Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Philips BDP9500, BDP7500, BDP30

243 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 10 januari 2010 - 21:45

KJE
  • KJE
  • Beroende

  • 1 076 inlägg
  • 0

Kanske en dum fråga men kan man spela mp3 via usb porten?

Tror den bara är för uppdateringar och BD-LIVE laddutrymme :)

Redigerat av KJE, 10 januari 2010 - 21:45.


#102

Postad 11 januari 2010 - 09:02

Zhentro
  • Zhentro
  • Användare

  • 211 inlägg
  • 0

Kanske en dum fråga men kan man spela mp3 via usb porten?

Inte på BDP3000 iaf då är det som KJE skrev. Vet inte om någon av de dyrare spelarna har denna möjlighet.

#103

Postad 11 januari 2010 - 09:11

PDDNOS
  • PDDNOS
  • Forumräv

  • 646 inlägg
  • 0
Enl. manualen så klarar BDP7500 MP3 via USB (FAT32):
"Sätt i en skiva eller anslut en USB-enhet som
innehåller MP3-/WMA-musik.
2 Tryck på , välj [Spela skiva] eller [USB] och
tryck sedan på OK.
» En innehållsmeny visas.
3 Välj en musikmapp och tryck på OK."


#104

Postad 11 januari 2010 - 17:20

Tullio
  • Tullio
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

Kanske en dum fråga men kan man spela mp3 via usb porten?


Ja - det är inga problem, åtminstonde inte på min BDP7500.
Man kan spela MP3 och visa JPG-bilder via USB, går även att spela se divx-film via USB - varför nu någon skulle vilja det... ^_^

#105

Postad 11 januari 2010 - 19:57

steff1977
  • steff1977
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

Ja - det är inga problem, åtminstonde inte på min BDP7500.
Man kan spela MP3 och visa JPG-bilder via USB, går även att spela se divx-film via USB - varför nu någon skulle vilja det... ;)


Går också bra att spela MKV på 7500:an..om man nu vill det :lol: ..bara döp om dem till mpg först..men filerna får vara max 4 gb..

#106

Postad 12 januari 2010 - 20:56

gaffakungen
  • gaffakungen
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0
Funderar på att införskaffa en sån här. Dock har jag bara en gammal DD/DTS 5.1 receiver som jag tänkte mata med koax. Vad jag har förstått så klarar denna spelaren inte DTS-HD, men det spelar väl ingen roll när jag kör ut det till en så gammal receiver, den använder väl inte HD-ljuden oavsett?

Jag har ögonen öppna på en Onkyo 607, vilket gör att det inte heller spelar nån roll om man kör bitstream och låter förstärkaren koda av?

#107

Postad 12 januari 2010 - 21:30

PDDNOS
  • PDDNOS
  • Forumräv

  • 646 inlägg
  • 0
Gaffa:
Spelar mindre roll om du kör via coax till gammal stärkare. Du hör viss förbättring ändå. (jämfört med DVD)
Funkar säker ypperligt även via HDMI till 607:an.

#108

Postad 12 januari 2010 - 21:40

ALDA
  • ALDA
  • Forumräv

  • 705 inlägg
  • 0

Funderar på att införskaffa en sån här. Dock har jag bara en gammal DD/DTS 5.1 receiver som jag tänkte mata med koax. Vad jag har förstått så klarar denna spelaren inte DTS-HD, men det spelar väl ingen roll när jag kör ut det till en så gammal receiver, den använder väl inte HD-ljuden oavsett?

Jag har ögonen öppna på en Onkyo 607, vilket gör att det inte heller spelar nån roll om man kör bitstream och låter förstärkaren koda av?


Om det är en BDP7500 du menar så har den analog 7.1-utgång vilket innebär att du kan få ut "alla" HD-ljud analogt(=låta spelaren avkoda ljudet) - och om din stärkare har "multi channel in"(=5.1 elller 7.1) får du fullt utbyte av HD-ljudet. Blir lite flera sladdar än koax - men bättre ljud!

Funderar själv på att köpa samma spelare eller en 7300(föregångare till 7500, men lite billigare) just pga. att jag inte har HDMI-ingång på stärkaren. Via koaxial-kabel blir det inget HD-ljud.
BDP3000 skickar bara HD-ljud genom HDMI-utgången och ser inte ut att klara av DTS-HD, nej.

