Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung BD-P 1500 (2400:-)

268 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 04 september 2008 - 22:33

Unregisteredab2e4269
  • Unregisteredab2e4269
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Min bdp-1500 läser national treasure 2 utan problem!...även alla andra filmer jag har.Inga problem hittils,gillar min 1500 riktigt mycket! :)

#102

Postad 05 september 2008 - 09:01

eferm
  • eferm
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Min bdp-1500 läser national treasure 2 utan problem!...även alla andra filmer jag har.Inga problem hittils,gillar min 1500 riktigt mycket! :)



fasen vad skumt... jag får ta å testa filmen hos nån kompis då.

#103

Postad 05 september 2008 - 11:33

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

  • 1 039 inlägg
  • 0
Kolla nya Hemmabio tidningen. :)

#104

Postad 05 september 2008 - 12:45

Unregisteredab2e4269
  • Unregisteredab2e4269
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Och vad står där då!?

#105

Postad 05 september 2008 - 19:28

KJE
  • KJE
  • Beroende

  • 1 076 inlägg
  • 0

Och vad står där då!?

Ett test av Samsung BD-P1500 och Panasonics DMP-BD30.

#106

Postad 07 september 2008 - 08:24

stickan08
  • stickan08
  • Användare

  • 186 inlägg
  • 0
Efter den senaste FW så måste jag gå in menyn och ändra till 1080P varje gång jag startar spelaren.Är det någon som har samma problem?

#107

Postad 08 september 2008 - 14:37

Unregistered5cf1b4b0
  • Unregistered5cf1b4b0
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0
Lord Prime: för oss som inte läst om dessa två,vad står det om dom,vilken är bäst

#108

Postad 10 september 2008 - 11:15

lobby
  • lobby
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Jag har problem med min spelare, den hänger sig helt när jag ser en film. Ofta kring 30-60 minuter, gäller både blu-ray och dvd+r/rw (även om den bara sägs läsa dvd-r så fungerar +r skivor också).
Någon mer som upplevt detta?

Provat uppdatera till fw 1.2 utan resultat. (såg dock att det fanns en 1.3 på amerikanska samsung.com, men vågar inte lägga på den).

Spelaren hänger sig alltså helt, så man får stänga av/på, men knappt det går, den blir ruskigt seg och svarar knappt på kommandon.
Ska kontakta samsung och höra vad de säger.

#109

Postad 12 september 2008 - 12:12

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

  • 789 inlägg
  • 0
Långsökt men är det någon som testat regionshacket som fanns till Samsung BDP-1000?

Följande hack gäller endast för vanliga dvd-filmerna (SD-DVD), inte för blue-ray filmerna

Tutorial for making your Samsung BDP-1000 (Region :) region-free on SD-DVD
1. Switch on unit
2. Remove any disc
3. Wait fo NO DISC message
4. Press REPEAT on the remote control (NOT REPEAT A-B)
5. Type 57538 followed by the desired region number on the remote control
NOTE: 9 = Multi Region mode
6. Press OPEN/CLOSE on the remote control
Switch unit off
7. Enjoy :0)

#110

Postad 13 september 2008 - 13:09

Bebop
  • Bebop
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0

är det någon mer än jag som har haft problem med att spelaren inte kan läsa någon viss film, min klarar inte att läsa national tresaure 2, har bytt själva filmen 2 gånger i butiken (dom börjar nog bli trötta på mig nu) och har uppgraderat firmwaren på spelaren men det går fortfarande inte. när man stoppar in skivan i läsaren låter det nästan som den tuggar på den ibland ;-)
har 4 andra blu-ray filmer och alla funkar klockrent, dvd funkar åxå fint. stör mig lite på detta....
/mvh erik


Nej du är inte ensam om detta... och firmware uppdateringen hjälpte inte för mig heller :-(

