Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony BDP-S300 & BDP-S500

476 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony BDP-S300 (Blu-ray-spelare) 1 7,52 (47) Inga priser
Sony BDP-S500 (Blu-ray-spelare) 1 8 (7) Inga priser
4 relaterade trådar

#101

Postad 07 december 2007 - 14:57

Unregistered2e3b64ba
  • Unregistered2e3b64ba
  • Forumräv

  • 565 inlägg
  • 0

Att den skickar som bitstream och låter receivern sköta avkodningen.

Ok trodde det var ett standard förfarande men det är tydligen mycket som man inte fattar :)

#102

Postad 07 december 2007 - 15:03

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Inte just vad det gäller DTS-HD MA, verken intern avkodning eller extern avkodning, men hoppas att möjlligheten dyker upp med en fw update snarast.

Edit: Är väl enbart Sammys dual format spelare som har onboard decoding av DTS-HD MA eller?

Redigerat av lobo, 07 december 2007 - 15:05.


#103

Postad 08 december 2007 - 00:48

Unregistered2e3b64ba
  • Unregistered2e3b64ba
  • Forumräv

  • 565 inlägg
  • 0

Någon som köpt en S300 från Dustin. De säljer den med 11 filmer för ca 4.500:- Jag slog till på detta men de verkar inte ha nån kol på hur vi kunder skall få Pirates filmerna som de lovar. 5 filmer fick man med spelaren när den kom, i boxen fanns en CD-ROM där man kunde regga sig hos Sony att man hade en spelare så skulle man även få Spider-Man boxen. Dock syns inte en ledtråd om hur eller vart Pirates filmerna skall fixas.

Dustin själva hänvisar till den CD-ROM som medföljer men där finns det inget, bara lite tekniska spec samt en länk så man kunde regga sin spelare och få Spider-Man. Nåt tips?

Berätta gärna vad du tycker om din S300 bilden på BD resp DVD...

#104

Postad 08 december 2007 - 13:32

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

Sony BDP-S500

Typ: Blu-ray
Upplösning: 1080p
Anslutningar: Komposit, s-video, komponent, HDMI, optisk&koax digitalt ljud, analog 5.1-utgång
Format: BD, DVD, CD, JPEG, MP3
Mått: 430x99x361 mm
Vikt: 4,8 kg
Pris ca: 7 300 kronor

Bifogad fil  betyg_4komma5.jpg   10,12K   0 Antal nerladdningarSaxat från Prylportalens test av hd spelare (både hddvd och blu-ray)


Plus
Dolby TrueHD

Minus
Kostar mer

Omdöme:
Sonys flaggskepp kan allt som den billigare S300 kan men kommer dessutom med HDMI 1.3 och avkodning av Dolby TrueHD och DTS-HD. Antingen tar man ut ljudet analogt via spelarens 5.1-utgång eller strömmar den okodande signalen digitalt via HDMI till en lämplig (läs: dyr) receiver som kan avkoda ljudet för vidare befordran till ljudsystemet. Däremot stödjer modellen inte DTS-HD Master Audio som Samsung P1400.

Även i övrigt är det här en spelare med lyxattribut som motoriserad frontlucka och bra finesser som visning av bithastighet. Den läser även BD-R/RE-skivor vilket kan vara praktiskt för framför allt framtida behov.

Slutsats: Sony bjuder som vanligt på lyxkänsla och kvalitet i kubik.


Läs hela testet här!

#105

Postad 08 december 2007 - 15:11

necrio
  • necrio
  • Forumräv

  • 646 inlägg
  • 0
väldigt många sources som säger att den inte klarar dts hd ma, ändå dyker det upp sources som säger att den gör det, snacka om att förvirra.

#106

Postad 08 december 2007 - 15:20

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

väldigt många sources som säger att den inte klarar dts hd ma, ändå dyker det upp sources som säger att den gör det, snacka om att förvirra.


Den klarat INTE att skicka DTS-HD MA, verken som bitstream eller lpcm. MEN förhoppningen är att det inom en snar framtid skall dyka upp en fw update som gör det möjligt att skicka ut DTS-HD MA via HDMI som bitstream för avkodning i en receiver som klarar detta.

