Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Blu-Ray - Konserter

742 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Paul Mccartney & Wings - Rockshow (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 1 (0) Inga priser

#1

Postad 29 september 2007 - 14:49

Gargantua
  • Gargantua
  • Användare

  • 237 inlägg
  • 1
Skulle vilja få tips på konserter i BD-format, gärna med en liten recension och utlåtande om ljud- resp. bildkvalitet. Det är också intressant med info om kommande releaser.

Filmer i all ära, men det är få filmer utom klassiker som jag vill se mer än en gång. Konserter däremot ser man ju på många gånger och det är därför något jag ofta köper. Det finns säkert några konserter omnämnda i tråden om BD-filmer, men de drunknar ju i den jättetråden, så det kan vara bra att renodla.

Öppnar starkt med Bruce Springsteen - Live in Dublin

Postad bild

Har inte sett konserten själv, men länkar till denna recension.

Recensenten ger följande betyg:
Konserten: 3.5
Ljud: 4
Bild: 3

Hoppas att det finns fler konserter att välja på, så fire away :) !

Redigerat av Gargantua, 29 september 2007 - 14:49.


#2

Postad 29 september 2007 - 14:56

necrio
  • necrio
  • Forumräv

  • 646 inlägg
  • 0
har själv inte köpt någon än, men lutar starkt åt att köpa in Ledzep och AC/DCs kommande på blu-ray

Postad bild

11e dec release.

Postad bild

22a oct release.

Redigerat av necrio, 29 september 2007 - 14:58.


#3

Postad 29 september 2007 - 15:05

Gargantua
  • Gargantua
  • Användare

  • 237 inlägg
  • 0
Gött, båda är intressanta :) !

En allmän fråga från en newbie: Är konserter regionskodade eller kan man importera från t ex USA och spela upp på europeisk PS3?

#4

Postad 29 september 2007 - 16:59

Unregistered665b7df5
  • Unregistered665b7df5
  • Lärjunge

  • 445 inlägg
  • 0

Gött, båda är intressanta  :) !

En allmän fråga från en newbie: Är konserter regionskodade eller kan man importera från  t ex USA och spela upp på europeisk PS3?

<{POST_SNAPBACK}>


Det är olika U2 konsert är regionsfri. Black Crowes (unknown) Led zeppelin (unknown) Bruce Springsteen (regionsfri)

#5

Postad 29 september 2007 - 21:12

Gargantua
  • Gargantua
  • Användare

  • 237 inlägg
  • 0

Det är olika U2 konsert är regionsfri. Black Crowes (unknown) Led zeppelin (unknown) Bruce Springsteen (regionsfri)


OK, tack.

Nästa fråga: Var hittar man den informationen? Finns det någon bra sida som fokuserar på musik?

Tack på förhand :)

#6

Postad 29 september 2007 - 21:50

necrio
  • necrio
  • Forumräv

  • 646 inlägg
  • 0
finns sidor som håller koll på om bluray filmerna är regkodade eller ej

http://blu-raystats.com/ finns ett gäng andra också, annat fall blir det att vänta tills efter filmen är releasad och vänta tills någon confirmar att den är regkodad eller inte regkodad

#7

Postad 10 oktober 2007 - 16:59

Gargantua
  • Gargantua
  • Användare

  • 237 inlägg
  • 0
Hm, fick precis höra från Warner Bros Entertainment att konserten med Led Zeppelin inte kommer förrän någon gång under 2008.

Mycket tråkigt :)

Utbudet är ju synnerligen magert just nu men de nämnde, utan att vara specifika, att ett flertal konserter kommer under 2008.

Redigerat av Gargantua, 10 oktober 2007 - 17:01.


#8

Postad 10 oktober 2007 - 17:50

Kraantz
  • Kraantz
  • Användare

  • 212 inlägg
  • 0
DiscShop, säljer en del Bluray (och HD DVD) musik filmer.
Har köpt både Springsteen skivan och Destinys Child därifrån, samt en del på vanlig DVD...

Postad bild

Redigerat av Kraantz, 10 oktober 2007 - 17:55.