#111

Postad 19 september 2008 - 12:04

eferm
  • eferm
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Nej du är inte ensam om detta... och firmware uppdateringen hjälpte inte för mig heller :-(



då är vi ett par stycken med samma problem... min hänger sig inte direkt utan brukar börja hacka först och sen hackar den mer och mer å sen går det inte att se mer alls. national treasure 2 går inte att läsa alls och rambo hackar... vad fan gör man åt detta?
lämnar in den? men vad säger man?
/mvh erik

#112

Postad 19 september 2008 - 19:22

Bebop
  • Bebop
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Jag har i alla fall lyckats få igång NT2 men den hackar och stannar en sådär 25 minuter in i filmen. Har än så länge inga problem med andra filmer så jag är enfaldig nog att tro att detta kommer att lösa sig med firmware uppdateringar. Det är dock konstigt att inte alla Samsung BD-P 1500 har samma problem med samma firmware, vilket ju tyder på defekt spelare i vårt fall :rolleyes: Jag avvaktar i alla fall nästa uppdatering innan jag funderar på retur...

#113

Postad 24 september 2008 - 18:43

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

  • 316 inlägg
  • 0

Långsökt men är det någon som testat regionshacket som fanns till Samsung BDP-1000?

Följande hack gäller endast för vanliga dvd-filmerna (SD-DVD), inte för blue-ray filmerna

Tutorial for making your Samsung BDP-1000 (Region :) region-free on SD-DVD
1. Switch on unit
2. Remove any disc
3. Wait fo NO DISC message
4. Press REPEAT on the remote control (NOT REPEAT A-:D
5. Type 57538 followed by the desired region number on the remote control
NOTE: 9 = Multi Region mode
6. Press OPEN/CLOSE on the remote control
Switch unit off
7. Enjoy :0)


På Videohelp.com finns följande ganska snarlika hack:

Region code hack posted by RABSP, August 20 2008:
I have a new BD-P1500, and after 20 minutes I got the following to work.

The trick seemed to be not holding the repeat key too long.

I have a Region B/4, running 080604.01_050708-1_XSA code.

I used the R4 code from below.

1) Turn on the player with no disc in the tray
Wait till the unit is at the Samsung logo screen.
2) Open then close the tray, wait to see the No-Disc Message in the top Left Corner
3) Now press the REPEAT button on the remote, followed by a five digit code.
In this case Repeat 76884

Now it to me about 20 tries to get this to work, It needed to be done without delay.
So if you don’t get it to work straight away don’t loose heart.

4) When it works a 4 will appear in the top left corner

5) Press 9 to make it regionless.
6) Press Eject to OPEN to open the disc tray.
7) Press Eject to CLOSE to close the disc tray.

8) Power the unit off

9) Now power the unit on again, it should now read all regions of DVD Disc.

From other threads I got the follow list of region codes.

R1 - 29334
R2 - 57538
R3 - 56732
R4 - 76884
R5 - 53814
R6 - 24462

Dessvärre funkar det inte på min BD-P1500. Lite surt då jag dels har en hel del region 1 DVD's och goda kontakter i USA.
Får fortsätta använda min regionfria Sony NS-78 för dessa tills det löser sig.
Köpte fö Sammyn för bara 2099:- hos outletfirman Marrakezh.

Wasgo :P

Redigerat av Unregistered7ae15c99, 24 september 2008 - 19:50.


#114

Postad 30 september 2008 - 09:29

Frostbitaren
  • Frostbitaren
  • Lärjunge

  • 427 inlägg
  • 0
Jaha, då har man slagit till och avancerat till blu-ray! Som färsking på just det området var förväntningarna höga när jag packade upp spelaren från komplett igår, men tyvärr infann sig problemen direkt! :)

Det första jag kunde konstatera var att manual på svenska saknades och än värre även på engelska. Mejlade komplett om detta och väntar nu på svar.

Jag lyckades ändå komma igång.

Kopplade spelaren via HDMI till min Onkyo TX-SR805, ställde in 1500:an på audiophile bitsream och gjorde nödvändiga inställningar i recievern.

