Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den stora Kult/B-films tråden!

3302 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 10 september 2009 - 00:30

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Jag och Hylle presenterar nu denna dedikerade tråd för oss som älskar allt bortom mainstream fabriken!

Här uppdaterar vi med nyheter om kommande släpp från bolag som Blue-Underground, Dark Sky, Anchor Bay och övriga kult bolag, inklusive bästa köpställen på näten för obskyra rullar.

Här närmast kommer bl.a "Dark Sky" med kult filmen "Henry: Portrait of a Serial Killer" med Michael Rooker i huvudrollen. Släpps den 29:e september:

Trailer:
http://www.youtube.c...h?v=NMklAzo9zlU

Bifogad fil  HENRY_3D_Bluray_High.jpg   669,05K   0 Antal nerladdningar

Filmen är regionslåst till "A" och innehåller detta extra material:

* Feature-length commentary with Director John McNaughton
* “Portrait: The ‘Making Of’ Henry” Documentary
* “The Serial Killers: Henry Lee Lucas” Documentary
* Deleted Scenes and Outtakes with Commentary by John McNaughton
* Original Storyboards
* Theatrical Trailers
* Still Gallery

Sen har vi Blue-Underground som släpper Lucio Fulci´s "The New York Ripper" den 29:e september:

Trailer:
http://www.youtube.c...h?v=yAwjR0K_ddU

Bifogad fil  new_york_ripper.jpg   22,2K   0 Antal nerladdningar

Filmen har äntligen fått en helt ny HD master med både ett DTS-HD MA spår och original MONO spår.
Extra material:

* "I'm an Actress!" - Interview with Zora Kerova
* NYC Locations Then and Now
* Theatrical Trailer

Den 27:e oktober släpper Blue-Underground Zombie klassikern "Living Dead at Manchester Morgue" med en ny fin HD master.

Trailer:
http://www.youtube.c...h?v=sNMbzM21i5c

Bifogad fil  living.jpg   30,88K   0 Antal nerladdningar

Även denna får ett DTS-HD MA spår tillsammans med MONO spåret, plus detta extra material:

* Back to the Morgue - On Location with Director Jorge Grau
* Zombie Fighter - Interview with Star Ray Lovelock
* Zombie Maker - Interview with Special Effects Artist Giannetto De Rossi
* 2000 Interview with Director Jorge Grau
* Theatrical Trailers
* TV Spot
* Radio Spots
* Poster & Still Gallery


Som vanligt med Blue-Underground så är utgåvorna regionsfria!


Fortsätt att fylla denna tråd med info om B och kultfilms släpp på BD och keep it alive folks ;)

Redigerat av Svante Skoog, 27 september 2009 - 12:28.


#2

Postad 10 september 2009 - 00:44

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Härlig tråd :P

Michael Rooker gillar jag och den har jag ej sett, verkar lagom sjuk ;) ;)

NY Ripper verkar också intressant

Nåt jag skulle vilja ha på BD är Bronson rullar speciellt Death Wish filmerna då oklippta, extremt mkt våld. :D

#3

Postad 10 september 2009 - 00:53

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0

Nåt jag skulle vilja ha på BD är Bronson rullar speciellt Death Wish filmerna då oklippta, extremt mkt våld. :D


Instämmer, speciellt del 3 och 4 är underbart trashiga, vilket har att göra med att underbara Cannon Films producerade dom :P

Jag hoppas att MGM (som äger rättigheterna) tar tag i saken och släpper en hög med Cannon rullar typ Delta Force och American Ninja framöver ;)

EDIT: Första posten är nu uppdaterad med länkar till Trailers för varje film ;)

Redigerat av Svante Skoog, 10 september 2009 - 00:53.


#4

Postad 10 september 2009 - 00:59

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Är nog inte så bevandrad i B-filssträsket som den här tråden verkar handla om?

Alltid kul dock att det kommer upp trådar som inte handlar om 10 i topp på försäljningslistan! ;)


Edit: Säger som henke007, iom. att jag inte kan så mycket om denna genre så kan man få lite tips på vad man skall spana in i alla fall!

