Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Panasonic DMP-BD60, DMP-BD80, D

368 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#351

Postad 26 april 2010 - 09:44

Dalle_84
  • Dalle_84
  • Användare

  • 138 inlägg
  • 0
Hejsan allesammans!

Hjälpte mina föräldrar att uppgradera deras hemmabiosystem. Det blev en Yamaha RX-V565 och så köpte dom en Panasonic DMP-BD60. Allting funkar fint men har en användarfråga och då jag själv jobbar i Norge så kan jag inte sitta och testa inställningarna.

Kopplar hdmi till Yamahan och från den hdmi till TVn. Som det är nu måste man ha på TVn för att få vanlig CD-musik från Panasonicen. Man kan kolla på vilken inputkälla som helst på tv men den måste vara på för att få ljud. Kan man få ut ljud enbart via Yamahan utan att ha igång TVn samtidigt??

#352

Postad 23 juni 2010 - 19:58

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

  • 1 821 inlägg
  • 0
Måste säga att detta är då den långsammaste maskin jag haft i vardagrummet, 5 min för att komma igång med en blu-ray film?

Jag är också lite förvirrad ang meny och funktion knapparna? Det känns som att de gör olika saker för varje film och trycker man fel så får man sitta o vänta 5 min till?

Sen undrar jag också varför det inte finns någon subtitle knapp så att man kan ändra detta direkt inne från filmen?

#353

Postad 23 juni 2010 - 20:11

LTMS
  • LTMS
  • Forumräv

  • 845 inlägg
  • 0

Måste säga att detta är då den långsammaste maskin jag haft i vardagrummet, 5 min för att komma igång med en blu-ray film?

Jag är också lite förvirrad ang meny och funktion knapparna? Det känns som att de gör olika saker för varje film och trycker man fel så får man sitta o vänta 5 min till?

Sen undrar jag också varför det inte finns någon subtitle knapp så att man kan ändra detta direkt inne från filmen?


Min funkar fint och är den snabbaste jag har haft

#354

Postad 23 juni 2010 - 22:53

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

  • 3 281 inlägg
  • 0

Måste säga att detta är då den långsammaste maskin jag haft i vardagrummet, 5 min för att komma igång med en blu-ray film?

Jag är också lite förvirrad ang meny och funktion knapparna? Det känns som att de gör olika saker för varje film och trycker man fel så får man sitta o vänta 5 min till?

Sen undrar jag också varför det inte finns någon subtitle knapp så att man kan ändra detta direkt inne från filmen?

Om det är BD60/80 du pratar om så, snabb är den inte men 5 minuter är allt en överdrift. Att den uppträder olika för olika filmer beror på filmen. De filmer som använder Java kan vara riktigt jobbiga om man råkar trycka fel.

Subtitles kan du ändra under drift genom att använda knappen Display.

Min funkar fint och är den snabbaste jag har haft

Din enda än så länge? :)

#355

Postad 04 augusti 2010 - 08:49

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0
Hej.
Jag vet inte om det är nåt fel på min BD 60. Jag kommer inte ihåg om den alltid har låtit så, om det beror på en uppgradering av firmware eller den börjar gå sönder. När den läser skivor och snurrar så låter den ibland som den "hostar". Det låter så på alla skrivor, det är när man sätter in skivan och den ska börja läsa infon på den. Svårt att förklara hur det låter, men låter mest som en hostning. :)

#356

Postad 04 augusti 2010 - 09:05

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

  • 1 821 inlägg
  • 0

Hej.
Jag vet inte om det är nåt fel på min BD 60. Jag kommer inte ihåg om den alltid har låtit så, om det beror på en uppgradering av firmware eller den börjar gå sönder. När den läser skivor och snurrar så låter den ibland som den "hostar". Det låter så på alla skrivor, det är när man sätter in skivan och den ska börja läsa infon på den. Svårt att förklara hur det låter, men låter mest som en hostning. :)


Jag hade nyss en LG BD390 hemma på test och den gjorde så som du beskriver, dock endast på vissa skivor. Panasonicen gjorde något liknande men ändå inte alls så hörbart som på LGn. Det är iallafall inget jag hör merän på enstaka skivor.

Tidigare har jag nämt hur seg spelare är, efter en firmware update blev det MYCKET snabbare =D, Jag tittade igenom de uppdateringar som gjorts av Panasonic och mycket riktigt har de fixat BD delen en hel del. Självklart jämförde jag startup tiden med LG BD390 och i regel var LB BD 390 20 sek snabbare på att få igång filmerna i vissa fall skilde det sig 40-50 sek och i vissa fall var det bara ett par sek. Jag tycker ändå det är relativt bra för att vara en äldre spelare med fin bildkvalité.

#357

Postad 05 augusti 2010 - 21:37

suffix
  • suffix
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Är det svårt att konfigurera BD80, eller är standard-inställningarna top quality?

#358

Postad 16 augusti 2010 - 20:10

Unregistered98d503b8
  • Unregistered98d503b8
  • Lärjunge

  • 326 inlägg
  • 0

Måste säga att detta är då den långsammaste maskin jag haft i vardagrummet, 5 min för att komma igång med en blu-ray film?

Jag är också lite förvirrad ang meny och funktion knapparna? Det känns som att de gör olika saker för varje film och trycker man fel så får man sitta o vänta 5 min till?

Sen undrar jag också varför det inte finns någon subtitle knapp så att man kan ändra detta direkt inne från filmen?