Alla "sources" som säger att den inte klarar av detta i dagsläget har helt rätt, allt annat är bara spekulationer, rykten och förväntningar. Dock så "påstås" det vara bekräftet av Sony (teknisk support) att det kommer att komma en fw update innan året är slut. Chippet som sitter i spelaren skall oxå klara av uppgiften enligt trovärdiga källor.

Har själv mailat Sony Sverige i frågan och hoppas få svar.

#107

Postad 09 december 2007 - 09:20

jonzy
  • jonzy
  • Lärjunge

  • 266 inlägg
  • 0

saxat från manual, är ingen sony ****** men tycker iallafall att de har lyckats visa i manualen vad som stöds vid respektive anslutning....till skillnad från samsungs knasmanualer


Det står i manualen att den skickar ut allt ljud via de analoga 5.1-utgångarna. Hur bra blir det tror ni?

Min stärkare har nämligen bara 5.1-ingångar och ej HDMI. Kan jag ändå få ut 5.1 PCM-ljud och Dolby Digital Plus osv. denna väg? Vad är nackdelarna jämfört med via HDMI (förutom att det är analogt istf. digitalt)?

Jag har idag ett uppsatt högtalatna som ett 5.0-system (ej sbubben via 5.1, så avsaknad av BassManagement kanske inte påverkar negativt?) FYI.

/Jonzy

Redigerat av jonzy, 09 december 2007 - 09:23.


#108

Postad 09 december 2007 - 09:39

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

  • 3 433 inlägg
  • 0
De format som den klarar av att dekoda internt i spelaren bör den kunnna skicka ut genom den analoga 5.1-utgången. Jag tror att det kan bli riktigt bra. Lite mer besvär att koppla och framförallt jobbigt om du har flera källor som du vill plocka in via 5.1-ingångarna på förstärkaren ( t ex Bluray, HDDVD och SACD) då man oftast bara har en analog 5.1-ingång.

#109

Postad 09 december 2007 - 14:07

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

  • 665 inlägg
  • 0
Ska du köpa en Sony BDP-S500 ICOS Multi Region från dvd-direct Necrio?

Skulle de bli tillängliga nu i början på veckan eller?

Redigerat av Chris Ya, 09 december 2007 - 14:08.


#110

Postad 09 december 2007 - 16:17

jonzy
  • jonzy
  • Lärjunge

  • 266 inlägg
  • 0

De format som den klarar av att dekoda internt i spelaren bör den kunnna skicka ut genom den analoga 5.1-utgången. Jag tror att det kan bli riktigt bra. Lite mer besvär att koppla och framförallt jobbigt om du har flera källor som du vill plocka in via 5.1-ingångarna på förstärkaren ( t ex Bluray, HDDVD och SACD) då man oftast bara har en analog 5.1-ingång.


Sant - så följdfrågan blir - vilka format dekodar den internt och skickar ut analogt tro?

/Jonzy

#111

Postad 09 december 2007 - 16:29

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

  • 3 433 inlägg
  • 0
jonzy: Titta på inlägg #58 i denna tråden. Där är en sammanställning över de olika formaten och vad som spelaren kan skicka ut. Dock inte helt glasklart men lite hjälp är det i varje fall.

Jag är väldigt sugen själv på att ersätta min Samsung BD-P1400 med en Sont BDP-S500, då en som är reg fri för sddvd och som stödjer Bluray reg A och B.

#112

Postad 09 december 2007 - 17:04

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

Sant - så följdfrågan blir - vilka format dekodar den internt och skickar ut analogt tro?

/Jonzy


Annars så kollar du på länken nedan för att få en överblick över vad som gäller för de olika spelarna som finns på marknaden (inkl. S500:an)

http://www.idoblu.co...ay Players.html

#113

Postad 09 december 2007 - 17:59

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlägg
  • 0

Annars så kollar du på länken nedan för att få en överblick över vad som gäller för de olika spelarna som finns på marknaden (inkl. S500:an)

http://www.idoblu.co...ay Players.html


Enligt den listan kan S500 skicka DTS-HD M.A. via bitstream?

#114

Postad 09 december 2007 - 20:11

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

Enligt den listan kan S500 skicka DTS-HD M.A. via bitstream?


