Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vem kommer köpa Gladiator på BD ?

512 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

#51

Postad 23 augusti 2009 - 23:31

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

  • 2 396 inlägg
  • 0

Det finns en omröstning på Blu-ray.com 60% kommer köpa Gladiator tyvärr.


40% på den sidan som inte är hjärntvättade fanboys, alltid något.

#52

Postad 24 augusti 2009 - 04:24

KingCat
  • KingCat
  • Lärjunge

  • 257 inlägg
  • 0
Jag köpte den i steelcase för redan 1 månad sen :D, tänker verkligen inte avboka filmen. Gör dem sen om den igen så köper jag den på nytt lol :D

#53

Postad 24 augusti 2009 - 06:22

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

  • 1 141 inlägg
  • 0

Har den på DVD...och tänker inte köpa den på BD när den kommer.Tycker inte om att ha dubbleter på filmer.Köper BD bara om den är film som jag inte har set.

Precis som jag då.

#54

Postad 24 augusti 2009 - 06:57

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
När jag får mitt ex så skall jag se den så fort som möjligt och delge mina intryck.

#55

Postad 24 augusti 2009 - 08:47

Unregistered6f585bed
  • Unregistered6f585bed
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0
Är det alla släpp på den som är kass, även Sapphire i USA? Jag har verkligen längtat efter denna, hålt mig länge från min DVD.

#56

Postad 24 augusti 2009 - 09:00

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

  • 2 396 inlägg
  • 0
Vad jag har förstått så är det tyvärr samma transfer på både Region A och B.

#57

Postad 24 augusti 2009 - 10:03

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0

Är det alla släpp på den som är kass, även Sapphire i USA? Jag har verkligen längtat efter denna, hålt mig länge från min DVD.


Det är just Sapphire som diskuteras, men det är samma skittransfer som används overall iom att inget annat finns ännu.

Postar ännu ett screenshot som visar Edge enhencement så att alla ser skillnad med och utan, en på AVS har gjort en jämförelse i Photoshop. Detta är från BD.n. Som ni ser kan inget och ingen skada Maximus då han har en glödande AURA runt sig :D
Bifogad fil  GLADFIX.jpg   103,1K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av henke007, 24 augusti 2009 - 10:28.


#58

Postad 24 augusti 2009 - 10:55

Binks
  • Binks
  • Forumräv

  • 739 inlägg
  • 0
Börjar fundera om folk längre tittar på själva filmen med en handling eller om allt bara handlar om detaljer och små krussiduller.
Att de är tråkigt om dom inte gjort sitt bästa för en sån stor film som Gladiator är väll tråkigt, men de börjar bli överdrivet.

#59

Postad 24 augusti 2009 - 11:39

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

  • 1 470 inlägg
  • 0

Börjar fundera om folk längre tittar på själva filmen med en handling eller om allt bara handlar om detaljer och små krussiduller.
Att de är tråkigt om dom inte gjort sitt bästa för en sån stor film som Gladiator är väll tråkigt, men de börjar bli överdrivet.

men om det BARA ska handla om filmen finns det säkert massa ex på VHS på tradera. Det här är ett teknikinriktat forum där det är uttalat att diskussionerna ska beröra utgåvors tekniska meriter snarare än berättartekniskt innehåll, och i det här fallet är de tekniska felen så stora att man måste bli upprörd.
inte nog med att de utgått från en gammal transfer, de har helt utan anledning förstört bilden så den innehåller betydligt mindre information än en fem-sex år gammal TV-sändning. och sedan lagt på enorma mängder kantförstärkning för att försöka kompensera. sen har man mage att marknadsföra det i en ny top-of-the-lineserie. det är rent ut sagt äckligt.

