Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

The Criterion Collection

2940 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 08 maj 2008 - 03:31

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlägg
  • 0

Dear Criterion Collection Newsletter subscriber,

We’ve got some exciting news for this fall, and we wanted you to hear it first.

Our first Blu-ray discs are coming! We’ve picked a little over a dozen titles from the collection for Blu-ray treatment, and we’ll begin rolling them out in October. These new editions will feature glorious high-definition picture and sound, all the supplemental content of the DVD releases, and they will be priced to match our standard-def editions.

Here’s what’s in the pipeline:

The Third Man
Bottle Rocket
Chungking Express
The Man Who Fell to Earth
The Last Emperor
El Norte
The 400 Blows
Gimme Shelter
The Complete Monterey Pop
Contempt
Walkabout
For All Mankind
The Wages of Fear


Alongside our DVD and Blu-ray box sets of The Last Emperor, we’ll also be putting out the theatrical version as a stand-alone release in both formats, priced at $39.95. Our Blu-ray release of Walkabout will be an all-new edition, featuring new supplements as well as a new transfer; we will also release an updated anamorphic DVD of Nicolas Roeg’s outback masterpiece at the same time.

Källa: Aintitcool.com

#2

Postad 08 maj 2008 - 16:43

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

  • 889 inlägg
  • 0
YES !! Det här har jag vänat på i två år.... :) Var på väg att köpa några Criterion DVD då när det började skrivas om blu-ray o HDDVD. Tänkte att man skulle vänta kanske, o nu verkar väntan över ! Synd bara att inte några av Kurosawas filmer finns med i listan med de första releaserna.

#3

Postad 08 maj 2008 - 18:28

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Jag längtar även efter deras fantastiska utgåva av Cronenbergs "Videodrome" i HD :)

DVD utgåvan är fantastisk, även omslaget som ser ut som en Betamax kassett :)

#4

Postad 08 maj 2008 - 22:58

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0
Äntligen!

Postad bild

#5

Postad 19 oktober 2009 - 17:18

Unregistered5b84dd24
  • Unregistered5b84dd24
  • Forumräv

  • 727 inlägg
  • 0

YES !! Det här har jag vänat på i två år.... :lol: Var på väg att köpa några Criterion DVD då när det började skrivas om blu-ray o HDDVD. Tänkte att man skulle vänta kanske, o nu verkar väntan över ! Synd bara att inte några av Kurosawas filmer finns med i listan med de första releaserna.


Antar att du redan lagt fingrarna på denna http://www.criterion.com/films/948 Om inte annat så kommer här en liten bump av tråden för alla film älskare. :blush:

#6

Postad 19 oktober 2009 - 17:21

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0

Antar att du redan lagt fingrarna på denna..

Lite för lång för mig, har den på dvd sedan länge.

#7

Postad 19 oktober 2009 - 19:30

HD-Ready
  • HD-Ready
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0
Aktuell lista på släppta och kommande titlar:

5 The 400 Blows François Truffaut France 1959
11 The Seventh Seal Ingmar Bergman Sweden 1957
36 The Wages of Fear Henri-Georges Clouzot France 1953
54 For All Mankind Al Reinert United States 1989
64 The Third Man Carol Reed United Kingdom 1949
99 Gimme Shelter David Maysles… United States 1970
112 Playtime Jacques Tati France 1967
140 8 1/2 Federico Fellini Italy 1963
167 The Complete Monterey Pop Festival United States
168 Monterey Pop D. A. Pennebaker United States 1967
169 Jimi Plays Monterey & Shake! Otis at Monterey D. A. Pennebaker… United States 1986
267 Kagemusha Akira Kurosawa Japan 1980
304 The Man Who Fell to Earth Nicolas Roeg United States 1976
421 Pierrot le fou Jean-Luc Godard France 1965
422 The Last Emperor Bernardo Bertolucci China 1987
450 Bottle Rocket Wes Anderson United States 1996
453 Chungking Express Wong Kar-wai Hong Kong 1994
458 El Norte Gregory Nava United States 1983
462 The Last Metro François Truffaut France 1980
466 In the Realm of the Senses Nagisa Oshima Japan 1976
476 The Curious Case of Benjamin Button David Fincher United States 2008
478 Last Year at Marienbad Alain Resnais France 1961
483 Repulsion Roman Polanski United Kingdom 1965
488 Howards End James Ivory United Kingdom 1992
489 Monsoon Wedding Mira Nair India 2001
490 Wings of Desire Wim Wenders Germany 1987
492 A Christmas Tale Arnaud Desplechin France 2008
493 Gomorrah Matteo Garrone Italy 2008
496 Che Steven Soderbergh United States 2008
501 Paris, Texas Wim Wenders Germany 1984



#8

Postad 18 oktober 2010 - 15:40

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Min egen lilla Criterion Collection.

