Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - LG BD370 *

673 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 19 juni 2009 - 19:03

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0

Har ej Hitacho 42 tums Plasma som klarar endast 1080i. Tror upplösningen är 1024x1024. Endast HD ready. Har idag en DV-610AV-S som dvd. Tror ni jag har någon nytta då det gäller bild och ljud med denna spelare som är billig gentemot dvd jag har idag och den tv jag har? Är inte dyrt men vill ju inte köpa om det inte ger ngn skillnad. Så input ngn?


Jag sitter också "bara" på en HD-Ready tv men spelaren lyckas skala upp materialet mycket fint. Det är väl kanske i mörka partier som det blir tydligt att tv:n inte är en toppmodell. Gällande LG BD370 så gör den ett mycket bra jobb med Bluray men också dvd. upplever att jag får bättre bild än med min tidigare vanliga dvd-spelare (philips). Ingen enorm skillnad men ändå till det bättre.

#52

Postad 20 juni 2009 - 17:01

Unregistered32152
  • Unregistered32152
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0
är det någon som har en lg dvdspelare och bd370:n ?

jag har en LG DVX-482H och bd 370, problemet är bara att när man använder fjärren till någon av apparaterna så startar båda...

någon vänlig själ som vet hur man ställer om det ?

#53

Postad 20 juni 2009 - 17:40

nobba
  • nobba
  • Lärjunge

  • 498 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om denna spelare kan "forcera" 1080p24 som exempelvis sony ps3 och sonys bdp350?

Såg att någon person klagade på lågt ljud. Är det fler som har den erfarenheten eller andra ljudrelaterade problem?

Hur kör ni ljudet PCM eller bitstream till extern avkodning?

#54

Postad 21 juni 2009 - 18:08

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

  • 1 984 inlägg
  • 0
Kan den köra .mkv/h264 filmer som ligger på skiva direkt från skivan? Klarar den texter till dessa filer?

Redigerat av greveriff, 21 juni 2009 - 18:21.


#55

Postad 22 juni 2009 - 12:50

widde
  • widde
  • Beroende

  • 1 211 inlägg
  • 0
Enligt spec så finns ju avkodare för alla format i spelaren, men jag undrar om den kan skicka signalerna oavkodat till förstärkaren..
Jag har en Onkyo TX-SR805 med inbyggda dekodrar i stärkaren och vill helst att förstärkaren avkodar ljudet..
Funkar det, eller klarar den inte detta?
Jag vill att det ska stå på förstärkaren vad den avkodar för något och att förstärkaren kodar av signalen istället för i LG:n..

#56

Postad 22 juni 2009 - 17:33

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0
Kan nu konstatera att problemet jag hade med att bilden inte kom upp vid uppstart INTE hade något med spelaren att göra utan mina hdmi-ingångar i tv:n. Efter att ha bytt plats på spelaren och digitalboxen är problemet borta.

#57

Postad 22 juni 2009 - 23:52

superfan
  • superfan
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

Kan den köra .mkv/h264 filmer som ligger på skiva direkt från skivan? Klarar den texter till dessa filer?


Ja det funkar, har kört planet earth avsnitt på dryga 2gb, 720p direkt från dvd med svenska undertexter på srt filer. Även åäö funkar som det tydligen vart strul med innan. huruvida det funkar med filer över 4 gb och 1080p får jag återkomma med, eller om någon annan som kör 1080p filer?

mvh TOMAS

#58

Postad 23 juni 2009 - 13:04

andreas1985
  • andreas1985
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
Är denna spelare samma som LG BD-360? Får en känsla av det när jag jämför de båda på LG's hemsida...

#59

Postad 23 juni 2009 - 13:05

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

  • 1 984 inlägg
  • 0
Ingen som testat en skiva med .mkv i runt 8 gb?

#60

Postad 23 juni 2009 - 16:24

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
Själv sitter jag med en receiver fr Marantz, SR6001.

Min receiver har HDMI men ingen inbyggd dekoder för HD ljuden. Däremot kan receivern ta emot ljud via PCM, förutsatt att Bluray spelare kodar av ljudet själv.

Min fråga blir såldes. Kan Lg BD370 skicka över ljudet via pcm till min receiver?