#9

Postad 12 oktober 2007 - 15:29

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Här är mer musik på BD. ;)

Elvis Costello & the Imposters - Live in Memphis, Regfri.
Incubus - Alive at Red Rocks, Regfri
Legends of Jazz Showcase Regfri
Nine Inch Nails Live: Beside You in Time, Regfri
Tony Bennett - An American Classic, Regfri
Toto - Live In Amsterdam (25th Anniversary), Regfri
Alice Cooper: Live at Montreux 2005, Regfri
Chris Botti Live with Orchestra and Special Guests, Regfri
John Legend: Live at the House of Blues, Regfri
Muriel Anderson: A Guitarscape Planet, Regfri
New Orleans Concert: The Music of America's Soul, Regfri
Pat Metheny Group: The Way Up - Live, Regfri

#10

Postad 12 oktober 2007 - 15:52

Unregistered665b7df5
  • Unregistered665b7df5
  • Lärjunge

  • 445 inlägg
  • 0

Här är mer musik på BD. ;)

Elvis Costello & the Imposters - Live in Memphis, Regfri.
Incubus - Alive at Red Rocks, Regfri
Legends of Jazz Showcase Regfri
Nine Inch Nails Live: Beside You in Time, Regfri
Tony Bennett - An American Classic, Regfri
Toto - Live In Amsterdam (25th Anniversary), Regfri
Alice Cooper: Live at Montreux 2005, Regfri
Chris Botti Live with Orchestra and Special Guests, Regfri
John Legend: Live at the House of Blues, Regfri
Muriel Anderson: A Guitarscape Planet, Regfri
New Orleans Concert: The Music of America's Soul, Regfri
Pat Metheny Group: The Way Up - Live, Regfri

<{POST_SNAPBACK}>


Black Crowes är bra rekommenderas

#11

Postad 04 december 2007 - 23:18

WmB
  • WmB
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0
Robbie Williams - Swing when you´re winning - Live at Albert Hall

Har den på DVD idag, den är sjukt bra redan där, så denna blir ett måste för mig. Finns på cdon vet jag

#12

Postad 04 december 2007 - 23:40

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlägg
  • 0

Bifogad fil  Rtn.jpg   79,02K   0 Antal nerladdningar


------------------

Lite bilder från AVS.

Bifogad fil  1.jpg   195,43K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  2.jpg   102,2K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  3.jpg   239,3K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  4.jpg   233,07K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  6.jpg   63,82K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  7.jpg   141,72K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  8.jpg   166,43K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  9.jpg   162,7K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  10.jpg   179,93K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  11.jpg   163,22K   0 Antal nerladdningar


Källa: avsforum.com

Redigerat av Addex, 04 december 2007 - 23:45.


#13

Postad 05 december 2007 - 13:09

Snudge
  • Snudge
  • Användare

  • 174 inlägg
  • 0
Nine Inch Nails - Beside you in time är den enda konserten jag har på Blu-ray, men vilken film!!! :mellow:
Ljudet är i suveränt mixat, och bland det bästa jag hört på en live-film. Bilden är också kanonfin. Dessutom så är NIN mycket för det visuella, så det är mycket häftiga ljuseffekter och filmdukar att titta på. Personligen tycker jag att filmen återspeglar en live-konsert med NIN riktigt bra. Jag var och såg båda spelningarna i Stockholm nu senast, och Trent Reznor (= NIN) är verkligen en perfektionist, när det gäler ljud och upplevelse. Både Annexet och Hovet brukar jag tycka har sunkigt och grötigt ljud när man ser live-band, men ljudet var helt kristallklart när jag såg dem på de arenorna. Ljudet på filmen är i Dolby True HD, men bilden är "bara" 1080i, men eftersom jag bara har en vanlig HD-ready plasma, så gör det inte mig nåt. Rekomenderas iaf om man gillar NIN.

Trailer finns att hämta hem här

Redigerat av Snudge, 05 december 2007 - 13:14.


#14

Postad 05 december 2007 - 14:43

Unregistered0e3a6535
  • Unregistered0e3a6535
  • Forumräv

  • 692 inlägg
  • 0
Dave Matthews and Tim Reynolds: Live at Radio City :mellow:
Den är så bra, ljud och bildkvalitet är riktigt bra.Tim Reynolds är rätt grym på gitarr. Jag måste spela ett par låtar varje dag så jag får en daglig dos av gåshud.
High Def Digest Review

#15

Postad 05 december 2007 - 21:19

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
La en preorder hos cdon på "Celine Dion - A New Day - Live In Las Vegas" samt "Led Zeppelin - The songs remains the same" för ett par dagar sedan.

