma ställe där man har stoppat den, men den inbyggda skärmsläckaren kommer på först efter tio minuter enligt manualen. Jag hade gärna sett den redan innan tio minuter, och det är ett litet minus att det ej finns möjlighet att ställa in detta någonstans.

Tyvärr finns inte heller någon möjlighet att reglera ljudvolym på spelarens egna analoga ljudutgångar. Däremot kann man med fjärren reglera volym på en ansluten TV, något som de flesta med separata ljudsystem nog ej kommer att ha nytta av. Nivån på de analoga 2-kanals utgångarna är rätt hög. Har man en kraftig stereoförstärkare ansluten, så gäller det att sätta på den med volymratten i bottenläge för att undvika en obehaglig överraskning !

Menyerna är annars lätta att hitta i o mkt tydliga på bild. Ett plus är den tidslinje som kommer upp i överkanten i bilden när man trycker på play. Den visar bl a hur långt filmen gått o hur mkt tid som är kvar. Försvinner efter några sekunders spelning. Jag har inte kunnat prova 1080p m 24 bilder/sec då jag inte har bildvisare som stöder detta. Annars verkar den bra på att skala upp vanlig DVD också, men den kan bara spela DVD från region 1 gjorda för NTSC TV-systemet (480i).

Allt som allt verkar det vara en rätt gedigen spelare, dock lite seg i uppstart/inläsning vilket den verkar dela med många andra standalonespelare för HD. Absolut prisvärd för sina knappt 4200 kr.

#69

Postad 21 oktober 2007 - 10:32

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlägg
  • 0

Lite of-topic men varför är alla BD-standalone-spelare så jäkla slöa i uppstart i jämförelse med PS3 där filmerna går igång på direkten? Måste man ha värsta CPU-kraften för att få en film att starta på direkten?

<{POST_SNAPBACK}>


Ja.

#70

Postad 23 oktober 2007 - 20:09

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

  • 557 inlägg
  • 0
Hej
Enligt sv Panasonic har 1400 bara 5.1 ljud ut som analogt ?! inte 7.1 då ?? synd, jag har en 7.1 förstärkare med 7.1 ingång som jag skulle vilja utnyttja till min första HD-spelare utan att behöva byta den ochså, det blir för dyrt då.

MrDTS

#71

Postad 23 oktober 2007 - 20:15

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

  • 2 339 inlägg
  • 0
Panasonic säljer inte 1400, det är samsung. Du kan utnyttja din 7.1 stärkare ändå ifall du har högtalare till det. Än så länge så finns det inte någon BD-film som har 7.1 ljud så du kan ändå inte få det ljudet därigenom. Det kommer att komma filmer framöver med 7.1 (filmen WAR är först ut)
Skickar du en 5.1 signal till din stärkare så kan den "göra" om den till 7.1, det vill säga ifall du har alla högtalarna inkopplade.

#72

Postad 23 oktober 2007 - 20:27

necrio
  • necrio
  • Forumräv

  • 646 inlägg
  • 0
enligt prisjakt finns det 7st filmer med 7.1 PCM ljud redan https://www.prisjakt...ams=k=s10697936 själv har jag Waiting... och 7.1 ligger väl som 6.5mbit eller nått enligt ps3an, inte illa för ljud :-)

#73

Postad 23 oktober 2007 - 20:31

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

  • 2 339 inlägg
  • 0
Där ser man, det var mer än vad jag visste.
Tack för upplysningen...

#74

Postad 23 oktober 2007 - 20:36

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

  • 2 339 inlägg
  • 0
Det fanns faktiskt fler med 7.1 ljud / The Condemned (ruggigt cool film) och Doctor Strange, fast i dts form.
https://www.prisjakt...ams=k=s10698396
och
https://www.prisjakt...ams=k=s10698428

#75

Postad 23 oktober 2007 - 20:44

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

  • 557 inlägg
  • 0
Hej
Sorry menade samsung, PCM är det = analogt ljud ut ?
men om 1400 då bara har 5.1 ut och filmen har 7.1 blir det då rätt ? för man kan ju få 7.1 ljud ut från stärkaren på bara stereo 2ch (tex cd spelare) men det blir ju inte så bra ljudkvalitet på å göra om 2ch till 7.1 ?.

