Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

När kommer Star Wars på Blu-Ray?

749 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Star Wars - The Complete Saga (US) (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 2 9,08 (12) Inga priser
Star Wars - The Complete Saga - DigiPack (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 3 9,49 (72) Inga priser
Star Wars - Original Trilogy (Episodes IV-VI) (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 2 8 (4) 109:-
1 relaterade trådar

#51

Postad 19 april 2010 - 22:03

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0

Men det var ju bara scener från "daylies" han hade hittat. Det vore faktiskt coolt med lite nygammalt material på filmen.


Finns några deleted scenes från 4:an på youtube som kanske kan komma med i en längre BD version:
http://www.youtube.c...h?v=WO0jC5_JM5M
http://www.youtube.c...feature=related
Än en gång, FAN va mycket naturligare dialogen och skådespeleriet är i de gamla filmerna. Är nästan lite "Sista Natten med Gänget" känsla över dom där scenerna, vilket inte är så konstigt då Lucas gjorde Star Wars direkt efter den filmen. Synd att Lucas glömde bort hur man regisserade skådisar och skrev dialog när det var dags för nya trilogin ;)

Bjuder även på denna klassiker:
http://www.youtube.c...h?v=9zWcFj7xJW4
:rolleyes:

Redigerat av Svante Skoog, 19 april 2010 - 22:04.


#52

Postad 19 april 2010 - 22:10

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0

Jag hoppas att Home Entertainment kör en sån lock kampanj då med hela boxen för 129:-.


Hoppas kan du alltid. ;)

#53

Postad 20 april 2010 - 10:52

wictor
  • wictor
  • Beroende

  • 1 447 inlägg
  • 0

Finns några deleted scenes från 4:an på youtube som kanske kan komma med i en längre BD version:
http://www.youtube.c...h?v=WO0jC5_JM5M
http://www.youtube.c...feature=related
Än en gång, FAN va mycket naturligare dialogen och skådespeleriet är i de gamla filmerna. Är nästan lite "Sista Natten med Gänget" känsla över dom där scenerna, vilket inte är så konstigt då Lucas gjorde Star Wars direkt efter den filmen. Synd att Lucas glömde bort hur man regisserade skådisar och skrev dialog när det var dags för nya trilogin ;)

Sådant hoppas jag verkligen är med, finns säkert riktigt mycket annat bortklippt också. De äldre filmerna skulle faktiskt må bra av 5-10 min extra om inte mer, nu när man är van vid avatar och sagan om ringen längder.

#54

Postad 20 april 2010 - 18:45

Mooshie
  • Mooshie
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 0
Scenen med där Luke och Biggs talar om den senares planer på att smita från "the imperial academy" och gå med rebellerna borde ju verkligen vara med i filmen!! Brukar fundera när jag ser fyran över varför Luke så gärna vill gå en pilotskola som drivs av imperiet, när han hatar det så. Här får man ju reda viktig fakta känns det som!

#55

Postad 08 augusti 2010 - 17:05

Movie_freaker_1
  • Movie_freaker_1
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0
Bilderna som kalekulan har postat ser hyfsade ut, jag tror att Star Wars på Blu-Ray kommer göra bra ifrån sig. Originaltrilogin är inspelad i Panavision som oftast ger bra resultat på Blu-Ray så jag tror inte detta kommer bli något undantag.

Angående Star Wars-filmerna i sig föredrar jag de äldre filmerna och fyran är min absoluta favorit. Ser helst originalversionerna utan tillagda datoranimerade effekter. Det i slutet som Svante Skoog nämnde kan jag inte ha något minne av att det var bättre i den omgjorda versionen men det stämmer säkert, dock gillar jag inte den datoranimerade Jabba The hutt, de tillagda robotarna i staden på Tatoonie (planeten där Luke kommer ifrån hette väl så?) eller att Greedo skjuter mot Han Solo i Cantina scenen. Däremot så har jag minne av att alla ljussablar i originalversionen var vita, kan det stämma?

