Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

När kommer Star Wars på Blu-Ray?

749 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Star Wars - The Complete Saga (US) (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 2 9,08 (12) Inga priser
Star Wars - The Complete Saga - DigiPack (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 3 9,49 (72) Inga priser
Star Wars - Original Trilogy (Episodes IV-VI) (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 2 8 (4) 109:-
1 relaterade trådar

#1

Postad 23 november 2008 - 00:40

GoodLuv
  • GoodLuv
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Okej, nu är jag en av dem som ännu inte införskafat Star Wars (och med Star Wars menar jag episod 4-6, inget av det andra kraffset). Tankarna på ett DVD inköp har länge varit nära, men nu funderar jag på om någon vet om dessa titlar är planerade för Blu-Ray release inom den närmaste framtiden?

Inget vad jag hört, men man hör ju inte allt, så hojta gärna ni som vet/hört något.

detta forum rockar...

#2

Postad 23 november 2008 - 00:45

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
Enkelt svar, nej.

Lucas kommer att sitta på titlar ett tag till. Han vill vänta tills så många som möjligt har BD innan han släpper några filmer.

#3

Postad 23 november 2008 - 08:37

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
...och med nuvarande försäljning lär vi få vänta 7-10 år om inte mer.

#4

Postad 23 november 2008 - 20:20

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

  • 1 419 inlägg
  • 0
Star Wars på DVD dröjde om jag inte minns fel 6 år från att DVD introducerades. 1997-2003

#5

Postad 23 november 2008 - 20:33

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Enkelt svar, nej.

Lucas kommer att sitta på titlar ett tag till. Han vill vänta tills så många som möjligt har BD innan han släpper några filmer.


...och hitta på något nytt bus med CGI-karaktärer...

#6

Postad 23 november 2008 - 20:48

Marcus B.
  • Marcus B.
  • Forumräv

  • 829 inlägg
  • 0
Strulet, (för det var strul), som ledde tll att det tog så länge innan de släpptes på dvd, var för att det fanns oklarheter om rättigheterna kring Star Wars. Kommer tyvärr inte ihåg vad konflikten bestod i. Men det var därför som det tog så lång tid med dvd. Har svårt att tro att de inte skulle ha klarat ut dessa problem för nya format. DVS. Blu ray etc.

/M.

#7

Postad 23 november 2008 - 21:08

Unregistered7c5139ba
  • Unregistered7c5139ba
  • Beroende

  • 1 310 inlägg
  • 0

Lucas kommer att sitta på titlar ett tag till. Han vill vänta tills så många som möjligt har BD innan han släpper några filmer.

Det där är ett argument som jag har svårt att smälta. Jag menar, om de släpper filmerna nu, blir de ospelbara då om 2-3 år när det finns 4-500% fler spelare på marknaden, eller går de att sälja även då!?! ;)
Totalt antal sålda enheter om 2-3 år kommer ju i alla fall inte bli mindre om de skulle släppa imorgon jämfört med om säg 2 år.
Enda anledningen, som jag ser det, skulle vara om de behöver snabb initiell försäljning för att täcka upp utlagda kostnader för att skapa rellarna. Tror knappast de behöver det.
Dessutom skulle en release av alla 6 filmer säkerligen boosta försäljningen av spelare också. Kanske marginellt men absolut inte åt andra hållt i alla fall.

Utöver detta så är alla sex filmerna redan broadcastade på HDTV så en HD-transfer finns redan. Håller säkerligen inte BD-kvalitet och behöver nog putsas upp lite, men en stor del av jobbet är redan gjort.

#8

Postad 23 november 2008 - 21:12

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Vore schyst med en snygg box med alla 6 delar. ;)

#9

Postad 23 november 2008 - 21:21

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Det är banne mig dags för riktiga gamla kioskvältare att dyka upp nu på BD fattar inte varför de ska vänta ut antalet spelare för, har de inte råd att trycka upp nya HD utgåvor eller om de inte cashar in multum omgående?

Precis som pjay skrev så kommer ju en hel del få upp ögonen för Blu-Ray men filmerna kommer ju ändå köpas allt eftersom folk skaffar spelare + alla som redan är inne på HD vågen.

