Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Philips BDP9500, BDP7500, BDP30

243 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 15 december 2009 - 23:14

Unregistered1f5de008
  • Unregistered1f5de008
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0
Trevligt att du tar dig tid att skriva om dina upplevelser!

Om man vill ha så bra bild som möjligt för pengarna och uteslutande tittar på BD så är Philips bdp 9500 inget annat en ett fynd för pengarna. Den måste upplevas.


Skall man tolka det som att du inte tycker den är bra på DVD-uppskalning, eller bara att Oppo är snäppet vassare? Oppon har ett beprövat bra chip men det skall väl sitta ett riktigt bra i Philipsen också.

#52

Postad 15 december 2009 - 23:49

Pathfinder
  • Pathfinder
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Jo Philipsen är bra på dvd uppskalning också den klarar alla testerna på HQV:s test skiva för dvd. Jag har i min jämförelse använt mig av en DVDO EDGE scaler + en OPPO dv-983h dvdspelare båda dessa använder ABT chip båda dessa klarar HQV:s test skiva som referens dvdspelare använder jag en Denon 3930 som har HQV realta chipet denna klarar även HQV test skiva skam vore väl annars. Så nog är även Qdeo by Marvell ett kompetent chip. Men nu är det väl så att Qedo gör något med bd bilden som ABT inte gör just under uppspelningen av bd i alla fall upplever jag det så . Men jag har faktiskt inte tittat på så många dvd filmer genom Philipsen det lilla jag sett så får jag nog säga att den duger som uppskalare.

Men för att svara på din fråga ABT tycker jag i många fall gör ett mycket bra jobb på just dvd uppskalning dock rår det inte på HQV realta för det chipet sätter pricken på i:et.

/Pathfinder

Redigerat av Pathfinder, 15 december 2009 - 23:50.


#53

Postad 16 december 2009 - 00:37

Jonteponken
  • Jonteponken
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Tjenare!
Sitter med en ps3 men jag spelar aldrig på den utan använder den enbart till bluray och dvd. Funderar på en bdp3000 så kan ps3:an säljas... Är det någon som har jämnfört de båda? Vill ju inte göra ett nerköp... =) Tacksam om någon orkar skriva ett par rader!
mvh
Jonte

#54

Postad 16 december 2009 - 08:25

voz
  • voz
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0

Jo Philipsen är bra på dvd uppskalning också den klarar alla testerna på HQV:s test skiva för dvd. Jag har i min jämförelse använt mig av en DVDO EDGE scaler + en OPPO dv-983h dvdspelare båda dessa använder ABT chip båda dessa klarar HQV:s test skiva som referens dvdspelare använder jag en Denon 3930 som har HQV realta chipet denna klarar även HQV test skiva skam vore väl annars.

Intressant läsning! Tack! Har du PAL-versionen av HQV-skivan? Jag är extra nyfiken på om Philipsen är bra på att fläta ihop filmmaterial (2:2).

#55

Postad 16 december 2009 - 10:41

Pathfinder
  • Pathfinder
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Ja jag använder pal versionen av HQV:s test skiva. När det gäller 2:2 så att tänka på är att ABT faktiskt ibland har lite svårigheter med just 2:2 och pal.

/Pathfinder

#56

Postad 17 december 2009 - 21:06

Unregistered1f5de008
  • Unregistered1f5de008
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0
Någon med 7500 eller 9500 som provat göra sin regfri för DVD?
Enda tricket jag hittar är för 3000, men det kanske går på alla.
http://www.multi-reg...hilips_bdp_3000

#57

Postad 20 december 2009 - 12:37

LFN
  • LFN
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0
Inga grupptester av BDP7500 ännu?
Har läst de 2 utländska tester som prisjakt länkar till men är intresserad av en jämförelse mot likvärdiga konkurerande spelare, tex LG:s BD390 som ju får höga betyg.

Eftersom jag även ska använda spelaren som CD spelare så är CD ljudet den presterar viktigt.
Men det kanske finns någon här på forumet som äger en och kan ge en liten recension?