#109

Postad 12 januari 2010 - 22:21

PDDNOS
  • PDDNOS
  • Forumräv

  • 646 inlägg
  • 0
Vilken stärkare har du Gaffa?
Om du har analoga 5:1-ingångar (eller tom 7:1) så skall du som ALDA skriver koppla via ljudet via dessa in/utgångar. BDP7500 är nog billigast i klassen vad gäller analoga 7:1-utgångar, för dem som inte har HDMI på sin stärkare. Utgick från att du hade vare sig 7:1 analogt eller HDMI i stärkarledet.

#110

Postad 13 januari 2010 - 10:12

gaffakungen
  • gaffakungen
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0
Det är en gammal Yamaha DSP-595a, så jag har tyvärr inte heller 7:1 analogt.

Min fråga var väl egentligen två frågor:
1: Om jag fattat det rätt så brukar Blu-ray skivor även innehålla ett DD el DTS 5.1 spår som jag borde kunna få ut från den digital koax-utgången? = Behöver varken DD True HD eller DTS-HD avkodningen i spelaren?

2: När jag sedan skaffar mig en ny förstärkare så köper jag en som klarar både DD True och DTS-HD, skickar signalen som bitstream och behöver återigen inte använd avkodningen i spelaren?

Tredje alternativet är då att köra ljudet via HDMI till TV:n, här kan jag då utnyttja DD True HD eftersom spelaren kan avkoda det, men att DTS-HD inte kan avkodas och faller tillbaka på DTS 5.1 spåret? Vilken känns som det spelar föga roll eftersom TV:n inte har det bästa ljudet :(

Edit: svenska

Redigerat av gaffakungen, 13 januari 2010 - 10:34.


#111

Postad 13 januari 2010 - 10:54

ALDA
  • ALDA
  • Forumräv

  • 705 inlägg
  • 0

Det är en gammal Yamaha DSP-595a, så jag har tyvärr inte heller 7:1 analogt.

Min fråga var väl egentligen två frågor:
1: Om jag fattat det rätt så brukar Blu-ray skivor även innehålla ett DD el DTS 5.1 spår som jag borde kunna få ut från den digital koax-utgången? = Behöver varken DD True HD eller DTS-HD avkodningen i spelaren?

2: När jag sedan skaffar mig en ny förstärkare så köper jag en som klarar både DD True och DTS-HD, skickar signalen som bitstream och behöver återigen inte använd avkodningen i spelaren?

Tredje alternativet är då att köra ljudet via HDMI till TV:n, här kan jag då utnyttja DD True HD eftersom spelaren kan avkoda det, men att DTS-HD inte kan avkodas och faller tillbaka på DTS 5.1 spåret? Vilken känns som det spelar föga roll eftersom TV:n inte har det bästa ljudet :(

Edit: svenska


Du svarar själv helt rätt på både fråga 1 och 2.

Men jag ger mig inte när det gäller HD-ljud och dina möjligheter där ;) !

Du säger att du har en Yamaha DSP-595, den har analog 5.1-ingång vilket ger dig möjligheten att få fullödigt HD-ljud, både DD True och DTS-HD Master Audio. Det du missar är bara dom två "extra-kanalerna" bak, men såvitt jag vet är det inte så många filmer som verkligen har ett 7.1-spår. Bilden skickar du givetvis direkt till TV'n via HDMI.

Då kan du alltså avnjuta alla HDljuds-format(som avkodas i spelaren) utan ny stärkare.

#112

Postad 18 januari 2010 - 13:40

gaffakungen
  • gaffakungen
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0
Så där, en BDP3000 införskaffad på Experts rea, lyckas plocka upp den sista i butiken och lyckades dessutom pruta på HDMI-kabeln ;)

Är det bara jag som tycker fjärrkontrollern suger rätt ut? Verkar klara max 1-1.5m, tur man har en IR bender, men ändå.

Någon som kanske kan ge ett upplyftande svar ang. bild inställningarna? Vad gör HDMI Deep-color? Sedan är det upplösningen, ställde in den på native efter tips i en annan.

Jag har en hd ready tv, ej full hd.

#113

Postad 18 januari 2010 - 14:56

PDDNOS
  • PDDNOS
  • Forumräv

  • 646 inlägg
  • 0
Gaffa: Har du tagit bort skyddsfilmen på fronten, kan ev. störa fjärren... Min fjärr fungerar bra på 4-5 m. Byt annars ut de billiga medföljande batterierna.

