Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

The Criterion Collection

2940 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 16 april 2013 - 11:44

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0
Okej, har inte så bra koll på Del Toro`s filmer och har nog aldrig sett någon vad jag kan komma på.

Edit: Kom på att jag har ju faktiskt sett Hellboy som jag inte tyckte var så bra. Devil`s Backbone tror jag däremot passar min smak bättre, så den får hamna på önskelistan.

Redigerat av Dr. Zaius, 16 april 2013 - 16:17.


#52

Postad 24 april 2013 - 07:22

Hays
  • Hays
  • Beroende

  • 1 183 inlägg
  • 0

Okej, har inte så bra koll på Del Toro`s filmer och har nog aldrig sett någon vad jag kan komma på.

Edit: Kom på att jag har ju faktiskt sett Hellboy som jag inte tyckte var så bra. Devil`s Backbone tror jag däremot passar min smak bättre, så den får hamna på önskelistan.


Det är en väldig skillnad på Del Toro's "riktiga" filmer (ofta spanska/mexicanska) och de filmer han gör annars i hollywood. Pan's Labyrinth är en av mina favoriter och även devils backbone är riktigt bra. Det är inte för inte han vart tillfrågad att göra hobbitfilmerna innan allt ekonomiskt strul satte igång.

#53

Postad 24 april 2013 - 11:16

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0
Låter ju bra det. Devils Backbone verkar vara den typen av skräckfilm som tilltalar mig, med långsam berättarstil som sakta bygger upp en skön kuslig stämning.

#54

Postad 24 april 2013 - 21:45

AlbertMwugabi
  • AlbertMwugabi
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Tittade nyligen på "Ran" på DVD som jag lånat av en vän och vart då väldigt intresserad av Kurosawas filmer och hamnade inte helt oväntat här till slut. Såg att det fanns en Criterion Collection DVD utgåva av Ran, men hittade ingen BD. Någon med mer koll på Criterion som vet om det kommer komma någon BD utgåva av denna film, eller om det redan finns? Eller får jag helt enkelt skaffa StudioCanal utgåvan som verkar vara den enda? utgåvan som finns (förutom den Japanska Kadokawa Pictures utgåvan), StudioCanal kanske till och med har ensamrätt.

Jag gillar Criterions kultur, att leverera högkvalitets versioner av klassiska filmer precis som dom var tänkta att vara, oklippta, ej redigerade och bibehållet bildformat. Det ser man inte ofta idag där allt ifrån färger till klippning ska ändras och ännu värre, 3D konverteras (så man kan lansera filmen igen).

#55

Postad 25 april 2013 - 09:47

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0
Det lär ju dröja innan Criterion släpper Ran på Blu-ray nu när StudioCanal äger rättigheterna i USA. Har själv StudioCanal utgåvan av Ran och den är väl sådär, men någon bättre utgåva än den finns det vad jag vet inte.

#56

Postad 25 april 2013 - 09:49

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0
Criterion skulle släppa Ran på Blu-Ray men förlorade rättigheterna i sista sekund i samband med flera andra titlar av Studio Canal. Där inkluderade även Den Tredje Mannen och ett gäng av Godards filmer. Istället släppte de Kagemusha på Blu-Ray som, i mitt personliga tycke, är Kurosawas överlägset bästa film om man bortser från De Sju Samurajerna (jag har sett tjugofem av hans trettioen filmer ^^).