Prel. release i februari för bägge, när släpps de i staterna? Hade Celine på dvd och ljudet var riktigt trevligt så jag hoppas på det bästa med bd:n.

#16

Postad 05 december 2007 - 22:49

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

  • 1 067 inlägg
  • 0
Zeppelin på bluray ;) ;) givet köp!

Nästan så jag förlåter dom för att jag inte fick några biljetter till konserten.. men bara nästan :mellow:

#17

Postad 05 december 2007 - 22:56

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2 709 inlägg
  • 0
Var och såg justin timberlake i scandinavium i sommras på hans världs turne, Grymt :mellow:
Men iaf så spelade ju HBO in den koserten i HD som dom sen visade i usa på HBO-HD.
Den borde väl kunna släppas på Blu-Ray snart tycker man ;) bara det inte är HD-DVD som gäller för HBO !

#18

Postad 06 december 2007 - 00:19

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

Celine Dion Delayed

Sony BMG has announced that the upcoming Blu-ray release of 'Celine Dion: A New Day... Live in Las Vegas' has been delayed. No reason was given for the delay from the original December 11th release date, but it is expected to hit store shelves sometime next year. No specs or supplementals are expected to be affected by the delay.


F**k! Får väl se om den svenska relleasen håller schemat men tveksamt.

Källa: http://www.blu-ray.com/news/?id=721

#19

Postad 06 december 2007 - 02:05

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlägg
  • 0

Var och såg justin timberlake i scandinavium i sommras på hans världs turne, Grymt :)
Men iaf så spelade ju HBO in den koserten i HD som dom sen visade i usa på HBO-HD.
Den borde väl kunna släppas på Blu-Ray snart tycker man :) bara det inte är HD-DVD som gäller för HBO !


HBO = Warner = BD & HD DVD.

#20

Postad 06 december 2007 - 07:07

slugger75
  • slugger75
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

Dave Matthews and Tim Reynolds: Live at Radio City :)
Den är så bra, ljud och bildkvalitet är riktigt bra.Tim Reynolds är rätt grym på gitarr. Jag måste spela ett par låtar varje dag så jag får en daglig dos av gåshud.
High Def Digest Review


Jag köpte skivan tidigare som min första BD och dumt nog kollade jag inte om den gick att spela på mitt svenska PS3... vilken den ju inte gjorde.

Men det är kul att höra att den är bra i alla fall... :)

Redigerat av slugger75, 06 december 2007 - 07:08.


#21

Postad 06 december 2007 - 10:28

Krisch
  • Krisch
  • Användare

  • 170 inlägg
  • 0
Har precis fått hem Queen: Live in Montreal på blu-ray (beställde på discshop). Har inte hunnit kolla den ännu men ett tips iallafall. Ser lovande ut iallafall med bonuslåtar från Live Aid galan.

#22

Postad 06 december 2007 - 17:56

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2 709 inlägg
  • 0

Var och såg justin timberlake i scandinavium i sommras på hans världs turne, Grymt :)
Men iaf så spelade ju HBO in den koserten i HD som dom sen visade i usa på HBO-HD.
Den borde väl kunna släppas på Blu-Ray snart tycker man :) bara det inte är HD-DVD som gäller för HBO !


HBO = Warner = BD & HD DVD.


Nice !

#23

Postad 06 december 2007 - 19:58

Gargantua
  • Gargantua
  • Användare

  • 237 inlägg
  • 0
Oj, här har det hänt en hel del på kort tid :lol:

Är lite nyfiken på NIN resp Dave Matthews. Vet inte riktigt vad det är för musik men har hört mycket gott om dessa inspelningar.
@Snudge: Bra recension och bra initiativ med länken, får det inte att funka just nu bara.

Själv väntar jag på AC/DC Live at Donington, hoppas att den kommer imorgon ;)

Redigerat av Gargantua, 06 december 2007 - 19:59.