Redigerat av genstruktur, 10 september 2009 - 01:08.


#5

Postad 10 september 2009 - 01:00

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
HAhaha NY rippper ska ja ha day one verka helskön ;) ;) "Killer who talks like a duck"

Jag är inte jättebevandrad bland såna här B filmer Slasher, gore osv , så perfekt tråd verkligen. Många fina tips man kan få här.

Redigerat av henke007, 10 september 2009 - 01:03.


#6

Postad 10 september 2009 - 01:03

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Jepp det är helt klart en av de mest brutala och råaste slasherfilmer som gjorts. Ett tag så gick det t.om. rykten om att mordscenerna skulle vara äkta "Snuff" footage :P
Filmer som Saw och Hostel är rena barnfilmerna i jämförelse när det gäller brutalitet och feminister bör nog hålla sig undan filmen då den är hyffsat kvinnoförnedrande när det gäller morden ;)

Alltid kul att informera och rekommendera dessa obskyra kultfilmer för nykomlingar inom genren ;)

Redigerat av Svante Skoog, 10 september 2009 - 01:10.


#7

Postad 10 september 2009 - 01:19

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...feature=related ;) älska insomnade Cannon group Inc.
http://www.youtube.c...feature=related

Denna är rätt blodig med
http://www.youtube.c...h?v=QGulaCHHKUc

Denna är kinky och rätt våldsam. Sånt här måste ju släppas alltså.
Ni borde känna igen den blonda tjejen i denna trailer.
http://www.youtube.c...feature=related

Jag är mer bevandrad bland Bronson hehe

Redigerat av henke007, 10 september 2009 - 01:25.


#8

Postad 10 september 2009 - 08:29

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Skönt att det finns fler som inser storheten i Cannon filmer och den alltid lika griniga/hårda Bronson ;)
Cannons katalog är ju vansinnigt stor och det finns massor där för MGM att hämta ;)

Suverän Cannon promo:

http://www.youtube.c...h?v=nCNFrdH1YIA

Det KAN iofs va så nu att Warner tagit tillbaks rättigheterna till Cannon filmerna då dom nyss släppt "Over the Top"

Jag ser även fram emot Warners och Cannons samproduction "COBRA", KAN va den bästa actionfilm som NÅNSIN gjorts :P

Och trailern är helt fantastisk:
http://www.youtube.c...h?v=_LO1w_tXr_0

#9

Postad 10 september 2009 - 08:43

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
För de som kanske missat detta så har Severin Films släppt Enzo G. Castellari´s original version av "The Inglorious Bastards" från 1978 på BD ;)

Personligen tycker jag bättre om originalet som är en krigs/matiné film i samma stuk som "Dirty Dozen" och "Where Eagles Dare" (Örnnästet), medans Tarantino´s nyversion var en långsam , men ändå väldigt bra, Thriller.

Trailer:
http://www.youtube.c...h?v=8cGaYDwpXf4

Bifogad fil  bastards.jpg   70,73K   0 Antal nerladdningar

* A Conversation With Quentin Tarantino and Enzo Castellari
* Audio Commentary with Director Enzo Castellari
* Train Kept-A-Rollin - Documentary with Director Enzo Castellari, Stars Fred Williamson, Bo Svenson and Massimo Vanni, Special Effects Artist Gino de Rossi, Producer Roberto Sbarigia, and Screenwriter Romano Toscano
* Locations featurette with Director Enzo Castellari and Special Effects Artist Gino de Rossi
* Theatrical Trailer
* Eagles Over London Theatrical Trailer

Exclusive Blu-ray Extras!
* Inglorious Reunion at The New Beverly
* Enzo's 70th Birthday Celebration in L.A


Den 29:e september släpper dom även en annan krigklassiker från 1969 av Enzo.

