Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

När kommer Star Wars på Blu-Ray?

749 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Star Wars - The Complete Saga (US) (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 2 9,08 (12) Inga priser
Star Wars - The Complete Saga - DigiPack (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 3 9,49 (72) Inga priser
Star Wars - Original Trilogy (Episodes IV-VI) (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 2 8 (4) 109:-
1 relaterade trådar

#101

Postad 06 januari 2011 - 21:58

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
The most anticipated Blu-ray release ever -- the Star Wars Saga -- emerges from light speed this September 2011. For the first time, all six of George Lucas' epic films (Episodes I-VI) are united in one complete set. Fans worldwide are able to pre-order now with online retailers.

Twentieth Century Fox Home Entertainment will release Star Wars in three distinct sets to meet the needs of every Star Wars fan:

* Star Wars: The Complete Saga on Blu-ray (9-disc Set includes all six films)
* Star Wars: Prequel Blu-ray Trilogy (3-disc set includes Episodes I-III)
* Star Wars: Original Blu-ray Trilogy (3-disc set includes Episodes IV-VI)

Star Wars: The Complete Saga on Blu-ray will feature all six live-action Star Wars feature films utilizing the highest possible picture and audio presentation, along with three additional discs and more than 30 hours of extensive special features including never-before-seen deleted and alternate scenes, an exploration of the exclusive Star Wars archives, and much more.

Star Wars: The Complete Saga on Blu-ray will be available for $139.99 US/$179.99 CAN and the Star Wars: Trilogy Sets for $69.99 US/89.99 CAN. Pricing for each set will vary by international territory.

Flanked by a legion of his finest Imperial stormtroopers, Darth Vader himself joined Twentieth Century Fox Home Entertainment President Mike Dunn at the Consumer Electronics Show (CES) to announce the release, vowing "The forces of the Empire will be at your disposal to assure the success of this endeavor."

"The Star Wars Saga is the most anticipated Blu-ray collection since the launch of the high-def format," Dunn said. "The epic franchise pioneered sound and visual presentation in theaters and is perfectly suited to do it again in the home, with a viewing experience only possible with Blu-ray."

"With all six episodes available for the first time in one collection, this is a great way for families and home audiences to experience the complete Saga from start to finish," said Doug Yates, Vice President of Marketing, Online, Distribution, Lucasfilm Ltd. "And with the quality of high-definition, Blu-ray provides the most immersive home experience possible."

"The Star Wars franchise has been the most anticipated Blu-ray release by Amazon's customers," said Bill Carr, Vice President of Music and Video at Amazon.com. "We think that Star Wars will be incredibly popular with our customers, and we expect pre-orders to be very strong."

#102

Postad 06 januari 2011 - 22:28

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

  • 666 inlägg
  • 0
Ser verkligen fram emot att äntligen få tag i dem på BD - det är klart att det hade varit trevligt med orginalversionerna också, men hellre special edition och att de äntligen släpps än att inget kommer ut alls. Dock blir det ju jobbigt att dra genom alla filmer en bakfull söndag om man ska bry sig om episod 1-3 också - det var ju perfekt förr att ringa efter pizza när det var en liten stund kvar av andra filmen, hämta mellan filmerna och efter jedins återkomst var man ju männsiak igen ;)

#103

Postad 07 januari 2011 - 09:18

sulfhydryl
  • sulfhydryl
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0
Nu kan man boka boxarna på amazon.com:

Star Wars: The Complete Saga - $89.99
Prequel Trilogy - $44.99
Original Trilogy - $44.99

#104

Postad 07 januari 2011 - 09:26

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
För de som ev är oroliga att dom ska ta slut...:)

Jisses boka nästan ett år innan.

Jag tror knappast Lucas kommer göra för få ex av denna om jag känner honom rätt.

Dock solklart köp måste jag lite motvilligt säga efter alla andra köp man redan gjort av filmerna.