Och vad är det som säger att de måste trycka upp en massa hyllvärmare nu obegripligt att bara vänta ut
åren. Det sjuka är väl att storfilmerna fortfarande går varma på DVD så alla som köper DVD 10 år senare de har fördel gentemot oss som är inne i framtiden redan hyffsat patetiskt.

#10

Postad 29 september 2009 - 10:58

wictor
  • wictor
  • Beroende

  • 1 447 inlägg
  • 0
Bump,

Ryktades i Stardust (tidning) att 1-6 bluraybox är på gång?

Nått nytt under solen?

Hur fånig va inte denna då?
http://www.youtube.c..._embedded#t=329

Redigerat av wictor, 29 september 2009 - 11:15.


#11

Postad 11 november 2009 - 20:34

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

  • 2 926 inlägg
  • 0
Jag hittade två screenshots från en 1080p-HDTV från Rymdimperiet slår tillbaka!

Ser helt okej ut - snacka om att man längtar till riktiga Blu-ray-släpp!

Postad bild
Postad bild

#12

Postad 11 november 2009 - 21:00

HD-Ready
  • HD-Ready
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0
Jag vet inte jag, tycker det ser uppskalat ut... Men det kanske är komprimeringen som gör.

#13

Postad 11 november 2009 - 21:01

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Jepp jag har sett dom där HDTV versionerna och det är löjligt bra bild på dom, ser nyinspelat ut, så Lucas borde banne mig få tummen ur röven och släppa dom där versionerna på BD typ NU! :)

#14

Postad 11 november 2009 - 21:40

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

  • 1 470 inlägg
  • 0

Lucas borde banne mig få tummen ur röven och släppa dom där versionerna på BD typ NU! :)

han behöver ju inte ens göra jobbet själv, han kan ju bara ladda ner de färdiga BD som redan finns, färgkorrigerade till korrekt originalton (istf de hysteriska special edition-färgerna) och allt =D

Release Date : July 2009 - Proper Re-Issue August 14, 2009
Source : 1080p Sky Broadcasting/1080p German Premier Caps Hybrid
Frame Rate : 23.976 fps
Video : 1920x1080p @ 35,000kbps H.264
Audio : English AC3 5.1EX
Audio : English DTS 5.1
Audio : Isolated Film Score DTS 5.1 @ 1509kbps
Audio : Isolated Film Score Uncompressed PCM Stereo
Audio : Audio Commentary -Untouched from Retail R1 DVD
Length : 124m


Like Empire Strikes Back and Return Of The Jedi, Lucas went back and made color adjustments to the Special Edition releases. With Empire he went blue and A New Hope he went Red. With A New Hope, the bland black and white universe dominated by the Empire had suddenly become more colorful. Some of the scenes were overly hot adding a reddish hue and laserblasts were now a hot pink?!. WTF... I tried to clean up some of those issues. I didn't want to get tied up in some sort or obsessed "restoration" because I am only a little crazy. I tried to "fix" the pink/magenta laser blasts with either red or white depending on what seemed closer to the frame on the original theatrical version. However, I didn't do a frame by frame adjustment through the entire movie so I know I missed a few. I wanted to take away the obviousness of them so watching the scenes with a lot of laser blasts you shouldn't really notice anything except the action on the screen- no pink pops. Again, this is NOT an extensive restoration and against popular belief these blurays are NOT "color corrections" I never said they were. They are simple adjustments here and there to my liking. In fact, I could probably spend months tweaking the colors and brightness and never truly be satisfied. No one knows for sure what "correct" even means and should never claim so. One other tweak worth mentioning is the Cantina scene, I had to lighten it up some. I thought it was way too dark in many scenes and had to give it some breathing room. Compared to the theatrical version it looks like it was shot completely in the dark when in fact it use to be well lit.


