Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiellt: Warner/New Line/HBO exklusiva till Blu-ray

351 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 05 januari 2008 - 04:14

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

  • 1 687 inlägg
  • 0
*Tar på sig gissarhatten*

Sony, Panasonic, Philips.

Sett ett 640mille rykte lite här och där också...

#102

Postad 05 januari 2008 - 04:26

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

  • 3 548 inlägg
  • 0

*Tar på sig gissarhatten*

Sony, Panasonic, Philips.

Sett ett 640mille rykte lite här och där också...


3C

Redigerat av diabolo, 05 januari 2008 - 04:26.


#103

Postad 05 januari 2008 - 04:30

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
ÄNTLIGEN!!!!!!!!!!!
TACK WARNER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D

Detta var en bra början på året :)

Visst jag älskar även min HD-DVD spelare, men med två format på marknaden så kommer HDM aldrig att slå.
Men nu ######r ska det bli ordning på röran :)

Självklart kommer Blu-Ray att få leva i skuggan av DVD nåt år till.
DVD fick ju inte direkt Svensson att kasta ut VHS spelaren och rusa till butiken redan 1997, utan det var ju vi early adopters som satsade på det från början. Samma sak nu med Blu-Ray.

Var väl först runt 2001 som DVD verkligen började sälja på allvar om jag inte minns fel.
VHS dog ju inte förrän 2006 :)

Redigerat av Svante Skoog, 05 januari 2008 - 04:32.


#104

Postad 05 januari 2008 - 04:31

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlägg
  • 0
Årets julklapp 2008 är en Blu-ray spelare!!!

#105

Postad 05 januari 2008 - 04:36

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0

Årets julklapp 2008 är en Blu-ray spelare!!!


Jepp mycket möjligt att det blir så :)

Nu verkar servern på AVS ha exploderat också. Warner tråden är redan uppe på drygt 60 sidor nu :)

Edit: bara tillfällig crash :)

Redigerat av Svante Skoog, 05 januari 2008 - 04:37.


#106

Postad 05 januari 2008 - 04:52

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlägg
  • 0
Interview: Why Warner Went Full Throttle With Blu-ray

Warner announced earlier today it was 100 percent Blu-ray. We just talked a bit with Warner about some of the whys behind the decision. In a sentence: Because the format war is killing regular DVD sales on top of hurting sales of both HD formats.

Home entertainment president Kevin Tsujihara told us that what was "somewhat troubling" is the "impact consumer confusion was starting to have" on regular DVD. "Consumers were saying 'Hey, I might was well wait.'"

If another studio had switched "it could have possibly impacted" Warner's decision. Tsujihara said he "can't anticipate" the other studios moving over to HD DVD "given the numbers that are out there." And what are those numbers?

Blu-ray hardware sales in the 4th quarter were accelerating, especially in December "despite the price premium," which Warner thought was "telling" about consumer demand. Rationally, they're going to go for the growth market, especially if they're looking at the possibility of both stagnant (HD) and declining (DVD) markets on their hands.

Regarding the transition to Blu-ray exclusivity in May, they haven't figured out what the "window" between HD DVD release and the standard and Blu-ray releases. They're also not sure if they're going to keep producing old HD DVD titles—it depends on the retailers.

Källa: Gizmodo.com

#107

Postad 05 januari 2008 - 05:05

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlägg
  • 0
Warner's Move Beginning of End for HD DVD

