Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

The Lord of the Rings Trilogy

674 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#651

Postad 04 januari 2012 - 22:03

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

  • 1 076 inlägg
  • 0
Sådär. Fick min box idag med alla rätta diskar :)

#652

Postad 04 januari 2012 - 22:25

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

  • 670 inlägg
  • 0

Jo PJ gjorde just det, alltså ett officiellt uttalande om att extendedboxen är som den ska vara ang vad färgen anbelangar.


Finns det någon länk på detta?

#653

Postad 05 januari 2012 - 05:18

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0
Jag har för mig att uttalandet var från en annan person. Om Jackson är intresserad av sina köpare så är det snart dags att visa framfötterna, tycker jag.

#654

Postad 05 januari 2012 - 05:23

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0

Finns det någon länk på detta?


Det är bara att googla.

Här är ett exempel:

"Both Peter Jackson and director of photography Andrew Lesnie have confirmed that the new color grade was intentional and was created under their supervision"
http://www.blu-ray.c...-Blu-ray/19929/

#655

Postad 05 januari 2012 - 10:04

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0
Samtidigt säger recensenten så här:

"Buried in the Extended Edition Appendices is a fantastic 12-minute featurette titled "Digital Grading." In it, Jackson and Lesnie reveal how much control they have over the coloring of any frame, shot or scene. But digital color grading doesn't simply involve adjusting the entire hue of an image (although Jackson and Lesnie do just that throughout the trilogy). The filmmakers are able to independently and systematically boost the blue in a crystal clear sky, enrich the green in a nearby tree, dampen the golds on a hill, cast shadow where it does not lie and illuminate a single face in the crowd, all in the same frame, shot or scene. It's worth noting that some of the scenes giving purists pause have been, from top to bottom, tinted with a green/cyan hue, which seems a bit strange given Jackson and Lesnie's previous methodology when using digital color grading. Even stranger is the fact that the tint rests over the whole of the film; it's there even when its effects are not readily apparent."

Hade jag alla dessa digitala leksaker skulle jag inte bara slänga på ett cyanfärgat filter över hela bilden.

#656

Postad 05 januari 2012 - 20:26

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

  • 2 926 inlägg
  • 0
Har nu sett alla tre filmer på tre dagar. Riktigt bra bild och ljud! Den gröna tinten som ni flippar över om lade jag inte ens märke till.

#657

Postad 05 januari 2012 - 22:11

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 0

Det är bara att googla.

Här är ett exempel:

"Both Peter Jackson and director of photography Andrew Lesnie have confirmed that the new color grade was intentional and was created under their supervision"
http://www.blu-ray.c...-Blu-ray/19929/


Men som sagt, det är ju fortfarande inte en bekräftelse på att han hade sett den färdigmastrade versionen. Att han var nöjd med hur det såg ut när han lämnade gradingrummet är ju en annan sak... Det debatterades ju en hel del om det, att man aldrig fick någon bekräftelse på om det verkligen inte hänt något mellan gradingen och efter mastringen. Den konstanta tinten och black crushen tyder ju lite på det...

#658

Postad 05 januari 2012 - 22:14

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0

Men som sagt, det är ju fortfarande inte en bekräftelse på att han hade sett den färdigmastrade versionen. Att han var nöjd med hur det såg ut när han lämnade gradingrummet är ju en annan sak... Det debatterades ju en hel del om det, att man aldrig fick någon bekräftelse på om det verkligen inte hänt något mellan gradingen och efter mastringen. Den konstanta tinten och black crushen tyder ju lite på det...


Tror du ärligt talat inte att han sett slutliga masterresultatet av sin egna mastodontfilm :) ?

