Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vem kommer köpa Gladiator på BD ?

512 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

#101

Postad 25 augusti 2009 - 10:00

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

  • 2 396 inlägg
  • 0
Mousover med de osynliga pilarna

#102

Postad 25 augusti 2009 - 10:07

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0

Ja, dom gjorde precis samma sak med Star Trek filmerna, gamla HDTV mastrar (förutom del två som hade ny master) som lider av DNR i klass med Patton på speciellt del 4-6.


Waxpuppy :)
Bifogad fil  e3291f42.png   1,44MB   0 Antal nerladdningar

Copypaste från tråd i HDD forumet

Well, I thought the nit-pickers at AVS Forums had finally gone collectively insane, but my copy of GLADIATOR arrived today and, wow, guys, in my opinion, this is the most egregious application of edge enhancement I've yet seen in over 200 BDs...bold, thick, glowing halos abound here. Also, there is all manner of banding during the fog-drenched opening title sequence. As most any BD is bound to do, it truly still trounces the SD-DVDs but, yeah, this will be well below everyone's hopes and expectations.


Redigerat av henke007, 25 augusti 2009 - 10:32.


#103

Postad 25 augusti 2009 - 11:00

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Låter ju som att köpet var bra då :)


Man ska inte förhasta sig med sina synpunkter *snorvalpar* :)

Huh, what?
Antar att du menar dig själv eller?

#104

Postad 25 augusti 2009 - 11:17

HD-Ready
  • HD-Ready
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0
Paramount är ju inte dummare än att de tänkt släppa dessa Remastered om några år och tjäna en hacka till. Samma visa som på DVD alltså... Och vi går på det varje gång.

Nja, kanske inte denna gång ändå. Börjar bli trött på att köpa BD som bara är lite bättre än DVD när de borde vara mycket bättre. :)

#105

Postad 25 augusti 2009 - 11:21

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0

Börjar bli trött på att köpa BD som bara är lite bättre än DVD när de borde vara mycket bättre. :)


Samma här. Jag kommer bara att uppgradera utgåvor som är RIKTIGA förbättringar jämfört med DVD:n.
Annars skalar jag upp den gamla DVD:n istället.

#106

Postad 25 augusti 2009 - 11:24

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
JAg tror jag nöjer mig med att vänta och höra hur de låter när den är släppt, kanske se en BDrip och sådär.
Tänkte väl kanske inte förbokat den men den låg som ett säkert köp, nu är jag lite tveksam så att säga.

#107

Postad 25 augusti 2009 - 11:38

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Jag svarade med att skicka länkar till AVS forum och bilderna där.

Fick detta svar. I think the picture on this website is not really the example on which to judge the entire movie. I know you will love the movie when you see it.

Det är CustomerService som svarar.

#108

Postad 25 augusti 2009 - 11:55

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0

Jag svarade med att skicka länkar till AVS forum och bilderna där.

Fick detta svar. I think the picture on this website is not really the example on which to judge the entire movie. I know you will love the movie when you see it.

Det är CustomerService som svarar.


Skicka tillbaka den editerade rescensionen från DVD beaver , delen om bilden och ge dem fingret.

Nu är ju chansen rätt stor att det sitter en indoktrinerad amatör på andra sidan mail konversationen dock
som inte kan svara på annat sätt, men det räcker för att jag inte skulle ta emot ett ex gratis.

Du kan ju skicka med mouse over länken på raderat filmmaterial i DNR processen
http://comparescreen...12353/picture:6

Redigerat av henke007, 25 augusti 2009 - 12:00.


#109

Postad 25 augusti 2009 - 12:03

KingCat
  • KingCat
  • Lärjunge

  • 257 inlägg
  • 0

Huh, what?
Antar att du menar dig själv eller?



Nej det var till alla som inte ens sett filmen ännu och tycker att bilden är crap. Men skitsamma det är en film som jag inte har men gärna äger på BD oavsett kvaliteten, tycker filmen är riktigt bra :)

#110

Postad 25 augusti 2009 - 12:05

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Det behöver gå högre upp än till CustomerService , dom som svarar där har inte mycket att säga till om tyvärr.