#24

Postad 06 december 2007 - 23:29

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0

Själv väntar jag på AC/DC Live at Donington, hoppas att den kommer imorgon :lol:


Du kommer inte bli besviken på ljudet... ;)

#25

Postad 06 december 2007 - 23:37

namn_efternamn
  • namn_efternamn
  • Användare

  • 186 inlägg
  • 0

Har precis fått hem Queen: Live in Montreal på blu-ray (beställde på discshop). Har inte hunnit kolla den ännu men ett tips iallafall. Ser lovande ut iallafall med bonuslåtar från Live Aid galan.


Berätta gärna hur den va, för jag är riktigt intresserad av att köpa den, främst pga Live Aid spelningen :lol:

#26

Postad 07 december 2007 - 07:14

DanielSchenström
  • DanielSchenström
  • Beroende

  • 1 102 inlägg
  • 0
Jag har också Queen-konserten. Live Aid-sekvensen är i 4:3 format i krispig 480i (enligt baksidan, har ingen display som visar källan specifikt) med riktigt bra ljud. Med det sagt så är det ju så långt jag kan se, precis den sekvens som vi fick se här i Sverige när det sändes bär det gäller vinklar, och ibland bildstörningar som vågräta vågor och liknande. Jag har bara lyssnat genom ett par låtar av den och main featuren, då jag och farsan ska kolla genom den senare tillsammans. Av det jag såg av huvudfilmen så var musiken så bra som förväntat, men Freddie var lite stelare där än på Live Aid-galan.

Det kliar rejält i fingrarna så jag tänkte köpa nån annan konsertbluray bara för att stilla begäret lite.

Jag hoppas verkligen de släpper någon nyare konsert också med de låtar jag själv uppskattar mest, från Works och framåt.

#27

Postad 07 december 2007 - 22:15

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Inte riktigt min tekopp men...
Imponerande lång låtlista på Elton 60 - Live at Madison Square Garden. Dessutom 4,5/5 i PQ och 5/5 i AQ (PCM).

1. Sixty Years On
2. Madman Across the Water
3. Where to Now, St. Peter?
4. Hercules
5. Ballad of a Well Known Gun
6. Take Me to the Pilot
7. High Flying Bird
8. Holiday Inn
9. Burn Down the Mission
10. Better Off Dead
11. Levon
12. Empty Garden
13. Daniel
14. Honkey Cat
15. Rocket Man
16. I Guess That's Why They Call It the Blues
17. The Bridge
18. Roy Rodgers
19. Mona Lisas and Mad Hatters
20. Sorry Seems to Be the Hardest Word
21. Bennie and the Jets
22. All the Girls Love Alice
23. Tiny Dancer
24. Something About the Way You Look Tonight
25. Philadelphia Freedom
26. Sad Songs (Say So Much)
27. Don't Let the Sun Go Down On Me
28. I'm Still Standing
29. The Bitch Is Back
30. Crocodile Rock
31. Saturday Night's Alright (For Fighting)
32. Funeral for a Friend/Love Lies Bleeding
33. Your Song

Review.


Bifogad fil  Elton.jpg   62,14K   0 Antal nerladdningar

#28

Postad 08 december 2007 - 12:04

Unregisteredb8bcc3ae
  • Unregisteredb8bcc3ae
  • Användare

  • 127 inlägg
  • 0

Dave Matthews and Tim Reynolds: Live at Radio City :)


Är denna blu-ray regionskodad?

#29

Postad 08 december 2007 - 12:35

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Dave Matthews and Tim Reynolds: Live at Radio City :)


Är denna blu-ray regionskodad?


Jepp.

Länk regionskodning.

#30

Postad 08 december 2007 - 16:34

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

  • 890 inlägg
  • 0

Har precis fått hem Queen: Live in Montreal på blu-ray (beställde på discshop). Har inte hunnit kolla den ännu men ett tips iallafall. Ser lovande ut iallafall med bonuslåtar från Live Aid galan.