att bara rycka på axlarna och säga 'det är tråkigt, men...' när det gäller en så efterlängtad och hypad utgåva är att spela filmhatarna på filmbolagen rätt i händerna.
det hade ju räckt att de hade struntat i att ge sig på bilden och förstöra. hade de låtit den vara som på BEV-versionen, maskat korrekt och sen tryckt på med så mycket bitrate som möjligt så hade det ju inte blivit sån här storm. vi hade kanske inte blivit överlyckliga, men de flesta hade nog ändå köpt den. men nu kunde de inte låta bli, och då måste de få höra det, äta upp sina misstag och se till att den som är ansvarig för fadäsen på sin höjd får airbrusha affischer i fortsättningen (vilket borde passa, människan verkar ju uppenbarligen hata detaljer).

att sen vissa överreagerar mot de som har modet att erkänna att de faktiskt köper filmen (jag vet hur det känns, blev nyss kallad både idiot och fläktpojke på ett annat forum för att jag hade mage att försvara tyska FC mot en som 'minsann hade läst på ett forum att den är sämreän DVD:n' ) är ytterst beklagligt. givetvis måste det vara upp till var och en att få avnjuta film. synd bara att man i det här fallet inte kan få ta del av 'njuta'-delen av upplevelsen =(

EDIT:
P.s. tack för exemplet med de försvinnande pilarna - jag kan sitta hur länge som helst och bläddra fram och tillbaka och bara garva i förtvivlan åt vem som godkänt detta spektakel. =)

det är verkligen hysteriskt roligt att se hur rätt mycket folk på blu-rayporr-talen försöker hävda att man inte kan se skillnad på scenerna från extended respektive "gamla" transfern. då måste man verkligen ifrågasätta vad de har för glädje av BD över huvud taget...

Redigerat av outdoor_miner, 24 augusti 2009 - 12:30.


#60

Postad 24 augusti 2009 - 11:41

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
Nej, denna blir det inget köp på tyvärr, verkligen synd på en sån kanonrulle.
Däremot Braveheart såg ju fantastiskt bra ut i den där jämförelsen, givet köp när den kommer :D

#61

Postad 24 augusti 2009 - 11:44

KingCat
  • KingCat
  • Lärjunge

  • 257 inlägg
  • 0

Nej, denna blir det inget köp på tyvärr, verkligen synd på en sån kanonrulle.
Däremot Braveheart såg ju fantastiskt bra ut i den där jämförelsen, givet köp när den kommer :D



Tror min braveheart har anlänt i brevlådan idag ahhhhhh :D

#62

Postad 24 augusti 2009 - 11:52

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Både Gladiator och Braveheart finns i lager på Swedisc för 40 dollar st för de som ej kan hålla sig REG A dock på dessa.

Kommer av ren princip aldrig köpa nåt från Sapphire serien tyckte det va patetiskt till att börja med, de är säkert numrerade med...

Nu väntar vi bara på Forrest Gump, spännande.

#63

Postad 24 augusti 2009 - 11:58

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Braveheart redan idag ? den släpps i USA 1 september, är ett bra tillfälle att göra sin spelare regfri.
Orkar inte vänta till Nov för att köpa den från UK.

#64

Postad 24 augusti 2009 - 11:58

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Börjar fundera om folk längre tittar på själva filmen med en handling eller om allt bara handlar om detaljer och små krussiduller.

Well, då jag antar att alla redan har sett Gladiator på tv eller på dvd så lär väl knappast handling, skådespelarinstaser, regi etc etc vara det primära när man köper Blu-ray verren av filmen eller hur? :D

Rent krasst så erbjuder BD-verren inget mer mervärde än "detaljer och små krussiduller" ijmf med vad alla redan har sett (ok, i och med Extended kan det ju bli specialfall just denna gång, men, men..) så att folk tenderar att fokusera på det torde inte vara så svårt att tänka sig eller?

Att de är tråkigt om dom inte gjort sitt bästa för en sån stor film som Gladiator är väll tråkigt, men de börjar bli överdrivet.

Klart det är överdrivet och det är det som är det fina. Det är överdrifterna, när forum och blogg-folket går i tokspinn, som leder till att bolagen skärper sig. Och i förlängningen mindre tråkigheter för mig, dig och alla andra.