Glöm Deep Color, mig veterligen ingen SW som stödjer detta ännu. Tryck upprepade ggr på HDMI-knappen på fjärren tills bästa bild uppnås på just din TV. Native-läget fungerar ev. inte som det skall, dvs DVD kan ev. ändå skalas upp till 720P. Testa dig fram, hojta om du har problem.

Redigerat av PDDNOS, 18 januari 2010 - 14:59.


#114

Postad 18 januari 2010 - 15:22

gaffakungen
  • gaffakungen
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0
Jo då, skyddsplasten var det första som åkte av ;) Det roliga är att IR bender-mottagaren tar upp signalen, och den är ytterligare 30cm längre bort än enheten, men jag kan ju alltid prova att byta batterier.

Native verkar funka här, utan skiva skickar den ut 1080p, på de få DVD jag provat så säger den 576i, sen om det ger den bästa bilden eller inte, det låter jag vara osagt :wacko: Får helt enkelt testa mig fram nästa gång.

#115

Postad 19 januari 2010 - 10:02

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

  • 671 inlägg
  • 0
Regionsfri (DVD eller BR), någon som vet hur man gör?!

#116

Postad 19 januari 2010 - 11:38

gaffakungen
  • gaffakungen
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0

Regionsfri (DVD eller BR), någon som vet hur man gör?!


Vilken av dom? BDP3000 info finns här (och självklart två sidor bak i tråden): http://www.multi-reg...hilips_bdp_3000

#117

Postad 20 januari 2010 - 19:19

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

  • 671 inlägg
  • 0

Vilken av dom? BDP3000 info finns här (och självklart två sidor bak i tråden): http://www.multi-reg...hilips_bdp_3000


Tack, men jag har 7500, har sökt men hittar inget om upplåsning.. <_<

#118

Postad 20 januari 2010 - 19:32

Unregistered1f5de008
  • Unregistered1f5de008
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0

Tack, men jag har 7500, har sökt men hittar inget om upplåsning.. <_<

Du, den koden funkar på både 3000 och 9500, samt tidigare Philips serier. Ska f-n käka upp ölandsbron om den inte funkar på din 7500..

#119

Postad 21 januari 2010 - 12:48

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

  • 671 inlägg
  • 0

Du, den koden funkar på både 3000 och 9500, samt tidigare Philips serier. Ska f-n käka upp ölandsbron om den inte funkar på din 7500..


Hehe, jag fattar.. ska testa den!

#120

Postad 26 januari 2010 - 21:15

Unregistered983
  • Unregistered983
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0
BDP9500:

Kan någon förklara vad det innebär att ställa in spelaren på 21:9-läge och jag använder mig av en 16:9-projektor? Är det samma sak som att ha spelaren inställd på 16:9 och skicka det till min 16:9-projektor?

Jag har nämligen en vanlig 16:9-projektor, men har tänkt att ha 1:2.35-duk och vill då försöka förstå vad 21:9-inställningen innebär. Vad som skiljer den från 16:9.

#121

Postad 27 januari 2010 - 09:01

Zhentro
  • Zhentro
  • Användare

  • 211 inlägg
  • 0

BDP9500:

Kan någon förklara vad det innebär att ställa in spelaren på 21:9-läge och jag använder mig av en 16:9-projektor? Är det samma sak som att ha spelaren inställd på 16:9 och skicka det till min 16:9-projektor?

Jag har nämligen en vanlig 16:9-projektor, men har tänkt att ha 1:2.35-duk och vill då försöka förstå vad 21:9-inställningen innebär. Vad som skiljer den från 16:9.

Jag har en BDP3000, och för mig är enda skillnaden att jag kan flytta texten i 21:9-läget vilket inte går i 16:9-läget. Kör projjen i 16:9-läge på en 16:9 duk. Dock är det en användbar funktion även på en 16:9 duk om man som jag maskar av den till 2.35:1.

#122

Postad 27 januari 2010 - 09:40

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

  • 671 inlägg
  • 0

Jag har en BDP3000, och för mig är enda skillnaden att jag kan flytta texten i 21:9-läget vilket inte går i 16:9-läget. Kör projjen i 16:9-läge på en 16:9 duk. Dock är det en användbar funktion även på en 16:9 duk om man som jag maskar av den till 2.35:1.