#111

Postad 25 augusti 2009 - 12:06

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0

Nej det var till alla som inte ens sett filmen ännu och tycker att bilden är crap. Men skitsamma det är en film som jag inte har men gärna äger på BD oavsett kvaliteten, tycker filmen är riktigt bra :)


http://www.tradera.c...on_97262611#pic

bara att slå till :)

#112

Postad 25 augusti 2009 - 12:12

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

  • 980 inlägg
  • 0

Det behöver gå högre upp än till CustomerService , dom som svarar där har inte mycket att säga till om tyvärr.

http://www.paramount.com/paramount.php, där finns de vitigaste hos Paramount, deras mail är säkert fö[email protected] eller fö[email protected], bara att testa ^^

#113

Postad 25 augusti 2009 - 12:13

HD-Ready
  • HD-Ready
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0

http://www.tradera.c...on_97262611#pic

bara att slå till :)


Den där kommer att bli värd pengar om några år! :)

Redigerat av HD-Ready, 25 augusti 2009 - 12:13.


#114

Postad 25 augusti 2009 - 12:19

KingCat
  • KingCat
  • Lärjunge

  • 257 inlägg
  • 0

http://www.tradera.c...on_97262611#pic

bara att slå till :)


Tack för tipset, skickar den i julklapp till dig sen : )

#115

Postad 25 augusti 2009 - 12:33

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0
Tycker detta är så kul att se internetsjukan, där anonyma, självutnämnda experter kan yttra sina "absoluta" åsikter om en sak dom egentligen inte vet så mycket om.

Är det inte pinsamt och säga att en film är skit när ni inte ens har sett den?

Att se screenshots är en sak, men om ni inte har som hobby att stycka upp en film i sina enstaka filmrutor, och spendera 3 månader att se den, så är det väl ganska meningslöst att ha en åsikt innen ni ens har sett filmen?

#116

Postad 25 augusti 2009 - 12:33

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Nu har jag ändrat min beställning på HDMS av Gladiator + Braveheart till Dexter säsong 3 och Slumdog Millionaire.
Bra service av Glen.
Braveheart bokar jag från UK.

#117

Postad 25 augusti 2009 - 12:37

Unregistered9b73fbb5
  • Unregistered9b73fbb5
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
inte så trevlig tråd jag förväntade mig toppbetyg på gladiator med tanke på hur stor titeln är..kan tyvärr inte avboka den.och e den helt kass så köper jag om den senare när en ny utgåva kommer,jag håller med henke sånt här ska bojkottas,då kommer de nya utgåvor,man har ju sett tex t2,300,fifth elemnt komma med nytt. gamla filmer kan man förvänta sig sämre bild på men inte på gladiator,bara jämföra med bondfilmerna som är gamla ocg bladerunner med toppbild,dom måste lägga ner arbete på alla blurayutgåvor inte bara slänga ut skiten,dom biter sig själva i röven. minns inga genvägar till bra grejjer.

#118

Postad 25 augusti 2009 - 12:38

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0

Är det inte pinsamt och säga att en film är skit när ni inte ens har sett den?


Hur många ggr måste jag säga att jag HAR sett den???
Och jag är inte ensam om att ha gjort det :)

#119

Postad 25 augusti 2009 - 13:11

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0

Tycker detta är så kul att se internetsjukan, där anonyma, självutnämnda experter kan yttra sina "absoluta" åsikter om en sak dom egentligen inte vet så mycket om.

Är det inte pinsamt och säga att en film är skit när ni inte ens har sett den?

Att se screenshots är en sak, men om ni inte har som hobby att stycka upp en film i sina enstaka filmrutor, och spendera 3 månader att se den, så är det väl ganska meningslöst att ha en åsikt innen ni ens har sett filmen?