Någon här inne som kan svara på det. Om det är möjligt kommer jag troligtvis att införskaffa mig en LG Bd370 då priset är helt outstanding. Vidare verkar bilden och ljudet vara mkt bra sett till priset.

Mvh

G

#61

Postad 23 juni 2009 - 23:32

elvis82
  • elvis82
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
varför ska jag köpa en pionnneer BDP- 320 om LGs kostar halva priset?

e det värt skillnaden verkligen ?

Mvh

#62

Postad 24 juni 2009 - 05:16

Unregistered05d058ef
  • Unregistered05d058ef
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

varför ska jag köpa en pionnneer BDP- 320 om LGs kostar halva priset?

e det värt skillnaden verkligen ?

Mvh

Enligt mig ........Aldrig i livet

Hade hemma en Pioneer LX71a på prov , mycket snygg men herregud vilken starttid.
Skulle starta Terminator 2 , tog 7 min att komma igång !!!!!!!

Tycker inte mig kunna se någon försämring av varken bild eller ljud med Lgn

Mvh Pierre

#63

Postad 24 juni 2009 - 10:57

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0

Ja det funkar, har kört planet earth avsnitt på dryga 2gb, 720p direkt från dvd med svenska undertexter på srt filer. Även åäö funkar som det tydligen vart strul med innan. huruvida det funkar med filer över 4 gb och 1080p får jag återkomma med, eller om någon annan som kör 1080p filer?

mvh TOMAS


Hur lyckades du gå Å att fungera?
För mig funkar Ä och Ö utan problem men inte Å, vilken firmware har du på din?

#64

Postad 24 juni 2009 - 14:44

widde
  • widde
  • Beroende

  • 1 211 inlägg
  • 0
Ingen som kan svara på om spelaren kan skicka ut ljud (dolby digital true hd och DTS HD) okodat, så att förstärkaren tar hand om avkodningen??
Jag vill inte att spelaren gör detta själv nämligen..

Om det går blir det ett köp på denna.

#65

Postad 24 juni 2009 - 15:07

Unregistered05d058ef
  • Unregistered05d058ef
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

Ingen som kan svara på om spelaren kan skicka ut ljud (dolby digital true hd och DTS HD) okodat, så att förstärkaren tar hand om avkodningen??
Jag vill inte att spelaren gör detta själv nämligen..

Om det går blir det ett köp på denna.

Hejsan

Visst går det , bara sätt den på att skicka som bitstream så sköter
stärkaren avkodningen av ljudet.

Som bonus så står det rätt info på displayen i stärkaren :lol:

Mvh Pierre

#66

Postad 24 juni 2009 - 15:07

ErikLK
  • ErikLK
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Ingen som kan svara på om spelaren kan skicka ut ljud (dolby digital true hd och DTS HD) okodat, så att förstärkaren tar hand om avkodningen??
Jag vill inte att spelaren gör detta själv nämligen..

Om det går blir det ett köp på denna.


Är lite nybörjare på detta men jag har inställningen HDMI pass-through på min och då dyker det upp i displayen på min Onkyo SR606 vilket ljudformat som kommer in från LG:n. Exempelvis om jag kör en av mina Sopranos DVD:er så dyker en symbol "dts" upp i displayen på onkyon. Det går ju också att välja PCM i LG:n, då kodar väl spelaren av de där formaten själv om jag har förstått det hela rätt...

Ingen som hört något mer angående om USB-porten i framtiden kommer att kunna ta hårddiskar som har NTFS-formatering?

#67

Postad 24 juni 2009 - 16:13

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
Klarar spelaren av skicka ljudsignalerna via PCM?

Min receiver saknar nämligen HD-dekoder, men har trots allt möjligheten att ta emot PCM signaler via HDMI sladden.

G

#68

Postad 24 juni 2009 - 17:13

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

  • 1 470 inlägg
  • 0

Klarar spelaren av skicka ljudsignalerna via PCM?

Min receiver saknar nämligen HD-dekoder, men har trots allt möjligheten att ta emot PCM signaler via HDMI sladden.

G

bruksen säger iaf:
"[PCM-multi-kan.] (endast HDMI) – Välj detta om du ansluter
spelarens HDMI OUT-uttag till en enhet med flerkanals digital-dekoder.