Det tror jag iallaf. :)

#659

Postad 05 januari 2012 - 22:21

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 0
Tror och tror... Eftersom det egentligen inte ska hända något mellan klipprummet och den färdigpressade varan kanske inte det känns så nödvändigt, och eftersom han sett den ett par gånger redan, så ja, jag tror nog det är möjligt. Faktiskt. :) Det är ju också lite ovanligt att lägga på något så jämnt över en hel film, och inte mer scenbaserat, vilket ju tyder på att något skulle kunna ha hänt efter gradingrummet.

Jag vet dock såklart inte. Citerar bara debatten lite. Det jag vet är att det inte är särskilt vackert, och att han då i min värld joinar Lucas led där deras omdöme uppenbarligen har grumlats en del med åren... :P

#660

Postad 06 januari 2012 - 19:54

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0
Jag tycker det verkar som han håller på att bli en revisionist. Jag ser ingen som helst anledning till att använda en så ovanlig färg som cyan till att sätta en stämning i en film. Speciellt när det påverkar hela bildytan. Hade himlen varit cyanfärgad så hade jag förstått det. Det är ju just enskilda färger man kan arbeta med i kraftfulla digitala verktyg. Till och med jag kan ju slänga på en tintning enkelt.

Ärligt talat tror jag han bara väntar ut stormen.

#661

Postad 06 januari 2012 - 20:12

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0

Har nu sett alla tre filmer på tre dagar. Riktigt bra bild och ljud! Den gröna tinten som ni flippar över om lade jag inte ens märke till.


+1

#662

Postad 27 januari 2012 - 16:59

Unregisteredae92d3c5
  • Unregisteredae92d3c5
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Jag skulle precis sätta mig och lugnt beställa EE på BD, men så såg jag att den utgått?

Kolla in Discshop: http://www.discshop....disc_dvd/P91403

Vad kan detta bero på? Såldes den bara under en begränsad tid eller har dom kallat tillbaka den för att göra en ny?

#663

Postad 27 januari 2012 - 18:03

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Går fortfarande att köpa på CDON, Ginza, Webhallen m.m. :)

#664

Postad 27 januari 2012 - 23:53

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

  • 2 396 inlägg
  • 0

Jag skulle precis sätta mig och lugnt beställa EE på BD, men så såg jag att den utgått?

Kolla in Discshop: http://www.discshop....disc_dvd/P91403

Vad kan detta bero på? Såldes den bara under en begränsad tid eller har dom kallat tillbaka den för att göra en ny?


Produkter tar slut. Det är ju inte så att de har en fabrik som bara pressar LOTR-skivor hela dagarna.

#665

Postad 28 januari 2012 - 09:12

Fjant
  • Fjant
  • Lärjunge

  • 409 inlägg
  • 0
Tyvärr har ni rätt men jag misstänker att BSD precis som jag går och hoppas på att en ny version plötsligt skulle dyka upp utan grön-tint...

#666

Postad 28 januari 2012 - 10:25

Evelon
  • Evelon
  • Forumräv

  • 515 inlägg
  • 0
Jag pratade med en kompis som jobbar som inköpsansvarig för en filmbutik förra veckan och hon sa att det inte gick att köpa fler EE från SF innan nästa års premiär av Bilbo. Kan tänka mig att de direktiven inte endast gäller för Sverige. De hade köpt på sig ett lager.

#667

Postad 13 november 2012 - 15:18

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0
... så boxen med Extendedutgåvorna på Blu-ray som släpps imorgon 14 november här hemma är alltså densamma som behandlas i denna tråd?

#668

Postad 14 november 2012 - 11:41

rytterstedt
  • rytterstedt
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
Ja det verkar som det. Den box jag köpte 2a april i år är samma som den som webhallen har med releasedatum idag (http://www.webhallen...in_extended_box).

#669

Postad 14 november 2012 - 11:48

n_sandstrom
  • n_sandstrom
  • Lärjunge

  • 398 inlägg
  • 0
Såg tidigare att filmerna fick nysläppt en och en i höstas, men omdesignade omslag och medföljande medföljande nedladdningsversion som enda skillnad. kanske är dom som släpps i box nu.