For this release I mainly dialed back on the overall red saturation trying to bring the color tone closer to what appeared natural to me like I did 3 years ago on the original release. I felt the majority of the feature looked pretty good and I did leave a lot of things "as is" because I liked the punch of color. Even though I had already visited the high def saga back in 2007 with several of these adjustments- this go around is my preferred versions because I went much deeper than before and never quit felt happy, not to mention Han does shoot Greedo first as I have always done. I never had access to H.264 encoding and my old obsolete version were compromised in almost every way. These things seem kind of trivial now since several have imitated this technique over the past couple years but up until now no one has actually threw the bits at it to fully enjoy it all on a real home theater system in a convenient "just hit play" format.



#15

Postad 11 november 2009 - 23:40

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0

Jag vet inte jag, tycker det ser uppskalat ut... Men det kanske är komprimeringen som gör.


Håller med såg inte så bra ut,oskarp bild hennes ögon är suddiga.

#16

Postad 12 november 2009 - 12:44

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Tro mig, dom där 1080p versionerna som visades på SKY är INTE uppskalade.
Det var var tydligt att det var äkta HD med gott om findetaljer.
Dom där screenshotsen gör inte originalen rättvisa.
Dock spökar komprimeringen till det ibland som vanligt på HDTV :P

Redigerat av Svante Skoog, 12 november 2009 - 12:46.


#17

Postad 12 november 2009 - 14:21

HD-Ready
  • HD-Ready
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0
Är det inte rätt dålig bandbredd på satellit också? Hårdare komprimerat än blu-ray.

#18

Postad 12 november 2009 - 15:13

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

  • 1 470 inlägg
  • 0

Tro mig, dom där 1080p versionerna som visades på SKY är INTE uppskalade.
Det var var tydligt att det var äkta HD med gott om findetaljer.
Dom där screenshotsen gör inte originalen rättvisa.
Dock spökar komprimeringen till det ibland som vanligt på HDTV :P

instämmer. riktight fina.
då de är beskurna är de där dessutom förmodligen från en omkodad version

Är det inte rätt dålig bandbredd på satellit också? Hårdare komprimerat än blu-ray.

jupp. de där sw-capsen ligger på ungefär halva bitraten mot en hyfsad BD (och då är de ändå bra för att vara cappar)

#19

Postad 14 november 2009 - 18:53

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

  • 980 inlägg
  • 0
Mera HD bilder på Star Wars sändingen!
http://www.avforums....screencaps.html

#20

Postad 14 november 2009 - 21:29

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

  • 2 926 inlägg
  • 0
Detta är ju helt sjukt bra!!!!

Postad bild

#21

Postad 14 november 2009 - 22:05

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

  • 2 926 inlägg
  • 0
Lite fler:

Postad bild

Postad bild

#22

Postad 14 november 2009 - 22:16

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Ser fantastiskt bra ut. Dag 1-köp när herr Lucas får tummen ur röven och pekar den uppåt istället. Vore ju dessutom en våt dröm om han släppte originalversionerna i HD.

#23

Postad 15 november 2009 - 11:15

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Dyker med andra ord upp först via HD streaming och inte på BD förrän.. år 2017?

#24

Postad 15 november 2009 - 11:48

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

  • 911 inlägg
  • 0

Dyker med andra ord upp först via HD streaming och inte på BD förrän.. år 2017?



Va? 2017??

;)


Mvh

#25

Postad 15 november 2009 - 11:52

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0

Va? 2017??

:blush:

Mvh

Nejdå, AudioCode skriver så mycket... Han jagar 10000 inlägg ;)
Jag tror detta kan bli årets julklapp 2012, en underbar box med extra allt, mini Star Wars svärd och gubbar.

#26

Postad 15 november 2009 - 11:55

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0

Nejdå, AudioCode skriver så mycket... Han jagar 10000 inlägg :blush:
Jag tror detta kan bli årets julklapp 2012, en underbar box med extra allt, mini Star Wars svärd och gubbar.

;)
Då ska du spana in jonas... :lol:

Filmerna släpps inte förrän BD passerar DVD.
BD ligger just nu på dryga 12% mot försäljningen av dvd.

#27

Postad 15 november 2009 - 14:59

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Vad är det med mig ? ;) Tror inte BD försäljningen måste gå om dvd innan Starwars släpps.