[DTS återkoda] – Välj detta om du ansluter spelarens HDMI OUTeller
DIGITAL AUDIO OUT-uttag till en enhet med DTS-dekoder.
[Primär genomkoppl.] – Välj om du ansluter apparatens DIGITAL
AUDIO OUT och HDMI OUT till en enhet med dekoder för LPCM,
Dolby Digital, Dolby Digital Plus, Dolby True HD, DTS och DTS-HD.
"
så det borde den kunna.

#69

Postad 24 juni 2009 - 17:46

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

AUDIO OUT och HDMI OUT till en enhet med dekoder för LPCM,
Dolby Digital, Dolby Digital Plus, Dolby True HD, DTS och DTS-HD."


Klockers!

Tack Outdoor Miner, för informationen.

Det bör fungera!!!

G

#70

Postad 25 juni 2009 - 07:57

widde
  • widde
  • Beroende

  • 1 211 inlägg
  • 0
Ok, min sista fråga:

Läste att någon hade problem med att ljudet ut från LG:n var väldigt lågt.. Att man fick höja väldigt mycket på receivern.. Är det fler som kan bekräfta det? Hur upplever ni ljudet från er LG?
Mycket lågt eller normalt, os.v....

#71

Postad 25 juni 2009 - 08:33

hank the hunk
  • hank the hunk
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

Ok, min sista fråga:

Läste att någon hade problem med att ljudet ut från LG:n var väldigt lågt.. Att man fick höja väldigt mycket på receivern.. Är det fler som kan bekräfta det? Hur upplever ni ljudet från er LG?
Mycket lågt eller normalt, os.v....



Mitt är helt normalt, inga problem alls.

/henrik

#72

Postad 25 juni 2009 - 08:36

hank the hunk
  • hank the hunk
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

Hejsan

Visst går det , bara sätt den på att skicka som bitstream så sköter
stärkaren avkodningen av ljudet.

Som bonus så står det rätt info på displayen i stärkaren :lol:

Mvh Pierre


Bitstream är alltså det LG kallar för "Primär genomkoppling" i menyn? Eller?

/henrik

#73

Postad 25 juni 2009 - 12:02

Unregistered05d058ef
  • Unregistered05d058ef
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

Bitstream är alltså det LG kallar för "Primär genomkoppling" i menyn? Eller?

/henrik

Kommer inte ihåg riktigt vad det heter. :lol:

Men tror du är rätt inne med Primär genomkoppling.

Det betyder att ljudet går vidare genom spelaren utan
att kodas , stärkaren gör jobbet. :lol:

Mvh Pierre

Redigerat av Unregistered05d058ef, 25 juni 2009 - 12:07.


#74

Postad 25 juni 2009 - 15:10

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0

varför ska jag köpa en pionnneer BDP- 320 om LGs kostar halva priset?

e det värt skillnaden verkligen ?

Mvh



Jag läste en del tester innan mitt inköp av LG BD370 och den fick enbart positiva recensioner av såväl "experter" och konsumenter. Nu ställer jag mig i ledet och är supernöjd!

#75

Postad 26 juni 2009 - 15:51

Unregistered0a9e20f1
  • Unregistered0a9e20f1
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
LG BD360 är samma spelare som BD370 förutom utseendet ?

#76

Postad 26 juni 2009 - 20:04

Unregistered79f1a9c0
  • Unregistered79f1a9c0
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0

LG BD360 är samma spelare som BD370 förutom utseendet ?


Undrar samma sak, vad som är skillnaden mellan BD360 och BD370 rent funktionsmässigt.
Någon som vet?

#77

Postad 26 juni 2009 - 20:06

andreas1985
  • andreas1985
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
Det undrade även jag på förra sidan men fick inget svar ;) Men ska nog köpa mig en BD360 imorgon, enligt LG's hemsida är det exakt samma (till exempel online-manualen till BD360 står det BD370 på).

#78

Postad 26 juni 2009 - 20:08

Unregistered79f1a9c0
  • Unregistered79f1a9c0
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
Okej, blir kanske en sådan för mig också, eftersom jag upplever problem med min Samsung BD-P1500 som jag köpte igår.

