Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Panasonic DMP-BD30/BD50

906 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Panasonic DMP-BD30 Region A (Blu-ray-spelare) 1 8,8 (4) Inga priser
Panasonic DMP-BD30 (Blu-ray-spelare) 1 8,95 (20) Inga priser
Panasonic DMP-BD50 (Blu-ray-spelare) 1 9,38 (7) Inga priser
5 relaterade trådar

#101

Postad 16 februari 2008 - 12:16

pjay1
  • pjay1
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Blir till att köpa BD-50 den blir grymm tror jag.
Men orkar jag vänta tills den släpps i svergie tror att det blir ett köp over there :)

Redigerat av pjay1, 16 februari 2008 - 12:17.


#102

Postad 18 februari 2008 - 02:59

Flame
  • Flame
  • Forumräv

  • 546 inlägg
  • 0
Hmmm jag som bara vill ha den svenska versionen av BD50 får punga ut 7000 kr, känns lite för dyrt. 5000 kr hade funkat men 7000 kr...

Blir väl att man får vänta tills nästan nästa år då det säkerligen har gått ner i pris förhoppningsvis...

#103

Postad 18 februari 2008 - 10:48

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

  • 1 776 inlägg
  • 0
När släpps den? Nån som har nått rykte eller liknande?

#104

Postad 18 februari 2008 - 15:24

Nuts
  • Nuts
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0

När släpps den? Nån som har nått rykte eller liknande?

Undrar precis samma sak.

#105

Postad 18 februari 2008 - 17:40

pjay1
  • pjay1
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Till sommaren är det enda jag hört men den bör la lanserars i usa snart

#106

Postad 18 februari 2008 - 19:44

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

  • 665 inlägg
  • 0
Har hört att den släpps i April/Maj i USA.

#107

Postad 19 februari 2008 - 08:13

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Hur är det med de skivor som säljs i sverige - är flertalet regfria fortfarande eller hur ligger det till? Skall till USA på torsdag och sedan en omgång till i Maj - tänkte kolla in bhphoto på manhattan när jag hinner.

#108

Postad 19 februari 2008 - 17:11

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0

Hur är det med de skivor som säljs i sverige - är flertalet regfria fortfarande eller hur ligger det till? Skall till USA på torsdag och sedan en omgång till i Maj - tänkte kolla in bhphoto på manhattan när jag hinner.

Fox och Lionsgate regionskodar sina filmer. Sedan så är vissa nya filmer regionskodade från andra bolag.
Ifall du brukar köpa filmer från Usa och inte behöver svensk text, passa då på att köpa en region A spelare.
Priset på spelaren är klart billigare och du kan köpa filmerna billigare än vad du kan göra i Sverige.
Det finns också flera titlar släppta på region A än region B. Det finns en del amerikanska Blu-ray filmer som har svenskt text men de flesta har bara engelsk text.
Har själv en Panasonic BD30 region A köpte den ifrån bhphoto :)

Redigerat av Unregisteredf7bba9d7, 19 februari 2008 - 18:47.


#109

Postad 19 februari 2008 - 19:02

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

  • 665 inlägg
  • 0

Hur är det med de skivor som säljs i sverige - är flertalet regfria fortfarande eller hur ligger det till? Skall till USA på torsdag och sedan en omgång till i Maj - tänkte kolla in bhphoto på manhattan när jag hinner.

Fox och Lionsgate regionskodar sina filmer. Sedan så är vissa nya filmer regionskodade från andra bolag.
Ifall du brukar köpa filmer från Usa och inte behöver svensk text, passa då på att köpa en region A spelare.
Priset på spelaren är klart billigare och du kan köpa filmerna billigare än vad du kan göra i Sverige.
Det finns också flera titlar släppta på region A än region B. Det finns en del amerikanska Blu-ray filmer som har svenskt text men de flesta har bara engelsk text.
Har själv en Panasonic BD30 region A köpte den ifrån bhphoto :)



Vad fick du ge för spelaren där med frakt, moms o hela köret?
Hur var leveransen?

Mvh Chris

#110

Postad 19 februari 2008 - 19:14

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0

Hur är det med de skivor som säljs i sverige - är flertalet regfria fortfarande eller hur ligger det till? Skall till USA på torsdag och sedan en omgång till i Maj - tänkte kolla in bhphoto på manhattan när jag hinner.