"Eagles over London"

Trailer:
http://www.youtube.c...h?v=wsoevdLVR-M

Bifogad fil  eagles.jpg   17,92K   0 Antal nerladdningar

Extras:
* A Conversation with Enzo Castellari and Quentin Tarantino Part 2
* Theatrical Trailer
* TV Spot
* Deleted Scene
* Inglorious Bastards Theatrical Trailer

Exclusive Blu-ray Extra!
* Eagles Over Los Angeles

Bägge filmerna är Regions Fria!!

Redigerat av Svante Skoog, 10 september 2009 - 08:45.


#10

Postad 10 september 2009 - 08:50

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
Ahh bra initiativ Svante.... Kan väl passa på att tipsa om den HÄR sidan....

Edit: Kollade faktiskt på Inglorious Bastards igår eftermiddag... och det var allt lite nostalgi när man satt där och tittade, jag har inte sett den sen nångång på 80-talet..

Redigerat av Unregistered36883, 10 september 2009 - 08:54.


#11

Postad 10 september 2009 - 08:55

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

  • 889 inlägg
  • 0

Jag ser även fram emot Warners och Cannons samproduction "COBRA", KAN va den bästa actionfilm som NÅNSIN gjorts ;)

Och trailern är helt fantastisk:
http://www.youtube.c...h?v=_LO1w_tXr_0



Cobra ! Det är en som verkligen har blivit kultfilm. Såg den på VHS när det begav sig. Med repliker av Stallone som " you're the disease - I'm the cure !"

Jag besökte Statens biografbyrå, som granskar alla filmer, för några år sedan. En av många filmaffischer de hade på sina väggar i sina påkostade lokaler, var just en för Cobra. Jo, även om de var tvugna o klippa en del så visst gillade de den ;)

#12

Postad 10 september 2009 - 09:04

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Hahaha ;) där ser man!
Jag kan tänka mig att dom fick sig en räjäl överdos av videovåld på censuren :P
Konstigt att inte DOM förvandlades till massmördare, våldtäktsmän och allmänt psykopater efter att ha sett allt "skadligt" våld som Svensson tydligen var för svag för. ;)

#13

Postad 10 september 2009 - 09:12

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0

Kan väl passa på att tipsa om den HÄR sidan....


Jupp det är min egen lilla filmsida som jag skriver på tillsammans med ett par polare som jag även gör film med som t.ex. denna som vi kommer att släppa på Blu-Ray i höst genom vårt indie bolag "NinjaVision":

Tidigt "Rouch Cut" klipp.
http://www.bdforum.s...ad-motherfucker

Riktig trailer för detta mästerverk kommer i slutet av helgen ;)


Gott folk! Inte har ni väl missat att denna fina gamla klassiker släppts på BD!
CREEPSHOW! ;)

Trailer:
http://www.youtube.c...h?v=-oFRi2D7Ph8

Bifogad fil  creep.jpg   18,94K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Svante Skoog, 10 september 2009 - 09:13.


#14

Postad 10 september 2009 - 11:15

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

  • 1 470 inlägg
  • 0

Konstigt att inte DOM förvandlades till massmördare, våldtäktsmän och allmänt psykopater efter att ha sett allt "skadligt" våld som Svensson tydligen var för svag för. ;)

du menar Evil Ed-effekten? (heh, när får vi förresten se denna pärla på BD?)

#15

Postad 10 september 2009 - 11:27

Unregistered08fc33f7
  • Unregistered08fc33f7
  • Lärjunge

  • 265 inlägg
  • 0
Den här länken har säkert postats 1000 gånger men jag öser upp den igen.

Studio S Vem behöver videovåld

Håller med om att Cannon äger!!
Nu föredrar jag iofs Chuck Norris framför Bronson.

