Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - LG BD390 *

1533 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1501

Postad 21 september 2011 - 18:45

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0
Jag har inte sett något om den i alla fall. Men det är ju som det brukar.
Med andra ord en uppdatering utan changelog.

#1502

Postad 21 september 2011 - 18:55

Unregistered4629f1b6
  • Unregistered4629f1b6
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Ingen som vet nått om denna uppdatering?
Jag frågade supporten vad den gör men dom kunde/ville inte svara på det. Däremot rekomenderade dom mig att installera den...


Jag uppdaterade min BD390 för ca två veckor sedan med 557 versionen. Den fixade iallfall dom problem jag har haft att visa filmer från AMC bla The Walking Dead. Efter uppdateringen av 557 så fungerar det alldeles utmärkt att spela upp den tv-serien.

#1503

Postad 02 oktober 2011 - 12:35

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

  • 898 inlägg
  • 0
Har inte haft några problem med mkvfiler sedan uppdateringen till 557, har inte kollat köpebluray än.

#1504

Postad 21 oktober 2011 - 17:26

MrSthlm
  • MrSthlm
  • Användare

  • 127 inlägg
  • 0
Går det att koppla tangentbord till den eller är man hänvisad till fjärren när det gäller youtube-funktionen?

Trevlig helg/Matte

#1505

Postad 21 oktober 2011 - 18:24

Unregistered4629f1b6
  • Unregistered4629f1b6
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Går det att koppla tangentbord till den eller är man hänvisad till fjärren när det gäller youtube-funktionen?

Trevlig helg/Matte


Mig veterligen så går det inte att koppla ett tangentbord till spelaren. Dock tycker jag det funkar rätt bra med fjärren till YouTube. Jag har inte använt funktionen så mycket, men det funkar.

#1506

Postad 31 oktober 2011 - 14:09

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0
jag har bara haft strul med mkv sen senaste uppdateringen... så jag köpte en boxee som mediaspelare och kör bara BD på 390! Rätt stort upplyft måste jag säga :)

#1507

Postad 29 november 2011 - 00:13

quattromaniac
  • quattromaniac
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0

Fortfarande ingen lösning på att BD390 inte ser share från Windows 7 när Microsoft Live Essentials är installerat? Tycker det är väldigt skumt att inte en fix kommit för detta. Vill inte köra Nero, eller några andra share/streamprogram.


Det undrar jag med......
Har klarat mig bra utan windows live, men nu är det ju ett måste för en del spel bla.
Tycker LG har haft lång tid på sig att lösa detta nu!!

#1508

Postad 29 november 2011 - 22:07

Sledgeman
  • Sledgeman
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0

Det undrar jag med......
Har klarat mig bra utan windows live, men nu är det ju ett måste för en del spel bla.
Tycker LG har haft lång tid på sig att lösa detta nu!!


Frågan är ju om felet ligger hos LG eller hos Microsoft!? Drygt är det iaf.

#1509

Postad 02 december 2011 - 11:54

Grensman
  • Grensman
  • Användare

  • 102 inlägg
  • 0
Jag har redan postat en lösning på det :)
Men eftersom det är fredag och jag känner mig snäll så länkar jag igen!

http://forum.xbmc.or...ad.php?p=680130

Följ det så ska ni se att problemet är borta!

#1510

Postad 02 december 2011 - 17:25

quattromaniac
  • quattromaniac
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0
Mången tack ska du ha :)

Detta ska undersökas!

EDIT: Japp nu funkar det :)

Känns dock lite fel att behöva "blotta" sitt nätverk för vem som helst :(
Hade varit bättre om LG kunde fixa detta som tex xbox gjort...

Redigerat av quattromaniac, 02 december 2011 - 20:30.