Jag gillar alla utom In the Realm of the Senses som var lite tröttsam.

Bifogad fil  _MG_2625.JPG   208,96K   1 Antal nerladdningar
Bifogad fil  _MG_2626.JPG   199,28K   3 Antal nerladdningar
Bifogad fil  _MG_2627.JPG   232,21K   2 Antal nerladdningar

#9

Postad 18 oktober 2010 - 15:50

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0
Walkabout har jag länge velat lägga fingrarna på. Men jag är en fegis och vill ha den regionsfri så jag kan se den på PS3. He he..

#10

Postad 19 oktober 2010 - 17:29

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

  • 889 inlägg
  • 0
Stagecoach hade jag missat att den kommit, får bli i nästa beställning...

#11

Postad 19 oktober 2010 - 17:43

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

  • 889 inlägg
  • 0
Hoppas Criterion släpper denna på BD, en av mina stora favoriter
Postad bild

:D

#12

Postad 20 oktober 2010 - 11:21

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Hoppas Criterion släpper denna på BD, en av mina stora favoriter
Postad bild

:(



Jag kan inte se bilden.

#13

Postad 20 oktober 2010 - 17:46

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

  • 889 inlägg
  • 0

Jag kan inte se bilden.


Hmm.. den fanns där igår men nu kan jag inte heller se den...

Nå, jag menade Frederico Fellinis Amarcord. Även om jag tror att det blir svårt att hitta en bra filmkopia för scanning till HD master. Kanske får inte Criterion rättigheter till ett släpp på BD heller.

Fick Sju Samurajerna i måndags men får tid o titta på den först till helgen...

Redigerat av Unregistered4e1812ee, 20 oktober 2010 - 17:48.


#14

Postad 17 januari 2011 - 21:37

sajbot
  • sajbot
  • Lärjunge

  • 298 inlägg
  • 0
Nya titlar väntas i April från Criterion! ;)

"In April, we’ll introduce three major films from some terrific contemporary directors: Claire Denis’ riveting latest, White Material, with Isabelle Huppert living in Africa amid revolution; Brian De Palma’s suspenseful, stylish Blow Out, with John Travolta as a movie soundman who thinks he’s recorded a political assassination; and Ken Loach’s legendary Kes—one of the ten best British films ever made, according to the BFI. Plus: Fear and Loathing in Las Vegas, Le cercle rouge, and Sweetie go Blu!"

#15

Postad 15 februari 2011 - 12:08

sajbot
  • sajbot
  • Lärjunge

  • 298 inlägg
  • 0
*Bump*

Verkar bara vara jag som är angelägen att hålla denna tråd vid liv =)
Nåväl, Criterion har utannonserat titlar för Maj månad! Woho!

"We have some valentines to pass out. Introducing our May titles: new Blu-ray and DVD editions of classics from Chaplin (the uproarious and moving The Great Dictator), Demme (his eternally cool, quintessentially eighties Something Wild), Shinoda (the jazzy and dark yakuza saga Pale Flower), and Clouzot (the legendary nail-biter Diabolique). Plus a Blu-ray and DVD upgrade of Tarkovsky’s mind-blowing sci-fi film Solaris and new Blus of Breillat’s Fat Girl and Bergman’s Smiles of a Summer Night."

#16

Postad 17 februari 2011 - 18:28

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

  • 889 inlägg
  • 0
Tarkovskijs Solaris blir ett måste, o Chaplins Diktatorn ;) jag hade också gärna sett Tarkovskijs Den Yttersta Domen på BD, men de kanske inte har rättigheterna. Den finns dock på DVD från Criterion.

#17

Postad 17 februari 2011 - 19:18

sulfhydryl
  • sulfhydryl
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0
Hurra! Solaris!!!! ;) Den är så ******** fin den.