Nja.... Jag tippar på att listan redovisar vad chippet är kapabel till att skicka, sen om funktionen finns där är en annan sak. Ser ju även vad den klarar av att avkoda internt. Är till 110% säker på att vi kommer att få se en fw update som tillåter bitstream utskick av DTS-HD MA på 500:an. Sen om det är en fråga om licenspengar eller nåt annat som hindrar Sony från att göra det låter jag vara osagt men det kommer.......

#115

Postad 11 december 2007 - 15:15

oelversk
  • oelversk
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0

Någon som köpt en S300 från Dustin. De säljer den med 11 filmer för ca 4.500:- Jag slog till på detta men de verkar inte ha nån kol på hur vi kunder skall få Pirates filmerna som de lovar. 5 filmer fick man med spelaren när den kom, i boxen fanns en CD-ROM där man kunde regga sig hos Sony att man hade en spelare så skulle man även få Spider-Man boxen. Dock syns inte en ledtråd om hur eller vart Pirates filmerna skall fixas.

Dustin själva hänvisar till den CD-ROM som medföljer men där finns det inget, bara lite tekniska spec samt en länk så man kunde regga sin spelare och få Spider-Man. Nåt tips?


Jag fick svaret att om man reggade sin spelare på den hemsida på Sony som den medföljande CDn pekade på så ska man förutom Spider-Man triologin även få Pirates triologin. Även fast detta inte framgår. Det återstår väl bara att vänta och hoppas.

Uppgraderade firmware direkt. Den som kom installerad var v2.60 och jag installerade v3.20. Tiden för laddning av film tyckte jag blev aningen snabbare.

Gällande bildkvalitén på Blu-Ray så var den grym. Knivskarp visning av film. Även de gamla DVD filmerna blev mycket bättre.

Redigerat av oelversk, 11 december 2007 - 15:18.


#116

Postad 11 december 2007 - 17:39

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0

Gällande bildkvalitén på Blu-Ray så var den grym. Knivskarp visning av film. Även de gamla DVD filmerna blev mycket bättre.


Den är alltså bra på att skala upp vanlig DVD?

#117

Postad 12 december 2007 - 13:53

pascalw
  • pascalw
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0
Hej!

Kan man spela upp region 1 DVD filmer i en Sony BDP-S500? Har en hel del DVD filmer köpta i USA (region 1) och jag vill naturligtvis kunna fortsätta titta på dessa om jag köper en Sony BDP-S500.

Tacksam för svar så jag kan slå till.

/P

#118

Postad 12 december 2007 - 21:55

jonzy
  • jonzy
  • Lärjunge

  • 266 inlägg
  • 0

Hej!

Kan man spela upp region 1 DVD filmer i en Sony BDP-S500? Har en hel del DVD filmer köpta i USA (region 1) och jag vill naturligtvis kunna fortsätta titta på dessa om jag köper en Sony BDP-S500.

Tacksam för svar så jag kan slå till.

/P


För att vara säker bör du skaffa en regionsfri variant, exempelvis: http://www.dvdirect....1...ular&id=348.

Men kanske original-varianten inte är låst till region 2 på DVD - någon annan som vet?

/Jonzy

Redigerat av jonzy, 12 december 2007 - 21:57.


#119

Postad 12 december 2007 - 22:48

Unregistered99e70c17
  • Unregistered99e70c17
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0
Här kommer kanske en dum fråga, men iaf :D Jag är grymt sugen på att köpa en Blu-Ray spelare och en reciever snarast! Det jag vill kunna göra med min BD-spelare är att få grym bild, bra surround och kunna kolla på BD-filmer från USA, då jag tänkt köpa en del på ebay. Klarar s300 dessa krav? :unsure:

#120

Postad 14 december 2007 - 10:59

crest
  • crest
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0
Hmmm...samtidigt som jag skrev om ett erbjudande från Webhallen så hann dom plocka bort den... ;)
(Samma som Dustin hade: spelare inkl 11 filmer.)

Redigerat av crest, 14 december 2007 - 11:06.


#121

Postad 14 december 2007 - 21:49

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Shit, vilken cirkus!

I en del inlägg på diverse forum (läs. blu-ray.com) så står att läsa att enligt Sony så skall S500:an INTE komma att stödja DTS-HD MA och i nästa att tyska revievers lyckats få ut det till en reciever.