#1511

Postad 04 december 2011 - 11:11

z9stefank
  • z9stefank
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Har haft ett problem sedan dag ett med denna i övrigt underbara spelare. När jag ser 1080p-filer när det händer mycket i bilden (dimma, vattenyta, damm etc) tystnar först ljudet och efter en sekund börjar bilden hacka. Det känns som att spelaren inte "orkar med". Jag har löst det genom att pausa några sekunder, då funkar det igen, men en film med längre sekvenser med vatten etc blir det förstås ohållbart; då får jag pausa hela tiden med ett par sekunders mellanrum.
Har nyaste firmware, och streamar via Nero Mediahome från en hyfstat stark dator som funkar som server (har bytt den, det var samma problem med den förra...) via fast nätverk.
Felet gör mig galen snart, nån som haft/hört talas om samma problem?

Redigerat av z9stefank, 04 december 2011 - 11:37.


#1512

Postad 10 december 2011 - 21:26

Ampa69
  • Ampa69
  • Användare

  • 123 inlägg
  • 0

Har haft ett problem sedan dag ett med denna i övrigt underbara spelare. När jag ser 1080p-filer när det händer mycket i bilden (dimma, vattenyta, damm etc) tystnar först ljudet och efter en sekund börjar bilden hacka. Det känns som att spelaren inte "orkar med". Jag har löst det genom att pausa några sekunder, då funkar det igen, men en film med längre sekvenser med vatten etc blir det förstås ohållbart; då får jag pausa hela tiden med ett par sekunders mellanrum.
Har nyaste firmware, och streamar via Nero Mediahome från en hyfstat stark dator som funkar som server (har bytt den, det var samma problem med den förra...) via fast nätverk.
Felet gör mig galen snart, nån som haft/hört talas om samma problem?


Har du nå exempel på film som du har problem med, Varför köra med Nero Mediahome när vanlig utdelning av mappar i windows funkar för att spela upp i spelaren.

#1513

Postad 12 december 2011 - 15:44

z9stefank
  • z9stefank
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Har du nå exempel på film som du har problem med, Varför köra med Nero Mediahome när vanlig utdelning av mappar i windows funkar för att spela upp i spelaren.

Det känns som alla mkv i 1080 strular, men det är inte sant. Men exempel på riktigt jobbiga är flera 1080p i stoleksordning >10 GB... Är det verkligen ingen annan som haft detta problem, eftersom det är ett regelbundet återkommande för mig?! :wacko:

Redigerat av z9stefank, 13 december 2011 - 08:14.


#1514

Postad 18 januari 2012 - 17:45

jdaniels
  • jdaniels
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0
Tycker att fler o fler mkv-filer inte vill spelas.
Nån som vet om det kommer nån uppgrad eller nått snart?

#1515

Postad 13 februari 2012 - 18:40

Unregistereddbf53dde
  • Unregistereddbf53dde
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Nån som vet om det finns nån firmware som fixar sparks, mhd mfl rellar?

#1516

Postad 26 februari 2012 - 16:45

kjellke
  • kjellke
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Har samma problem fler o fler mkv-filer som inte spelas upp, även dom som har fungerat tidigare. Har testat både 544 & 557 inget av dom fungerar 100 % kör via usb.

#1517

Postad 27 februari 2012 - 17:30

jdaniels
  • jdaniels
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0
Verkar som om tillverkarna helt slutar bry sig att uppgradera dom gamla modellerna så fort dom släpper nya.

#1518

Postad 16 oktober 2012 - 10:49

mula
  • mula
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Någon som har en idé om hur man kan få in Netflix i sin BD390? Det finns ju i den Amerikanska versionen.

#1519

Postad 16 oktober 2012 - 15:40

haggroth
  • haggroth
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag mailade LGs kundservice idag, och fick följande svar:

Alla Smart-TV-produkter från 2012 kommer att få Netflix i början av November men vi har ännu inte fått någon information om hur lanseringsplanerna ser ut för de modeller producerade år 2011 ännu så jag kan tyvärr inte svara på vad som är gällande för BD390 i dagsläget.



#1520

Postad 16 oktober 2012 - 20:07

mula
  • mula
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Jag mailade LGs kundservice idag, och fick följande svar:

Tackar.

Tänkte mer på om det gick att lägga in firmware från USA eller dyl. Men det bästa vore ju om det kommer automagiskt.

#1521

Postad 10 november 2012 - 15:13

Janosson
  • Janosson
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Hejsan.

