Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dåliga utgåvor.

371 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 03 december 2008 - 10:09

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Det här är en varningstråd för tekniskt undermåliga BD-utgåvor. Det är trist om man köper en film för dyra pengar och så har den så dålig bild eller ljud så att man blir besviken. Det kan hända att man köper en av dessa filmer ändå, men då vet man i alla fall vad man får (om man läst denna tråd innan).

Syftet är inte att varna för dåliga filmer!

Det finns en lista i detta inlägg som kan uppdateras löpande.

Kiss of The Dragon, USA. Riktigt dålig bild.
Rambo 4, Sverige. Fel aspect ratio. 1080p25 vilket ger judder. Det finns bra utgåvor från andra länder.
The Crow, UK. Endast marginellt bättre än DVD:n som i sig var dålig. 1080i. Källmaterialet kanske inte är bättre?
House of Flying Daggers, USA och UK. Riktigt svag bild. Ljudet är dock mycket bra. Källmaterialet kanske inte är bättre?
28 Days Later, UK, USA. Riktigt svag bild. Källmaterialet är sannolikt inte bättre.
The Fifth Element, USA. Det finns två utgåvor av denna. Rematered är lysande bildmässigt. Undvik den andra (dvs den första som kom).
Flykten från New York: Skall vara riktigt kass bild på den.

Tillägg från Tomanista:
Wild Things: Vill du se erotiska scener med Neve Campbell, Denise Richards och Kevin Bacons dase i riktigt bra bildkvalité så kan tyvärr inte BD-utgåvan hjälpa dig. Mycket dålig bild. Trådskaparens kommentar: Jag anser att det är helt OK bild på den här utgåvan. Det finns ingen anledning att avstå från ett köp!
All The Goals from the FIFA World Cup ´06
: Bilden är säkert ok men den är mastrad i 25Hz och kan därmed bara ses på maskiner som stödjer 1080p50Hz vilket utesluter de flesta US-maskinerna
Silent Hill - UK: Regioshacket som funkar på stationära spelare funkar inte på en PS3.
Patton: Om man inte vill att män i 40+ åldern ska se ut som barnrumpor i ansiktet så undvik den här filmen.

Tillägg från jonasprivate:
Die Hard 2 både bild och ljud dåligt.

Tillägg från Paganmoon:
Full Metal Jacket: väldigt soft bild, snäppet över en uppskalad DVD kanske. Se till att köpa Deluxe Edition istället.

Tillägg från Henke007:
Master & Commander superbt ljud men dålig bild klnappt bättre än DVD skulle jag vilja säga. Trådskaparens kommentar: Jag anser att det är helt OK bild på den här utgåvan. Det finns ingen anledning att avstå från ett köp!
Robocop, Wall Street ser ut som uppskalad DVD såldes omgående!!
Broken Arrow fick diagonala ränder i bilden vid 1080 P/I vet inte om det var kombination av filmen och min spelare med inte haft problem med annan film, Dålig bild över lag knappt bättre än DVD.

Tillägg från lirsa:
Mamma Mia var som BD-utgåva betraktat ingen större höjdare. Ingen vidare skärpa dock såg färgerna ok ut. Har inte sett DVD-utgåvan så svårt att jämföra. Dock är ju filmen i sig en höjdare så kan man ju lätt ha lite överseende med bildkvaliteten.

Redigerat av hassesolo, 03 december 2008 - 17:06.


#2

Postad 03 december 2008 - 10:38

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

  • 2 396 inlägg
  • 0
Wild Thing: Vill du se erotiska scener med Neve Campbell, Denise Richards och Kevin Bacons dase i riktigt bra bildkvalité så kan tyvärr inte BD-utgåvan hjälpa dig. Mycket dålig bild.
All The Goals from the FIFA World Cup ´06: Bilden är säkert ok men den är mastrad i 25Hz och kan därmed bara ses på maskiner som stödjer 1080p50Hz vilket utesluter de flesta US-maskinerna
Silent Hill - UK: Regioshacket som funkar på stationära spelare funkar inte på en PS3.
Patton: Om man inte vill att män i 40+ åldern ska se ut som barnrumpor i ansiktet så undvik den här filmen.

28 Days Later, UK, USA. Riktigt svag bild. Källmaterialet är sannolikt inte bättre.


Den spelades in med en DV-kamera i PAL-format så där är källmateriaelt defenitivt inte bättre och kommer aldrig att bli.

Redigerat av Tomanista, 03 december 2008 - 10:41.