Stoppade i Pixars Bilar i spelaren och drog igång - WOW! Grym bild och ljud! ;) (Dolby True HD)
Men sedan kom problemen - drop outs i ljudet! Flera drop outs..... sedan hände sig bild och ljud! :D
Startade om filmen och det gick bra men tyvärr kom inget ljud.... bytte film till Batman begins - inget ljud!
Startade om recievern - inget ljud. Startade om spelaren - ljudet tillbaka! Felet verkar alltså ligga i spelaren.

Någon som känner igen detta? Är det något som en firmware update kan fixa? (Har inte kollat vad jag har för version ännu).

För övrigt upptäckte jag kraftiga Lip sync-problem med Batman och funderar just nu på om det beror på Onkyon eller Samsungen.

Edit: Dessutom tycker jag den låter mycket när den laddar skivan. Kan vara disc trayen - det är ett mekaniskt ljud och låter nästan som en gammal hårddisk. Är det normalt?

Tips? Råd? Erfarenheter att dela med er av?

MVH// Mathias

Redigerat av Frostbitaren, 30 september 2008 - 09:57.


#115

Postad 01 oktober 2008 - 12:53

Unregisteredaacaaa42
  • Unregisteredaacaaa42
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0

Jaha, då har man slagit till och avancerat till blu-ray! Som färsking på just det området var förväntningarna höga när jag packade upp spelaren från komplett igår, men tyvärr infann sig problemen direkt! :)

Det första jag kunde konstatera var att manual på svenska saknades och än värre även på engelska. Mejlade komplett om detta och väntar nu på svar.

Jag lyckades ändå komma igång.

Kopplade spelaren via HDMI till min Onkyo TX-SR805, ställde in 1500:an på audiophile bitsream och gjorde nödvändiga inställningar i recievern.

Stoppade i Pixars Bilar i spelaren och drog igång - WOW! Grym bild och ljud! :P (Dolby True HD)
Men sedan kom problemen - drop outs i ljudet! Flera drop outs..... sedan hände sig bild och ljud! B)
Startade om filmen och det gick bra men tyvärr kom inget ljud.... bytte film till Batman begins - inget ljud!
Startade om recievern - inget ljud. Startade om spelaren - ljudet tillbaka! Felet verkar alltså ligga i spelaren.

Någon som känner igen detta? Är det något som en firmware update kan fixa? (Har inte kollat vad jag har för version ännu).

För övrigt upptäckte jag kraftiga Lip sync-problem med Batman och funderar just nu på om det beror på Onkyon eller Samsungen.

Edit: Dessutom tycker jag den låter mycket när den laddar skivan. Kan vara disc trayen - det är ett mekaniskt ljud och låter nästan som en gammal hårddisk. Är det normalt?

Tips? Råd? Erfarenheter att dela med er av?

MVH// Mathias


Jag köpte också en i måndags. Såg Training Day, superbild och ljud. Hade dock också problem med lipsync. Har samma inställningar som du och en Onkyo 805.

#116

Postad 06 oktober 2008 - 18:06

Bebop
  • Bebop
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Har nu installerat den firmware som kom ut idag (v1.4) och nu fungerar National Treasures 2 utmärkt :-)

#117

Postad 06 oktober 2008 - 18:17

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0

Jag köpte också en i måndags. Såg Training Day, superbild och ljud. Hade dock också problem med lipsync. Har samma inställningar som du och en Onkyo 805.


Tror 805 har inställning för lipsync,kolla upp det.

#118

Postad 08 oktober 2008 - 07:59

lobby
  • lobby
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0

Jaha, då har man slagit till och avancerat till blu-ray! Som färsking på just det området var förväntningarna höga när jag packade upp spelaren från komplett igår, men tyvärr infann sig problemen direkt! :D

Det första jag kunde konstatera var att manual på svenska saknades och än värre även på engelska. Mejlade komplett om detta och väntar nu på svar.

Jag lyckades ändå komma igång.

Kopplade spelaren via HDMI till min Onkyo TX-SR805, ställde in 1500:an på audiophile bitsream och gjorde nödvändiga inställningar i recievern.