Berätta gärna hur den va, för jag är riktigt intresserad av att köpa den, främst pga Live Aid spelningen :)


Det tråkiga med denna utgåva är att man har missat att koda in centerkanalen både vad gäller DTS HD och DTS core på själva Montreal konserten. Centerkanalen finns med i båda ljudformaten på bonusmaterialet.
Jäkligt trist att man har missat på detta vis. Enligt specen ska det vara DTS HD 5.1 på Montrealdelen och vanlig DTS 5.1 på Live Aid låtarna. Trots det finns Live Aid låtarna i DTS HD. Mycket märkligt. Sånt här gör att man blir både besviken och förbannad.

/Mats K

#31

Postad 19 december 2007 - 19:51

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Shakira Oral Fixation Tour. Review.

PQ 5/5
AQ 4,5/5

Bifogad fil  shakira.jpg   31,24K   0 Antal nerladdningar

#32

Postad 28 december 2007 - 19:00

jonzy
  • jonzy
  • Lärjunge

  • 266 inlägg
  • 0
Goda nyheter! Fick hem två paket idag:

- "Queen Rock Montreal And Live Aid" för 148 kr listas som Region A på Axel Music, http://www.axelmusic...ls/801213331598, men är regionfri! Funkar fint på PS3:an :)

- "JOHN ELTON - Elton 60 - Live At Madison Square Garden" för 148 kr listas som Region A på Axel Music, http://www.axelmusic...ls/602517467934, men är regionsfri! Funkar fint på PS3:an :)

Redigerat av jonzy, 28 december 2007 - 19:02.


#33

Postad 28 december 2007 - 20:23

jonzy
  • jonzy
  • Lärjunge

  • 266 inlägg
  • 0

Goda nyheter! Fick hem två paket idag:

- "Queen Rock Montreal And Live Aid" för 148 kr listas som Region A på Axel Music, http://www.axelmusic...ls/801213331598, men är regionfri! Funkar fint på PS3:an :)

- "JOHN ELTON - Elton 60 - Live At Madison Square Garden" för 148 kr listas som Region A på Axel Music, http://www.axelmusic...ls/602517467934, men är regionsfri! Funkar fint på PS3:an :)


Lite snabba kommentarer efter en halvtimme med varje konsert:

- Queen: GÅSHUD! Närhet, känns som man är där på scenen med Freddie. Vilken känsla han har i sången! Mycket bra ljud med fint tryck i basen - bra livekänsla! Bilden är mycket detaljrik men aningen platt. Men från 1981, så jag har inte mycket att klaga på :-) KLOCKRENT köp, även om du inte är riktig Queen-fan.

- Elton John: Tänder inte riktigt till tycker jag, inget riktigt sväng. Klen bas dessutom men i övrigt ett mycket bra ljud. Bilden är dock OTROLIG - knivskarp, tredimensionell - demomaterial. Synd på att konserten inte är bättre. Tveksamt köp - endast för redan frälsta.

My 2 cents...

/Jonzy

#34

Postad 29 december 2007 - 00:28

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Hur ser utbudet ut med musikvideor på bd? Skulle jag vilja ha lite trevlig house/trance musikvideos, både videos och liveupptagningar är intressant.

#35

Postad 29 december 2007 - 07:06

crest
  • crest
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0
Här kommer en lista över musik filmer på Hi Definition formaten som finns på Discshop.

#36

Postad 29 december 2007 - 09:54

jonzy
  • jonzy
  • Lärjunge

  • 266 inlägg
  • 0

Här kommer en lista över musik filmer på Hi Definition formaten som finns på Discshop.


Värt att veta är att www.axelmusic.com är ca 50-100 kr billigare än Discshop. Har beställt alla mina musik Blu-ray från Axelmusic.

#37

Postad 04 januari 2008 - 18:39

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlägg
  • 0
Celine Dion's Blu-ray Release Back on Track

Sony BMG Sony BMG has announced that they will release 'Celine Dion: A New Day... Live at Las Vegas' for Blu-ray on February 5th. The title, originally scheduled to be released December 11th, will feature 1080p AVC video accompanied by 5.1 PCM audio. Extras will mirror the DVD release, with a behind-the-scenes documentary, "Tribute to the Fans" featurette, and interviews with the creative team.

Källa: Blu-ray.com

#38

Postad 11 januari 2008 - 21:11

pele
  • pele
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
Fick hem Queen Rock Montreal idag från axelmusic 150 kr .Helt underbar live spelning. Bara att köpa direkt.