#79

Postad 27 juni 2009 - 05:53

widde
  • widde
  • Beroende

  • 1 211 inlägg
  • 0
Nu är en bd370 beställd! ;)
Dustinhome har ju ett kanonpris på denna. :(

En fråga som precis slog mig... Det står ju att spelaren kan skala upp till 1080p och visa 1080p mkv-filer och skicka ut 1080p-signal o.s.v... Jag hoppas man kan ställa ner den signalen till 1080i eller 720p? Kan man det?
Min tv är nämligen ingen full-hd tv, utan bara 720p / 1080i...

#80

Postad 27 juni 2009 - 07:30

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0

Nu är en bd370 beställd! ;)
Dustinhome har ju ett kanonpris på denna. :(

En fråga som precis slog mig... Det står ju att spelaren kan skala upp till 1080p och visa 1080p mkv-filer och skicka ut 1080p-signal o.s.v... Jag hoppas man kan ställa ner den signalen till 1080i eller 720p? Kan man det?
Min tv är nämligen ingen full-hd tv, utan bara 720p / 1080i...


Inga problem, du väljer i menysystemet. Har heller ingen full-hd. Ser dock ingen skillnad på 720p eller 1080i. Men funktionen att ändra finns. Grattis till ett bra köp=)

Undrar samma sak, vad som är skillnaden mellan BD360 och BD370 rent funktionsmässigt.
Någon som vet?


Jag är inte helt säker, men är inte BD370 ensam än så länge om att klara mkv.filer? (iaf genom usb?)

#81

Postad 28 juni 2009 - 08:51

Rep0
  • Rep0
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Köpte denna spelaren för 2 veckor sen då min gamla dvd packa ihopa så det var lika bra att slå till, 1800 pissetassar på dustin.

Dock så har jag stött på problem med uppspelning via usb, jag köpte 2 kingston minnen 4gb + 8gb och det som strular nu är att när jag lägger ner tex ett tv-avsnitt på usb minnet så funkar det kanon på datan men när jag skall kolla på spelaren så visar den att avsnittet är typ +1min långt bara... o det funkar klockrent på datan?!?
Jag har även provat att bränna samma avsnitt på dvd+rw skiva o samma problem på spelaren och fullt fungerande på datorn.

Kan detta bero på att man har uppdaterat till senaste firmware'n`? nån som stött på samma prob?

Jag har provat att formatera båda usb minnena (fat32 då ntfs stöd saknas än så länge) dom är inte snabbformaterade.
Har även tagit bort skrivcashe på datorn för att minimera risken för att strula till minnena om man bara rycker loss dom utan att köra säker borttagning men samma problem :/ funderar på om det kan bero på spelaren eller om det e min dator som strular till det när man lägger över filerna på minnet.

Börjar bli frustrerad nu på problemet, köpte ju spelaren för att kunna köra tv-serier osv via den o slippa strula med xboxen.

I övrigt e jag grymt nöjd med spelaren, den har spelat allt jag har matat den med annars... mkv filer, svi, mp3, jpg osv osv... klarar o köra subs o hela den biten o kanonljud men glädjen dämpas lite när det inte funkar som det skall med usb biten nu :)

Jag provade att backa firmwaren till näst senaste men samma prob... går ju tyvärr inte backa till den som var installerad vid inköp (inte vad jag vet i alla fall) och på LG's hemsida hittar man inte äldre FW.

Vad göra?

#82

Postad 29 juni 2009 - 16:28

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

  • 1 006 inlägg
  • 0
Är lite sugen på denna BD spelaren. Men jag sitter med en äldre H/K reciever. Och undrar lite över det här med ljudet.
Blir det bara ap-ljud (dåligt ljud) När jag kopplar ihop dessa två?! Således kan ju inte min reciever ta emot HD ljud.
Den tar emot PCM men bara via optisk och koaxial.

#83

Postad 29 juni 2009 - 17:33

Unregistered1017
  • Unregistered1017
  • Forumräv

  • 664 inlägg
  • 0

Är lite sugen på denna BD spelaren. Men jag sitter med en äldre H/K reciever. Och undrar lite över det här med ljudet.
Blir det bara ap-ljud (dåligt ljud) När jag kopplar ihop dessa två?! Således kan ju inte min reciever ta emot HD ljud.
Den tar emot PCM men bara via optisk och koaxial.