Personligen tycker jag det är än mer överdrivet att folk gnäller på att det gnälls. :lol:

Själv är jag för lat för att stå först i korståget denna gång men som konsument röstar man med plånboken och att inte köpa nått orkar nog t.o.m. jag. Ok, att jag inte får se en mindre än halvhjärtad BD-version av Gladiator men jag har ju trots allt redan sett filmen ett antal gånger redan och dessutom är det ju bara en film... :D Och tänk vad tid jag får över att latcha med trillingarna, laga vattenläckorna på ladan och bränna bort myrorna i trädgården - tack Paramount för att ni har gett mig ett LIV! :lol:

#65

Postad 24 augusti 2009 - 12:31

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0

Börjar fundera om folk längre tittar på själva filmen med en handling eller om allt bara handlar om detaljer och små krussiduller.


Anledningen till att man uppgraderar till Blu-Ray är ju just för de där extra fin detaljerna, får man inte dom så finns det ingen anledning att byta ut sin DVD utgåva.

Saken är den att ser man en skittransfer som denna på en stor skärm eller projje så blir det RIKTIGT störande med alla dessa brister.

#66

Postad 24 augusti 2009 - 12:34

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Precis vad jag tänkte skriva. :o

#67

Postad 24 augusti 2009 - 12:43

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
PLUS det är vi entusiaster som skäller ut bolagen som ser till att dom skärper till sig.
Universal som DNR:ade alla sina katalogtitlar när dom släpptes på BD i jämförelse med de DNR fria HD-DVD utgåvorna fick ENORMT mycket skäll på forumen runt hela världen, och vad hände?
Bolaget lyssnade och förutom några filmer som redan var färdig mastrade för BD utgåvan, så har deras katalogtitlar sluppit DNR misshandeln och dom har t.o.m. ökat kvallen jämfört med HD-DVD versionerna genom högre bitrate m.m.
Tack vare detta så fick vi kanon utgåvor av t.ex. Fast and the Furious filmerna och Bourne trilogin.
Hade vi gett fan i att jaga på bolaget så hade dom fortsatt på samma spår och sopat bort findetaljerna med grainet.

Så ni ska fanimej ha respekt för oss entusiaster som BRYR oss och inte tar emot vilken skit som helst!

Redigerat av Svante Skoog, 24 augusti 2009 - 12:43.


#68

Postad 24 augusti 2009 - 12:50

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
Det tråkisgaste är ju att på dvd-versionen så hade de verkligen laggt ner tid på att utnyttja det mediet så bra som möjligt, då är filmen verkligen värd ett bättre öde på blu-ray också.

#69

Postad 24 augusti 2009 - 13:08

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Ja, Gladiator på DVD är verkligen en referens för formatet, och då vill man även att BD versionen ska få samma fina behandling. Som tur är så är det fortfarande mest entusiaster som äger en BD spelare som verkligen vill ha det bästa också, och detta kommer tack och lov att visa sig på försäljningssifforna i slutändan efter att så många skippar denna releasen :o

Väntar ivrigt på recensioner från t.ex. The Digital Bits, High-Def Digest m.m. där dom inte fegar ur med att peka ut brister som dessa. DVDbeaver tappade en stor dos förtroende och respekt efter detta iallafall ;)

#70

Postad 24 augusti 2009 - 13:40

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Tror du det ger resultat, nu när typ alla forum världen är är förbannade ?