#28

Postad 15 november 2009 - 16:11

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Sky HD spela in på BD och vips, då har man titeln på BD, hur lätt som plätt ;)

#29

Postad 26 november 2009 - 18:17

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

  • 2 926 inlägg
  • 0
At a Panasonic Blu-ray lunch held November 25 in Australia, 20th Century Fox Managing Director Chris Dunn was asked when 'Star Wars' can be expected to come out on Blu-ray. Dunn replied that one would need to ask George Lucas, but he remarked that the DVD release of the original 'Star Wars' trilogy happened in 2004, very late in the format's lifecycle, when it was pretty much ubiquitous.

Dunn also explained the how movies from the back-catalogue are selected for release on Blu-ray.

Firstly, the studios gauge demand for the title. At the moment, the movies that sell best on Blu-ray come from the genres of action, thriller or science fiction, due to the demographic of Blu-ray buyers. This is expected to expand and diversify as more households discover the benefits of Blu-ray.

The studios also consider the quality of the film elements (including the need for remastering), and any rights issues with directors and producers.


#30

Postad 19 januari 2010 - 16:21

Unregistered8b063c7c
  • Unregistered8b063c7c
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
F'låt om jag drar upp en gammal tråd, men...
Tusan vad jag längtar efter att se Mark Hammil & Grabbarna fajtas i 1080p.

Redigerat av Unregistered8b063c7c, 19 januari 2010 - 16:22.


#31

Postad 19 januari 2010 - 16:41

Danneman_
  • Danneman_
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0
finns det någon som har någon rimlig aning om när dom kommer? 2012?

#32

Postad 20 januari 2010 - 17:41

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Har vi tur kommer filmerna 2012 bara hålla tummarna.

#33

Postad 20 januari 2010 - 17:44

Rapparsven
  • Rapparsven
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0

Har vi tur kommer filmerna 2012 bara hålla tummarna.


Vadå tur!?
2012 kommer vi alla att dö ju!! <_<

#34

Postad 08 februari 2010 - 19:41

pege63
  • pege63
  • Forumräv

  • 584 inlägg
  • 0
Vad jag läst så skall dom komma som 3D håller på att göras om

#35

Postad 08 februari 2010 - 20:06

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Var har du läst det ?

#36

Postad 08 februari 2010 - 20:10

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0

Vadå tur!?
2012 kommer vi alla att dö ju!! :(

Men det är först den 21:a december

#37

Postad 08 februari 2010 - 20:44

Lord K
  • Lord K
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Var har du läst det ?


Man kan ju anta i aftonbladet eller i denna tråd https://www.minhembi...howtopic=253667

#38

Postad 18 april 2010 - 05:18

Tumme
  • Tumme
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0
När kommer Star Wars på BD? Kanske oktober 2011 om ryktet stämmer.

http://www.thedigita...com/#mytwocents

Thomas

#39

Postad 18 april 2010 - 07:28

bahama
  • bahama
  • Forumräv

  • 977 inlägg
  • 0
Från Blu-ray.com

"During a panel at the C2E2 comic convention in Chicago, Steve Sansweet, Lucasfilm's Director of Content Management and Head of Fan Relations, stated that the company has been working on a Star Wars Blu-ray set. "We have been at work for a couple of years working on—I won't call it the Ultimate Set because we keep finding stuff—but, a very full set of all six movies on Blu-ray with lots of extra material", said Sansweet. "

Så lagom till jordens undergång 2012 kanske....

#40

Postad 18 april 2010 - 12:30

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Härliga nyheter. :D
slutet av 2011 kanske den kommer.

#41

Postad 18 april 2010 - 14:47

HD-Ready
  • HD-Ready
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0
Hoppas att de gör rätt från början då och inte först drar en fuling som med Lord of the Rings.

#42

Postad 18 april 2010 - 19:26

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Hoppas att de gör rätt från början då och inte först drar en fuling som med Lord of the Rings.


Klart de kommer göra en fuling. Vem vet om Lucas inte lider av "kornskräck"? Hehe.

