Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

The Lord of the Rings Trilogy

674 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 16 april 2009 - 12:54

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Let's start with the good news. Amazon.com has put up an active pre-order for The Lord the Rings Trilogy on Blu-ray Disc complete with pricing and box art. We knew this was coming thanks to Warner revealing a slew of upcoming Blu-ray titles in the terms and conditions of a Blu-ray promotion they are running but are glad to see retailer confirmation nonetheless.

Retail pricing for The Lord of the Rings Trilogy on Blu-ray is set at $99.98 with Amazon pricing pre-orders at $69.99 or $23.33 per film if you want to break it down.

Now the bad news. Amazon has clearly labeled this pre-order as the "theatrical editions" confirming fears of Blu-ray adopters the world over. A new format with larger storage capacity *should* leave ample space for New Line and Warner to include the extended cuts on the first pass. If Amazon's listing is correct then either that is not the case or evil marketing trolls within Warner are putting in overtime.

I did a little additional digging on Amazon and stumbled upon a placeholder page for The Lord of the Rings Trilogy: Extended Editions on Blu-ray. Unfortunately this carries little significance yet as Star Wars has had a Blu-ray placeholder since the format first launched. We all understand the likelihood of a Star Wars Blu-ray Disc set showing up this year, but at least with Lord of the Rings the "extended" tag offers a glimmer of hope.

For now all we can do is wait for New Line and Warner to make an official announcement and set the record straight. Door number one will give us the theatrical cuts and nothing else for the time being. Door number two will give us the theatrical and extended cuts likely at different price points. And door number three will prove Amazon made a mistake and one solitary Blu-ray Disc set for The Lord of the Rings to rule them all will emerge.

Don't be so hasty to rule out door number three as an option. Check out the cover art published on Amazon below. Do you see "theatrical edition" printed anywhere on it?

I vote for door number three.

Coverart!!
Bifogad fil  5036.jpg   38,27K   0 Antal nerladdningar
Källa: TheHDRoom

#2

Postad 16 april 2009 - 13:04

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0
Äntligen börjar det hända lite!

#3

Postad 16 april 2009 - 13:05

Unregistered1dea9639
  • Unregistered1dea9639
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0
Härligt att dom släpper hela triologin samtidigt.
Hade dock hoppats på extended cut redan från början. Men men, man får väl vara glad över att man iaf får bioversionerna sålänge.

#4

Postad 16 april 2009 - 13:10

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

  • 1 475 inlägg
  • 0
Fast för min del så är det Extended eller inget som gäller, så jag hoppas verkligen att de släpper Extended direkt istället för att försöka mjölka folk på så mycket pengar som möjligt...

#5

Postad 16 april 2009 - 13:14

DjDaKa
  • DjDaKa
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0

Fast för min del så är det Extended eller inget som gäller, så jag hoppas verkligen att de släpper Extended direkt istället för att försöka mjölka folk på så mycket pengar som möjligt...


Jag håller med. Har extended DVD´n och kommer inte att införskaffa BD förns extended släpps där med!!!

#6

Postad 16 april 2009 - 13:17

QAM
  • QAM
  • Forumräv

  • 755 inlägg
  • 0
Jag trodde det var gamla nyheter att extended versionerna planeras att släppas kring tidpunkten för Bilbo-filmerna, (jo de tänker göra flera tycks det), för att verkligen suga ut de sista dropparna blod ur konsumenterna.

#7

Postad 16 april 2009 - 13:20

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

  • 1 107 inlägg
  • 0
Var nog klart sen innan (från olika källor jag läst, t.ex. på digitalbits.com iirc) att det skulle vara theatrical till att börja med, självklart vill dom mjölka så mycket som möjligt, och det lär ju bli en och annan double dipp för dom.

Jag iallafall kommer köpa Theatrical när den kommer och Extended när den väl kommer. Finns ingen anledning att vänta med att njuta av filmerna på Blu-ray.

/P

#8

Postad 16 april 2009 - 13:37

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0
Man vet ju hur svag man är så det lär ju bli köp när denna kommer.

#9

Postad 16 april 2009 - 13:42

Unregistered68f66983
  • Unregistered68f66983
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Det här är ju utan tvekan den film man har längtast mest efter att bli släppt på bluray

#10

Postad 16 april 2009 - 13:43

f3br
  • f3br
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0

Jag håller med. Har extended DVD´n och kommer inte att införskaffa BD förns extended släpps där med!!!