How devastatiing to HD DVD is Warner's decision to stop supporting the format within 145 days?
Completely.
It's really only a matter of time now. The momentum hastening the demise of HD DVD began with Warner's announcement on Friday and is gaining steam as you read this.
Just think about it: What consumer is going to sink any or any more money in to HD DVD, knowing that there are only two studios supporting HD DVD and only one major CE company? What retailer is going to make additional space for the format?
That kind of thinking will feed on itself like wildfire.
I would be surprised if there weren't already meetings Friday among execs in the offices of Universal and Toshiba to figure out a graceful exit strategy. Paramount/DreamWorks leaders are probably praying that they can exercise an early exit clause in their agreement as soon as possible so they can get back on the Blu bandwagon.
You don't have to be a math wizard to calculate how Warner's decision spells the end of the road for HD DVD.
Warner has had by far the largest HD DVD market share of any of the three major studios. That will evaporate by the end of May and will begin to dry up much sooner than that with Warner's transitional plan to delay the release of HD DVD versions of each Blu-ray title by up to a month during that time.
Again, who would be foolish enough to buy in to any HD DVD product now?
Blu-ray has already been clobbering HD DVD by a 2:1 ratio in software sales all year long (sometimes as much as 3:1). Soon there will be no Warner HD DVD product at all. All Warner product on Blu-ray. Those numbers will easily swing to 75-25 or 80-20 in favor of Blu-ray in very short order.
Once again, we're talking the same kind of consumer as the laserdisc die-hards as the only realistic audience for HD DVD. Not exactly the Wal-Mart, Target, or Best Buy customers.
I may be missing something, but I can't see even a glimmer of hope for the severely listing HD DVD boat.
The only question now is how long Universal and Toshiba will hold on before abandoning ship.
One possible indication: Just 48 hours before it was to begin, the North American HD DVD Promotions Group (heretofore referred to in this blog as the HD DVD Propaganda Group, but there is no fun in kicking them when they are down) just canceled their much-ballyhooed CES media event scheduled for Sunday night at The Wynn Hotel in Las Vegas. Here is what may eventually be considered the first official flag of surrender by the HD DVD camp:

Subject: CANCELLATION NOTICE: CES press conf for NA HD DVD Promo Group

Notice of CES Press Conference Cancellation by North American HD DVD Promotion Group

Based on the timing of the Warner Home Video announcement today, we have decided to postpone our CES 2008 press conference scheduled for Sunday, January 6th at 8:30 p.m. in the Wynn Hotel. We apologize for any inconvenience this may cause.

We are currently discussing the potential impact of this announcement with the other HD DVD partner companies and evaluating next steps. We believe the consumer continues to benefit from HD DVD's commitment to quality and affordability – a bar that is critical for the mainstream success of any format.
We'll continue to keep you updated on new developments around HD DVD.


Källa: Hollywood In Hi-Def

#108

Postad 05 januari 2008 - 08:18

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

  • 1 482 inlägg
  • 0

Warner Swayed By $500 Million From The BDA
Posted on January 4, 2008 by Tyler Pruitt
Postad bild
According to a trusted source that was close to the negotiations, Warner and FOX were working on a deal to go Exclusive to HD DVD as recent as last week. Our source tells us that Warner was only willing to go to HD DVD if FOX would go with them. Their thinking was if they just went to HD DVD by themselves, it would not end the format war. Early this week FOX was paid an undisclosed amount to remain exclusive to Blu-ray. With the FOX deal falling through, Warner had no choice but to accept the BDA’s $500 Million offer to go Blu-ray exclusive. We do wonder if FOX was just playing the HD DVD side, while having no intentions of ever switching.


http://formatwarcent...n-from-the-bda/

Haha, det där uttalandet är inte speciellt trovärdigt i mina ögon i alla fall. :)
Hit och dit på en vecka och 500m$ tror jag heller inte på.
Det stinker av bitterhet från början till slut.
Men naturligtvis så finns det miljonres miljoners affärsmässiga avtal i denna gigantiska branch. Så pengar byter ägare dagligen av olika skäl.

#109

Postad 05 januari 2008 - 09:59

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

  • 1 555 inlägg
  • 0

Warner announced earlier today it was 100 percent Blu-ray. We just talked a bit with Warner about some of the whys behind the decision. In a sentence: Because the format war is killing regular DVD sales on top of hurting sales of both HD formats.

Home entertainment president Kevin Tsujihara told us that what was "somewhat troubling" is the "impact consumer confusion was starting to have" on regular DVD. "Consumers were saying 'Hey, I might was well wait.'"


Det visar sig att de som stod för avgörandet (även om det kanske är lite tidigt) är vi som valde att bojkotta HD-format ö h och samtidigt slutade köpa film på DVD. Det finns ingen vinnare i formatkriget, bara förlorare, jag var förbi OnOff igår och där kostade alla HD-filmer 299 kr/st, så kan det inte fortsätta och jag hoppas att priserna på filmer sjunker hastigt inom kort och att utbudet på hyrfilm ökar.