Vilket dumt javla inlägg rent ut sagt.
bara denna textraden

Att se screenshots är en sak, men om ni inte har som hobby att stycka upp en film i sina enstaka filmrutor, och spendera 3 månader att se den


Bara vetskapen av att de använt en gammal master som de använt DNR och EE på räcker för mig, varför skulle jag vilja eller behöva se den med egna ögon helt irrelevant i sammanhanget enl mig. Du kan väl för h.vete inte få ut mer info än från screenshots som bevisar vad bolaget gjort med filmen. Har du sett jämförelsen med eldpilarna eller som DNR.ats bort med grainet. :)

Redigerat av henke007, 25 augusti 2009 - 13:13.


#120

Postad 25 augusti 2009 - 15:03

HD-Ready
  • HD-Ready
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0
Finns folk med otroligt mycket kunskaper om film som postar i en del forum. Men varför ska man lyssna på dem, ni vet ju bäst.

Fakta är att man använt en undermålig master och det går inte att prata bort. Att se på skiten gör i det här läget varken till eller från annat än att man blir ännu mer förbannad när man vet hur bra det kunde sett ut.

#121

Postad 26 augusti 2009 - 00:23

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0

Hur många ggr måste jag säga att jag HAR sett den???
Och jag är inte ensam om att ha gjort det :)

Du är ju en av få, så ta inte åt dig :) Men, att se en BD rip är ju inte exakt som att se orginalet, om du inte har rippat den själv så har du ingen aning hur mycket som sabbades i rippen!

Men lilla Henke behöver ta och varva ned lite och fundera på varför han blir förbannad, kanske för att jag har rätt i hans fall.
Kul att han, som inte har sett skiten, tycker jag är korkad enbart för att jag väntar med att ventilera mina åsikter tills jag verkligen har sett den och därigenom vet vad jag pratar om *take a hint* ;)

Redigerat av JohnnyMann, 26 augusti 2009 - 00:28.


#122

Postad 26 augusti 2009 - 07:57

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
Ehh, va? Måste man köpa (i praktiken måste nån göra det iaf för att man ska se den) en film för att veta hurvida en utgåva är väl utförd eller vad är det du försöker säga?

Näe, om man skulle ta och slå till på original-versionen av Femte Elementet ändå, enl JohnnyManns teorier kan det vara den bästa överföring till BD som nånsin gjorts (jag har inte sett den så allt är möjligt). Det är ju bara synd att gnällspikarna på internet gjort att den går att få tag i så jäkla billigt...aldrig får man vara nöjd.

Näe låt folk gnälla så mkt de kan säger jag. Har de fel är ingen skada skedd, alla får en tipptopp film och alla är glada. Har de rätt har gnällspikarna gjort ett hästjobb som förhoppningsvis leder till förbättring. Oavsett hur det går (nån som inte tycker att det mest lutar åt det sistnämda?) så påverkar gnället knappast mig negativt.

Däremot kommer köpare av filmen påverka mig negativt om gnällspikarna får rätt eftersom köparna då uppmuntrat bolagen att göra ett slarvigt jobb. Jag tycker inte bolagen ska få komma undan med sånt. En ohyggligt mkt mer viktig fråga än hur/var/när man ventilerar åsikter på ett sketet forum.

Redigerat av pacman, 26 augusti 2009 - 07:59.


#123

Postad 26 augusti 2009 - 09:20

Binks
  • Binks
  • Forumräv

  • 739 inlägg
  • 0
Frågan är ju : Vad händer OM tex Highdefdigest ger den "Must Own" och prisar den för sin fantastiska bild som dom lagt ner år efter år för att då den fulländad?

Vem ska vi då tro på?
Dom som jobbar med sånt, eller hemma-experterna som tagit några bilder och lagt ut på nätet?

Jag tror helt enkelt att man ska vänta tills man sett de med egna ögon, och då menar jag inte en bild på nätet.