Nu kan man boka boxarna på amazon.com:

Star Wars: The Complete Saga - $89.99
Prequel Trilogy - $44.99
Original Trilogy - $44.99



#105

Postad 07 januari 2011 - 09:54

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

  • 5 090 inlägg
  • 0
Många fina blu-ray släpp det här året. :)

#106

Postad 07 januari 2011 - 10:31

Unregistered983
  • Unregistered983
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0

Nu kan man boka boxarna på amazon.com:

Star Wars: The Complete Saga - $89.99
Prequel Trilogy - $44.99
Original Trilogy - $44.99


Amazon är för härligt ställe. Redan nästan 2600 recensioner av en utgåva som ingen har sett haha.

#107

Postad 07 januari 2011 - 10:39

Unregistered4eba3a31
  • Unregistered4eba3a31
  • Lärjunge

  • 359 inlägg
  • 0

För de som ev är oroliga att dom ska ta slut...:)

Jisses boka nästan ett år innan.

Jag tror knappast Lucas kommer göra för få ex av denna om jag känner honom rätt.

Dock solklart köp måste jag lite motvilligt säga efter alla andra köp man redan gjort av filmerna.


det är nog dagen understatment...Lucas kommer INTE göra för få kopior på denna även om de släpps sk "limited editions" så kommer det vara av typen ex 3467 av 197387303738967340 st!

;) ungerfär som när Marabou gör Limited edtions med säsongens smak..

#108

Postad 07 januari 2011 - 11:45

sulfhydryl
  • sulfhydryl
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0

För de som ev är oroliga att dom ska ta slut...;)

Hehe, precis. Amazons prisgaranti för förbokningar är nog enda skälet att beställa redan nu.

Amazon är för härligt ställe. Redan nästan 2600 recensioner av en utgåva som ingen har sett haha.

Det är recensioner av DVD-utgåvorna. Amazons recensionssystem är inte så hi-tech att det kopplar recensionerna till rätt utgåva automatiskt :)

#109

Postad 07 januari 2011 - 12:24

Lord K
  • Lord K
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Amazon är för härligt ställe. Redan nästan 2600 recensioner av en utgåva som ingen har sett haha.


De 17 som nu har recenserat Blu-rayutgåvan är väldigt spännande.
Antinget ger man den fem stjärnor eller en stjärna på en utgåva, som du sa, ingen har sett.
Amazon borde spärra omdömena tills den är släppt, för som det är nu så är det mest barnsligt.

#110

Postad 08 januari 2011 - 10:42

FireSpirit
  • FireSpirit
  • Lärjunge

  • 270 inlägg
  • 0
Trevligt, det får bli The Complete Saga för min del :)

#111

Postad 08 januari 2011 - 10:58

Binks
  • Binks
  • Forumräv

  • 739 inlägg
  • 0
Ja dom som var på med starwars tiden vill nog ha dom gamla fina, medans dom som kom på 90talet mest hängde på starwars kulturen för att de va kult.

Minns när man va liten och såg 4an och tyckte de va rena äventyret.
Sen gjordes dom om vilket jag än idag inte förstår.
Varför går man in och ändrar i en kult film efter 10-15år?

Han hade lika gärna kunnat släppa filmerna igen bara så hade han sluppit betala massa deg för att fixa om dom och tjänat MER.

#112

Postad 08 januari 2011 - 11:12

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0
Jag är en av dom som växte upp med Star Wars på 80-talet och tycker det är ok när dom har snyggat till lite effekter, sånt som inte märks att dom gjort nån förbättring men infogande av slapstick-humor när robot retar annan robot i 4:an och bytt ut musiknumret i 6:an med mera så har GL totalförstört filmerna imo.

#113

Postad 08 januari 2011 - 11:28

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0
Det ska bli jävligt kul att få se den bortklippta intro-scenen i 6:an, jag har för mig att den ska vara med i BD-utgåvan.

#114

Postad 08 januari 2011 - 13:23

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Jag är en av dom som växte upp med Star Wars på 80-talet och tycker det är ok när dom har snyggat till lite effekter, sånt som inte märks att dom gjort nån förbättring men infogande av slapstick-humor när robot retar annan robot i 4:an och bytt ut musiknumret i 6:an med mera så har GL totalförstört filmerna imo.


Det är så uppenbart när det kommer digitala effekter i gamla filmer. Det förstör den nostalgiska känslan helt.