Samma här. För det första tyckte jag att de förlängda versionerna gjorde ringen-trilogin bra mycket bättre och jag tänker absolut inte ställa upp på filmbolagens usla försäljningsknep.
Men kul att storfilmerna börjar visa sig.100 spänn på att George Lucas bekräftar under helgen att Star Wars på BD är på gång. Någon som vågar sätta emot?
:D

#11

Postad 16 april 2009 - 15:34

Unregisteredc84bf290
  • Unregisteredc84bf290
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
läste det här på Digital Bits nyss...

[Editor's Note: Sources close to director Peter Jackson have informed me that he's saving the extended editions of the films for an "ultimate" box set release closer to the debut of the new Hobbit films - that's why these BDs are set to be theatrical only. That's obviously not going to satisify every fan, but it gives them something in the meantime. As was the case with the original DVD release, at least you're now aware in advance that a more elaborate release is coming eventually if you'd prefer to wait for it. For Warner's part, I've officially confirmed with the studio that this initial Blu-ray release is real and it's coming before the end of this year, but I'm told it won't be officially announced for another few months yet. So you should probably still consider this release to be semi-official and subject to change. Just FYI.]

#12

Postad 16 april 2009 - 15:43

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Extended tack.

#13

Postad 16 april 2009 - 15:54

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlägg
  • 0
Hur mycket längre är extended versionerna jämfört med dom vanliga?

#14

Postad 16 april 2009 - 15:56

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0
Tycker det är så dåligt att de gör såhär. De kunde ju släppt en Ultimate Edition där man kan välja om man vill se de förlängda versionerna eller de kortare versionerna istället.

Det är säkert en del som kommer bli riktigt besvikna på detta. Jag är det iaf. Vill inte ha massa olika versioner av LOTR i min hylla. Har man väntat så länge på BD-versionerna kan man likväl vänta ännu längre till Extended. Jag ska låta bli att köpa filmerna innan de släpps som de förlängda versionerna.

Hur mycket längre är extended versionerna jämfört med dom vanliga?


Rätta mig om jag har fel. Tror de ligger på uppåt 20-30 minuter längre per film. Längesedan jag satte i filmerna. Det står inte på mina fodral. BD-versionerna blir ännu längre pga 24p-ippspelningen.

#15

Postad 16 april 2009 - 15:56

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Va likadant med DVD släppen,så det är inget förvånande.

#16

Postad 16 april 2009 - 16:20

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Det här är ju utan tvekan den film man har längtast mest efter att bli släppt på bluray


Visst är det så, helt klart en av dom filmer jag också mest sett fram emot att då se i en fin BD-utgåva, synd bara att det är theatrical versionen som kommer och inte extended, har själv aldrig ägt triologin på dvd och har jag redan väntat så här länge på en BD-utgåva så tror jag nog att jag kommer vänta med inköp tills extended kommer ut senare i år.

Bra nyheter är det hur som helst för alla sagan om ringen fans :D

#17

Postad 16 april 2009 - 16:20

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0

Fast för min del så är det Extended eller inget som gäller, så jag hoppas verkligen att de släpper Extended direkt istället för att försöka mjölka folk på så mycket pengar som möjligt...


+1 på det... har tillräckligt många utgåvor på DVD så det räcker gott och väl med extended på BD....!! Kul dock att det börjar hända saker...

#18

Postad 16 april 2009 - 16:26

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0
Ett givet köp :D

Som många andra så kommer jag vänta ut extended versionerna, känns som att kasta pengar i sjön att köpa "snik" varianten bara för att få dom i HD när man ändå kommer att köpa extended versionerna senare...

Peter Jackson have informed me that he's saving the extended editions of the films for an "ultimate" box set release closer to the debut of the new Hobbit films

När kommer Hobbitfilmerna då, 2010?

Redigerat av -Palle-, 16 april 2009 - 16:30.


#19

Postad 16 april 2009 - 16:27

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Vad ska du med utgåvorna på DVD till Hylle samla damm, för du ser väl inte om dem på dvd??!. Man kan ju alltid sälja första boxen när superboxen kommer, är dock inte intresserad av extended själv.

Redigerat av henke007, 16 april 2009 - 16:35.


#20

Postad 16 april 2009 - 16:28

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlägg
  • 0

tills extended kommer ut senare i år.


Vet vi ens när dom vanliga versionerna släpps?

Extended lär säkert dröja minst ett år efter att dom vanliga har släppts.

Redigerat av belzebubb, 16 april 2009 - 16:29.