Jag har själv StudioCanals utgåva av Ran på BD och det är en stor besvikelse. Mycket EE, brist på texturer och väldigt långt ifrån imponerande. Extramaterialet är bra hur som helst, men om du lyckas hitta Criterions utgåva så skulle jag rekommendera den. Annars så skulle jag bara köpa BD'n om jag skulle hitta den för samma (eller lägre) pris som någon av StudioCanals DVD-utgåvor av filmen. I Sverige finns både en enkeldisc- och en dubbeldisc-utgåva av filmen från StudioCanal, varav enkeldisc är helt utan extramaterial. Finns också en dansk utgåva från ett, numer förmodligen försvunnet företag, kallat "CriterionFilm". :P

#57

Postad 28 april 2013 - 15:48

AlbertMwugabi
  • AlbertMwugabi
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0

Det lär ju dröja innan Criterion släpper Ran på Blu-ray nu när StudioCanal äger rättigheterna i USA. Har själv StudioCanal utgåvan av Ran och den är väl sådär, men någon bättre utgåva än den finns det vad jag vet inte.


Criterion skulle släppa Ran på Blu-Ray men förlorade rättigheterna i sista sekund i samband med flera andra titlar av Studio Canal. Där inkluderade även Den Tredje Mannen och ett gäng av Godards filmer. Istället släppte de Kagemusha på Blu-Ray som, i mitt personliga tycke, är Kurosawas överlägset bästa film om man bortser från De Sju Samurajerna (jag har sett tjugofem av hans trettioen filmer ^^).

Jag har själv StudioCanals utgåva av Ran på BD och det är en stor besvikelse. Mycket EE, brist på texturer och väldigt långt ifrån imponerande. Extramaterialet är bra hur som helst, men om du lyckas hitta Criterions utgåva så skulle jag rekommendera den. Annars så skulle jag bara köpa BD'n om jag skulle hitta den för samma (eller lägre) pris som någon av StudioCanals DVD-utgåvor av filmen. I Sverige finns både en enkeldisc- och en dubbeldisc-utgåva av filmen från StudioCanal, varav enkeldisc är helt utan extramaterial. Finns också en dansk utgåva från ett, numer förmodligen försvunnet företag, kallat "CriterionFilm". :P


Aj tusan, då var det som jag befarade, att StudioCanal har ensamrätt på Ran. :( Och jag läste om exakt det ni säger, att StudioCanal blu-ray'en håller ganska dålig bildkvalité. Då får jag försöka jaga ifatt i en criterion DVD helt enkelt. Tackar så mycket för infon i alla fall och jag ska ta och köpa mig Kagemusha, Filmsamlaren1. :)

Annars får man väl köpa den japanska utgåvan och rippa den och försöka trixa till det med svenska undertexter.

Redigerat av AlbertMwugabi, 28 april 2013 - 15:48.


#58

Postad 28 april 2013 - 19:53

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0
Har både StudioCanal BD utgåvan och Criterion DVD`n och föredrar nog StudiCanal BD`n om jag måste välja.

På caps-a-holic.com finns det screenshot jämförelser mellan Blu-ray och DVD. Vet inte hur representativa deras jämförelser är så ta det för vad det är.

#59

Postad 29 april 2013 - 06:37

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0
Jag skulle aldrig köpa på jämförelsen mellan dvd och Blu-ray. Möjligen mellan två blu-ray.

#60

Postad 02 maj 2013 - 11:45

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Vad är det för region på criterionfilmerna, är det A?

#61

Postad 02 maj 2013 - 12:29

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Alltid låsta till A

#62

Postad 02 maj 2013 - 13:17

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Trist

#63

Postad 03 maj 2013 - 15:30

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0
Det var enbart Criterion som fick mig att köpa en regionsfri Blu-Ray-spelare :) Favoriten hittills är The Killing!

#64

Postad 03 maj 2013 - 18:56

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0
Kan bara hålla med, det släpps alldeles för mycket bra från Criterion för att man ska kunna klara sig utan en regionsfri spelare. Köper långt ifrån allt men samlingen ökar stadigt ändå. Fick The Wages of Fear i brevlådan idag och har Dazed and Confused och Heavens Gate på ingång.

My Criterion Collection

#65

Postad 03 maj 2013 - 19:16

sajbot
  • sajbot
  • Lärjunge

  • 298 inlägg
  • 0
The Wages Of Fear är riktigt bra!

