Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - LG BD370 *

673 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 18 mars 2009 - 22:58

ErikLK
  • ErikLK
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Ny intressant Blu-ray-spelare från LG: BD370. Youtube-klipp och matroska-uppspelning, låter minst sagt lovande :) Någon som har slagit till ännu och kan ge ett första utlåtande?

Redigerat av ErikLK, 18 mars 2009 - 23:07.


#2

Postad 18 april 2009 - 09:52

ärtan
  • ärtan
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Har köpt den, men har inte hunnit med att testa den alltför mycket ännu! Har testat en .mkv och lite mp3 och det fungerar fint! den klarar bara fat 32 på USB, men det är ju ganska normalt. visar inte å normalt på undertexten på mkv

#3

Postad 21 april 2009 - 16:08

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0
Läste om denna spelare tidigare idag på en annan site, och blev jätte sugen på den. Nackdelen att den inte är regionsfri är inte så farligt då flera filmer idag släpps regionfria.
Att den enbart klarar FAT32 är lite synd men det kan man nog överleva med.

Detta är en spelare jag kommer att inskaffa, var länge sugen på att bygga en HTPC men när denna dök upp försvan HTPC tankarna.

Priset på 2800:- är också riktig fin.

ärtan:
1. Har du testat med en USB hdd eller USB minne?
2. Hur är regionskodningen på DVD filmer? (att BD är regionskodad vet jag)

Redigerat av USiT2009, 21 april 2009 - 16:19.


#4

Postad 22 april 2009 - 11:54

ErikLK
  • ErikLK
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Begränsningen på filstorleken är väl 4 GB vid FAT32-formatet? Detta betyder alltså att 1080p-filmer i .mkv-format inte går att spela upp. Finns det någon möjlighet att kringå det problemet, exempelvis någon programvara som kan dela upp filen i två delar. Tveksamt om det går att få en övergång mellan filerna som inte blir märkbar när den spelas upp iofs, eller?
Finns det möjligheter att göra spelaren regionfri eller är det "kört"?

#5

Postad 23 april 2009 - 08:00

Unregistered6570d26f
  • Unregistered6570d26f
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
testade en hdd med fat 32 och 30 gig partition och det gick bra. synd bara att fat32 bara lagrar 4 gig filer och mina filer var större och gick inte att läsa. men det går bra att koppla en hdd på 2.5" i alla fall.

regionsfree:

"http://www.fixya.com..._dvds_lg_bd370"


en annan sak jag vill veta är om det är någon skillnad mellan 1080p/24 eller 1080p/60

Redigerat av Unregistered6570d26f, 01 maj 2009 - 18:16.


#6

Postad 04 maj 2009 - 12:28

ErikLK
  • ErikLK
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Någon har skrivit i "omdömen" att det inte går att få in den i nätverket via en NAS-hårddisk. Fungerar det inte att ha NASen med nätverkskabel till routern och sedan en USB mellen NASen och BD370? Då borde man väl få en nätverksanslutning "light" med begränsningen att man "bara" når det som finns på NASen?

Går det att bränna ner mkv-filer på CD och spela upp med denna?

Var på OnOff och tittade på denna häromdagen. Vid uppspelningen av "Planet Earth" så gick den tillbaka till menyläget efter några sekunder. Försäljaren visste inte vad det kunde bero på men trodde kanske att det skulle kunna fixas till med en ny firmware. Någon som har stött på detta problem eller andra buggar som har blivit fixade med ny fw?

Redigerat av ErikLK, 06 maj 2009 - 09:31.


#7

Postad 05 maj 2009 - 15:36

MickeMellow
  • MickeMellow
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Programmet "mkvmerge GUI" fixar att splitta mkv filer. Går även bra att lägga på text med detta program. Kör själv 1080p filmer från usb sticka men de e lite meck innan man e färdig. Fattar inte hur dem på LG tänkte när de inte la till stöd för NTFS.

#8

Postad 06 maj 2009 - 13:09

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0
Efter lite googlande så verkar det som om i kommande FW så har LG lagt in stöd för NTFS.