#43

Postad 18 april 2010 - 21:06

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Jepp, gäller att ha förväntningarna i botten :)

Tänkt om han kunde släppa på sin stolthet och även ha med original versionerna helt remastrade.
Fast det lär väl aldrig hända ;)

Visst många av ändringarna blev till de bättre, som att dom fick bort de svarta kanterna runt de optiska effekterna m.m., men jag står inte ut med alla CGI varelser han var tvungen att klämma in :D

#44

Postad 18 april 2010 - 22:03

Unregistered0b884712
  • Unregistered0b884712
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 0
When pigs can fly

#45

Postad 18 april 2010 - 22:08

wictor
  • wictor
  • Beroende

  • 1 447 inlägg
  • 0

Jepp, gäller att ha förväntningarna i botten ;)

Tänkt om han kunde släppa på sin stolthet och även ha med original versionerna helt remastrade.
Fast det lär väl aldrig hända ;)

Visst många av ändringarna blev till de bättre, som att dom fick bort de svarta kanterna runt de optiska effekterna m.m., men jag står inte ut med alla CGI varelser han var tvungen att klämma in :)


Rymdscenerna funkar riktigt bra, men slakten av "6an" är ju sjuk. Jag menar hålet i öknen, dansscenen/konserten hos jabba omg skjut mig.

#46

Postad 19 april 2010 - 01:42

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Jepp, t.ex. de extra och utbytta effekterna i slutet av 4:an vid dödsstjärnan smälte in så bra att jag, när jag såg den på bio 1997, missade att det var så mycket nya effekter i den scenen. Det var inte förrän jag såg om original versionen på VHS efteråt som jag insåg vad mycket som var utbytt till det bättre.
Hade han bara förbättrat den typen av effekter så hade jag lätt klarat mig utan originalen.

Sen så har vi ju scenen med Han Solo i baren, där han i originalet skjuter först och därmed framstår som en Clintan liknande hårding. Att han skjuter i självförsvar i den nya versionen sopar bort den känslan helt :)

Dans scenen i 6:an var så pinsamt usel att jag ville gräva ner mig i soffan och dö ;)

Oh well, filmerna är fortfarande underhållande, och bra mycket bättre än den nya trilogin som har så uselt manus, dialog och skådespeleri att det gör ont emellanåt. Även om 3:an är helt okej.

#47

Postad 19 april 2010 - 06:21

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Jepp, gäller att ha förväntningarna i botten ;)

Tänkt om han kunde släppa på sin stolthet och även ha med original versionerna helt remastrade.
Fast det lär väl aldrig hända ;)

Visst många av ändringarna blev till de bättre, som att dom fick bort de svarta kanterna runt de optiska effekterna m.m., men jag står inte ut med alla CGI varelser han var tvungen att klämma in :)


Han måste lidit av sömnbrist när han tog fram Jar Jar-Binks. Dessutom fick han för sig att "förbättra" de gamla filmerna med lite nytt smått och gott.

Hans mästerverk är fortfarande THX 1138. Den tillhör Sci-fi toppen. Men även den var han ju tvungen att pula på..hehe.
Jag köper gärna de tre första filmerna han gjorde. De tillhör liksom min barndom. Synd bara att han så gärna vill ändra efteråt i filmerna.

#48

Postad 19 april 2010 - 10:41

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

  • 980 inlägg
  • 0
http://www.moviezine...tjarnornas-krig

#49

Postad 19 april 2010 - 17:47

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

http://www.moviezine...tjarnornas-krig


Fan, jag blev skitskraj när jag läste att det blir nya scener. Men det var ju bara scener från "daylies" han hade hittat. Det vore faktiskt coolt med lite nygammalt material på filmen. Man kan nog vara säker på att Lucas även hittar på något nytt bus med datorgrafiken trots att det är Blu-ray. Eller kanske just därför.

Undrar vad som försigår under hans välkammade kalufs.

Redigerat av Unregistered1fef72f3, 19 april 2010 - 17:47.


#50

Postad 19 april 2010 - 18:08

Binks
  • Binks
  • Forumräv

  • 739 inlägg
  • 0
Jag hoppas att Home Entertainment kör en sån lock kampanj då med hela boxen för 129:-.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.