I senaste Ljud & Bild så testade man några Bluray spelare och där var en Philips BDP7300 med och fick goda bild & ljudbetyg, men BD390 korades till testvinnare. Vad skiljer 7300 och 7500?

EDIT: Hittade ett jämförande test från Tyskland där BDP7500 blev testsegrare!
http://www.testeo.de...ion-261126.html
1:a Philips BDP7500 87%
2:a Sony BDP-S560 85%
3:a LG BD390 84%

Redigerat av LFN, 20 december 2009 - 14:12.


#58

Postad 26 december 2009 - 15:23

PDDNOS
  • PDDNOS
  • Forumräv

  • 646 inlägg
  • 0
Köpte en BDP 7500 på mellandagsrean och är över lag helnöjd med högupplöst bild & ljud.
Men, jag har en äldre receiver utan HDMI och tycker att basen spelar lite väl lågt när jag kör ljudet över de analoga 7:1-utgångarna på Philipsen.
Det blir mycket mer liv i baslådan när jag kör ljudet över coax.
-Har jag missat någon inställning??

#59

Postad 26 december 2009 - 15:30

LFN
  • LFN
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0
Använder du den även som CD spelare och är nöjd även med CD ljud? Du har inte upplevt Bluray bilden som mörk? (har sett någon som tyckt det).

#60

Postad 26 december 2009 - 16:30

Unregisteredd82f6dd7
  • Unregisteredd82f6dd7
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Köpte en BDP 7500 på mellandagsrean och är över lag helnöjd med högupplöst bild & ljud.
Men, jag har en äldre receiver utan HDMI och tycker att basen spelar lite väl lågt när jag kör ljudet över de analoga 7:1-utgångarna på Philipsen.
Det blir mycket mer liv i baslådan när jag kör ljudet över coax.
-Har jag missat någon inställning??

Här är lite info (på engelska) om hur man sätter upp analogt ljud från Bluray spelare.
Länk

#61

Postad 27 december 2009 - 11:18

PDDNOS
  • PDDNOS
  • Forumräv

  • 646 inlägg
  • 0
Tack sidepod!!, det gjorde susen!
CD-ljudet får klart godkänt, men jag har iofs bara min 5 år gamla Samsung dvd-spelare att jämföra med.

Redigerat av PDDNOS, 27 december 2009 - 11:21.


#62

Postad 27 december 2009 - 17:11

Unregistered4caf00ca
  • Unregistered4caf00ca
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Finns det någon som fått valet på HDMI output resolution 'Native' att fungera på sin BDP7500 (eller 9500 också för den delen)? Först fick jag ut 720p oavsett om jag stoppade i en DVD, BD med 1080p eller BD med 1080i. Då provade jag att ladda ner senaste FW och uppdaterade. Efter det matar den bara ut 1080p oavsett vad jag stoppar i för skiva. Alla andra alternativ fungerar som de skall men just Native vägrar funka.

#63

Postad 28 december 2009 - 01:15

Unregistered1f5de008
  • Unregistered1f5de008
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0
Har hunnit pilla lite med min 9500 ikväll. Dessa två tricken fungerar utmärkt och gör den reg 0 på DVD, men enligt det andra tricket i länken är den fortfarande reg B för BD (har ingen skiva hemma att prova annan region) - hade inte räknat med något annat. Trevlig maskin, om än lite bullrig mekaniskt - dock inget fläktljud. Subtitle shift funkar grymt bra!

Finns det någon som fått valet på HDMI output resolution 'Native' att fungera på sin BDP7500 (eller 9500 också för den delen)? [...] Alla andra alternativ fungerar som de skall men just Native vägrar funka.

Native funkar fint på min 9500, gav 480i/576i ut för DVD och 1080p för BD. Någon med 7500 kan väl testa också, så får Ludvig_S lite hjälp med felsökning :lol:

Edit: I läge "Auto" beter sig min som du beskriver, har du ett sånt läge på 7500 ? Dom kanske blandat ihop dom..