Håller med, jag kan bli stundtals riktigt frustrerad över långsamheten samt att den inte kan hämta upp vart den senast var vid avstängning! Ett jäkla knappande för att få rätt ljud och subtitles, och trycker man fel då vill man bara skjuta sig själv...

Pricken över i:et var när jag och ett gäng kollegor laddat för en filmkväll här om veckan och min BD60 vägrar ge ifrån sig något ljud överhuvudtaget. Sitter någon timme och mixtrar med kablar, förstärkare men ger upp till slut. Dagen efter fungerar allt som det skall igen.
Blev för övrigt Lotta på Liseberg som fick stå för den aftonens underhållning :S

#359

Postad 25 augusti 2010 - 12:19

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

.....samt att den inte kan hämta upp vart den senast var vid avstängning!

Detta är tyvärr inte ett specifikt Panasonic problem.
Det är inga Blu-ray spelare som klarar att starta där man trycker på stop om blu-ray filmen har Java menyer.
Har den dock vanliga menyer så fungerar resume när man trycker på play. Jag kan dock hålla med om att detta är mycket dåligt att det ska behöva vara så här.

#360

Postad 25 augusti 2010 - 13:20

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

  • 3 281 inlägg
  • 0

"Ett jäkla knappande för att få rätt ljud och subtitles, och trycker man fel då vill man bara skjuta sig själv..."

Subtitles, ljud, språk och en del andra parametrar ändrar men snabbt och enkelt under spelning via knappen "Display" på fjärren. Finns beskrivet i manualen.

#361

Postad 25 augusti 2010 - 17:52

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

  • 1 821 inlägg
  • 0
Är det bara jag eller är inte fjärrkontrollen väldigt klumpig när det kommer till menyer?

Det finns 4 knappar för menyer :

Top Menu
Function Menu
Pop-up menu
Sub Menu

Visst vissa av dem säger vad de gör men jag har fått för mig att de gör olika saker beroende på film och dessutom även beroende på om det är blu-ray eller DVD man spelar? Stämmer det?

Redigerat av Unregistered30026, 25 augusti 2010 - 17:53.


#362

Postad 30 augusti 2010 - 13:32

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0
För er som inte har spelaren kopplad till internet kan jag tala om att det finns en ny firmware uppdatering att ladda ner.
Versionsnummret på uppdateringen är 2.5.
Enl. reales noten så är förbättringarna: BD disc playability.

#363

Postad 31 augusti 2010 - 20:51

danne63
  • danne63
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
såg att frågan redan fanns men inget svar funkar det med usb dongel för att köra bd 60 trådlöst till nätverket?och hur ställer man in spelaren i så fall .har en d-link dongel samt en dir 655.

Redigerat av danne63, 31 augusti 2010 - 20:53.


#364

Postad 02 september 2010 - 14:31

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

såg att frågan redan fanns men inget svar funkar det med usb dongel för att köra bd 60 trådlöst till nätverket?och hur ställer man in spelaren i så fall .har en d-link dongel samt en dir 655.

Nej, det fungerar inte.
Det du kan göra är att köpa en trådlös accessepunkt och köra den i "bridge" läge och koppla den till ethernetporten på spelaren och sedan ansluter den mot ditt trådlösa.

Redigerat av TomasL, 02 september 2010 - 14:31.


#365

Postad 02 november 2010 - 21:02

suffix
  • suffix
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Behöver lite hjälp med inställningarna i min Panna BD80..

Jag har en Marantz stärkare med HDMI, dock stödjer den inte de senaste HD ljudformaten, så jag har valt PCM så spelaren avkodar istället. Detta funkar bra med ljud osv, MEN det stora problemet är att när jag kör DTS HD-MA så visar min förstärkare Multi Ch 7.1, men jag har bara ett 5.1 system inkopplat. När jag kör Dolby TrueHD så visas Multi Ch 5.1..

Varför blir det Multi Ch 7.1? Förlorar jag ljud på något sätt, att förstärkaren sänder ut ljud till högtalare som inte finns?

Sen blir jag inte klok på inställningarna i Blurayspelaren. Vad är BD Seconday Audio, Dynamic Range compression? Ska man använda dessa?

HÄJLP!

#366

Postad 18 augusti 2011 - 18:42

LTMS
  • LTMS
  • Forumräv

  • 845 inlägg
  • 0
Hur får jag bd 60 att få ut ljudet optiskt?

#367

Postad 18 augusti 2011 - 21:27

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

  • 3 281 inlägg
  • 0

Hur får jag bd 60 att få ut ljudet optiskt?

Jag kör hdmi direkt till tv'n så problemet uppstår inte för min del. Men om man tittar i manualen (sid 31) så ser det ut som att du måste in i:

Setup->TV/Device Connection->HDMI Audio Output och sätta den till Off.

Redigerat av tomano58, 18 augusti 2011 - 23:05.


#368

Postad 04 november 2012 - 07:18

menhallå
  • menhallå
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Ni som köpte BD80. Har ni den kvar eller har ni gått vidare till nyare spelare? Lönade det sig?
Jag har min kvar men det enda jag kan klaga på uppstartstiden.

#369

Postad 15 november 2012 - 08:12

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0
Är det någon som själv sålt en likadan eller är det någon som vet vad man får idag för en regfri(dvd & blu-ray) BD60?

Redigerat av Crabban, 15 november 2012 - 12:11.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.