Redigerat av Tomas L, 05 januari 2008 - 09:59.


#110

Postad 05 januari 2008 - 10:40

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Så länge Universal och Parmount är HD DVD-exklusiva så har inget ändrats för mig. Jag kommer fortsätta att köpa de filmer jag vill ha som bara finns på HD DVD. Förhoppningsvis kommer framtida spelare att kunna spela upp dem även om formatet dör. I vilket fall som helst så kan man ju njuta här och nu. :)

#111

Postad 05 januari 2008 - 11:17

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

  • 1 061 inlägg
  • 0
Warner ska tydligen börja släppa om sina filmer optimerade, Lethal Weapon Director's Cut (dödligt vapen) nämns som första kandidat enligt Bill Hunt :)

#112

Postad 05 januari 2008 - 11:24

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

  • 1 419 inlägg
  • 0

Har någon märkt att priserna på BD spelarana börjar gå upp nu? :)

http://www.amazon.co..._rd_i=193640011

http://www.bestbuy.c...p;type=category

ex BD-P1400 ca innan $270 nu $334.80-$399.99

samma går för BDP-S300 etc.


Samma sak hade hänt om HD DVD hade vunnit! Vi hade väl sett E1'or för $299 direkt.

#113

Postad 05 januari 2008 - 11:30

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

  • 1 682 inlägg
  • 0
Detta var ett intressant beslut på många sätt och det var bland det värsta som kunde hända HD-DVD som format...
Paramount och Dreamworks är förvisso kvar tillsammans med Universal, men det är nog högst temporärt.
Om Para och Dream kunde gå över till HD-DVD exklusivt kan de nog gå över till Bluray 2009...
Universal kommer nog inte stå ut med att stå ensamma bakom ett format.

#114

Postad 05 januari 2008 - 11:34

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

  • 1 419 inlägg
  • 0

Detta var ett intressant beslut på många sätt och det var bland det värsta som kunde hända HD-DVD som format...
Paramount och Dreamworks är förvisso kvar tillsammans med Universal, men det är nog högst temporärt.
Om Para och Dream kunde gå över till HD-DVD exklusivt kan de nog gå över till Bluray 2009...
Universal kommer nog inte stå ut med att stå ensamma bakom ett format.


Det kan nog gå snabbare än så. Paramounts HD DVD kontrakt ska tydligen vara ganska invecklad och öppna för tidigare utgång men vad vet jag. Jag gissar på maj-juni 2008 när Warner definitivt ger upp HD DVD. Då hakar nog Uni och Para på direkt.

#115

Postad 05 januari 2008 - 11:44

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

  • 1 069 inlägg
  • 0

Det kan nog gå snabbare än så. Paramounts HD DVD kontrakt ska tydligen vara ganska invecklad och öppna för tidigare utgång men vad vet jag. Jag gissar på maj-juni 2008 när Warner definitivt ger upp HD DVD. Då hakar nog Uni och Para på direkt.


Gissar också på att det kommer att kunna gå snabbare än väntat nu.....

#116

Postad 05 januari 2008 - 11:50

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

  • 1 682 inlägg
  • 0

Det kan nog gå snabbare än så. Paramounts HD DVD kontrakt ska tydligen vara ganska invecklad och öppna för tidigare utgång men vad vet jag. Jag gissar på maj-juni 2008 när Warner definitivt ger upp HD DVD. Då hakar nog Uni och Para på direkt.


Gissar också på att det kommer att kunna gå snabbare än väntat nu.....


hmm okey, ja det blir iaf PS3 för min del när GTA4 släpps. Så jag kommer köra dubbla format iaf...
Kommer dock ligga lågt med filmerna, kul att lägga ut massa pengar på något som kanske inte finns om 1 år :)
Toshiba kanske kör på med dual-format som någon skrev, efter att formatstriden är över.
Det vore inte mer än rätt...

#117

Postad 05 januari 2008 - 11:52

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
Nu vet jag ju inte kostnaden för att tillverka dual-format men det känns ju som om det skulle vara bra mycket dyrare iaf.....