#115

Postad 08 januari 2011 - 14:33

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

  • 889 inlägg
  • 0
I september, lagom till höstmörket... :) Får nog bli Original Trilogy för min del. Hoppas de gör en 8k transfer hos FotoKem laboratory liksom de gjorde med filmen Baraka !

#116

Postad 08 januari 2011 - 14:43

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Hmm finns de inte redan på BD?

#117

Postad 08 januari 2011 - 17:57

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

  • 1 422 inlägg
  • 0
Haha! +1!

#118

Postad 08 januari 2011 - 18:45

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Det är så uppenbart när det kommer digitala effekter i gamla filmer. Det förstör den nostalgiska känslan helt.

Ta tex Taj-fajter scenerna, där dom nu har putsat bort dom skarpa kanterna så dom inte ser inklippta ut längre utan smälter in i bakgrunden bättre likaså rancorn har blivit bättre.

#119

Postad 10 januari 2011 - 19:10

Black Ice
  • Black Ice
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0
Helt klart the complete saga för mig!!!

140 us dollar: what !, blev lite nervös innan jag såg amazonlänkarna, hehe

#120

Postad 10 januari 2011 - 19:51

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Ta tex Taj-fajter scenerna, där dom nu har putsat bort dom skarpa kanterna så dom inte ser inklippta ut längre utan smälter in i bakgrunden bättre likaså rancorn har blivit bättre.


Det hjälper inte. Jag ser direkt om figuren är digital eller inte. Lucas har haft lång tid på sig att släppa originalfilmerna. Att han inte gör det visar på att han är mer intresserad av effekter än restuarering.

#121

Postad 12 januari 2011 - 00:21

DrunkenMaster
  • DrunkenMaster
  • Lärjunge

  • 276 inlägg
  • 0
Ursäkta. Men vad är vitsen med att tjata/gnälla om orginalversionerna av 4-6 på BD. De kommer ju inte att bli mindre suddiga/brusiga eller mindre mono/stereo för det?!
DVD-släppen funkar ju utmärkt att spela på en BD-spelare.. Eller?

/J

#122

Postad 12 januari 2011 - 00:27

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Originalversionerna är helt enkelt inte de versionerna som Lucas föredrar. Han släpper det han vill släppa ;)

#123

Postad 12 januari 2011 - 00:49

Grizzly
  • Grizzly
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
Själv tycker jag det är mycket komiskt att dom kallar utgåvorna för The Complete Saga och The Original Trilogy. Mer som The "Complete" Saga och The "Original" Trilogy. Den är ju varken komplett eller i original när filmen som nominerades till en Oscar för bästa film inte finns med.

#124

Postad 12 januari 2011 - 01:38

Unregisteredcc7c04da
  • Unregisteredcc7c04da
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
vet inte om ni andra som vill ha boxen gjort det, men jag reggade nyss min adress för att "håll koll på" releasen på cdon.com ;)
Cdon.com

#125

Postad 12 januari 2011 - 07:27

KingMan
  • KingMan
  • Lärjunge

  • 296 inlägg
  • 0
Känns ju inte så avlägset längre....!! ;)

Bifogad fil(er)



#126

Postad 12 januari 2011 - 07:44

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Är omslagen så där fula?
Inte för att det spelar så stor roll men...

#127

Postad 12 januari 2011 - 07:51

KingMan
  • KingMan
  • Lärjunge

  • 296 inlägg
  • 0

Är omslagen så där fula?
Inte för att det spelar så stor roll men...


Ingen aning... Hittade bilden här: http://sweetspot.mov...ray-om-ett-tag/
och tyckte det var passande som lite teaser...
Fult eler inte, antar att smaken är som baken, delad ! Är ju heller inget som säger att det ens blir sex stycken keep-cases, kan ju lika gärna bli en typ av digipack, som ALIEN Anthology är. Den som lever får se ! ;)

#128

Postad 12 januari 2011 - 10:52

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0

Ursäkta. Men vad är vitsen med att tjata/gnälla om orginalversionerna av 4-6 på BD. De kommer ju inte att bli mindre suddiga/brusiga eller mindre mono/stereo för det?!
DVD-släppen funkar ju utmärkt att spela på en BD-spelare.. Eller?