#3

Postad 03 december 2008 - 10:45

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Jag minns inte att Wild Things var så dålig. :D Däremot minns jag Kevin Bacons dolme allt för väl. :blink:
Det känns inte som om filmen behövde den...

#4

Postad 03 december 2008 - 10:49

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Klart att tjejerna skulle få sitt i Wild Things med, själv stannar Richards lökar på näthinnan för all evighet :D

Master & Commander superbt ljud men dålig bild klnappt bättre än DVD skulle jag vilja säga.
Robocop, Wall Street ser ut som uppskalad DVD såldes omgående!!
Broken Arrow fick diagonala ränder i bilden vid 1080 P/I vet inte om det var kombination av filmen och min spelare med inte haft problem med annan film, Dålig bild över lag knappt bättre än DVD.

Redigerat av henke007, 03 december 2008 - 11:09.


#5

Postad 03 december 2008 - 11:48

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Die Hard 2 både bild och ljud dåligt.

#6

Postad 03 december 2008 - 12:17

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

  • 1 107 inlägg
  • 0
Full Metal Jacket: väldigt soft bild, snäppet över en uppskalad DVD kanske. Se till att köpa Deluxe Edition istället.

#7

Postad 03 december 2008 - 12:25

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Dock ser inte Deluxe överdrivet bra ut heller då FMJ aldrig gjort det.

Tanken med tråden kanske i första hand ska gälla filmer som ser bedrövliga ut och som fått en dålig master men som kan se så mkt bättre ut eller? Isf går mina förslag med bort.

#8

Postad 03 december 2008 - 13:18

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0

Det här är en varningstråd för tekniskt undermåliga BD-utgåvor. Det är trist om man köper en film för dyra pengar och så har den så dålig bild eller ljud så att man blir besviken. Det kan hända att man köper en av dessa filmer ändå, men då vet man i alla fall vad man får (om man läst denna tråd innan).

Syftet är inte att varna för dåliga filmer!

Det finns en lista i detta inlägg som kan uppdateras löpande.

Kiss of The Dragon, USA. Riktigt dålig bild.
Rambo 5, Sverige. Fel aspect ratio. 1080p25 vilket ger judder. Det finns bra utgåvor från andra länder.
The Crow, UK. Endast marginellt bättre än DVD:n som i sig var dålig. 1080i. Källmaterialet kanske inte är bättre?
House of Flying Daggers, USA och UK. Riktigt svag bild. Ljudet är dock mycket bra. Källmaterialet kanske inte är bättre?
28 Days Later, UK, USA. Riktigt svag bild. Källmaterialet är sannolikt inte bättre.
The Fifth Element, USA. Det finns två utgåvor av denna. Rematered är lysande bildmässigt. Undvik den andra (dvs den första som kom).


Rambo 5 blir jag lite intresserad av! :D vad handlar den om?

#9

Postad 03 december 2008 - 14:05

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

  • 1 107 inlägg
  • 0
Kanske ska ta och lägga in filmer som folk nämner i huvudposten. Kan ju lätt bli att det "försvinner" info i kringsnacket.

/P

#10

Postad 03 december 2008 - 14:05

lirsa
  • lirsa
  • Forumräv

  • 979 inlägg
  • 0
Mamma Mia var som BD-utgåva betraktat ingen större höjdare. Ingen vidare skärpa dock såg färgerna ok ut. Har inte sett DVD-utgåvan så svårt att jämföra. Dock är ju filmen i sig en höjdare så kan man ju lätt ha lite överseende med bildkvaliteten.

#11

Postad 03 december 2008 - 14:34

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0
Jag startade en sån här tråd för flera månader sen!
Men då var det väl ingen som trodde det skulle komma dåliga utgåvor kanske.

#12

Postad 03 december 2008 - 16:14

HD-Ready
  • HD-Ready
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0
Dåligt är relativt, en del anser ju att allt med DNR och EE är dåligt t.ex. men har man ingen jättestor bild märks det inte så mycket. Och så har vi alla utgåvor med enbart DD 5.1... Finns många utgåvor som skulle kunna vara mycket bättre men som ändå inte är direkt dåliga imho.

#13

Postad 03 december 2008 - 16:27

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

  • 1 107 inlägg
  • 0
Kan ju även nämna att Remastrade Fifth Element kan märkas med hjälp av info:n på baksidan. Den ska bland annat ha 1080p (eller liknande) samt PCM som ljudspår tryckt på baksidan.
Så blir det lättare att hitta rätt version :)

Sen ska det vara Paganmoon och inte Panmoon, Hasse :wub:

/P

#14

Postad 03 december 2008 - 16:28

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Den första verren av 5th element borde väl vara Discontinued vid detta laget.