Lustigt att den förärats med en av filmhistoriens sämsta remakes. Det enda jag kunde tänka efter att ha sett den var "Exakt hur tänkte du nu, herr Soderbergh...?". Den är ju fan som en Zappa-cover signerad Linda Bengtzing...

Redigerat av sulfhydryl, 17 februari 2011 - 19:20.


#18

Postad 18 februari 2011 - 06:10

sajbot
  • sajbot
  • Lärjunge

  • 298 inlägg
  • 0
Det blir köp av Solaris, The Great Dictator, Smiles of a Summer Night och Fat Girl för min del,
till att börja med =)

#19

Postad 17 maj 2011 - 06:57

sajbot
  • sajbot
  • Lärjunge

  • 298 inlägg
  • 0
Lite nya filmer i Augusti från Criterion =)

"The Criterion Collection has posted their full roster of Blu-ray releases for August 2011. Titles include Gillo Pontecorvo's The Battle of Algiers, Roman Polanski's Cul-de-Sac, Stanley Kubrick's The Killing, Lee Chang-dong's Secret Sunshine, Jean Cocteau's Orpheus, Lindsay Anderson's If...., and The Complete Jean Vigo collection, which features Vigo's entire oeuvre—À propos de Nice, Taris, Zéro de conduite, and L'Atalante.

Only The Battle of Algiers, If…., and Orpheus are existing Criterion entries receiving a Blu-ray upgrade; the rest are new to the Criterion Collection."

#20

Postad 31 maj 2012 - 16:12

Hays
  • Hays
  • Beroende

  • 1 183 inlägg
  • 0
I dag fick jag hem Being John Malkovich, har nog inte sett den sedan den var ny. Ska helt klart bli intressant att se om den.

Fick även hem Fear and loathing in las vegas som ju varit ute ett bra tag men jag har inte köpt den förrens nu.

#21

Postad 23 augusti 2012 - 14:14

Hays
  • Hays
  • Beroende

  • 1 183 inlägg
  • 0
Fick The Royal Tenenbaums i min brevlåda idag, helt klart en av mina favoriter.

#22

Postad 24 augusti 2012 - 17:17

rytterstedt
  • rytterstedt
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
Förlåt en okunnig, men vad är det som är så speciellt med Criterion Collection? Är det bättre kvalité rent ljud- och bildmässigt från andra utgåvor eller är det bara för att omslagen är snygga och det är "status" att äga utgåvor från Criterion?

#23

Postad 24 augusti 2012 - 17:25

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

  • 2 396 inlägg
  • 0

Förlåt en okunnig, men vad är det som är så speciellt med Criterion Collection? Är det bättre kvalité rent ljud- och bildmässigt från andra utgåvor eller är det bara för att omslagen är snygga och det är "status" att äga utgåvor från Criterion?


ABOUT CRITERION

OUR MISSION

Since 1984, the Criterion Collection, a continuing series of important classic and contemporary films, has been dedicated to gathering the greatest films from around the world and publishing them in editions that offer the highest technical quality and award-winning, original supplements. Over the years, as we moved from laserdisc to DVD, Blu-ray disc, and online streaming, we’ve seen a lot of things change, but one thing has remained constant: our commitment to publishing the defining moments of cinema for a wider and wider audience. The foundation of the collection is the work of such masters of cinema as Renoir, Godard, Kurosawa, Cocteau, Fellini, Bergman, Tarkovsky, Hitchcock, Fuller, Lean, Kubrick, Lang, Sturges, Dreyer, Eisenstein, Ozu, Sirk, Buñuel, Powell and Pressburger. Each film is presented uncut, in its original aspect ratio, as its maker intended it to be seen. Every time we start work on a film, we track down the best available film elements in the world, use state-of-the-art telecine equipment and a select few colorists capable of meeting our rigorous standards, then take time during the film-to-video digital transfer to create the most pristine possible image and sound. Whenever possible, we work with directors and cinematographers to ensure that the look of our releases does justice to their intentions. Our supplements enable viewers to appreciate Criterion films in context, through audio commentaries by filmmakers and scholars, restored director’s cuts, deleted scenes, documentaries, shooting scripts, early shorts, and storyboards. To date, more than 150 filmmakers have made our library of Director Approved DVDs, Blu-ray discs, and laserdiscs the most significant archive of contemporary filmmaking available to the home viewer.