#124

Postad 26 augusti 2009 - 09:22

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Det måste vara dubbelt så kul att i 1 extended sekvens få kvallen som kunde varit medans
seamless branching växlar över till theatrical molested version igen i ett antal fler minuter. :) ;)
Bifogad fil  2wn4u44.png   700,78K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  25k0850.png   710,94K   0 Antal nerladdningar

Frågan är ju : Vad händer OM tex Highdefdigest ger den "Must Own" och prisar den för sin fantastiska bild som dom lagt ner år efter år för att då den fulländad?


Om HDD ger den det då ska man nog tänka till en xtra gång i vilket fall :)

#125

Postad 26 augusti 2009 - 09:39

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
(Klipper in detta från den andra tråden ifall nån massar det :) )

Här kan ni ladda ner en video jämförelse mellan den DNR och EE fria HDTV versionen och den usla BD versionen:

http://www.sendspace.com/file/a9d2gh

I HDTV versionen ser man alla eldpilar klart och tydligt tillsammans med fler detaljer.
I BD versionen är ca 2/3 delar av pilarna bortsuddade. :D

Där har ni som tvivlar på att utgåvan suger en klar och tydlig jämförelse. ;)

Det måste vara dubbelt så kul att i 1 extended sekvens få kvallen som kunde varit medans
seamless branching växlar över till theatrical molested version igen i ett antal fler minuter. :) :)


Han packade in ansiktet i lera under pausen B)

Redigerat av Svante Skoog, 26 augusti 2009 - 09:37.


#126

Postad 26 augusti 2009 - 09:39

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Scott Free Productions
614 N La Peer Drive
Los Angeles, California 90069
USA

Telephone: 310 360 2250
Fax: 310 360 2251

Svante, faxar du Ridley och informerar honom om läget :)

#127

Postad 26 augusti 2009 - 09:53

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Ja får jag tag på en Fax så ska jag banne mig göra det, inklusive länkar till bilder och videojämförelser, och skulle det komma fram så kanske det finns nån som bryr sig där iallafall :)

Om nu inte videojämförelsen får Ridley att sätta kaffe brödet i halsen, med följd av dödsfall. :) haha

Ryktet om utgåvan har nu nåt TheDigitalBits, hoppas han pekar ut bristerna i sin recension då Bill Hunt är den störste inom detta yrke och har många kontakter i branchen som lyssnar på honom.

#128

Postad 26 augusti 2009 - 09:59

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

  • 2 396 inlägg
  • 0

Frågan är ju : Vad händer OM tex Highdefdigest ger den "Must Own" och prisar den för sin fantastiska bild som dom lagt ner år efter år för att då den fulländad?

Vem ska vi då tro på?
Dom som jobbar med sånt, eller hemma-experterna som tagit några bilder och lagt ut på nätet?


Vem som helst kan egentligen starta en recensionssida på nätet, några experter är det sällan tal om och de som finns håller vanligtvis till på AVSforum.

Highdefdigest? Samma Highdefdigest där en recensent gav TruHD ljudet på en utgåva högsta betyg innan någon på forumet påpekade att det inte fanns något TrueHD-spår på den utgåvan och betyget och informationen i recensionen ändrades?
Om Higdefdigest ger Gladiator en "Must Own" så är det bara ännu en anledning att inte lita på deras recensioner.

#129

Postad 26 augusti 2009 - 10:03

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Nån mer än jag som bävar inför Blu-Ray´s framtid om detta blir vanligare och tillräckligt många inte bryr sig om dom får skitmasters på sina BD skivor?

#130

Postad 26 augusti 2009 - 12:35

Unregistered9b73fbb5
  • Unregistered9b73fbb5
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
jag satt igår och kolla screenshot runt om på nätet här och förbättringen från dvdn när man jämför är ju enorm,men jag kan inte uttala mig om de där med pilarna och sämre kvalite på extended scenerna,var har ni hittat dessa bilder. har även kollat lite andra filmer för att se skillnader i deras betyg som jag vet är kassa eller bra för att se hur pålitliga dom är och de stämmer,men det återstår att se nu,men ni som sett utgåvan kan ju knappast missa sånt med ögat,så jag antar den är kass då,jag utgår iallafall av de tills jag bevisats med motsatsen,klart man ska visa sitt missnöje,på företaget jag jobbar på är vår vision "kunden har alltid rätt" undra vad paramount har ?