Stoppade i Pixars Bilar i spelaren och drog igång - WOW! Grym bild och ljud! :rolleyes: (Dolby True HD)
Men sedan kom problemen - drop outs i ljudet! Flera drop outs..... sedan hände sig bild och ljud! :D
Startade om filmen och det gick bra men tyvärr kom inget ljud.... bytte film till Batman begins - inget ljud!
Startade om recievern - inget ljud. Startade om spelaren - ljudet tillbaka! Felet verkar alltså ligga i spelaren.

Någon som känner igen detta? Är det något som en firmware update kan fixa? (Har inte kollat vad jag har för version ännu).

För övrigt upptäckte jag kraftiga Lip sync-problem med Batman och funderar just nu på om det beror på Onkyon eller Samsungen.

Edit: Dessutom tycker jag den låter mycket när den laddar skivan. Kan vara disc trayen - det är ett mekaniskt ljud och låter nästan som en gammal hårddisk. Är det normalt?

Tips? Råd? Erfarenheter att dela med er av?

MVH// Mathias


Det mekaniska ljudet hade jag också, som du beskriver, likt en hårddisk eller gammal floppy läsare. Så det känns "normalt", om än lite störande, å andra sidan är det bara under uppstarten och inte under själva filmens gång.

Min spelare låste/hängde sig helt (endast on/off knappen fungerade), under 9 filmer av 10. Men det verkade vara något djupare problem än bara firmware, så den är inne på service just nu.

#119

Postad 08 oktober 2008 - 13:09

:stefan:
  • :stefan:
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
Sådärja, ännu en som tagit steget in i blurayvärlden. Fick I Am Legend och Ocean's Thirteen i lådan, såg den förstnämnda igår och dra åt **** vilken bild! :D

Idag stoppade jag Stevie Wonder i spelaren för att ha lite städmusik och blev lite ställd. Musiken kom igång automatiskt (det förutsatte jag iofs), men hackade till två gånger för att sen tystna helt - då märkte jag att tvn hoppat igång..?
Jaja, petade igång musiken igen och nu gick det bättre. Stängde av tvn och då stängde också spelaren av sig... Say what?

Nu testade jag att ha tvn igång och ljudet från recievern är minst sagt kasst, låter som en kraftigt komprimerad mp3 från tidigt 90-tal...

Hdmi mellan spelare och tv (LG lcd), optisk mellan spelare och reciever. Är det nån inställning jag missat eller ska jag ge mig på nån fw-update?

/red
Hm, efter att ha stängt av tvn så tystnar den illalåtande musiken, men spelaren var fortfarande igång. Testade att trycka på play igen och nu gick det bättre, tvn är inte igång och ljudet låter bra.
Men man ska ju inte behöva hålla på och hatta såhär för att lyssna på en vanlig cd..?

Redigerat av :stefan:, 08 oktober 2008 - 13:16.


#120

Postad 08 oktober 2008 - 20:37

Svensson199
  • Svensson199
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0

Sådärja, ännu en som tagit steget in i blurayvärlden. Fick I Am Legend och Ocean's Thirteen i lådan, såg den förstnämnda igår och dra åt **** vilken bild! :)

Idag stoppade jag Stevie Wonder i spelaren för att ha lite städmusik och blev lite ställd. Musiken kom igång automatiskt (det förutsatte jag iofs), men hackade till två gånger för att sen tystna helt - då märkte jag att tvn hoppat igång..?
Jaja, petade igång musiken igen och nu gick det bättre. Stängde av tvn och då stängde också spelaren av sig... Say what?

Nu testade jag att ha tvn igång och ljudet från recievern är minst sagt kasst, låter som en kraftigt komprimerad mp3 från tidigt 90-tal...

Hdmi mellan spelare och tv (LG lcd), optisk mellan spelare och reciever. Är det nån inställning jag missat eller ska jag ge mig på nån fw-update?