#16

Postad 10 september 2009 - 11:40

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Den där studio S debatten är vansinnigt kul :P

Extra kul när det kom fram senare att ungarna inte alls hade sett filmerna. Producenterna mutade ungarna med Mc Donalds mat om dom ljög framför kameran om detta ;)

Älskar när kärringen freakar ur och kräver förbud "redan i morgon!!" :D

Det fina med detta program var att det fick motsatt effekt och intresset för videon ökade :blush: hahahaaa

Och här är vi allihop som växte upp med Videovåld på 80-90 talet och hur många av oss har förvandlats tills våldsmän och mördare? ;)

Redigerat av Svante Skoog, 10 september 2009 - 11:41.


#17

Postad 10 september 2009 - 12:20

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Apropå Stuidio S, så släpper de ju många fina gobitar på DVD alltså, tänk om de kunder släppt på BD också ;)

#18

Postad 10 september 2009 - 12:55

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0

Och här är vi allihop som växte upp med Videovåld på 80-90 talet


Med tanke på det gamla hederliga VHS-våldet... tänk så många filmer man sett där kassettbanden varit på gränsen till sönderkopierade och man med nöd och näppe kunde urskilja vad som hände... det var tider det...!! ;)

#19

Postad 10 september 2009 - 13:10

Unregistered08fc33f7
  • Unregistered08fc33f7
  • Lärjunge

  • 265 inlägg
  • 0

Med tanke på det gamla hederliga VHS-våldet... tänk så många filmer man sett där kassettbanden varit på gränsen till sönderkopierade och man med nöd och näppe kunde urskilja vad som hände... det var tider det...!! ;)


Tycker den sunkiga kvalitén bidrog till obehagskänslan när man såg filmerna på den tiden.
Sedan DVD kom har man ju kunnat urskilja effekterna och då försvann lite av realismen på nåt sätt.

#20

Postad 10 september 2009 - 13:13

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
Som jag och Svante snackade om igår så hoppas vi på MÅNGA fina släpp framöver... och vad passar bättre än en separat tråd för dessa gamla guldkorn där man även kan snacka lite runt filmerna i fråga...

#21

Postad 10 september 2009 - 19:01

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Håller med er om att den sunkiga 13:e generations kopian skapade en lite skitigare känsla som är svår att återskapa idag. Mycket av känslan låg även i att det var så jäkla svårt att få tag på vissa filmer så när man väl fann en sönderkopierad kassett från en japansk laserdisc så var det en obeskrivbar känsla. Idag är det nästan lite för lätt att få tag på dessa obskyra filmer i perfekt kvalité (på DVD iallafall än så länge), Så lite av jakten har tyvärr försvunnit :) hehe

Japp det kändes bättre att ha en egen tråd för denna typ av film då den lätt försvinner i mainstream dimman annars :lol:

Redigerat av Svante Skoog, 10 september 2009 - 19:01.


#22

Postad 11 september 2009 - 10:36

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0

Härlig tråd ;)

Michael Rooker gillar jag och den har jag ej sett, verkar lagom sjuk :lol: :)

NY Ripper verkar också intressant

Nåt jag skulle vilja ha på BD är Bronson rullar speciellt Death Wish filmerna då oklippta, extremt mkt våld. :P


Ha ha...Du tycker att Death Wish filmerna har extremt mkt våld....åsså har du inte sett NY ripper och Henry? Då har du något att se fram emot. Death Wish är som en Disney rulle i jämnförelse!

#23

Postad 11 september 2009 - 10:54

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Cobra ! Det är en som verkligen har blivit kultfilm. Såg den på VHS när det begav sig. Med repliker av Stallone som " you're the disease - I'm the cure !"