#131

Postad 26 augusti 2009 - 14:04

Lord K
  • Lord K
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

...och sämre kvalite på extended scenerna,var har ni hittat dessa bilder.


Fast det är väl tvärtom, att de utökade scenerna är som hela filmen borde varit, då de scanat in dem pga att det inte fanns någon tidigare HD-master på de scenerna.

#132

Postad 26 augusti 2009 - 14:09

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0

Ja får jag tag på en Fax så ska jag banne mig göra det, inklusive länkar till bilder och videojämförelser, och skulle det komma fram så kanske det finns nån som bryr sig där iallafall :)

Om nu inte videojämförelsen får Ridley att sätta kaffe brödet i halsen, med följd av dödsfall. :) haha

Ryktet om utgåvan har nu nåt TheDigitalBits, hoppas han pekar ut bristerna i sin recension då Bill Hunt är den störste inom detta yrke och har många kontakter i branchen som lyssnar på honom.


Länka så fort han har gett sin dom.

#133

Postad 26 augusti 2009 - 14:19

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0

Näe, om man skulle ta och slå till på original-versionen av Femte Elementet ändå, enl JohnnyManns teorier kan det vara den bästa överföring till BD som nånsin gjorts (jag har inte sett den så allt är möjligt). Det är ju bara synd att gnällspikarna på internet gjort att den går att få tag i så jäkla billigt...aldrig får man vara nöjd.

Slå till på den du, inte bara för teknikens skull utan också för en definitivt galet kreativ och fantasirik film.
Man blir glad av den. (Kaata-Booom). Helst kör man den via projektor och får lita av känslan att
åka med i tre dimensioner. Önskar man kunde drömma om en sådan värld en vacker natt. Och tjejen
i filmen är ju gullig också ...
Jag har alltid denna eminenta film till hands så jag kan kasta mig ut och sväva ...
Skön känsla ...
SLÅ TILL !
:)

#134

Postad 26 augusti 2009 - 20:51

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
En till mycket talande bild. ^_^

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  spear.jpg   48,34K   0 Antal nerladdningar


#135

Postad 26 augusti 2009 - 21:16

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Man vet inte om man ska skratta eller gråta åt det där.

Finns massvis av ställen i filmen där det finns "hål" i saker tack vare att dom varit där och suddat bort smuts i bilden. Helt sinnesjukt. Jag har hellre kvar en intakt bild där smutsen är kvar än att nån suddat bort halva spjuten m.m.

Har dom anställt en praktikant som fick leka med Paint i Windows????

Redigerat av Svante Skoog, 26 augusti 2009 - 21:17.


#136

Postad 26 augusti 2009 - 21:24

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0

Näe, om man skulle ta och slå till på original-versionen av Femte Elementet ändå, enl JohnnyManns teorier kan det vara den bästa överföring till BD som nånsin gjorts (jag har inte sett den så allt är möjligt).


Uh?,,enligt vilken teori då?

Min enda teori är att man skall veta vad man pratar om, dvs ät pizzan innan innan man tycker att den smakar skit.

Tycker det är rentav korkat att fälla ett omdömme om nånting man inte har en egen erfarenhet av.
Rätta mig om jag har fel på den punkten,,,man skall kanske tycka och skrika ut sin åsikt om saker man bara har läst om!

#137

Postad 26 augusti 2009 - 21:36

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0

Man vet inte om man ska skratta eller gråta åt det där.

Finns massvis av ställen i filmen där det finns "hål" i saker tack vare att dom varit där och suddat bort smuts i bilden. Helt sinnesjukt. Jag har hellre kvar en intakt bild där smutsen är kvar än att nån suddat bort halva spjuten m.m.