#118

Postad 05 januari 2008 - 11:57

JeLe
  • JeLe
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0
Fan vad gött, jag som har 6st blu-ray filmer på G från cdon och discshop.
Fattar inte hur man har vågat köpa någon annan high-def spelare än PS3.
Surt för er med hd-dvd. Paramount och universal måste nog snart tänka om.

#119

Postad 05 januari 2008 - 12:01

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
Har oxå en hel drös filmer på G in nästa vecka från div. länder till PS3'an som skaffades i mellandagarna... MEN jag var även på väg att köpa en EP-30 eller EP-35 inom den närmsta tiden.... Vi kan väl säga att dom planerna är skjutna på obestämd framtid nu iaf....

#120

Postad 05 januari 2008 - 12:03

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

  • 1 682 inlägg
  • 0
Ähh, 1990 kr inkl 5 filmer. Du har ju en bra DVD på köpet, och filmerna kostar ju hälften av priset.
Det är surt för de som lagt flera tusen dock...
Men det är fortfarande minst ett halvår tills allt detta faller igenom.
Idag finns ungefär varannan titel på HD-DVD...

#121

Postad 05 januari 2008 - 12:04

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
Betyder två saker:

1. Först shoppa man riktigt billigt HD DVD-titlar som säljs ut.
2. Sedan börjar man titta efter en BD-spelare som klarar både region A och B.

Grattis BD!!!

#122

Postad 05 januari 2008 - 12:11

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

  • 1 682 inlägg
  • 0
Hoppas att det kommer en reg-fri BD-spelare snart... :)

#123

Postad 05 januari 2008 - 12:14

Unregistered4b026b86
  • Unregistered4b026b86
  • Beroende

  • 1 292 inlägg
  • 0
Jaha, det här kändes ju minst sagt surt :)
Så om man nu ska köpa på sig en Blu-ray spelare vilka spelare finns det som klarar både region A och B ??
Finns det överhuvudtaget nån spelare som är regionfri??
jag vill inte in i den där skiten med regionkodning igen

Redigerat av Unregistered4b026b86, 05 januari 2008 - 12:15.


#124

Postad 05 januari 2008 - 12:28

Unregisteredcadb2904
  • Unregisteredcadb2904
  • Forumräv

  • 907 inlägg
  • 0
kommer att fortsätta köpa mina filmer på hd-dvd så länge det går, men kommer att inhandla BD spelare omg. tror inte att formatkriget är över på långa vägar, det kommer att bli ett segdraget krig.tror jag iallafall.

#125

Postad 05 januari 2008 - 12:33

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Tackar för att ni hållt er någorlunda on topic - men ser jag fler bilder som går ut på att hylla Blu-ray och dissa HD DVD så kommer varningar utdelas. Bilder av den typer har inget med topic att göra utan tjänar endast till ett provokativt syfte...Ni kan lika gärna skriva vad ni känner istället för att sitta i photoshop i flera timmar...

#126

Postad 05 januari 2008 - 12:37

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

  • 935 inlägg
  • 0
Rykte gör gällande att Apple, äntligen, skall erbjuda BD till sina Mac Pro. Får se på Macworld mässan i San Fransisco den 15/1.
Själv har jag varit blå hela tiden, bla för att Apple har stått på den blå sidan. Även om dom har sagt att det skall finnas stöd för HD-DVD i tex Final Cut, undrar hur det blir med det nu? Nåja 15e är snart här.

#127

Postad 05 januari 2008 - 12:43

-Seb-
  • -Seb-
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0
Well another studio down. Maybe I was right? Blu ray is just better. HD will die a slow death. It's what I predicted a year ago. Now with Warner's down for the count with Blu Ray. That makes it easier for Wal-Mart to push Blu Ray. And whatever Wal-Mart pushes - wins. Hd better start giving out those $120 million dollars checks to stay alive. Maybe they can give me some so I can give it to my Make-A-Wish charity, just to shut me up. Have faith people Transformers will come out in Blu-ray one day!

Bay



KAxiga bay, Men ja hoppas på Transformers på blu ray en dag. För de är en fet film:)

#128

Postad 05 januari 2008 - 12:45

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlägg
  • 0

Bifogad fil  M_Bay.png   108,86K   2 Antal nerladdningar


Redigerat av Addex, 05 januari 2008 - 12:52.