Jag besökte Statens biografbyrå, som granskar alla filmer, för några år sedan. En av många filmaffischer de hade på sina väggar i sina påkostade lokaler, var just en för Cobra. Jo, även om de var tvugna o klippa en del så visst gillade de den :)



På den gamla dåliga tiden när censuren klippte bort allt kul i filmerna så var nog enda stället att få se en hel bra film att jobba just på statens biografbyrå :)
Konstigt att inte de som jobba där blev brutala mördare allihop, de såg ju allt våld som kom ut :D

Tänk när de klippte och försökte stoppa The Worriors om de vetat hur filmerna ser ut idag så hade de nog inte brytt sig så mycket om den trots allt ganska lugna filmen, det är väl bara på 3-4 ställen de verkligen slåss sen springer de ju mest :P

#24

Postad 11 september 2009 - 12:42

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
ÄNTLIGEN släpps kultfilmen "Night of the Creeps" från 1986 på BD i en fin Director´s Cut utgåva från Sony!
Har älskat denna filmen sen jag såg den på "FIlmNet" (numera Canal +) för första gången på slutet av 80-talet :P
Jag är överlycklig att det är Sony som släpper denna då deras katalogtitlar på senare tid varit helt otroliga!
Utgåvan har ett DTS-HD MAster Audio spår!

Missa inte denna fantastiska Trailer!!:
http://www.youtube.c...h?v=UAQ0u4LKNmw

Bifogad fil  creeps.jpg   13,96K   1 Antal nerladdningar

Extras:
* Audio Commentary with Members of the Cast
* Audio Commentary with Writer/Director Fred Dekker
* Deleted Scenes
* Alternate Ending – Theatrical Version
* Original Theatrical Trailer
* Trivia Track
* 6 Behind-the-Scenes Featurettes:
o Birth of the Creeps - Writer/Director Fred Dekker discusses his influences and early filmmaking experiences and how NIGHT OF THE CREEPS evolved into his debut feature film.
o Cast of the Creeps - Actors Jason Lively, Tom Atkins, Steve Marshall, and Actress Jill Whitlow talk about their experiences on the film, and how they have dealt with the film's enduring cult success over the past 25 years.
o Creating the Creeps - Make-Up FX Creators David B. Miller, Robert Kurtzman and others discuss the extensive make-up creations in the film, and how they brought the slithering sluglike "creeps" to life.
o Escape of the Creeps - A detailed look into the film's post-production and why the film was barely released to theatres with Writer/Director Fred Dekker, Composer Barry DeVorzon, and Producer Charles Gordon.
o Legend of the Creeps - Final words from the cast & crew on the film's enduring cult popularity plus interviews with the film's biggest fans.
o Tom Atkins: Man of Action – A detailed look at the career of Tom Atkins with testimonials from filmmakers he's worked with over the past thirty years.
* Footage from the June 2009 cast reunion screening at The Original Alamo Drafthouse Cinema
* BD-Live Access Exclusive content and downloads!

Filmen släpps i USA den 27:3 oktober lagomt till Halloween och är regionsfri!!! :)

Redigerat av Svante Skoog, 11 september 2009 - 12:46.


#25

Postad 11 september 2009 - 12:52

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Ang SONY, så fick ja hem Blue Thunder och blev verkligen överasskad av bilden på den :P , så ska en katalogtitel se ut. Intakt grain och inget mixtrande med bilden endast pure high definition upgrade.

Dessutom har Amazon ett sjukt bra pris för den, köpte både den och kultrullen Kickboxer billigt.
http://www.amazon.co...y...9831&sr=8-1

Redigerat av henke007, 11 september 2009 - 12:54.


#26

Postad 11 september 2009 - 12:58

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Jepp Sony är helt fantastiska och visar verkligen hela filmindustrin hur man re-mastrar och släpper en katalog titel på BD utan skit som EE och DNR. Kolla även in John Carpenter filmen Starman från Sony som också har sjukt bra bild :P

#27

Postad 11 september 2009 - 13:43

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Tänkte skjuta in att US utgåvan av "Child´s Play" ÄR regionsfri trots "A" symbolen på baksidan av omslaget :P

#28

Postad 14 september 2009 - 20:41

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Den 12:e october släpper Sony den brittiska skräck-splatter-komedin "Doghouse" på BD och den ser RIKTIGT lovande ut på trailern här under:

http://www.youtube.c...h?v=MV2qRQQL_RE

Bifogad fil  doghouse.jpg   92,07K   0 Antal nerladdningar

* English DD2.0 and DD5.1
* English HOH subtitles
* Making of Documentary
* Deleted Scenes
* Blooper Reel
* TV Spots
* Photo Galleries


Fiilmen är regionsfri!