#66

Postad 03 maj 2013 - 19:41

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0
Ja den ligger och väntar på att bli sedd här också! Heavens Gate är jag sugen att lägga vantarna på. Ska nog även boka Wild Strawberries, Things to Come, Devil's Backbone och Lord of the Flies. Smakar det så kostar det hehe

#67

Postad 03 maj 2013 - 19:43

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Suck... jag lär väl gå den vägen jag också till slut. Så mycket pengar, många bäckar små ni vet.

Blev grymt sugen på house(hausu). Lyckades inte hitta något zon b släpp. Som tur är finns ju andra metoder men...

Redigerat av UprightCitizen, 03 maj 2013 - 19:47.


#68

Postad 03 maj 2013 - 19:49

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0

The Wages Of Fear är riktigt bra!

Har inte sett den tidigare så det hoppas jag att den är.

Det värsta med dom icke Engelskspråkiga filmerna är att man måste förlita sig på den Engelska textningen, vilket kan vara lite jobbigt ibland även om går rätt bra för det mesta.

#69

Postad 03 maj 2013 - 19:51

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0
Jag brukar alltid vilja ha textningen på, även om filmen är engelskspråkig. Tycker det kan vara svårt att uppfatta vissa ord ibland annars.

#70

Postad 03 maj 2013 - 20:01

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0
Det är samma här, den är bra att ha på som stöd.

#71

Postad 03 maj 2013 - 20:20

bahama
  • bahama
  • Forumräv

  • 977 inlägg
  • 0

Ja den ligger och väntar på att bli sedd här också! Heavens Gate är jag sugen att lägga vantarna på. Ska nog även boka Wild Strawberries, Things to Come, Devil's Backbone och Lord of the Flies. Smakar det så kostar det hehe


Barnes & Noble brukar ha Criterion rea 2 ggr per år. Då är det 50% vilket brukar bli 19.99 USD.
Tror det är i Juni den brukar vara. Kan också vara Juli. Men det lönar sig att vänta in den.

http://www.barnesandnoble.com/

#72

Postad 03 maj 2013 - 20:38

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0
Just ja, har hört något om deras rea tidigare. Bäst att hålla utkik i Juni/Juli då ;) Amazon.com hade rea för 19,99 USD för ganska länge sedan, naturligtvis fick jag betala tull just den gången men det har aldrig hänt någon mer gång :blink:

Redigerat av Bananklasen, 03 maj 2013 - 20:40.


#73

Postad 04 maj 2013 - 07:59

sajbot
  • sajbot
  • Lärjunge

  • 298 inlägg
  • 0
Barnes and Noble har alltid rea i Juli och November, då är det 50% på Store Retail Price, och SRP är 40$ på de flesta. Jag har köpt på rean vid tre tillfällen, men nu har jag alla de släppt på blu-ray så nu behöver jag inte köpa där mer :)

#74

Postad 04 maj 2013 - 14:43

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0
Såg just Kiss Me Deadly, trevlig film :)

sajbot: Vilka är dina absoluta favoriter hittills? Ni andra i tråden får gärna också berätta vilka era är.

Redigerat av Bananklasen, 04 maj 2013 - 15:54.


#75

Postad 05 maj 2013 - 17:28

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Har både StudioCanal BD utgåvan och Criterion DVD`n och föredrar nog StudiCanal BD`n om jag måste välja.


Mellan stillbilder så kan jag hålla med om att BD'n ser snäppet bättre ut, men det är fortfarande mycket klen HD-bild och jag finner det inte värt uppgraderingen som sagt. Bara min åsikt.

Det värsta med dom icke Engelskspråkiga filmerna är att man måste förlita sig på den Engelska textningen, vilket kan vara lite jobbigt ibland även om går rätt bra för det mesta.

Vad som gäller just Fruktans lön så spelar det inte så stor roll ifall undertexterna är på svenska eller engelska såvida man förstår båda språken. Mycket bra film som tidigare sagt.