För att ta emot PCM i multikanal i HDkvalitet så måste din stärkare ha antingen en HDMIingång eller analoga 5.1 ingångar. Kör du optisk eller digital toslink så får du endast ut DTScore från BDfilmer. (om nu denna spelare har analoga 5.1 utgångar förstås, det framgår inte riktigt av LG's spec, dock listar dustin inga analoga utgångar i specen på sin sida i alla fall, tyder på att du i ditt fall skulle behöva köra optiskt.)

Har någon testat mata ut bitstreamat DTS HDMA från denna spelare? PS3 t.ex kan ju också bitstreama ut men inte alla formaten, vill bara säkerställa att det inte är nåt liknande på denna spelare.

Verkar ju onekligen vara en jäkligt bra maskin för dom låga pengarna, håller den bara bra kvalitet så blir det en rejäl konkurrent till Panasonics maskiner på allvar. Löser dom bara NTFS via USB så köper jag en direkt, helt klart.


Hurdan kvalitet håller fjärren till den? Upplysta knappar? Sladdrig och billig eller är den solid?

Klarar den FLAC från USBminne t.ex? Eller är det bara Mp3 som gäller?

Redigerat av Unregistered1017, 29 juni 2009 - 17:45.


#84

Postad 29 juni 2009 - 19:00

Unregistered9b54f378
  • Unregistered9b54f378
  • Forumräv

  • 721 inlägg
  • 0
Bara mp3 som stöds, och ntsf lär aldrig komma i en fw uppgradering

#85

Postad 29 juni 2009 - 19:06

Unregistered1017
  • Unregistered1017
  • Forumräv

  • 664 inlägg
  • 0

Bara mp3 som stöds, och ntsf lär aldrig komma i en fw uppgradering


hmm okej, 390 ska enligt produktchefen för LG ha stöd för både fat32/NTFS får väl invänta den då :)

#86

Postad 29 juni 2009 - 20:01

andreas1985
  • andreas1985
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
Var iväg och köpte mig en BD360 idag att ha till tv'n i sovrummet, bara provstartat den än så länge :) Men för dom som undrar så är den likadan som BD370 med ett annat utseende. Tar .mkv och allt vad det är nu på USB.

#87

Postad 29 juni 2009 - 20:50

widde
  • widde
  • Beroende

  • 1 211 inlägg
  • 0
Klarar spelaren av (bd370) av att läsa .mkv från brända DVD-er?
D.v.s. kan jag bränna ut en film med MKV-format på en DVD och spela upp i spelaren, alltså klarar den av det eller måste det gå via USB?

#88

Postad 30 juni 2009 - 11:12

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
Till helgen smäller det troligtvis hos mig också. Efter en lång tid av väntan skall äntligen mitt första Blu-Ray köp genomföras.

Nu ooorkar jag inte vänta på att OPPO ska släppa sin spelare. Istället kastar jag mina blickar på följande spelare:

1, LG BD370
2, Pioneer LX71

Pioneer spelaren är dubbelt så dyr. Är prisskillnaden befogad?

Ska kanske skriva liknande i forumet för Pioneer. Här inne lär de flesta höja sitt egna köp till skyarna ;

Hur som helst. Jag har två st system här hemma, vilket skulle kunna innebära att jag kan ha två st spelare i framtiden och således även invänta OPPO.

Där jag bor har min lokala videobutik en mkt generös prissättning på DVD och Bluray filmer.

Alla filmer, dvs nyheter gamla filmer mm vare sig det gäller BD/DVD kostar 10 kr att hyra.
Gäller dock inte de röda filmerna fr fd Transfer.
I ett test visade det sig att orten har minst antal nerladdade personer i sverige sett till antalet invånare.

Kan tilläggas att filmsverige med distributörer fullkomligt jublar över prissättningen.

Hellre snabba tioöringar än tröga 1 kronor är ett talesätt, vilket passar bra in...

G

#89

Postad 30 juni 2009 - 20:24

Mrxx
  • Mrxx
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Var iväg och köpte mig en BD360 idag att ha till tv'n i sovrummet, bara provstartat den än så länge :) Men för dom som undrar så är den likadan som BD370 med ett annat utseende. Tar .mkv och allt vad det är nu på USB.