MrDTS

#76

Postad 23 oktober 2007 - 20:59

necrio
  • necrio
  • Forumräv

  • 646 inlägg
  • 0
PCM är ljud som är lossless, dvs som inspelat utan att ha komprimerats ihop för o spara plats.

ljud är inte analogt eller digitalt heh, kontakterna är analoga eller digitala :)

hur många kanaler just 1400 klarar analogt kan jag tyvärr inte svara på, kan svara på det när jag får min och tittar på baksidan och räknar RCA kontakterna ;)

annars har du hdmi kontakt, och om du har en 1.3v hdmi reciever så får du väldigt fin 7.1 PCM ljud genom hdmi (digitalt) :D

#77

Postad 23 oktober 2007 - 21:01

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

  • 2 498 inlägg
  • 0
Blanda inte ihop diskreta kanaler och antalet högtalare nu...

PCM är digital överföring.

MVH
/Chuck

#78

Postad 26 oktober 2007 - 00:22

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlägg
  • 0
Samsung combo player news; BD-P2400 officially canceled

Bifogad fil  sammmmm.jpg   17,61K   3 Antal nerladdningar

Over the last few weeks, there has been a lot of speculation regarding the status of Samsung's upcoming Blu-ray/HD DVD combo player--the BD-UP5000--and the high-end Blu-ray player, the BD-P2400. Finally, Samsung has made an official announcement. First, the bad news: The BD-P2400 is officially canceled. The BD-P2400 was supposed to be the step-up to the BD-1400, adding HQV video processing, but now those who want HQV will have to go for the combo player.

Now for the good news. Here's exactly what Samsung told us about the BD-UP5000:

Status of BD-UP5000 Duo HD Player:

* The Duo HD Player will ship from Samsung factories at the end of October and will be available to consumers at retail by mid- to late December.
* The Duo HD Player will be BD Profile 1.1 ready--this means it will include the necessary hardware to play BD Profile 1.1 discs.
* A firmware update will be available at the end of January 2008 to allow playback of BD Profile 1.1 discs.***

*** Profile 1.1 discs are currently not available and compatibility must be fully tested before we can assure complete compliance to BD Profile 1.1 requirements.

Besides the delayed release date, this should be (mostly) good news for enthusiasts looking to get a single player to handle both HD DVD and Blu-ray. Blu-ray profile 1.1 means that it will support picture-in-picture functionality--for example, watching a director discuss a scene in the small window with the movie behind it. As Samsung mentions, profile 1.1 discs aren't available yet, but at least we know the BD-UP5000 will be able to handle them.

Källa: News.com

#79

Postad 26 oktober 2007 - 15:20

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

  • 665 inlägg
  • 0

Samsung combo player news; BD-P2400 officially canceled

Bifogad fil  sammmmm.jpg   17,61K   3 Antal nerladdningar

Over the last few weeks, there has been a lot of speculation regarding the status of Samsung's upcoming Blu-ray/HD DVD combo player--the BD-UP5000--and the high-end Blu-ray player, the BD-P2400. Finally, Samsung has made an official announcement. First, the bad news: The BD-P2400 is officially canceled. The BD-P2400 was supposed to be the step-up to the BD-1400, adding HQV video processing, but now those who want HQV will have to go for the combo player.