Fox och Lionsgate regionskodar sina filmer. Sedan så är vissa nya filmer regionskodade från andra bolag.
Ifall du brukar köpa filmer från Usa och inte behöver svensk text, passa då på att köpa en region A spelare.
Priset på spelaren är klart billigare och du kan köpa filmerna billigare än vad du kan göra i Sverige.
Det finns också flera titlar släppta på region A än region B. Det finns en del amerikanska Blu-ray filmer som har svenskt text men de flesta har bara engelsk text.
Har själv en Panasonic BD30 region A köpte den ifrån bhphoto :)



Vad fick du ge för spelaren där med frakt, moms o hela köret?
Hur var leveransen?

Mvh Chris

Gav 4800kr för den inkl. tull-, moms- och fraktavgifter.
Leveransen var kanon, tog mindre än 48 timmar med UPS!
Fick ett trackingnr så jag kunde följa paketets resa hem till mig.

#111

Postad 19 februari 2008 - 19:38

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

  • 665 inlägg
  • 0
Okej okej, tackar för svaret!

Verkar ju gå snabbt och smidigt!

Får se om jag slår till på denna eller om jag ska avvakta lite till, hmm..... svårt val faktiskt..

#112

Postad 19 februari 2008 - 22:14

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

  • 1 342 inlägg
  • 0

Tyvärr bara analoga 5.1-utgångar.


Vilka utgångar hade du hoppats på?

Rookiefråga jag vet. :)

#113

Postad 19 februari 2008 - 22:17

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Analoga 7.1 ut

Har tex. Pannas tidigare spelare.

#114

Postad 20 februari 2008 - 02:43

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

  • 1 342 inlägg
  • 0
Ah, nu är jag med. Tänkte aldrig på det.

#115

Postad 20 februari 2008 - 06:36

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Försöker jaga ett ordentligt svenskt datum på BD50, men det går väl sådär. Med de priser som är antydda så kommer bd50 vara den billigaste spelaren som internt kodar av samtliga format och kan passa dem vidare antingen på de analoga rca-kontakterna eller som pcm över hdmi. Detta är grymt viktigt för mig då jag inte har en stärkare som klarar av att koda av bitstreamen som kommer (En denon avr 3806).

Håller tummarna att dels de lyckas med en multiregion BD50 samt att LFE-buggen är åtgärdad....

#116

Postad 20 februari 2008 - 11:20

lungan
  • lungan
  • Forumräv

  • 545 inlägg
  • 0
Nu när BD30 släpps så sent i Europa jämfört med USA blir jag nyfiken på om de kan ha fixat LFE-buggen i EU-spelarna. Hur konstateras om spelaren har för låg nivå på LFE? Jämföra basnivåerna mellan bitstreamad Dolby Digital/DTS och avkodad? Jämföra pcm-spåret över analog och hdmi?

Vad finns för information som tyder på att detta är fixbart med firmware resp inte fixbart utan hårdvarumodd?? (dvs är det realistiskt att förvänta sig en lösning på existerande spelare)

Om jag förstått det rätt så om man kör analogt ut är nivåerna korrekta? Så en BD30 som skickar bitstream över hdmi och pcm-ljudspåren över analogt är OK, om man bortser ifrån att man analogt endast får ut 5.1?

raptorxx: du som även haft Samsung BDP1400, hur är skillnaderna mellan dessa båda i snabbhet, dvs uppstart, ladda skivor, kapitelbyten och navigera java-menyer?

#117

Postad 20 februari 2008 - 15:27

Nuts
  • Nuts
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0
Hittade lite mera info... kanske är gammalt men postar länken i alla fall.Panasonic lanserar Blu-ray-spelare med stöd för FSP (Final Standard Profile) och BD-live.

DMP-BD30 släpps på marknaden i mars och kommer att kosta ca 4995 SEK, DMP-BD50 släpps i juni och kommer att kosta ca 6995 SEK


Redigerat av Nuts, 20 februari 2008 - 15:29.