/red
Hm, efter att ha stängt av tvn så tystnar den illalåtande musiken, men spelaren var fortfarande igång. Testade att trycka på play igen och nu gick det bättre, tvn är inte igång och ljudet låter bra.
Men man ska ju inte behöva hålla på och hatta såhär för att lyssna på en vanlig cd..?


I setup menyn under HDMI tar du bara bort TV stödet...

/ Svensson199

#121

Postad 12 oktober 2008 - 12:34

eferm
  • eferm
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Har nu installerat den firmware som kom ut idag (v1.4) och nu fungerar National Treasures 2 utmärkt :-)




var finns den att ladda hem?
/mvh erik

#122

Postad 12 oktober 2008 - 18:07

lobby
  • lobby
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0

var finns den att ladda hem?
/mvh erik


Länk till samsung.se

version 2.0 i skrivande stund.

#123

Postad 13 oktober 2008 - 12:05

Bebop
  • Bebop
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Ehh... Två uppdateringar på en vecka :) Ja ja, det är väl bara att testa 2.0 då :)

#124

Postad 13 oktober 2008 - 17:20

hembioben
  • hembioben
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Nu fungerar Blu-ray version 2.0 (BD-Live) på min spelare. Idag installerade jag den senaste mjukvaram. Det verkar som det finns något stöd för DivX också. Det har jag ej testat. Nu är denna spelare fulländad.

#125

Postad 14 oktober 2008 - 07:57

Unregistered7805f018
  • Unregistered7805f018
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
En sak jag undrar över är att är det inte lite konstigt att när man ska ladda hem cd uppdateringen så får man denna fil: 20081007103009625_081002_01_BDP2500_XEF_RUF_ISO.zip, vilket för mig verkar vara för BD-P2500, går man däremot in på samsungs filarkiv och söker på BD-P1500 så hittar man rätt fil.

Jag har brännt båda dessa och min BD-P1500 spottade ut båda skivorna och sa att den inte kunde läsa dem, nån som har haft likanande problem?

/j

#126

Postad 14 oktober 2008 - 11:09

MikeSkip
  • MikeSkip
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
Har du bränt dom på rätt sätt?

Alltså med en imagebrännare (ImgBurn, bränn image i nero) och inte en dataskiva.
Du får nog zippa upp ISO filen och sedan använda dig av t ex ImgBurn.


/Mike

#127

Postad 14 oktober 2008 - 15:22

Unregistered7805f018
  • Unregistered7805f018
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Jodå, jag brännde skivorna rätt, men idag så tog jag ett USB minne och installationen gick bra. Jag kan nu även verifiera att det går att titta på DIVX filmer på en DVD-RW skiva. Nu är jag verkligen glad!! Känns som om nu behöver jag inte köpa en Popcorn Hour, utan detta funkar u perfekt.

/J

#128

Postad 14 oktober 2008 - 15:34

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

  • 1 039 inlägg
  • 0
Funkar det inte att uppdatera med hjälp av Ethernet uttaget

#129

Postad 14 oktober 2008 - 15:53

Unregistered7805f018
  • Unregistered7805f018
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Jag tänkte uppgradera genom ethernet, men den versionen den ville uppgradera till kändes som en äldre en den som fanns att ladda ner, jag kan ha fel, men tänkte att det var bäst att göra det genom USB minnet.

/J

#130

Postad 14 oktober 2008 - 17:14

:stefan:
  • :stefan:
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0

I setup menyn under HDMI tar du bara bort TV stödet...


Mjo, men om man nu ser på dvd via hdmi borde det väl vara lite dumt? :)

Hur som helst så har jag inte upplevt att tvn hoppat igång igen, det kanske bara var första gången man stoppade i en cd som den uppförde sig så.

#131

Postad 16 oktober 2008 - 19:35

Omar Brännström
  • Omar Brännström
  • Användare

  • 141 inlägg
  • 0
Hej

Jag laddade ner via firmwaren ethernet, allt verkade ha funkat och den stängde sig sedan. Satte själv på den och fick bara upp samsung logan på TV sedan blir allt rosa på skärmen, kan ej se film, ej se samsungmenyn etc.