Jag brukade använda folder sharing i Windows 7 för att spela upp ljud, bild och film i bd390. Nu har jag skaffat Windows 8 men kan inte utföra samma manöver. Är det någon som har fått detta att funka i Windows 8?

#1522

Postad 13 januari 2013 - 22:32

widL
  • widL
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Jag skulle behöva lite hjälp från någon BD-390-ägare. Min spelare verkar sjunga på sista versen, då bilden dör så fort uppstartsfasen är klar. Spelaren är dock fortfarande igång, så jag tänkte som sista utväg försöka göra en factory reset.

Det jag behöver hjälp med är alltså att navigera fram till "reset to factory default settings" (eller vad det nu kan tänkas kallas) blint genom menyerna. Vore jätteschysst om någon kunde antingen filma eller skriva exakt ordning hur jag ska trycka!

#1523

Postad 18 februari 2013 - 19:11

ALDA
  • ALDA
  • Forumräv

  • 705 inlägg
  • 0
Väntade länge, länge innan jag installerade senaste uppdateringen... Men gjorde det till slut ändå...

Skulle man tydligen inte ha gjort, för nu kan jag inte spela hälften av filmerna jag stoppar i... den jobbar med att läsa disken, och konstigt knittrande ljud hörs - sen spottas skivan ut igen!
Till och med vanliga DVD's vägrar den spela, visar bara "no disc" på displayen!!!

Är detta pga. uppdateringen? Kan man ta bort den och se om det funkar igen? Eller finns det nån ny uppdatering?? Håller på att bli galen....

#1524

Postad 01 mars 2013 - 23:47

Unregisteredc431bc4a
  • Unregisteredc431bc4a
  • Användare

  • 152 inlägg
  • 0
Jag fick en uppmaning om att uppdatera mjukvaran när jag stoppade in en ny blu-rayfilm, för spelaren var visst inte 100% kompatibel med de senaste blu-rayskivorna. Detta skulle man göra på tillverkarens hemsida (enligt informationen som kom från skivan), men det finns ju inget nytt där. Hur fixar man så spelaren kan spela av de senaste skivorna, nån som vet?

#1525

Postad 02 mars 2013 - 16:22

ALDA
  • ALDA
  • Forumräv

  • 705 inlägg
  • 0
Efter att inte fått nån hjälp från LG(uppmanades att lämna in den till återförsäljaren, vilket jag kommer göra nu), försökte jag först "neddatera" spelaren till tidigare softwarevarianter. Trålade nätet och hittade info på AVSFORUM om detta med länkar till nedlastningar.
Har testat flera varianter, men det är samma avspelningsproblem. Inte nog med att alla BD's från Noble samt alla DVD's från Nordisk Film är ospelbara, nu är det flera andra BD's som inte funkar heller...
Det blir reparation på garanti/reklamationsrätt på den här...

Annars tycker jag det är svagt att inte LG kommer med en ny uppdatering, den senaste är från 2011...

#1526

Postad 02 mars 2013 - 16:52

Unregisteredc431bc4a
  • Unregisteredc431bc4a
  • Användare

  • 152 inlägg
  • 0

Efter att inte fått nån hjälp från LG(uppmanades att lämna in den till återförsäljaren, vilket jag kommer göra nu), försökte jag först "neddatera" spelaren till tidigare softwarevarianter. Trålade nätet och hittade info på AVSFORUM om detta med länkar till nedlastningar.
Har testat flera varianter, men det är samma avspelningsproblem. Inte nog med att alla BD's från Noble samt alla DVD's från Nordisk Film är ospelbara, nu är det flera andra BD's som inte funkar heller...
Det blir reparation på garanti/reklamationsrätt på den här...

Annars tycker jag det är svagt att inte LG kommer med en ny uppdatering, den senaste är från 2011...

Har du varit i kontakt med LG, säger de att det inte kommer att komma fler uppdateringar, fast spelaren inte stödjer den senaste bluray-tekniken till 100% ?