#118

Postad 20 februari 2008 - 16:31

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0

Nu när BD30 släpps så sent i Europa jämfört med USA blir jag nyfiken på om de kan ha fixat LFE-buggen i EU-spelarna. Hur konstateras om spelaren har för låg nivå på LFE? Jämföra basnivåerna mellan bitstreamad Dolby Digital/DTS och avkodad? Jämföra pcm-spåret över analog och hdmi?

Vad finns för information som tyder på att detta är fixbart med firmware resp inte fixbart utan hårdvarumodd?? (dvs är det realistiskt att förvänta sig en lösning på existerande spelare)

Om jag förstått det rätt så om man kör analogt ut är nivåerna korrekta? Så en BD30 som skickar bitstream över hdmi och pcm-ljudspåren över analogt är OK, om man bortser ifrån att man analogt endast får ut 5.1?

raptorxx: du som även haft Samsung BDP1400, hur är skillnaderna mellan dessa båda i snabbhet, dvs uppstart, ladda skivor, kapitelbyten och navigera java-menyer?

BD30 är snabbare men jag har inte tagit tid så hur mycket snabbare på att starta filmerna det kan jag inte säga. Navigering är lite bättre på BD30.
Sedan så lät Samsungen när den läste Blu-ray skivor, läsaren alltså. BD30 är tystare.

Men det bästa är att med BD30 så harjag inte haft ett enda problem med ryck eller microstopp när jag ser på Blu-ray filmer. Hade vissa problem med min Samsung men det kanske är löst med ett senare firmware.

Tycker BD30 är en bättre spelare, jag kör bitstream av alla ljudformat till min receiver. Den har profil 1.1 också om du tycker det är viktigt...
Behöver du ha intern avkodning av nyare ljudformat då är Samsungen bättre för den kan avkoda t.ex. True-HD internt.
Enda problemet med BD30 är LFE buggen när man kör PCM ljud. Hoppas ett firmware kommer som fixar denna bugg.
Man kan köra analogt till receivern och då slipper man detta problem. Själv så ökar jag basen med 3db när jag lyssnar på PCM spår.
Panasonic verkar också vara bättre på att supportera sina Blu-ray spelare än Samsung när det gäller firmware uppdateringar.
Har inte tittat på vanliga dvdfilmer varken med BD30 eller Samsungen har en dedikerad dvdspelare för detta.

Redigerat av Unregisteredf7bba9d7, 20 februari 2008 - 16:34.


#119

Postad 20 februari 2008 - 19:12

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

  • 2 498 inlägg
  • 0

Vad finns för information som tyder på att detta är fixbart med firmware resp inte fixbart utan hårdvarumodd?? (dvs är det realistiskt att förvänta sig en lösning på existerande spelare)

Vad jag kan förstå så ser det ganska mörkt ut för en fix av det problemet med mjukvaruuppdatering.

MVH
/Chuck

#120

Postad 20 februari 2008 - 20:40

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0

Vad finns för information som tyder på att detta är fixbart med firmware resp inte fixbart utan hårdvarumodd?? (dvs är det realistiskt att förvänta sig en lösning på existerande spelare)

Vad jag kan förstå så ser det ganska mörkt ut för en fix av det problemet med mjukvaruuppdatering.

MVH
/Chuck

Har följt tråden på avsforum och har då läst att Panasonic är medvetna och försöker hitta en fix för LFE buggen.
Man kan bara hoppas att ett firmware fixar detta.
Säger Panasonic att det inte går att fixa med ett firmware då letar jag fram mina analoga kablar och kör PCM spåret analogt.

Redigerat av Unregisteredf7bba9d7, 20 februari 2008 - 20:52.


#121

Postad 21 februari 2008 - 09:17

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

  • 1 342 inlägg
  • 0
Går det inte att fixa med mjukvara borde de fixa en uppgraderad version. BD50i kanske.

#122

Postad 21 februari 2008 - 11:25

lungan
  • lungan
  • Forumräv

  • 545 inlägg
  • 0
raptorxx, Chuck: tack för svaren. Känns som att LFE-buggen inte är en deal-breaker då den är möjlig att arbeta runt via analogt. Det faktum att eu-modellen verkar gå att göra regfri för dvd gör den mycket intressant imho.

#123

Postad 22 februari 2008 - 11:55

peggen
  • peggen
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0

Panasonic verkar också vara bättre på att supportera sina Blu-ray spelare än Samsung när det gäller firmware uppdateringar.