Redigerat av Svante Skoog, 14 september 2009 - 20:42.


#29

Postad 17 september 2009 - 12:45

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Tänkte bara passa på att tala om att Glen på HDmoviesource fortfarande har kvar regionsfria ex av Dark Sky´s utgåva av "Texas Chainsaw Massacre" (1974) :(

Han testade skivan åt mig för att kolla upp om den var region fri innan jag la beställningen <_<

Så passa på å köp om ni har missat den hittils, då övriga ställen bara har den nyare leveransen, som tyvärr blev regions LÅST, på lager.

Jag har nu även "An American Werewolf in London" på väg från HDMS och lägger upp en liten recension om bild och ljud när jag fått den :wub:

Redigerat av Svante Skoog, 17 september 2009 - 12:44.


#30

Postad 17 september 2009 - 13:24

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0

Den 12:e october släpper Sony den brittiska skräck-splatter-komedin "Doghouse" på BD och den ser RIKTIGT lovande ut på trailern här under:


Japp... den här ser onekligen intressant ut... ett givet köp ihop med Hot Fuzz och Shaun of the Dead som dyker upp framöver (även om just dessa 2 kanske inte speglar denna trådens ämne)

#31

Postad 17 september 2009 - 16:39

deadheavy_deadevil
  • deadheavy_deadevil
  • Användare

  • 245 inlägg
  • 0
Apropå Texas Chainsaw Massacre, släpps snart i UK.

HMV exclusive
Second Sight Films

Frågan är väl just hur pass exclusive den är för HMV när Second Sight listar att den finns på blu-ray. Kanske bara omslaget som är exclusive? Får väl se om flera siter lägger upp den snart. Undrar om det är samma master som Dark sky använder?

#32

Postad 17 september 2009 - 18:44

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Jag är nog rätt säker på att dom kommer att använda samma master, vilket är vanligt när såna här kult filmer får ett europeiskt släpp då det oftast används samma som US släppen.

Gött att den äntligen släpps här i europa då det inte finns så många regria ex kvar av Dark Sky´s US släpp.

#33

Postad 17 september 2009 - 18:49

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0

Japp... den här ser onekligen intressant ut... ett givet köp ihop med Hot Fuzz och Shaun of the Dead som dyker upp framöver (även om just dessa 2 kanske inte speglar denna trådens ämne)


Jag tycker nog dom två filmerna passar rätt bra här ändå, dels för att de båda två redan blivit kult filmer inom genre filmen,och enligt MIG så är "Shaun of the Dead", trots komedi, en av de bättre Zombie filmerna på över 25 år och jag placerar den faktiskt på samma topp 10 Zombie lista som "Zombie Flesh Eaters" och "Dawn of the Dead" :ph34r:

#34

Postad 17 september 2009 - 19:27

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Utökar denna tråd med lite news om två klassiska rump sparkar filmer från Hong Kong :ph34r:

Dessa två finns nu att köpa från t.ex. DDDhouse.com, tyvärr verkar dom bägge region A låsta.
Bägge två är från Fortune Star, vilka är störst inom att remastra Hong Kong rullar till perfekt kvalité ;)

Jet Li´s "Once Upon a Time in China" (1991)

Bifogad fil  Once_upon_a_time_KAMBD.jpg   21,17K   0 Antal nerladdningar

1920 x 1080p FULL HD
16:9 Widescreen 2.35:1
BD-50GB
Language: Cantonese / Mandarin (Dolby True HD 7.1)
Cantonese / Mandarin / Thai (Dolby Digital Ex 6.1)
Subtitles:Chinese (Traditional) / English / Thai

Special Features :
* Legend of (Part.1)
* Photo Gallery
Running time 134 minutes


och Jackie Chan´s "Police Story" (1985)