Jag har inte listat min samling på Criterions sida, däremot på filmtipset om ni vill se.

Laserdisc
DVD
Blu-Ray

EDIT: Angående min favorit av Criterion så vet jag inte vilken BD som jag gillar mest men det borde vara De Sju Samurajerna, jag kan inte tänka mig att se någon annan utgåva av den. Dock är min överlägsna favorit från Criterion (alla format) deras dubbeldisc-utgåva av Blade Runner på Laserdisc, fast Citizen Kane är förstås mysig att ha den också eftersom det är deras första.

Redigerat av Unregisteredc49a1f15, 05 maj 2013 - 17:32.


#76

Postad 05 maj 2013 - 23:34

sajbot
  • sajbot
  • Lärjunge

  • 298 inlägg
  • 0

Såg just Kiss Me Deadly, trevlig film :)

sajbot: Vilka är dina absoluta favoriter hittills? Ni andra i tråden får gärna också berätta vilka era är.


Næstan en helt omøjlig fråga att svara på, men jag ær mycket svag før Chaplin, Bergman och Wes Anderson, alla deras
filmer i samlingen ær måsten. Sen finns The Third Man, 12 Angry Men, Three Color Trilogy. Harold And Maude ær en film
jag varmt skulle rekommendera, det ær en skruvad svart komedi, men som jag blev øverraskad øver hur bra den var.
Æven Titanicfilmen, A Night To Remember, riktigt bra!

Realistiska dramafilmer ær något jag också gillar i samlingen, som: La Promesse, Rosetta, Fish Tank etc.
Som du mærker kan jag fortsætta i all evighet, och nu glømde Akira Kurosawas Yojimbo, Sanjuro, Seven Samurai, Rashomon...

#77

Postad 06 maj 2013 - 09:08

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0
Väldigt svårt att välja ut några favoriter men någon film av Bergman, Chaplin eller Kurosawa är ju aldrig fel. Sen tycker jag det är roligt att Criterion släppt så mycket bra Svenska filmer, som t.ex Mitt liv som hund, Fanny & Alexander eller Det Sjunde Inseglet.

#78

Postad 06 maj 2013 - 21:12

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0
Vad säger ni om Pierrot Le Fou, värd att skaffa? Jag tycker den låter intressant, synd bara att man fick upp ögonen för den först när den blivit OOP :unsure: Men man kan väl fortfarande få tag i den till hyffsat humant pris.

#79

Postad 07 maj 2013 - 14:45

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0
Jean-Luc Godard är, för mig, en ganska ojämn regissör. Man ska inte ta hans filmer på allvar och framförallt inte hans mer komiska. Tokstollen (Pierrot Le Fou) är den av hans filmer som jag gillar mest än så länge och skulle gärna vilja se om den.

Jag har Criterions utgåva på BD som är mycket bra, men även Studio Canals utgåva verkar hålla hög kvalité. Criterion lyckades släppa den på BD strax innan den blev utgången men de insåg redan från början att de snabbt skulle förlora rättigheterna och gjorde en ganska så stor upplaga av filmen så att det skulle räcka till många samlare, därav är den inte jätteovanlig men eftersom den är utgången så ökar efterfrågan.

Har dock hört att flera exemplar av Studio Canals utgåva innehåller Till sista andetaget istället och detta tycks vara ett misstag från bolagets sida. Se upp med det om du köper ett begagnat exemplar.

EDIT: Jag gav runt 250 kr för Criterions utgåva i somras vilket jag tyckte var prisvärt eftersom deras utgångna BD-filmer brukar vara ännu dyrare.

Redigerat av Unregisteredc49a1f15, 07 maj 2013 - 14:46.


#80

Postad 14 maj 2013 - 14:54

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0
Nu har jag sett The Wages of Fear och den var ju helt okej, tycker den har åldrats rätt väl.