/J


Jo, men man vill ju ha filmer som spelas upp i rätt hastigheter, bättre bild, bättre ljud osv. Det får du ju inte med DVD:n. Kollade igenom alla 6 filmerna innan jag hakade på BD-trenden på riktigt. Ser fruktansvärt suddigt ut!
Jag skulle också vilja se orginalet med hitlåten "det luktar flingor häääär". Med tanke på BD borde ju Lucas kunna klämma in 2 versioner av filmerna på skivorna, precis som med Alien Anthology. Var ju tom. 2 versioner av filmerna på DVD-utgåvan av Alien Quadrilogy.

#129

Postad 12 januari 2011 - 10:57

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0
Härligt att det äntligen blir Blu-raysläpp, då kan man ju passa på att uppgradera sin gamla VHS trilogi :P

Vette sjutton om man kommer slå till på hela "sagan" då de nyare filmerna inte är någon hit i mina ögon, lite synd också att man inte kan få med orginalversionerna på de gamla filmerna ;)

#130

Postad 12 januari 2011 - 11:00

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Det som var trist med de nya filmerna var att man fick en hel film med en barnunge och 30 min med en mörk Anakin....

#131

Postad 12 januari 2011 - 11:05

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0
En grymt bra Review för er som missat.

Review av Ep 1-3

#132

Postad 12 januari 2011 - 12:35

HD-Ready
  • HD-Ready
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0

Jo, men man vill ju ha filmer som spelas upp i rätt hastigheter, bättre bild, bättre ljud osv. Det får du ju inte med DVD:n. Kollade igenom alla 6 filmerna innan jag hakade på BD-trenden på riktigt. Ser fruktansvärt suddigt ut!
Jag skulle också vilja se orginalet med hitlåten "det luktar flingor häääär". Med tanke på BD borde ju Lucas kunna klämma in 2 versioner av filmerna på skivorna, precis som med Alien Anthology. Var ju tom. 2 versioner av filmerna på DVD-utgåvan av Alien Quadrilogy.


Blade Runner kom väl till och med i 5 versioner, inklusive en work print. Så ska det jobbas, alla får vad de vill ha i bästa möjliga kvalitet.

Sen hade original Star Wars en 6-kanalsmix så det var inte bara "mono/stereo" (även om de flesta biografer var det på den tiden). Varsamt och kompetent restaurerad skulle den se ut och låta minst lika bra som många nya filmer.

#133

Postad 12 januari 2011 - 22:47

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 0

De kommer ju inte att bli mindre suddiga/brusiga eller mindre mono/stereo för det?!


Varför skulle de vara så suddiga? Är det något som är känt att SW-mastrarna är suddiga? :) Mono/Stereo är det ju definitivt inte i alla fall. Fullt med kanaler som HD-Ready redan skrivit. :)

#134

Postad 14 januari 2011 - 14:54

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Verkar som om DrunkenMaster tror att när Bluray-filmerna görs så utgår man från en dvd-skiva...

#135

Postad 14 januari 2011 - 16:14

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0
Jag tror bara att det är bra att originalen släpps separat pga transfern (när de nu än kommer). Det hade aldrig gått att lägga in båda versionerna på samma skivan utan en låg bitrate. Seamless branching är på tok för mycket jobb till en sån här film eftersom det inte är förlängda scener som ska skjutas in.
Naturligtvis borde de alla versioner ingå i boxen... men man kan ju inte få allt.

Redigerat av Unregistered577c6879, 14 januari 2011 - 16:18.


#136

Postad 14 januari 2011 - 16:39

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Jag tror det blir kanonbild. Min DVD-utgåva har riktigt bra bild...


...för att vara DVD då.

#137

Postad 14 januari 2011 - 19:18

DrunkenMaster
  • DrunkenMaster
  • Lärjunge

  • 276 inlägg
  • 0

Verkar som om DrunkenMaster tror att när Bluray-filmerna görs så utgår man från en dvd-skiva...

(verkar som att du tror en del du också :) )
Nej, jag VET att man INTE utgår ifrån en dvd-skiva.