I just got confirmation from my contact withing Sony that the BDPS-500 and the BDPS-2000ES will "Not" be firware upgradeable to dts-HD Master. It is a hardware issue and won't be included until the next generation of Blu-ray players. They said don't expect this until around CEDIA or later. Not good news, but at least it's an honest answer from a trustworthy Sony design engineer. [Jim]


In the German Home Cinema magazine "Homevision" is a test from the Sony BDP-S500 and they were suprised, the new Sony can do DTS-HD MA as bit stream (although Sony does not indicate it in the manual)! Tested with "Chronos" Blu-ray DTS-HD MA and an HDMI 1.3-amplifier! The lights on the amplifier showed "DTS-HD Master"!


Källa: http://forum.blu-ray...ead.php?t=26579

#122

Postad 14 december 2007 - 21:59

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Amazon Frankrike: http://www.amazon.fr...I/dp/B000WGUCSW

Fonctions du produit
Description du produit: Sony - BDP-S500 - Lecteur DVD Blu-Ray - HDMI - Noir
Type de produit: Lecteur DVD Blu-Ray - HDMI - Noir
Lecture Blu-ray: BD-ROM, BD9 (SL et DL), BD-R, BD-RE
Lecture DVD: DVD-vidéo, DVD+RW/+R/-RW/-R
Lecture CD: CD Audio (CD-R/RW)
Lecture AVC-HD: DVD+R/+RW/-R/-RW (8cm et 12cm)
Lecture MP3: DVD+RW/+R/-RW/-R
Lecture JPEG: DVD+RW/+R/-RW/-R
Compatibilité: 480i/480p/720p/1080i/1080p (60/50 Hz)
Compatibilité 24p: 1080p (24 Hz)
Amélioration des couleurs: x.v.Colour
Gestion des blancs et des noirs
Support HD (24Hz/60Hz), SD (60Hz), HD (50Hz), SD (50Hz)
Support NTSC/PAL (50Hz) pour le DVD
Décodeur Dolby Digital Plus / Dolby True HD
DTS-HD MA HDMI Pass Through
DTS/Dolby Digital
Sortie 7.1 non compressée (via HDMI)
Convertisseur audio: 192 kHz/24 bit
Upscale des DVD à 720p/1080i/1080p (via HDMI)
Mode cinéma 24p
Bravia Theatre Sync
Contrôle parental
Façade avant motorisée
Installation rapide Quick Setup
Ecran de veille
Sorties: HDMI, Composante (YUV), Audio analogique 7.1ch et 2ch, optique, Coaxiale, S-Vidéo, RCA Audio/Vidéo
Accessoires: Télécommande RMT-B101P - (2 piles R6), câble Audio/Vidéo, câble d'alimentation, 2 piles LR06 (AA)


Redigerat av lobo, 14 december 2007 - 22:00.


#123

Postad 14 december 2007 - 22:04

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Även den tyska tidningen "Audio Vision" har testat S500:an men man är tvungen att pynta 1,99€ för att få tillgång till testet, nån som vill? Eller nån som har tidningen? Hur som haver så blev tydligen Pioneers spelare "Bäst i Test" men S-500:an hack i häl.

http://www.audiovisi...testfinder.html

#124

Postad 15 december 2007 - 00:15

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0

Shit, vilken cirkus!

I en del inlägg på diverse forum (läs. blu-ray.com) så står att läsa att enligt Sony så skall S500:an INTE komma att stödja DTS-HD MA och i nästa att tyska revievers lyckats få ut det till en reciever.

I just got confirmation from my contact withing Sony that the BDPS-500 and the BDPS-2000ES will "Not" be firware upgradeable to dts-HD Master. It is a hardware issue and won't be included until the next generation of Blu-ray players. They said don't expect this until around CEDIA or later. Not good news, but at least it's an honest answer from a trustworthy Sony design engineer. [Jim]


In the German Home Cinema magazine "Homevision" is a test from the Sony BDP-S500 and they were suprised, the new Sony can do DTS-HD MA as bit stream (although Sony does not indicate it in the manual)! Tested with "Chronos" Blu-ray DTS-HD MA and an HDMI 1.3-amplifier! The lights on the amplifier showed "DTS-HD Master"!