Redigerat av Unregistered1f5de008, 28 december 2009 - 01:20.


#64

Postad 28 december 2009 - 15:51

PDDNOS
  • PDDNOS
  • Forumräv

  • 646 inlägg
  • 0
Native funkar inte heller på min 7500:a. Displayen indikerar 720P vid vanligt DVD-tittande även på min maskin.

Har inte lyckats att uppgradera till FW Ver 1,06, USB:n låser sig istället fullständigt och slöar ned hela maskinen.
Kan du i detalj berätta hur du gjorde själva uppgraderingen Ludvig?
Jag har nu testat med 2 st spelare och 2 st USB-pinnar och får inte uppgraderingen till att fungera....
Jag har först laddat ned zip-filen från Philips hemsida, extruderat denna och sedan lagt UPG-katalogen direkt på USB-pinnen i roten. UPG:n innehåller 2 st BIN-filer.
Så fort jag stoppar in USB-pinnen (Kingston 4GB) i spelaren så blir spelaren trög och icke kommunikativ.
Jag har lagt in några *.jpg på samma pinne, och kan inte heller nå dessa via USB-menyn. Bildspel funkar dock med USB-pinnen direkt in i TV:n.
Philips Support har lovat att skicka mig en specialpreparerad USB-pinne.

#65

Postad 28 december 2009 - 16:25

Unregistered298e867f
  • Unregistered298e867f
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Har hunnit pilla lite med min 9500 ikväll. Dessa två tricken fungerar utmärkt och gör den reg 0 på DVD, men enligt det andra tricket i länken är den fortfarande reg B för BD (har ingen skiva hemma att prova annan region) - hade inte räknat med något annat. Trevlig maskin, om än lite bullrig mekaniskt - dock inget fläktljud. Subtitle shift funkar grymt bra!


Skaffade en 9500 i helgen. Provade ovanstående med upplåsning och det fungerade även för mig (förutom BD som forfarande är reg B som 7hues skriver).

Vad tycker jag om spelaren då? Detta är min första Blu-ray spelare och kan inte säga annat än shit vad bra den är! När jag letade efter en blu-ray spelare sökte jag en med bra analogt ljud, kör nämligen två-kanaler. Första filmen jag provade (Hell Ride) startade automatisk i vanlig Dolby Digital, när jag sedan bytte till DTS HD MA ljudspåret var det som att byta från TV-ljudet till att slå på stereon, grymt bra! Har sedan tidigare en Denon DVD-1930 som leverar grymt bra bild på DVD men har aldrig tyckt att det analoga ljudet varit något vidare (kör två-kanals och har en Cambridge 840C att jämföra CD ljudet med). Det blir pension för Denon spelaren nu då jag tycker att Philipsen är minst lika bra eller bättre än Denon spelaren på DVD.
Jag har även provar att kolla på lite TV-serier (xvid) och bilder via USB och det fungerar mycket bra, framför allt känns den snabb.

#66

Postad 28 december 2009 - 23:49

Unregisteredd82f6dd7
  • Unregisteredd82f6dd7
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Finns det någon som fått valet på HDMI output resolution 'Native' att fungera på sin BDP7500 (eller 9500 också för den delen)? Först fick jag ut 720p oavsett om jag stoppade i en DVD, BD med 1080p eller BD med 1080i. Då provade jag att ladda ner senaste FW och uppdaterade. Efter det matar den bara ut 1080p oavsett vad jag stoppar i för skiva. Alla andra alternativ fungerar som de skall men just Native vägrar funka.

Min ger också 720p i native, men när jag försöker uppdatera får jag till svar att jag redan har den senaste. Jag har 1.02, men det finns en ver 1.06 att ladda ner från philips hemsida. Borde inte det gå att hämta samma ver från direkt via nätanslutningen? Jag är alldeles för lat för att mecka med usb minnen och sånt skit... :)

#67

Postad 29 december 2009 - 09:16

PDDNOS
  • PDDNOS
  • Forumräv

  • 646 inlägg
  • 0
Uppdatering endast via USB enl. Philips Support.
Var Ver. 1.02 förinstallerad på din maskin sidepod?