Varför skulle de vara så suddiga? Är det något som är känt att SW-mastrarna är suddiga?

Kanske fel ordval. Men om nu bilden inte är så dålig på SW-mastrarna så finns det ju ingen anledning att hotta upp dem?
Menar bara att om allt ska vara så himla kult och coolt att man BARA MÅSTE ha orginal utgåvorna så ska det ju vara rätt(åldrat med skönhet). Jag såg Rymdimperiet samt Jedins återkomst på Bio när det begav sig 1984-85 nån gång, och tro inte att det var Blu-ray kvalitet på den bilden. Ska man ha det kult och orginal så stå ut med lite mindre bra bild.
Kan också intyga att det är bra bild på min DVD-utgåva.

/J

Redigerat av DrunkenMaster, 14 januari 2011 - 19:22.


#138

Postad 14 januari 2011 - 19:59

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

Kanske fel ordval. Men om nu bilden inte är så dålig på SW-mastrarna så finns det ju ingen anledning att hotta upp dem?
Menar bara att om allt ska vara så himla kult och coolt att man BARA MÅSTE ha orginal utgåvorna så ska det ju vara rätt(åldrat med skönhet). Jag såg Rymdimperiet samt Jedins återkomst på Bio när det begav sig 1984-85 nån gång, och tro inte att det var Blu-ray kvalitet på den bilden. Ska man ha det kult och orginal så stå ut med lite mindre bra bild.
Kan också intyga att det är bra bild på min DVD-utgåva.

Du har uppenbarligen inte fattat varför eller hur man överför filmnegativ till digital data.
Ditt begrepp "Blu-ray kvalitet" är inte särskilt väsentligt annat än att ett filmformat har en viss upplösning på mediumet. Hurvida du för 25 år sedan kan identifiera kvaliten utifrån kopian på filmnegativet beror mer på vilken projektor som används vid tillfället samt hur pass slitet negativet var.
Det existerar ingen digital orginalmaster, utan bilden på din dvdskiva är en gång i tiden inskannat med en viss upplösning från ett filmnegativet. Denna gång skannas samma filmnegativ in med betydligt högre upplösning till en ny master. I samband med inskanning bearbetar man även datan genom att ta bort ev skavanker som smuts etc.
De tre senaste filmerna är inspelade helt digitalt i 2K och behöver mig veterligen inte justeras.
Min fråga är varför man skulle vilja ha en så dålig kopia som möjligt när det finns tillfälle att återskapa den bildkvalite som gör formatet rättvisa.

#139

Postad 14 januari 2011 - 22:12

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Ja med tanke på att episod 4-6 var inspelat på 35mm så kan man få ut skarpare grundmaterial ur dom (4k/8k+) än på de nya som bara är filmade digitalt i 2k.

Redan på DVD så ser den gamla trilogin mycket finare ut, när det gäller skärpa och färger, än vad dom nya filmerna gör. Tyvärr många som fortfarande tror att gamla filmer måste se sämre ut då dom inte är filmade i HD :)

Den gamla Buster Keaton filmen The General från 20 talet (filmad på 35mm) har faktiskt skarpare bild än många filmer som kommer ut idag filmat digitalt. Det är först nu på senare tid som digitala filmer börjar komma upp i en klass som liknar 35mm.

Redigerat av Svante Skoog, 14 januari 2011 - 22:13.


#140

Postad 14 januari 2011 - 22:28

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Jösses. 35mm har ju betydligt högre upplösning än digital film. Handlar endast om hur mycket tid de lägger på att scanna in 35mm filmen. Är övertygad om att det kommer se sjukt mycket bättre ut än det ngnsin gjort tidigare.

Redigerat av Unregistereddc471864, 14 januari 2011 - 22:29.


#141

Postad 15 januari 2011 - 05:19

Lord K
  • Lord K
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
Jag hoppas verkligen att den sista 35mm-rullen, episode I, är nymastrad från hd-tv-sändningarna, då den är det sämsta kortet i de releaser som finns på internet idag, men det kommer ju alla filmerna vara så min oro är nog obefogad.