Har provat att gå tillbaka till ursprungsinställningarna, men det hjälper inte heller.

Någon som har någon ide?


Har kopplat den till min Denon 3808 reciever som sedan går till tv, och allt via HDMI.


Nu står det helt still.

Mvh

Omar

#132

Postad 17 oktober 2008 - 10:08

Omar Brännström
  • Omar Brännström
  • Användare

  • 141 inlägg
  • 0

Hej

Jag laddade ner via firmwaren ethernet, allt verkade ha funkat och den stängde sig sedan. Satte själv på den och fick bara upp samsung logan på TV sedan blir allt rosa på skärmen, kan ej se film, ej se samsungmenyn etc.

Har provat att gå tillbaka till ursprungsinställningarna, men det hjälper inte heller.

Någon som har någon ide?


Har kopplat den till min Denon 3808 reciever som sedan går till tv, och allt via HDMI.


Nu står det helt still.

Mvh

Omar


Hej

Nu löste det sig, är ju så att firmwaren ändrar om inställningarna till default i samsungen. Så jag kopplade samsungen direkt till TV och jag fick bild och kunde då gå in i menyn och ändra tex till 24 fps och så. Sedan koppla jag in den till receivern och då fick jag bild pga ändringar i samsungs menyn.

Hade problem att koppla upp mig mot internet med samsungen samt min reciever fastän jag meddelat Bahnhof (min internet leverantör) MAC adresserna, det har ju gått innan men servern frigör IPT adresserna efter ett tag. så varje gång jag skall uppdatera mina prylar får jag be Bahnhof att lägga in MAC adresserna.

Mvh

Omar

#133

Postad 23 oktober 2008 - 22:57

eferm
  • eferm
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

var finns den att ladda hem?
/mvh erik



har uppgraderat till 2.0 idag men kan fortfarande inte se National Tresaure 2....
fan så störande, köper man en ny spelare vill man ju inte att skiten ska krångla...
/mvh erik

#134

Postad 24 oktober 2008 - 06:58

rob88
  • rob88
  • Lärjunge

  • 453 inlägg
  • 0
Tjenare!

Någon som har fått det här att fungera så man kan få DVD delen regionsfri?

I have a new BD-P1500, and after 20 minutes I got the following to work.

The trick seemed to be not holding the repeat key too long.

I have a Region B/4, running 080604.01_050708-1_XSA code.

I used the R4 code from below.

1) Turn on the player with no disc in the tray
Wait till the unit is at the Samsung logo screen.
2) Open then close the tray, wait to see the No-Disc Message in the top Left Corner
3) Now press the REPEAT button on the remote, followed by a five digit code.
In this case Repeat 76884

Now it to me about 20 tries to get this to work, It needed to be done without delay.
So if you don’t get it to work straight away don’t loose heart.

4) When it works a 4 will appear in the top left corner

5) Press 9 to make it regionless.
6) Press Eject to OPEN to open the disc tray.
7) Press Eject to CLOSE to close the disc tray.

8) Power the unit off

9) Now power the unit on again, it should now read all regions of DVD Disc.

From other threads I got the follow list of region codes.


R1 - 29334
R2 - 57538
R3 - 56732
R4 - 76884
R5 - 53814
R6 - 24462



#135

Postad 25 oktober 2008 - 18:34

johnnykarlberg
  • johnnykarlberg
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
Köpte den igår.
Nöjd med bilden, kör på en LG 50pc1.
Hackade lite i snabba panoreringar, men det beror kanske på tv:n.
Får infocus x10 på torsdag, det är dit jag ska använda den.

/Johnny

#136

Postad 04 november 2008 - 11:02

Omar Brännström
  • Omar Brännström
  • Användare

  • 141 inlägg
  • 0
Hej

Någon som har testat med filmen V for Vendetta?