Redigerat av Movie_freaker_1, 08 augusti 2010 - 17:16.


#56

Postad 09 augusti 2010 - 08:21

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0
Det var rätt så stressigt för Lucas när han skulle göra den andra filmen på 80-talet. För att hinna med lät han en annan skriva manuset. Den filmen blev också väldigt bra, med introduktionen av Yoda och "Imperial Walkers". Kommentatorspåret är underhållande. Medregissören berättar att man inte behöver ha riktiga kärleksscener med, utan bara antyda dem.

Bäst skulle de gamla filmerna må av att Lucas tog bort alla datoranimationer. Utom den där de visar hur man kommer in dödstjärnan. Den scenen är bland de första gångerna man använde datorgrafik i film.

Men jag tror inte Lucas någonsin kommer ta bort de nya, dåligt implementerade datorscenerna. Det är för mycker prestige för honom.

#57

Postad 14 augusti 2010 - 14:20

TheJohan
  • TheJohan
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0

Det var rätt så stressigt för Lucas när han skulle göra den andra filmen på 80-talet. För att hinna med lät han en annan skriva manuset. Den filmen blev också väldigt bra, med introduktionen av Yoda och "Imperial Walkers". Kommentatorspåret är underhållande. Medregissören berättar att man inte behöver ha riktiga kärleksscener med, utan bara antyda dem.

Bäst skulle de gamla filmerna må av att Lucas tog bort alla datoranimationer. Utom den där de visar hur man kommer in dödstjärnan. Den scenen är bland de första gångerna man använde datorgrafik i film.

Men jag tror inte Lucas någonsin kommer ta bort de nya, dåligt implementerade datorscenerna. Det är för mycker prestige för honom.


Fast det bästa vore ju om han inkluderar både de gamla och nya versionerna i boxen, precis som dvd utgåvorna.

#58

Postad 14 augusti 2010 - 18:48

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0
Det är väl bara Laserdisc och en VHS som har originalversionerna? De tre första filmerna Lucas gjorde(70-80-tal) har ny datorgrafik på dvd, tyvärr.

Det skulle förvåna mig om Lucas släppte filmerna som de såg ut vid premiären på sjuttiotalet. Chansen för det verkar väldigt fjärran. Han är för envis för det och förlorar prestige ifall han plötsligt ger med sig och ger ut originalkonceptet. Det hinner nog snöa i ****t innan det sker.

Redigerat av Unregistered1fef72f3, 14 augusti 2010 - 18:49.


#59

Postad 14 augusti 2010 - 19:10

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

  • 2 926 inlägg
  • 0
Postad bild

Äntligen! :)

Redigerat av Kalekulan, 14 augusti 2010 - 22:46.


#60

Postad 14 augusti 2010 - 19:37

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

  • 980 inlägg
  • 0

Postad bild

Äntligen! :rolleyes:


Fall 2011? Aja, kommer nog inte bli något ihopkrafs utan något ordentligt då :)

#61

Postad 14 augusti 2010 - 19:43

Yocke
  • Yocke
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0

Det är väl bara Laserdisc och en VHS som har originalversionerna? De tre första filmerna Lucas gjorde(70-80-tal) har ny datorgrafik på dvd, tyvärr.

De kom med på dvd också, som "extramaterial" när filmerna släpptes som individuella utgåvor. Dock icke-anamorfiska och ganska slitna.

#62

Postad 15 augusti 2010 - 05:47

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

De kom med på dvd också, som "extramaterial" när filmerna släpptes som individuella utgåvor. Dock icke-anamorfiska och ganska slitna.


Du menar att originalscenerna var med? Kanske man kan klippa in dem i dvd:n och göra en version som duger för all framtid. Vad glad Lucas skulle bli...hehe.