#24

Postad 24 augusti 2012 - 20:45

rytterstedt
  • rytterstedt
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
Med andra ord: ja ljud- och bildkvalitén skall vara bättre. (?) Samt att filmerna som ges ut är inte vilken kattskit som helst utan mer riktade mot cineaster? Det var iallafall det jag fick fram från texten, fast 21.45 på en fredagskväll efter en hård arbetsvecka så är inte hjärnkontoret fullt bemannat. ;)

#25

Postad 25 augusti 2012 - 15:44

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0
De riktar sig på viktiga filmer, ändå så finns det två Michael Bay-filmer i deras Dvd-utbud som inte är utgångna.

Personligen så tycker jag att Criterion har blivit sämre. I början, på Laserdisk-tiden, var de väldigt unika och banbrytande. Det var helt klart deras bästa period. På Dvd var de lite långsammare men efter ett femtiotal titlar började det likna något. Problemet som jag finner med Criterion idag är att de inte erbjuder lika mycket extra som de gjorde förr. Idag går de flesta andra filmbolagen i samma fotspår med extramaterial och liknande. Även om det kan vara lite roligt med ett par unika småsaker såsom telefonsamtal mellan Jim Jarmusch och Tom Waits så känns det aldrig som att jag blir tillräckligt lockad i att köpa deras utgåvor även om de ger bästa möjliga bild- och ljudkvalité. Omslagen tycker jag har blivit sämre. Förr var det blandning mellan standard och snyggt, vilket jag gillade. Numera ska det bara sticka ut från allt annat på marknaden, i mitt tycke blir det inte snyggt per automatik för det. Och den lilla loggan som finns idag är jag inget större fan av, föredrar linjen.

Självklart är detta bara en smaksak och allt är subjektivt, inga av mina åsikter är rena faktum.

Har börjat köpa Masters of Cinemas utgåvor på både Blu-Ray och Dvd, det är roligt med lite omväxling. De mest intressanta titlarna i Criterions utbud finner jag hos MoC, och mer utöver det. Jag valde t.ex. att köpa deras utgåva av Vampyr mest tack vare priset och att båda var innehållsmässigt nästan lika bra (trots olika). Jag är också oerhört glad över att äga deras Mizoguchi-box, det jag saknar hos Criterion får MoC ihop, fast min samling består av titlar från båda så jag väljer inte bort någon.

Redigerat av Unregisteredc49a1f15, 25 augusti 2012 - 15:46.


#26

Postad 19 februari 2013 - 02:57

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0
Criterion släpper endel intressant under våren: http://www.criterion...&s=release_date

Ser själv mest fram emot On The Waterfront och 3:10 To Yuma.

Redigerat av Dr. Zaius, 19 februari 2013 - 03:13.


#27

Postad 19 februari 2013 - 11:20

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Äntligen släpps "The Blob" :)

#28

Postad 05 mars 2013 - 01:53

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0
Såg att Studio Canal kommer släppa Army of Shadows i UK men det är väl bara en tidsfråga innan den även släpps i US. Frågan är då om det inte finns risk för (vilket jag tror) att Criterion kommer förlora rättigheterna till den likt The Third Man och Ran t.ex. Nu har jag redan Army of Shadows men det kanske finns andra som inte hunnit skaffa den ännu.

Le Cercle Rouge är även den släppt i Europa av Studio Canal men inte i US ännu så den sitter antagligen löst den med.

Finns det fler Criterion titlar som riskerar att gå out of print?

#29

Postad 05 mars 2013 - 06:11

bahama
  • bahama
  • Forumräv

  • 977 inlägg
  • 0

Le Cercle Rouge är även den släppt i Europa av Studio Canal men inte i US ännu så den sitter antagligen löst den med.


Ehhh nu blev det väl lite fel...
http://www.amazon.co...e+rouge+blu+ray
Har för mig den släpptes för 2 år sedan.

Eller missuppfattar jag vad du menar?

Redigerat av bahama, 05 mars 2013 - 06:12.


#30

Postad 05 mars 2013 - 08:16

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0
Vet ej hur länge Criterion har rättigheten till Le Cercle Rouge, det jag menade var att det är nog rätt troligt att det inte är så länge till.

#31

Postad 09 mars 2013 - 01:27

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0
De har också förlorat rättigheterna till Tatis filmer för andra gången (fastän Trafic har varit utgången sedan ett tag tillbaka). Tur att motsvariga utgåvor av BFI håller minst lika hög bild- och ljudkvalité.