Hur går en firmware-uppdatering till på BD30? Den saknar ju nätverksport.

#124

Postad 22 februari 2008 - 11:57

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Som på de flesta andra, via cd-r/rw

#125

Postad 22 februari 2008 - 13:03

peggen
  • peggen
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0

Som på de flesta andra, via cd-r/rw

Var finns den officiella nedladdningsstället för Panasonic, hittar bara manualer o kataloger på svenska Panasonics hemsida?

Om dom är duktiga på firmwareuppdateringar så är kanske en BD30 en spelare som passar mig. Har tidigare varit inne på en PS3, främst för att den är snabb i uppstart och laddning av filmer. Är det någon som vet hur BD30 står sig mot BD30 i start-tider?

#126

Postad 22 februari 2008 - 14:20

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
http://panasonic.jp/.../bd30/bd30.html

Är den internationella sidan.

Info om BD-30 samt övriga spelare och dess fw som finns tillgängliga finns på: http://panasonic.jp/.../bd30/bd30.html

Redigerat av lobo, 22 februari 2008 - 16:54.


#127

Postad 22 februari 2008 - 14:47

peggen
  • peggen
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0
Ser ju lovande ut. Hoppas den europeiska modellen kommer med där också. Då fungerar det ju bra med uppdateringar till denna spelaren, något som verkar nödvändigt för HD-spelarna.

Då återstår att se om någon vet hur snabb den är i förhållande till PS3, sen börjar det kanske klia i köp-fingret. Just det, dom ska ju lanseras i Sverige också, men det är väl bara någon vecka bort.

#128

Postad 22 februari 2008 - 16:51

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0
Verkar vara så att LFE buggen kommer att bli fixat i en firmware som släpps den 25 februari!
avsforum
Detta gör att BD30 blir en ännu bättre Blu-ray spelare.
Kan tillägga att jag är mycket nöjd med min BD30 lär bli ännu mera nöjd när firmwaret är släppt :)

Redigerat av Unregisteredf7bba9d7, 22 februari 2008 - 17:07.


#129

Postad 22 februari 2008 - 18:49

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

  • 2 498 inlägg
  • 0
Det är verkligen bra jobbat om det fungerar, synd bara att den inte finns i Sverige.

MVH
/Chuck

#130

Postad 22 februari 2008 - 18:51

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0

Det är verkligen bra jobbat om det fungerar, synd bara att den inte finns i Sverige.

MVH
/Chuck

DVDirect säljer region A versionen och den går att köpa nu.
Vad jag förstår så släpper Panasonic denna spelare i Sverige i mars...

#131

Postad 22 februari 2008 - 20:32

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

  • 665 inlägg
  • 0
Om kommande fw fixar LFE buggen så blir det köp direkt.

Hoppas, hoppas, hoppas!!! :)

#132

Postad 22 februari 2008 - 20:40

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

  • 2 498 inlägg
  • 0

DVDirect säljer region A versionen och den går att köpa nu.

Jo, men varken jag eller majoriteten av andra tror jag är intresserade av snedimporterade modeller. Dock är det super för de som är det. :)

Vad jag förstår så släpper Panasonic denna spelare i Sverige i mars...

Det är kanon, bara det inte tar lika lång tid för dem att få hit BD50 som BD30.

MVH
/Chuck

#133

Postad 22 februari 2008 - 21:21

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0

DVDirect säljer region A versionen och den går att köpa nu.

Jo, men varken jag eller majoriteten av andra tror jag är intresserade av snedimporterade modeller. Dock är det super för de som är det. :)

Vad jag förstår så släpper Panasonic denna spelare i Sverige i mars...

Det är kanon, bara det inte tar lika lång tid för dem att få hit BD50 som BD30.

MVH
/Chuck

Håller med dig det tar långt tid för nya spelare innan de släpps i Sverige. Tillverkarna tycker Sverige är ett litet och obetydligt land.
Tror tyvärr att BD50 inte kommer före sommaren...
Tror att amerikanarna (Region A) kan köpa BD50 i april.