#142

Postad 15 januari 2011 - 08:30

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Jag tror bara att det är bra att originalen släpps separat pga transfern (när de nu än kommer). Det hade aldrig gått att lägga in båda versionerna på samma skivan utan en låg bitrate. Seamless branching är på tok för mycket jobb till en sån här film eftersom det inte är förlängda scener som ska skjutas in.
Naturligtvis borde de alla versioner ingå i boxen... men man kan ju inte få allt.


Jag tror inte Lucas släpper originalversionen på Blu-ray.

#143

Postad 15 januari 2011 - 08:42

Unregistered4eba3a31
  • Unregistered4eba3a31
  • Lärjunge

  • 359 inlägg
  • 0

Jag tror inte Lucas släpper originalversionen på Blu-ray.

+1
Never ever under hans livstid iallafall, han har försvarat det han gjort och ett antal gånger förklarat att det var så här han ville att det skulle se ut samt att när tekniken är möjlig och han får en budget att jobba med "uppdatera" mer än han gjort.

Han ser det vi kallar för orginal som råfilm...

#144

Postad 15 januari 2011 - 09:49

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

  • 2 396 inlägg
  • 0
Ni vet när Luke och Obi-wan åker in till Mos Isley och man ser några små robotar i förgrunden (Special Edition-släppet) som gör lite slapstick? Finns det någon individ på denna planet som skrattar åt det (förutom Lucas)?

#145

Postad 15 januari 2011 - 17:47

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0

Finns det någon individ på denna planet som skrattar åt det (förutom Lucas)?


Teletubbies publiken är nog de enda jag kan tänka mig som skrattar gott åt den scenen ;)

Värst av allt är det nya sångnumret i "Return of the Jedi", det är banne mig inte långt ifrån att man vill sätta en kula i skallen på sig själv :)

Tack och lov för fast forward knappen.

#146

Postad 15 januari 2011 - 17:58

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

+1
Never ever under hans livstid iallafall, han har försvarat det han gjort och ett antal gånger förklarat att det var så här han ville att det skulle se ut samt att när tekniken är möjlig och han får en budget att jobba med "uppdatera" mer än han gjort.

Han ser det vi kallar för orginal som råfilm...

Klart att det kommer. När alla köpt färdigt dessa utgåvor så =)
Fox fick ju igenom det till DVD.

#147

Postad 15 januari 2011 - 19:21

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Jepp, fast tyvärr bara som mediokra gamla laserdisc rippar med icke anamorfisk bild
TROTS att det finns material i dokumentärern från original versionerna i bra anamorfisk kvalité.

Stryk skulle han ha <_<

#148

Postad 15 januari 2011 - 19:24

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Att tycka att lite äldre filmer SKA var i sämre kvalitet bara för att de är äldre är ingenting för mig. Ser ingen som helst orsak till det, tycker t.om. att det är konstigt att tycka så.

#149

Postad 17 januari 2011 - 21:38

DrunkenMaster
  • DrunkenMaster
  • Lärjunge

  • 276 inlägg
  • 0
Tyckte bara att det var trist att gå in på en tråd som intresserar och läsa klagomål och gnäll över något som uppenbarligen inte kommer att hända.
Tråden handlar ju om Star Wars som KOMMER på Blu-ray. Det räcker liksom att konstatera att orginalversionerna inte kommer på blu-ray och leva med det.
Återstår mao bara DVD versionerna. Ja, och Laserdisc samt VHS-versionerna också såklart.

Ursäkta om jag trampade någon på tårna.

/J

#150

Postad 18 januari 2011 - 00:48

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 0

Ursäkta om jag trampade någon på tårna.


Tå och tå, för min del var det mest bara den här utsagan som förbryllade...

Men vad är vitsen med att tjata/gnälla om orginalversionerna av 4-6 på BD. De kommer ju inte att bli mindre suddiga/brusiga eller mindre mono/stereo för det?!


Men jag misstänker att efterföljande kommenterare prickade rätt med att det var någon slags vild chansning, och inte rena fakta över att de gamla filmerna skulle vara suddiga (vilket jag absolut inte minns i så fall), baserat på det falska antagandet att äldre filmer=suddigare än nya...

Om det var så så är fallet utagerat för min del i alla fall. ;)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.