Jag gör 'tvärtom' - kör 16:9 duk och flyttar ner texten till det svarta fältet på 21:9 filmer, men det är jag det.. :)

#123

Postad 27 januari 2010 - 09:57

Unregistered983
  • Unregistered983
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0
Zhentro: Tack för svaret. Något måste det ju ändå vara med 21:9-läget som är skillnad jämfört med 16:9? Det kan väl inte enbart vara att aktivera funktionen "flytt av text". Fungerar 16:9-material på samma sätt i 21:9-läge som 16:9-läge? Man zoomar inte in bilden eller skalar om den på något sätt?

Jag förstår inte meningen med 21:9?

#124

Postad 27 januari 2010 - 13:23

Unregistered1f5de008
  • Unregistered1f5de008
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0

Zhentro: Tack för svaret. Något måste det ju ändå vara med 21:9-läget som är skillnad jämfört med 16:9? Det kan väl inte enbart vara att aktivera funktionen "flytt av text". Fungerar 16:9-material på samma sätt i 21:9-läge som 16:9-läge? Man zoomar inte in bilden eller skalar om den på något sätt?

Jag förstår inte meningen med 21:9?

Philips har även som enda tillverkare en 21:9 TV i sortimentet, 1+1= ...

Men även om du har 21:9 läget inställt så måste spelaren och TVn komma överens om en gemensam högsta möjliga upplösning (via HDMI), så det blir inget problem.

#125

Postad 27 januari 2010 - 15:21

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

  • 1 029 inlägg
  • 0
Ang. ljuddelen på 9500. Kopplat analogt tappar man en stor klunk i de nedre registren. Jag hörde knappt några bastoner och den åkte omedelbums tillbaka till affären. Jag måste anta att Philips adresserar detta.

Crossovern går ej heller att justera. Obs detta gäller analogt ut. Ni som kör med hdmi lär ha kalasljud.

#126

Postad 27 januari 2010 - 16:37

PDDNOS
  • PDDNOS
  • Forumräv

  • 646 inlägg
  • 0
Chuck Spin: Jag hade också dåligt tryck i basen först, tills jag läste detta:
http://www.bigpictur...s_And_Why.shtml

Kör analogt via min 7500:a och är supernöjd!

#127

Postad 27 januari 2010 - 17:36

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

  • 1 029 inlägg
  • 0

Chuck Spin: Jag hade också dåligt tryck i basen först, tills jag läste detta:
http://www.bigpictur...s_And_Why.shtml

Kör analogt via min 7500:a och är supernöjd!


Tack för riktigt bra länk, den borde vara allmänlära i skolan.

Samlade på mig lite mer intryck än posterade direkt efter returen. Har numera en pioneer bd51lf som är bra mer avancerad i bass managent än philipsen sen de uppdaterat spelaren med firmware 137.

I pioneern kan du sätta delningsfrekvensen i 50, 80, 100, mm, philipsen är låst till 100hz eller t.o.m 120hz. Nån av dem två. Sedan har du volymnivåerna redan satta på max. Kasst! För mig blir de "normal" nivå som man ej kan gå över. Pioneern börjar på 0 db och kan justeras antigen uppåt eller nedåt.

Bifogad fil  philips_bdp9500_osd_ls_laut.jpg   98,69K   0 Antal nerladdningar

staplarna för att kontrollera ljudnivån på 7.1 ut på philipsen, satta på max fr start. Går ej att höja med andra ord.

Redigerat av Unregistered76636631, 27 januari 2010 - 17:39.


#128

Postad 01 februari 2010 - 14:15

zsalheden
  • zsalheden
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
HAr ett problem med min philips bdp 7500 och kan inte lista ut vad det är läst igenom manualer och så vidare. Men hittar ingenstans att skala upp mina dvd filmer till 1080P. Har fortfarande de förbannade svarta ränderna på vilken film jag än kör in. Någon som har haft samma problem?

#129

Postad 01 februari 2010 - 15:17

Mooshie
  • Mooshie
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 0

HAr ett problem med min philips bdp 7500 och kan inte lista ut vad det är läst igenom manualer och så vidare. Men hittar ingenstans att skala upp mina dvd filmer till 1080P. Har fortfarande de förbannade svarta ränderna på vilken film jag än kör in. Någon som har haft samma problem?


?