#134

Postad 23 februari 2008 - 11:55

SlowCheetah
  • SlowCheetah
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

Verkar vara så att LFE buggen kommer att bli fixat i en firmware som släpps den 25 februari!
avsforum
Detta gör att BD30 blir en ännu bättre Blu-ray spelare.
Kan tillägga att jag är mycket nöjd med min BD30 lär bli ännu mera nöjd när firmwaret är släppt :(


Tänkte bara fråga dig om du testat spela upp vanlig dvd på din spelare? Om isåfall, hur är kvalitén??
Tack på förhand!

#135

Postad 23 februari 2008 - 16:06

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0

Verkar vara så att LFE buggen kommer att bli fixat i en firmware som släpps den 25 februari!
avsforum
Detta gör att BD30 blir en ännu bättre Blu-ray spelare.
Kan tillägga att jag är mycket nöjd med min BD30 lär bli ännu mera nöjd när firmwaret är släppt :(


Tänkte bara fråga dig om du testat spela upp vanlig dvd på din spelare? Om isåfall, hur är kvalitén??
Tack på förhand!

Som jag skrev tidigare i tråden så har jag ej testat vanliga dvdn...
Har den för uppspelning av Blu-ray filmer, på avsforum.com så är meningarna väldigt blandade. Vissa är nöjda med bilden när de kör dvdn och andra tycker att den är sämre än andra spelare.
Det beror väl också på villka krav man har.

#136

Postad 23 februari 2008 - 19:26

pajax
  • pajax
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0
Kan bd 30 avkoda true hd?

#137

Postad 24 februari 2008 - 10:38

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

  • 2 498 inlägg
  • 0

Kan bd 30 avkoda true hd?


Nej, det är bara bitstream ut som gäller.

MVH
/Chuck

#138

Postad 24 februari 2008 - 11:14

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0
Stämmer bra det, BD30 kan inte avkoda de nya ljudformaten. Den kan skicka PCM som många Blu-ray filmer har.
Har du en föstärkare som inte klarar av att avkoda de nya ljudformaten över hdmi så ska du köpa en annan Blu-ray spelare iallafall om du vill lyssna på DTS-HD MA och True-HD.
Panasonic BD50 klarar av att avkoda alla nya ljudformat internt, den har även profil 2.0 men den har inte släppts i Sverige.
Själv så kör jag min BD30 med bitstream out och låter min receiver avkoda de nya ljudformaten.
Kan bara säga att DTS-HD MA är ett grymt ljudformat.

#139

Postad 24 februari 2008 - 17:20

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

  • 665 inlägg
  • 0
Störigt att den inte kan avkoda TrueHD intern! Min förstärkare klara inte HD MA och TrueHD. Dock fixar den PCM.

Så frågan är OM man ska slå till på en BD30 eller om man ska orka vänta på dens storebror BD50!?

Är ju inte så jättemånga BD filmer som använder sig av TrueHD, dock kommer det mer och mer...

För BD30 är väl snabbare än t.ex S500? Vad säger ni?

Kom gärna med olika åsikter.

#140

Postad 24 februari 2008 - 17:29

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

  • 2 498 inlägg
  • 0
Det är alltid trist att vänta, men vore jag i din sits skulle jag nog undersöka när BD50 kan tänkas dyka upp i Sverige.

Men har du gott om pengar och kan tänka dig att byta inom ett halvår om TrueHD och Maste Audio är viktigt så är det väl bara att slå till på en BD30.

MVH
/Chuck

#141

Postad 24 februari 2008 - 17:32

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0

Störigt att den inte kan avkoda TrueHD intern! Min förstärkare klara inte HD MA och TrueHD. Dock fixar den PCM.

Så frågan är OM man ska slå till på en BD30 eller om man ska orka vänta på dens storebror BD50!?

Är ju inte så jättemånga BD filmer som använder sig av TrueHD, dock kommer det mer och mer...

För BD30 är väl snabbare än t.ex S500? Vad säger ni?

Kom gärna med olika åsikter.

Har själv haft en S300 och BD30 är klart snabbare att ladda filmer än S300.
Det är många som säger att BD30 är den snabbaste stand alone spelaren bara PS3:an är snabbare. Vilket inte är så konstigt med all den kraft som PS3:an har...