Det är den första filmen (har ca 100 bluray filmer) där jag inte kan välja ljud till Truhd, i pop up menyn för filmen dyker det bara upp när man skall välja ljud under audio "button audio" och kryssar man i en ruta. Får bara Dolby digital. Kan det vara så att man skall välja ljudet istället med Denon receivern 3808, iså fall jätte konstigt, brukar ju kunna välja olika ljudformat via filmens meny.

Nästa problem är att när jag valt svensk text så dyker det inte upp någon text.

Någon som vet?

Mvh

Omar Brännström

#137

Postad 04 november 2008 - 11:53

Omar Brännström
  • Omar Brännström
  • Användare

  • 141 inlägg
  • 0

Hej

Någon som har testat med filmen V for Vendetta?

Det är den första filmen (har ca 100 bluray filmer) där jag inte kan välja ljud till Truhd, i pop up menyn för filmen dyker det bara upp när man skall välja ljud under audio "button audio" och kryssar man i en ruta. Får bara Dolby digital. Kan det vara så att man skall välja ljudet istället med Denon receivern 3808, iså fall jätte konstigt, brukar ju kunna välja olika ljudformat via filmens meny.

Nästa problem är att när jag valt svensk text så dyker det inte upp någon text.

Någon som vet?

Mvh

Omar Brännström


Hej
Jag fick det att funka genom att trycka på knappen "INFO" på samsung 1500 fjärkontrollen och där kunde jag byta ljudspår till Truhd och välja svensk undertext. Jag har alltid använt pop menu knappen på fjärrkontrollen och fått upp filmens meny, men det funkade ju inte på denna "V for Vendetta" film, har över 100 bluray filmer som det funkar på, skumt.

Jag har de senaste firmware uppgraderingarna på blu ray spelare och reciever

I alla fall jag fick det att funka.

Filmdags :D <_<

Mvh

Omar

#138

Postad 19 december 2008 - 16:41

Unregisteredbbf89d48
  • Unregisteredbbf89d48
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Ny uppdatering av mjukvaran finns från idag, 19/12, för BD-P1500. Vad den gör vet jag dock ej! Har uppgraderat och det funkade helt OK via USB. Forumet om denna apparat verkar inte röra sig mycket! Beror det på att den fungerar bra eller är det få sålda?
Jag är 100 nöjd med min i alla fall.

#139

Postad 22 december 2008 - 16:13

memme1975
  • memme1975
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0
Tjenna!

Ägt denna apparat ett tag nu o är väl ganska nöjd ändå med den. Dock låter den ju som ett fullständigt kärnkraftverk när den laddar in en skiva, gör alla det?

Laddtiden är ju extrem, men det hat jag ju läst att andra tyckr oxå...

ha det

#140

Postad 23 december 2008 - 08:55

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 248 inlägg
  • 0

Tjenna!

Ägt denna apparat ett tag nu o är väl ganska nöjd ändå med den. Dock låter den ju som ett fullständigt kärnkraftverk när den laddar in en skiva, gör alla det?

Laddtiden är ju extrem, men det hat jag ju läst att andra tyckr oxå...

Min morrar lite när man stoppar i skivorna, men det går över rätt snabbt.
När det gäller laddtiderna - Om du tycker att 1500'an är slö så har du inte upplevt Sony S300 eller Samsung 1400, där snackar vi laddningstider.
På min 1400 (med första firmwaren) så tog Ratatoille närmare 4 minuter på sig att ladda menyn :)

#141

Postad 23 december 2008 - 09:16

memme1975
  • memme1975
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0
Thanx, då vet jag.

Tycker det här med blu-ray e ganska skysst, men dock liite överskattat.....

Kul o ändå vara med på tåget.

Ha det

#142

Postad 23 december 2008 - 14:30

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

  • 1 039 inlägg
  • 0
Dom testade denna i Hemmabio senast och den fick inte så bra betyg på DVD uppspelningen. Den nya 2500 var bättre.

#143

Postad 23 december 2008 - 17:22

jarlen
  • jarlen
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Någon som testat spelat XVID filer på en P1500 med DIVX stöd? DIVX innebär inte alltid XVID stöd, men jag hoppas det gör det i detta fallet.