Now for the good news. Here's exactly what Samsung told us about the BD-UP5000:

Status of BD-UP5000 Duo HD Player:

* The Duo HD Player will ship from Samsung factories at the end of October and will be available to consumers at retail by mid- to late December.
* The Duo HD Player will be BD Profile 1.1 ready--this means it will include the necessary hardware to play BD Profile 1.1 discs.
* A firmware update will be available at the end of January 2008 to allow playback of BD Profile 1.1 discs.***

*** Profile 1.1 discs are currently not available and compatibility must be fully tested before we can assure complete compliance to BD Profile 1.1 requirements.

Besides the delayed release date, this should be (mostly) good news for enthusiasts looking to get a single player to handle both HD DVD and Blu-ray. Blu-ray profile 1.1 means that it will support picture-in-picture functionality--for example, watching a director discuss a scene in the small window with the movie behind it. As Samsung mentions, profile 1.1 discs aren't available yet, but at least we know the BD-UP5000 will be able to handle them.

Källa: News.com



Nice info addex :P

Ser fram emot duo player:n.
Blir nog en sådan för mig för jag har "bara" 2 hdmi ingångar på min recevier.

#80

Postad 26 oktober 2007 - 17:57

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0
Nu har jag fått min Samsung BD-P1400 region A.
Laddade ner senaste firmwaret, tog ca 35 minuter...
Tittade på AVP med DTS-HD MA (Bitstream out) och ljudet var mycket bra. För första gången så står det DTS-HD MA på förstärkaren som är en Onkyo 805.
Tänker kolla Spinderman 3 senare idag men så här långt så tycker jag att spelaren är mycket bättre än min förra som var en Sony S300.
Vissa har problem med att spela upp vanliga DVD:n i spelaren, jag kommer inte att göra det. Har andra spelare när det gäller att spela upp DVD:n. Denna spelare är för mig bara till för Blu-ray filmer...
Det startar upp snabbare än Sony S300 och bildkvalitén är inte sämre...
Så här långt är jag mycket nöjd!
Tillägg:
En bugg är att den gör om PCM 5.1 till PCM 7.1, antar och hoppas att det kommer ett firmware som rättar till denna bugg...
Jag har ett 7.1 system och då märker man denna bugg. Det korrekta sättet är att spelaren skickar ut PCM 5.1 ifall ljudspåret är 5.1 och sedan kan man t.ex. välja Dolby IIx eller THX Ultra2 Cinema (Onkyo 805 förstärkare) för att få 7.1 ljud...

Redigerat av Unregisteredf7bba9d7, 26 oktober 2007 - 18:19.


#81

Postad 26 oktober 2007 - 18:02

necrio
  • necrio
  • Forumräv

  • 646 inlägg
  • 0
Beställde min p1400 från swedisc i tisdags, fick orderconfirmation direkt men står inget om lagerstatus samt att dem inte svarar på mail angående leveranstid (2mail faktist). tråkigt, känns som det dröjjer innan man får någon spelare :P

#82

Postad 26 oktober 2007 - 18:09

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0

Beställde min p1400 från swedisc i tisdags, fick orderconfirmation direkt men står inget om lagerstatus samt att dem inte svarar på mail angående leveranstid (2mail faktist). tråkigt, känns som det dröjjer innan man får någon spelare :P

Swedisc är svåra att få kontakt med.
Jag beställde min spelare i torsdags förra veckan.
Skickades igår men jag fick maila för att få trackingnr, ville inte vänta till efter helgen för att hämnta den på posten...
Idag fick jag mail tillbaka med trackingnr och jag hämtade ut spelaren på mitt utlämningsställe.
Hoppas du får din spelare snart!

#83

Postad 26 oktober 2007 - 18:20

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

  • 665 inlägg
  • 0
Går det inte att ringa till dem?

#84

Postad 26 oktober 2007 - 18:25

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0

Går det inte att ringa till dem?

Du kan prova att ringa 08 643 48 50.
Vet ej vilka tider de svarar i telefon men prova mellan 11.00-14.00 vardagar...