#1527

Postad 02 mars 2013 - 19:17

ALDA
  • ALDA
  • Forumräv

  • 705 inlägg
  • 0

Har du varit i kontakt med LG, säger de att det inte kommer att komma fler uppdateringar, fast spelaren inte stödjer den senaste bluray-tekniken till 100% ?


Frågade iofs inte direkt om det var ny uppdatering på gång, men han jag snackade med hade oavsett ingen aning... Har skickat en fråga/uppmaning om ny uppdatering så får vi se om det kommer svar på det.

#1528

Postad 03 mars 2013 - 23:32

Unregisteredf53b87a5
  • Unregisteredf53b87a5
  • Användare

  • 139 inlägg
  • 0
Jag har senaste firmware och inga problem här. Låter som något fysiskt fel på din spelare.

Tråkigt nog så förstår jag varför inga nya FW kommer släppas. Spelaren är ju lastgammal och det kan ju inte vara lukrativt att fortsätta optimera en produkt som inte varit i ropet på väldigt länge. Stafettpinnen har lämnats över till nya apparater som vi får köpa om vi vill ha de senaste funktionerna.

#1529

Postad 13 mars 2013 - 19:57

Strixen
  • Strixen
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Jag har senaste firmware och inga problem här. Låter som något fysiskt fel på din spelare.

Tråkigt nog så förstår jag varför inga nya FW kommer släppas. Spelaren är ju lastgammal och det kan ju inte vara lukrativt att fortsätta optimera en produkt som inte varit i ropet på väldigt länge. Stafettpinnen har lämnats över till nya apparater som vi får köpa om vi vill ha de senaste funktionerna.

Jo, men när det kommer en ny standard för bluray etc. så bör det uppdateras. Det kan hända att du inte har stoppat in någon bluray som följer de senaste "formaten".

#1530

Postad 10 april 2013 - 08:38

ALDA
  • ALDA
  • Forumräv

  • 705 inlägg
  • 0

Efter att inte fått nån hjälp från LG(uppmanades att lämna in den till återförsäljaren, vilket jag kommer göra nu), försökte jag först "neddatera" spelaren till tidigare softwarevarianter. Trålade nätet och hittade info på AVSFORUM om detta med länkar till nedlastningar.
Har testat flera varianter, men det är samma avspelningsproblem. Inte nog med att alla BD's från Noble samt alla DVD's från Nordisk Film är ospelbara, nu är det flera andra BD's som inte funkar heller...
Det blir reparation på garanti/reklamationsrätt på den här...

Annars tycker jag det är svagt att inte LG kommer med en ny uppdatering, den senaste är från 2011...


Update:
Skickade in den till Netonnet där jag köpte den i juli 2010(alltså efter garantitidens utlöp) för två veckor sen, och fick nu svar att den inte gick att reparera.
Tack vare reklamationsrätten fick jag rätt till ersättningsprodukt till samma pris (1790,-), så cred till Netonnet för bra service.

#1531

Postad 24 juli 2013 - 10:02

beson
  • beson
  • Användare

  • 219 inlägg
  • 0
Finns det möjlighet att manuellt ladda in ny software, för att få tillgång till netflix?

beson

#1532

Postad 04 september 2013 - 07:43

antbank
  • antbank
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Hej,


Hårdvaran är exakt den samma som för den amerikanska som den Europeiska så skillnaden ligger i mjukvara.
Den kommer testa i EU för att klara av standard kraven (Wi-Fi,Strömförbrukning etc) men mainboard o chipset förblir den samma.
Korta drag så är skillnaden
EU version kommer inte ha
- Cinema now
- Netflix

och så självklart region kodningen.

/ Kaveh @ LG


Synd då att det står Netflix under specs i Prisjakt.

#1533

Postad 13 december 2013 - 09:38

Unregistered5f4a6721
  • Unregistered5f4a6721
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Det finns ny firmware.
http://www.lg.com/se...rodukt/lg-BD390

#1534

Postad 13 december 2013 - 10:31

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

  • 4 884 inlägg
  • 0
Trevligt men vad innebär uppdateringen för fördelar?
Hade gärna sett ett utökat MKV-stöd, min spelare klarar inte alla filer.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.