Tycker det är svårt att hålla sig och har fullt upp med att införskaffa dom redan släppta titlarna som jag vill ha, så att man kommer ikapp någon gång och kan koncentrera sig lite mer på dom nya som kommer hela tiden. Är redan uppe i 5 filmer denna månad så det får räcka för den här månaden.

I morgon är det dags igen, då annonseras det ut vilka titlar som kommer i Augusti. Ser gärna att det blir någon av Hidden Fortress, Throne of Blood eller Do The Right Thing om jag får välja.

My Criterion Collection

Redigerat av Dr. Zaius, 14 maj 2013 - 22:26.


#81

Postad 15 maj 2013 - 21:22

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0
I Augusti släpps följande titlar:

The Earrings of Madame de... 6/8
Bifogad fil  445_BD_box_348x490_w128.jpg   12,55K   0 Antal nerladdningar

Seconds 13/8
Bifogad fil  667_BD_box_348x490_w128.jpg   9,53K   1 Antal nerladdningar

The Big City 20/8
Bifogad fil  668_BD_box_348x490_w128.jpg   12,46K   2 Antal nerladdningar

Charulata 20/8
Bifogad fil  669_BD_box_348x490_w128.jpg   10,12K   1 Antal nerladdningar

To Be or Not to Be 27/8
Bifogad fil  670_BD_box_348x490_w128.jpg   18,12K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Dr. Zaius, 15 maj 2013 - 21:53.


#82

Postad 15 maj 2013 - 21:36

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0
Det där var inga filmer som jag är bekant med direkt. Möjligtvis kanske Seconds skulle kunna vara intressant för egen del men tror jag avstår även den.

#83

Postad 16 maj 2013 - 09:44

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0
Även jag är helt obekant med dessa filmer. Får läsa närmare om det är någon som är intressant.

EDIT: To Be or Not to Be samt Seconds skulle jag kunna tänka mig. Någon som har sett dom förrut?

Redigerat av Bananklasen, 16 maj 2013 - 11:29.


#84

Postad 17 maj 2013 - 08:38

sajbot
  • sajbot
  • Lärjunge

  • 298 inlägg
  • 1
Jag köper alla som vanligt, trots att jag inte har en aning om de är bra eller ej, men det är det som är kul :)

#85

Postad 18 maj 2013 - 23:16

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0
Försöker vara så restriktiv jag bara kan men tycker det skulle bli tråkigt om man avstod blindköp helt, då hade jag troligen missat Ride with the Devil t.ex som nog är mitt favorit blindköp hittills.

My Criterion Collection

Redigerat av Dr. Zaius, 18 maj 2013 - 23:20.


#86

Postad 19 maj 2013 - 13:21

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

  • 2 926 inlägg
  • 0
Ja, Ride with the Devil var en riktigt trevlig överraskning. Floppade totalt och har ganska dåligt betyg men ack så bra den var!

#87

Postad 21 maj 2013 - 12:52

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0
Vet någon nåt bra ställe där man kan köpa Blu-Ray fodral, alltså samma typ som Criterion använder? Har kollat runt lite på Ebay men frakten är oftast i dyraste laget.

Har nämligen några fodral som har gått sönder under frakt, själva "låsningarna" till skivan brukar gå av vilket medför att skivan lossnar i fodralet :wacko:

#88

Postad 21 maj 2013 - 18:32

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0
Charulata är den enda av de nyligen utannonserade filmerna som jag har sett, och den tyckte jag var rätt långtråkig. Kan tänka mig köpa den andra Ray-filmen eftersom han i överlag är en väldigt kompetent regissör.

#89

Postad 22 maj 2013 - 08:16

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0

Vet någon nåt bra ställe där man kan köpa Blu-Ray fodral, alltså samma typ som Criterion använder? Har kollat runt lite på Ebay men frakten är oftast i dyraste laget.