Om du menar de svarta ränderna ovanför och under filmen så har de inte med uppskalning att göra, det beror på filmens format. http://en.wikipedia....t_ratio_(image)

Uppskalningen zoomar inte in på något magiskt sätt, det ger dig bara (förhoppningsvis) skarpare och lite mer detaljrik bild.

#130

Postad 01 februari 2010 - 15:53

zsalheden
  • zsalheden
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

?

Om du menar de svarta ränderna ovanför och under filmen så har de inte med uppskalning att göra, det beror på filmens format. http://en.wikipedia....t_ratio_(image)

Uppskalningen zoomar inte in på något magiskt sätt, det ger dig bara (förhoppningsvis) skarpare och lite mer detaljrik bild.



okej, För har en vän som köpte en dvd spelare från phillips med DVD uppskalning till 1080P och där har ränderna försvunnit och han ser över hela tven :S

#131

Postad 01 februari 2010 - 18:47

Mooshie
  • Mooshie
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 0

okej, För har en vän som köpte en dvd spelare från phillips med DVD uppskalning till 1080P och där har ränderna försvunnit och han ser över hela tven :S


Okej, vissa apparater (tex ps3) har funktioner som heter saker i stil med "full screen" som gör att uppskalad film fyller hela rutan, men då stretchas bilden och är inget jag skulle rekommendera någon att använda.

#132

Postad 02 februari 2010 - 12:35

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

okej, För har en vän som köpte en dvd spelare från phillips med DVD uppskalning till 1080P och där har ränderna försvunnit och han ser över hela tven :S

Det är nog inte DVD-spelaren som orsakar det (för det vore bra uselt även om inte alla verkar inse det...) utan gissningvis har din polare valt nån zoom på tv:n och därmed klippt sönder bilden. Varför man nu skulle vilja det...men poängen är alltså att du inte har nått problem med din spelare, den gör nog vad den ska.

#133

Postad 03 februari 2010 - 20:45

knoppixz
  • knoppixz
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Verkar inte stå nå' om dlna-stöd i specen, så misstänker att det inte går att koppla nas via ethernet? H.264 stöds alltså bara från usb-sticka?

kn

#134

Postad 04 februari 2010 - 07:31

Unregistered983
  • Unregistered983
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0
Jag hittade följande inlägg på detta forum: http://www.component...rt=#entry137800

Ludvig_S: "Nej, jag blir inte klok på den här spelaren. Den är inte konsekvent i sin bildbehandling. I ca 50% av filmerna så kan man stänga av bildbehandlingen genom att välja "No Optimisation". Men på ca 50% av filmerna så får man påtvingad bildbehandling trots att man valt No Optimisation. Och medan den intelligenta skärpehanteringen är trevlig så är dess Noise Reduction algoritm det inte. Den tar effektivt bort brus, men smetar samtidigt över massor av smådetaljer. Olika mycket i olika filmer, så det märks att den på något sätt är adaptiv. På vissa filmer gör den bra nytta medan den totalsabbar andra. Harry Potter och Halvblodsprinsen blir katastrof med noise reduction. På den filmen går den heller inte att stänga av. Att köra Native hjälper inte heller.

Suck, då blir det till att byta tillbaka denna också och surt hosta upp pengar för en BDP-83. Det verkar inte finnas någon annan snabb multiformatspelare med stöd för subtitle shift vad jag kan hitta. Jag tycker annars Oppon är för dyr."

Är det någon här som har upplevt samma problem? Om detta stämmer så vågar jag inte köpa denna spelare. Jag hoppas det finns någon lösning på problemet då BDP9500 känns riktigt intressant.

#135

Postad 06 februari 2010 - 20:40

Unregistered1f5de008
  • Unregistered1f5de008
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0

Jag hittade följande inlägg på detta forum: http://www.component...rt=#entry137800

Ludvig_S: "Nej, jag blir inte klok på den här spelaren. Den är inte konsekvent i sin bildbehandling. I ca 50% av filmerna så kan man stänga av bildbehandlingen genom att välja "No Optimisation". Men på ca 50% av filmerna så får man påtvingad bildbehandling trots att man valt No Optimisation. Och medan den intelligenta skärpehanteringen är trevlig så är dess Noise Reduction algoritm det inte. Den tar effektivt bort brus, men smetar samtidigt över massor av smådetaljer. Olika mycket i olika filmer, så det märks att den på något sätt är adaptiv. På vissa filmer gör den bra nytta medan den totalsabbar andra. Harry Potter och Halvblodsprinsen blir katastrof med noise reduction. På den filmen går den heller inte att stänga av. Att köra Native hjälper inte heller.