#129

Postad 05 januari 2008 - 12:46

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

  • 665 inlägg
  • 0

kommer att fortsätta köpa mina filmer på hd-dvd så länge det går, men kommer att inhandla BD spelare omg. tror inte att formatkriget är över på långa vägar, det kommer att bli ett segdraget krig.tror jag iallafall.


Tror också det blir som aengus säger. Kriget är inte över på långa vägar!

Tror inte Universal och paramount kommer ge upp så lätt.

#130

Postad 05 januari 2008 - 12:46

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlägg
  • 0

KAxiga bay, Men ja hoppas på Transformers på blu ray en dag. För de är en fet film:)


Du kom före mig. :)

#131

Postad 05 januari 2008 - 12:46

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
Många filmer jag vill ska komma på BD... dom kan ju börja med Matrix och Bourne trilogin.....!!

#132

Postad 05 januari 2008 - 12:48

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

  • 1 682 inlägg
  • 0
Wal-mart har ju pushat för HD-DVD så att det formatet som wal-mart pushar för skulle vinna är ju BS :)

#133

Postad 05 januari 2008 - 12:53

-Seb-
  • -Seb-
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0

KAxiga bay, Men ja hoppas på Transformers på blu ray en dag. För de är en fet film:)


Du kom före mig. :)


Hehe:D

Wal-Mart pushade väll för Blu Ray?

#134

Postad 05 januari 2008 - 12:55

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

  • 1 682 inlägg
  • 0
Nja, de sålde/säljer iaf HD-DVD

Hur som helst... Funderar på att ringa elgiganten och lämna tillbaka E1:an....

#135

Postad 05 januari 2008 - 12:57

random111
  • random111
  • Forumräv

  • 922 inlägg
  • 0

Nu vet jag ju inte kostnaden för att tillverka dual-format men det känns ju som om det skulle vara bra mycket dyrare iaf.....

Hårdvarumässigt är det mer eller mindre en försummbar skillnad mellan dual-format- och single-format-spelare. Huvuddelen av skillnad i kostnader ligger i licenskostnader och kostnader för mjukvaran för de interaktiva funktionerna, HDi och BD-J.

Om dual-format-spelare skulle säljas i stora volymer, så skulle konsumentpriset knappast vara mer än $100 dyrare än en single-format-spelare (min gissning baserad på diverse olika källor). Problemet nu är att volymerna är låga och därför blir påslaget som tillverkarna skulle behöva göra på priset väldigt stort.

#136

Postad 05 januari 2008 - 12:57

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlägg
  • 0

Hehe:D

Wal-Mart pushade väll för Blu Ray?


Alla de stora butikerna i USA säljer båda formaten.

#137

Postad 05 januari 2008 - 12:57

select
  • select
  • Användare

  • 126 inlägg
  • 0

kommer att fortsätta köpa mina filmer på hd-dvd så länge det går, men kommer att inhandla BD spelare omg. tror inte att formatkriget är över på långa vägar, det kommer att bli ett segdraget krig.tror jag iallafall.


Tror också det blir som aengus säger. Kriget är inte över på långa vägar!

Tror inte Universal och paramount kommer ge upp så lätt.


Frågan är ju vad dom har att sätta imot, om blu-ray har 75-85% (om det räcker) av marknaden så kommer dom inte kunna styra upp det själva. Sen är väl paramount inte några utvecklare av formatet utan utgivare, därav finns det ingen mening på att försöka sälja till så få % som kommer finnas kvar om säg 1 år.

Redigerat av select, 05 januari 2008 - 12:59.


#138

Postad 05 januari 2008 - 13:02

jocke31
  • jocke31
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0

Rykte gör gällande att Apple, äntligen, skall erbjuda BD till sina Mac Pro. Får se på Macworld mässan i San Fransisco den 15/1.
Själv har jag varit blå hela tiden, bla för att Apple har stått på den blå sidan. Även om dom har sagt att det skall finnas stöd för HD-DVD i tex Final Cut, undrar hur det blir med det nu? Nåja 15e är snart här.