#71

Postad 24 augusti 2009 - 14:00

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0
Den här hade gärna fått DNR:a hur mycket dom vill. :o

Postad bild

#72

Postad 24 augusti 2009 - 15:57

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2 709 inlägg
  • 0

PLUS det är vi entusiaster som skäller ut bolagen som ser till att dom skärper till sig.
Universal som DNR:ade alla sina katalogtitlar när dom släpptes på BD i jämförelse med de DNR fria HD-DVD utgåvorna fick ENORMT mycket skäll på forumen runt hela världen, och vad hände?
Bolaget lyssnade och förutom några filmer som redan var färdig mastrade för BD utgåvan, så har deras katalogtitlar sluppit DNR misshandeln och dom har t.o.m. ökat kvallen jämfört med HD-DVD versionerna genom högre bitrate m.m.
Tack vare detta så fick vi kanon utgåvor av t.ex. Fast and the Furious filmerna och Bourne trilogin.
Hade vi gett fan i att jaga på bolaget så hade dom fortsatt på samma spår och sopat bort findetaljerna med grainet.

Så ni ska fanimej ha respekt för oss entusiaster som BRYR oss och inte tar emot vilken skit som helst!


Word

#73

Postad 24 augusti 2009 - 17:03

Unregisteredd0be17d5
  • Unregisteredd0be17d5
  • Lärjunge

  • 450 inlägg
  • 0
Riktigt tråkigt att Gladiator har fått en sådan dålig transfer, är ju en av mina favoritfilmer och har verkligen sett fram emot en release. Men bara hoppas på att det kommer en nyutgåva sedan. Får se när de släpps här i sverige vad folk skriver om den, men än så länge så blir det till att avvakta.

Dock riktigt nyfiken på "Braveheart" ser riktigt fin ut :o
ingen som vet när den släpps i sverige på BD?

#74

Postad 24 augusti 2009 - 17:41

Unregistered365252b4
  • Unregistered365252b4
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Jag kommer absolut inte köpa Gladiator på BD. Aldrig att jag skulle lägga pengar på att stödja en sånt här fruktansvärt misstag (om det ens var ett misstag, de kanske bara ville spara pengar?). Jag hoppas att filmbolaget förlorar många många potentiella köpare genom att förstöra en av tidernas bästa filmer på det här sättet.

Alla som köper den här med argumentet "Den är ju iaf bättre än DVD:n" är dem som gör att filmbolag kan släppa såna här pissutgåvor. Man hade ju trott att en film som Gladiator förtjänade lite mer respekt än så här.

Eftersom jag inte heller äger DVD utgåvan kommer jag förvärva filmen på ett inte så lagligt sätt.

#75

Postad 24 augusti 2009 - 17:52

Drem
  • Drem
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0
Det ska bli intressant att se om det kommer några kommentarer från filmbolaget, om några alls.

#76

Postad 24 augusti 2009 - 18:24

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Seså - lugna och fina. Gula kort utdelade.

#77

Postad 24 augusti 2009 - 18:40

Unregisteredffae06bb
  • Unregisteredffae06bb
  • Forumräv

  • 564 inlägg
  • 0
Absolut inget köp, av precis samma anledning som jag inte köpt tex. Metallicas Death Magnetic. Det får finnas gränser på vad och hur mycket man får förstöra.

#78

Postad 24 augusti 2009 - 18:52

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

  • 889 inlägg
  • 0
Tyvärr är det ju inte bara Gladiator som drabbats av en medioker transfer till BD. Även t ex filmen Jagad, en av de första BD jag skaffade, är långt ifrån något mästerverk... En annan favorit jag INTE köpte p g a rätt dålig recension på Highdef Digest var Clockwork Orange. DVD'n jag har får hänga med ett tag till.

#79

Postad 24 augusti 2009 - 19:17

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
HAHA, nu har DVD beaver gjort en HDD och ändrat i sin rescension från benchmark transfer till DNR och EE manipulerad sådan . :o :lol: Självklart tycker de fortfarande att den slår den omanipulerade kabel versionen på alla aspekter ;)
http://www.dvdbeaver...7/gladiator.htm

Redigerat av henke007, 24 augusti 2009 - 19:30.


#80

Postad 24 augusti 2009 - 19:24

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Lägg ner såna sidor!