Köpte även Incubus Alive at red rocks från axelmusic för 110 kr :P . Den borde dimpa ner i brevlådan nästa vecka. Då får vi se ifall det är något att ha.

Musik ska spelas på blu ray :)

#39

Postad 11 januari 2008 - 21:28

Unregisterede229b6a5
  • Unregisterede229b6a5
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0

Postad bild


Källa: avsforum.com

Förvänta er inte för mycket av bilden på denna, den var inget vidare (för att inte säga usel för en BD). Vissa delar OK, men mycket kan inte vara filmat med HD-utrustning. Stor besvikelse med tanke på att Gilmour och grabbarna inte brukar snåla på tekniksidan, det enda som var riktigt bra var en intervju som återkommer då och då i extramaterialet som måste vara gjort av ett TV-bolag med riktiga pinaler. Chansade först och köpte den från USA vid släppet, men den var kodad. Fick beställa från Amazon i frankrike istället för att också få en Europeisk.

Trots allt värt att ha en grym full version av Echoes och Bowie som kör Comfortably Numb. Trist att se Gilmour:s pinsamma fru hela tiden i extramaterialet dock - men Waters dyker upp på ett kul sätt, sånt gillas.

Någon som sett Springsteen på en bra utrusning (över 50")? Är det något att ha? Hörde bara att den skall vara lite mörk, men det stör ju inte om kvaliteten är bra.

Redigerat av Unregisterede229b6a5, 11 januari 2008 - 21:30.


#40

Postad 11 januari 2008 - 21:36

pele
  • pele
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
Jag har sett springsteen. Bilden är hyfsad. 3/5. Ljudet lite bättre 4/5.

#41

Postad 11 januari 2008 - 22:03

Unregisterede229b6a5
  • Unregisterede229b6a5
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0

Jag har sett springsteen. Bilden är hyfsad. 3/5. Ljudet lite bättre 4/5.

Tack!

#42

Postad 13 januari 2008 - 15:45

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Har kollat/lyssnat igenom hela AC/DC nu och kan bara konstatera att ljudet är ruggigt bra, ståpälsvarning :). Bilden håller inte lika hög klass men det är en riktigt bra närvarokänsla och filmat från många olika vinklar.

#43

Postad 13 januari 2008 - 20:09

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlägg
  • 0

Bifogad fil  4166.jpg   86,74K   0 Antal nerladdningar

Beyoncé: The Beyoncé Experience Live Blu-ray Disc

Beyoncé’s sophomore release B’DAY is a celebration and a milestone released worldwide on her 25th birthday. B’DAY has sold over 5 million ringtones, 5 million singles and 5 million CD’s…… and counting. To highlight this release, THE BEYONCE EXPERIENCE LIVE Blu-ray Disc is the full concert performance shot in Los Angeles during her international tour. As one of the world’s biggest female entertainers Beyoncé mesmerizes the audience with hits from both solo albums “Dangerously In Love” & “B’DAY”, Destiny’s Child classics, Dreamgirls and a host of surprises. Guest Appearances include superstars Jay-Z, Kelly Rowland and Michelle Williams. As a triple threat on the stage: singer, dancer, and theatrical starlet, she offers one of this years most electrifying concert experiences.

Track List:

1. Intro THE BEYONCE EXPERIENCE FANFARE
2. Crazy In Love CRAZY MIX
3. Green Light
4. Baby Boy REGGAE MEDLEY
5. Beautiful Liar
6. Naughty Girl
7. Me, Myself & I
8. Dangerously In Love HE LOVES ME MIX
9. Flaws And All
10. Destiny’s Child Medley COPS AND ROBBERS INTRO
11. Independent Woman Part 1
12. No, No, No Part 2
13. Bootylicious
14. Bug a Boo H TOWN SCREWED MIX
15. Bills, Bills, Bills
16. Cater 2 U
17. Say My Name
18. Jumpin’, Jumpin’
19. Soldier SOLDIER BOY CRANK MIX
20. Survivor DESTINY’S CHILD REUNION
21. SPEECHLESS
22. Ring The Alarm Intro Skit JAILHOUSE CONFESSIONS
23. Ring The Alarm
24. Suga Mama
25. Upgrade U feat Jay –Z
26. Bonnie and Clyde ’03 BEYONCE’S PRINCE MIX
27. Check On It SPECIAL TOUR VERSION
28. Déjà Vu
29. Get Me Bodied
30. Welcome To Hollywood
31. Deena/Dreamgirls
32. Listen
33. Irreplaceable
34. Beyoncé B’DAY surprise
35. The Beyoncé Experience Credits