#85

Postad 28 oktober 2007 - 16:09

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0
Nu har jag kollat på Spider-man 1 och 3 Blu-ray utan problem men Spider-man 2 går ej att spela upp utan problem. Gjorde 2 försök men min BD-P1400 låste sig vid ca 13 min och sedan vid 22 minuter. Det enda man kunde göra var att stänga av spelaren och starta om den.
Flera andra som har denna spelare har också detta problem enligt avsforum.com.
Hoppas att Samsung släpper ett firmware som fixar till buggen...
Tillägg:
Det verkar vara problem för Samsungen att spela upp skivor med seamless branching
Taget från Avsforum.com:
Spiderman 2 is authored with "seamless branching" allowing one to select which version of the movie to watch. The point the 1400 is locking up appears to be the first branch in the video stream at the end of chapter 2. If you select chapter 3 in the menu, the movie will play from the beginning of chapter 3, but will lock up again at the next branch point.

Bottom line, I expect everyone that has a Samsung 1400 and gets Spiderman 2 will have the same problem. Maybe when Samsung's phone starts ringing off the hook in a few days, they will do something about it.

Redigerat av Unregisteredf7bba9d7, 28 oktober 2007 - 18:13.


#86

Postad 28 oktober 2007 - 17:31

necrio
  • necrio
  • Forumräv

  • 646 inlägg
  • 0
eeek, låter dangerous

#87

Postad 28 oktober 2007 - 18:06

Unregistered1320
  • Unregistered1320
  • Lärjunge

  • 404 inlägg
  • 0
vad anser ni om filmljudet på BD genom p1400??

#88

Postad 28 oktober 2007 - 18:57

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

  • 2 396 inlägg
  • 0

Jag har ett 7.1 system och då märker man denna bugg. Det korrekta sättet är att spelaren skickar ut PCM 5.1 ifall ljudspåret är 5.1 och sedan kan man t.ex. välja Dolby IIx eller THX Ultra2 Cinema (Onkyo 805 förstärkare) för att få 7.1 ljud...


Om du gör så så tar väl stärkaren bara frontkanalerna (Stereo) och mixar om till fejksurround? Är filmen i 5.1 så ska man helst lyssna på dom i 5.1 om inte stärkaren kan köra något extended mode där surroundkanalerna mixas in i de två bakkanalerna.

#89

Postad 28 oktober 2007 - 21:09

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0

Jag har ett 7.1 system och då märker man denna bugg. Det korrekta sättet är att spelaren skickar ut PCM 5.1 ifall ljudspåret är 5.1 och sedan kan man t.ex. välja Dolby IIx eller THX Ultra2 Cinema (Onkyo 805 förstärkare) för att få 7.1 ljud...


Om du gör så så tar väl stärkaren bara frontkanalerna (Stereo) och mixar om till fejksurround? Är filmen i 5.1 så ska man helst lyssna på dom i 5.1 om inte stärkaren kan köra något extended mode där surroundkanalerna mixas in i de två bakkanalerna.


Förklaring vad THX Ultra2 Cinema gör med ljudet:
THX Ultra2 Cinema
This mode expands 5.1-channel sources for 7.1-
channel playback. It does this by analyzing the composition
of the surround source, optimizing the
ambient and directional sounds to produce the surround
back channel output.
Använder för det mesta THX Ultra2 Cinema med 5.1 ljudkällor...

Dolby PLIIx Movie använder jag ibland fast det är kanske mera passande för att expandera 2 kanaler till 7!

#90

Postad 29 oktober 2007 - 09:24

Grena
  • Grena
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Tjena är ny på detta forum.Min fråga är om samsung bd-p1200 är bra o om priset på 3499kr är rimligt. jag såg en kille på detta forum som har en annons på just denna maskin som är nya, o att den har region b o har 220v är det bra?