#81

Postad 24 augusti 2009 - 19:39

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Hahaha :lol:
Fy fan va kasst!
DVDbeaver sjönk ännu lägre nu på min lista :o
Samma sak hände på Blu-Ray.com när ena bak kanalen på "Inside Man" saknade ljud.
Först tyckte dom att bakkanalerna spelade hur bra som helst, SEN efter att felet kom upp på forumen så ändrade recensenten infon om ljudet och inkluderade att ljudet saknades i ena bakkanalen :lol:

Ibland undrar jag ens om recensenterna på de där två sidorna en kollar igenom filmen eller om dom bara hoppar runt i lite mellan olika kapitel ;)

EDIT: Hahaha läste igenom recensionen på DVDbeaver igen med tillägget "with some minor edge-enhancement and some DNR."

Some MINOR edge-enhancments????? B)
Herregud, killen är blind! Jag har inte sett så illa EE nånsin på en BD.

Redigerat av Svante Skoog, 24 augusti 2009 - 19:43.


#82

Postad 24 augusti 2009 - 20:21

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

  • 3 433 inlägg
  • 0

Herregud, killen är blind! Jag har inte sett så illa EE nånsin på en BD.

Baserar du det på screenshots eller på riktiga scener?

#83

Postad 24 augusti 2009 - 20:32

adude
  • adude
  • Forumräv

  • 654 inlägg
  • 0
Ja som hade sett fram mot denna så mkt.. trodde det skulle bli en film i referensklassen =(. Ja det blir väll till att vänta & hålla ut till en bättre version anländer "hoppas". Hade vart kul med en omröstning i tråden.. nån moderator eller någon borde ju kunna ordna det =)

#84

Postad 24 augusti 2009 - 20:33

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Fick inte till nån omröstning när ja skapa tråden, gjorde väl nåt galet. men nån som e haj på funktionen kan ju alltid skapa en separat endast röstnings tråd med lite alt.

#85

Postad 24 augusti 2009 - 20:50

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

  • 2 926 inlägg
  • 0
Trådtiteln är helt fel. Det borde vara "Vem kommer inte köpa Gladiator på BD", för dom som säger att dom gör det blir bara idiotförklarade av bl.a. trådskaparen och massa andra. Undra vad syften med denna tråden egentligen är...

#86

Postad 24 augusti 2009 - 21:21

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0

Baserar du det på screenshots eller på riktiga scener?


Riktiga scener. Speciellt inlednings krigs scenen såg horribel ut, då EE får spjuten att se ut som lasersvärd emellanåt med sina glödande kanter, och Russel Crowe påminner om Obi-Wan som Jedi spöke ibland med sin "forcefield" ;)

Fick inte till nån omröstning när ja skapa tråden, gjorde väl nåt galet. men nån som e haj på funktionen kan ju alltid skapa en separat endast röstnings tråd med lite alt.


Jag försöker skapa ett poll :o

#87

Postad 24 augusti 2009 - 22:00

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0

Fy fan va kasst!
DVDbeaver sjönk ännu lägre nu på min lista


Om vi säger så här, ja tror att deras trovärdighet sjönk tills havets botten efter detta.

#88

Postad 24 augusti 2009 - 22:10

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0

Dock riktigt nyfiken på "Braveheart" ser riktigt fin ut :o


Smaken är som baken ;)

#89

Postad 25 augusti 2009 - 01:17

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Fick svar från Paramount.

Gladiator does not hit the stores until September 1st , what are you watching. Here is a review from someone that has seen the movie.



"Truly this is an incredible digital achievement. Paramount's MPEG4 AVC transfer seems to have improved in every single facet of the visuals. It's tighter, brighter, superior contrast... it is extremely impressive looking and I hope the captures below support this because this is one of the best looking Blu-rays I've seen this year. The DTS-HD Master 5.1 at a whopping 4404 kbps is ABSOLUTELY perfect.