Har dom anställt en praktikant som fick leka med Paint i Windows????


Ja det är skrämmande ^_^ nu har flera sett filmen på olika forum,och bekräftat det vi snackar om.

#138

Postad 27 augusti 2009 - 04:12

KingCat
  • KingCat
  • Lärjunge

  • 257 inlägg
  • 0
Pröva köpa utgåvan från england, universal som släppt den, har man tur är det inte samma skitutgåva som släpps därifrån.

#139

Postad 27 augusti 2009 - 04:51

Unregistered9b73fbb5
  • Unregistered9b73fbb5
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
frågan är då vilken av dessa testsidor har paramount respekt för och är villiga att göra om hela gladiator igen?? jag kommer invänta en riktig recension från universalutgåvan från england först innan jag köper grisen i säcken igen,ska nog börja beställa filmer efter dom kollat igenom den och skita i förbokningarna,det är nog säkrast.

#140

Postad 27 augusti 2009 - 04:58

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

  • 1 422 inlägg
  • 0
En sak som jag inte fattar är varför man har gjort som man har gjort. Det kan ju inte vara av ekonomiska skäl, för det måste väl kosta mer att lägga till dnr och ee än att ha hd mastern intakt.

Det verkar ju som att Paramount har agerat genom dumhet hela vägen. Ni har till och med fått mig att avbeställa min förbokning förreste...

#141

Postad 27 augusti 2009 - 07:48

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Uh?,,enligt vilken teori då?

Min enda teori är att man skall veta vad man pratar om, dvs ät pizzan innan innan man tycker att den smakar skit.

Tycker det är rentav korkat att fälla ett omdömme om nånting man inte har en egen erfarenhet av.
Rätta mig om jag har fel på den punkten,,,man skall kanske tycka och skrika ut sin åsikt om saker man bara har läst om!

Exakt den teorin ja.

För konsekvensen av det du säger är att första utgåvan av Femte elementet kan vara den bästa överföring till BD som nånsin gjorts. Har man inte sett den så är ju faktiskt det mkt möjligt.

Övriga kan nog med gott samvete lita på de rapporter som finns så slipper vi lägga ut pengar på skräp.

Och ja, du har fel på den punkten. Tror du mig inte kan du ju ta och köpa ovan nämda film, jag lovar att jag har rätt utan att ha sett den. :rolleyes:

Givetivs kan man inte lita på allt man läser, jag stör mig som tusan på folk som råkar läsa en mening nånstans på ett forum och så drar de sjuttioelva förhastade slutsatser. Men nånstans kommer man ju till ett läge där man börjar få in tillräckligt mkt samstämd input att det rent ut sagt vore korkat att envist tro nått helt annat än det man läst sig till.

Jag kan köpa att man vill ha mer input innan man uttalar sig men att säga att man måste se en film hands-on (vilket innebara att man, eller iaf nån, måste köpa den vilken potentiellt kan vara att belöna ett dåligt jobb) är rent nonsens.

hd-fan>>
Hehe, tjaa, alltså jag äger Femte Elementet Remastered utgåvan. Det är den första utgåvan på BD som jag inte har en blekaste aning om det är en bättre eller sämre utgåva. Den kan mkt väl vara bättre trots alla miljoner skärmdumpar och kommentarer som borde göra svaret givet men jag litar inte på nån annan än mig själv serrö... ^_^

#142

Postad 27 augusti 2009 - 08:09

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Synd att man sålde DVD utgåvan, nu får man jaga reda på den igen om ingen new remastered släpps. ^_^
Bifogad fil  dvdspears.jpg   77,66K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  bdspears.jpg   87,35K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av henke007, 27 augusti 2009 - 08:12.


