Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Oppo BDP-83 *

1565 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Asus WL-330gE (Accesspunkter, bryggor & repeatrar) 1 (0) Inga priser
Oppo BDP-83 Regionsfri (Blu-ray-spelare) 5 8,5 (9) Inga priser
Oppo BDP-83SE (Blu-ray-spelare) 5 8,75 (3) Inga priser
Oppo BDP-83 Region A (Blu-ray-spelare) 5 (0) Inga priser
Oppo BDP-83SE NuForce Edition (Blu-ray-spelare) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

#101

Postad 03 mars 2009 - 13:54

Mats_L
  • Mats_L
  • Lärjunge

  • 418 inlägg
  • 0
It's the analog outputs that, when combined with the huge array of decoding capabilities, offers a hugely desirable opportunity for many older home theaters: a single chassis that will let systems without HDMI v1.1+ capability in the receiver or surround processor still have access to the lossless opportunities afforded by Dolby TrueHD, DTS-HD Master Audio, and SACD, with DVD-Audio expected to arrive by the time the product starts shipping. OPPO Digital clearly saw the need for this ability, and they put their best foot forward by giving the BDP-83 what I consider the best analog output section they've ever built. It is also possibly the best analog output section I've ever owned, and is certainly the best I've had in a source component.

Från recensionen som länkats till längre upp. Det verkar inte vara nån tvekan om att allt går att få ut analogt :blink:
Då vara det bara att invänta pris och release-datum för EU-versionen :P

#102

Postad 03 mars 2009 - 16:03

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

  • 967 inlägg
  • 0
De måste väl göra hårdvaruförändringar för att fixa regionskodningen på bluray. På dvd-sidan måste den väl i princip vara regionsfri för att kunna säljas här öht men det borde kanske gå med att ändra någon flagga i firmwaren.

Priset brukar väl hamna på $x10 ungefär på amerikanska grejer. Kanske mer nu med dagens dollarkurs.

#103

Postad 04 mars 2009 - 14:01

fitnessrx
  • fitnessrx
  • Lärjunge

  • 397 inlägg
  • 0
Kostar den under under 5000:- så köper jag den. Bra Blu-ray spelare går ju för ca 2000:- numera, och kommer antagligen sjunka ytterligare innan denna är ute på den europeiska marknaden

#104

Postad 04 mars 2009 - 15:28

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

  • 967 inlägg
  • 0
De konkurrerar ju lite med sig själva också. Man kan köpa en Oppo 980 och en mer vanlig Sony eller Panasonic bdspelare och få ungefär samma grej totalt sett. Sedan har det ju sina för och nackdelar med flera apparater. Mest nackdelar dock känns det som. Och det är inte lika coolt heller. Men det får ju inte kosta så mycket mer hur som helst.

Edit: Här var det some good shit: http://watershade.ne...BDP-83-faq.html

Redigerat av Unregistered2956b483, 04 mars 2009 - 15:45.


#105

Postad 06 mars 2009 - 16:19

Spygg
  • Spygg
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0
Ny recension - denna gång på HTF, och den är knappast mindre dräggelframkallande. Eller vad sägs om utlåtanden som:

"The aforementioned Pirates of the Caribbean loads up and initiates java in a couple snaps of the finger. If forced to make a decent guess I would say 4 or 5 times faster than any other blu-ray player on the market. All around disc load times for non java titles are bordering on DVD territory, titles like Behind Enemy Lines load and are at the menu in what seams like a instant compared to other players. The menu on the BEL disc is smooth and responds very fast, something I can't say about any other player that tries to handle this menu, the usual clunkiness is gone. The player has a very informative information screen display, including video codec, audio selection (did I mention how fast audio changes midstream are?), chapter/total times etc. I am not certain on this but you may see a bitrate meter as well in the future.

[...]

The Oppo BDP-83 is what I like to call the Lord of the Rings in blu-ray players, it is "The One Player To Rule Them All"! This player is going to make everyone else look bad and I mean real bad. Ease of use, responsiveness, loading times, a/v quality, updates, media player, you name it. A fully featured and stacked package, one that gets my highest recommendation possible."


KOM IGEN NU EUROPAMODELLEN!!!!

#106

Postad 06 mars 2009 - 17:48

HD-Ready
  • HD-Ready
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0
Skiter i europamodelln, kommer att importera! Sen får det kosta vad det vill... ;)

#107

Postad 06 mars 2009 - 19:08

Drem
  • Drem
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0
Samma här, blir det så att det endast går att köra 1 region på BD (som inte går att ändra med något hack?) så måste det bli en importerad regionA-maskin.