I don't think I've ever seen supplements on this level. On disc 2 - your shopping list will enact through the Visions From Elysium portal. It's highly impressive - really a great interactive feature. Well, despite your opinions on the film or it's Oscar worthiness - this ParamountBlu-ray is in a class by itself. It's raised the bar for this new format. It covers every nook and cranny of desirability with a plethora of supplements and reference A/V. An unbelievable value for all that is included. I'd say this is possibly the best Blu-ray of the year but I'm just going over the 'Sapphire Series' Braveheart now and it seems equally triumphant. We give this our strongest recommendation."

#90

Postad 25 augusti 2009 - 04:17

KingCat
  • KingCat
  • Lärjunge

  • 257 inlägg
  • 0

Fick svar från Paramount.

Gladiator does not hit the stores until September 1st , what are you watching. Here is a review from someone that has seen the movie.



"Truly this is an incredible digital achievement. Paramount's MPEG4 AVC transfer seems to have improved in every single facet of the visuals. It's tighter, brighter, superior contrast... it is extremely impressive looking and I hope the captures below support this because this is one of the best looking Blu-rays I've seen this year. The DTS-HD Master 5.1 at a whopping 4404 kbps is ABSOLUTELY perfect.



I don't think I've ever seen supplements on this level. On disc 2 - your shopping list will enact through the Visions From Elysium portal. It's highly impressive - really a great interactive feature. Well, despite your opinions on the film or it's Oscar worthiness - this ParamountBlu-ray is in a class by itself. It's raised the bar for this new format. It covers every nook and cranny of desirability with a plethora of supplements and reference A/V. An unbelievable value for all that is included. I'd say this is possibly the best Blu-ray of the year but I'm just going over the 'Sapphire Series' Braveheart now and it seems equally triumphant. We give this our strongest recommendation."



Låter ju som att köpet var bra då ;)


Man ska inte förhasta sig med sina synpunkter *snorvalpar* :o

Redigerat av KingCat, 25 augusti 2009 - 04:19.


#91

Postad 25 augusti 2009 - 05:26

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Spännande fortsättning följer :o

#92

Postad 25 augusti 2009 - 06:01

Binks
  • Binks
  • Forumräv

  • 739 inlägg
  • 0
Tänk va kul de vore om allt är en plott från Paramount.
Att dom medvetet skickat ut lite bilder där dom vet att "hemma-experterna" kommer skrika rakt ut.
Bli vansinniga och ligga sömnlösa hela nätterna över detta.

Och när väll filmen kommer så är det den mest perfekta film som släppts :o

#93

Postad 25 augusti 2009 - 06:27

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Det som ändå är det mest fascinerande med detta är alla dessa som sågar något så ljudligt, aggressivt och frenetiskt utan att ens ha sett filmen med egna ögon.

Jag återkommer med ett utlåtande EFTER jag sett filmen så får vi se hur allt blev i slutändan.

Vem vet, det kanske blir en sista rad som lyder "Paramount +1"? :o

Redigerat av masse70, 25 augusti 2009 - 06:29.


#94

Postad 25 augusti 2009 - 07:33

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

  • 3 433 inlägg
  • 0

Riktiga scener. Speciellt inlednings krigs scenen såg horribel ut, då EE får spjuten att se ut som lasersvärd emellanåt med sina glödande kanter, och Russel Crowe påminner om Obi-Wan som Jedi spöke ibland med sin "forcefield" :o

Ok, på ett sätt var det trist att du hade gjort din bedömning utifrån BD-filmen och inte utifrån screen-shots. Det brukar vara lättare att hitta fel och brister om man tittar på bilder.

#95

Postad 25 augusti 2009 - 08:07

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0

Fick svar från Paramount.

Gladiator does not hit the stores until September 1st , what are you watching. Here is a review from someone that has seen the movie.



"Truly this is an incredible digital achievement. Paramount's MPEG4 AVC transfer seems to have improved in every single facet of the visuals. It's tighter, brighter, superior contrast... it is extremely impressive looking and I hope the captures below support this because this is one of the best looking Blu-rays I've seen this year. The DTS-HD Master 5.1 at a whopping 4404 kbps is ABSOLUTELY perfect.