#63

Postad 15 augusti 2010 - 08:34

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Hoppas, hoppas, hoppas att Lucas har hjärna nog att inkludera originalversionerna av originaltrilogin i den kommande Blu-Ray boxen. Vore ju en katastrof av episka proportioner om bara dom CGI-kladdiga Specialversionerna skulle komma med, speciellt med tanke på hur illa vissa grejer var i senaste DVD-boxen (Vaders rosa ljussabel, blä!)

#64

Postad 15 augusti 2010 - 08:40

Unregistered24a8fb9a
  • Unregistered24a8fb9a
  • Användare

  • 153 inlägg
  • 0
Bortklippt scen från Return of the Jedi som ska vara med i Bluray boxen, fast som extra material.
http://www.youtube.c...player_embedded
Fick nästan lite gåshud ;)

#65

Postad 15 augusti 2010 - 08:49

Unregistered24a8fb9a
  • Unregistered24a8fb9a
  • Användare

  • 153 inlägg
  • 0
Lite mer info
http://bluray.ign.co.../1112481p1.html

#66

Postad 15 augusti 2010 - 08:58

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0

"Lucas also clarified that the original trilogy movies will be included as they were shown theatrically in 1997 and released on DVD in 2004 - i.e., the original versions will not be included. "You have to go through and do a whole restoration on it, and you have to do that digitally," he said. "It's a very, very expensive process to do it. So when we did the transfer to digital, we only transferred really the upgraded version."


Jaha, så dog det hoppet snabbt och effektivt. Får väl hoppas på nästa HD-format för att få originaltrilogin i en så kallad "theatrical-cut". ;)

#67

Postad 15 augusti 2010 - 11:55

Zero
  • Zero
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 0
Alla 6 Star Wars filmerna kommer komma i en box på blu-ray hösten 2011, tyvärr så kommer de bara innehålla special edition versionerna av episode IV-V-VI. Då det enligt Lucas skulle kosta för mycket att restaurera de gamla versionerna, som om inte han har pengar så det räcker. Jag kommer då inte köpa boxen då jag fullkomligt hatar special editions versionerna av de gamla filmerna, fan va trött man blir att de inte kan släppa de gamla oxå i rätt versioner.....

Länk till uttalet och en cool scen med darth vader och luke som inte kom med i episode VI

Länk!


#68

Postad 15 augusti 2010 - 15:33

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlägg
  • 0
Oavsett om man är kinkig för att dom gamla versionerna inte kommer med så går det ju bara inte att missa Star Wars i HD. Tänk ljussabelscener och rymdscener i 1080p på en grym projektor.. Det bara vattnas i munnen. Det är ju detta man har längtat efter sedan Blu-ray kom.

Redigerat av belzebubb, 15 augusti 2010 - 15:37.


#69

Postad 15 augusti 2010 - 17:33

Movie_freaker_1
  • Movie_freaker_1
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

Det är väl bara Laserdisc och en VHS som har originalversionerna?

De finns på CED/Videodisc också. Det skulle inte förvåna mig en millimeter om de finns på Betamax och Video 2000 också. Sedan finns det en version i Telnet som man får fram genom "kör" på Windows XP och 2000, men det känner ni nog redan till. ;)

Men jag håller med att originalversionerna borde vara med också, som Warner gjorde med Blade Runner.

Redigerat av Movie_freaker_1, 15 augusti 2010 - 17:36.


#70

Postad 15 augusti 2010 - 18:11

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0
Precis. Det verkar som Lucas skäms för den teknik som fanns då eftersom han hade den dåliga smaken att ersätta vissa grejer med saker som inte passar in. Speciellt innan de besöker krogen på den första filmen. Det där förbannade CGI-djuret som kastar av sin förare får mig att må lite dåligt.

Och vem vet vad han hittar på för mer bus nu när han kommer att släppa ut filmerna på Blu-ray?

Redigerat av Unregistered1fef72f3, 15 augusti 2010 - 18:11.