Har nämligen några fodral som har gått sönder under frakt, själva "låsningarna" till skivan brukar gå av vilket medför att skivan lossnar i fodralet :wacko:


Vet ju inte om det är exakt samma eftersom det finns olika varianter, men t.ex:
http://www.kjell.com...y-fodral-p19395

#90

Postad 22 maj 2013 - 11:14

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0
Criterion kör med en lite annan typ av fodral som är transparenta (ofärgade) samt att insticket täcker ända upp runt hela fodralet men tack ändå :rolleyes:

#91

Postad 22 maj 2013 - 21:19

sajbot
  • sajbot
  • Lärjunge

  • 298 inlägg
  • 0
Casetopia på ebay ær nog det enda alternativet, men som sagt, frakten ær dyr.

#92

Postad 24 maj 2013 - 12:34

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0

Casetopia på ebay ær nog det enda alternativet, men som sagt, frakten ær dyr.


Inte enda alternativet, men vet inte vad de tar i frakt:
http://www.criterion...ray-case-5-pack

#93

Postad 24 maj 2013 - 17:13

sajbot
  • sajbot
  • Lärjunge

  • 298 inlägg
  • 0

Inte enda alternativet, men vet inte vad de tar i frakt:
http://www.criterion...ray-case-5-pack


De skickar bara inom Nordamerika. I så fall får man ha en "mail forwarding"-adress här: http://www.shipito.com/ exempelvis, och det blir betydligt dyrare.

#94

Postad 25 maj 2013 - 16:21

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0
Japp det var där jag kollade först men som sagt så skickar dom bara inom Nordamerika.

Days of Heaven är för övrigt senaste Criterion-filmen jag sett, mycket bra! En annan Malick-film jag måste inhandla och se är Badlands som verkar mycket intressant.

#95

Postad 25 maj 2013 - 17:23

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0
Har själv inte sett någon av dem men har varit sugen på att se Badlands ett tag nu, så den måste jag ta och beställa snart. Days of Heaven får jag ta och kolla upp lite närmare för den vet jag ingenting om.

Senaste sedda Criterion är dazed and Confused och den gillade jag. Det märks ju att det är många oprövade skådisar med i den men tyckte ändå det funkade rätt bra.

My Criterion Collection

Redigerat av Dr. Zaius, 26 maj 2013 - 11:44.


#96

Postad 04 juni 2013 - 07:45

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0
Bara så att ingen missat det pågår det en rea på Amazon.com just nu. Finns en hel del bra där och hittills har det blivit The Battle of Algiers och High and Low för egen del men det lär bli fler.

My Criterion Collection

#97

Postad 04 juni 2013 - 22:33

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0
Tackar för tipset! För mig blev det Badlands, On the Waterfront och Breathless till att börja med. Kommer nog slänga iväg ett par beställningar till :)

#98

Postad 04 juni 2013 - 23:11

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0
Det är en mycket bra rea och den utökas hela tiden vad det verkar: http://www.blu-ray.com/news/?id=11316

Har inte riktigt bestämt mig än men det lutar åt Amarcord och Revanche som det känns just nu.

Såg Heavens Gate tidigare under kvällen men tyckte inte den var något vidare och kommer inte se om den igen.

Redigerat av Dr. Zaius, 05 juni 2013 - 01:41.


#99

Postad 05 juni 2013 - 16:42

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0
Blev en andra laddning med Kuroneko, Band of Outsiders och Ivan's Childhood :)

#100

Postad 05 juni 2013 - 17:29

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

  • 2 926 inlägg
  • 0
Blev dessa:

Three Outlaw Samurai
The Samurai Trilogy
Badlands
Richard III
Jubal

För övrigt måste Blu-ray.com ha de absolut sämsta kritikerna som nätet någonsin har skådat. Visst, Criterion släpper mycket bra men att 181 av 222 recenserade titlar har minst 4,5/5 (filmen i helhet) är ett skämt.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.