#143

Postad 27 augusti 2009 - 08:14

KingCat
  • KingCat
  • Lärjunge

  • 257 inlägg
  • 0
Köp utgåvan från england då, alla verkar ha hakat upp sig på paramount släppet när det finns en universal utgåva ingen vet någonting om. Hellre satsa på universla än skitet paramount släppt : ).

#144

Postad 27 augusti 2009 - 08:30

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0

Köp utgåvan från england då, alla verkar ha hakat upp sig på paramount släppet när det finns en universal utgåva ingen vet någonting om. Hellre satsa på universla än skitet paramount släppt : ).


According to Jeff Kleist at the Digital Bits:

Quote:
Originally Posted by Jeff Kleist View Post
As people seem to have missed it:

Universal did all of the mastering and prep on the Gladiator disc. Importing will be a waste of your money. Paramount DID do Braveheart-

Dock så är ju Paramount ansvariga för den skit de säljer.

#145

Postad 27 augusti 2009 - 09:03

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

  • 2 396 inlägg
  • 0
Ha, Universal kanske fuckade upp transfern dom skickade till Paramount och så släpper dom en referenstransfer här i Europa regionsfri så att alla jänkare måste importera. Kashing!

#146

Postad 27 augusti 2009 - 09:20

Unregistered08fc33f7
  • Unregistered08fc33f7
  • Lärjunge

  • 265 inlägg
  • 0

En sak som jag inte fattar är varför man har gjort som man har gjort. Det kan ju inte vara av ekonomiska skäl, för det måste väl kosta mer att lägga till dnr och ee än att ha hd mastern intakt.

Det verkar ju som att Paramount har agerat genom dumhet hela vägen. Ni har till och med fått mig att avbeställa min förbokning förreste...


Citat från nätet nånstans, varför man använder DNR
"To reduce entropy (information content) in the images which allows for more efficient compression at a lower bit rate without unwanted and distracting compression artifacts. Here cost and bit saving is the desired goal. (Entropy can also be removed with a low pass filter that removes all fine detail beyond a certain frequency. This creates no noise reduction artifacts but also removes no noise, just blurrs it like the rest of the image.)"

= Om man har mindre grain i mastern kan man använda lägre bitrate till DVD/Bluray utan att det blir blockigt å jävligt. Tyvärr blir bilden suddig och mjuk så man öser på lite Edge Enhancement för att få lite skärpa på eländet.

Så visst e det en ekonomisk fråga, billigare att använda en gammal master än att scanna en ny.

#147

Postad 27 augusti 2009 - 09:24

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Ja det är ju ingen sån här behandling direkt som te x North by northwest :(

To ensure the film's first foray into high definition is a positive one, Warner has scanned the original VistaVision production elements in 8K resolution. In Warner's words, the result "reveals a depth of field and clarity never before possible, only serving to heighten every thrill-packed moment of this beloved classic.



#148

Postad 27 augusti 2009 - 10:27

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0

Postad bild

WTF??? ;)

Hur i h-vete kan man misshandla en film sådär? :(

#149

Postad 27 augusti 2009 - 11:00

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

  • 2 396 inlägg
  • 0

= Om man har mindre grain i mastern kan man använda lägre bitrate till DVD/Bluray utan att det blir blockigt å jävligt. Tyvärr blir bilden suddig och mjuk så man öser på lite Edge Enhancement för att få lite skärpa på eländet.


Men nu har dom ju 50 GB att leka med och att då snåla med bitraten och använda DNR och EE pga det är ju så dumt att klockorna stannar.

#150

Postad 27 augusti 2009 - 11:27

Unregistered08fc33f7
  • Unregistered08fc33f7
  • Lärjunge

  • 265 inlägg
  • 0

Men nu har dom ju 50 GB att leka med och att då snåla med bitraten och använda DNR och EE pga det är ju så dumt att klockorna stannar.


Japp, men mastern är DNR:ad och EE:ad för att bli "bra" på DVD inte Bluray så 50gb gör ingen
skillnad. Det kvittar om du maxar bitraten det kommer se skit ut ändå för mastern är skit.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.