Källa: http://forum.blu-ray...ead.php?t=26579

Det måste ju vara lätt att testa om spelaren klarar DTS-HD MA.
Antar att någon har en S500 och en receiver som klarar att avkoda formatet!
Släng in en Blu-ray med DTS-HD MA och se på förstärkaren om den visar det.
Personligen så tror jag inte att den klarar av att avkoda formatet, ifall den gör det så skulle Sony säga det!
Har själv en Samsung BD-P1400 och tyvärr så lider den av 24p buggen.
Är själv lite intresserad av att köpa en Sony S500 om den klarar av att skicka DTS-HD MA som bitstream!
En liten tröst är ialllafall att min Samsung spelare klarar av att skicka det som bitstream...

#125

Postad 17 december 2007 - 16:56

crest
  • crest
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0
Nu säljer Webhallen Sony S300 för 4495kr inklusive 11 blu-ray filmer.

Det finns 2 paket att välja mellan: Barnpaketet och Vuxenpaketet.

#126

Postad 17 december 2007 - 19:06

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

Det måste ju vara lätt att testa om spelaren klarar DTS-HD MA.
Antar att någon har en S500 och en receiver som klarar att avkoda formatet!
Släng in en Blu-ray med DTS-HD MA och se på förstärkaren om den visar det.
Personligen så tror jag inte att den klarar av att avkoda formatet, ifall den gör det så skulle Sony säga det!
Har själv en Samsung BD-P1400 och tyvärr så lider den av 24p buggen.
Är själv lite intresserad av att köpa en Sony S500 om den klarar av att skicka DTS-HD MA som bitstream!
En liten tröst är ialllafall att min Samsung spelare klarar av att skicka det som bitstream...


Är det inte exakt samma chip i S500:an som i Pioneers BDP-95HD?

#127

Postad 19 december 2007 - 14:22

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

  • 1 555 inlägg
  • 0

Nu säljer Webhallen Sony S300 för 4495kr inklusive 11 blu-ray filmer.

Det finns 2 paket att välja mellan: Barnpaketet och Vuxenpaketet.


Jag ser att Dustin (home) har samma erbjudande och samma pris. Ingen verkar däremot ha spelaren i lager med filmer, någon som har kollat leveranstid? Köper man däremot spelaren utan filmerna så finns den i lager men då kostar den 500 kr mer(!). Det "bundlade" priset är riktigt bra, räknar man bort priset på filmerna så får man spelaren för <2000 kr. Förutsatt att man får filmerna. (Någon hade ju problem tidigare i tråden)

Nackdelen är väl att S300 inte klarar HD-ljudformaten och deep color (HDMI 1.3), men jag vet inte om det är så viktigt i dagsläget. Man måste iaf hosta upp en hel del pengar till för att få en spelare som klarar detta. Plus köpa filmerna separat... (rätta mig om jag har fel!) Jag lägger hellre pengarna (mellanskillnaden) på att köpa en HD-DVD så att jag kan se vilka filmer jag vill utan att vara begränsad av format.

Redigerat av Tomas L, 19 december 2007 - 14:23.


#128

Postad 19 december 2007 - 17:05

Unregisteredff8970c5
  • Unregisteredff8970c5
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0
Fick min Sony S300 i måndags tillsammans med filmer (minus Pirates och Spiderman som tar 2-3 veckor att få hem).
Tyckte det var ett bra köp med filmerna i paketet.
Frågan är hur stor skillnad man hör mellan de olika ljudformaten?!
Eventuellt köper jag en blueray-rom (har redan en hddvd-rom) eller en blueray/hddvd-rom när priserna har gått ner och sätter i min dator och säljer Sonyn till någon behövande.

#129

Postad 20 december 2007 - 07:29

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

  • 1 555 inlägg
  • 0

Fick min Sony S300 i måndags tillsammans med filmer (minus Pirates och Spiderman som tar 2-3 veckor att få hem).
Tyckte det var ett bra köp med filmerna i paketet.
Frågan är hur stor skillnad man hör mellan de olika ljudformaten?!
Eventuellt köper jag en blueray-rom (har redan en hddvd-rom) eller en blueray/hddvd-rom när priserna har gått ner och sätter i min dator och säljer Sonyn till någon behövande.