I dags läge har jag ingen nytta av detta då de flesta mkv filer jag kör med ligger på mellan 20-50mb (film trailer) men för de som vill ha NTFS så verkar LG ha en FW på G som ska klara just NTFS. Men man vet ju aldrig, på hemsidor står det ofta rätt mycket som inte är sant, tro det eller inte ;).

#9

Postad 06 maj 2009 - 21:41

Unregistered8f33a8bc
  • Unregistered8f33a8bc
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Köpte denna spelare idag.

Först intryck:

Positiva:
Väldigt bra bild.
Dugligt med in och utgångar. Dock saknar jag USB på baksidan.
Stödjer .mkv filer. Dock har jag inte hunnit testa detta än.

Negativt
Slö att starta. Ska tydligen vara bland de snabbaste på marknaden men jag tycker de är under alla kritik.
Stödjer bara FAT32?
Ingen HDMI kabel med i kartongen.

#10

Postad 06 maj 2009 - 23:10

farbror_fredrik
  • farbror_fredrik
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0

Köpte denna spelare idag.

Först intryck:

Positiva:
Väldigt bra bild.
Dugligt med in och utgångar. Dock saknar jag USB på baksidan.
Stödjer .mkv filer. Dock har jag inte hunnit testa detta än.

Negativt
Slö att starta. Ska tydligen vara bland de snabbaste på marknaden men jag tycker de är under alla kritik.
Stödjer bara FAT32?
Ingen HDMI kabel med i kartongen.


Har testat sharp Bd21 som skall vara den 'snabbaste'...Crap- inte i närheten av denna....
Inte stött på någon BD spelare som är snabbare.
Detta ÄR den med snabbaste upstarten. Sedan kan man ju fundera över vad som är snabbt....
På plus sidan, alltså- Snabb, Bra bild, Fint ljud....
Minus- Tja...Fronten. Gillar inte att man måste ha USB kontakten på fronten... :-( DET är crap!

#11

Postad 07 maj 2009 - 07:22

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0
Om inte FW uppdateringen fixar så att det blir NTFS så får vi hoppas på att BD390 har det. Jag var länge på gång att köpa denna men när jag såg att BD390 kommer plus det tekniska på den så var det inget att tveka på.

#12

Postad 07 maj 2009 - 15:30

ErikLK
  • ErikLK
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Vad blir skillnaden i funktionalitet om man har internminne jämfört med om man inte har det? BD-live och buffring i youtube-funktionen och sånt fungerar väl ändå?

#13

Postad 08 maj 2009 - 10:12

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0

Vad blir skillnaden i funktionalitet om man har internminne jämfört med om man inte har det? BD-live och buffring i youtube-funktionen och sånt fungerar väl ändå?


Det är väl mer till för att kunna spara ner t.ex. extramaterial eller subtitles. Köper du en film utan svensktextning så ska du kunna ladda ner det via skivan och ha tillgång till det hela tiden. Vad jag fattat i alla fall.

#14

Postad 11 maj 2009 - 18:06

Jamothx
  • Jamothx
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Kan man streama filmer via nätverksingången? Eller funkar det bara för musik och bilder?

Redigerat av Jamothx, 18 maj 2009 - 18:04.


#15

Postad 13 maj 2009 - 07:06

Unregistered6570d26f
  • Unregistered6570d26f
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
såg idag att jag fick en software update men efter att ha laddat ner det via nätverket så ville aparaten inte installera den.

jag laddade sen ner update från lgs hemsida och uppgraderade med usb minne och sen gick det bra att updatera till senaste versionen via nätverket

Redigerat av Unregistered6570d26f, 14 maj 2009 - 07:34.


#16

Postad 17 maj 2009 - 13:01

pewi78
  • pewi78
  • Forumräv

  • 730 inlägg
  • 0

såg idag att jag fick en software update men efter att ha laddat ner det via nätverket så ville aparaten inte installera den.

jag laddade sen ner update från lgs hemsida och uppgraderade med usb minne och sen gick det bra att updatera till senaste versionen via nätverket


Hej
Vad är det för förbättringar??