#68

Postad 29 december 2009 - 18:08

Unregistered1017
  • Unregistered1017
  • Forumräv

  • 664 inlägg
  • 0
ni som har dom högre modellerna än bdp-3000, om ni spelar upp ett LPCM-ljudspår och har en anslutning via HDMI till en biostärkare, får ni ut multikanals LPCM utskickat då? Eller får ni stereo som jag får med min bdp-3000? :)

#69

Postad 29 december 2009 - 20:50

Unregisteredd82f6dd7
  • Unregisteredd82f6dd7
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Uppdatering endast via USB enl. Philips Support.
Var Ver. 1.02 förinstallerad på din maskin sidepod?

Jag hade 1.02 förinstallerat.
Jag måste alltså leta fram nåt gamalt USB minne i byrålådan för att kunna updatera.

USB känns såååå 2006! :)

#70

Postad 30 december 2009 - 00:40

Unregistered1f5de008
  • Unregistered1f5de008
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0
Uppdatering verkar lite buggigt på hela serien? Min 9500 kan jag uppdatera med samma firmware om och om igen, både USB och via nätverk. Den kunde väl talat om att jag redan har det firmware den laddar ner...

Som mediaspelare har 9500:an tuggat i sig precis allt jag provat utan minsta knorr inkl undertexter och HD format, men bara på en FAT32 pinne. Vad f-n är egentligen problemet med att göra burkar som klarar NTFS ? Någon som vet?

Trevlig maskin annars, håller med Gry-Net om att den känns snabb. Snäppet snabbare än min PS3. OSD:n verkar tro att jag är lätt efterbliven, aldrig sett så stor text och ikoner någonsin! Men det stör inte direkt, försvinner fort och jag skrattar mest när jag ser det :)

#71

Postad 30 december 2009 - 09:40

Unregistered298e867f
  • Unregistered298e867f
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Som mediaspelare har 9500:an tuggat i sig precis allt jag provat utan minsta knorr inkl undertexter och HD format, men bara på en FAT32 pinne. Vad f-n är egentligen problemet med att göra burkar som klarar NTFS ? Någon som vet?


NTFS är en Microsoft grej. Förvånar mig inte om det är så att det kostar pengar att använda det om en tillverkare vill ha NTFS stöd eller så är det för svårt och dyrt att få det att fungera.

Någon som provat exFAT? Finns i Windows Vista Service Pack 1 och Windows 7.
se http://en.wikipedia.org/wiki/ExFAT
Max diskstorlek rekommenderad till 512 TB och rekommenderad filstorlek på max 512TB (enligt länken ovan).
Skall prova formatera ett USB-minne i detta format och testa!

#72

Postad 30 december 2009 - 15:52

Unregistered1017
  • Unregistered1017
  • Forumräv

  • 664 inlägg
  • 0

NTFS är en Microsoft grej. Förvånar mig inte om det är så att det kostar pengar att använda det om en tillverkare vill ha NTFS stöd eller så är det för svårt och dyrt att få det att fungera.


NTFS är licensbelagt och det kostar pengar att ha stöd för det så du är på helt rätt spår där. Vet dock inte vad det kostar per enhet osv men troligen rör det sig om oförsvarbara summor, såpass att tillverkare slopar stödet för det.

Att marknaden inte tar fram ett nytt universalt fritt eller åtminstone bra mycket billigare format är dock märkligt. Borde inte ta många år att genomföra en övergång till ett bättre format än fat32 som de flesta använder idag.

#73

Postad 30 december 2009 - 22:14

Unregistered298e867f
  • Unregistered298e867f
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Någon som provat exFAT? Finns i Windows Vista Service Pack 1 och Windows 7.
se http://en.wikipedia.org/wiki/ExFAT
Max diskstorlek rekommenderad till 512 TB och rekommenderad filstorlek på max 512TB (enligt länken ovan).
Skall prova formatera ett USB-minne i detta format och testa!