Från vem beställde du och hur lång var leveranstiden? vad tycker du om spelaren, plus/minus? Är den bra på att spela upp olika skivor? Vanliga DVD? Vad har du för TV, full HD? Många frågor... :P

#130

Postad 20 december 2007 - 16:31

Unregisteredff8970c5
  • Unregisteredff8970c5
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0
Beställde den från Dustin Home 12/12 fick paketet 17/12.
För tillfället kör jag endast 720p (TV och projje)
Förutom den sega uppstarten är bilden mkt bra, uppkonverteringen av dvdfilmer är också bra.
Blir antagligen ännu roligare med full HD.

#131

Postad 21 december 2007 - 15:09

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

  • 1 555 inlägg
  • 0

Beställde den från Dustin Home 12/12 fick paketet 17/12.
För tillfället kör jag endast 720p (TV och projje)
Förutom den sega uppstarten är bilden mkt bra, uppkonverteringen av dvdfilmer är också bra.
Blir antagligen ännu roligare med full HD.


OK, tack för svaret...lite sugen att göra en beställning, men ska titta närmare på en PS3:a först. Väntar in mellandagsrean också (men det blir väl som vanligt mera show än rea). Undrar varför bara vissa handlare kan erbjuda bundlade spelare och dessutom till lägre pris än "obundlade"?

#132

Postad 21 december 2007 - 17:36

kodanne
  • kodanne
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
HJÄLP NÅGON.
Har köpt denna och när du spelar dvd skivor så väljer den att mata ut ljudet i 5.1.
Av någon andledning när du spelar bluray så får jag inget 5.1 ljud.
Har testat alla inställningar som finns i spelaren (2)auto och pcm och inget funkar.
Tog kontakt med sony so tckte det var konstigt och tyckte jag skullle testa med en optisk kabel.
Har inte hunnit testa det en men nog borde det gå att få 5.1 via hdmi?
Oerhört tacksam om någon som vet något kunde skriva ett par rader.
MVH NIKLAS.

#133

Postad 21 december 2007 - 21:07

kodanne
  • kodanne
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Ingen som har den där ljudet funkar som det ska eller har problem?
MVH NIKLAS

#134

Postad 22 december 2007 - 00:17

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

Ingen som har den där ljudet funkar som det ska eller har problem?
MVH NIKLAS


Har 500:an och jag har inte upplevt några problem med ljudet, vare sig på dvd eller bd. Tyvärr ingen vidare hjälp alltså :)

Men på frågan om det går att få 5.1 via HDMI så är svaret att det självklart går!

Vad för receiver skickar du ljudet till?

#135

Postad 23 december 2007 - 00:11

kodanne
  • kodanne
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Hej det löste sig det var en inställning i recivern det hängde på.Yamaha rxv661
NIKLAS

#136

Postad 26 december 2007 - 16:37

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Finns en FW (3.50) ute till den amerikanska versionen av S500:an sedan en tid tillbaxs och nu verkar den även ha kommit till EU versionen av S500:an.

Verkar dock vara nåt strul med Sonys Europieska supportsida, lyckas bara komma fram till sidan där man väljer produkt och sen lägger den av.

Länk till Sony E-Support (Europa): http://support.sony-...vd/dvd.asp?l=sv

Sony E-Support (USA): http://esupport.sony...l...241&os_id=7

FW versionen i min spelare är 3.00, vad har ni andra för version? Den senaste skall enligt inlägg på div. forum speeda upp spelaren rätt mycket vilket inte är fel.

Edit: Lurad...... fanns inte alls någon update på den europeiska sidan, j-vla Sony som inte bara behagar deras us kunder.

Redigerat av lobo, 26 december 2007 - 21:53.


#137

Postad 27 december 2007 - 14:01

Galten
  • Galten
  • Lärjunge

  • 338 inlägg
  • 0
Synd det hadde ju varit bra, är jättenöjd annars med min 500

#138

Postad 27 december 2007 - 14:30

Prism
  • Prism
  • Forumräv

  • 856 inlägg
  • 0
Jag skulle inte rekommendera någon att köpa 500 modellen förrän Sony släpper en uppgradering för DTS Master audio, 75% av dom filmer jag har köpt har DTS Master audio vilket känns sunkigt.