Hmm, intressant. Är själv uteslutande hängiven Macare sedan länge. Var har du läst det, MacRumors? Eller har du en länk? :-)

#139

Postad 05 januari 2008 - 13:06

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

  • 1 682 inlägg
  • 0
Fan.... funderar seriöst på att lämna tillbaka min hd-dvd spelare. Har ångerrätt i 14 dagar, har gått 9 eller 10 hittills...

#140

Postad 05 januari 2008 - 13:09

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

  • 935 inlägg
  • 0
Svenska Macworld faktiskt.

#141

Postad 05 januari 2008 - 13:10

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

  • 1 419 inlägg
  • 0
Jag bytte min EP35 mot en EP30 för jag kände att jag inte kommer hinna utnyttja DTS-HD Master Audio ändå. Hade velat ha cashen tillbaka men de erbjöd inte öppet köp. Bara bytesrätt. Köpte en efterlängtad signalkabel istället för mellanskillnaden :)

#142

Postad 05 januari 2008 - 13:19

necrio
  • necrio
  • Forumräv

  • 646 inlägg
  • 0
vilken underbart fin nyhet att vakna till, jubel :)

#143

Postad 05 januari 2008 - 13:21

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

  • 1 482 inlägg
  • 0
Grand Prix. Snälla ge mig Grand Prix på Blu-ray..

#144

Postad 05 januari 2008 - 13:29

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Jag funderar på att sälja allt och satsa på HD VMD :) :)

#145

Postad 05 januari 2008 - 14:11

fAkkfAcE
  • fAkkfAcE
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0
Längtar efter att se matrix boxen i min hylla, lotr trilogin hade inte vart fel heller. Man kan ju hoppas att åtminstone matrix släpps under året.

#146

Postad 05 januari 2008 - 14:23

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

  • 1 107 inlägg
  • 0
Enligt Warner gällde deras announcment inte New Line (LOTR trilogy bland annat), eller HBO (Band of brothers, bland annat). Men nu är det officiellt:

What's New
By Henning Molbaek
FIRST ONLINE Jan 5, 2008

It is now clear that New Line (Owned by Warner Bros.) will also drop HD DVD in favor of Blu-ray. The announcement comes on a day that can only be described as a nightmare for the HD DVD camp.

This means that from May 2008 no titles from New Line and Warner Bros. will be released on HD DVD.

The reason for the May 2008 date is that Warner Bros. is currently under contract to deliver titles on the HD DVD format. The contract ends on that date.


Källa: http://www.dvdtown.com/

#147

Postad 05 januari 2008 - 14:25

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

  • 1 682 inlägg
  • 0

Jag funderar på att sälja allt och satsa på HD VMD :D :)


Hahahaha, Henke, sälj alla dina 1241241245151 filmer då :)
Skall vi säga 0.3 öre styck. Kan skicka adressen i PM? :)

#148

Postad 05 januari 2008 - 14:26

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

  • 1 272 inlägg
  • 0

Tror också det blir som aengus säger. Kriget är inte över på långa vägar!

Tror inte Universal och paramount kommer ge upp så lätt.


Frågan är ju vad dom har att sätta imot, om blu-ray har 75-85% (om det räcker) av marknaden så kommer dom inte kunna styra upp det själva. Sen är väl paramount inte några utvecklare av formatet utan utgivare, därav finns det ingen mening på att försöka sälja till så få % som kommer finnas kvar om säg 1 år.


Exakt, och sådana här stora uttalanden gör ju att konsumenterna drar öronen åt sig och väntar med att köpa, så jag tror vi kommer se en kraftig minskning av HD-DVD försäljningen överlag. Det ser onekligen illa ut för dem.

#149

Postad 05 januari 2008 - 14:26

BoomBoxV102
  • BoomBoxV102
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0

Nja, de sålde/säljer iaf HD-DVD

Hur som helst... Funderar på att ringa elgiganten och lämna tillbaka E1:an....



Öppet köp 30dagar?

Annars kan du pusha med konsumentköplagen att den köpta produkten inte uppfyllde dina förväntade krav, en reklamation.


Jag reserverar mig för mindre fel i min text, men det huvudakliga stämmer iaf :).

#150

Postad 05 januari 2008 - 14:44

KingCat
  • KingCat
  • Lärjunge

  • 257 inlägg
  • 0
Ta nu inte detta på fel sätt :) .

Postad bild



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.