Det är lite kul att webhallen har "Nu släpps Extended-versionerna för första gången på Blu-ray!" i beskrivningen.

#670

Postad 14 november 2012 - 14:26

rytterstedt
  • rytterstedt
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0

Det är lite kul att webhallen har "Nu släpps Extended-versionerna för första gången på Blu-ray!" i beskrivningen.


Webhallen har ju inte direkt den största kollen man kan förvänta sig. Mer än ofta så har de filmer på sin hemsida som har utgått fast det står att de ska finnas i lager. Sen i januari har jag säkert fått 1000-1500 kr till godo på filmer som jag har beställt och som de inte kan leverera. Så att de skriver att det är första gången extended-versionerna släpps på bluray förvånar mig inte. =)

#671

Postad 17 november 2012 - 11:12

Hays
  • Hays
  • Beroende

  • 1 183 inlägg
  • 0

Webhallen har ju inte direkt den största kollen man kan förvänta sig. Mer än ofta så har de filmer på sin hemsida som har utgått fast det står att de ska finnas i lager. Sen i januari har jag säkert fått 1000-1500 kr till godo på filmer som jag har beställt och som de inte kan leverera. Så att de skriver att det är första gången extended-versionerna släpps på bluray förvånar mig inte. =)


Detta är knappast webhallens fel då informationen om vilka filmer som utgår ur sortimenten verkar vara undermåttlig från bolagen. Omöjligt för butiker att veta vad som finns eller inte finns om de inte får informationen från filmbolget.

Ang denna utgåva så är det säkert så att det är exakt samma text som fanns på den förut eftersom det är exakt samma utgåva. Den har till och med samma streckkod om jag inte kollade fel.

#672

Postad 17 november 2012 - 13:54

rytterstedt
  • rytterstedt
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0

Detta är knappast webhallens fel då informationen om vilka filmer som utgår ur sortimenten verkar vara undermåttlig från bolagen. Omöjligt för butiker att veta vad som finns eller inte finns om de inte får informationen från filmbolget.


Fast Webhallen borde så klart ha koll på sina lager och inte skriva att en film finns i deras lager för att sen säga att den utgått och de inte har den i lager längre. Lite uppdatering får man väl göra ibland. Har hänt ett antal ggr att jag beställt filmer som stått att de finns i lager både under "Postorder/Fruäng" och under andra ställen som t.ex Solna, Göteborg, Malmö etc och det har dröjt flera veckor innan man hör något om beställningen och då är det "Hejsan, vissa filmer finns inte i vårt lager men de är restnoterade". De är snabba på att dra pengarna från kontot, men att kunna leverera en film/kolla om den är i lager är nästan omöjligt ibland. Har som längst fått väntat nästan ett halvår på en restnoterad film innan jag bad de skrota restnoteringen och beställde från CDON eller Discshop istället.

Nu tycker jag dock att de blivit bättre senare tid, de sista två-tre beställningarna jag har gjort så har jag knappt fått ett bekräftelsemail på att försändelsen är skickad innan filmerna fanns i min postlåda. Så lite ljusa sidor har Webhallen allt. ;)

#673

Postad 17 november 2012 - 18:52

hellfog
  • hellfog
  • Lärjunge

  • 393 inlägg
  • 0
Samma kartong som den gamla men innehåller 3 tjocka keep case i ställe, trist.

#674

Postad 18 november 2012 - 16:08

Hays
  • Hays
  • Beroende

  • 1 183 inlägg
  • 0

Samma kartong som den gamla men innehåller 3 tjocka keep case i ställe, trist.


3 tjocka keep case har jag i min box också som jag köpte förra hösten :( finns det med andra hållare för skivorna?

#675

Postad 18 november 2012 - 16:18

hellfog
  • hellfog
  • Lärjunge

  • 393 inlägg
  • 0
En polare hade en sån där man viker ut för alla skivor, hittar ingen bild på den.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.