#21

Postad 16 april 2009 - 16:29

jdaniels
  • jdaniels
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0
Jag väntar på extended, ingen panik på att se dom med tanke på att jag plöjde dom alla i påskas :D

#22

Postad 16 april 2009 - 16:42

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Vet vi ens när dom vanliga versionerna släpps?

Extended lär säkert dröja minst ett år efter att dom vanliga har släppts.


For Warner's part, I've officially confirmed with the studio that this initial Blu-ray release is real and it's coming before the end of this year, but I'm told it won't be officially announced for another few months yet. So you should probably still consider this release to be semi-official and subject to change.


#23

Postad 16 april 2009 - 19:46

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Extended cut or not, Blu-ray adopters want their Lord of the Rings Trilogy on Blu-ray Disc. And they want it like yesterday.

When the LOTR Trilogy box set showed up on Amazon.com yesterday afternoon clearly marked "theatrical editions," buyers flocked to lock in their pre-orders without a release date or official announcement. The sales have been so brisk that the LOTR Trilogy on Blu-ray has been the number one hourly Blu-ray bestseller all morning.

Extended utgåvorna i ultimate box lär väl dyka upp runt 2011-12 :D

#24

Postad 17 april 2009 - 00:02

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0
Klippt film är inget jag tänker lägga pengar på iaf :D

#25

Postad 17 april 2009 - 00:24

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

  • 1 038 inlägg
  • 0
Fina nyheter! Äntligen lite hobbits i HD. Jag kommer nog inte köpa theatrical edition. Jag menar, den boxen lär ju kosta en redig slant och sen ska man köpa extended också som kommer kosta ännu mer :) Det blir till att hyra den första boxen och sen köpa "The Ultimate Lord of The Rings Trilogy Box". Ända tills nästa format då man måste köpa "The Even More Ultimate Lord of The Rings Trilogy Box" :D

#26

Postad 17 april 2009 - 07:52

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

  • 3 433 inlägg
  • 0

Klippt film är inget jag tänker lägga pengar på iaf :D

På vilket sätt är bioversionen klippt?

#27

Postad 17 april 2009 - 07:58

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

På vilket sätt är bioversionen klippt?


Oj har du helt missat hur stor skillnad det är mellan bioversionen och extended?? :D


Den korta versionen av fellowship of the ring är på 178 min medans den förlängda är på 200 min som ett exempel.

Return of the King bioversionen är 201 min medans extended är på 250 min.

Det är ca 30-50 min mer material på alla extended jämfört med bioverionerna, helt andra filmer om du frågar mig.

Redigerat av masse70, 17 april 2009 - 08:01.


#28

Postad 17 april 2009 - 08:26

Prauter
  • Prauter
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
Om man nu vill vara petig så är ju bioversionen den "riktiga" medan extended är just extended. En längre film är inte alltid en bättre film och ofta finns det bra anledningar till att materialet klipptes bort från början, se bara på Gladiator. Men, när det gäller Sagan om ringen så gäller nog snarare att filmerna blev för långa än att materialet inte höll klass. Personligen föredrar jag sagan om ringen extended men det är ingen generell regel för mig.

#29

Postad 17 april 2009 - 08:30

QAM
  • QAM
  • Forumräv

  • 755 inlägg
  • 0

Om man nu vill vara petig så är ju bioversionen den "riktiga" medan extended är just extended. En längre film är inte alltid en bättre film och ofta finns det bra anledningar till att materialet klipptes bort från början, se bara på Gladiator. Men, när det gäller Sagan om ringen så gäller nog snarare att filmerna blev för långa än att materialet inte höll klass. Personligen föredrar jag sagan om ringen extended men det är ingen generell regel för mig.


Jag tror nog att vi kan vara överens om att det är böckerna som är det "riktiga", och ju mer du klipper bort desto sämre blir överensstämmelsen.

#30

Postad 17 april 2009 - 08:59

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

  • 3 433 inlägg
  • 0

Oj har du helt missat hur stor skillnad det är mellan bioversionen och extended?? :D


Den korta versionen av fellowship of the ring är på 178 min medans den förlängda är på 200 min som ett exempel.

Return of the King bioversionen är 201 min medans extended är på 250 min.

Det är ca 30-50 min mer material på alla extended jämfört med bioverionerna, helt andra filmer om du frågar mig.

Givetvis har jag inte missat att det finns längre versioner. Men i min värld är bioversionen orginalversionen och att kalla den för klippt känns inte rätt. Att sedan de förlängda versionerna är bättre är en helt annan sak.