Ja det verkar bara vara utseendet som skiljer och 360 tycker jag verkar snyggare, så åkte till onoff och köpte en idag för 1995kr, har inte öppnat kartongen än, tänkte läsa lite om den på nätet om den är bra och lämna tillbaka den om fallet inte är så. Men det verkar vara mycket positivt som skrivs så snart kan jag inte hålla mig från kartongen längre :D Det blir min första standalone blu-ray spelare. Ska koppla den till min onkyo 605 förstärkare och philips full hd.

Redigerat av Mrxx, 30 juni 2009 - 20:24.


#90

Postad 01 juli 2009 - 06:28

Unregistered05d058ef
  • Unregistered05d058ef
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

Till helgen smäller det troligtvis hos mig också. Efter en lång tid av väntan skall äntligen mitt första Blu-Ray köp genomföras.

Nu ooorkar jag inte vänta på att OPPO ska släppa sin spelare. Istället kastar jag mina blickar på följande spelare:

1, LG BD370
2, Pioneer LX71

Pioneer spelaren är dubbelt så dyr. Är prisskillnaden befogad?

Ska kanske skriva liknande i forumet för Pioneer. Här inne lär de flesta höja sitt egna köp till skyarna ;

Hur som helst. Jag har två st system här hemma, vilket skulle kunna innebära att jag kan ha två st spelare i framtiden och således även invänta OPPO.

Där jag bor har min lokala videobutik en mkt generös prissättning på DVD och Bluray filmer.

Alla filmer, dvs nyheter gamla filmer mm vare sig det gäller BD/DVD kostar 10 kr att hyra.
Gäller dock inte de röda filmerna fr fd Transfer.
I ett test visade det sig att orten har minst antal nerladdade personer i sverige sett till antalet invånare.

Kan tilläggas att filmsverige med distributörer fullkomligt jublar över prissättningen.

Hellre snabba tioöringar än tröga 1 kronor är ett talesätt, vilket passar bra in...

G

Tycker mig nog ha anledning att yttra mig i detta fall :)

Är en gammal Pioneer fan sen tidigare och nu när det var dags att byta prylar
så tittade jag givetvis på Pioneer.

Tog hem en LX71a med stora förhoppningar , slutsats....
Mycket besviken , anledning....
Tittade på T2 som tog 7 min att starta upp.
Även andra rullar var sega att starta.

Köpte sen en LG370 , kan bara säga att det var stor skillnad.

Mvh Pierre

#91

Postad 01 juli 2009 - 08:13

Chins
  • Chins
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
En fråga som tagits upp en gång tidigare men som aldrig fick ett svar:
Bokstaven Å på undertexter (.srt) blir ett konstigt tecken. Inga problem med vanliga DVD- och Blue Ray-skivor. Någon som vet vad detta beror på? Har nån annan detta problem? Någon som lyckats fixa detta med ex. uppdaterad firmware? Tacksam för hjälp! =)

#92

Postad 01 juli 2009 - 12:37

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0

En fråga som tagits upp en gång tidigare men som aldrig fick ett svar:
Bokstaven Å på undertexter (.srt) blir ett konstigt tecken. Inga problem med vanliga DVD- och Blue Ray-skivor. Någon som vet vad detta beror på? Har nån annan detta problem? Någon som lyckats fixa detta med ex. uppdaterad firmware? Tacksam för hjälp! =)


Jag har inte lyckats få Å att fungera heller, men någon skrev tidigare i denna tråd att han/hon lyckats, har inte fått någon svar från personen på hur den gjorde för att få det att funka dock.

#93

Postad 01 juli 2009 - 14:31

Unregisteredcca7e880
  • Unregisteredcca7e880
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
Hur är det med HDMI-CEC, alltså möjligheten att styra enheten från andra fjärrkontroller? TIllverkarna brukar envisas med att ha egna specialare av standarden (Simplink, AnyNet, BraviaLink etc), hur pass kompatibla är dem?

Rent konkret, har någon lyckats att ex. använda Start/Stop/FW/RW på TV-fjärren för en icke-LG-TV mot spelaren?

#94

Postad 01 juli 2009 - 19:10

Monco
  • Monco
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
[Raderat] - Felaktig info

Redigerat av Monco, 03 juli 2009 - 15:54.