#15

Postad 03 december 2008 - 16:30

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

  • 1 107 inlägg
  • 0
Jopp, blev väl discontinued när den nya kom, men kan ju finnas en och annan butik som har kvar den. Skadar ju inte att kolla lite extra noga.

/P

#16

Postad 04 december 2008 - 18:19

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

  • 1 107 inlägg
  • 0
Har inte sett denna själv, men flertalet reviews etc, och posts här på forumet har nämnat att:
Sin City: Canada releaset har massa kompressions artefakter, Skandinaviska skall däremot vara utan dessa (men mjuk bild?)
Källa: http://highdefdouche...-canada-review/

#17

Postad 04 december 2008 - 18:22

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
japp https://www.minhembi...s...t&p=2190397

#18

Postad 04 december 2008 - 19:09

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Har inte sett denna själv, men flertalet reviews etc, och posts här på forumet har nämnat att:
Sin City: Canada releaset har massa kompressions artefakter, Skandinaviska skall däremot vara utan dessa (men mjuk bild?)
Källa: http://highdefdouche...-canada-review/


Den ser faktiskt inte så hemsk ut (Canada-utgåvan). Jag såg en del artefakter men det var inget som sabbade upplevelsen av denna superfilm. Det är klart, kommer det en perfekt utgåva så kanske det blir en dubbeldipp.

#19

Postad 04 december 2008 - 22:32

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Den ser faktiskt inte så hemsk ut (Canada-utgåvan). Jag såg en del artefakter men det var inget som sabbade upplevelsen av denna superfilm. Det är klart, kommer det en perfekt utgåva så kanske det blir en dubbeldipp.


dibbeli dubbeli dubbeldipp.......

#20

Postad 04 december 2008 - 23:04

Rossifumi
  • Rossifumi
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0

Den ser faktiskt inte så hemsk ut (Canada-utgåvan). Jag såg en del artefakter men det var inget som sabbade upplevelsen av denna superfilm. Det är klart, kommer det en perfekt utgåva så kanske det blir en dubbeldipp.


Den skandinaviska har dubbla bitraten och är betydligt bättre, men har ett litet färgstick (magenta) som inte alla gillar.

#21

Postad 05 december 2008 - 06:54

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

  • 1 438 inlägg
  • 0
The Mist svenska utgåvan bör ligga med då den har 1080i 50hz fast omslaget säger 1080p 25fps och utgåvan innehåller även komprimeringsartefakter så flera ställen.

Vad är problemet med silent hill UK? Vad har ett regionhack på en spelare med utgåvan att göra, den är väl reg B och funkar som den ska på svenska spelare/ps3?

Redigerat av wesslan, 05 december 2008 - 06:55.


#22

Postad 05 december 2008 - 12:28

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

  • 2 396 inlägg
  • 0

Vad är problemet med silent hill UK? Vad har ett regionhack på en spelare med utgåvan att göra, den är väl reg B och funkar som den ska på svenska spelare/ps3?


Inget direkt, bara en varning till dom med en importerad PS3:a att sättet att ta sig runt regionskodningen inte fungerar.

#23

Postad 05 december 2008 - 22:57

QAM
  • QAM
  • Forumräv

  • 755 inlägg
  • 0
28 Days Later, UK, USA. Riktigt svag bild. Källmaterialet är sannolikt inte bättre.
Nu blev jag lite ledsen, för den står på listan, :blink:
men tack för varningen :blink:

Die Hard 2 både bild och ljud dåligt.
Den här däremot gör mig inget, just tvåan har i mina ögon dessutom dålig handling :P

Redigerat av QAM, 05 december 2008 - 22:57.


#24

Postad 05 december 2008 - 23:14

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Jag skulle inte vilja påstå att Die Hard 2 kvalificerar sig till en dålig utgåva den kommer nog ej att se så mkt bättre ut!!

dessutom är den grym, men det är kanske sånt här vi ska undvika och verkligen lyfta fram skiten som är fel encodat har fel fps och som kanske har ett motsvarande bättre släpp nån annanstans i världen etc..

Finns ju dussin review sites om man vill jämföra just plain bild kvalle osv..

Sen känns det poänglöst att ta upp Die Hard 2 finns det verkligen nån som inte köper Die Hard 2 utan sitter med de andra endast i serien??

Redigerat av henke007, 05 december 2008 - 23:30.


#25

Postad 06 december 2008 - 09:10

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0
Pirates Of The Carribean(eller hur det nu stavas) har på den svenska utgåvan bantat bort högupplöst 24bitars ljud och kommentatorspår.