#108

Postad 08 mars 2009 - 10:34

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0
Tar också hellre en reg A maskin i såfall. Men dvd delen kunde få vara regfri.

#109

Postad 08 mars 2009 - 17:31

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

  • 967 inlägg
  • 0
För mig är det i alla fall helt avgörande med en europamodell (tror aldrig jag kommer se en USA-regionskiva någonsin...) Nu lär den ju komma eftersom den är utannonserad men väntan får inte bli för lång. I synnerhet när konkurrenterna kommer med nya apparater och priserna går med.

#110

Postad 09 mars 2009 - 22:07

fitnessrx
  • fitnessrx
  • Lärjunge

  • 397 inlägg
  • 0

För mig är det i alla fall helt avgörande med en europamodell (tror aldrig jag kommer se en USA-regionskiva någonsin...) Nu lär den ju komma eftersom den är utannonserad men väntan får inte bli för lång. I synnerhet när konkurrenterna kommer med nya apparater och priserna går med.




Håller med. Exempelvis Samsung bdp-1500 kostar ca 1600 numera. Visst den kanske inte är överjävlig på dvd men tillräckligt bra på blu-ray

#111

Postad 10 mars 2009 - 08:32

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

  • 967 inlägg
  • 0

Håller med. Exempelvis Samsung bdp-1500 kostar ca 1600 numera. Visst den kanske inte är överjävlig på dvd men tillräckligt bra på blu-ray


Eftersom Blueray dessutom fortfarande i allra högsta grad är i ett stadium där utveckling hela tiden sker, fler upptäcker standarden och priserna går ned så krävs det ju ännu mer av en maskin som genom fler funktioner, högre byggkvalitet men också högre pris är menat att hålla längre. Personligen är jag helt klart beredd att pröjsa en extra slant och vänta en liten stund till dock, den här maskinen är verkligen något man sett fram emot! Den har ju mer än bara blueray också.

Jag får förresten ta tillbaka lite av det där med att aldrig titta på Region A-skivor. En inventering av dvd-samlingen antyder att man faktiskt skaffar en del USA-import. Regionsfri vore värt lite extra slantar det med!! :)

#112

Postad 13 mars 2009 - 09:13

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

  • 967 inlägg
  • 0
Verkar som de släpper ifrån sig lite fler apparater i sitt EAP-program nu. Borde innebära att releasedate kommer lite närmare!

#113

Postad 23 mars 2009 - 21:40

HD-Ready
  • HD-Ready
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0
Inget releasedatum för allmänheten än? Är ruskigt otålig nu... :)

Och rent praktiskt, hur gör man bäst för att importera, skickar Oppo USA till Sverige eller måste man gå via andra händer?

#114

Postad 24 mars 2009 - 10:35

Wolfy
  • Wolfy
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0
Går utmärkt att köpa direkt från Oppodigital.com när den väl finns till salu (eftersom du inte bryr dig om vilka regioner spelaren är låst till).

#115

Postad 24 mars 2009 - 11:02

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

  • 1 428 inlägg
  • 0
Vore fint om den klarar importerade BD's från Fox etc också. :)

#116

Postad 25 mars 2009 - 15:51

Mats_L
  • Mats_L
  • Lärjunge

  • 418 inlägg
  • 0

Inget releasedatum för allmänheten än? Är ruskigt otålig nu... :lol:

Just nu väntar vi på att de 300 i Early adoption program 2, ska få sina enheter (de är på väg och vissa har fått dom), och därefter måste minst 70% av dessa rösta för att den är redo för release, så om man ska tro spekulationerna på avsforum så bör den släppas i Usa nångång under april. Därefter är frågan hur tillverkningskapaciteten är i förhållande till efterfrågan... Och fortfarande finns ingen info alls om när en EU-modell kan tänkas dyka upp :P
Jag är också otålig, känns som ett givet köp åtminstone upp till ~6000kr ;)

#117

Postad 25 mars 2009 - 16:02

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Blir spännande o läsa recensioner sen.

#118

Postad 25 mars 2009 - 16:22

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Hmmmm...var först ute efter en Panasonic BD55:a, som nu verkar vara sluttillverkad.
Men nu har nog mitt intresse totalt gått över till denna maskin istället :P

Vad jag inte fattar är hur OPPO klarat av att tillverka en spelare som startar BD skivor på några få sekunder och Pioneer, Sony, Samsung, Panasonic m.m. forfarande segar runt minuten för en BD-Java tung skiva, även om dom också blivit lite snabbare.