#31

Postad 17 april 2009 - 09:14

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 0

Jag tror nog att vi kan vara överens om att det är böckerna som är det "riktiga", och ju mer du klipper bort desto sämre blir överensstämmelsen.


Jag håller inte riktigt med där. Jag ser filmerna och böckerna som fristående, om än med samma bas. Det är mycket som inte bara är bortklippt, utan som är förändrat. I mina ögon är det en ännu värre styggelse om man har som strävan att göra det så troget böckerna som möjligt.

Se t.ex. på vad de har gjort med Gimli, som mer eller mindre blev reducerad till en comic sidekick i filmerna, Legolas som i böckerna är väldigt poetisk (och enligt min åsikt långrandig och fjantig), men inte alls är sådan i filmerna, osv, osv.

Men, jag tycker fortfarande att filmerna är bland det absolut bästa som har gjorts! Och att detaljstudera dem mot böckerna som någon sorts sanning tycker jag gör att man sågar itu de separata upplevelser som både böckerna och filmerna ger var för sig.

#32

Postad 17 april 2009 - 09:34

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

  • 3 433 inlägg
  • 0
Sigma78: Jag är helt enig med dig om att böcker och filmer är två helt olika saker. Var och en med sina styrkor och svagheter.

#33

Postad 17 april 2009 - 09:47

Unregistered14e1d5e7
  • Unregistered14e1d5e7
  • Användare

  • 134 inlägg
  • 0
Är det något jag lackar på, så är det just sådana här saker. Jag vägrar köpa sönderklippt film på blu ray. Det finns inte i min värld.

#34

Postad 17 april 2009 - 09:57

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

  • 3 433 inlägg
  • 0

Är det något jag lackar på, så är det just sådana här saker. Jag vägrar köpa sönderklippt film på blu ray. Det finns inte i min värld.

Vilket tur då att bioversionerna inte är sönderklippta.

#35

Postad 17 april 2009 - 10:24

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0
Bioversioner är oftast censurerade och allmänt förstörda bara för att den stora massan skall kunna se dem. Directors Cut/Extended och liknande är imho nästan ALLTID bättre. Bioversioner är inte på något sätt en orginalversion, det är en version där producenter och annat folk på filmbolaget har sagt sitt, inte regissören.

#36

Postad 17 april 2009 - 10:25

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

  • 1 107 inlägg
  • 0
så här ligger det till:
Bioversion = original
Extended = Förlängd version

inte som följande
Bioversion = klippt
Extended = original

Get it straight people...

/P

#37

Postad 17 april 2009 - 10:46

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0
Jag förstår inte hur du tänker när du kallar biosversionen för "orginal" ? Tror du att Peter Jacksson själv klippt bort allt som finns i extended bara för att inte tyckte att det passade in???

#38

Postad 17 april 2009 - 10:56

QAM
  • QAM
  • Forumräv

  • 755 inlägg
  • 0

så här ligger det till:
Bioversion = original
Extended = Förlängd version

inte som följande
Bioversion = klippt
Extended = original

Get it straight people...

/P


Jag älskar absoluta sanningar, du skulle bli en bra påve... :)
Det finns en maxlängd på en film map ekonomisk bärighet hos biograferna. Så regissören får ofta inte hålla den längd han vill på filmen i bioversion. Inte sällan tas extended version fram först, som en full version, och klipps sedan ner till biolängd.

Bioversion = klippt
Extended = original

Men i det här specifika fallet tror jag full och fast att man avsiktligt bantade ner den första bioversionen, för att få folk till biografen en andra gång till den fulla versionens visning, man gjorde samma sak med DVD, och nu gör man det med BD.

Go ballistic people...

Men man kan käbbla hur mycket man vill om vilken som är originalet, faktum kvarstår, många vill inte köpa en mindre fyllig version.

#39

Postad 17 april 2009 - 11:33

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

  • 3 433 inlägg
  • 0

Bioversioner är oftast censurerade och allmänt förstörda bara för att den stora massan skall kunna se dem. Directors Cut/Extended och liknande är imho nästan ALLTID bättre. Bioversioner är inte på något sätt en orginalversion, det är en version där producenter och annat folk på filmbolaget har sagt sitt, inte regissören.

Första versionen som allmänheten får ta del av måste väl med all rimlighet vara orginalversionen. Om sedan producenten föredrar en annan version, klipparen en tredje och regissören en fjärde är inte relevant.

Att det har blivit så populärt med alternativa versioner beror endast på att man vill maximera intäkterna.