#91

Postad 29 oktober 2007 - 19:45

Unregistered1320
  • Unregistered1320
  • Lärjunge

  • 404 inlägg
  • 0
hej.
kan någon sammanställa P1400 åt mig. Verkar som den med nya uppdateringar är en bra maskin?
Kommer beställa en sån denna vecka om den har vad som krävs.

Vilka ljudformat spelar den? Hur är ljudet? Skickar den 1080/24? Låter den mycket? Hänger den sig mycket? mm mm

#92

Postad 29 oktober 2007 - 21:15

crest
  • crest
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0

Tjena är ny på detta forum.Min fråga är om samsung bd-p1200 är bra o om priset på 3499kr är rimligt. jag såg en kille på detta forum som har en annons på just denna maskin som är nya, o att den har region b o har 220v är det bra?


Jag har en bd-p1200 men den amerkanska versionen, alltså region A och har en strömomvandlare.
Vad som är bra eller dåligt beror helt upp till dig vad du vill ha utav spelaren.
Är det viktigt med att ha just Region B (Europa)?
Hur mycket betyder ljudet för dig?

Om jag skulle köpa en ny Samsung och välja mellan 1200 och 1400 så skulle jag ta den senare pga att den stöder fler ljudformat än vad 1200 gör. Bildmässigt är de likvärdiga.
Om priset på 3499kr är bra? Kolla runt lite, se om du kan pruta osv.
Själv betalade jag cirka 3900kr inklusive frakt för min och den var helt ny. Men den var import.

#93

Postad 29 oktober 2007 - 21:20

crest
  • crest
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0

hej.
kan någon sammanställa P1400 åt mig. Verkar som den med nya uppdateringar är en bra maskin?
Kommer beställa en sån denna vecka om den har vad som krävs.

Vilka ljudformat spelar den? Hur är ljudet? Skickar den 1080/24? Låter den mycket? Hänger den sig mycket? mm mm


Hämtade den fulla specen på 1400 från den amerkanska sidan, men den ska vara lika för den europeiska versionen:
http://www.samsung.c.../...&fullspec=F

Från den svenska sidan:
http://www.samsung.c...p?page=Features

Där ser du ljudformat, etc.

Edit: Min spelare (1200) är rätt så tyst. Ljudet stör mig knappast alls. Kan tänka mig att det även gäller 1400.
Problem har jag dock: Varje gång jag sätter på spelaren och kör igång en film så tappar spelaren kontakten med hdmi efter några minuter. (Kopplad från spelare in i min samsung tv.) Bilden blir svart och spelaren stannar och tiden står still i displayen. Då måste jag starta om den och DÅ går den timme efter timme utan minsta strul. Problemet uppenbarar sig "bara" nästan varje gång spelaren är nystartad. Hittar inget fel i inställningarna så kanske har jag ett måndags ex? Hur 1400 fungerar kanske andra kan berätta om, och om den stöder 24hz.

Redigerat av crest, 29 oktober 2007 - 22:50.


#94

Postad 29 oktober 2007 - 21:54

uras
  • uras
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0

hej.
kan någon sammanställa P1400 åt mig. Verkar som den med nya uppdateringar är en bra maskin?
Kommer beställa en sån denna vecka om den har vad som krävs.

Vilka ljudformat spelar den? Hur är ljudet? Skickar den 1080/24? Låter den mycket? Hänger den sig mycket? mm mm



OK
hej Har haft min Samsung P1400(Region A-model.) i en månad nu

+ är att bilden är mycket bra lite bättre en min Panasonic DMP-BD10 framför allt färgerna
Ljudet Uncompressed PCM är mycket bättre på P1400 en på Pana DMP-BD10 renare, klarare och mer dynamik
DTS Master HD och Dolby true HD fungerar till 100% med min Onkyo TX-SR805
alla vanliga DVD filmer har fungerat utan problem