Hoppas Oppo höjt ribban nu på detta område så de andra följer efter när det gäller detta, då det är många som är otåliga just med laddningstider ;)

Det jag verkligen gillar med denna spelaren är att det verkar vara en rejäl och välbyggd pryl och inget slimmat, plastigt design missfoster som de flesta övriga tillverkare spottar ur sig. Klassisk design helt enkelt. Och detta är lika viktigt för mig som prestandan då den inte kommer att stå ut som en bedrövlig varböld bland övrig elektronik i bänken :lol:

Redigerat av Svante Skoog, 25 mars 2009 - 16:32.


#119

Postad 26 mars 2009 - 11:02

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Har bitit på naglarna sen i september förra året och nu verkar det snart vara här. Har lite kontakt med folk som är i EAP för spelaren och det verkar ju kalas dethär.

#120

Postad 26 mars 2009 - 12:51

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Vore dåligt om de inte släpper en EU modell.

#121

Postad 26 mars 2009 - 14:11

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

  • 967 inlägg
  • 0

Vore dåligt om de inte släpper en EU modell.


Det är redan klart att det kommer. Frågan är när och för hur mycket samt om den blir regfri, i alla fall regfri för dvd.

#122

Postad 26 mars 2009 - 15:15

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Ok då är det bara att vänta. :)

#123

Postad 28 mars 2009 - 03:58

Unregisteredbca7ae6e
  • Unregisteredbca7ae6e
  • Lärjunge

  • 490 inlägg
  • 0
jag vill inte vänta... har en oppo 981, är otrolligt nöjd med den, ser sjukt fram emot denna spelare

/Daniel

#124

Postad 01 april 2009 - 12:41

nilo
  • nilo
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
Ser verkligen ut att bli en grym blåstråle-spelare. Kommer förhoppningsvis bli den första jag köper. Men regionsfri dvd är nästan ett måste för mig. Regionsfri blu-ray klarar jag mig utan, även om det hade varit nice att ha det.

#125

Postad 01 april 2009 - 15:46

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Jepp. känner på mig att Oppo kommer att sopa mattan med konkurrenterna :)

Blir galen om jag inte får ett datum snart :)

#126

Postad 03 april 2009 - 13:37

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0
Läste lite snabbt i avsforum EAP tråden och verkar vara många som tycker att BDP-83 behöver mera finslipning än. Verkar alltså som inte USA versionen kommer släppas officiellt riktigt än.

#127

Postad 03 april 2009 - 19:18

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Får hoppas att den är redo att släppas under sommaren/hösten iallafall.
Men till skillnad mot vissa andra tillverkare verkar dom passa på att damma bort alla buggar innan släpp ;)

#128

Postad 04 april 2009 - 12:57

fitnessrx
  • fitnessrx
  • Lärjunge

  • 397 inlägg
  • 0
Vad är skillnaden mellan de analoga 7.1 utgångarna längst till vänster och de analoga 2.0 utgångarna precis bredvid...? Film...? Musik...?

#129

Postad 05 april 2009 - 22:24

strangedays
  • strangedays
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0
Ser intressant ut - men man måste kunna få den regionsfri när det gäller DVD-uppspelning. Regionsfri blu-ray är bara att glömma och det gör mig inte så mycket då flertalet filmer är regionsfria.

#130

Postad 06 april 2009 - 09:24

Mats_L
  • Mats_L
  • Lärjunge

  • 418 inlägg
  • 0

Läste lite snabbt i avsforum EAP tråden och verkar vara många som tycker att BDP-83 behöver mera finslipning än. Verkar alltså som inte USA versionen kommer släppas officiellt riktigt än.

Av de första 75 (av 350) som röstat har 69,3% röstat för att den är reda att släppas till allmänheten, Oppo kräver 70% för att släppa den... följ röstningen på Oppodigital.com


Vad är skillnaden mellan de analoga 7.1 utgångarna längst till vänster och de analoga 2.0 utgångarna precis bredvid...? Film...? Musik...?