För övrigt så är det en bra spelare.

#139

Postad 27 december 2007 - 14:50

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

Synd det hadde ju varit bra, är jättenöjd annars med min 500


Jag skulle inte rekommendera någon att köpa 500 modellen förrän Sony släpper en uppgradering för DTS Master audio, 75% av dom filmer jag har köpt har DTS Master audio vilket känns sunkigt.

För övrigt så är det en bra spelare.


Har mailat Sony Sverige angående uppdateringar för 500:an då jag tycker att det borde släppas en fw update snart. Amerikanarna har ju fått 2st uppdateringar (ingen för DTS MA men ändå) till spelaren men vi i eu har inte fått någon än. Visst, USA är en stor marknad och de "skriker mest" om de inte får vad de önskar men man kan ju inte bortse från andra marknader.

Redigerat av lobo, 27 december 2007 - 14:50.


#140

Postad 27 december 2007 - 18:14

JamJam
  • JamJam
  • Användare

  • 127 inlägg
  • 0
Tjena!

Kan någon klargöra om BDP-S300 stöder något av de nya HD ljud formaten, för det verkar vara lite olika info om det när man läser recensioner?

Och spelar det någon roll om man har en Onkyo SR605 som kan avkoda samtliga HD format vad jag förstår?


Mvh

Redigerat av JamJam, 27 december 2007 - 18:37.


#141

Postad 27 december 2007 - 20:27

Galten
  • Galten
  • Lärjunge

  • 338 inlägg
  • 0

Synd det hadde ju varit bra, är jättenöjd annars med min 500


Jag skulle inte rekommendera någon att köpa 500 modellen förrän Sony släpper en uppgradering för DTS Master audio, 75% av dom filmer jag har köpt har DTS Master audio vilket känns sunkigt.

För övrigt så är det en bra spelare.


Har mailat Sony Sverige angående uppdateringar för 500:an då jag tycker att det borde släppas en fw update snart. Amerikanarna har ju fått 2st uppdateringar (ingen för DTS MA men ändå) till spelaren men vi i eu har inte fått någon än. Visst, USA är en stor marknad och de "skriker mest" om de inte får vad de önskar men man kan ju inte bortse från andra marknader.



Jättebra,, hoppas du får nått bra svar

#142

Postad 27 december 2007 - 20:41

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0
Har haft en Sony S300 amerikansk modell men sålde den, blev besviken på att den ej kunde avkoda True-HD. Trodde i min enfald att Sony skulle släppa ett firmware som gjorde så att spelaren kunde avkoda True-HD.
Modellen före nämnligen S1 kan avkoda True-HD, dåligt av Sony att släppa en modell senare som inte klarar det.
Men tyvärr så blev det ej så, sålde spelaren och köpte en Samsung BD-P1400 istället som kan avkoda både True-HD och DTS-HD internt och dessutom så kan den skicka alla nya ljudformaten inkl. DTS-HD MA som bitstream till en receiver.

Angående Sony BDP-S500 så tror jag tyvärr att det aldrig kommer ett firmware som gör att BDP-S500 kan skicka DTS-HD MA som bitstream men jag hoppas att jag har fel...
Har faktiskt tappat förtroendet för Sony, kommer aldrig mera att köpa en produkt från Sony i förhoppningen att en firmware uppdatering fixar så att man får stöd för t.ex. nya ljudformat.

Redigerat av Unregisteredf7bba9d7, 27 december 2007 - 22:24.


#143

Postad 28 december 2007 - 00:12

Prism
  • Prism
  • Forumräv

  • 856 inlägg
  • 0
Fick hem F4 Silver Surfaren & Die Hard 4 idag och satte mig ner för att njuta av filmerna då jag fick upp ett meddelande om att spelaren inte hade rätt programvara för filmen/menyerna, gick in på Sony.se för att ladda ner senaste programvara och på deras sida så finns det ingen ny programvara vilket som vi alla vet. Kommer att kontakta butiken (Sony Center) imorgon och det ska bli spännande att se hur dom löser det. Fasiken spelaren är knappt 3veckor gammal och har inte rätt programvara, nu går utveckligen fort så det kan jag köpa men jag köper inte att Sony inte kan tillhandahålla en ny programvara.