I don't think I've ever seen supplements on this level. On disc 2 - your shopping list will enact through the Visions From Elysium portal. It's highly impressive - really a great interactive feature. Well, despite your opinions on the film or it's Oscar worthiness - this ParamountBlu-ray is in a class by itself. It's raised the bar for this new format. It covers every nook and cranny of desirability with a plethora of supplements and reference A/V. An unbelievable value for all that is included. I'd say this is possibly the best Blu-ray of the year but I'm just going over the 'Sapphire Series' Braveheart now and it seems equally triumphant. We give this our strongest recommendation."


Jag hoppas ni inser vart den där rescensionen är hämtad från av Asen hos Paramount!!

Paramount sjönk just i mina ögon ännu mera..

föreslår att du svarar tillbaka med den editerade versionen :) B)

Det som ändå är det mest fascinerande med detta är alla dessa som sågar något så ljudligt, aggressivt och frenetiskt utan att ens ha sett filmen med egna ögon.

Jag återkommer med ett utlåtande EFTER jag sett filmen så får vi se hur allt blev i slutändan.

Vem vet, det kanske blir en sista rad som lyder "Paramount +1"? :)


Ditt expertutlåtande tror ja vi klarar oss utan.

För mig räcker det faktiskt med vetskapen att de raderat bort material av själva filmen som t o m finns med på DVD utgåvan för att inte stödja ett köp även om resten hade sett perfekt ut, men vi har alla olika krav.

Redigerat av henke007, 25 augusti 2009 - 08:24.


#96

Postad 25 augusti 2009 - 08:08

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Riktiga scener. Speciellt inlednings krigs scenen såg horribel ut, då EE får spjuten att se ut som lasersvärd emellanåt med sina glödande kanter, och Russel Crowe påminner om Obi-Wan som Jedi spöke ibland med sin "forcefield" :)


Var har du köpt filmen?

#97

Postad 25 augusti 2009 - 08:20

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Vem behöver köpa filmen när man kan se den gratis på nätet i form av screenshots? :)

Ditt expertutlåtande tror ja vi klarar oss utan.


Ja du klarar dig alldeles säkert utan min utlåtande för du vet ju redan allt som det verkar.

Lika mycket som vi andra klarar oss utan spydiga kommentarer.

Har aldrig till skillnad från dig nånsin påstått att jag skulle vara en expert.

Dock en aning mer återhållsam i mina åsikter innan jag kunnat bedömma något med egna ögon.

#98

Postad 25 augusti 2009 - 08:45

MajkelS
  • MajkelS
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Fan, det är riktigt deprimerande att se hur en sån kanonfilm som Gladiator har blivit misshandlad :) Kommer definitivt INTE att köpa denna utgåva.

Allt snack om att man inte kan bedöma kvaliten utifrån screenshots är bara trams när det gäller så pass grova fel som i detta fall med Gladiator. I rörelse så syns det hur tydligt som helst tyvärr på en display i storlek runt 40" och uppåt.

#99

Postad 25 augusti 2009 - 09:51

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0

Var har du köpt filmen?


Då Paramount bestämmt sig för att blåsa fansen med denna usla utgåva så skaffade jag en BDrip i 1080p för att själv se med egna ögon om det var så illa som dom säger, och det var värre än jag trodde :)

#100

Postad 25 augusti 2009 - 09:56

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0

Paramount sjönk just i mina ögon ännu mera..


Ja, dom gjorde precis samma sak med Star Trek filmerna, gamla HDTV mastrar (förutom del två som hade ny master) som lider av DNR i klass med Patton på speciellt del 4-6.
Känns som att Paramount borde bry sig mer när det gäller mastrarna till några av deras allra största klassikers genom tiderna.

Och klart att dom inte erkänner hur usel deras utgåva är i första taget. Men vänta ni bara till övriga Recensions sidor pekar ut bristerna och forums medlemmar världen över fortsätter att skälla ut dom och skicka brev så ska vi nog snart pressa sanningen ur dom :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.