Källa: Themanroom.com

#44

Postad 13 januari 2008 - 20:13

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlägg
  • 0

Bifogad fil  4167.jpg   51,78K   0 Antal nerladdningar


Justin Timberlake Futuresex/Loveshow: Live From Madison Square Garden Blu-ray Disc

A Best Buy exclusive. In addition to the full concert from his New York performance at MSG in August 2007, it will also include a song by song running commentary from Justin, an in-depth look at the making of the show and an additional 80 minutes of special never before seen extras. Special features include behind-the-scene concert and backstage footage, a distinct ultra hi-speed bonus concert music video, and exclusive access to full length interviews with Justin, the band, and crew, giving the viewer an intimate look at the energetic buzz of activities before, during and after the show. The Blu-ray Disc and DVD combo will be available only at Best Buy on January 29, 2008

Track List

1. Futuresex/Lovesounds
2. Like I Love You
3. My Love
4. Senorita
5. Sexy Ladies
6. Until The End of Time
7. What Goes Around
8. Chop Me Up
9. Rock Your Body
10. Gone (Medley)
11. Take It From Here (Medley)
12. Last Night (Medley)
13. Damn Girl
14. Summer Love
15. Losing My Way
16. Cry Me A River
17. Love Stoned
18. SexyBack
19. (All Over Again) Another Song
20. Bitterwsweet Symphony

Källa: Themanroom.com

Redigerat av Addex, 13 januari 2008 - 20:14.


#45

Postad 13 januari 2008 - 21:15

Bagewitz
  • Bagewitz
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
Får förhoppingsvis Justin Timberlakes Blurayn på onsdag. Verkar vara väldigt lovande!

#46

Postad 13 januari 2008 - 22:56

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Nine Inch Nails - Beside you in time är den enda konserten jag har på Blu-ray, men vilken film!!! :)
Ljudet är i suveränt mixat, och bland det bästa jag hört på en live-film. Bilden är också kanonfin. Dessutom så är NIN mycket för det visuella, så det är mycket häftiga ljuseffekter och filmdukar att titta på. Personligen tycker jag att filmen återspeglar en live-konsert med NIN riktigt bra. Jag var och såg båda spelningarna i Stockholm nu senast, och Trent Reznor (= NIN) är verkligen en perfektionist, när det gäler ljud och upplevelse. Både Annexet och Hovet brukar jag tycka har sunkigt och grötigt ljud när man ser live-band, men ljudet var helt kristallklart när jag såg dem på de arenorna. Ljudet på filmen är i Dolby True HD, men bilden är "bara" 1080i, men eftersom jag bara har en vanlig HD-ready plasma, så gör det inte mig nåt. Rekomenderas iaf om man gillar NIN.

Trailer finns att hämta hem här

Japp, har den också. Riktigt bra! Nu väntar vi bara på en minst lika bra BD med Marilyn Manson där Trent varit involverad någonstans i produktionen. :lol:

#47

Postad 13 januari 2008 - 23:24

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
plockade hem en teasertrailer av shakira:oral fixation ifrån Playstation network... Nu blev jag grymt sugen på att lägga en beställning! :)

#48

Postad 14 januari 2008 - 00:59

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0

plockade hem en teasertrailer av shakira:oral fixation ifrån Playstation network... Nu blev jag grymt sugen på att lägga en beställning! :lol:


Jag har sett den .. och gillar man Shakira är det ett givet köp

Maveric :)

#49

Postad 14 januari 2008 - 15:50

HiDef
  • HiDef
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0
"Timberlake Live From Madison Square" kommer nu i dagarna =)

#50

Postad 16 januari 2008 - 19:56

pele
  • pele
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
Fick hem Incubus live idag. Fy fan vilket underbart ljud det var på den. Bara att rekommendera alla att köpa den ifall man gillar lite amerikansk rock.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.