/Peter

#17

Postad 17 maj 2009 - 20:01

Muukie
  • Muukie
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0
Är det någon som kan bekräfta att denna spelare klarar av att koda av Dolby TrueHD, DTS HD MA internt? Jag har nämligen en förstärkare som inte klarar av att koda av de nya HD formaten däremot går det bra med PCM.

#18

Postad 18 maj 2009 - 19:11

Zugar
  • Zugar
  • Lärjunge

  • 495 inlägg
  • 0
Hur får man den att använda optiska för ljud vid youtube användande?

#19

Postad 19 maj 2009 - 07:34

Unregistered6570d26f
  • Unregistered6570d26f
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
jag har inte märkt några förbättringar efter updateringen, det enda jag märkte, men kan ha fel, är att bilden vid starten ändrades och att man frår en legal notis när man kör youtube, men ingenting annat, resten är som förut.

#20

Postad 19 maj 2009 - 11:43

farbror_fredrik
  • farbror_fredrik
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0

Är det någon som kan bekräfta att denna spelare klarar av att koda av Dolby TrueHD, DTS HD MA internt? Jag har nämligen en förstärkare som inte klarar av att koda av de nya HD formaten däremot går det bra med PCM.


Det gör den. :)
Blev en trevlig upptäckt vill jag lova.

#21

Postad 19 maj 2009 - 14:13

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

  • 2 199 inlägg
  • 0
Hur är det subs till mkver? Funkar externa subs eller interna funkar det?

#22

Postad 19 maj 2009 - 14:15

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0
Jag har denna ljudsystem Philips HTS9800W. Om jag köper denna spelare kan jag då få ut OK ljud tills jag köper bättre ljud eller måste jag skaffa bättre redan idag?


Sen undrar jag om någon testat regionhacket som finns till denna spelare... tänker då på denna

Redigerat av USiT2009, 19 maj 2009 - 14:33.


#23

Postad 20 maj 2009 - 08:38

Unregistered6570d26f
  • Unregistered6570d26f
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

Hur är det subs till mkver? Funkar externa subs eller interna funkar det?


interna fungerade men har inte testat externa

#24

Postad 24 maj 2009 - 11:00

Chins
  • Chins
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0

Jag har denna ljudsystem Philips HTS9800W. Om jag köper denna spelare kan jag då få ut OK ljud tills jag köper bättre ljud eller måste jag skaffa bättre redan idag?


Sen undrar jag om någon testat regionhacket som finns till denna spelare... tänker då på denna


Japp, jag har precis laddat ner lg6000.zip filen, bränt ut den och stoppat in den i spelaren. Det kommer upp en meny där den är förinställd på region 2. Jag knappade in en nolla och vips kunde jag spela importerade filmer från ex. USA. Det var hur smidigt som helst. =) Tycker om den ännu mer nu.

#25

Postad 24 maj 2009 - 11:05

Chins
  • Chins
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0

Köpte denna spelare idag.

Först intryck:

Positiva:
Väldigt bra bild.
Dugligt med in och utgångar. Dock saknar jag USB på baksidan.
Stödjer .mkv filer. Dock har jag inte hunnit testa detta än.

Negativt
Slö att starta. Ska tydligen vara bland de snabbaste på marknaden men jag tycker de är under alla kritik.
Stödjer bara FAT32?
Ingen HDMI kabel med i kartongen.


Tycker inte den är slö, en av de snabbast på marknaden, vilket flera experttester också säger. Sen är ju allt relativt. =) Sen förstår jag inte varför alla gnäller på att det inte medföljer HDMI-kablar till sina elektronikprodukter. Det vet vi ju att det oftast inte gör, så det borde inte vara en överraskning. Jag köper alltid en kabel innan jag köper produkten. Svårare än så är det inte.


Har testat sharp Bd21 som skall vara den 'snabbaste'...Crap- inte i närheten av denna....
Inte stött på någon BD spelare som är snabbare.
Detta ÄR den med snabbaste upstarten. Sedan kan man ju fundera över vad som är snabbt....
På plus sidan, alltså- Snabb, Bra bild, Fint ljud....
Minus- Tja...Fronten. Gillar inte att man måste ha USB kontakten på fronten... :-( DET är crap!