Provade och som kanske var väntat så fungerade det inte ;)

#74

Postad 31 december 2009 - 10:31

PDDNOS
  • PDDNOS
  • Forumräv

  • 646 inlägg
  • 0
Någon som framgångsrikt lyckats med att uppdatera BDP7500/9500 till Ver1,06/Ver1,04 via USB?
Någon som framgångsrikt lyckats med att uppdatera BDP7500/9500 till Ver1,06/Ver1,04 via Ethernet?

#75

Postad 31 december 2009 - 10:42

Pathfinder
  • Pathfinder
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Ja uppdaterade min 9500 till 1.04 via usb-minne. Detta gick hur smidigt som helst inga problem!

/Pathfinder

#76

Postad 31 december 2009 - 11:45

Unregistered298e867f
  • Unregistered298e867f
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Ja uppdaterade min 9500 till 1.04 via usb-minne. Detta gick hur smidigt som helst inga problem!

/Pathfinder


Jag har också uppdaterat från v1.02 till v1.04 på min 9500 . Fungerade utan problem som Pathfinder skriver.

Edit: glömde skriva att det var med USB

Redigerat av Unregistered298e867f, 31 december 2009 - 11:47.


#77

Postad 31 december 2009 - 22:53

Mad-Man
  • Mad-Man
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Jag la min beställning på en 9500 i dag och har lite frågor som ni säkert kan svara på.

Hur funkar det med text förflyttningen?
Är det så att den bara funkar i 21-9 läge?
Jag kommer och ha min 9500 till en Sammy PS-63B685 denna TV har ju inte det bild läget så kommer detta bli bra konstigt och kika på om jag kör det läget på denna TV för att flytta texsten?

Tycker ni jag gjorde fel o köpa en 9500 skulle jag köpt en Ps3 i stället?

Det värkar som om det e lite trixigt och uppdatera vissa av dessa modeller så det vore grymt om ni som lyckats beskriver precis hur ni gjorde med eran modell för att få den uppdaterad med ny program vara?

Sedan en sista fråga hur nöjda är ni med eran modell på en skala 1 till 10?
10 e ruskigtbra överförväntan.
1 e skulle inte ens vilja se den på ÖB för 50 kr.

#78

Postad 01 januari 2010 - 13:54

Pathfinder
  • Pathfinder
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Om jag måste sätta betyg sätta Philips 9500 får den 9+ av mig. När det gäller uppdatering via usb upplever jag detta som mycket enkelt och inga problem med den biten följ bara Philips anvisning på deras hemsida. När det gäller text för flyttning så funkar detta även om du zoomar bilden, text flyttar sig så du kan läsa den. Annars är det som du säger den funkar bara i 21:9 läget om detta funkar på din tv återstår att se. PS 3 vad är det….. :(

/Pathfinder

Ps den hade fått 10 om den varit lite tystare Ds

#79

Postad 01 januari 2010 - 22:51

Mad-Man
  • Mad-Man
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0

Om jag måste sätta betyg sätta Philips 9500 får den 9+ av mig. När det gäller uppdatering via usb upplever jag detta som mycket enkelt och inga problem med den biten följ bara Philips anvisning på deras hemsida. När det gäller text för flyttning så funkar detta även om du zoomar bilden, text flyttar sig så du kan läsa den. Annars är det som du säger den funkar bara i 21:9 läget om detta funkar på din tv återstår att se. PS 3 vad är det….. :rolleyes:

/Pathfinder

Ps den hade fått 10 om den varit lite tystare Ds


Yes!!

Då gjorde jag förmodligen rätt val :)

Fläckt ljudet kommer nog inte störa mig jag e van med o kolla på DVD genom Xbox 360 den låter som f*n..