#40

Postad 17 april 2009 - 11:54

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 0
Vilken som är orginal eller inte känns inte jätterelvant faktiskt... .det enda jag bryr mig om är vilken jag tycker är bäst, och det är den jag köper :-)

I mitt fall är det extended.

Det gick dessutom rykten om att det skulle finnas en 5-timmarsversion ihopklippt någonstans där de hade med större delen av det material som filmades. Om den skulle komma skulle jag med största säkerhet kasta mig över den, mer hobbitar åt folket :-)

#41

Postad 17 april 2009 - 12:06

Unregistered14e1d5e7
  • Unregistered14e1d5e7
  • Användare

  • 134 inlägg
  • 0
Men ffs, snälla Joakim förstår du inte vad jag ville säga på ett ungefär med mitt inlägg? Hur tydlig måste man vara här? Jag vill helt enkelt ha den mest "ultimata", eller åtminstone ha valet, att kunna se en förlängd version av filmerna om jag nu ändå köper de på blu ray. Orka märka ord på den nivån...but whatever makes you happy baby.

#42

Postad 17 april 2009 - 12:23

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Låt nu de som vill njuta av Sagan om ringen på HD nöja sig med Bioversionen , ni andra får ju Ert 2012..

#43

Postad 17 april 2009 - 12:31

QAM
  • QAM
  • Forumräv

  • 755 inlägg
  • 0

Låt nu de som vill njuta av Sagan om ringen på HD nöja sig med Bioversionen , ni andra får ju Ert 2012..


Du glömmer att du befinner dig i missunsamhetens förlovade land, där det i undersökningar faktiskt visat sig vara mer accepterat att vinna en förmögenhet, än att starta ett företag och jobba ihop den själv. :)

Jag får väl köpa BD-kortversionen, ladda dvd'n med extended, och sitta och växla, pausa och spola frenetiskt för att inte missa något... :blush:

#44

Postad 17 april 2009 - 12:44

Unregistered9b73fbb5
  • Unregistered9b73fbb5
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
helt ointressant skulle inte betala en krona för snålversioner..bara för att bilden är bättre..tar hellre sämre bild med riktiga extended cut till dom släpper extended cuts..varför släppa dessa snålversioner alls..när de finns extended cuts
vem vill gå miste om de extra som finns insatt i filmen..förstår mig inte på folk.

#45

Postad 17 april 2009 - 12:55

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

  • 3 433 inlägg
  • 0
Är det någon som vet vilken version som har sålt bäst på dvd?

#46

Postad 17 april 2009 - 20:43

Sledgeman
  • Sledgeman
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0
Kommer absolut vänta på extended, dom är så mycket bättre. Tycker dom klippt bort så mycket bra film att bioversionerna känns slaktade.

Längd på filmerna är väl typ så här:
Första
Bio = 178 min
Ext = 200 min (22 minuter längre)

Andra
Bio = 172 min
Ext = 214 min (42 minuter längre)

Tredje
Bio = 192 min
Ext = 240 min (48 minuter längre)

#47

Postad 17 april 2009 - 20:58

Munkee
  • Munkee
  • Lärjunge

  • 328 inlägg
  • 0
Bla bla bla.
Extended eller inte, jag köper.
Kommer inte ihåg skillnaden på dom ändå.
Dom slutar väl likadant?

#48

Postad 17 april 2009 - 20:59

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

  • 1 570 inlägg
  • 0

Bla bla bla.
Extended eller inte, jag köper.
Kommer inte ihåg skillnaden på dom ändå.
Dom slutar väl likadant?


Mest begåvat idag. Ge mig Trilogin på BD - NU!

#49

Postad 18 april 2009 - 00:10

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

  • 1 107 inlägg
  • 0

Kommer absolut vänta på extended, dom är så mycket bättre. Tycker dom klippt bort så mycket bra film att bioversionerna känns slaktade.

Längd på filmerna är väl typ så här:
Första
Bio = 178 min
Ext = 200 min (22 minuter längre)

Andra
Bio = 172 min
Ext = 214 min (42 minuter längre)

Tredje
Bio = 192 min
Ext = 240 min (48 minuter längre)



Fråga, första gången du såg ettan på bio t.ex. tycket du att den var sönderklippt?

/P

#50

Postad 18 april 2009 - 01:01

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0

Fråga, första gången du såg ettan på bio t.ex. tycket du att den var sönderklippt?

/P


Hur ska man veta det utan att ha sett orginalversionen Postad bild



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.