För min del är det bara positivt att USB-porten är på fronten. Ja använder mig av USB-sticka och det är skönt att slippa böka bakom spelaren varje gång. Med ett 16 GB minne får man plats med mycket =)

#26

Postad 24 maj 2009 - 13:48

cinemax
  • cinemax
  • Forumräv

  • 625 inlägg
  • 0
Tack för infon för att göra spelaren reg fri.
Det funkade perfekt! :P

#27

Postad 24 maj 2009 - 18:03

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0
Är det DVD delen som blir regionfri eller BD?

#28

Postad 24 maj 2009 - 18:04

cinemax
  • cinemax
  • Forumräv

  • 625 inlägg
  • 0
Tyvärr bara dvd delen

#29

Postad 26 maj 2009 - 18:08

Figgis
  • Figgis
  • Användare

  • 190 inlägg
  • 0
går det köra mkv filer som ligger på datorn i utdelad mapp via nätverkskabeln?

#30

Postad 26 maj 2009 - 18:53

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

  • 614 inlägg
  • 0

går det köra mkv filer som ligger på datorn i utdelad mapp via nätverkskabeln?

Som jag förstått NEJ vilket är otroligt synd. Man får köra på usb hårddisk/minne och jag har för mig att det är FAT32 som gäller mao max 4gb per fil vilket gör att man kommer sakna stödet för nätverksutdelningen massa. Går ju att bränna på dvd-r/dvd-r DL om man orkar. Sen ska det vara problem med Å i texterna om jag förstått rätt.
Vore najs att få veta om den har stöd för .srt (ok går kanske att googla men flera vill nog veta)
Hade varit bra om den hade haft några usb på baksidan och stöd för usb tangentbord så youtube funkat smidigare men men kan ju inte få allt hehe
Den är ju tokbillig på komplett nu (2000kr) och jag kan nog hitta en ursäkt för att köpa en =)

#31

Postad 26 maj 2009 - 19:33

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0
Någon som testat om srt. (undertexter) fungerar med mkv ännu?

#32

Postad 26 maj 2009 - 20:12

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0
Hittade detta på en dansk hemsida och körde en google translate, fast man fattar språket så kändes det tryggare.

Spelaren var enkelt filerna på USBen och spela upp dem utan problem. Är MKV filer med flera undertexter och ljudspår kan du välja mellan dem. Du kan också aktivera textningen av. Allt som allt en super erfarenhet och spelar både 720 och 1080p utan några märkbara problem. Kvaliteten är naturligtvis inte lika med Blu-Ray som format är kraftigt komprimerade, men det är oftast betydligt vackrare än dvd. Jämfört med min dator som är ansluten till plasma-TV, det är mycket svårt att se den verkliga skillnaden.


Sidan jag pratar om är Recordere

Redigerat av USiT2009, 26 maj 2009 - 20:12.


#33

Postad 26 maj 2009 - 20:18

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0

Hittade detta på en dansk hemsida och körde en google translate, fast man fattar språket så kändes det tryggare.



Sidan jag pratar om är Recordere


Stort tack. Har googlat mig tokig efter svar på detta. Du var snäppet bättre=)

En order från Komplett för 2094:- inkl. frakt är nu lagd och förhoppningsvis kommer spelaren innan helgen. Rapport kommer nästa vecka om allt går enligt planerna.

#34

Postad 27 maj 2009 - 07:14

pewi78
  • pewi78
  • Forumräv

  • 730 inlägg
  • 0
Har läst i endel tester att det är lite si o så med youtube funktionerna?!?!?!?!

Är Det något annat negativt med denna??

//Peter

#35

Postad 28 maj 2009 - 20:46

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0
Fick min spelare bara efter ett par dagar från komplett.se och har alldeles precis hunnit testat mkv. filer från ett usb-minne. Fungerade klockrent (ska sägas att det var tv-avsnitt, större filer en 4 gig ska tydligen inte funka).

Srt. undertexter var inga som helst problem.Vad det gäller bilden så kunde jag inte se någon skillnad från när jag tidigare kopplat med hdmi genom datorn.