Bifogad fil  Police_Story_BlurayKAM.jpg   20,58K   0 Antal nerladdningar

1920 x 1080p FULL HD
16:9 Widescreen 2.35:1
Language : Cantonese Dolby True HD 7.1、
Mandarin Dolby True HD 7.1、
Thai Dolby Digital Ex 6.1
Subtitles : Chinese, English & Thai

Special Features :
* NG Shot
* Photo Gallery

Running time 100 minutes

#35

Postad 18 september 2009 - 06:49

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
Sicka höjdarrullar... Bara hoppas att Once Upon A Time In China II och III kommer oxå och när dom ändå är igång släpper Once Upon A Time In China And America och att dom dyker upp på en region nära oss...

#36

Postad 18 september 2009 - 09:03

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Ja förhoppningsvis köper typ Cine-Asia (fd Hong Kong Legends) eller liknande UK bolag upp dom i en snar framtid :ph34r:

Hoppas dom släpper lite Donnie Yen klassikers snart också som "In the Line of Duty" och "Iron Monkey" (US utgåvan är sönderklippt och annan soundtrack) .

#37

Postad 18 september 2009 - 09:11

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
Man kan ju alltid hoppas... yesasia har ju en hel del schyssta filmer där dom även skriver ut region...

#38

Postad 18 september 2009 - 10:35

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Police Story ser ut som en uppskalad DVD dock enl info!!

http://www.imagebam..../fd86bb48796180

http://www.asianblur...china/#comments

http://forums.highde...-trilogy-2.html

Redigerat av henke007, 18 september 2009 - 10:37.


#39

Postad 18 september 2009 - 11:01

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Nja, tror inte så mycket på det där, det är vissa scener i Police Story som, på den tidigare DVD utgåvan, tagits från sämre källor pga att original negativen försvunnit där. Och det är väl just en sån scen dom tagit screenshot från :)

Har sett ut så där i ett par scener på alla remastrade DVD utgåvor hittls, så jag är inte så orolig ÄN :P

#40

Postad 18 september 2009 - 11:06

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
Lägg av...!! Jag har fan bättre bild på min dvd än det där...! Horribelt och som nån skrev på forumet där.. "I just saw that screenshot and... it hurts! Worst BluRay ever?"

Edit: Känns ändå som att det finns skäl att oroa sig...

Redigerat av Unregistered36883, 18 september 2009 - 11:08.


#41

Postad 18 september 2009 - 11:22

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0

Lägg av...!! Jag har fan bättre bild på min dvd än det där...! Horribelt och som nån skrev på forumet där.. "I just saw that screenshot and... it hurts! Worst BluRay ever?"

Edit: Känns ändå som att det finns skäl att oroa sig...



På HDD forumet jag länka till så skriver en som är med i uppsnacket!!

Well I just received my copy. And well so far it looks terrible! It's on a BD25. Seems like the only thing thats good about this release is that it comes with a booklet that has the covers for the next two Bruce Lee films, the rest of the Police Story and Once upon a time in China.
Seriously WTF happened here? And if they were to have a recall, how am I going to send this back to Hong Kong?


Redigerat av henke007, 18 september 2009 - 11:22.


#42

Postad 18 september 2009 - 11:29

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
:) Bara för det så tänkte jag leta upp nåt av mina exemplar av PS på dvd... HITTAR DOM FAN INTE....! :P Med mitt flyt så slank dom säkert med i förra dvd-utförsäljningen...*censurerar själv mitt ordval här*

Edit: Nästan så att Gladiator känns som en riktigt bra utgåva om man jämför...??? :D

Redigerat av Unregistered36883, 18 september 2009 - 11:31.


#43

Postad 18 september 2009 - 11:57

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
Yesasia har ju bla de klassiska triadfilmerna

Election

Bifogad fil  election.jpg   62,31K   0 Antal nerladdningar

Election 2

Bifogad fil  election2.jpg   54,62K   0 Antal nerladdningar

Båda regionsfria och riktiga klassiker...