#71

Postad 15 augusti 2010 - 18:26

Movie_freaker_1
  • Movie_freaker_1
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0
Just när de är i staden, innan de är i Cantina-baren så håller jag med om att de tillagda specialeffekterna var onödiga. Fast ändå förstår jag vad han försökte göra, han ville få staden att verka mer aktuell ungefär. Kollar man på originalversionen ser det lite smådött ut i staden, men i den senare versionen märker man att det händer mycket mer där. Trots allt föredrar jag originalet i alla lägen, absolut.

#72

Postad 15 augusti 2010 - 23:00

HD-Ready
  • HD-Ready
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0
Föredrar helt klart det gamla stuket. Det var lite som att komma till en vilda västern håla ungefär. Dött på ytan men farligt på insidan. ;)

Men Lucas envisas ju med att göra barnfilmer av allt...

#73

Postad 16 augusti 2010 - 21:31

Yocke
  • Yocke
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0

Du menar att originalscenerna var med? Kanske man kan klippa in dem i dvd:n och göra en version som duger för all framtid. Vad glad Lucas skulle bli...hehe.

Nej alltså, de gamla versionerna av filmerna (inte special edition) följde med som extramaterial.

Här är tex den versionen av Return of the Jedi:
http://www.discshop....t.php...s&&ref=

#74

Postad 17 augusti 2010 - 09:59

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Nej alltså, de gamla versionerna av filmerna (inte special edition) följde med som extramaterial.

Här är tex den versionen av Return of the Jedi:
http://www.discshop....t.php...s&&ref=


Det var som fan! Jag hade ingen aning om att det fanns med en originalversion av den. Kan det möjligen lukta samlarvärde här?

Den filmen var dessutom bäst.

#75

Postad 17 augusti 2010 - 10:30

Unregisteredcab460d8
  • Unregisteredcab460d8
  • Forumräv

  • 701 inlägg
  • 0
Alla tre DVD utgåvor med orginal versionerna finns för 99kr/st hos CDON.

#76

Postad 17 augusti 2010 - 10:55

Movie_freaker_1
  • Movie_freaker_1
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0
Isf. är det ju inte helt omöjligt att de dyker upp någon gång på Blu-Ray. :blink:

#77

Postad 17 augusti 2010 - 17:17

HD-Ready
  • HD-Ready
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0

Nej alltså, de gamla versionerna av filmerna (inte special edition) följde med som extramaterial.

Här är tex den versionen av Return of the Jedi:
http://www.discshop....t.php...s&&ref=


De finns dock endast i icke-anamorfisk widescreen, inte så roligt...

Samlarvärde, ja då får du nog skaffa de gamla laserdiscarna i så fall.

#78

Postad 17 augusti 2010 - 17:21

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

De finns dock endast i icke-anamorfisk widescreen, inte så roligt...

Samlarvärde, ja då får du nog skaffa de gamla laserdiscarna i så fall.


Det är väl förmodligen bättre ljud på dem också? Synd att dvd:na är icke-anamorfiska. Känns ju nästan planerat av herr Lucas.. :blink:

Redigerat av Unregistered1fef72f3, 17 augusti 2010 - 17:21.


#79

Postad 17 augusti 2010 - 19:21

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Vilken tur att man har kvar original filmerna på laserdisc då :blink:
Och som han säger att restauraera en film bild ruta för bild ruta är en tidskrävande process och det kostar mycket.

Special versionerna blir bra på bd nästa höst.

#80

Postad 17 augusti 2010 - 20:10

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0

Synd att dvd:na är icke-anamorfiska.


Ja...alla bad ju om originalversionerna!

#81

Postad 17 augusti 2010 - 20:13

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0
Som du säger så kostar det förmodligen skitlaster av pengar att låta en tekniker restaurera varje bild. fast troligtvis behöver man inte ge sig på varenda bildruta. Men dyrt blir det. Alternativet är att låta en tekniker trycka på knappen som är märkt "DNR". Men då åker jag personligen till honom och rufsar till hans perfekta frisyr.