Suck, då blir det till att byta tillbaka denna också och surt hosta upp pengar för en BDP-83. Det verkar inte finnas någon annan snabb multiformatspelare med stöd för subtitle shift vad jag kan hitta. Jag tycker annars Oppon är för dyr."

Är det någon här som har upplevt samma problem? Om detta stämmer så vågar jag inte köpa denna spelare. Jag hoppas det finns någon lösning på problemet då BDP9500 känns riktigt intressant.

Jag kollade lite hastigt på "HP och HBP" början på kapitel 4 där det regnar friskt. Jämförde 9500 med PS3 och han kan nog ha en poäng. Det försvinner en del regn på Philipsen även med bildoptimeringen avstängd. Får gräva lite i detta.

#136

Postad 06 februari 2010 - 23:23

Unregistered983
  • Unregistered983
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0
7hues: Tack, skulle vara kanon om du kan kolla upp detta lite. Det borde ju vara enkelt för Philips att rätta till detta, men stämmer det att man inte kan stänga av dessa funktioner vid vissa filmer så kan jag inte köpa denna spelare. Tyvärr så måste jag ha en spelare som kan flytta text och då finns bara Oppo kvar som alternativ. Jag gillar Philips mer om det bara finns en lösning på detta problem.

#137

Postad 12 februari 2010 - 19:28

Unregistered1f5de008
  • Unregistered1f5de008
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0
Ok, på västfronten intet nytt. Tidningen Hemmabio som testar spelaren i nästa nummer kommer med en rapport, och "Philips Consumer Care" undersöker saken. Det kommer säkert ordna sig till slut.

Redigerat av Unregistered1f5de008, 12 februari 2010 - 19:29.


#138

Postad 17 februari 2010 - 19:48

Unregistered966
  • Unregistered966
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0
Har någon testat att spela upp .mkv via usb på BDP3000?

#139

Postad 17 februari 2010 - 23:29

Zhentro
  • Zhentro
  • Användare

  • 211 inlägg
  • 0

Har någon testat att spela upp .mkv via usb på BDP3000?

Det ska inte funka enligt specen för BDP3000, utan man måste upp till 7500 eller 9500 har jag för mig. USB'n på 3000 är bara till för BD live och uppgradering av firmware.

#140

Postad 18 februari 2010 - 00:04

Unregistered966
  • Unregistered966
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0

Det ska inte funka enligt specen för BDP3000, utan man måste upp till 7500 eller 9500 har jag för mig. USB'n på 3000 är bara till för BD live och uppgradering av firmware.

Ajdå, tack för svaret i alla fall.

#141

Postad 22 februari 2010 - 20:17

Leyon
  • Leyon
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Äntligen! En bdp-9500 beställd, väntar med spänning..

#142

Postad 24 februari 2010 - 19:02

Unregistered1f5de008
  • Unregistered1f5de008
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0

Äntligen! En bdp-9500 beställd, väntar med spänning..

Härligt!

Tidningen Hemmabio var impade i senaste testet, nr 3, 9500 fick betyg 9. Testar även 7500 som fick betyg 7, sägs vara i princip samma spelare som 7300.

#143

Postad 28 februari 2010 - 14:13

Unregistered966
  • Unregistered966
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0
Köpte en BDP7500 igår. Väldigt nöjd med allt förutom att jag inte kan uppgradera till senaste firmwaren (V1.06). Har prövat med två olika USB-minnen, båda gångerna har jag fått "USB device not supported".

Någon som lyckats uppgradera?

Edit: Uppdaterar frågan :P Hur lång tid borde updateringen ta? Har varit på "searching for upgrade software" i 5-10 minuter nu... känns sådär?

Edit2: 30min+, hjälp! Har någon härinne uppdaterat sin och kan säga vilka steg man går igenom vid uppdateringen? Står det nått speciellt när den gör själva uppdateringen.
Enligt texten letar den just nu efter uppdateringen vilket man borde kunna avbryta tycker man?

Edit3: Avbröt...

Redigerat av Unregistered966, 28 februari 2010 - 22:17.