Hehe vad är PS 3 :blink:

#80

Postad 01 januari 2010 - 23:51

Mad-Man
  • Mad-Man
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Lite info om Qdeo Kyoto-G2 för dom som e nyfikna på vad detta lilla chip gör :)

http://www.clearlyqd.....SID Mar09.pdf

Sen e ju frågan om det verkligen är så här bra som dom beskriver.
Har ni som har denna BDP9500 gjort någon jämförelse med någon annan spelare för att fastställa någon som helst förbättring ?

#81

Postad 02 januari 2010 - 00:31

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

  • 1 649 inlägg
  • 0

Lite info om Qdeo Kyoto-G2 för dom som e nyfikna på vad detta lilla chip gör :)

http://www.clearlyqd.....SID Mar09.pdf

Sen e ju frågan om det verkligen är så här bra som dom beskriver.
Har ni som har denna BDP9500 gjort någon jämförelse med någon annan spelare för att fastställa någon som helst förbättring ?


Jag har bara hunnit jämföra som tvärtest (norrlänning :rolleyes: ) med Philips 3000 och Sony S360 och det är ganska stor skillnad på BD-filmer tycker jag. De blir skarpare känns de som.

Ska utföra mer tester nästa vecka och då kanske med en Oppo BDP83 om möjligt, men det kan dröja ett par veckor tills hela min nya anläggning är kalibrerad så att det blir så bra test som möjligt.

Men positivt överraskad so far. Kanske mer ljudlig än Sony m.fl då den läser in skivan, men sedan knäpptyst på 3m avstånd iaf. Samma sak med BDP3000.

Bra byggkvalitet och bra finish.

Liksom Panasonics plasmor lite lite finjusteringsmöjligheter i menyerna, men det går ju alltid att lösa i bildvisaren så det är mer en smaksak tror jag än ett måste :blink:

/Micke

#82

Postad 02 januari 2010 - 10:57

Mad-Man
  • Mad-Man
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0

Jag har bara hunnit jämföra som tvärtest (norrlänning :rolleyes: ) med Philips 3000 och Sony S360 och det är ganska stor skillnad på BD-filmer tycker jag. De blir skarpare känns de som.

Ska utföra mer tester nästa vecka och då kanske med en Oppo BDP83 om möjligt, men det kan dröja ett par veckor tills hela min nya anläggning är kalibrerad så att det blir så bra test som möjligt.

Men positivt överraskad so far. Kanske mer ljudlig än Sony m.fl då den läser in skivan, men sedan knäpptyst på 3m avstånd iaf. Samma sak med BDP3000.

Bra byggkvalitet och bra finish.

Liksom Panasonics plasmor lite lite finjusteringsmöjligheter i menyerna, men det går ju alltid att lösa i bildvisaren så det är mer en smaksak tror jag än ett måste :)

/Micke


Ser framemot o läsa ditt inlägg i denna tråd när du har gjort ditt test av 9500 :blink: med en kalibrerad utrustning. Hoppas det blir en review på några meter här i tråden av Micke AKA Forsyth.

Men positivt överraskad so far. Låter som du skulle ge denna 9,5

#83

Postad 02 januari 2010 - 12:33

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

  • 1 649 inlägg
  • 0
Japp, en sådan kommer snarast.

Anläggningen ska förhoppningsvis monteras upp på måndag så då har man en okalibrerad Panna 4000 att kolla på iaf.

Men första testerna har varit på en Panna plasma 50" som haft ett antal olika spelare att visa upp och denna är den första som faktiskt gör bilden lite skarpare och mindre grynig (nu är jag riktigt petig) men deras bildexempel i pdf:en ovan är faktiskt rätt träffande (sid 16-17).

Det blir mer 3D-känsla över denna än alla andra jag sett (Oppo BD83 och Sony S760 är osedda so far) med ett bra djup i bilden. Philips 3000 har inte alls samma känsla utan den är mer som en "vanlig" BD-spelare.

#84

Postad 03 januari 2010 - 13:43

Unregistered4caf00ca
  • Unregistered4caf00ca
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0

Har inte lyckats att uppgradera till FW Ver 1,06, USB:n låser sig istället fullständigt och slöar ned hela maskinen.
Kan du i detalj berätta hur du gjorde själva uppgraderingen Ludvig?