2.0 utgången har bättre DAC, dvs. bättre ljud för de som inte behöver 7.1... alternativt anänder man båda :wub:

#131

Postad 06 april 2009 - 10:18

Unregisteredbca7ae6e
  • Unregisteredbca7ae6e
  • Lärjunge

  • 490 inlägg
  • 0

Ser intressant ut - men man måste kunna få den regionsfri när det gäller DVD-uppspelning. Regionsfri blu-ray är bara att glömma och det gör mig inte så mycket då flertalet filmer är regionsfria.


varför är det att glömma? och det gör mig en hel del, finns många filmer, bl.a. crititerion utgåvor som jag vill ha som inte är regionsfria

mina åsikter har inte ändrats var lika mycket emot regionsindelning när dvd kom som med bluray

/Daniel

#132

Postad 07 april 2009 - 11:40

Jfm010
  • Jfm010
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0

varför är det att glömma? och det gör mig en hel del, finns många filmer, bl.a. crititerion utgåvor som jag vill ha som inte är regionsfria

mina åsikter har inte ändrats var lika mycket emot regionsindelning när dvd kom som med bluray

/Daniel



Håller helt med. Regionsfri eller inte blir helt avgörande om det ska bli ett köp. Finns mängder med bra reg A-utgåvor som saknar motsvarighet i reg-B (och vice versa).

#133

Postad 07 april 2009 - 11:50

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

  • 967 inlägg
  • 0
Problemet med regionsfrieheten - som absolut har alla "egentliga" argument på sin sida - är att det verkar vara rätt bökigt att få till regionsfria BD-spelare utan att lämna den smala vägen så att säga. De som finns är hårdvarumoddade och/eller obskyra tillverkare (vilket iofs Oppo kan sägas vara...). Oppo verkar ju vilja vara ett slags highendalternativ till medelpris och då kan man kanske inte göra på det sättet. Dock borde rimligtvis den europeiska versionen i alla fall vara regionsfri för dvd, annars tappar de nog en hel del kunder. Får de dock till det även på Bluraysidan... ja, då öppnar sig en helt ny marknad...

#134

Postad 07 april 2009 - 12:49

nilo
  • nilo
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
Lite off-topic kanske... Men finns det någon blu-rayspelare alls idag som man lätt kan göra regionsfri? Som det är med vissa av dagens dvd-spelare, genom några enkla kommandon med fjärrkontrollen. Detta är ju önskedrömmen på oppon.

#135

Postad 07 april 2009 - 13:20

fitnessrx
  • fitnessrx
  • Lärjunge

  • 397 inlägg
  • 0

2.0 utgången har bättre DAC, dvs. bättre ljud för de som inte behöver 7.1... alternativt anänder man båda :)




Blir 2.0 utgången lika bra som med HDMI`?

#136

Postad 07 april 2009 - 13:28

nilo
  • nilo
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0

Blir 2.0 utgången lika bra som med HDMI`?


2.0 utgången är redan omvandlad. Om den är bättre än ljudet ut på HDMI hänger på vad du har för DAC efter där i slutändan. Tror jag.

#137

Postad 07 april 2009 - 13:48

Mats_L
  • Mats_L
  • Lärjunge

  • 418 inlägg
  • 0

2.0 utgången är redan omvandlad. Om den är bättre än ljudet ut på HDMI hänger på vad du har för DAC efter där i slutändan. Tror jag.

Exakt, det beror på om DAC'en i förstärkaren är bättre eller sämre än den i Oppon...

#138

Postad 07 april 2009 - 15:11

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

  • 1 470 inlägg
  • 0

Lite off-topic kanske... Men finns det någon blu-rayspelare alls idag som man lätt kan göra regionsfri? Som det är med vissa av dagens dvd-spelare, genom några enkla kommandon med fjärrkontrollen. Detta är ju önskedrömmen på oppon.

från fabrik är det såvitt jag vet bara LG BH200 (som för övrigt har grisdåligt mjukvarustöd, även om jag är ganska förtjust i den) och DUNEs BD/mediastreamer-hybrider som går att regmodda med fjärrhack.

BDA har ju hårdare kontrollmöjlighet mot folk som bryter mot deras regler i och med att licenser kan dras in i efterskott i de nya systemen. dvs att om en tillverkare skulle reta upp BDA tillräckligt kan nya filmer förses med uppdateringar som gör oönskade spelarmärken i princip oanvändbara, så det kan nog dröja tills vi ser regfria spelare i större utsträckning =(

om oppon skulle möjliggöra regionsfrihet så är det mycket möjligt att det får bli en sån för min del, så får ep30:n (eller A2:n) klara HDDVD och bh200n kanske mor får låna - BD skulle verkligen komma till sin rätt på hennes 28" tjockis med bara TVhögtalarna som ljudåtergivare ;)

#139

Postad 07 april 2009 - 16:02

fitnessrx
  • fitnessrx
  • Lärjunge

  • 397 inlägg
  • 0

2.0 utgången är redan omvandlad. Om den är bättre än ljudet ut på HDMI hänger på vad du har för DAC efter där i slutändan. Tror jag.