- Spelaren sänder 5.1 som 7.1 Pcm vilket hindrar alla som har ett 7.1 system att använda de 2 extra bakre hötalarna
DVS. THX ultra 2 läget kan INTE användas med uncompressed PCM 5.1 Filmer
Däremot fungerar DTS master HD OCH Dolby True HD Med THX Ultra 2 läget
FÖLJANDE Blu-ray filmer går inte Spela : SPIDERMAN 2 , SURFS UP och GHOST RIDER är det problem med

Sammanfattning: SAMSUNG MÅSTE LÄGGA UT EN UPPGRADERING AV FIRMWAREN för EU och US modellen snarast!

om SAMSUNG FIXAR BUGGARNA i en snar uppdatering så är det utan tvekan den bästa och mest kompletta BLU-RAY SPELAREN i förhållande till pris som finns för nuvarande.


M.V.H Uras

#95

Postad 29 oktober 2007 - 22:49

crest
  • crest
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0

FÖLJANDE Blu-ray filmer går inte Spela : SPIDERMAN 2 , SURFS UP och GHOST RIDER är det problem med

Sammanfattning: SAMSUNG MÅSTE LÄGGA UT EN UPPGRADERING AV FIRMWAREN för EU och US modellen snarast!
M.V.H Uras


På min Samsung 1200 (USA) så fungerar Spiderman 2 och Surf´s Up. Ghost Rider har jag inte,
Verkar som felet ligger just på den modellen???

#96

Postad 29 oktober 2007 - 23:04

uras
  • uras
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0

FÖLJANDE Blu-ray filmer går inte Spela : SPIDERMAN 2 , SURFS UP och GHOST RIDER är det problem med

Sammanfattning: SAMSUNG MÅSTE LÄGGA UT EN UPPGRADERING AV FIRMWAREN för EU och US modellen snarast!
M.V.H Uras


På min Samsung 1200 (USA) så fungerar Spiderman 2 och Surf´s Up. Ghost Rider har jag inte,
Verkar som felet ligger just på den modellen???


Jo det stämmer Samsung 1200 och även BD-P1000 ska funka men inte 1400, synd på en så bra spelare gillar den mycket bättre en min Panasonic DMP-BD10.

#97

Postad 29 oktober 2007 - 23:12

crest
  • crest
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0
Du har säkert den, men vill bara kolla: Uppdateringen från september är installerad i din spelare?

http://www.samsung.c...d...&prd_ia_cd=

Redigerat av crest, 29 oktober 2007 - 23:14.


#98

Postad 30 oktober 2007 - 06:54

uras
  • uras
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0

Du har säkert den, men vill bara kolla: Uppdateringen från september är installerad i din spelare?

http://www.samsung.c...d...&prd_ia_cd=



yes

Var det första jag gjorde när jag fick min BD-P1400 26Sep tog ca. 20 min att ladda ner och installera
EU modellen har redan den(Firmware ver.1.0) installerad desvärre även samma problem som US spelaren
hoppas SAMSUNG fixar det snart med en ny Firmware

#99

Postad 30 oktober 2007 - 15:18

Snobben83
  • Snobben83
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Ni som har P1400 har ni jämfört den med Sharps HP20S och Sonys S300? Jag var själv och jämförde Sonyn med Sharpen och då tyckte iaf jag att Sonyn var klarare i färgerna. Använde naturligtvis samma hårdvara i övrigt...

#100

Postad 30 oktober 2007 - 16:32

necrio
  • necrio
  • Forumräv

  • 646 inlägg
  • 0
swedisc är en riktigt hemlig affär, gick en vecka utan nå svar alls, sen fick ja nå mail om nå problem med mitt visa, mailade igen o frågade om jag skulle göra om beställningen eller vad som kan tänkas vara fel eftersom mitt kreditkort funkar på alla andra internetaffärer, men åter igen inget svar, börjar undra om det är en ###### pajjasaffär, varningen tecken iaf, skiter snart i att dom är billiga o köper från en "riktig" affär.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.