Edit: Vi slänger upp ytterligaren en triad film av Johnnie To som gjort ovanstående filmer...även denna är regionsfri..

Exiled

Bifogad fil  Exiled.jpg   118,88K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Unregistered36883, 22 september 2009 - 14:47.


#44

Postad 18 september 2009 - 14:35

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0

:P Bara för det så tänkte jag leta upp nåt av mina exemplar av PS på dvd... HITTAR DOM FAN INTE....! :D Med mitt flyt så slank dom säkert med i förra dvd-utförsäljningen...*censurerar själv mitt ordval här*

Edit: Nästan så att Gladiator känns som en riktigt bra utgåva om man jämför...??? ;)


Men a FAN har dom GJORT?!?!?!?

Jag vet som jag sa tidigare att vissa scener i Police Story ser skit ut även på DVD utgåvorna, men gäller detta hela filmen så har Fortune Star klantat till det utav **** :D

Tur att skivan var regionslåst så jag inte köpte skiten ;)

Får bli att köra DVD:n istället ett tag till. Hoppas dom gör om jävligt snart. Så jäkla underligt då dom ALLTID legat på topp inom sina mastrar hittils :(

Ja Gladiator är ju rena "Transformers" i bildkalla jämfört :D

Tack för varningen, Henke!

Oh well, let´s move on ;)

Election filmerna vore inte fel iallafall :)

Redigerat av Svante Skoog, 18 september 2009 - 14:36.


#45

Postad 18 september 2009 - 19:40

Unregistered08fc33f7
  • Unregistered08fc33f7
  • Lärjunge

  • 265 inlägg
  • 0
Jag skulle vilja se att Fong sai yuk 1 & 2 dök upp inom en snar framtid.
Någon som sett de remastrade DVD versionerna å vet hur bilden e?
Förhoppningsvis har dom gjort en HD master till dem (hoppas, hoppas)

#46

Postad 19 september 2009 - 07:33

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
En av Donnie Yen's bästa rullar finns ju även den att tillgå hos yesasia...

Bifogad fil  spl.jpg   66,56K   0 Antal nerladdningar

Sound Information: Dolby Digital EX™ / THX Surround EX™, DTS Extended Surround™ / DTS-ES™

Känns som att man får skramla ihop några stycken filmer här... köp 3 få 1 på köpet gör ju att man kan få ett gäng till ett överkomligt pris även om vissa är lite väl dyra..

#47

Postad 19 september 2009 - 12:43

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
S.P.L. och Ip Man, som släpps i england snart på BD, visar VERKLIGEN att Donnie Yen fortfarande är på topp inom att whoop some serious ass! ;)

Ip Man 2 har snart premiär i HK för er som missat att det kommer en uppföljare B)

#48

Postad 19 september 2009 - 12:51

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Postar denna underbara intervju här med John Landis där han återigen talar om grain och hur han är noga med hur sina filmer släpps!! And i quote!!

And thats why i think the filmmaker really should come in and make sure they are not F'kin up his movie B)


HAHA Ridley Scott lär dig nåt för faen!! lägg märke till hur många ggr han använder the F word ;)

http://www.youtube.c...h?v=KR7OwhNRQLg

Redigerat av henke007, 19 september 2009 - 12:53.


#49

Postad 19 september 2009 - 13:10

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0

S.P.L. och Ip Man, som släpps i england snart på BD, visar VERKLIGEN att Donnie Yen fortfarande är på topp inom att whoop some serious ass! ;)

Ip Man 2 har snart premiär i HK för er som missat att det kommer en uppföljare B)


Trevligt värre... IP Man är man ju sugen på men den är ju för tillfället låst till reg. A.... bara att hoppas att UK utgåvan blir kanon mao...

#50

Postad 19 september 2009 - 15:49

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Jag är inte HELT säker, men jag har för mig att jag läste nånstans att Ip Man utgåvan i Hong Kong faktiskt är regionsfri ;)
Ska kolla upp igen om det verkligen stämmer.



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.