Snabb och enkel installation och kopplade in nätverkskabel för att uppdatera mjukvaran vilket gick snabbt och smidigt. Dock inte testat youtube-funktionen då det inte tilltalar mig alls.

Väntar nu med spänning på mina beställa bluray-filmer för att få se hur kvalitén blir.

och "bara" en HD Ready tv (LG 37LC3R) och funderar på om jag ska låta spelaren vara inställd på 1080i och låta tv:n skala ner eller köra 720? intalade mig att det var marginellt bättre med 1080i men är inte säker.

#36

Postad 30 maj 2009 - 11:14

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0
Så har nu lite snabbt skummat igenom "I AM Legend" på Bluray och kvalitén går inte att ta miste på. Och då sitter jag drygt 2,5 meter från tv:n 37". Det lilla jag nu testat har gjort mig väldigt nöjd.

#37

Postad 30 maj 2009 - 17:56

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

  • 614 inlägg
  • 0
Hade först planer på att skaffa yttligare en popcorn mediaspelare men blev sedan sugen på denna.
Funderar på att droppa ett mail till LG och fråga om 4gb(fat32) begränsningen ligger i hårdvaran eller om det kan bli NTFS stöd med någon framtida uppgradering. som det ser ut nu är ju spelaren oanvändbar som filmvisare med rullar i mkv formatet. Samma sak med avsaknaden av möjligheten att spela upp filer från nätverket. Ingen som hört rykten eller något alls om det dom 2 grejerna kommer ?

#38

Postad 07 juni 2009 - 21:53

b_lemke
  • b_lemke
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
Nån mer än mig som tycker ljudet är väldigt lågt från HDMI på spelaren, måste höja mycket mer än på min gamla dvd.

Nån som vet vad jag ska ha för inställningar i spelaren då jag kopplat den till en Yamaha rx-v861, den klarar att spela upp multichanelljud men inte avkoda. Tycker dialogen i filmer blir väldigt låg. Har läst instruktionsboken och tror jag gjort allt rätt men tycker inte det låter bra. Trodde HD-ljudet skule vara mycket bättre än så här :(

#39

Postad 09 juni 2009 - 16:58

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0
Nu har jag använt den en del. Mest till mkv. (serier) och det fungerar bra. Även en del dvd-film och den skalar upp den enormt fin. Hade faktiskt inte väntat mig en sådan skillnad. Och som jag skrev i tidigare inlägg är Bluray-biten helt enorm.

Det enda som retar mig lite är att när jag sätter på den med usb-minnet inkopplat så kommer laddningsbilden upp direkt men sen så svartnar skärmen och tv:n säger att den inte har en signal. Men spelaren är igång. Sen hoppar menyn fram efter en stund och ibland måste jag starta om 3-4 gånger.

Har dock inte testat om det är hdmi-ingången på tv:n som bråkar. observera att det aldrig händer under själva visningen av filmen/serien utan bara vid uppstart.

Summan av kard. är att jag är otroligt nöjd med mitt köp!

Nu blir det bara jävligt dyrt att börja löpa bluray-filmer

#40

Postad 09 juni 2009 - 18:36

cliff666
  • cliff666
  • Användare

  • 187 inlägg
  • 0
Är det fortfarande FAT32 som gäller på usb-minnen? eller går det att köra NTFS?

#41

Postad 10 juni 2009 - 07:40

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0
Nu har priset på spelaren droppats ännu mer, ligger under 2000:- nu

#42

Postad 11 juni 2009 - 07:32

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0
Så då har även jag köpt en... köpte från ElGiganten och hamnade på 2010:- inkl frakt.

På deras hemsida kostade spelaren 1980:- och i butik kostade den 3250:-, så det var inget att tveka på.

Redigerat av USiT2009, 11 juni 2009 - 09:38.


#43

Postad 13 juni 2009 - 17:39

Unregistered05d058ef
  • Unregistered05d058ef
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

Så då har även jag köpt en... köpte från ElGiganten och hamnade på 2010:- inkl frakt.

På deras hemsida kostade spelaren 1980:- och i butik kostade den 3250:-, så det var inget att tveka på.