Kommer nog att stå på mig om att få retunera den om dom inte kan lösa det.

#144

Postad 28 december 2007 - 00:21

Prism
  • Prism
  • Forumräv

  • 856 inlägg
  • 0
Har nu dragit iväg ett mail till Sony Supporten med frågan hur dom tänker ordna så att jag kan använda min spelare på det sättet det är tänkt.
Ska bli spännande och se deras svar.

#145

Postad 28 december 2007 - 03:04

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

  • 1 668 inlägg
  • 0

Synd det hadde ju varit bra, är jättenöjd annars med min 500


Jag skulle inte rekommendera någon att köpa 500 modellen förrän Sony släpper en uppgradering för DTS Master audio, 75% av dom filmer jag har köpt har DTS Master audio vilket känns sunkigt.

För övrigt så är det en bra spelare.


Har mailat Sony Sverige angående uppdateringar för 500:an då jag tycker att det borde släppas en fw update snart. Amerikanarna har ju fått 2st uppdateringar (ingen för DTS MA men ändå) till spelaren men vi i eu har inte fått någon än. Visst, USA är en stor marknad och de "skriker mest" om de inte får vad de önskar men man kan ju inte bortse från andra marknader.

Testa den här länken Sony

#146

Postad 28 december 2007 - 09:34

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

Testa den här länken Sony


Funkar, laddar ned i denna stund. Tack!

Edit: Jäklar vad trögjobbat det var...

Men via denna länken, http://support.sony-...mp;f=FW_BDPS500, så funkar det inte. Får bara upp:

Dear Customer

Unfortunatly there is no firmware available for the model or configuration you selected.


Redigerat av lobo, 28 december 2007 - 09:37.


#147

Postad 28 december 2007 - 09:34

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Jag köpte 300:an på MediaMarkt här i Norrköping igår.
Kan bara rekommendera butiken.

Men man blir ju lite nervös när man ser att 500:an inte klarade de där filmerna.
Jag köpte Dracula och väntar på SpiderMan boxen och Pirates Trilogin.
Dracula funka klockrent och ja tyckte inte den va så seg o sätta på faktikst.
Visst självauppstarten utav spelaren tar ju en liten stund.
Men sen i menyer och att sätta igång filmen tyckte ja itne va mkt långsammare än DVD-filmer
i mina andra dvd-spelare.

Jag kan tyvärr inte säga så mkt om bilden, då min projektorslampa gick sönder den 22e Dec :)
Så ja får sitta med min lilla 32" LCD nu. Så kan inte så stor skillnad ifrån soffan mellan BD och DVD faktiskt.
Jag har HD-DVD sedan tidigare så vet ju vilken skillnad i bildkvalite de blir på 92" däremot.

Dock måste ja ju säga att de va snålt av Sony att inte slänga med en HDMI kabel i kartongen.
Men de skickade däremot med en kompositkabel.. Vem fan köper en BD spelare för o koppla in med komposit??

#148

Postad 28 december 2007 - 09:39

Galten
  • Galten
  • Lärjunge

  • 338 inlägg
  • 0

Testa den här länken Sony


Funkar, laddar ned i denna stund. Tack!

Edit: Jäklar vad trögjobbat det var...

Men via denna länken, http://support.sony-...mp;f=FW_BDPS500, så funkar det inte. Får bara upp:

Dear Customer

Unfortunatly there is no firmware available for the model or configuration you selected.



Berätta hur det gick, är nyfiken

#149

Postad 28 december 2007 - 09:43

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Om jag bara får hem den någon gång så...... ligger på 35 kB/s ner, typ 20 minuter kvar.

BTW: Är det någon som fått sina bd boxar från Sony? Hur lång tid tar det ungefär?

#150

Postad 28 december 2007 - 09:45

Galten
  • Galten
  • Lärjunge

  • 338 inlägg
  • 0

Om jag bara får hem den någon gång så...... ligger på 35 kB/s ner, typ 20 minuter kvar.

BTW: Är det någon som fått sina bd boxar från Sony? Hur lång tid tar det ungefär?



Spiderman kom igår den andra har jag inte fått än, men hoppas den kommer



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.