Man kan ju undra hur länge Belle De Jour kommer ingå i deras utbud då det är den enda av Buñuels filmer som är gjorda under Studio Canal som de har rättigheterna till i dagsläget...

#32

Postad 09 mars 2013 - 15:43

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0
Har själv inte sett någon BFI titel ännu men det låter ju lovande.

Mycket talar väl för att dem förlorar rättigheterna till Belle De Juor när dom ska förnyas.

#33

Postad 18 mars 2013 - 22:03

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0
I Juni släpps:

Wild Strawberries 11/6
Bifogad fil  139_BD_box_348x490_w128.jpg   13,94K   3 Antal nerladdningar

Things To Come 18/6
Bifogad fil  660_BD_box_348x490_w128.jpg   14,82K   4 Antal nerladdningar

Marketa Lazarovà 18/6
Bifogad fil  661_BD_box_348x490_w128.jpg   8,83K   2 Antal nerladdningar

Safety Last! 18/6
Bifogad fil  662_BD_box_348x490_w128.jpg   13,74K   5 Antal nerladdningar

Shoah 25/6
Bifogad fil  663_BD_box_348x490_w128.jpg   9,24K   11 Antal nerladdningar

#34

Postad 20 mars 2013 - 17:16

bahama
  • bahama
  • Forumräv

  • 977 inlägg
  • 0
Några Criterion BDs i Amazon.com goldbox idag.

Köpte själv Rosemarys baby och Brazil .
Brazil dyrast och den kostar 19.99 USD.

Beställde i 2 olika beställningar för att minska tullrisken.

http://www.amazon.co...VCE7H530TK5TW5K

#35

Postad 20 mars 2013 - 17:30

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Slog också till på babyn samt The Game

#36

Postad 20 mars 2013 - 20:50

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

  • 2 926 inlägg
  • 0
Längtar till Shoah!

#37

Postad 20 mars 2013 - 20:58

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0
Marketa Lazarová är en mycket bra film, jag lär inte köpa deras nya utgåva då jag redan har Vlacil-boxen och har sett filmen på bio men jag rekommenderar den verkligen. Omslaget kunde varit bättre dock...

Smultronstället är förmodligen den bästa svenska filmen någonsin i mitt tycke (och definitivt en av de bästa europeiska filmerna också) så deras BD-släpp verkar verkligen vettigt. Deras utbud har under en period varit tråkigt (kan inte påstå att Upp genom luften passar bra in till exempel) men det är skönt att åtminstone deras äldre titlar som numer släpps på BD håller sig. Kan inte vänta tills Storm över Ryssland ges ut på BD av Criterion, alternativt Masters of Cinema.

#38

Postad 21 mars 2013 - 11:19

sajbot
  • sajbot
  • Lärjunge

  • 298 inlägg
  • 0

De har också förlorat rättigheterna till Tatis filmer för andra gången (fastän Trafic har varit utgången sedan ett tag tillbaka). Tur att motsvariga utgåvor av BFI håller minst lika hög bild- och ljudkvalité.

Man kan ju undra hur länge Belle De Jour kommer ingå i deras utbud då det är den enda av Buñuels filmer som är gjorda under Studio Canal som de har rättigheterna till i dagsläget...


Fast det har bekræftats av Criterion att de har førnyat rættigheterna till Tati's filmer, så de kommer tillbaka inom en viss framtid.

#39

Postad 21 mars 2013 - 12:31

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Postad bild

:D

Så, när kommer Bloodsport 4K Remaster Criteron Collection?

#40

Postad 21 mars 2013 - 19:12

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Fast det har bekræftats av Criterion att de har førnyat rættigheterna till Tati's filmer, så de kommer tillbaka inom en viss framtid.


Såpass! Ändå tycks BD-utgåvan av Playtime gå för hutlösa priser på Amazon och Ebay, fast det är väl också bara säljarna som försöker ockra...

#41

Postad 23 mars 2013 - 15:52

sajbot
  • sajbot
  • Lärjunge

  • 298 inlägg
  • 0

Såpass! Ändå tycks BD-utgåvan av Playtime gå för hutlösa priser på Amazon och Ebay, fast det är väl också bara säljarna som försöker ockra...