Dåligt!

#26

Postad 06 december 2008 - 10:01

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

  • 889 inlägg
  • 0
Filmen Capricorn One, utgiven på BD av engelska ITV, är tyvärr ingen höjdare heller när det gäller bildkvalitet. Dessutom är ljudet på dialogen bitvis kraftigt förvrängt. Synd på en annars riktigt bra, spännande klassiker. DVD-versionen av denna kan nog vara bättre än denna BD...

#27

Postad 06 december 2008 - 13:08

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

  • 2 926 inlägg
  • 0
Jag är väl tvungen att säga A Clockwork Orange - sjukt bisarr film men ändå bra! Dessvärre är den filmad i 4:3 och det är inte alls bra bildkvalité.

#28

Postad 06 december 2008 - 14:48

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Jag är väl tvungen att säga A Clockwork Orange - sjukt bisarr film men ändå bra! Dessvärre är den filmad i 4:3 och det är inte alls bra bildkvalité.


Där har du lite fel. Den är presenterad i 15:9 eller 1,66:1, vilket är den helt korrekta aspect ration. Så där finns inget att klaga på.
Sen lär ju bilden vara svag, men källmaterialet kanske inte är bättre....

#29

Postad 06 december 2008 - 15:33

Unregistered2133266d
  • Unregistered2133266d
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0

Pirates Of The Carribean(eller hur det nu stavas) har på den svenska utgåvan bantat bort högupplöst 24bitars ljud och kommentatorspår.

Dåligt!


Gälller det boxen med alla 3 filmer? eller bara de man köper separat? (kankse samma film iofs).

#30

Postad 06 december 2008 - 19:45

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

  • 1 470 inlägg
  • 0
Life on Mars ska enligt uppgift vara mastrad i SD och uppskalad till BD-utgåvan.
dessutom är den inspelad i 25fps och nedsaktad till 23.976 för BD-utgåvan, så den har alltså begåvats med "omvänd PAL-speedup".

se tex den här tråden

#31

Postad 06 december 2008 - 19:45

HD-Ready
  • HD-Ready
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0

Där har du lite fel. Den är presenterad i 15:9 eller 1,66:1, vilket är den helt korrekta aspect ration. Så där finns inget att klaga på.
Sen lär ju bilden vara svag, men källmaterialet kanske inte är bättre....


Ja Kubrick-filmerna (förutom Spartacus på HD DVD, som faktiskt ÄR rätt sopig) är nog så bra som de kan bli, han använde ju lite speciella filmtekniker den gamle mästaren. Men var fan är Barry Lyndon, väntar sjukt på den...

Redigerat av HD-Ready, 06 december 2008 - 19:46.


#32

Postad 08 mars 2009 - 23:15

Bosco
  • Bosco
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Jägarna är i 1080i, tråkigt.

#33

Postad 12 mars 2009 - 17:22

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
Såg att Die Hard 2 nämdes i denna tråden med både dålig bild & ljudkvalite och jag undrar bara ifall nån vet om Die Hard, alltså den första filmen i serien är likadan eller om den möjligtvis är bättre?

#34

Postad 12 mars 2009 - 18:02

Mikro1979
  • Mikro1979
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Såg att Die Hard 2 nämdes i denna tråden med både dålig bild & ljudkvalite och jag undrar bara ifall nån vet om Die Hard, alltså den första filmen i serien är likadan eller om den möjligtvis är bättre?


Har alla Die Hard på Blu-ray och kan säga alla har bättre ljud och bild än DVD. På BD är naturligtvis 1 sämst när det gäller bild och ljud men endast marginellt sämre än 2:an.

#35

Postad 12 mars 2009 - 18:51

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Die Hard 3 har den bästa bilden + ljudet av de 3 första.

#36

Postad 12 mars 2009 - 21:10

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

  • 1 470 inlägg
  • 0
vad har gått snett med rallybrudar? jag brukar inte klaga över filmkorn, men här har ju något gått alldeles snett:

Postad bild Postad bild
Postad bild Postad bild
Free Image Hosting by ImageBam.com

vet inte om det är EE som dragits upp så att varje korn fått en "cellkärna" eller vad de gjort, men det ser inte bra ut...


ser nu när jag kollar igen att inte heller verkar finnas något skärpeplan över huvud taget. mycket underligt.