Om det inte fungerar, räcker det då att ändra FourCC från XVID till DIVX (DX50)?

Redigerat av jarlen, 23 december 2008 - 17:28.


#144

Postad 24 december 2008 - 16:47

memme1975
  • memme1975
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0
Kan bara bekräfta att som musikspelare är den rent ut sagt bedrövlig, vanliga DVD har inte jag testat än. Kommer kanske inte göra det heller, helnöjd med min yamaha-spelare som tar allt jag stoppar i den ( jaja, förutom blu-ray....)

ha det

Redigerat av memme1975, 24 december 2008 - 16:48.


#145

Postad 24 december 2008 - 19:31

Unregisteredea9b4b77
  • Unregisteredea9b4b77
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Fick denna spelare i julklapp då jag tycker den verkar vara en vettig första blu-ray spelare
Undrar vilken optisk ljudkabel som rekommenderas samt vilken hdmi?

Ska koppla den till min Panasonic PX80 tv
Och ljud till "hemmabion" via optisk kabel

Det jag undrar över är vad bd-live är?
Och vilka funktioner man får med ethernet kabeln i?

#146

Postad 24 december 2008 - 19:35

Unregistered2133266d
  • Unregistered2133266d
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0

Fick denna spelare i julklapp då jag tycker den verkar vara en vettig första blu-ray spelare
Undrar vilken optisk ljudkabel som rekommenderas samt vilken hdmi?

Ska koppla den till min Panasonic PX80 tv
Och ljud till "hemmabion" via optisk kabel

Det jag undrar över är vad bd-live är?
Och vilka funktioner man får med ethernet kabeln i?


Jag gillars Supras HDMI kablar, prisvärda tycker jag. Optiska kablar brukar vara bra vilken du väljer, kankse inte den absolut billigaste.

BD-live beror på vad för film/skiva du har i spelare. Man kan ladda ner massa extra till filmen. Typ spel och kunnat annat kul.

ethernet kabeln behöver du för att kunna köra BD live samt att kunna göra uppdateringar av firmware.

#147

Postad 24 december 2008 - 19:39

Unregisteredea9b4b77
  • Unregisteredea9b4b77
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Vart köper man supras hdmi kabel typ 3-4meter till ett bra pris?

Vart skulle du rekommendera o köpa optisk kabel?
O hur vet jag att det är rätt kontakter?

#148

Postad 24 december 2008 - 19:48

Unregistered2133266d
  • Unregistered2133266d
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0

Vart köper man supras hdmi kabel typ 3-4meter till ett bra pris?

Vart skulle du rekommendera o köpa optisk kabel?
O hur vet jag att det är rätt kontakter?


Kolla prisjakt. Personligen gillar jag dustinhome eftersom jag är student så får jag gratis frakt och lite billigare pris. Supras produkter brukar inte skilja så mycket från butik till butik. Bara du vet vilka kontakter du har (dvs läs i manualen). Skulle jag gissa så är det toslink/toslink du ska ha. hoppas det hjälper dig.

#149

Postad 24 december 2008 - 23:08

Unregisteredea9b4b77
  • Unregisteredea9b4b77
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Jag har ju "bara" hd-ready (vilket duger då ja inte ser någon skillnad på en full hd och hd-ready 42" under 10 000)
Vilket är bäst då?
Att ställa bluray spelaren på 1080i eller 1080p?

#150

Postad 24 december 2008 - 23:21

Unregistered2133266d
  • Unregistered2133266d
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0

Jag har ju "bara" hd-ready (vilket duger då ja inte ser någon skillnad på en full hd och hd-ready 42" under 10 000)
Vilket är bäst då?
Att ställa bluray spelaren på 1080i eller 1080p?


Kan man ställa in den på 1080i? Klarar din TV att ta emot 1080p(även om det är bara hd ready) så ska du göra det.
Så gör jag och det funkar fint fint!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.