Precis, sen vill väl folk inte chansa på att missa den. Criterion har dessutom inte gått ut och sagt vilka filmer
som blir OOP, varken med Chungking Express eller Playtime just för att folk inte ska köpa upp massa exemplar
och sedan sälja dem dyyyrt.

#42

Postad 29 mars 2013 - 20:49

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0

Dear Criterion collectors,

We wanted to let you know that the following titles are going out of print effective March 31:

Army of Shadows

Le cercle rouge

Le doulos

Last Year at Marienbad

Léon Morin, Priest

Mafioso

We have limited stock on hand, and will be selling copies through the 31st, while supplies last. As in the past, we hope to relicense the films so that they can rejoin the collection sometime in the future.

Sincerely,
The Criterion Collection

http://www.criterion...nt-announcement

#43

Postad 29 mars 2013 - 22:03

sajbot
  • sajbot
  • Lärjunge

  • 298 inlägg
  • 0
Tur man redan har de som släppts på blu-ray, de andra bryr jag mig inte om :)

#44

Postad 29 mars 2013 - 22:26

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0
Var tur att jag fick se att det var på gång, så jag han beställa Le Cercle Rouge innan priserna skenar iväg.

Redigerat av Dr. Zaius, 29 mars 2013 - 22:55.


#45

Postad 30 mars 2013 - 19:47

sajbot
  • sajbot
  • Lärjunge

  • 298 inlägg
  • 0

Var tur att jag fick se att det var på gång, så jag han beställa Le Cercle Rouge innan priserna skenar iväg.


Exakt, och jag som skrev tidigare att jag trodde Criterion slutat med att utannonsera när titlar utgår p.g.a.
att folk köper upp exemplar och säljer dem dyrt. Jag hade naturligtvis helt fel, tydligen :)

#46

Postad 05 april 2013 - 12:35

bahama
  • bahama
  • Forumräv

  • 977 inlägg
  • 0

Några Criterion BDs i Amazon.com goldbox idag.

Köpte själv Rosemarys baby och Brazil .
Brazil dyrast och den kostar 19.99 USD.

Beställde i 2 olika beställningar för att minska tullrisken.

http://www.amazon.co...VCE7H530TK5TW5K


Idag kom ett tomt paket som var sönder utmed ena sidan fram... Packsedeln fanns kvar...
Undrar om jag verkligen ska ha Rosemary´s baby...
Men Amazon överaskade mig verkligen genom att skicka en ny utan kostnad :).

#47

Postad 15 april 2013 - 19:40

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0
I Juli släpps:

The Life of Oharu 9/7
Bifogad fil  664_BD_box_348x490_w128.jpg   6,83K   4 Antal nerladdningar

Lord of the Flies 16/7
Bifogad fil  43_BD_box_348x490_w128.jpg   13,84K   4 Antal nerladdningar

Bebette`s Feast 23/7
Bifogad fil  665_BD_box_348x490_w128.jpg   14,51K   3 Antal nerladdningar

The Ice Storm 23/7
Bifogad fil  426_BD_box_348x490_w128.jpg   14,97K   3 Antal nerladdningar

The Devil`s Backbone 30/7
Bifogad fil  666_BD_box_348x490_w128.jpg   13,25K   4 Antal nerladdningar

#48

Postad 15 april 2013 - 19:42

bahama
  • bahama
  • Forumräv

  • 977 inlägg
  • 0
Ohhhh Devils backbone.
En av de få Del Toro filmer jag saknar.

#49

Postad 15 april 2013 - 20:08

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0
Pans Labyrint är väl den Svenska titeln på samma film?

#50

Postad 15 april 2013 - 20:25

bahama
  • bahama
  • Forumräv

  • 977 inlägg
  • 0
Nope. Definitivt inte.
Devils Backbone gjordes redan 2001.
Pans Labyrinth kom först 2006.

Devils Backbone är den film Del Toro gjorde efter en "misslyckad" sejour i hollywood. Då han gjorde Mimic och blev minst sagt överkörd av filmbolaget.

Orginaltitlarna är
Devils Backbone - El espinazo del diablo
Pans Labyrinth - El laberinto del fauno


Vad jag vet finns bara en ganska dålig engelsk utgåva av Devils Backbone på bd överhuvudtaget. Så mycket kul att Criterion ger ut den. Kanske de även kan ge ut Pans Labyrinth en en snyggare utgåva?

Redigerat av bahama, 15 april 2013 - 20:27.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.