Tack för info om Native. Har nu bytt till en 9500, och där fungerar allt frid och fröjd som det skall.

Angående uppdatering så följde jag bara manualen. Min USB-sticka var inte tom utan hade allt möjligt på sig, både bilder och MP3 i roten. Jag satte i stickan precis innan man väljer Network eller USB under uppgraderingsmenyn.

Glöm inte att dra ur sladden när spelaren gjort shutdown, annars reset:as inte spelaren korrekt innan du startar upp den med den nya FW.

#85

Postad 04 januari 2010 - 21:01

Mad-Man
  • Mad-Man
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Ett grymt bra test av 9500an måste nog vara ett av dom mest välskrivna och genomgående tester jag läst. Kan nog tom tillfredsställa dom kräsnaste här på forumet :)

http://www.areadvd.d...s_bdp9500.shtml

Efter jag läst detta så blir man ju galan av att inte fått sin 9500 än hoppa den e här i morgon :lol:

#86

Postad 05 januari 2010 - 01:25

Unregistered1f5de008
  • Unregistered1f5de008
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0
Bra test, och bra fynd MM !

Nu börjar vi bli några stycken som har 9500; har ni också en felstavning på fjärrkontrollen på översta raden? På min står det "BOUNS" där det skulle stått "BONUS" :o

#87

Postad 05 januari 2010 - 08:33

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

  • 1 649 inlägg
  • 0
Japp, samma felstavning på min. Den finns inte på BDP-3000 som har samma knappar, men på en lite mindre yta och förutom storleken är enda skillnaden att OK-knappen är vit på BDP-9500.

Anläggningen är några dagar försenad pga strul hos ÅF och distributör. Tur man inte hunnit rekommendera dem ännu, för de har några minus att ta igen innan det förtjänas i mina ögon...

#88

Postad 05 januari 2010 - 10:51

Unregistered298e867f
  • Unregistered298e867f
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Även min 9500 fjärr är felstavad :o pinsamt för den på Philips som godkänt den för produktion. Bjuder i alla fall på ett gott skratt!

#89

Postad 05 januari 2010 - 18:23

Mad-Man
  • Mad-Man
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0

Bra test, och bra fynd MM !

Nu börjar vi bli några stycken som har 9500; har ni också en felstavning på fjärrkontrollen på översta raden? På min står det "BOUNS" där det skulle stått "BONUS" :lol:


HEHE hoppas det står så på min med när den kommer ;)
Vem vet kanske blir värdefull i framtiden när denna spelare är en raritet ;)
Tänk om man får tillbaks pengarna man lagt ut för den då + lite extra :( på grund av fel stavningen.
Så snart kanske man sitter på en förmögenhet :P hoppas bara att dom rättar till det fort så det inte blir så många ex som får denna felstavningen.
Undrar om dom kommer kalla den för dyslexi spelaren ^_^

#90

Postad 05 januari 2010 - 18:42

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

  • 1 649 inlägg
  • 0
Har glömt nämna att uppdateringarna av mina BDP3000 och BDP9500 gick smärtfritt över USB.

/M

#91

Postad 06 januari 2010 - 13:01

PDDNOS
  • PDDNOS
  • Forumräv

  • 646 inlägg
  • 0
Någon som framgångsrikt lyckats med att uppdatera sin BDP7500 till Ver.1,06 via USB eller Ethernet?
Eller är det bara jag som har problem med USB-porten?
Inväntar fortfarande den magiska USB-pinnen från Philips Support...., men lutar nog åt att det är NetOnNet som troligen fått in en dåligt batch av BDP7500:or :)

#92

Postad 06 januari 2010 - 14:23

steff1977
  • steff1977
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

Någon som framgångsrikt lyckats med att uppdatera sin BDP7500 till Ver.1,06 via USB eller Ethernet?
Eller är det bara jag som har problem med USB-porten?
Inväntar fortfarande den magiska USB-pinnen från Philips Support...., men lutar nog åt att det är NetOnNet som troligen fått in en dåligt batch av BDP7500:or ;)