#142

Postad 24 februari 2008 - 18:12

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

  • 665 inlägg
  • 0
Glömde att nämna att det är en reg A spelare jag ska ha. Har redan en PS3:a.

Men det är lite som du säger Chuck, jobbigt att vänta!!!

Nä nu lutar det år en BD30 :)

#143

Postad 25 februari 2008 - 07:24

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0
Ledsen för en dummerjönsfråga, men jag har inte på egen hand lyckats läsa mig till en helt säker slutsats om detta med ljudet. :)

Jag har en enhet som kan avkoda vanligt dolby 5.1 och dts. En BD30 kan kopplas till denna enhet med en optisk kabel. Får jag då ut surroundljud i någon variant från en BR-skiva?

Kanhända blir det en receiver med hdmi och flera avkodningsmöjligheter i framtiden, men det dröjer nog ett tag.

Redigerat av Mange36, 25 februari 2008 - 07:25.


#144

Postad 25 februari 2008 - 08:42

lungan
  • lungan
  • Forumräv

  • 545 inlägg
  • 0

Ledsen för en dummerjönsfråga, men jag har inte på egen hand lyckats läsa mig till en helt säker slutsats om detta med ljudet. :)

Jag har en enhet som kan avkoda vanligt dolby 5.1 och dts. En BD30 kan kopplas till denna enhet med en optisk kabel. Får jag då ut surroundljud i någon variant från en BR-skiva?

Kanhända blir det en receiver med hdmi och flera avkodningsmöjligheter i framtiden, men det dröjer nog ett tag.


Svar Ja!
Ett vanligt Dolby Digital eller DTS-ljudspår ligger alltid med på skivan för bakåtkompatibilitetens skull.

#145

Postad 25 februari 2008 - 15:22

athos
  • athos
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

Det faktum att eu-modellen verkar gå att göra regfri för dvd gör den mycket intressant imho.

Var har du hört detta? Det skulle nog göra detta till den mest intressanta spelaren för mig. Många BD filmer är iaf inte regionskodade, och de verkar släppas rätt fort i Europe. Men jag har en hel massa reg 1 rullar på DVD..

#146

Postad 25 februari 2008 - 16:49

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

  • 665 inlägg
  • 0
Ny FW släppt (LFE Buggen fixad!)

Nu kliar det i köpfingrarna :blink:

#147

Postad 25 februari 2008 - 16:56

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0

Ny FW släppt (LFE Buggen fixad!)

Nu kliar det i köpfingrarna :blink:

Har installerat detta firmware i min BD30.
Testar någon Blu-ray film med PCM spår senare ikväll...

Uppdatering:
Har nu testa några PCM spår, nu verkar basen var helt okey. Det var inga stora skillnader men att LFE ljdet är helt åteställt gör att jag är en ännu nöjdare BD30 ägare...

Redigerat av Unregisteredf7bba9d7, 25 februari 2008 - 21:28.


#148

Postad 25 februari 2008 - 17:05

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

  • 665 inlägg
  • 0

Ny FW släppt (LFE Buggen fixad!)

Nu kliar det i köpfingrarna ;)

Har installerat detta firmware i min BD30.
Testar någon Blu-ray film med PCM spår senare ikväll...


Härligt!

Det ska fungera men skriv här när du testat :blink:

#149

Postad 25 februari 2008 - 18:08

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

  • 1 342 inlägg
  • 0

Ny FW släppt (LFE Buggen fixad!)

Nu kliar det i köpfingrarna ;)


Jodu det kan man lugnt påstå. :blink:

#150

Postad 25 februari 2008 - 22:26

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

  • 2 498 inlägg
  • 0
[quote name='lungan' post='1801859' date='Feb 25 2008, 08:42 '][quote name='Mange36' post='1801806' date='Feb 25
Ett vanligt Dolby Digital eller DTS-ljudspår ligger alltid med på skivan för bakåtkompatibilitetens skull.[/quote]

Inte i fallet DTS HD Master Audio eller DTS-HD High Resolution nödvändigtvis.

Däremot är TrueHD inte obligatoriskt och innehåller ingen funktion som gör att dekodern kan extrahera en "core-del" som gör att man kan få ut ett standarformat som Dolby Digital.

MVH
/Chuck

Redigerat av Chuck, 25 februari 2008 - 23:18.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.