#82

Postad 17 augusti 2010 - 20:55

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0

Som du säger så kostar det förmodligen skitlaster av pengar att låta en tekniker restaurera varje bild.


Skitlaster som SW-fansen redan puttat in i Lucas imperium flera gånger om.

Läste någonstans att Lucas skulle skänka hälften av sin förmögenhet till välgörenhet. Skulle det då inte vara möjligt att se till att fansen får vad dom vill ha, en restaurerad utgåva av original trilogin på Blu-Ray? Det vore väl välgörenhet om något?

#83

Postad 17 augusti 2010 - 21:47

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0
Lucas har skapat ett eget universum som han kommer försvara hårt. Dessutom har han medlen att göra som han vill. De flesta Star Wars-fansen struntar nog i extra datorgrafik som inte passar in, och det kan han leva gott på, silverskägget.

Jag hade gärna sett att din ide slog igenom, men jag har en känsla av att ingen säger till honom hur man ska göra med hans filmer. Han kommer sitta med armarna i kors tills hans imperium börjar vackla och han inser att man faktiskt inte förlorar pengar på att ge ut originalversionerna.

Man skulle kunna säga att Lucas är som en musiker som har sex låtar på sin repertoar. När det kommer ut nya instrument så ändrar han låtarna lite grand. Faran med det är ju att nya instrument också kan göra att man stagnerar i sitt skapande. Just så tycker jag Lucas uppför sig lite. Han har blivit förtrollad av tekniken och skapat sig ett eget Alice i underlandet-värld som han hellre stannar i.

Han har ju tillbringat så mycket tid med Star Wars så man nästan förstår om han försöker piffa upp dem lite. Det är nog dags att han gör en film och slutar tänka på Star Wars ett tag.

#84

Postad 18 augusti 2010 - 15:19

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

  • 2 926 inlägg
  • 0
Vänta lite nu... Denna box som nu kommer, är det bara episod 4, 5 och 6?! Vart är dom andra 3? Eller har jag fattat fel?
Edit: Såg nu att det vara alla. Piuh. :)

Redigerat av Kalekulan, 18 augusti 2010 - 15:23.


#85

Postad 18 augusti 2010 - 15:25

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Vem bryr sig i ep1-3. Sätt på riksdagens frågetimme, samma sak

#86

Postad 18 augusti 2010 - 15:28

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

  • 2 926 inlägg
  • 0

Vem bryr sig i ep1-3. Sätt på riksdagens frågetimme, samma sak


Ettan är helt okej. Tvåan är ganska bra och trean är riktigt bra, tycker jag. :) Dom äldre är ju förstås bättre men 3:an håller mycket hög klass!

#87

Postad 18 augusti 2010 - 15:36

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0

Han har ju tillbringat så mycket tid med Star Wars så man nästan förstår om han försöker piffa upp dem lite. Det är nog dags att han gör en film och slutar tänka på Star Wars ett tag.


Håller fullständigt med dig. Måste väl vara den regissör/filmskapare som pillat med sina filmer i efterhand mest av alla. Tror han skulle må bra av att spela in en film med relativt låg budget, helt befriad från specialeffekter och CGI.

Redigerat av Unregisteredd6957fbe, 18 augusti 2010 - 15:37.


#88

Postad 18 augusti 2010 - 15:36

Movie_freaker_1
  • Movie_freaker_1
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

Vem bryr sig i ep1-3.

Håller med helt och hållet. Den nyare trilogin är nästan helt värdelös. Fyran är den enda jag personligen tycker är bra, och då menar jag bra. Femman och sexan är okej också men fyran är bäst.

#89

Postad 20 augusti 2010 - 14:53

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Alla delar kommer i en och samma box.

http://www.blu-ray.com/news/?id=4996

#90

Postad 20 augusti 2010 - 16:39

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlägg
  • 0

Håller med helt och hållet. Den nyare trilogin är nästan helt värdelös. Fyran är den enda jag personligen tycker är bra, och då menar jag bra. Femman och sexan är okej också men fyran är bäst.