Hej
Jag hade inga som helst problem med att uppdatera min BDP 7500 med USB :)

#93

Postad 07 januari 2010 - 21:19

bjornf
  • bjornf
  • Användare

  • 223 inlägg
  • 0

ni som har dom högre modellerna än bdp-3000, om ni spelar upp ett LPCM-ljudspår och har en anslutning via HDMI till en biostärkare, får ni ut multikanals LPCM utskickat då? Eller får ni stereo som jag får med min bdp-3000? :D


Det är inte bara jag då, som inte får annat än stereo alltså. Ska det vara så (känner mig aningen lurad)

#94

Postad 07 januari 2010 - 21:32

Mad-Man
  • Mad-Man
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Jag har fått hem min BDP-9500 och nu ser jag att jag kan ställa in storlek på högtalarna och även avstådet dom sitter på från lyssnar plats

Frågan är: Ska jag ställa in det i BD spelaren eller ska jag göra det i receivern eller kanske båda? Skulle vara grymt om någon kunde svara på det lite snabbt :D

#95

Postad 07 januari 2010 - 21:52

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

  • 1 649 inlägg
  • 0
Recievern om den inte är väldigt gammal.

Mvh
Micke (som just nu tittar på Transformers på sin nyinstallerade hemmabio beståendes av Panna 4000 proj, Grandview 128" 2.35:1 ramspänd, M&K 750 THX 7.1 system, Pioneer SC-LX förstärkare och en BDP-9500) :D

#96

Postad 07 januari 2010 - 22:02

Mad-Man
  • Mad-Man
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0

Recievern om den inte är väldigt gammal.

Mvh
Micke (som just nu tittar på Transformers på sin nyinstallerade hemmabio beståendes av Panna 4000 proj, Grandview 128" 2.35:1 ramspänd, M&K 750 THX 7.1 system, Pioneer SC-LX förstärkare och en BDP-9500) :)


HEHE du har det bra du :D Själv sitter jag o väntar på min 63" som står på posten i samma stad så jäkla surt vill ha hem den nu så jag kan slänga ut det gamla skit jag har nu och få känna lite närvaro i filmerna man glor på.

Jo det är en gammal från 2003/4 kanske. kör 5.1.
ska jag nolla allt i den då och köra avstånd och allt i BD i stället?

#97

Postad 08 januari 2010 - 19:47

PDDNOS
  • PDDNOS
  • Forumräv

  • 646 inlägg
  • 0
Nu känns livet plötsligt lite bättre.
Ett nytt försök med den 3:e BDP7500 & den 3:e USB-pinnen, och uppdateringen funkade plötsligt. Vet inte vad som gick fel (kanske rentav sk-t bakom spakarna?)
Här skall kollas Terminator Salvation

#98

Postad 08 januari 2010 - 21:08

Mad-Man
  • Mad-Man
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0

Nu känns livet plötsligt lite bättre.
Ett nytt försök med den 3:e BDP7500 & den 3:e USB-pinnen, och uppdateringen funkade plötsligt. Vet inte vad som gick fel (kanske rentav sk-t bakom spakarna?)
Här skall kollas Terminator Salvation


Vore nyttigt om du skulle komma på vad du gjort för fel så vi kan ta lärdom av det ;)
Tänk ordentligt nu och skriv sedan här så vi får veta.

Grymt skönt att det lyckades tillsist GRATTIS!!!

#99

Postad 09 januari 2010 - 00:30

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

  • 1 029 inlägg
  • 0
På 9500 tex så har du 7.1 analogt ut samt 2ch analogt ut. Är L+R på 7.1 utgångarna samma sak som 2ch ut eller måste man ha båda inkopplade för att spela upp cd?

#100

Postad 10 januari 2010 - 15:38

Unregisteredf1a87455
  • Unregisteredf1a87455
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Kanske en dum fråga men kan man spela mp3 via usb porten?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.