Okej. Men det är enbart det d hänger på i detta fallet.. inte att RCA inte klarar av HD-ljud lika bra som HDMI eller något...

#140

Postad 07 april 2009 - 16:08

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0

Av de första 75 (av 350) som röstat har 69,3% röstat för att den är reda att släppas till allmänheten, Oppo kräver 70% för att släppa den...


Skön inställning, fler borde köra så tycker jag. De är ju inne i omgång 2 nu så vi får se. Snygg är den också

#141

Postad 07 april 2009 - 18:18

HD-Ready
  • HD-Ready
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0
Att Oppo skulle göra den regfri är bara att glömma, då skulle deras BD-licens sitta löst. Men det hindrar ju inte att tredjepartsutvecklare kan fixa det, men det kommer säkert att kosta en slant och då kan man lika gärna köpa en billig reg B spelare att ha som backup. Jag kommer i alla fall att prioritera region A på BD.

Kommer att köra
Oppo för BD RA och DVD R1 (och SACD).
Toshiba för HD DVD och DVD R2.
Har väl dessutom ett tiotal R3 och R4 som jag helt enkelt får byta ut eller rippa till DVD-R.

Tur att man har två HDMI-ingångar på receivern men nästa gång jag köper nytt får det nog bli fyra, minst. :)

#142

Postad 07 april 2009 - 20:49

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Bifogad fil  Blu_ray_BDP_83_back_hr_1_.jpg   148,6K   1 Antal nerladdningar
Bifogad fil  Blu_ray_BDP_83_rightangle_hr_1_.jpg   299,26K   0 Antal nerladdningar

#143

Postad 07 april 2009 - 21:47

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Gillar verkligen looken på spelaren ;)

#144

Postad 08 april 2009 - 11:18

Unregistered93acb259
  • Unregistered93acb259
  • Användare

  • 134 inlägg
  • 0

Toshiba för HD DVD och DVD R2.
Har väl dessutom ett tiotal R3 och R4 som jag helt enkelt får byta ut eller rippa till DVD-R.

Det finns regfri firmware till ett antal Toshiba HD-DVD modeller, men det kanske inte stämmer med din?
Tror att EP-10 och EP-35 ska ha.

#145

Postad 08 april 2009 - 14:26

Unregistered93acb259
  • Unregistered93acb259
  • Användare

  • 134 inlägg
  • 0

Det finns regfri firmware till ett antal Toshiba HD-DVD modeller, men det kanske inte stämmer med din?
Tror att EP-10 och EP-35 ska ha.

Regfri på DVD, alltså - HD-DVD är förstås redan regionsfritt...

#146

Postad 08 april 2009 - 14:39

Mats_L
  • Mats_L
  • Lärjunge

  • 418 inlägg
  • 0

Skön inställning, fler borde köra så tycker jag. De är ju inne i omgång 2 nu så vi får se. Snygg är den också

Absolut, men plågsamt att vänta om man bestämt sig... Ja-rösterna verkar iaf. ha ökat sen nya firmware'n släpptes häromdan, nu 75,4% (av 106) som röstat ja.

#147

Postad 08 april 2009 - 15:03

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Då har dom klivit över 70% vilket är mycket bra.

#148

Postad 09 april 2009 - 07:30

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

  • 967 inlägg
  • 0
Fortfarande en hel de som röstat "nej" men det kanske kommer att uppdateras. Av kommentarerna på AVSforum att döma håller ändå spelaren redan hög kvalitet som jag förstår det.

#149

Postad 09 april 2009 - 11:06

fitnessrx
  • fitnessrx
  • Lärjunge

  • 397 inlägg
  • 0

Bifogad fil  Blu_ray_BDP_83_back_hr_1_.jpg   148,6K   1 Antal nerladdningar
Bifogad fil  Blu_ray_BDP_83_rightangle_hr_1_.jpg   299,26K   0 Antal nerladdningar





Den är onekligen jävligt snygg

Regfri på DVD, alltså - HD-DVD är förstås redan regionsfritt...




Alla HD-dvd går att göras regionsfria på dvd

#150

Postad 12 april 2009 - 20:57

strangedays
  • strangedays
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0
Jag avskyr regionskodning - det enklaste hade varit att man släppt en enda utgåva - tagit bort alla mellanhänder och gjort så att man kunde ladda ned textning om så önskas via 2.0 profilen.

Men regionsfri på DVD måste den vara - och flera företag erbjuder det idag (Pioneer, Panasonic).



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.