#95

Postad 01 juli 2009 - 20:55

vyrs
  • vyrs
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0

Så har nu lite snabbt skummat igenom "I AM Legend" på Bluray och kvalitén går inte att ta miste på. Och då sitter jag drygt 2,5 meter från tv:n 37". Det lilla jag nu testat har gjort mig väldigt nöjd.

Hej !
har läst tråden om LG 370, jag skulle vilja veta om spelaren är tyst dvs. inget fläktljud eller liknande

#96

Postad 02 juli 2009 - 01:31

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

Tycker mig nog ha anledning att yttra mig i detta fall :)

Är en gammal Pioneer fan sen tidigare och nu när det var dags att byta prylar
så tittade jag givetvis på Pioneer.

Tog hem en LX71a med stora förhoppningar , slutsats....
Mycket besviken , anledning....
Tittade på T2 som tog 7 min att starta upp.
Även andra rullar var sega att starta.

Köpte sen en LG370 , kan bara säga att det var stor skillnad.

Mvh Pierre


Klockers Pierre!

Det avgjorde defintivt saken. 7 minuter känns åtminstone som över 6 minuter för segt.

Sedan vet jag inte om det är värt prisskillnaden. Ser man så förskräckligt stor skillnad??? Visst, mätinstrument i all ära, men i många fall är det just en mätare som ger ett visst utslag. När det kommer till verkligheten kan en helt annan produkt visa sig vara bättre för en själv.

Tar det dessutom runt 7 minuter att starta upp en film, har man nästan hunnit bli irriterad innan filmen har börjat, vilket säkerligen förtar en del av stämningen...

Tack än en gång Pierre!!!

G

#97

Postad 02 juli 2009 - 04:30

cinemax
  • cinemax
  • Forumräv

  • 625 inlägg
  • 0

Hej !
har läst tråden om LG 370, jag skulle vilja veta om spelaren är tyst dvs. inget fläktljud eller liknande



Jag har spelaren strax bakom mig i öronhöjd och den är mycket tyst, inga fläktar alls!

#98

Postad 02 juli 2009 - 05:47

superfan
  • superfan
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

Jag har inte lyckats få Å att fungera heller, men någon skrev tidigare i denna tråd att han/hon lyckats, har inte fått någon svar från personen på hur den gjorde för att få det att funka dock.


Sorry, har inte vart in här på ett tag....som jag sagt tidigare, Å och å funkar utmärkt, nu när jag tittar på ett "planet earth" avsnitt i 720p i mkv format bränt på dvd med svenska undertexter i vidhängande srt fil. funkar även via usb. jag har dock inte testat på något annat, typ nån film, jag ska så fort jag hinner!!!

Här är mina uppgifter om min spelare:

LG BD370-P inköpt via dustin home.
drivrutin: H42301
mjukvara: V7.127.00.26

Har någon testat att bränna en hd film i mkv/srt på dvd, funkar inte å?

#99

Postad 02 juli 2009 - 06:29

superfan
  • superfan
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Testat nu....filmen "Vicky cristina barcelona" med min personliga favvo Penelope Cruz... :-)
mkv och srt fil på dvd...å funkar alldeles utmärkt!!!

#100

Postad 02 juli 2009 - 09:03

ErikLK
  • ErikLK
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Testat nu....filmen "Vicky cristina barcelona" med min personliga favvo Penelope Cruz... :-)
mkv och srt fil på dvd...å funkar alldeles utmärkt!!!

Var detta en 4,2 GB mkv? Har för mig att det står i instruktionsboken att man inte bör spela stora filer som är brända på skiva. Har inte tillgång till den nu, annars hade jag kunnat citera...

Fortfarande inget nytt om huruvida NTFS-formatering kommer att ha stöd genom USB-porten?`Jag kommer att vara bitter på mig själv att jag inte inväntade BD390 annars, ännu grymmare spec på den än på BD370, bl.a att den klarar NTFS-formaterade diskar...

Jag får en förfrågan om mjukvaruuppdatering som jag tycker är lite märklig. Anledningen är att fältet för "mjukvara" är tomt. Det står alltså så här:

drivrutin: H42301
mjukvara:

Någon som vet vad detta kan vara? Har ni haft samma problem? Vågar jag installera eller kan det vara något problem med den?



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.