Du kommer inte att bli besviken :D

Kopplat min till Onkyo 607 & Panasonic pz85 med HDMI
Sätt i en blu-ray skiva så startar recievern och tv av sig själv.
Sen är det bara att titta , SMIDIGT.

Mvh Pierre

#44

Postad 14 juni 2009 - 11:32

Unregistered3def4ab3
  • Unregistered3def4ab3
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Hej några frågor till er som har LG spelaren

1 är den tyst? hur låter ev fläktar, hur låter skivorna när den spelar?
(Är lite känslig för fläktljud efter ps3:an)

2 Hur är bilden jämfört med PS3:an både bluray och uppskalad DVD?

3 Kommer min Onkyo 606 att visa rätt ljudformat i sitt fönster med denna spelare, 606 visar ju inte rätt ljudformat med PS3:an, om någon förstår vad jag menar


Tack på förhand :D

#45

Postad 14 juni 2009 - 12:37

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0
Jag är super nöjd med spelaren, bland de bättre köpen jag gjrot på länge. Som folk sagt den är snabb och både bild och ljud är bra. Firmware uppdateringen gick jätte bra att göra, men dålig med info om vad firmwaren gjorde.
Youtube funktionen är under all kritik, eller nja den funkar och så men jobbigt att köra med fjärren för att skriva in saker.

Hej några frågor till er som har LG spelaren

1 är den tyst? hur låter ev fläktar, hur låter skivorna när den spelar?
(Är lite känslig för fläktljud efter ps3:an)


Den frågan kan jag svara på. Av det jag har upplevt så är spelaren jätte tyst. Har testat att enbart starta spelaren och inget annat hemma som låter och jag hörde inte något. Skivorna som stoppas i hörs så klart men under uppspelning är den tyst. Det hörs lite när den drar igång och spinner skivan men annars helt tyst.
Sen låter det lite när trayen åker ut och in men det är ju under en kort tid.

#46

Postad 16 juni 2009 - 10:49

Unregistered32152
  • Unregistered32152
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0
ujujuj...kan inte fatta att man väntat så länge med att köpa en bluray...men nu står man här stolt och väldigt nöjd med en lg bd-370.

#47

Postad 16 juni 2009 - 14:51

Unregistered05d058ef
  • Unregistered05d058ef
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

ujujuj...kan inte fatta att man väntat så länge med att köpa en bluray...men nu står man här stolt och väldigt nöjd med en lg bd-370.

Grattis till medlemsskap i klubben!!!!!
Bara att köra på och njuta :D

#48

Postad 18 juni 2009 - 10:59

rufio
  • rufio
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
Har inte riktigt fått klarhet i detta genom att läsa tråden, men funkar filer större än 4 GB om dom är uppbrända på DVD? Gäller *.mkv-filer.

EDIT: Står att det funkar i den danska recensionen, men alltid bra att höra om ngn verkligen gjort det med :D

Redigerat av rufio, 18 juni 2009 - 11:02.


#49

Postad 18 juni 2009 - 11:39

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0

Har inte riktigt fått klarhet i detta genom att läsa tråden, men funkar filer större än 4 GB om dom är uppbrända på DVD? Gäller *.mkv-filer.

EDIT: Står att det funkar i den danska recensionen, men alltid bra att höra om ngn verkligen gjort det med :D


Jag har tyvärr inte kollat det men har läst någonstans att filmen fungerar att spela trots att den är större än 4 GB men att den sen bara slutar vid den punkt "den blir större". Vet dock inte om det stämmer.

#50

Postad 18 juni 2009 - 22:10

Unregistered44e46df5
  • Unregistered44e46df5
  • Beroende

  • 1 253 inlägg
  • 0
Har ej Hitacho 42 tums Plasma som klarar endast 1080i. Tror upplösningen är 1024x1024. Endast HD ready. Har idag en DV-610AV-S som dvd. Tror ni jag har någon nytta då det gäller bild och ljud med denna spelare som är billig gentemot dvd jag har idag och den tv jag har? Är inte dyrt men vill ju inte köpa om det inte ger ngn skillnad. Så input ngn?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.