#144

Postad 01 mars 2010 - 10:55

gaffakungen
  • gaffakungen
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0
Inte det klassiska problemet att minnet är formatterat med NTFS isf FAT?

#145

Postad 01 mars 2010 - 19:53

Unregistered966
  • Unregistered966
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0

Inte det klassiska problemet att minnet är formatterat med NTFS isf FAT?

Nope, FAT32. Fick nästan igenom det igår dock, bytte minne hittade filerna direkt och allt gick som det skulle däremot stod det fortfarande v1.02 i menyn.

#146

Postad 01 mars 2010 - 20:06

Unregistered1f5de008
  • Unregistered1f5de008
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0

Nope, FAT32. Fick nästan igenom det igår dock, bytte minne hittade filerna direkt och allt gick som det skulle däremot stod det fortfarande v1.02 i menyn.

Prova stäng av spelaren och dra ur sladden, den kan behöva en cold reset.

#147

Postad 01 mars 2010 - 21:00

Unregistered966
  • Unregistered966
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0

Prova stäng av spelaren och dra ur sladden, den kan behöva en cold reset.

Det gjordes det med, jag misstänker att felet kan sitta i att jag formaterar på en mac då det verkar ligga någon typ av MacOS Extended format i grunden på kortet som inte försvinner och ovanpå den en FAT partition. Fast det verkar ändå konstigt då allt flöt på, borde kommit ett felmeddelande kan man tycka.

#148

Postad 02 mars 2010 - 12:06

gaffakungen
  • gaffakungen
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0
Jag hade samma problem med min 3000, drog ut filerna från min Mac, och skickade in det i spelaren som gladligen upptäckte uppdatering och körde in den. Efter omstart så hade jag lik förbaskat samma version som innan.

Provade uppdatering via nätverket istället och då funkade det fint direkt och jag hade senaste versionen efter omstart.

#149

Postad 05 mars 2010 - 15:28

rdny
  • rdny
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hej.

Ny på forumet. Söker efter info om vår blåstråle. En Philips BDP-3000. Efter att den stått på ett tag så vägrar den tillslut att starta. När man trycker på eject eller power så dör den bara. Dn har hunnit blivit rätt varm när detta händer. Vi har haft den inne på lagning men då fixade dom bara släden som dom sa gick lite trögt.

Vad jag har börjat fundera på senaste tiden är om det kanske ska vara så här. Han dom ska börja vägra lite om dom blir för varma. För efter ett tag så går den igång igen.

Är det någon mer som har detta "problem"?

Tack så länge.

#150

Postad 05 mars 2010 - 20:19

Leyon
  • Leyon
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Jag skickade tyvärr tillbaka en BDP9500 som jag beställde förra v. Den var inte riktigt spelaren jag hoppats på och jag i min situation så är den inte värd 5200kr. Jag är ute efter en blueray spelare som ska ersätta min PS3 som låter för mycket. Prio nummer är att den ska vara tyst, och då menar jag tyst. Sen är det bra om den är snabb och välbyggd vilket philipsen är, sen ser tyvärr ser aluminiumkanten runt fronten ut som en blänkande plastkant från soffan. Eftersom bildkvaliten i regel är väldigt hög bland alla bluerayspelare hamnar nog bildvaliten först på tredje plats. När det gäller ljudnivå är jag väldigt kräsen men hoppades ändå på att philipsen skulle duga. Fläkten låter inte alls lika mycket som en ps3 och den skulle jag nog kunna leva med, men däremot gav mitt exemplar ett högfrekvent ljud ifån sig vilket inte ps3an gör vilket var störande. För de pengarna vill jag vara helt nöjd. Att man kan streama trådlöst är en fördel men inget jag skulle betala exra för.
Bildmässigt märkte jag nog ingen skillnad (i så fall till philipsens nackdel) mot min ps3. Provade inte alla inställningar men växlade mellan standard och optimal på philipsen men det blev defenitivt ingen wow upplevelse. Om jag skulle jämföra dem sida vid sida med samma utrustning och analyserar bilden skulle jag säkert kunna se skillnad, men inte vid en snabb jämförelse. Jag har en LG 50ps8000 och en marantz 6003.
Nu lutar det åt en plastig men prisvärd LG 390 som är fläklös. Eventuellt en cambridge 650 eller nån sony alternativt oppo bd80. Förslag?

Redigerat av Leyon, 05 mars 2010 - 20:20.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.