#37

Postad 12 mars 2009 - 21:26

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Ja, svensk film och DVD/BD är verkligen inget som går ihop.
Det blir till 90 procent iallafall riktiga skit utgåvor då de som har hand om DVD/BD mastringarna verkade vara HELT nollade. Skulle inte skada om dom anlitade nåt större bolag utanför sveriges gränser som VET hur man bär sig åt :)

#38

Postad 12 mars 2009 - 22:41

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

  • 2 926 inlägg
  • 0
Bilden med killen i bilen ser faktiskt bra ut, tycker jag. Dem andra ser lite konstiga ut...

#39

Postad 12 mars 2009 - 23:04

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

  • 1 470 inlägg
  • 0

Bilden med killen i bilen ser faktiskt bra ut, tycker jag. Dem andra ser lite konstiga ut...

nja, kolla i pannan på gubben. sådär fläckig hoppas jag verkligen inte han ska vara.

#40

Postad 14 mars 2009 - 20:58

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

  • 1 073 inlägg
  • 0

Kan ju även nämna att Remastrade Fifth Element kan märkas med hjälp av info:n på baksidan. Den ska bland annat ha 1080p (eller liknande) samt PCM som ljudspår tryckt på baksidan.
Så blir det lättare att hitta rätt version :)

Hmm. Har jag beställt rätt?

Info från Loudness hembio:

Import US
Mastered in high definition 1920 x 1080.
Feature lenghts trivia fact track.
Bild: 2.40:1
Anamorfisk: Ja
Ljud: Engelska PCM 5.1 , Engelska Dolby True HD 5.1
Ej svensk text Engelsk text
Längd: 126 minuter
Genre: BLU-RAY Sci-Fi
Region: AB

Bifogad fil  femte_e.jpg   16,75K   0 Antal nerladdningar

#41

Postad 14 mars 2009 - 22:11

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Ja det e rätt utgåva,den har riktigt bra bild+ ljud.

#42

Postad 14 mars 2009 - 22:29

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

  • 1 073 inlägg
  • 0

Ja det e rätt utgåva,den har riktigt bra bild+ ljud.

Tack, va gla jag blir :)

#43

Postad 14 mars 2009 - 23:25

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

  • 1 073 inlägg
  • 0
Är oerhört obevandlad i ljudformat & undrar vilket av de två som nämns i beskrivningen som är det bästa?

Engelska PCM 5.1 , Engelska Dolby True HD 5.1

#44

Postad 14 mars 2009 - 23:57

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Är oerhört obevandlad i ljudformat & undrar vilket av de två som nämns i beskrivningen som är det bästa?

Engelska PCM 5.1 , Engelska Dolby True HD 5.1


De är lika bra.

#45

Postad 14 mars 2009 - 23:59

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

  • 1 073 inlägg
  • 0

De är lika bra.

Ok, tack.

#46

Postad 15 mars 2009 - 00:57

diddi_e
  • diddi_e
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0
röde baronen från noble kan man också skippa... om man inte tvunget vill höra på ett väldigt bra ljudspår:)

#47

Postad 15 mars 2009 - 12:41

connync
  • connync
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
The protector från noble kan också skippas ser ut precis som dvdutgåvan var ingen stor skillnad

#48

Postad 15 mars 2009 - 12:57

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Dessa enstaka rader är ju helt meningslösa och säger inte ett jota med tanke på utrustning och andra omständigheter knappast några rejäla rescensioner.

Skillnad om de hade några uppenbara tekniska fel.

#49

Postad 15 mars 2009 - 15:13

50plus
  • 50plus
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0

röde baronen från noble kan man också skippa... om man inte tvunget vill höra på ett väldigt bra ljudspår:)

Ja, vad är det som är så dåligt med Red Baron? Förklara gärna närmare.

Jag hyrde den och slötittade på den igår. (Jag var egentligen ute efter flygscenerna men blev jag naturligtvis
besviken eftersom det bara var några minuter i luften.) En film som inte engagerade mig av ngn anledning men
jag tänkte aldrig på att det var dålig bild. Ja, det var ju ingen referensbild, som i t ex Pirates Of The Caribbean,
men den verkade ganska OK i mina ögon efter vad jag minns.

Nu är jag iofs inte ngn "bildpuritan". :)

(Pana BD55 -->Proj Pana AE3000 --> REACT-duk 2,3 m bred)

#50

Postad 15 mars 2009 - 17:22

Unregistered95ac8a8d
  • Unregistered95ac8a8d
  • Forumräv

  • 720 inlägg
  • 0
Oceans filmerna är dåliga i bild kvalité tycker jag (om dom inte medvetet gjort dom så konstiga i färgerna samt dålig bild).Sämst utav dom är Oceans thirteen.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.