Tycker sexan är bäst, sedan femman och sist fyran. Sedan kan man ju säga vad man vill om dom nyare filmerna, men det är där ljussabelscenerna finns som kommer göra sig så bra på blu-ray :)

Redigerat av belzebubb, 20 augusti 2010 - 16:43.


#91

Postad 20 augusti 2010 - 18:09

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
He he, jag lär köpa mig en sådan box, den senaset star wars boxen jag cashade var 1993-94 :)

Postad bild

#92

Postad 06 januari 2011 - 11:47

Tumme
  • Tumme
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0
Det börjar närma sig för ett datum om man ska tro det som kommer att hända på CES.

http://www.thedigita...com/#mytwocents

Thomas

#93

Postad 06 januari 2011 - 12:53

Fjant
  • Fjant
  • Lärjunge

  • 409 inlägg
  • 0

Det börjar närma sig för ett datum om man ska tro det som kommer att hända på CES.

http://www.thedigita...com/#mytwocents

Thomas


Tack för infon!

Den där ser man verkligen fram emot :P

#94

Postad 06 januari 2011 - 12:57

Under sun
  • Under sun
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Från SF.se

Star Wars i 3D 2012

Ända sedan 3D-bion slog igenom har fans och branchfolk pratat om nyutgivning av äldre filmer. Att George Lucas skulle hoppa på konverteringståget förvånar nog ingen och nu verkar det vara klart att Star Wars-filmerna får nypremiär i 3D under 2012.

Det stora antalet 3D-anpassade biografer och hemmabiosystemens utveckling samt framgångarna James Cameron har haft med Avatar sägs vara anledningen till att Lucas anser att tiden är inne.

Enligt hollywoodreporter.com skall The Phantom Menace ha premiär tidigt 2012. Resterande filmer kommer att släppas samma tid på året med ett års mellanrum.

Källa: hollywoodreporter.com

#95

Postad 06 januari 2011 - 13:38

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
De gamla Star Warsfilmerna i omgjord 3D är bara patetiskt.Postad bild
Kul att de kommer på BD dock. :P

Postad bild

#96

Postad 06 januari 2011 - 14:31

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Börjar bli lite uttjatat med Star Wars utgivningar.
Tröttnade för länge sen.
Det enda som vore intressant nu vore om det kom nymastrade 4k transfers från Lowry av original versionerna. DÅ skulle det bli ett köp ;)

Episod 1-3 var kul som eyecandy ett tag, men tyvärr duger dom inte till mer än så. Och Episod 4-6 har jag nog sett ett par ggr för mycket de senaste 25 åren, även om dom fortfarande är bra.

Så istället för 3D versioner så kanske Lucas kunde släppa lite på sin stolthet och släppa originalversionerna av del 4-6 och elda upp alla spår av den nya skiten.

#97

Postad 06 januari 2011 - 20:50

Tumme
  • Tumme
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0
Då var det klart att alla Star Wars filmer släpps September 2011.

http://www.blu-ray.com/news/?id=5709

Thomas

#98

Postad 06 januari 2011 - 21:00

Unregistered4eba3a31
  • Unregistered4eba3a31
  • Lärjunge

  • 359 inlägg
  • 0
Att inte släppa orginal versionerna på del IV - VI gör att de kan trycka upp denna krämar release i Lucas rompe!

#99

Postad 06 januari 2011 - 21:16

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

  • 2 926 inlägg
  • 0
Självklart är hela serien ett givet köp. Men förstår nostalgikerna som vill ha originalversionerna. Dock är jag inte en av dom. ;)

#100

Postad 06 januari 2011 - 21:26

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Hade gärna sett originaltrilogin i opillat skick på BD men detta känns som det näst bästa och Herr Lucas kommer så klart få mina pengar i september. Han kan ju kanske behöva lite till och köpa sig något fint för.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.